Tοῦ κ. Γεωργίου Κούβελα, Δικηγόρου – Ἐπιτίμου Προέδρου
τῆς Ἐθνικῆς Φοιτητικῆς Ἑνώσεως Κυπρίων
9ον
Ὁ Μακαριστὸς Μητροπολίτης Σισανίου καὶ Σιατίστης Παῦλος, «Οἱ ἐκτρώσεις εἶναι Γενοκτονία!»[42]:
Πρὶν ἀρκετὰ χρόνια μετὰ ἀπὸ μιὰ μεγάλη γιορτὴ ἕνα νέο ζευγάρι μὲ κάλεσαν στὸ σπίτι τους γιὰ καφέ. Τὸ ζευγάρι εἶχε τότε δυό παιδιά.
Καθισμένοι στὸ ὄμορφο μπαλκόνι τοῦ σπιτιοῦ ἡ νεαρὴ σύζυγος μὲ ἐρωτᾶ, γιὰ λογαριασμὸ κάποιας φίλης της, ὅπως μοῦ εἶπε, ποιά εἶναι θέση τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὶς ἐκτρώσεις.
Τῆς εἶπα ὅτι γιὰ νὰ καταλάβει τὴν θέση τῆς Ἐκκλησίας πρέπει νὰ ἀπαντήσει σ᾽ ἕνα ἐρώτημα. Τὸ ἔμβρυο ποὺ ἔχει συλληφθεῖ στὴν μήτρα μιᾶς γυναίκας τί ἀνθρωπολογικὴ ταυτότητα ἔχει;
Εἶναι πλήρης ἄνθρωπος ποὺ ἐξελίσσεται, ἤ εἶναι ἕνα ἀνθρωποειδὲς ποὺ περιμένει τὸν ἥλιο ἤ τὸν ἀέρα γιὰ νὰ λάβει ὑπόσταση, νὰ γίνει πλήρης ἄνθρωπος;
Τῆς ἐξήγησα ὅτι ἡ Ἐκκλησία λέγει ὅτι εἶναι πλήρης ἄνθρωπος ἐξ ἄκρας συλλήψεως.
Γι᾽ αὐτὸ θεωρεῖ ὅτι ἡ ἔκτρωση εἶναι καταστροφὴ τῆς ζωῆς. Εἶναι ἔγκλημα καὶ μάλιστα εἰδεχθές, γιατὶ στρέφεται ἐναντίον τοῦ πιὸ ἀθώου καὶ τοῦ πιὸ ἀνυπεράσπιστου πλάσματος στὸν κόσμο.
Ἡ συζήτησή μας τελείωσε ἐκεῖ.
Πέρασαν δύο χρόνια ἀπὸ τότε καὶ τὴν μέρα καὶ γιορτὴ δέχθηκα πάλι τὴν ἴδια πρόσκληση ἀπὸ τὰ ἴδια πρόσωπα καὶ τὴν ἀποδέχθηκα.
Καθὼς ἑτοιμαζόταν ὁ καφές, γιὰ νὰ μὴν εἶναι μόνη ἡ σύζυγος καθίσαμε στὴν ἀρχὴ στὴν κουζίνα. Ἀλλὰ ἐκεῖ κυκλοφοροῦσε καὶ ἕνας μπόμπιρας, ἕνα μικρὸ παιδάκι ποὺ προσπαθοῦσε νὰ σταθεῖ στὰ πόδια του.
Ἐπεχείρησα νὰ χαϊδέψω τὸ κεφαλάκι του, ὅταν ἀκούω τὴ μητέρα του νὰ μοῦ λέει: «Ἂν αὐτὸς ζεῖ τὸ ὀφείλει σὲ σᾶς» καὶ μοῦ ἀποκάλυψε ὅτι τὸ πρὸ δύο ἐτῶν ἐρώτημα ἀφοροῦσε τὴν ἴδια.
Ἐπάνω στὸ τραπέζι βρισκόταν ἕνα μεγάλο μαχαίρι τοῦ ψωμιοῦ. Εἶπα λοιπὸν στὴν μητέρα δείχνοντάς το: «πάρτο καὶ σφάχτο»!
Ἡ μητέρα ἀντέδρασε σὰν νὰ τὴν χτύπησε ἠλεκτρικὸ ρεῦμα. Τί κουβέντα μοῦ λέγει εἶναι αὐτὴ ποὺ εἴπατε; Γιατί, σοῦ φαίνεται φρικτή; τῆς ἀπάντησα.
Μὰ σοβαρολογεῖτε, πάτερ! Ναί, τῆς εἶπα, σοβαρολογῶ, γιατὶ θέλω τώρα νὰ καταλάβεις αὐτὸ ποὺ θὰ ἔκανες τότε. Βλέπεις ποιό παιδὶ θὰ κατέστρεφες; Τώρα σοῦ φαίνεται φρικτό, τότε δὲν θὰ ἦταν;
Εἶναι ἐντυπωσιακὴ μιὰ κοινωνία, ποὺ χύνει κροκοδείλια δάκρυα γιὰ τὰ παιδιὰ ποὺ πνίγονται ἤ ποὺ πεθαίνουν ἀπὸ τὴν πεῖνα, ἀλλὰ διεκδικεῖ τὸ δικαίωμα νὰ τὰ σκοτώνει πρὶν ἔλθουν στὸν κόσμο.
Εἶναι ἀπάνθρωπη μιὰ κοινωνία, ποὺ στὸ βωμὸ τῆς ἀνεύθυνης ἀπόλαυσης θυσιάζει ἀνθρώπινες ζωὲς καὶ ἀπαιτεῖ τὸ δικαίωμα αὐτὸ νὰ τὸ ἔχει ἀνενόχλητη καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ καταδικάζει σὲ βαρύτατες ποινὲς (καλὰ κάνει) αὐτοὺς ποὺ κακοποιοῦν ἕνα ζῶο.
Ἡ κακοποίηση ζώων ἀπαγορεύεται, ἡ κακοποίηση καὶ ἡ δολοφονία ἀνθρώπων βρεφικῆς ἡλικίας ἐπιβραβεύεται καὶ ἐπαινεῖται δημοσίως. Ἡ κυρία ἤ ἡ δεσποινὶς ποὺ δολοφόνησε τὸ ἀθῶο παιδὶ μέσα της, μπορεῖ νὰ διαμαρτύρεται γιατὶ κακοποιήθηκε τὸ σκυλάκι της;
Μιὰ ἐξουσία καὶ μιὰ Βουλή, ποὺ νομοθετεῖ καὶ καταδικάζει τὴν κακοποίηση τῶν ζώων, μὲ ποιό ἠθικὸ ἀνάστημα ἐπικροτεῖ τὴν δολοφονία ἀθώων ὑπάρξεων, τὴν νομιμοποιεῖ καὶ τὴν πληρώνει;
Ποιός πολιτισμὸς μπορεῖ νὰ ἐπικροτεῖ τὴν δολοφονία χιλιάδων ἀθώων ὑπάρξεων, τῶν πιὸ ἀνυπεράσπιστων ἀνθρωπίνων πλασμάτων καὶ νὰ μὴν εἶναι αὐτός, ὁ πολιτισμὸς τῆς βαρβαρότητας;
Ἡ παράνοια μιᾶς ἐξουσίας καὶ μιᾶς κοινωνίας συνίσταται στὸ νὰ αὐστηροποιοῦν τὴ νομοθεσία ποὺ προστατεύει τὰ ζῶα καὶ νὰ χαλαρώνουν αὐτὴν ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς.
Μιὰ τέτοια ἐξουσία εἶναι ἀνήθικη καὶ μιὰ τέτοια κοινωνία εἶναι βρώμικη. Ἀπὸ πότε τὸ νὰ σκοτώσεις ἕνα παιδὶ ἔξω ἀπὸ τὴν μήτρα τῆς μητέρας του εἶναι ἔγκλημα καὶ τὸ νὰ τὸ σκοτώνεις μέσα σὲ αὐτὴν εἶναι πράξη προόδου καὶ πολιτισμοῦ;…
Τούτη τὴν ὥρα τὸ ὑπ᾽ ἀριθμ. 1 πρόβλημα τῆς Πατρίδας μας, ἡ βόμβα στὰ θεμέλιά της εἶναι ἡ ὑπογεννητικότητα ἤ ἀλλιῶς τὸ δημογραφικὸ πρόβλημα. Ἡ Πατρίδα μας δὲν κινδυνεύει ἀπὸ ἐξωτερικοὺς ἐχθρούς. Οἱ ἐχθροὶ εἶναι ἐντὸς τῶν τειχῶν. Βρίσκονται σὲ πολλὰ ἀπὸ τὰ σπίτια μας, στὰ ὑπουργικὰ γραφεῖα καὶ στὰ βουλευτικὰ ἕδρανα, στὰ νοσοκομεῖα καὶ στὰ μαιευτήριά μας.
Αὐτὴ εἶναι ἡ ὠμή, ἡ ὠμότατη ἀλήθεια. Δὲν ὑπάρχουν καλύτεροι συνεργάτες τῶν ὅποιων ἐχθρῶν τῆς πατρίδας ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς Ἕλληνες.
Δὲν ὑπάρχουν πιὸ ἐπικίνδυνοι ὑπονομευτὲς καὶ τοῦ ἀσφαλιστικοῦ καὶ τοῦ ἐργατικοῦ καὶ τοῦ συνταξιοδοτικοῦ προβλήματος τῆς χώρας, ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τῆς ἐξουσίας, ποὺ ἔχουν στοχοποιήσει τὴν πολύτεκνη οἰκογένεια καὶ τοὺς πολίτες αὐτῆς τῆς χώρας, ποὺ αὐτοοδηγοῦνται στὴν χρεωκοπία καὶ «αὐτοκτονοῦν» τὴν πατρίδα.
Αὐτοὶ ποὺ κατωχυρώνουν νομικὰ τὸ δικαίωμα δολοφονίας τῶν ἀγέννητων παιδιῶν καὶ αὐτοὶ ποὺ χρησιμοποιοῦν ἕνα τέτοιο ἀνήθικο δικαίωμα, αὐτοὶ ποὺ δὲν βλέπουν τὰ παιδιὰ σὰν καρποὺς τῆς ἀγάπης τους, ἀλλὰ σὰν ἁπλὰ κομφὸρ τῆς ἀρρωστημένης νοοτροπίας τους, αὐτοὶ ποὺ θεωροῦν πολυτιμότερα τὰ σκυλιά, ἀπὸ τὰ παιδιὰ καὶ προσφέρουν στὰ σκυλιὰ παιδικὴ θαλπωρὴ καὶ στὰ παιδιὰ σκυλίσιο πέταγμα, κάτι γιὰ τὸ ὁποῖο θὰ διαμαρτύρονταν ἀκόμη καὶ τὰ σκυλιά, αὐτοὶ εἶναι οἱ πραγματικοὶ ἐχθροὶ τῆς πατρίδας, αὐτοὶ εἶναι οἱ ἀληθινὰ ἀπάνθρωποι…
Ἴσως κάποιοι θεωρήσουν σκληρὰ καὶ προκλητικὰ αὐτὰ τὰ λόγια. Ναί, λοιπόν, αὐτὸ θέλω, νὰ προκαλέσω τὴν σκληροκαρδία ὅλων ὅσων εἶναι ὑπεύθυνοι γιὰ τὴν σύγχρονη γενοκτονία τῶν ἐκτρώσεων.
Νὰ ὑπερασπιστῶ αὐτὰ τὰ παιδιά, ποὺ ὅπως γράφει ἡ Ἰωάννα Σκαρλάτου, στὸ ἐξαιρετικὸ πόνημά της, «Τὰ Μωρὰ τῆς Λίμνης» κλαῖνε ἀσταμάτητα, γιατὶ δὲν ἔχουν μάτια γιὰ νὰ δοῦν, δὲν ἔχουν χείλη καὶ στόμα νὰ χαμογελάσουν. Τὰ κατέστρεψαν οἱ γιατροὶ μὲ τὴν ἐντολὴ τῶν γονιῶν τους.
Ὁ Μακαριστὸς Μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος:
«Ἡ Ἔκτρωση εἶναι Φόνος ἐκ προμελέτης!»[43]:
Πολλοὶ ἐπιστήμονες προβληματίστηκαν ἠθικά. Καὶ μετὰ ἀπὸ σοβαρὲς ἐπιστημονικὲς ἔρευνες κατάλαβαν, τί ἔκαναν. Καὶ ἀπὸ ὀπαδοὶ καὶ ὑπέρμαχοι (pro-abortionists), ἀπέβησαν οἱ πιὸ θαρραλέοι πολέμιοι τῶν ἐκτρώσεων καὶ τῆς δεοντολογίας τους.
Ἕνας τέτοιος ἐπιστήμων εἶναι ὁ ἀμερικανὸς ἰατρὸς μαιευτὴρ – γυναικολόγος Bernard Nathanson, πρώην διευθυντὴς εἰδικῆς κλινικῆς γιὰ ἐκτρώσεις. Ὁ Νάθανσον μέσα σὲ δύο χρόνια εἶχε πραγματοποιήσει ἑξήκοντα χιλιάδες (60.000) ἐκτρώσεις! Ὅμως προβληματισμένος γιὰ τὴν ὀρθότητα τῶν ἐνεργειῶν του, ἐφάρμοσε τὰ σύγχρονα τεχνολογικὰ μέσα (ὑπερήχους, ἠλεκτρονικὴ ἐξέταση τῆς καρδιᾶς τοῦ ἐμβρύου, ἐμβρυοσκόπηση, ραδιοανοσοβιολογία, κ.ἄ.) στὴν μελέτη τοῦ θέματος: Τί ζωὴ παρουσιάζει τὸ ἔμβρυο; Καὶ πότε ἡ ζωὴ αὐτὴ ἀρχίζει;
Μετὰ ἀπὸ τὶς δέουσες ἔρευνες ὁ Νάθανσον ἐννόησε. Καὶ διεκήρυξε ὅτι· «σήμερα, τὸ ὅτι τὸ ἔμβρυο εἶναι ξεχωριστὸ ἀνθρώπινο ὂν μὲ ὅλα τὰ ἰδιαίτερα προσωπικὰ χαρακτηριστικά, δὲν εἶναι πιὰ ζήτημα πίστης». Ἡ ἔρευνά του ἀπέδειξε, ὅτι αὐτὸ ἀποτελεῖ μιὰ σαφῆ ἐπιστημονικὴ ἀλήθεια. Τὸ ἔμβρυο εἶναι τέλειο ἀνθρώπινο πρόσωπο.
Πρὸς τεκμηρίωση τῶν πορισμάτων ὁ Νάθανσον προέβη στὴν μὲ ὑπερήχους κινηματογράφηση ἀμβλώσεως ἐμβρύου 12 ἑβδομάδων (τριῶν μηνῶν). Ἡ ταινία αὐτή (βιντεοκασσέτα), ποὺ φέρει τὸν τίτλο «Ἡ σιωπηλὴ κραυγή» (The silent scream), ἀποδεικνύει, ὅτι τὸ ἔμβρυο α) προαισθάνεται τὴν ἀπειλὴ τοῦ φονικοῦ ἐργαλείου τῆς ἔκτρωσης καὶ β) ἐκδηλώνει τὴν αἴσθηση τοῦ κινδύνου ποὺ ὑφίσταται, μὲ τὶς ἑξῆς ἐνέργειες: 1) κινεῖται μὲ βίαιο καὶ ταραχώδη τρόπο, 2) αὐξάνουν οἱ κτύποι τῆς καρδιᾶς του ἀπὸ 140 σὲ 200, 3) ἀνοίγει διάπλατα τὸ στόμα του σὰν σὲ μιὰ κραυγή, σιωπηλὴ κραυγή. Ἡ ταινία αὐτὴ προκαλεῖ τέτοια φρίκη, ὥστε ἕνας ἰατρός, ποὺ εἶχε κάμει αὐτοπροσώπως 10.000 ἐκτρώσεις, ἀπὸ τότε ποὺ εἶδε τὴν ταινία αὐτή, δὲν ἔκαμε ποτὲ πιὰ ἔκτρωση. Καὶ μιὰ φεμινίστρια, ποὺ ἐργάστηκε γιὰ τὸ γύρισμα τῆς ταινίας, ἐπηρεασμένη ἀπὸ ὅσα εἶδε, κάνοντας στροφὴ 180 μοιρῶν, ἄλλαξε ἐντελῶς τοποθέτηση.
Σήμερα ὅμως τὰ πορίσματα τοῦ ἰατροῦ B. Nathanson (Νάθανσον) εἶναι πιὰ ἀπαρχαιωμένα. Ἔχουν ξεπεραστῆ. Ἡ σύγχρονη πυρηνικὴ ἰατρικὴ ἔχει κάμει ἁλματώδη πρόοδο.
Ἰδοὺ τί μᾶς ἀποκαλύπτουν οἱ ἐπιστημονικὲς παρατηρήσεις, ποὺ ἔγιναν μὲ τὰ πιὸ σύγχρονα τεχνολογικὰ μέσα:
α. στὶς 18 ἡμέρες ἔχει ἀρχίσει νὰ γίνεται αἰσθητὸς ὁ κτύπος τῆς καρδιᾶς τοῦ ἐμβρύου· ἔχει τεθῆ σὲ λειτουργία τὸ ἐντελῶς ἰδιαίτερο -δικό του- κυκλοφοριακὸ σύστημα!
β. στὶς πέντε (5) ἑβδομάδες φαίνονται πιὰ καθαρὰ ἡ μύτη, τὰ μάγουλα καὶ τὰ δάκτυλα τοῦ ἐμβρύου.
γ. στὶς ἕξι (6) ἑβδομάδες ἀρχίζει νὰ λειτουργεῖ τὸ νευρικὸ σύστημα· διακρίνεται καθαρὰ ὁ σκελετός του· καὶ ἀρχίζουν νὰ λειτουργοῦν τὰ νεφρά, τὸ στομάχι, τὸ συκώτι τοῦ ἐμβρύου!
δ. στὶς ἑπτὰ ἑβδομάδες (50 ἡμέρες) στὸ ἀγέννητο παιδὶ γίνονται αἰσθητὰ τὰ ἐγκεφαλικὰ κύματα (τὰ ἐγκεφαλικὰ κύματα εἶναι τὸ κύριο κριτήριο, βάσει τοῦ ὁποίου ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη καθορίζει, ἂν ἕνα ὥριμο πρόσωπο ἐξακολουθῆ νὰ εὑρίσκεται ἐν ζωῇ). Τὸ μικρὸ παιδάκι ἔχει ὅλα τὰ ἐξωτερικὰ καὶ ἐσωτερικά του ὄργανα τέλεια διαμορφωμένα. Ἔχει μάτια, μύτη, χείλη, γλῶσσα.
ε. Στὶς δέκα (10) ἑβδομάδες (70 ἡμερῶν) τὸ ἀγέννητο παιδὶ ἔχει πλέον ὅλα τὰ χαρακτηριστικά, ποὺ βλέπομε καθαρὰ στὸ παιδὶ μετὰ τὴν γέννησή του (9 μηνῶν).
στ. στὶς 12 ἑβδομάδες (92 ἡμέρες, τρεῖς μῆνες) τὸ παιδὶ ἔχει πλέον ὅλα του τὰ ὄργανα τελείως διαμορφωμένα, ἀκόμη καὶ τὰ δακτυλικά του ἀποτυπώματα! Δὲν ἀπομένει πλέον παρὰ μόνον ἡ ἀνάπτυξη! Τριῶν μηνῶν τὸ ἔμβρυο ἔχει πιὰ τόση ζωή, ὥστε νὰ γυρίζη τὸ κεφάλι του, νὰ κάνη μορφασμοὺς καὶ κινήσεις, νὰ σφίγγει τὴν γροθιά του, νὰ εὑρίσκη τὸ στόμα καὶ νὰ βυζαίνη τὸ δάκτυλό του!
Τὶς παρατηρήσεις αὐτὲς ἐπεκύρωσαν καὶ οἱ ἔρευνες τοῦ ζεύγους ἰατρῶν μαιευτήρων Wilke. Οἱ δύο σύζυγοι σὲ ἔρευνά τους, ποὺ συνοδεύεται ἀπὸ 30 ἔγχρωμα σλάϊτς, ἀποδεικνύουν μὲ ἐπιχειρήματα ΚΑΘΑΡΑ ΙΑΤΡΙΚΑ, ὅτι ἡ ἔκτρωση εἶναι δολοφονία ἐκ προμελέτης.
Ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ἡ περιγραφὴ ἐκτρώσεως ἐμβρύου 8 ἑβδομάδων (δύο μηνῶν) ἀπὸ τὸν διαπρεπῆ Ἰατρὸ Paul Rockwell (Νέα Ὑόρκη, ΗΠΑ): «Πρὶν 14 χρόνια ἔδωσα ἀναισθητικὸ γιὰ ἐξωμήτρια ἐγκυμοσύνη. Τὸ ἔμβρυο ἦταν 2 μηνῶν. Πῆρα στὰ χέρια μου τὸν ἀμνιακὸ σάκκο. Ἦταν τὸ μικρότερο ἀνθρώπινο πλάσμα, ποὺ ἄγγιξε ποτὲ ἄνθρωπος. Μέσα στὸ σάκκο κολυμποῦσε ἐξαιρετικὰ ζωηρὰ ἕνα μικροσκοπικὸ ἀνθρώπινο ὄν, ἀρσενικοῦ γένους, 1½ ἴντσας μήκους. Αὐτὸς ὁ μικροσκοπικὸς ἄνθρωπος ἦταν τέλεια διαμορφωμένος μὲ μακριὰ κωνοειδῆ δάκτυλα. Τὸ δέρμα του σχεδὸν διάφανο καὶ στὶς ἄκρες τῶν δακτύλων ἦταν εὐδιάκριτες οἱ λεπτὲς ἀρτηρίες καὶ φλέβες. Τὸ μωρὸ ἔδειχνε δραστήριο· καὶ κολυμποῦσε μὲ ταχύτητα ἑνὸς γύρου τὸ δευτερόλεπτο, μὲ ρυθμὸ φυσικοῦ κολυμβητῆ… Ὅταν ὁ σάκκος ἀνοίχτηκε, ὁ μικροσκοπικὸς ἄνθρωπος ἔχασε τὴν ζωή του καὶ πῆρε τὴν ἀποδεκτὴ ἐμφάνιση ἑνὸς ἐμβρύου σ᾽ αὐτὴ τὴν ἡλικία· ἀκαμψία τῶν ἄκρων… Νόμιζα ὅτι ἔβλεπα νεκρὸ ἕνα ὥριμο ἄνθρωπο…».
Σημειώσεις:
[42]. Ἄρθρο τοῦ Μακαριστοῦ Μητροπολίτου Σισανίου καὶ Σιατίστης Παύλου μὲ τίτλο: «Θέλω νὰ προκαλέσω ὅσους εὐθύνονται γιὰ τὴν σύγχρονη γενοκτονία τῶν ἐκτρώσεων». Τὸ ἄρθρο αὐτὸ ἦταν ἐπιθυμία του, πρὶν κοιμηθεῖ, νὰ διαβαστεῖ καὶ νὰ διαδοθεῖ σὲ ὅλα τὰ σχολεῖα.
[43]. Μακαριστὸς Μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος: Ἐκτρώσεις, 5η Ἔκδοση ἔκδοση βελτιωμένη Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νικοπόλεως, Πρέβεζα 1997, σελ. 24ἑξ…