Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023

Ἡ ἄμβλωσις εἶναι ἀνθρωποκτονία εἰς βαθμόν κακουργήματος! – 5ον

τοῦ κ. Γεωργίου Κούβελα, Δικηγόρου – Ἐπιτίμου Προέδρου  τῆς Ἐθνικῆς Φοιτητικῆς Ἑνώσεως Κυπρίων

5ον

Ὁ Τέντ Τέρνερ, ὁ ἱδρυτὴς τοῦ CNN, ἀντιπρόεδρος τῆς AOL Time Warner ἔχει δηλώσει ὅτι «Ἕνας παγκόσμιος πληθυσμὸς μεταξὺ 250 καὶ 300 ἑκατομμυρίων ἀνθρώπων ἤ μία μείωση 95% σὲ σχέση μὲ τὰ σημερινὰ ἐπίπεδα θὰ ἦταν ἰδανικό», ἀναφέρεται στὸ me.meted-turner στὶς 17/7/2017. Ὁ Τέντ Τέρνερ εἶναι ὁ ἱδρυτὴς τοῦ Foundation ἵδρυμα Turner, δωρητὴς τοῦ Planned Parenthood Federation of America[35].

Ὅλα αὐτὰ μᾶς θυμίζουν τὴ σοφὴ προφητεία τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου:

 «Ἔρχεται καιρός, ἵνα οἱ ἄνθρωποι μανῶσι καὶ ἐπ᾽ ἂν ἴδωσί τινα μὴ μαινόμενον ἐπαναστήσονται αὐτῷ λέγοντες, ὅτι σὺ μαίνῃ, διὰ τὸ μὴ εἶναι ὅμοιον αὐτοῖς…» Δηλαδή, θά ῤθει ὁ καιρὸς ὅπου οἱ ἄνθρωποι θὰ παραλογίζονται, θὰ τρελαθοῦν. Κι ἂν δοῦν κάποιον νὰ μὴ παραλογίζεται, θὰ ξεσηκωθοῦν ἐναντίον του λέγοντας: «Σὺ εἶσαι παράλογος»! Καὶ αὐτὸ θὰ συμβεῖ, γιατὶ δὲν θὰ εἶναι ὅμοιός τους!

Τὸ τονίζουμε γιὰ μιὰ ἀκόμη φορά: Φτάσαμε στὸ ἔσχατο σημεῖο ἠθικῆς κατάπτωσης σύμφωνα καὶ μὲ τὰ προφητικὰ λόγια τοῦ διαπρεποῦς Ἰταλοῦ νομομαθοῦς τοῦ περασμένου αἰώνα Ραφαέλο Ballestrini: «῾Η ἔσχατη ἀπόδειξη ὅτι ἕνας λαὸς ἔφθασε στὸ ἔσχατο σημεῖο ἠθικῆς καταπτώσεως, θὰ εἶναι ἡ ἐποχή, ποὺ ἡ ἔκτρωση θὰ θεωρεῖται κάτι τὸ κοινωνικὰ ἀνεκτὸ καὶ συνηθισμένο…»!

Ἀπὸ τὸ ἔσχατο σημεῖο ἠθικῆς κατάπτωσης ποὺ βρισκόμαστε κάθε μέρα καὶ πιὸ πολὺ κατρακυλᾶμε πρὸς τὴν Κόλαση! Γι᾽ αὐτὸ προσευχόμαστε στὸν Κύριο Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστὸ νὰ μᾶς συγχωρήσει, νὰ μᾶς ἐλεήσει καὶ νὰ μᾶς ἐνισχύσει νὰ συνεχίσουμε τὸν Καλὸν Ἀγώνα. Σ᾽ αὐτὸν τὸν Ἀγώνα συνεχίζουν νὰ συνεισφέρουν τὴν γνώση τους οἱ Εἰδικοί, οἱ Ἔγκριτοι, οἱ Πανεπιστημακοὶ Δάσκαλοι, οἱ Ἱεράρχες καὶ οἱ Νομικοί:

Ὁ Δρ. Ἀντώνιος Παπαγιάννης, Πνευμονολόγος[36] εἶναι ὁ Ἰατρὸς ποὺ εὐθαρσῶς ὀνόμασε τὸ Ε.Σ.Υ. Ἐθνικὸ Σύστημα Ἐμβρυοκτονίας (Ἴδετε παραπάνω ὑπὸ στοιχεῖο μὲ ἀριθ. 18). Ἔκτοτε συνεχίζει τὸν κατὰ τῶν Ἐκτρώσεων Ἀγώνα μὲ πύρινα Κείμενα. Ὅλως ἐνδεικτικά:

Τρίτη 14 Αὐγούστου 2012:

«Διαρκὲς ἔγκλημα»!

Διαβάζω ΕΔΩ (ὄχι γιὰ πρώτη φορά) ὅτι ἐτησίως στὴν Ἑλλάδα ἔχουμε περίπου 100.000 γεννήσεις καὶ 200.000 ἀμβλώσεις. Πέρα ἀπὸ τὶς ψυχρὰ ἀριθμητικὲς καὶ τὶς δημογραφικὲς διαστάσεις τοῦ ζητήματος (πόσο «λιγοστεύουμε» ὡς φυλή), ὑπάρχει τὸ καθαρὰ ἠθικὸ μέγεθος τῆς Γενοκτονίας ποὺ διαπράττουμε, καὶ γιὰ τὴν ὁποία εἴμαστε ἀποκλειστικὰ ὑπαίτιοι, χωρὶς νὰ μᾶς φταίει ἀπολύτως κανένας ἄλλος. Δὲν ἔχουμε συνειδητοποιήσει (ἤ ἁπλῶς, βολικά, τὸ ἀγνοοῦμε) ὅτι τὸ κυοφορούμενο ἔμβρυο εἶναι ἀνθρώπινη ὑπόσταση, ἡ καταστροφὴ τῆς ὁποίας εἶναι φόνος, ἐξίσου εἰδεχθὴς ὅπως καὶ κάθε ἔγκλημα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀναφέρονται καθημερινὰ ἀπὸ τοὺς ἐκφωνητὲς τῶν Μέσων μὲ τὰ γουρλωμένα μάτια. Δὲν χρειάζονται πολλὰ λόγια, γιὰ νὰ τεκμηριώσει κανεὶς τὴν ἄποψη αὐτή: ἂς σκεφθοῦμε μόνο ὅτι ὡς γιατροὶ πρέπει νὰ προσέχουμε μήπως τὰ φάρμακα ποὺ δίνουμε σὲ μιὰ ἔγκυο γυναίκα ἔχουν συνέπειες καὶ γιὰ τὸ ἔμβρυο, ἐνῶ δὲν πρέπει νὰ ἐκθέτουμε μιὰ μέλλουσα μητέρα σὲ ἀκτινοβολίες ἤ ἄλλους περιβαλλοντικοὺς παράγοντες κινδύνου γιὰ τὸ κύημά της. Ἂν τὸ ἔμβρυο δὲν εἶναι ζωή, τί ἀκριβῶς προστατεύουμε; Ὅσα νομικά, κοινωνικὰ ἤ ἰατρικὰ ἐπινοήματα κι ἂν ἐγείρονται ὑπὲρ τῆς ἄμβλωσης («δικαίωμα στὴν ἐπιλογή»), δὲν ἀποτελοῦν παρὰ «γενικὰ ἀναισθητικά» γιὰ τὸ συνειδησιακὸ πρόβλημα ποὺ δημιουργεῖ τὸ γεγονὸς τῆς βίαιας ἀπόσπασης μιᾶς ζωῆς ἀπὸ τὸ μητρικὸ σῶμα ποὺ τὴν κυοφορεῖ. Τί ἀπολογία θὰ δώσουμε σ᾽ Ἐκεῖνον ποὺ θὰ μᾶς ζητήσει λόγο γιὰ τὸ διαρκὲς ἔγκλημα κατὰ τῆς ζωῆς; Μήπως ἡ κρίση ποὺ ζοῦμε ὡς ἔθνος ἔχει νὰ κάνει καὶ μέ τέτοιες ἠθικὲς ἐκτροπές;

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Συνείδησις

Σὲ μιὰ πρωτοφανὴ ὅσο καὶ ἀξιοθαύμαστη κίνηση, ὅλες οἱ ἀναισθησιολόγοι τοῦ νοσοκομείου τῆς Σάμου ἀποφάσισαν γιὰ λόγους συνειδήσεως νὰ μὴ χορηγοῦν ἀναισθησία σὲ ἐπεμβάσεις διακοπῆς κύησης, ἐκτὸς ἂν συντρέχουν ἰατρικοὶ λόγοι κινδύνου τῆς ζωῆς ἤ τῆς ὑγείας τῆς ἐγκύου. Ἡ ἀπόφαση ἔχει ξεσηκώσει ποικίλες ἀντιδράσεις ἀπὸ κάθε κατεύθυνση, ποὺ βέβαια ἀναμασοῦν τὰ γνωστὰ ἐπιχειρήματα περὶ ἐλεύθερης ἐπιλογῆς καὶ διαχείρισης τοῦ σώματος τῶν γυναικῶν, ἀλλὰ ἀφήνουν καὶ σαφεῖς αἰχμὲς γιὰ θρησκευτικὰ δόγματα ποὺ μᾶς γυρίζουν στὸ Μεσαίωνα καὶ ἄλλα συναφῆ. Δὲν λείπουν κι αὐτοὶ ποὺ ὑποστηρίζουν ὅτι ὑπὸ συνθῆκες κρίσεως εἴμαστε πάρα πολλοὶ στὴν Ἑλλάδα καὶ δὲν πρέπει νὰ γεννᾶμε παιδιὰ μέχρι νὰ στρώσουν τὰ πρά-γματα! Ἀκόμη, κάποιοι ρωτοῦν πῶς οἱ ἴδιες ἀναισθησιολόγοι μέχρι πρό τινος δὲν εἶχαν συνειδησιακὰ προβλήματα μὲ τὶς ἀμβλώσεις καὶ ξαφνικὰ τὰ ἀπέκτησαν (ἐδῶ θὰ μποροῦσε νὰ ἀντιτάξει κανεὶς τὸ ἀκλόνητο καὶ ἄκρως ἐπίκαιρο ἐπιχείρημα ὅτι κάποιοι μέχρι πρόσφατα εἶχαν πρόβλημα μὲ τὰ μνημόνια, τὸ ὁποῖο λύθηκε ὡς διὰ μαγείας, ἀλλὰ ἂς μὴ πολιτικοποιήσουμε τὸ θέμα…).

Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ τελείως σοβαρὰ ἀπὸ δεοντολογικῆς πλευρᾶς κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ ἐπιβάλλει σὲ κανένα γιατρὸ νὰ ἐνεργήσει ἀντίθετα στὴ συνείδησή του. Ὁ Κώδικας Δεοντολογίας εἶναι σαφής: «Ὁ ἰατρὸς μπορεῖ νὰ ἐπικαλεσθεῖ τοὺς κανόνες καὶ τὶς ἀρχὲς τῆς ἠθικῆς συνείδησής του καὶ νὰ ἀρνηθεῖ νὰ ἐφαρμόσει ἤ νὰ συμπράξει στὶς διαδικασίες τεχνητῆς διακοπῆς τῆς κύησης, ἐκτὸς ἐὰν ὑπάρχει ἀναπότρεπτος κίνδυνος γιὰ τὴ ζωὴ τῆς ἐγκύου ἤ κίνδυνος σοβαρῆς καὶ διαρκοῦς βλάβης τῆς ὑγείας της» (ἄρθρο 31). Ἀκόμη, πολὺ σημαντικό, δὲν εἶναι ἄγνωστο νὰ ἀλλάζουν οἱ ἄνθρωποι ζωὴ καὶ συμπεριφορά: στὴν ἐκκλησιαστικὴ γλώσσα αὐτὸ λέγεται μετάνοια. Ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ τί ἔκανε παλαιότερα ἕνας γιατρός, μπορεῖ νὰ ἀναθεωρήσει τὴ στάση του ἀπέναντι στὸ μεγάλο θέμα τῆς Ζωῆς σὲ κάθε της μορφή. Ἔχω γράψει πρὶν ἀπὸ χρόνια γιὰ τὸν Μπέρναρντ Νάθανσον, Ἀμερικανὸ μαιευτήρα μὲ χιλιάδες ἐκτρώσεων στὸ «ἐνεργητικό» του, ποὺ τὸ 1979 σταμάτησε ὁριστικὰ τὶς ἐπεμβάσεις αὐτές, δηλώνοντας: «Εἶναι ἀναμφίβολο ὅτι ἡ ζωὴ ἀρχίζει μὲ τὴ σύλληψη καὶ ἀπαιτεῖ ὅλη τὴν προστασία καὶ τὴν ἀσφάλεια ποὺ ἀπολαμβάνει καθένας ἀπὸ μᾶς».

Συγχαίροντας τοὺς συναδέλφους γιὰ τὴ στάση τους αὐτή, τοὺς εὐχόμαστε καλὴ δύναμη καὶ ὑπομονὴ γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσουν τὰ πυρὰ τῶν κάθε εἴδους «προοδευτικῶν». Ὅπως μᾶς λέγει ἡ Ἔξοδος, «εὖ ἐποίει ὁ Θεὸς τὰς μαίας» τῶν Ἑβραίων ποὺ δὲν θανάτωναν τὰ ἀρσενικὰ μωρὰ σύμφωνα μὲ τὴ διαταγὴ τοῦ Φαραὼ στὴν Αἴγυπτο. Καὶ δὲν λείπουν σὲ κάθε ἐποχὴ ἐκεῖνοι ποὺ ἀκολουθοῦν τὸ παράδειγμά τους.

Κυριακὴ 27 Μαΐου 2018

Δημοψήφισμα

Ἕνα ἀσυνήθιστο δημοψήφισμα ἔλαβε χώρα προχθὲς στὴν Ἰρλανδία. Ἡ παραδοσιακὰ ρωμαιοκαθολικὴ αὐτὴ χώρα ψήφισε γιὰ τὸ ἂν πρέπει νὰ καταργηθεῖ ἡ συνταγματικὴ τροπολογία ποὺ ἀπαγορεύει τὶς ἀμβλώσεις. Κάθε τόσο οἱ ἀγγλόφωνες ἐφημερίδες δημοσίευαν περιπτώσεις γυναικῶν ἀπὸ τὴν Ἰρλανδία ποὺ «ἀναγκάστηκαν» νὰ ταξιδέψουν ἐκτὸς συνόρων γιὰ νὰ διακόψουν μιὰ ἀνεπιθύμητη γι᾽ αὐτὲς ἐγκυμοσύνη. Τὸ ἀποτέλεσμα: 67% ὑπὲρ τῶν ἀμβλώσεων, 33% κατά (ἐξαίρεση ἡ κομητεία Ντόνεγκαλ ποὺ ψήφισε 52% κατά).

Θὰ ἦταν βέβαια ἄξιο συζητήσεως κατὰ πόσο ἕνα θέμα ποὺ ἅπτεται τῆς εὐρύτερης ἠθικῆς τάξεως καὶ δεοντολογίας μπορεῖ νὰ γίνεται ἀντικείμενο ψηφοφορίας. Μὲ ἀντίστοιχη λογική, μπορεῖ κανεὶς νὰ βάλει σὲ δημοψήφισμα π.χ. τὴν ἐπαναφορὰ τῆς θανατικῆς ποινῆς, τὴν καθιέρωση τῆς δουλείας, τὴν παιδικὴ ἐργασία ἤ τὴν ἀγοραπωλησία παιδιῶν, τὴ θανάτωση τῶν ἀνιάτων καὶ τῶν ὑπερηλίκων κι ἕνα σωρὸ ἄλλα ζητήματα, ποὺ ἀποτελοῦν ἄχθος γιὰ τὴν κοινωνία. Σὲ μιὰ πιὸ «τραβηγμένη» ἐκδοχή, μπορεῖ μιὰ μέρα νὰ δοῦμε καὶ δημοψήφισμα γιὰ καθεμία ἀπὸ τὶς Δέκα Ἐντολές! («Τί θὰ πεῖ «τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου» στὶς μέρες μας;»).

Ὁπωσδήποτε, σύμφωνα μὲ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, «δικαίῳ νόμος οὐ κεῖται»: ὅσοι θεωροῦν τὴν διακοπὴ τῆς κύησης ἀνθρωποκτονία δὲν πρόκειται νὰ καταφύγουν σ᾽ αὐτήν, ἐπειδὴ θὰ ἀλλάξει ὁ νόμος. Εἶναι ὅμως ἀνατριχιαστικὰ τραγικὸ δεῖγμα τῆς ἀνθρώπινης πορείας οἱ εἰκόνες νεαρῶν γυναικῶν (καὶ ὄχι μόνο) ποὺ πανηγυρίζουν ἔξαλλες τὴν «ἐλευθερία τῆς ἐπιλογῆς» νὰ σκοτώνουν τὰ ἔμβρυά τους ποὺ θὰ ἀπολαμβάνουν ἀπὸ ἐδῶ καὶ μπρός. Νὰ τὴν χαίρονται…

Σάββατο 27 Ἰουλίου 2019

Ἡμέρα τοῦ Ἀγεννήτου Παιδιοῦ

Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καθιέρωσε μὲ ἀπόφασή της τὴν Κυριακὴ μετὰ τὰ Χριστούγεννα ὡς ἡμέρα ἀφιερωμένη στὴν προστασία τῆς ζωῆς τοῦ Ἀγέννητου Παιδιοῦ. Καὶ ὁ «προοδευτικός» τύπος (βλέπε Ἐφημερίδα Συντακτῶν) ἔσπευσε νὰ μιλήσει γιά «ἱερὸ σκοταδισμὸ στὶς ἀμβλώσεις», γιά «μία ἀκόμη κίνηση ἐναρμονισμένη πλήρως μὲ τὰ πρότυπα τῆς σύγχρονης ἀκροδεξιᾶς ποὺ ἀναδύεται τὰ τελευταῖα χρόνια παγκοσμίως». Δὲν ὠφελεῖ βέβαια νὰ ἐπιχειρηματολογήσει κανεὶς ἀπέναντι σὲ ἀνθρώπους ποὺ βαπτίζουν ὅ,τι δὲν συμφωνεῖ μὲ τὴν δική τους ἰδεοληψία ὡς «Μεσαίωνα» καὶ «ἀκροδεξιά»: δόγμα τους εἶναι τό «οὐ μὲ πείσεις κἄν με πείσης». Ἂς σημειώσω μόνο ὅτι ἂν ὡς γιατρὸς δώσω σὲ ἔγκυο γυναίκα ἕνα φάρμακο ποὺ βλάπτει τὸ ἔμβρυο θὰ εἶμαι ὑπόδικος γιὰ σοβαρὸ ἰατρικὸ παράπτωμα (malpractice). Ἂν τὸ κυοφορούμενο δὲν εἶναι ἀνθρώπινη ζωή, τότε τί ἀκριβῶς ἔβλαψα; Καὶ γιατί σὲ κάθε ἀκτινολογικὸ ἐργαστήριο ὑπάρχουν πινακίδες ποὺ προειδοποιοῦν τὶς ἔγκυες γυναῖκες γιὰ τὸν κίνδυνο τῆς ἀκτινοβολίας; Δυστυχῶς ὁ «προοδευτισμός» μας φτάνει μέχρι τὸ δικαίωμα τοῦ «ἔτσι θέλω»: ἐγὼ διαχειρίζομαι τὸ σῶμα μου, κι ἂν ἀποφασίζω νὰ καταστρέφω ἄλλες ζωὲς κατὰ βούλησιν, τότε κάνω ὅ,τι μπορῶ γιὰ νὰ ἀποποιηθῶ τὶς ἠθικὲς εὐθύνες καὶ τὰ αἰσθήματα ἐνοχῆς ποὺ δημιουργοῦν οἱ πράξεις μου. Καὶ βέβαια αὐτὰ δὲν ἐξαλείφονται ἁπλῶς ἐπειδὴ τὸ ἐπιτρέπει ἕνας νόμος.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

«Αἵματος πλήρεις»

Τὸ ὄνομα τοῦ Στέλιου Κυμπουρόπουλου ἔγινε πασίγνωστο στὴν Ἑλλάδα, ὅταν τὸ 2019 ἀναδείχθηκε πρῶτος σὲ σταυροὺς εὐρωβουλευτής (πάνω ἀπὸ 577 χιλιάδες, ἕναν ἀριθμὸ ποὺ θὰ ζήλευαν πολλὰ κόμματα ποὺ πῆραν πολὺ λιγότερες ψήφους σὲ ἐθνικὲς ἐκλογές). Παρὰ τὴν ἐμφανῆ ἀναπηρία του (πάσχει ἀπὸ νωτιαία μυϊκὴ ἀτροφία, μιὰ σοβαρὴ νευρομυϊκὴ πάθηση) τελείωσε τὴν Ἰατρικὴ καὶ ἀσκεῖ τὴν εἰδικότητα τῆς Ψυχιατρικῆς. Χθὲς βρέθηκε καὶ πάλι στὴν ἐπικαιρότητα μετὰ τὴν ψῆφο του σὲ νόμο τοῦ Εὐρωκοινοβουλίου γιὰ τὰ δικαιώματα τοῦ ἀγέννητου παιδιοῦ. Ἄλλο ποὺ δὲν ἤθελε ἡ «προοδευτική» ἀντιπολίτευση: ξεσηκώθηκαν ὅλα τὰ κόμματα, γιατί μὲ τὴν ψῆφο του, λένε, ἀρνεῖται τὸ δικαίωμα τῶν γυναικῶν στὴν ἄμβλωση. Ἡ Νέα Δημοκρατία, γιὰ νὰ μὴ μείνει πίσω σὲ προοδευτικότητα, διαχώρισε τὴ θέση της ἀπὸ τὴν ψῆφο τοῦ βουλευτῆ της, ὁ ὁποῖος μὲ τὴ σειρά του εἶπε ὅτι ὑποστηρίζει καὶ τὸ ἕνα καὶ τὸ ἄλλο, «ἀραιώνοντας» ἔτσι τὸ ἀρχικό του ἁπλὸ καὶ στέρεο θετικὸ ἐπιχείρημα («Ἂν ἡ μάνα μου ἤξερε ὅτι θὰ γεννηθῶ ἀνάπηρος, θὰ μὲ σκότωνε ἤ ὄχι;»). Μὲ ἄλλα λόγια, ὅλοι οἱ πολιτικοὶ ἀναφανδὸν ὑπὲρ τῶν ἀμβλώσεων, μὴ τύχει καὶ χάσουμε.

Πολὺς λόγος γίνεται στὶς μέρες μας γιὰ τὸ ἂν ἐπιλέγονται οἱ ἀσθενεῖς ποὺ θὰ μποῦν στὴν ἐντατική, ὅταν δὲν περισσεύουν κρεβάτια. Ἔκανε κάποιος τὴ σύγκριση ἀνάμεσα στὶς ἀμβλώσεις καὶ τὴν κατάσταση αὐτή; Ἀπὸ ἠθικὴ σκοπιὰ δὲν διαφέρουν: γιὰ ἐπιλογὴ ζωῆς ἤ θανάτου πρόκειται καὶ στὶς δύο. Ἀκοῦμε ὅτι σὲ χῶρες ὅπως ἡ Ἰνδία γίνονται ἐπιλεκτικὲς ἐκτρώσεις θηλέων ἐμβρύων, διότι οἱ οἰκογένειες θέλουν ἀγόρι, καὶ νιώθουμε ἀποτροπιασμὸ γιὰ τὴ «ρατσιστική» αὐτή τους διάκριση. Ἀκόμη, ἡ σύγχρονη ἰατρικὴ τῆς ἀναπαραγωγῆς συχνὰ ἐμφυτεύει πολλὰ γονιμοποιημένα ὠάρια σὲ ἄτεκνες γυναῖκες καὶ στὴ συνέχεια θανατώνει τὰ «περιττά» ἔμβρυα ποὺ προκύπτουν, ὥστε νὰ ἐπιζήσει «ἕνα καὶ καλό». Δυστυχῶς τέτοια γεγονότα ἀποτελοῦν καθημερινὴ ἐπίσημη πραγματικότητα, καὶ μόνο νὰ μαντέψουμε μποροῦμε τὸν ἀριθμὸ τῶν ἐμβρύων ποὺ καταλήγουν στὰ χωνευτήρια τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ἡ ὁποία ταυτόχρονα κλαίγεται διὰ τῶν ἐκπροσώπων της γιά… τὸ δημογραφικό της πρόβλημα Ὁ (μὴ Χριστιανός) Ἱπποκράτης, ποὺ τὸν ἐπικαλούμαστε, ὅταν μᾶς βολεύει καὶ καυχώμαστε ποὺ τὸν ἔχουμε πρόγονο καὶ τὸν βάζουμε προμετωπίδα σὲ ἰατρεῖα καὶ νοσοκομεῖα, ἔβαζε τοὺς μαθητές του νὰ ὁρκίζονται ὅτι δὲν θὰ δώσουν σὲ γυναίκα ἐκτρωτικὸ φάρμακο. Χρειάζεται νὰ ποῦμε κι ἄλλα;

Ἂς κάνουμε μιὰ ἱστορικὴ παρένθεση. Τὸ 390 μ.Χ. ὁ Ἐπίσκοπος Μεδιολάνων Ἀμβρόσιος ἀπαγόρευσε στὸν αὐτοκράτορα Θεοδόσιο νὰ μπεῖ στὸ ναό, διότι εἶχε διατάξει τὴ σφαγὴ 7.000 Θεσσαλονικέων μετὰ ἀπὸ στάση ποὺ ἐκδηλώθηκε στὴν πόλη. Δὲν εἶχε σηκώσει ὁ ἴδιος τὸ ξίφος: μὲ σύγχρονη γλώσσα θὰ λέγαμε ὅτι ἔφερε τὴν πολιτικὴ εὐθύνη. Τότε βέβαια δὲν ὑπῆρχε ἀξιωματικὴ ἀντιπολίτευση, γιὰ νὰ ζητήσει τὴν παραίτησή του. Ὁ Ἐπίσκοπος ὅμως στάθηκε στὸ ὕψος τοῦ δικοῦ του ἀξιώματος, προφανῶς ἔχοντας κατὰ νοῦν αὐτὸ ποὺ λέγει ὁ Θεὸς στὸ προχθεσινὸ πρῶτο ἀνάγνωσμα τῆς Σαρακοστῆς ἀπὸ τὸν προφήτη Ἡσαΐα: «Ὅταν ἐκτείνητε τὰς χεῖρας ὑμῶν πρός με, ἀποστρέψω τοὺς ὀφθαλμούς μου ἀφ᾽ ὑμῶν, καὶ ἐὰν πληθύνητε τὴν δέησιν, οὐκ εἰσακούσομαι ὑμῶν· αἱ γὰρ χεῖρες ὑμῶν αἵματος πλήρεις… λούσασθε καὶ καθαροὶ γίνεσθε… καὶ δεῦτε καὶ διαλεχθῶμεν» (Ἡσαΐας 1). Δὲν πρόκειται νὰ σᾶς ἀκούσω, διότι τὰ χέρια σας εἶναι βουτηγμένα στὸ αἷμα. Πηγαίνετε πρῶτα νὰ μετανοήσετε καὶ νὰ καθαρισθεῖτε, καὶ μετὰ ἐλᾶτε νὰ μοῦ προσφέρετε θυσίες καὶ νὰ μὲ λατρεύσετε. Καὶ ὁ αὐτοκράτορας συμμορφώθηκε μὲ τὴν ἀπαγόρευση τοῦ Ἐπισκόπου, πέρασε ἀπὸ τὸ στάδιο τῆς μετανοίας καὶ ἀποκαταστάθηκε ἐκκλησιαστικά.

Σημειώσεις:

[35]. Ἐφημερίδα Ὀρθόδοξος Τύπος τῆς 1ης Ἰουλίου 2022 ποὺ ἀναφέρει ἐπίσης καὶ τὶς πηγές. [36]. Dr Ἀντώνιος Παπαγιάννης, Πνευμονολόγος, ΚΕΙΜΕΝΑ γιὰ τὶς Ἐκτρώσεις ποὺ δημοσιεύθηκαν στὸ Ἱστολόγιο «Γοργὰ παρεστιγμένα» στὶς ἀντίστοιχες ἡμερομηνίες. Τὸ τελευταῖο δημοσιεύθηκε ὡς ἐπιστολὴ στὴν Καθημερινή.