Σάββατο 27 Μαΐου 2023

Άνοιξε το στόμα του και ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος ο Β΄.

Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Άνοιξε το στόμα του και ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος ο Β΄. Ο "αφωνότερος ιχθύος και απραγότερος βατράχου".

Μήπως για να καυτηριάσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ την προβολή της διαστροφικής βρωμοταινίας; Μήπως για να αναγγείλει την λήψη πνευματικών μέτρων σε βάρος των όσων την ενέκριναν, προώθησαν προς προβολή και προέβαλαν προς μεγίστη πνευματική ζημία των παιδιών μας; 

 ΟΧΙ, ο κ. Ιερώνυμος αναγκάσθηκε, προφανώς, να μιλήσει με αφορμή βρωμερά (εκ δημοσιογραφικών υπονόμων γαρ...), στοχευμένα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για δήθεν εργαλειοποίηση της Εκκλησίας και του θρησκευτικού συναισθήματος από τη μεριά πιστών και ανιδιοτελών ανθρώπων που πολιτεύθηκαν οργανωμένοι σε κόμμα στις τελευταίες εκλογές, λαμβάνοντας ένα ουχί ευκαταφρόνητο ποσοστό ψήφων και λίγο έλλειψε να εισέλθουν από τώρα στη Βουλή και ταυτόχρονα στοχοποιούσαν μητροπολίτες, ιερές μονές και ιεραποστολικές αδελφότητες, ηγουμένους, μοναχούς με προφανέστατο σκοπό να πλήξουν και την Εκκλησία ως θεσμό, όπως και το μοναχισμό και τις αδελφότητες, διαβάλλοντάς Την ότι δήθεν κομματίζεται αλλά και το ελπιδοφόρο αυτό κόμμα το οποίο και ορθώς ουδέποτε μονοπώλησε την ιδιότητα του πιστού χριστιανού, ούτε ποτέ αυτοπροβλήθηκε ως "χριστιανικό κόμμα".

Πολύ ορθώς ο αρχιεπίσκοπος τόνισε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή εξ ορισμού η Εκκλησία, ως εκ της φύσεώς της δεν κομματίζεται.

Δυστυχώς, στην Κύπρο, είδαμε να συμβαίνει το εκ διαμέτρου αντίθετο, στην περίπτωση του καθαιρεθέντος υπό της Κανονικής Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, τέως αρχιεπισκόπου Μακαρίου του Γ (Μούσκου).

Η περίπτωσή του δίχασε τον Κυπριακό λαό και παρουσίασε την Εκκλησία στα μάτια του ως υπηρέτη των πολιτικών συμφερόντων του Μακαρίου.

Στη συνέχεια της δήλωσής του τόνισε εμφατικά τα εξής:

"Δεν θα ανεχθώ καμία χυδαία απόπειρα χρησιμοποίησης της Εκκλησίας μας ως εργαλείο για την επιδίωξη των αλλότριων σκοπών οιωνδήποτε και της οικειοποίησής Της από τους οιουσδήποτε παραχαράκτες της πίστης μας, που, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων, επιζητούν να δημιουργήσουν οπαδούς και στρατούς".

Σε ποιους, άραγε, αναφέρεται ο κ.Ιερώνυμος;

Μήπως στους μασόνους, σκανδαλοποιούς, αθέους και θεομπαίκτες πολιτικούς που ενώ ψηφίζουν στη Βουλή διαστροφικά και αντίχριστα νομοσχέδια σπεύδουν αγαλλομένω ποδί, αναίσθητοι και αδιάντροποι, στις πρώτες θέσεις, ώστε να είναι θεατοί απ' όλους σαν το Φαρισαίο της παραβολής, στις πανηγύρεις ναών και μονών, στους εσπερινούς και τις Θείες Λειτουργίες, στις Δοξολογίες ή στα γραφεία των μητροπολιτών και του αρχιεπισκόπου με τους οποίους και φωτογραφίζονται, ειδικά παραμονές εκλογών; Ή σε εκδηλώσεις μητροπόλεων και ενοριών όπου επίσης καταλαμβάνουν τις πρωτοκαθεδρίες;

Αυτό δεν είναι εργαλειοποίηση της Εκκλησίας και του θρησκευτικού συναισθήματος μακαριώτατε;

Πώς μετά ισχυρίζεσθε πομπωδώς ότι δεν πρόκειται να ανεχθείτε κάτι τέτοιο;

……………………………………….

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Δήλωση Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου «ΩΣ ΕΔΩ»

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Επιτρέψτε μου να επαναλάβω τα αυτονόητα σε μία ιδιαίτερα περίεργη στιγμή κατά την οποία επιχειρείται, αλυσιτελώς βεβαίως, η «προβολή», δια ερωτημάτων η δια υπονοουμένων, αλλά πάντως με ανάρμοστο, ανοίκειο και δόλιο τρόπο και προς εξυπηρέτηση προφανών σκοπιμοτήτων, της δήθεν «εμπλοκής» της Εκκλησίας μας και κληρικών Της, και δη Ιεραρχών και εμού προσωπικώς, στα πολιτικά δρώμενα του τόπου μας ενόψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών.

Η Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός και όχι κοσμικός και εξουσιαστικός θεσμός. Δεν είναι εκ του κόσμου τούτου, αλλά ζει και λειτουργεί μέσα στον κόσμο τούτο για να τον μεταμορφώσει, διακονώντας το ανθρώπινο πρόσωπο, κάθε πιστό, κάθε πολίτη, χωρίς διακρίσεις και, φυσικά, ανεξαρτήτως των πολιτικών πεποιθήσεων και των κομματικών προτιμήσεων του καθενός και της καθεμιάς. Όλους τους αγαπά, όλους τους αγκαλιάζει, όλους τους αποδέχεται, όλους τους υπηρετεί και για την σωτηρία όλων εργάζεται πιστή στις αρχές και στη διδασκαλία του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού και στην ιερή αποστολή Της. Δεν διαχωρίζει τους ανθρώπους σε αμνούς και ερίφια, σε εκλεκτούς και μη, σε ευνοούμενους και σε παραπαίδια, γιατί για Αυτήν είμαστε όλοι μας παιδιά του ίδιου Θεού. Και, φυσικά, σεβόμενη απόλυτα το αυτεξούσιο και την ελευθερία του ανθρώπου, ουδένα επιχειρεί να «ποδηγετήσει» ή να «χειραγωγήσει» ή να «καθοδηγήσει» προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου της χώρας μας. Όποιος ισχυρίζεται κάτι τέτοιο είτε ουδέν γνωρίζει από τα της Εκκλησίας και ουδεμία επαφή έχει με Αυτήν, είτε, ηθελημένα και συνειδητά, βιάζοντας την αλήθεια και την πραγματικότητα και παίζοντας δικά του παιχνίδια, αποπειράται να Την απομειώσει, να Την προσβάλει και να Την υβρίσει.

Η Εκκλησία μας, όπως σοφά και έγκαιρα, είχε επισημάνει ο μεγάλος προκάτοχός μου Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Σεραφείμ ούτε πολιτεύεται, ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται, ούτε «κομματίζεται» θα πρόσθετα εγώ, αλλά πορεύεται. Και την Εκκλησία μας εκπροσωπεί και εκφράζει αποκλειστικά και μόνον Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας μας και ο Πρόεδρός της, ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος, και έτερος ουδείς.

Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται να ανεχθώ ούτε την χυδαία απόπειρα χρησιμοποίησης της Εκκλησίας μας ως εργαλείο για την επιδίωξη των αλλότριων σκοπών οιωνδήποτε και της οικειοποίησής Της από τους οιουσδήποτε παραχαράκτες της πίστης μας, που, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων, επιζητούν να δημιουργήσουν οπαδούς και στρατούς, ούτε όμως την ομοίως βλάσφημη απόπειρα στοχοποίησης της Εκκλησίας μας ως δήθεν παράγοντα «υπόγειας» ή «μυστικής» ανάμιξης σε διαδικασίες και σε ζητήματα απολύτως αλλότρια με την αποστολή Της. Ως εδώ.»