Στοὺς προγόνους τοῦ Χριστοῦ περιλαμβάνονται καὶ μεγάλοι ἁμαρτωλοί, ἄνδρες καὶ γυναῖκες. ᾿Ανάμεσα στοὺς ἄνδρες διακρίνονται γιὰ τὴν ἁμαρτωλότητά τοὺς ὁ Δαβίδ, ποὺ διέπραξε διπλό ἔγκλημα, μοιχεία καὶ φόνο: ὁ Σολομῶν, ποὺ ἦταν φοβερὰ σαρκικὸς τύπος καὶ πῆρε πολλὲς καὶ ξένες γυναῖκες, ποὺ τὸν ἀπομάκρυναν ἀπ᾽ τὸ Θεό: καὶ ὁ Μανασσῆς καὶ ὁ ᾿Αμών, ποὺ ἦταν ἀσεβέστατοι βασιλεῖς. ᾿Ανάμεσα στὶς γυναῖκες διακρίνονται ἡ Θάμαρ, ποὺ παρουσιάστηκε σὰν πόρνη καὶ ἁμάρτησε μὲ τὸν πεθερό της Ἰούδα: ἡ γυναῖκα τοῦ Οὐρία (ἡ Βηρσαβεέ), ποὺ ἔπεσε στὴ μοιχεία μὲ τὸ Δαβίδ, καὶ ἡ Ραὰβ ἡ πόρνη. Ὁ Χριστὸς καταδέχτηκε νὰ προἔλθῃ ἀπὸ ἁμαρτωλοὺς προγόνους, γιὰ νὰ δείξῃ τὴν ταπείνωσί του, καὶ ὅτι κανένα δὲν περιφρονεῖ, ἀλλ᾽ ἦλθε γιὰ νὰ σώσῃ ὅλους, καὶ τοὺς πιὸ ἁμαρτωλούς.
Κι΄ ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, κανένα ἁμαρτωλὸ νὰ μὴ περιφρονοῦμε. Κι’ ἂν στὸ γενεαλογικό μας δένδρο ὑπάρχουν μεγάλοι ἁμαρτωλοί, νὰ μὴ ντρεπώμεθα γι᾿αὐτό. Νὰ ντρεπώμεθα γιὰ τὶς προσωπικές μας ἁμαρτίες.
Κι΄ ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, κανένα ἁμαρτωλὸ νὰ μὴ περιφρονοῦμε. Κι’ ἂν στὸ γενεαλογικό μας δένδρο ὑπάρχουν μεγάλοι ἁμαρτωλοί, νὰ μὴ ντρεπώμεθα γι᾿αὐτό. Νὰ ντρεπώμεθα γιὰ τὶς προσωπικές μας ἁμαρτίες.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, θεολόγου - φιλολόγου, "ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ", (Μαθήματα ᾿Αγιογραφικῶν κύκλων)