Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2022

«Κύριε, υπάρχει Άγιος Βασίλης;»

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ένας μαθητής μου, με ρωτά.

– Κύριε υπάρχει Άγιος Βασίλης; Θέλουμε να μας πείτε την αλήθεια.

– Μα παιδιά μου, εδώ στο σχολείο, μόνο αλήθειες λέμε.

Πετάγεται ένα παιδάκι αλλοδαπό και αλλόθρησκο και μου λέει επί λέξει.

– Κύριε, εγώ δεν πιστεύω ότι υπάρχει Άγιος Βασίλης κι ό,τι κι αν μου πείτε δεν θα μου αλλάξετε την γνώμη.

– Μα παιδί μου εγώ δεν θέλω να σας αλλάξω την γνώμη, θέλω να εμπλουτίσω τις γνώσεις σας για να διαμορφώσετε τη δική σας γνώμη.

– Κύριε, τελικά υπάρχει Άγιος Βασίλης, ξαναρωτά επίμονα ο μαθητής.

– Ακούστε παιδιά μου, σίγουρα Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει όπως τον φαντάζεστε και όπως τον πλασάρουν τα κανάλια, οι τηλεοράσεις, οι δήμοι, η κοινωνία ευρύτερα αλλά και τα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια. Ο κατά τα άλλα συμπαθής χοντρομπαλάς ¨Άγιος Βασίλης¨ με τα σαρκαστικό του γέλιο, την πλούσια άσπρη γενειάδα, το κόκκινο σκουφάκι με την άσπρη φούντα, την φανταχτερή κόκκινη κάπα με λευκή γούνα στις απολήξεις και την μαύρη ζώνη με τις μπότες, είναι ανύπαρκτος και εξυπηρετεί μόνο εμπορικούς σκοπούς μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας.

Ο δικός μας Άγιος Βασίλης της ορθόδοξης παράδοσής μας είναι Άγιος της Εκκλησίας μας και υπάρχει όπως υπάρχει ο Άγιος Δημήτριος, ο Άγιος Γεώργιος και τόσοι άλλοι Άγιοι. Αυτός λοιπόν ο Άγιος Βασίλειος ο Μέγας, όσο ζούσε στον κόσμο, ήταν  λιπόσαρκος, ισχνός, ασκητικός, με φαρδύ μέτωπο, μαύρα μαλλιά, με μαύρη λεπτή και μακριά γενειάδα διότι πέθανε σχετικά νέος και με ολόμαυρα ράσα ως επίσκοπος Καισαρείας της Καππαδοκίας. Αυτός λοιπόν ο Άγιος Βασίλης που με τον λόγο και το ήθος του κατεκόσμησε τα ήθη των ανθρώπων και φώτισε την οικουμένη, φωτίζει τους γονείς μας και μας παίρνουν δώρα που αγαπάμε και μας είναι χρήσιμα στη ζωή μας.

Αυτόν τον Άγιο Βασίλης τον γιορτάζει η Εκκλησία μας κάθε χρόνο ανήμερα της Πρωτοχρονιάς και τον παρακαλούμε να ικετεύει στον Χριστό μας για να μας δίδει το μέγα έλεός Του, όπως λέμε στο Απολυτίκιό του. Αυτός ο Άγιος μαζί με άλλους δύο ιεράρχες αποτελούν την τριάδα των ιεραρχών που είναι προστάτες μας, όλων των μαθητών και των δασκάλων, οι Άγιοι Τρεις Ιεράρχες οι προστάτες των γραμμάτων που τιμούμε κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου. Καταλάβατε παιδιά μου, αυτή είναι η αλήθεια.

https://enromiosini.gr/arthrografia/kyrie-yparchei-agios-vasilis/