π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου
Η εταιρεία «Σκοπιά» κηρύττει και υπόσχεται στον «πολύ όχλο» ένα γήινο παράδεισο κατά την «χιλιετή βασιλεία» η οποία θα αρχίσει μετά την μεγάλη σφαγή του Αρμαγεδώνος, και θα διαρκέσει 1000 κατά γράμμα έτη. Αυτό λέει η εταιρεία δεν είναι απλώς ένα όνειρο, αλλά η υπόσχεση του Θεού. Φυσικά υπάρχουν προϋποθέσεις γι’ αυτόν τον «παράδεισο». Στο βιβλίο της Σκοπιάς «Αγιασθήτω το όνομά σου», σελ. 331, μάς λέει: «Το 1923 ο Ιωσήφ Ρόδερφορδ είχε τονίσει ότι… τα πρόβατα (πολύς όχλος) αν έκαναν καλό στο υπόλοιπον των κεχρισμένων, θα διήρχοντο ζωντανοί δια της μάχης του Αρμαγεδώνος».
Το 1965 ( «Πράγματα εις τα οποία είναι αδύνατον…», σελ. 369) γράφει: «θα επιζήσει από την συντέλεια του συστήματος πραγμάτων η τάξη των προβάτων, που δεικνύει καλή στάση στους πνευματικούς αδελφούς του Ιησού».
Ακόμη οι όχλοι πρέπει να βοηθούν «πραγματικά και πνευματικά τούς αδελφούς του Ιησού». Έτσι τούς βλέπουμε να τρέχουν, να κτυπούν πόρτες, να διαθέτουν τα διάφορα έντυπα αδιάκοπα, να «τρώγουν» ό,τι τούς προσφέρει ο «πιστός και φρόνιμος δούλος» και μάλιστα, εάν κάτι από τις «αλήθειες» των εντύπων της «Σκοπιάς» «που προς το παρόν δεν καταλαβαίνουμε ή δεν συμφωνούμε τι θα κάνουμε; (ερωτά η «Σκοπιά» της 15-3-96, σελ. 17) θα φύγουμε από την οργάνωση;» και η απάντηση από τον «δούλο»: «η οσιότητα περιλαμβάνει το να περιμένουμε υπομονετικά, μέχρις ότου ο πιστός και φρόνιμος δούλος δημοσιεύσει πληροφορίες που να παρουσιάζουν περαιτέρω κατανόηση». Τώρα εάν η «κατανόηση» έλθει μετά από 40 ή 80 έτη, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν και εάν στο διάστημα αυτό άνθρωποι που πίστεψαν στα προηγούμενα λάθη και τα διέδωσαν πόρτα-πόρτα και παρέσυραν και άλλους στην πλάνη έχουν πεθάνει, αυτό δεν απασχολεί την εταιρεία.
Έχουμε λοιπόν το συμπέρασμα και με τις σημερινές προϋποθέσεις, ότι ο πολύς όχλος «περνάει ζωντανός» στον Αρμαγεδώνα και αρχίζει το έργο. Καθαρισμός της γης από τα υπόλοιπα των πτωμάτων, των σφαγιασθέντων κατά τον Αρμαγεδώνα που περίσσεψαν από το φαγητό των όρνεων. Επίσης οι άνθρωποι που θα επιζήσουν θα πρέπει να γκρεμίσουν τα ερείπια που θα απομείνουν επάνω στη γη και να καθαρίσουν κάθε τι.
«θα μάθουν να φυτέψουν τον παράδεισο, όταν φυτευθεί ο παράδεισος η γη θ’ αποδίδει. Ο Θείος Κηπουρός, Κηπουρός ο Ιεχωβά θα διευθύνει το φύτευμα» (Από τον απολεσθέντα Παράδεισο, σελ. 220-21).
«οι επιζώντες από τον Αρμαγεδώνα θα ετοιμάσουν όλο τον ρουχισμό για να ντύσουν τούς επιστρέφοντας νεκρούς με κατάλληλη περιβολή» (Παγκόσμια ασφάλεια κάτω από τον Άρχοντα Ειρήνης, σελ. 168).
Μετά τον Αρμαγεδώνα η βασιλεία του Θεού θα είναι η μόνη κυβέρνηση που θα κυβερνάει. «θα αρχίσει η ανάσταση των νεκρών η οποία θα γίνει εντός ημισείας εκατονταετηρίδος». (Επιθυμητή Κυβέρνηση, σελ. 411). Αυτό μάλιστα «θα γίνει βαθμιαίως και κατά στάδια» (Απελευθέρωση, σελ. 342).
«Ο Θεός θα προμηθεύσει ένα κατάλληλο σώμα και θα φυτεύσει στον εγκέφαλο τίς ακριβείς αναμνήσεις, έτσι το άτομο θα εξέλθει με την ίδια προσωπικότητα που είχε όταν πέθανε». ( H αλήθεια που οδηγεί στην αιώνιο ζωή, σελ. 109). «Όσοι επανέλθουν σε ζωή πάνω στη γη δεν θα εξέλθουν από τον Άδη ή τάφο τέλειοι κατά σάρκα. Μέσω του Ιησού Χριστού ο οποίος πέθανε γι’ αυτούς, ο Θεός θα δημιουργήσει νέα σώματα γι’ αυτούς. Μολονότι ο Θεός τα δημιουργεί αυτά εν τούτοις δεν θα είναι τέλεια ανθρώπινα σώματα» (Από τον απολεσθέντα Παράδεισο, σελ. 234).
«Ο Ιεχωβά θα αναστήσει ένα σώμα που έχει πλάσει εκ νέου» (Γνώση, σελ. 85).
Εδώ μας παρουσιάζει η «Σκοπιά» ένα Θεό, o οποίος πραγματοποιεί μία νέα δημιουργία και μάλιστα ατελή.
«θα πληρώνουν μικρό, ελάχιστο φόρο…Όλος ο πλούτος και όλη η δύναμις εις τας χείρας του δικαίου Κυβερνήτου, θα χρησιμοποιηθή δια την γενική ευτυχία. Πάντες οι άνθρωποι θα λάβουν εργασία. θα διδαχθώσι τι είναι ορθόν να τρώγουν και πώς, πώς να κοιμούνται και περί υγιεινών συνθηκών» (Κυβέρνησις, σελ. 341-5).
«Χωρίς αμφιβολία σ’ ολόκληρη τη γη θα δοθούν προγράμματα στεγάσεως όχι κατασκευές απαισίων οικοδομών τετραγώνων με διαμερίσματα πολυκατοικιών, αλλά ωραίες οικογενειακές κατοικίες… χαρωπή προοπτική για γάμο και για γέννηση παιδιών…» (Ελθέτω η Βασιλεία Σου, σελ. 177-8).
«Στον ορισμένο καιρό και με τον τρόπο του Θεού, η αναπαραγωγή τελικά θα έπαυε μεταξύ του ανθρωπίνου γένους» (Αληθινή Ειρήνη…, σελ. 109).
«Ο πολύς όχλος οι οποίοι επιζούν από την μεγάλη θλίψη, δεν θα γίνουν αμέσως τέλειοι στη σάρκα και δεν θα κριθούν άξιοι αιωνίου ζωής πάνω στη γη αμέσως μετά το δέσιμο του Σατανά και των δαιμόνων του και το ρίξιμο στην άβυσσο. με τα εξυψωτικά βοηθήματα και τίς ευλογίες της Χιλιετούς Βασιλείας θα προοδεύσουν σιγά-σιγά σε ανθρώπινη τελειότητα» (Χιλιετής Βασιλ., σελ. 35).
«Όσοι πέθαναν πριν από τον κατακλυσμό του Νώε, καθώς και ο Νώε με τούς δικούς του δεν παρουσιάζεται κανένα πρόβλημα κατά την ανάστασή τους επάνω στη γη στην Χιλιετή Βασιλεία, αλλά για την πλειονότητα του ανθρωπίνου γένους θα σημάνει να μάθουν μία νέα γλώσσα. Έχοντας υπ’ όψιν τούς καλούς εκπαιδευτάς της γλώσσας που χρησιμοποιούνται από την Βασιλεία, δε θα υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη και τα αναστημένα βρέφη θα μπορούν να διδαχθούν τη νέα γλώσσα από νηπιακή ηλικία… Σκεφθείτε να μπορούν να διαβάζουν όλοι τίς Θεόπνευστες Εβραϊκές Γραφές» (Χιλιετή Βασιλεία, σελ. 50).
«θα είναι απαραίτητο ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό έργο στο διάστημα της Χιλιετούς Βασιλείας» (Έστω ο Θεός αληθής…, σελ. 265).
«Στην διάρκεια της χιλιετούς ημέρας κρίσεως, όσοι άδικοι θ’ ανθίστανται στις ανορθωτικές κρίσεις… θα εκτελούνται από τον Κριτή Ιησού Χριστό…» (Γενηθήτω το θέλημά Σου, σελ. 376).
«Στο τέλος της Χιλιετίας ο Χριστός θα παραδώσει τούς γήινους υπηκόους του στο Ιεχωβά τον Τελικό Κριτή. Ο σατανάς και οι δαίμονές του θα εξαπολυθούν κατά των κατοίκων της γης που θα έχουν πλήρως θεραπευθεί απ’ όλα τα κακά αποτελέσματα της πτώσεως του Αδάμ στην αμαρτία. Εκείνοι οι οποίοι άφησαν τον εαυτόν τους να παροδηγηθεί, των οποίων ο αριθμός δεν μπορεί να καθορισθή όπως ακριβώς η άμμος της θαλάσσης… για τούτο ο Θεός θα εκτελέση την καταδικαστική του κρίση επάνω τους… ωσάν να έβρεχε πυρ από τον ουρανό» (Πράγματα εις τα οποία είναι αδύνατον…, σελ. 374).
«όταν οι υποθέσεις της γης διευθετηθούν, τότε ο Ιησούς θα εξακολουθεί υπηρετών τον Ιεχωβά εις άλλην θέσιν ευνοίας» (Φως, τόμος β’, σελ. 212).
Η «Σκοπιά» κατά συνέπεια, αποκαλύπτεται μέσω των διδαχών της, με όσα αναφέραμε προηγουμένως προβάλλεται η τραγική θέση των οπαδών της. Όμως ποιος την βλέπει; με ποιο τρόπο τα θύματα θα κατανοήσουν ότι πουθενά η Αγία Γραφή δεν μας λέει ότι μετά τον θάνατό τους οι άνθρωποι θα αναστηθούν για να παντρεύονται ή να γεννούν παιδιά; Πού αναφέρονται τα εξυψωτικά βοηθήματα και για νέα γλώσσα;
Ο Ιησούς Χριστός στον σταυρό υπεσχέθη στον ληστή τον παράδεισο μαζί Του. Η «Σκοπιά» όμως θέλει τον ληστή στη γη να διδαχθεί. Γιατί ο Νώε, ο Αβραάμ, ο Ισαάκ και όλοι της Παλαιάς Διαθήκης θα διδαχθούν τις Εβραϊκές Γραφές στην Χιλιετή βασιλεία;
Έτσι λοιπόν η θυσία του Ιησού ήταν μάταιη, δεν άγγιξε τον κόσμο. Αλλά ούτε και η Χιλιετής Βασιλεία ωφελεί, αφού στο τέλος των 1000 κατά γράμμα ετών ο σατανάς θα κατορθώσει να πλανήσει τα Έθνη σαν την άμμο της θαλάσσης. Χαμένα και τα εξυψωτικά βοηθήματα και η αναγκαστική «τελειότητα».
Έτσι οδηγεί η «Σκοπιά, τον «πολύ όχλο», τίποτα το συγκεκριμένο και ξεκάθαρο. Όμως o δούλος παρέχει την τροφή και οι όχλοι τρέφονται δίχως την παραμικρή διαφωνία. Ένα έχουν μάθει πολύ καλά και το τηρούν με ευλάβεια. «Ανταρσία εναντίον του δούλου είναι ανταρσία εναντίον του Ιεχωβά».
Οι σκοποί της εταιρείας αποδεικνύεται πως δεν είναι θρησκευτικοί. Πέρα από τους πολιτικούς σκοπούς, τους οποίους διακηρύττει η «Σκοπιά», κάτω από το δόγμα «επίμαχο ζήτημα της παγκόσμιας κυριαρχίας» και «Θεοκρατία ως μόνη νόμιμη κυβέρνηση», οι άνθρωποι του Μπρούκλιν αποκτούν απόλυτη εξουσία πάνω σε εκατομμύρια ανθρώπινα όντα, τα οποία εκτελούν κάθε εντολή με θρησκευτικό φανατισμό, ως προερχόμενη από τον ίδιο τον Θεό, ακόμη και αν θέτει σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους. Όποιος είναι έτοιμος, με εντολή της οργανώσεως να θυσιάσει τη ζωή των παιδιών του (π.χ. αρνούμενος τη μετάγγιση αίματος) ή να υποστεί μεγάλες ταλαιπωρίες, είναι ικανός για όλα. Τέτοιους χαρακτήρες καλλιεργούν οι μεθοδεύσεις της «Σκοπιάς».
Από το βιβλίο «Λατρεία της Σκοπιάς», τόμος δ΄.