Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Η ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟΥ: Συζητήσεις μέσα σε Ταξί

 

+ Αρχιμ. Δανιήλ Γούβαλης

     Κάποια φορά στην Αθήνα μπήκα μέσα σ’ ένα ταξί. Από πίσω κάθονταν δύο κυρίες. Κάθησα μπροστά. Ο οδηγός είχε ερμητικά κλεισμένο το δι­κό του παράθυρο και διηγείτο στις κυρίες τα χά­λια της υγείας του, κάτι πόνους στον αυχένα, κάτι περίεργες και κουραστικές εφιδρώσεις. Μάλιστα εί­χε δίπλα του και μία πετσέτα που κατά καιρούς την χρησιμοποιούσε, για να σκουπίζη τον ιδρώτα. Πηγαίναμε από το κέντρο προς την λεωφόρο Κη­φισίας, προς την περιοχή του Ψυχικού. Κάπου κατέβηκαν οι δύο κυρίες.

Προχωρούσαμε οι δύο μας και συνεχώς κάτι λέγαμε για την υγεία. Από ένα σημείο και πέρα άρχισα να του λέω πως μερικοί που πήγαν και εξωμολογήθηκαν ένοιωσαν μεγάλο ξαλάφρωμα ψυχι­κό, αλλά και ηρεμία στα νεύρα και απόκτησι του ύπνου, ενώ προηγουμένως υπέφεραν από αϋπνίες. Ήταν καλοπροαίρετος και η πάθησίς του είχε μα­λακώσει την ψυχή του. Δεχόταν θρησκευτικό λόγο. Η κουβέντα ήρθε στους αγίους.

Άρχισα να του αναφέρω ότι καθώς το 1912 απελευθερώνονταν από τον τούρκικο ζυγό διάφορες περιοχές και διάφορα νησιά της πατρίδας μιας, συνέβαινε κάτι το θαυμαστό! Πολλές φορές η η­μέρα της απελευθερώσεως συνέπιπτε με την εορτή του πολιούχου αγίου. Του λέω, η Χίος απελευθερώθηκε στην εορτή του πολιούχου της, αγίου Μή­να (11 Νοεμβρίου). Και η Λέσβος επίσης, 8 Νοεμβρίου, που πανηγυρίζει ο αρχάγγελος Μιχαήλ στον Μανταμάδο. Ο οδηγός παρακολουθούσε προσ­εκτικά. Του λέω, και η Θεσσαλονίκη έγινε ελληνική ανήμερα του αγίου Δημητρίου, 26 Οκτωβρίου. Του αναφέρω και τέταρτο παράδειγμα. Και η Κα­στοριά έγινε ελληνική, στην εορτή του πολιούχου της αγίου Μήνα, 11 Νοεμβρίου.

Μόλις του παρουσίασα και το τέταρτο παρά­δειγμα, κάτι σπουδαίο έγινε μέσα του. Συγκινήθηκε. Και με πνιγμένη φωνή μου λέει, «Ο Θεός σε έστειλε στο ταξί μου». Σκέφθηκα, «τι ωραίο αποτέλεσμα φέρουν σε καλοπροαίρετες ψυχές οι διη­γήσεις των θαυμάσιων του Θεού»!

Και στην συνέχεια ο ταξιτζής μου διηγήθηκε κι αυτός κάτι θαυμαστό. «Τις προάλλες», μου είπε, «είχα μεγάλο πόνο στον αυχένα και πολλή ζαλάδα. Μπήκε μια Χριστιανή στο ταξί, και της περιέγραψα την κατάστασι. Εκείνη έβγαλε από πά­νω της ένα μπουκαλάκι με λάδι από κάποιο προσ­κύνημα αγίου. Μου άλειψε λίγο τον σβέρκο και, πράγμα παράδοξο, εκείνη την ημέρα δεν πονούσα καθόλου».

Αυτό θα πη να διηγείσαι και να σου διηγού­νται περιπτώσεις που ο λόγος περνάει την συνορια­κή γραμμή του φυσικού και εισέρχεται στην πε­ριοχή της εκπλήξεως, στον χώρο του υπερφυσικού.

     Θα μεταφερθούμε τώρα σε μια μικρή εκκλησία, στα βόρεια της Αττικής, στην αγία Παρασκευή Μαλακάσας. Ήταν το έτος 1989. Το βρά­δυ της Μ. Πέμπτης έφεραν στον ναό πέντε-έξι στε­φάνια για τον Εσταυρωμένο. Ένα από αυτά ήταν πολύ ωραίο. Απετελείτο από 33 λευκά γαρύφαλ­λα και πλαισιωνόταν με μία πράσινη αραχνούλα. Ο ιερεύς του ναού θεώρησε καλό να το κρατήση. Αφού τοποθετήθηκε μέσα στο ιερό ο σταυρός, το τοπο­θέτησε επάνω του και το άφησε. Μετά από λίγες ημέρες τα γαρύφαλλα, όπως ήταν φυσικό, είχαν όλα μαραθή. Βρίσκονταν «εν τω θανάτω». Αλλά μετά από δύο εβδομάδες, και ενώ η Εκκλησία διήνυε την αναστάσιμη περίοδο και έψαλλε καθημερινά το «Χριστός Ανέστη», η δύναμις της αναστάσεως επισκέφθηκε το στεφάνι. Πέντε-έξι από τα μαραμένα γαρύφαλλα άνθισαν, ζωντάνεψαν, ήρθαν «εν τη ζωή».

Ο ιερεύς του ναού είδε το θαυμαστό αυτό φαι­νόμενο και συγκινήθηκε. Το ανακοίνωσε προσεκτι­κά σε οκτώ-δέκα άτομα συνιστώντας να μη το κοινοποιήσουν. Δεν ήθελε να δημιουργηθή θόρυβος και να γίνη το… «Τρέξετε! Θαύμα!». Το υπερφυ­σικό αυτό φαινόμενο κράτησε περίπου 15-20 ημέρες. Κατόπιν τα ανθισμένα γαρύφαλλα μαράθηκαν.

Αξιοπρόσεκτο ήταν το γεγονός, ότι η ανα­στάσιμη θαυματουργία συνέβη κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μπορή να περάση από τον νου κανενός ότι έγινε κάποια εξαπάτησις. Τα πέντε-έξι γα­ρύφαλλα που άνθισαν, παρέμειναν ξερά από το έξω μέρος και πέταξαν ζωντανή καρδούλα από το κέν­τρο. Έτσι υποψία απάτης αποκλειόταν. Και, ό­πως είπαμε, το θαύμα είχε χρώμα αναστάσιμο, και πραγματοποιήθηκε στην περίοδο του «Χριστός Ανέστη». Μία αναστάσιμη υπόκρουσις στο επινίκιο άσμα του νικητού του θανάτου!

❖ ❖❖

Υπερφυσικά σημεία σαν αυτό η παραπλήσια συντελούνται πολλά μέσα στον χώρο της Εκκλη­σίας. Συχνά τα συναντούμε όταν τελούνται Μυστήρια.

Κάποια Χριστιανή, τώρα πολύ ηλικιωμένη, τότε δε, μετά το 1922, νεαρή, είχε έρθει από την Μ. Ασία και είχε εγκατασταθή με τους δικούς της στην περιοχή της Κατερίνης. Για να ζήσουν εργάζονταν σε διάφορες καλλιέργειες. Αλλά τότε μάστιζε την περιοχή ελονοσία, οπότε έπιασε και την Ευθυμία — έτσι ονομαζόταν. Ταλαιπωρίες, ενοχλητικοί πυρετοί, αδιαθεσίες, πόνοι, ρίγη… Η κατάστασις ήταν πολύ κουραστική.

Κάτι όμως έγινε και τα πράγματα αλλάξαν. Η Ευθυμία διαπίστωσε ότι κάπου στο σπίτι που έμεναν ήταν φυλαγμένο σε μικρό ποτήρι λάδι ευχελαίου. Μόλις το είδε, χωρίς να γνωρίζη και πως ακριβώς χρησιμοποιείται, έκανε το σταυρό της, και το ήπιε όλο. Αυτό ήταν. Απαλλάχθηκε πλή­ρως από το βάσανο της ελονοσίας.

   Τι να αναφέρουμε για το κορυφαίο μυστήριο της Θ. Κοινωνίας! Θα θυμηθούμε κάτι που ακούσαμε από μία εκπομπή του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Το 1935 χτίσθηκε κοντά στην Αγιάσο της Λέσβου μεγάλο σανατόριο για φυματικούς βαρείας μορφής. Χτίσθηκε με πρωτοβουλία της Εκκλη­σίας. Κάθε Σάββατο οι τέσσερις ιερείς της Αγιά­σου, με την σειρά, ανέβαιναν εκεί, για να λειτουρ­γήσουν και να κοινωνήσουν τους φυματικούς. Ο­ρισμένοι άπιστοι ή ολιγόπιστοι διατείνονταν ότι οι ιερείς αυτοί γρήγορα θα κολλούσαν φυματίωσι. Ως γνωστόν, αφού οι ιερείς με την αγία λαβίδα (δηλ. το κουτάλι) κοινωνήσουν τους Χριστιανούς, στο τέ­λος ό,τι μείνει στο Άγιο Ποτήριο το τρώνε και το πίνουν, χρησιμοποιώντας φυσικά την ίδια αγία λαβίδα.

Λοιπόν, οι τέσσερις ιερείς της Αγιάσου που κοινωνούσαν τους φυματικούς, όχι μόνον δεν κόλ­λησαν φυματίωσι, όχι μόνον δεν αρρώστησαν, αλλά και την υγεία τους είχαν, και μακροημέρευσαν και έφθασαν στα 85 και στα 90 χρόνια!

Κι εγώ έχω κάνει Θ. Λειτουργία, όπου κοινώνησαν κάποια πρόσωπα που έπασχαν από έιτζ. Το γνώριζα. Φυσικά δεν έπαθα τίποτε.

Είχα διαβάσει σε κείμενο του Ιωσήφ Βρυεννίου, μιας μεγάλης προσωπικότητος του Βυζαντίου (14°ς-15ος αι.), ότι η αληθινή θρησκεία ξεχωρίζει από τις άλλες στο εξής θέμα: Σ’ αυτήν γίνονται πράγματα που είναι αδύνατο να συμβούν σε άλλη. Αλήθεια, σε ποια θρησκεία, σε ποιο δόγμα προσφέρεται η ιερά τροφή η πόσις σε πολυάριθμα άτομα, με το ίδιο ποτήριο και με την ίδια λαβίδα;

    Εδώ ομολογουμένως έχουμε περάσει τα σύ­νορα και έχουμε εισχωρήσει βαθειά στον χώρο του υπερφυσικού. Ζούμε μέσα στο θαύμα. Ένα θαύμα που επαναλαμβάνεται επί αιώνες

 

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ : Η ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟΥ

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ: Ι.Ν.ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ