Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

ΣΙΛΒΑ ΜΑΪΝΤ ΚΟΝΤΡΟΛ

 

π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΙΛΒΑ ΜΑΪΝΤ ΚΟΝΤΡΟΛ

    Πρόκειται για «ανθίζουσα οικογενειακή επιχείρηση» αυτό υποστηρίζει ο ίδιος ο Jοse Silva στο βιβλίο πού εξέδωσε με τον Φίλιπ Μιέλε «Έλεγχος του νου με τη Μέθοδο Σίλβα» (Αθήνα 1979, σ. 30). Ιδρύθηκε στο Laredο του Τέξας κατά το έτος 1966 και δραστηριοποιείται με διάφορα ονόματα: «Ecumenical Sοciety οf psychοrientοlοgy», «Self Management seminary ΡΤΥ LDΤ», «Silva international Graduates Association» κα. Στην Ελλάδα υπάρχει η «Μέθοδος Σίλβα ΕΠΕ» και «Σύλλογοι Αποφοίτων της Μεθόδου Σίλβα» στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη στην Κρήτη και στην Κύπρο.

O Jοse Silva γεννήθηκε το 1914 στο Laredο και από το 1940 έδειξε ενδιαφέρον για την ψυχολογία, την παραψυχολογία και τις τεχνικές αυτό ύπνωσης
«Μελέτησε πολύ τις τεχνικές πού χρησιμοποιούσαν οι Ινδιάνοι για να θεραπεύουν ασθένειες» (Π. Μεταξάτος, στο άρθρο της Ι. Κολοβού, Ένα 13/24.3.1988). H όλη θεωρία στηρίζεται στις απόψεις περί «Θετικής Σκέψης», ο ίδιος ο Σίλβα επικαλείται τον Ε. Coue και άλλους «απoστόλoυς» της «θετικής σκέψης» (Βλ Joseph Silva – Robert Stone, Εσύ ο θεραπευτής, Αθήνα 1990, σ. 125-127).

H κίνηση έφθασε στην Ελλάδα το 1977. Την έφερε ο Ελληνοαμερικανός Πώλ Γρίβας. Σήμερα διευθύνεται από το ζεύγος Μαριάννα και Π. Μεταξάτο. Έκτος από τις «εισαγωγικές διαλέξεις» πού γίνονται σε μεγάλα ξενοδοχεία, η κίνηση προσφέρει «Βασικά σεμινάρια», «Σεμινάρια Ultra», «Σεμινάρια Super Mind», «Σεμινάρια Graduata» και άλλες εκδηλώσεις. Τα «Ultimare» πραγματοποιούνται μόνο στο Laredo κάτω από τη διεύθυνση του ίδιου του Σίλβα. Οι τιμές κλιμακώνονται ανάλογα. Το «Βασικό Σεμινάριο», πού διαρκεί δύο Σαββατοκύριακα, κοστίζει 30.000 δρχ. (Aύγoυστoς 1990).

 Η Νέα Εποχή με τη μέθοδο Σίλβα

H κίνηση διαπνέεται από απόλυτη αισιοδοξία. Το περιοδικό της έχει τον τίτλο «Όλο και Καλύτερα Νέα». Υπόσχεται τη λύση όλων ανεξαιρέτως των προβλημάτων. Μπορείτε: «Να κοιμάστε όταν θέλετε, να ξυπνάτε χωρίς ξυπνητήρι.. να απαλλαγείτε από πονοκέφαλους, να κόψετε το κάπνισμα, να μειώσετε το βάρος σας… να λύνετε δύσκολα προβλήματα, να πετυχαίνετε στόχους, να εξαλείφετε τον πόνο όπου κι αν βρίσκεται στο σώμα σας… να διορθώνετε προβλήματα υγείας άλλων» (Jose Silva – Robert Stone, Εσύ ο θεραπευτής. Θ. 29). Ακόμη μπορείτε «να σβήσετε σκιές στους πνεύμονες, να απαλλαγείτε από ένα βήχα, να αποβάλλετε μια πέτρα από το νεφρό σας, οραματιζόμενος τον εαυτό σας να την τρίβει στα δάκτυλά του και να την αποβάλλει το πρωί..» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 55).

Μπορεί ακόμη να επιτύχουμε ώστε «ο ενοχλητικός γείτονας να φέρεται πιο φιλικά… ο αναποφάσιστος αγοραστής αποφασίζει να αγοράσει το επαναστατημένo μέλος της οικογενείας συνετίζεται..» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 347). Αν, κανείς αποφοιτήσει από το σεμινάριο Super Mind μπορεί να διπλασιάσει τα έσοδά του, «να ελκύσει αυτούς πού του αρέσουν» και να απομακρύνει «αυτούς πού δεν του αρέσουν». «Γίνε πλούσιος γρηγορότερα απ’ όσο νομίζεις δυνατόν», «πως να διπλασιάσετε τα έσοδα σας ή να γίνετε πλούσιοι – εσείς διαλέγετε». Αυτά είναι δύο τμήματα του σεμιναρίου Super Mind (Όλο και Καλύτερα νέα 31-32/1990, σ. 7-8).

Οι στόχοι πού μπορεί να επιτύχει κανείς με τη μέθοδο Σίλβα είναι ατομικοί, αλλά μπορούν να αφορούν και ολόκληρη την ανθρωπότητα, μπορείτε «να κάνετε δυναμικές αλλαγές προς το καλύτερο στην υγειά σας, την προσωπική ανάπτυξη, τη συναισθηματική σας ευμάρεια και την ευημερία σας. Μπορείτε να βοηθήσετε στη μετατροπή του κομματιού του κόσμου όπου ζείτε σε παράδεισο… Μπορείτε ν’ αποκτήσετε ό,τι θέλετε, να κάνετε ό,τι θέλετε και να γίνετε ό,τι σας ενδιαφέρει να γίνετε…»! (Jose Silva, Βασική σειρά μαθημάτων, Αθήνα 1983, σ. 9).

Βασική διδαχή του Σίλβα είναι ότι το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου είναι υπεύθυνο για τη λογική σκέψη και αποθηκεύει τις εμπειρίες του έξω κόσμου, πού αποκτούνται με τις αισθήσεις. Αντίθετα το δεξιό ημισφαίριο αποθηκεύει εμπειρίες του έσω κόσμου, πού είναι αποτέλεσμα της φαντασίας και του οραματισμού του ανθρώπου. Εδώ έχουμε την πηγή της δημιουργικότητας, των σωστών προβλέψεων και της λύσης όλων των προβλημάτων «Το δεξιό ημισφαίριο του εγκέφαλου έχει σχέση με τη δημιουργικότητα και την διαίσθηση και αποθηκεύει εμπειρίες του υποκειμενικού ή πνευματικού κόσμου, εμπειρίες πού αποκτήθηκαν με τη χρήση του οραματισμού και της φαντασίας… Το δεξιό ημισφαίριο του εγκέφαλου δεν περιορίζεται από τη λογική. Δουλεύει με νοερές εικόνες. Aν του δώσετε μία νοερή εικόνα αυτού πού επιθυμείτε κι αν έχετε πίστη ότι μπορείτε να το πετύχετε, κι αν μπορέσετε να εμποδίσετε το αριστερό ημισφαίριο του εγκέφαλου σας να παρεμβάλει λογικές αμφιβολίες, τότε μπορείτε να πετύχετε ο, τι επιθυμείτε» (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 22-23.15).

Έτσι η κίνηση διαβολοποιεί τη λογική του ανθρώπου και μεθοδεύει την είσοδο των οπαδών της στο χώρο των υποκειμενικών εμπειριών, τις όποιες απολυτοποιεί, με αποτέλεσμα να οδηγεί σε απόλυτη εξάρτηση. Ή ανθρωπότητα, λέγει, «κατέβηκε πολύ χαμηλά στον υλικό χώρο πού σχετίζεται με το αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο και η σχέση μας με τον πνευματικό κόσμο του δεξιού ημισφαιρίου έμεινε πολύ πίσω. Το πρώτο λανθασμένο βήμα έγινε στον κήπο της Εδέμ, όταν ο άνθρωπος έφαγε για πρώτη φορά από το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού. Αυτή είναι η στροφή προς την ύλη, όπου αναπτύσσεται το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου». Έτσι οι άνθρωποι της πτώσης χαρακτηρίζονται από τον Σίλβα «αριστερό-ημισφαιρικά» άτομα, πού αγνοούν συνειδητά «τη Φωνή του Πατέρα μέσα μας» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 342).

H ανθρωπότητα ακολουθεί μια εξελικτική πορεία. Με τη μέθοδο Σίλβα αρχίζει να βλέπει τον κόσμο «κάτω από ένα καινούργιο Φως: το Φως της συνείδησης και της ευφυΐας» και αυτό είναι ίσως «ή υπέρτατη Φώτιση». και ακόμη διανύουμε τη «νηπιακή ηλικία». Όταν όμως μάθουμε να χρησιμοποιούμε και τα δύο ημισφαίρια τού εγκεφάλου, τότε οι ικανότητές μας «θα συναγωνιστούν τα όνειρα της επιστημονικής φαντασίας» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 335). Τώρα μόνο το 10% τού πληθυσμού της γης είναι «αμφι-ημισφαιρικό». Γι’ αυτό ο Σίλβα λέγει πώς πρέπει να περιορισθούμε στο «υφιστάμενο καθεστώς». Όταν όμως το ποσοστό αυξηθεί κατάλληλα, τότε όλοι «θα γνωρίζουν και θα μπορούν». Γι’ αυτό και οι οπαδοί πρέπει να επιταχύνουν την εκπαίδευση όσο γίνεται περισσοτέρων ατόμων στη μέθοδο Σίλβα.

Σ’ αυτό το έργο, προσθέτει, πρέπει και οι Εκκλησίες να βοηθήσουν. «Έχουμε χάσει ήδη δύο χιλιάδες χρόνια εξάσκησης, επειδή αγνοήσαμε τη συμβουλή τού Χριστού να εισέλθουμε στο Βασίλειο των Ουρανών και να γίνουμε σοφοί και προφήτες για ν’ αποκτήσουμε τα πάντα» (Εσύ ο θεραπευτής, σ.’ 335-336). Ο Σίλβα καταλήγει πώς με την αύξηση των ατόμων πού χρησιμοποιούν τη μέθοδο, το «μορφογεννητικό πεδίο» θα προγραμματίζεται για «αμφι-ημισφαιρική, νοητική λειτουργία ή όποια θα γίνει τότε για μας τρόπος ζωής… Θα κατοικούμε σ’ ένα κόσμο πού θα επικεντρώνεται και στα δύο ημισφαίρια. Θα έχουμε συμπληρώσει ένα ακόμη εξελικτικό στάδιο σε τούτο τον πλανήτη» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 337).

 Θετική σκέψη – Προγραμματισμός

Όπως διακηρύττουν όσοι πιστεύουν στη δύναμη της σκέψης, έτσι και ο Σίλβα κηρύττει πώς κάθε σκέψη και κάθε λέξη οδηγεί σε ανάλογο «προγραμματισμό». Οι θετικές σκέψεις οδηγούν σε «θετικό ή επιθυμητό προγραμματισμό» και οι αρνητικές σε αρνητικό (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 25-26).

Θετική σκέψη σημαίνει «να σκέφτεστε και να μιλάτε για πράγματα πού θέλετε και όχι για πράγματα πού δεν θέλετε». Αντίθετα, αρνητική σκέψη «είναι το να σκέφτεστε και να μιλάτε για πράγματα πού δεν θέλετε» (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 17). Το «κριτήριο» είναι ο κάθε άνθρωπος ατομικά.

Αν κανείς οραματισθεί, αυτό πού επιθυμεί, τότε ο Νους δημιουργεί αυτό πού απεικονίζει. Όμως πρέπει να βρίσκεται στη «συχνότητα Άλφα» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 43). Ό Σίλβα ισχυρίζεται πώς υπάρχουν 4 «συχνότητες» ή «επίπεδα» «εγκεφαλικών ενεργειακών παλμών», όταν είμαστε ξύπνιοι έχουμε 14 έως 21 παλμούς το δευτερόλεπτο βρισκόμαστε στο «επίπεδο βήτα». Όταν χαλαρώνουμε στο κρεβάτι με κλειστά μάτια βρισκόμαστε στο επίπεδο ημιεγρήγορσης με 7-14 παλμούς, πού αποκαλείται επίπεδο άλφα. Στον ύπνο τα εγκεφαλικά κύματα παρουσιάζουν 6 παλμούς. Τότε βρισκόμαστε στο επίπεδο θήτα. Ό βαθύτερος ύπνος, με κάτω από 4 παλμούς το δευτερόλεπτο μας μεταφέρει στο επίπεδο δέλτα (Εσύ ο θεραπευτής, 9. 26).

Όταν χρησιμοποιούμε το νου μας «για να χαλαρώσουμε και να οραματισθούμε θετικές εικόνες, ενεργοποιούμε το δημιουργικό ρόλο τού εγκεφάλου μας… Με τη Μέθοδο Σίλβα ελέγχουμε συνειδητά τα βαθύτερα επίπεδα τού νου μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε σχετικά βραδέα εγκεφαλικά κύματα(άλφα) για να πλατύνουμε τη γνώση και την ικανότητα να λύνουμε εύκολα όλα τα προβλήματα…» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 37).
Οι άνθρωποι πού λειτουργούν στη «διάσταση βήτα» χρησιμοποιούν μόνο το 3-5% τού δυναμικού του εγκεφάλου τους και ο Αϊνστάιν δεν ξεπέρασε το 10%. Όμως η μέθοδος Σίλβα λειτουργεί στη «διάσταση άλφα» και οι οπαδοί της πού κινούνται σε «εσωτερικά συνειδητά επίπεδα» μπορούν να ξεπεράσουν κατά πολύ το 10% (Mind Cοntrοl). Με τον «οραματισμό» και τη φαντασία μπορούν να επιτύχουν οτιδήποτε μπορούν να αλλάξουν «μια κατάσταση πού υπάρχει» και να δημιουργήσουν για τον εαυτό τους «ό,τι θέλουν να έχουν, να κάνουν ή να είναι» (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 51).

Για τον «οραματισμό» χρησιμοποιείται «νοερή οθόνη», όπου προβάλλεται αυτό πού χρειάζεται διόρθωση. Μέσω αυτής της «νοερής οθόνης», αυτό μεταφέρεται από τη «φυσική διάσταση» στην πνευματική «από την οποία προήλθε», και εκεί, με τη χρήση της φαντασίας, γίνεται η «αλλαγή»! (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 42).

H «συνταγή της κίνησης είναι: «Επί εφτά ήμερες δεν πρέπει να επιτρέψετε στο νου σας να κάνει οποιαδήποτε σκέψη, πού να μην είναι θετική». Τότε η ζωή θ’ αλλάξει «οριστικά τα πάντα προς το καλύτερο. Στην υπόλοιπη ζωή σας, εδώ και στην αιωνιότητα, τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά και ασύλληπτα, καλύτερα απ’ ότι αν δεν είχατε κάνει την προσπάθεια» (Όλο και καλύτερα Νέα 18/1988, σ. 10).

«Οποιαδήποτε σκέψη αποτυχίας, απογοήτευσης ή προβλήματος» είναι κατά την κίνηση «αρνητική σκέψη». Επίσης «κάθε σκέψη επίκρισης ή κακίας ή ζήλιας ή καταδίκης των άλλων ή αυτοκαταδίκης κάθε σκέψη αρρώστιας ή ατυχήματος, ή, με λίγα λόγια, κάθε είδος περιοριστική ή απαισιόδοξη σκέψη» (Όλο και καλύτερα Νέα 18/1988, σ. 10).

H Laura Silva, κόρη τού Jοse, μιλάει για «νοικοκύρεμα τού Νου» και εννοεί την «ακύρωση της αρνητικής σκέψης και την αντικατάστασή της από θετική» (L. Silva, Για γονείς. Έλεγχος τού Νου με τη μέθοδο Σίλβα, Αθήνα 1985, σ. 25).

H «διόρθωση» είναι για τον Σίλβα πράγμα απλό: «Αν κατά τύχη χρησιμοποιήσετε μια τέτοια φράση, πέστε “ΑΚΥΡΟ, ΑΚΥΡΟ”, και αντικαταστήσετε το αρνητικό μ’ ένα θετικό… Χρησιμοποιείστε θετικές δηλώσεις με το ότι είσθε υγιής… και θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε πάντα τη φράση, “όλο και καλύτερα”, σε κάθε ευκαιρία. Χρησιμοποιείστε αυτή τη φράση σαν να είναι το κουμπί…» (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 17).

H όλη διαδικασία στηρίζεται στον ισχυρισμό πώς «οι νοερές εικόνες και οι προφορικές εντολές είναι οι μηχανισμοί με τούς οποίους επιφέρουμε φυσικές μεταβολές στο υποκειμενικό ή άλφα επίπεδο. Ή χρησιμοποίηση αυτών των μηχανισμών είναι ο προγραμματισμός… Ό νους καθοδηγεί τον εγκέφαλο, ο εγκέφαλος καθοδηγεί το σώμα και το σώμα συμμορφώνεται με τις οδηγίες του. Το κλειδί είναι το άλφα. Σας απομακρύνει από τον αντικειμενικό χώρο, τον φυσικό κόσμο και σας μεταφέρει στον πνευματικό κόσμο, στον δημιουργικό χώρο των αιτιών..» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 43).

Οι τεχνικές

H τεχνική προβλέπει: Χαλάρωση, «νοερή και προφητική» ενίσχυση της επιθυμίας, της πεποίθησης και της προσδοκίας για βοήθεια, υποστήριξη του «οραματισμού» με τη φαντασία.
Αν κάποιος είναι άρρωστος, δηλώνει «νοερά» την επιθυμία του για θεραπεία, την «πεποίθησή» του πώς αυτό θα συμβεί και οραματίζεται νοερά πώς ήδη συνέβη, αυτό είναι όλο! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 92-93). Αν λόγου χάρη κάποιος έχει καρκίνο, αρκεί ο «οραματισμός» ότι ο όγκος συνεχώς μικραίνει και εξαφανίζεται!

H κίνηση ισχυρίζεται ακόμη πώς μπορεί κανείς να θεραπεύσει με τα χέρια. Μάλιστα υπογραμμίζει πώς μπορεί να σταματήσει και την αιμορραγία του ασθενούς στην περίπτωση «ανοιχτής πληγής», αρκεί να δονεί τα χέρια του πάνω από την πληγή, να φαντάζεται πως σταματάει η αιμορραγία και να πει δυνατά: «Δεν υπάρχει πόνος, δεν υπάρχει αιμορραγία»! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 104).

Επιστημονική μέθοδος;

O Σίλβα ισχυρίζεται πώς η υγειά «είναι η φυσική κατάσταση». «δεν υπάρχει λόγος να ζήσετε άρρωστοι… Είναι δικαίωμα σας να ζήσετε απόλυτα υγιείς…», λέγει, και υπογραμμίζει πώς η μέθοδός του είναι επιστημονική. «Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το νου σου για να απαλλαγείς στα γρήγορα από ενοχλητικά προβλήματα υγείας… Μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις το νου σου Για να βοηθήσεις άλλους να χαρούν αυτά τα ίδια οφέλη από μακριά και χωρίς να το γνωρίζουν. Μοιάζει απίστευτο; Πρόκειται όμως για επιστημονικά δεδομένα! H επιστήμη παραδέχεται τώρα πώς ο νους μας μπορεί να προβληθεί και να επηρεάσει την ύλη» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 9. 22-23).

Τα παραδείγματα πού δήθεν «αποδεικνύουν» τη δοξασία αυτή δεν μπορούν να ελεγχθούν. Συνήθως δεν αναφέρονται ονόματα. O Σίλβα δικαιολογείται: «για να προστατέψουμε τούς απόφοιτους της Μεθόδου Σίλβα από τούς διαφωνούντες συμπολίτες τους». Όμως δεν αναφέρει τούς λόγους της απειλής (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 36). Στη συνέχεια λέγει πώς «πολλοί γιατροί» πού είχαν αποδεχθεί το ρόλο του νου, κυνηγήθηκαν από τούς τοπικούς ιατρικούς συλλόγους στους οποίους άνηκαν, από το σύλλογο των γονέων και την Αμερικανική Ιατρική Εταιρία» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 30-31).

Ύστερα από τις αντιδράσεις αυτές, πως μπορεί κανείς να μιλάει για «επιστημονική μέθοδο»; Το γεγονός ότι και οι σύλλογοι γονέων ξεσηκώθηκαν εναντίον της κίνησης σημαίνει πώς η Μέθοδος Σίλβα είχε αρνητικές συνέπειες στα παιδιά των γονέων αυτών, ήταν καταλυτική για την προσωπικότητα τους και όχι οικοδομητική. Γι αυτό και συγκαταλέγουν την κίνηση στις λεγόμενες «ψυχο-λατρείες». Κατά την άποψη των Αμερικανικών Συλλόγων Γονέων η κίνηση προβάλλει είδος υπνωτισμού και οι οπαδοί της γίνονται φανατικοί στο να θέλουν να συνεχίσουν τα μαθήματα, είναι έτοιμοι να πληρώσουν οτιδήποτε γι’ αυτό το σκοπό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η κίνηση απαγορεύθηκε στο Κάνσας (F.ΝΝ. Haack, Hinweise Ζυ Begriffen und Gruppen», Μόναχο 1985, σ. 44. του ίδιου, Eine Ήndhilfe, Μόναχο 1985, σ. 67.

Αυτή η εξάρτηση καλλιεργείται από την κίνηση, οι οπαδοί παρακινούνται να βρίσκονται διαρκώς κάτω από την επιρροή της και να στοχεύουν στις επιδιώξεις της.

Έτσι σε ελληνικό έντυπο «Τακτική πού συνίσταται για να ενσωματώσετε το Mind Cοnτrοl στη ζωή σας» αναφέρεται:

1. «ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ κάνετε άσκηση έστω και για πέντε λεπτά… χρησιμοποιείστε τις τεχνικές τουλάχιστον τρεις φορές… την ημέρα. Πηγαίνετε στα επίπεδα όταν είστε στο λεωφορείο, όταν περιμένετε, οποτεδήποτε έχετε ένα λεπτό στη διάθεσή σας. Χρησιμοποιείτε την τεχνική του ΚΑΝΣΕΛ – ΚΑΝΣΕΛ («άκυρον άκυρον»!) Όταν σας έρχεται μια αρνητική σκέψη… Προγραμματίστε τουλάχιστον ένα στόχο βραχυπρόθεσμα για μια μέρα και ένα μακροπρόθεσμο… Αργότερα Προγραμματίστε κάτι να μάθετε κάθε μέρα… Χρησιμοποιείστε τα εσωτερικά επίπεδα Για να αποκτήσετε πληροφορίες…

2. ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ. Κάνετε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις κάθε εβδομάδα. Χρησιμοποιείστε κάποια άσκηση οραματισμού… ».
Στο περιοδικό της κίνησης οι «απόφοιτοι» παρακινούνται: «Δημιουργείστε χρόνο για να πηγαίνετε στο επίπεδο και να χαλαρώνετε κάθε μέρα… Για να αναλύετε περιπτώσεις…κάθε νύχτα.. Για να πηγαίνετε στο επίπεδό σας και να προγραμματίζετε προκαταβολικά τις δραστηριότητες κάθε μέρας… Για να πηγαίνετε στο επίπεδό σας κάθε βράδυ…». (Όλο και Καλύτερα 2/10, σελ 1).

Έτσι οι οπαδοί ζουν πάντοτε σε κατάσταση υπνωτισμού! Κανένας «απόφοιτος» δεν παίρνει οποιαδήποτε απόφαση στη ζωή του χωρίς να χρησιμοποιήσει τις τεχνικές της κίνησης. Ακόμη και όταν οι οπαδοί επιθυμούν να έλθουν σε γάμο πρέπει να σκεφθούν «διορατικά»

Για να έχουν «περισσότερες ικανότητες να κάνουν σωστή επιλογή» (Laura Silva, Για Γονείς, σ. 7). Το ίδιο ισχύει και όταν ένα ζευγάρι θέλει να κάνει παιδί, πρέπει να το «προγραμματίσουν» με βάση τις τεχνικές της κίνησης! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 381). Με αυτό τον τρόπο «συμμετέχουν στο μέλλον της ανθρωπότητας» υπόσχεται η κίνηση, «Προγραμματίζοντας σωστά τη σύλληψη των παιδιών μας, στην υποκειμενική διάσταση»! (L. Silνa, σ. 101-103). .

Αυτά αποδεικνύουν γιατί η Μέθοδος Σίλβα δεν γίνεται αποδεκτή από τους επιστήμονες, ούτε οι γονείς διαπιστώνουν κάποιες ευεργετικές επιδράσεις στα παιδιά τους. Γι’ αυτό και στρέφονται εναντίον της κίνησης και ζητούν νομική προστασία, όπως στην περίπτωση κάθε ψυχο-λατρείας, πού επιδρά καταλυτικά στην προσωπικότητα των θυμάτων της.

O Σίλβα, αντί να επιβάλει την άποψή του με «επιστημονικό τρόπο», καταφεύγει σε άλλες μεθοδεύσεις. Καλύπτεται πίσω από θρησκευτικές και ιδεολογικές δοξασίες. Για να παρακάμψει τις αντιδράσεις και την επέμβαση του εισαγγελέα οργάνωσε την κίνησή του σαν θρησκευτική και κοσμοθεωριακή κοινότητα, με το όνομα «Οικουμενική Κοινωνία» (Ecumenical Sοciety οf Ρsychorientοlοgy). Έτσι μπορεί πλέον να κινηθεί ελεύθερα, με βάση τα πρότυπα άλλων ψυχο-λατρειών, όπως της «Scientοlοgy Church» του Ρόν Χάμπαρτ.

Αναφερόμενος στην αντίδραση των ιατρών ο Σίλβα υπογραμμίζει: «Τελικά υπήρξα τυχερός γιατί βρέθηκαν άτομα πού με βοήθησαν να δημιουργήσω την Οικουμενική Κοινωνία» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 132), «όταν βλέπετε νοερά ένα άλλο άτομο να θεραπεύεται, όσο εσείς βρίσκεσθε στο διαλογισμό, η πράξη σας δεν διαφέρει καθόλου από την προσευχή, αν δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Δημιούργησα λοιπόν έναν αφιλόκερδη οργανισμό, ο οποίος αποκαλείται «Οικουμενική Κοινωνία» και όσοι ανήκουν σ’ αυτόν μπορούν να μπαίνουν στο δωμάτιο κάποιου αρρώστου και να χρησιμοποιούν μεθόδους θεραπείας χωρίς να διατρέχουν κίνδυνο» (Εσύ ο Θεραπευτής, σ. 131)

Αντιχριστιανική

Όπως διαπιστώσαμε, η όλη κίνηση της «θετικής σκέψης» είναι Αντιχριστιανική. Ή ιδιότητα του οπαδοί της Μεθόδου Σίλβα είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού. Δεν μπορεί κανείς να είναι χριστιανός και πιστός της «Οικουμενικής Κοινωνίας» του Jοse Silva.

Με το σχηματισμό αυτής της Ecumenical Sοcieτy ο Σίλβα ισχυρίζεται «έναντι του νόμου» ότι αυτό πού κάνει δεν είναι επιστήμη, άλλά κινείται σε θρησκευτικό -κοσμοθεωριακό χώρο. Προβάλλει το δικό του τρόπο ζωής, ισχυριζόμενος ότι οι τεχνικές του μπορούν να λύσουν όλα τα προβλήματα του ανθρώπου, «να εκπληρώσουν κάθε μια από τις ανάγκες μας, φυσικές, πνευματικές, νοητικές και συναισθηματικές» (Όλο και καλύτερα νέα 31-32/1990, σ. 6). Μ’ αυτόν τον τρόπο η κίνηση εγείρει καθολική απαίτηση πάνω στους οπαδούς της δεν υπάρχει εκεί χώρος για άλλη πίστη. Δεν διστάζει μάλιστα να διακηρύξει πώς ο Ιησούς Χριστός ακολουθούσε την ίδια μέθοδο, και κηρύττει την «ίδια αλήθεια», πού όμως εγκαταλείφθηκε από τούς ανθρώπους της Εκκλησίας!

«Ο Ιησούς θεράπευε, οι θρησκευτικοί αρχηγοί της εποχής του έλεγαν ότι συμμαχούσε με το Σατανά», υπογραμμίζει ο Σίλβα για να τονίσει πώς το ίδιο γίνεται και σήμερα με τη μέθοδο του. Το βασικό έργο της πρώτης Εκκλησίας ήταν οι θεραπείες σ’ αυτό συνίστατο η εντολή πού πήραν από τον Χριστό, αυτό είναι το γνώρισμα της αληθινής εκκλησίας, οι «καρποί» από τούς όποιους θα γνωρίσει κανείς τούς αληθινούς αποστόλους αυτό το έργο κάνουν οι απόφοιτοι του Σίλβα, «είναι αφιερωμένοι στη διόρθωση προβλημάτων και στην προσπάθεια να βελτιώσουν τη ζωή στον πλανήτη μας» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 106).

Όταν ο Xριστός θεράπευσε από μακριά τον υπηρέτη του Εκατόνταρχου, χρησιμοποίησε, υποστηρίζει ο Σίλβα, τη μέθοδο «ψυχοθεραπείας των απόντων», πού εφαρμόζει σήμερα η κίνησή του (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 99). Κατά τις δοξασίες του Σίλβα, ο Xριστός παρότρυνε να αναζητήσουμε τη βασιλεία των ουρανών «μέσα μας (στο άλφα»), επειδή, λέγει, «το άλφα είναι η διάσταση επικοινωνίας με τον Θεό, «και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν» (Ματθ. στ’ 31-34). Όλα λοιπόν προέρχονται από το «άλφα»! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 343), από το δεξιό εγκεφαλικό ημισφαίριο. Αυτό εννοούσε ο Xριστός όταν έλεγε πώς απέκτησε μια ορισμένη πληροφορία «από τον Πατέρα». «Δεν έχασε ποτέ την επαφή του με τον Πατέρα», δηλαδή με το δεξιό ημισφαίριο του εγκέφαλου! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 342).

Παρ’ όλα αυτά o Σίλβα υποστηρίζει ότι η μέθοδός του δεν έχει να κάνει με θρησκεία, «δεν είναι θρησκευτική κίνηση, αλλά ούτε είναι μεταφυσική» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 106). O Ιησούς χρησιμοποιείται σαν «Ιδανική σκέψη», πού θα μπορούσε να αντικαταστήσει μια «αρνητική». Μπορεί όμως κανείς εξ ίσου να χρησιμοποιήσει τη σκέψη «του Βούδα ή του Θεού – όποιου κατέχει την ανώτερη θέση στη φιλοσοφία ή τη θρησκεία σας», προσθέτει ο Σίλβα και εξηγεί τη «διαδικασία» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 302).

O νέος «μεσσίας» διακηρύττει πώς οι «ανακαλύψεις» του «δεν έρχονται σε αντίθεση με καμιά άλλη θρησκεία η καμιά άλλη κοσμολογική θεωρία», πώς ανάμεσα στους «ενθουσιώδεις απόφοιτους» υπάρχουν «άθεοι, Διαμαρτυρόμενοι κάθε απόκλισης, Καθολικοί, Εβραίοι, Μωαμεθανοί, Bουδιστές και Iνδουιστές, επιστήμονες και μελετητές, πού καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα ειδικοτήτων» (Έλεγχος του Νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 132).
Ακόμη και αν συμβαίνει τούτο, πρόκειται για θρησκευτικές πεποιθήσεις ή κοσμολογικές θέσεις των οπαδών του Σίλβα, πού δεν συμβιβάζονται με την Xριστιανική πίστη, δεν αποτελούν επιστημονικές θέσεις, ακόμη κι’ αν υπάρχουν «Xριστιανοί» και «επιστήμονες», πού έχουν προσχωρήσει στην Ecumenical Sοcieτy του Jοse Silva. Προφανώς κυριαρχούνται από θρησκευτική σύγχυση και αδυνατούν να οριοθετήσουν τον πνευματικό χώρο στον οποίον κινούνται’ να διακρίνουν πώς βρίσκεται έξω από τη χριστιανική πίστη.

Στο σεμινάριο Ulτimaτe, πού οργανώνεται στο παγκόσμιο κέντρο της κίνησης, αναλύονται και θέματα «Ομαδικού υποσυνείδητου» και «Οικουμενικού Νου», γίνεται λόγος για τα «Ακασικά Αρχεία», για μετενσάρκωσηκάρμαπνευματισμόαστρική προβολήαυτόματη γραφή και άλλες αποκρυφιστικές τεχνικές (Όλο και καλύτερα νέα 31-32/1990, σ. 5). Στο «Κέντρο της Μεθόδου Σίλβα» των Αθηνών διατίθενται τα βιβλία του αποκρυφιστή Έμμετ Φόξ, του Χαλίλ Γκιμπράν, του Γιογκανάντα, του Κεν Κέϊς, του J. Jacοbsοn και άλλων αποκρυφιστών (Όλο και καλύτερα νέα Ιούλιος-Αύγουστος 1990, σ. 14), η κίνηση προβάλλει την παιδαγωγική του γκουρού Σάτυα Σάϊ Μπάμπα (Satya sai educatiοn) (Όλο και καλύτερα νέα Ιούλιος – Αύγουστος 1990, σ. 4).

Εναρμονισμένη μ’ αυτές τις ομάδες η οργάνωση του Σίλβα απορρίπτει την πίστη σε προσωπικό Θεό: υιοθετεί τις δοξασίες του Χαλίλ Γκιμπράν στον «Προφήτη», πού λέγει πώς αυτό πού αποδίδει την αμοιβή για την ανθρώπινη καλοσύνη είναι το «Σύμπαν», το οποίο «πληρώνει με θαυμαστούς τρόπους» (Εσύ ο Θεραπευτής, σ. 321). Κατά τον Σίλβα «τα πάντα είναι ενέργεια» και διαφέρουν μόνο ως προς τη «συχνότητα». «H ύλη είναι κι αύτη ενέργεια… δεν υπάρχει τίποτε πού να μην είναι ενέργεια, εσείς, εγώ, οι σκέψεις μας… Τώρα καταλαβαίνω γιατί βρίσκω ελάχιστη διάφορα ανάμεσα σε μια σκέψη κι ένα πράγμα» (Έλεγχος του νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 133).

Αν όλα είναι ενέργεια, δεν υπάρχει προσωπικός Θεός. Ούτε και ο Ιησούς φανέρωσε τον Θεό – Πατέρα, έξω από τον άνθρωπο, τα «σημεία» πού επετέλεσε δεν μαρτυρούσαν τη θεία προέλευσή Του. H «θεραπεία», λέγει ο Σίλβα «είναι ένα φυσικό ρεύμα πού, όταν του επιτρέψεις να δράσει σωστά, φέρνει το ποθητό αποτέλεσμα. Είναι επίσης ένα παγκόσμιο ρεύμα, πού μπορεί να βοηθηθεί από την προσευχή και τις σκέψεις των άλλων… Ή ενέργειά σας είναι δική μου, επειδή την αντλούμε από την ίδια πηγή… Την αποκαλώ Θεό και σαν Χριστιανή, αναγνωρίζω την παρουσία Του», λέγει μια παρουσιάστρια της Μεθόδου Σίλβα. O ίδιος ο Σίλβα σχολιάζει: «Κάθε θρησκεία πού αναγνωρίζει μια Ανώτερη Ευφυΐα» ανακουφίζει από το στρες», η «Ανώτερη Ευφυΐα» ονομάζεται «Θεός» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 148-149. 381).

H «Ευφυΐα» αύτη δεν αναζητείται έξω από τον άνθρωπο, αλλά «μέσα μας», η «Ζωντανή επαφή» μαζί της σημαίνει «στιγμή ανείπωτης χαράς». O Σίλβα παρακινεί τούς οπαδούς του να φαντασθούν πώς ο «τρόπος» της «επαφής» αυτής είναι απλός, πώς δεν πρόκειται πλέον να νοιώσουν απροστάτευτοι και αποχωρισμένοι «από κάτι πού πάντα υποψιάζονταν πώς υπήρχε και πώς ποτέ δεν θα πλησίαζαν», «πώς θα νοιώθατε; Θα ήταν το αποκορύφωμα μιας εμπειρίας… ίσως καθόλου διαφορετικής απ’ το πνευματικό δέος» (Έλεγχος του Νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 19).

H εμπειρία αύτη είναι αναμφίβολα θρησκευτικής τάξης και προέρχεται από τα «έσω» του ανθρώπου, τον όποιο ο Σίλβα θεοποιεί. Για να έχει κανείς αύτη την εμπειρία, πρέπει να «διακόψει την επικοινωνία με τη φυσική διάσταση» και να «εστιασθεί» στην «πνευματική», τότε «ερχόμαστε σε κάποια επαφή με τον Θεό. Όταν αποσυνδεόμεθα από τον εξωτερικό κόσμο κλείνοντας ή αποκεντρώνοντας τα μάτια μας διαλογιζόμενοι, πηγαίνοντας στο εσωτερικό βασίλειό μας, αποκαθιστούμε την επαφή μας με το Θεό. Αποκτούμε θεϊκή έμπνευση. Πράττουμε το σωστό. Μαντεύουμε σωστά. Μπορούμε ακόμα και να προφητεύουμε. Μπορούμε να θεραπεύσουμε. Μπορούμε να βελτιώσουμε τον κόσμο στον όποιο ζούμε» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 316).

Στο βιβλίο «Έλεγχος του Νου με τη μέθοδο Σίλβα» αναφέρεται ότι λέγοντας «Ανώτερη Ευφυΐα» δεν εννοείται ο Θεός. Όμως ο Σίλβα βλέπει τα διάφορα «επίπεδα ευφυΐας» σαν κάτι συνεχόμενο, «πού πάει απ’ την άψυχη ύλη στο φυτό και στο ζώο, περνάει στον άνθρωπο και στην Ανώτερη Ευφυΐα για να φθάσει τελικά στο Θεό» (Έλεγχος του Νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 135-136). Πρόκειται συνεπώς για εξελικτική πορεία πού τέρμα ως είναι ο «Θεός». Στο διαφημιστικό έντυπο «Mind Cοntrοl» η κίνηση υπόσχεται να μας γνωρίσει κάποιον πού μπορεί να γίνει ο καλύτερος φίλος μας αυτός είναι ο ίδιος ο «εαυτός» μας! Οι τεχνικές ως οδηγούν στην «αυτοκατανόηση». Γι’ αυτό και ο Σίλβα προσεύχεται στην «Ανώτερη Ευφυΐα»: «Ανώτερη Ευφυΐα, στείλε μας τη σωστή ευφυΐα πού θα μας βοηθήσει…» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 382-382).

Όταν ο Σίλβα χρησιμοποιεί χριστιανικούς όρους, όπως πίστη, προσευχή, δίδει σ’ αυτούς αντιχριστιανικό περιεχόμενο.
H πίστη, λέγει, «αποτελείται από τρεις συνιστώσες: επιθυμία, πεποίθηση και προσδοκία… Όταν οποιοσδήποτε από τούς τρεις παράγοντες είναι αρκετά ισχυρός, μπορεί να παρασύρει και τούς άλλους δύο» (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 51).

H πίστη δεν αναφέρεται σ’ ένα πρόσωπο, στον Θεό, αλλά στην κινητοποίηση της «ενεργείας» μέσα μας «όταν υπάρχει αρκετή επιθυμία, υπάρχει αρκετή ενέργεια διαθέσιμη για να εξασφαλίσει την επιτυχία, ακόμα κι αν η πεποίθηση και η προσδοκία είναι αδύνατες», συνεχίζει η Σίλβα (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 16). H «πίστη» λοιπόν δεν αναφέρεται «έξω» από τον άνθρωπο, αλλά μέσα του, αποτελεί νοητική διεργασία. Γι’ αυτό ο Σίλβα προσθέτει: «Η επιθυμία είναι μια προωθητική, κινητήρια δύναμη, ανήκει στη φυσική διάσταση… Έχετε πεποίθηση στον εαυτό σας, το δικαίωμά σας ν’ αποκτήσετε αυτό πού ζητάτε. Πιστέψτε πώς είναι δυνατόν»! (Βασική σειρά μαθημάτων, σ. 17).

Αύτη η «πίστη» στον εαυτό μας «στερεώνεται» με τις ασκήσεις του Σίλβα, «έχετε στερεώσει την προσδοκία και την πεποίθησή σας στην αποτελεσματικότητα της Μεθόδου». Αναλύοντας προσεκτικότερα αυτή την «πίστη», λέγει πώς ταυτίζεται με τη γνώση, με τη «διαφέντεψη του επιπέδου άλφα»! (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 135).
Αυτό πού οι Χριστιανοί ονομάζουν «προσευχή πίστης», ο Σίλβα αποκαλεί «ενέργεια, προγραμματισμό, χαλάρωση» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 147), η αποτελεσματικότητα της δεν οφείλεται στην ελεύθερη βούληση και στην αγάπη του Θεού, αλλά στον «Χάρτη Κοσμικών Δικαιωμάτων», πού εγγυάται πώς όλοι μπορούμε να συμμετέχουμε «στο να συμβαίνουν καλά πράγματα, αρκεί να έχουμε αρκετή επιθυμία, πίστη και αναμονή», αυτό σημαίνουν τα λόγια της Καινής Διαθήκης «πάντα όσα προσευχόμενοι ζητείτε, πιστεύετε ότι λαμβάνετε, και θέλει γίνει εις εσάς» (Μαρκ. ια’ 24) (Έλεγχος του νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 128).

O Σίλβα χρησιμοποιεί τον όρο «διαλογισμός» όχι τον όρο προσευχή, και εννοεί την «αυτοσυγκέντρωση», πού μπορεί να γίνει «σ’ έναν ήχο, όπως Ομ ή Αμήν» ή «σ’ ένα ενεργειακό σημείο του σώματος στο ρυθμό κάποιου Χορού» ή ακούγοντας κάποιο ψαλμό ή παρακολουθώντας την «τελετουργία μιας θρησκευτικής λειτουργίας». «Όλες αυτές οι μέθοδοι… μπορούν να σας μεταφέρουν σ’ ένα ήρεμο διαλογιστικό επίπεδο του νου»(Έλεγχος του νου με τη μέθοδο Σίλβα, σ. 39).

Στην κίνηση δεν υπάρχει η έννοια της αμαρτίας, γιατί δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στο καλό και στο κακό, διαφέρουν μόνο στο «βαθμό». Όλα αξιολογούνται θετικά. Αν όμως κάτι θεωρηθεί αρνητικό, δημιουργεί προβλήματα. H Χριστιανική ηθική ισχύει μόνο από τη στιγμή πού κάποιος κάνει διαφοροποιήσεις. Οι οπαδοί της κίνησης θεωρούνται πώς έχουν «ξεπεράσει» τις αντιθέσεις.

Μία από τις «Μεγάλες Αρχές» του Super Mind υπογραμμίζει την «πολικότητα»: «Όλα τα πράγματα έχουν το αντίθετο τους. Τα αντίθετα διαφέρουν μόνο στο βαθμό, φόβος και πίστη είναι το ίδιο – επιτυχία και αποτυχία είναι το ίδιο – αγάπη και μίσος… Όλα διαφέρουν μόνο στο βαθμό» (Όλο και καλύτερα νέα31-32/1990, σ. 7).

Ο, τι κι αν κάνει κανείς δεν πρέπει να το αξιολογεί αρνητικά, δεν πρέπει να το θεωρεί αμαρτία και να μετανιώνει, γιατί αυτό είναι αρνητική σκέψη.

Στην κίνηση δεν υπάρχει το στοιχείο της ένοχης, γιατί σαν «αρνητική σκέψη» πρέπει αμέσως να ακυρώνεται («άκυρο, άκυρο»!!).

O Σίλβα λέγει:
«Σαν κάθε στοιχείο αρνητικής σκέψης, η ένοχή προκαλεί στρες. H ένοχή, ή κάθε άλλος τύπος αρνητικής σκέψης γίνεται συνήθεια, και το στρες πού προκαλεί γίνεται χρόνιο. Το χρόνιο στρες είναι δολοφόνος. Όταν νιώθετε πώς δεν έχετε κάνει ό,τι πρέπει ή πώς έχετε κάνει κάτι λαθεμένο, ή ότι δεν προσπαθήσατε αρκετά, νιώθετε ένοχος», «κάθε φορά πού νιώθετε τύψεις συνειδήσεως γι’ αυτό πού κάνετε, σταματάτε άμεσος. Πηγαίνετε στο επίπεδο άλφα. Εντοπίσατε την πράξη πού σας προκαλεί το συναίσθημα ένοχης. Αποφασίσατε να ακυρώσετε αυτή την πράξη και να μη την επαναλάβετε… Κάθε φορά πού περνάει από το μυαλό σας μια δυσάρεστη σκέψη, σταματήστε, κλείστε τα μάτια σας, πάρτε μια βαθιά ανάσα, γυρίστε τα μάτια σας ελαφρά προς τα πάνω και πέστε νοερά: «Άκυρο, άκυρο». Θα διαλύσετε αμέσως την πηγή του στρες., Είναι αυτή μία καλή πρακτική για να αντιμετωπίσετε κάθε αρνητική σκέψη» (Εσύ ο θεραπευτής, σ. 141-142).

Εδώ ο Σίλβα χαρακτηρίζει δολοφόνο όχι την αμαρτία, αλλά το στρες. Στόχος του δεν είναι η μετάνοια, αλλά η εξουδετέρωση των τύψεων της συνείδησης, πού λογίζονται πηγή του στρες. Αν κάποιος αποκτήσει την πώρωση, δεν νοιώθει τύψεις για οτιδήποτε και θεωρεί τις όποιες εγκληματικές του πράξεις «καλές», δεν κάνει «αρνητικές σκέψεις» και δεν αποκτά στρες δεν χρειάζεται «να κλείσει τα μάτια του, να πάρει βαθιά ανάσα, να γυρίσει τα μάτια του ελαφρά προς τα πάνω και να πει νοερά: «Άκυρο, άκυρο»!

Αλλά ο χριστιανός ενδιαφέρεται να καθαρίσει την ψυχή του, όχι να σβήσει τις τύψεις και τις ένοχές θέλει να εξαλείψει την αμαρτία. Γι’ αυτό και καταφεύγει στον πνευματικό και όχι στο «επίπεδο άλφα», αναφωνεί «ήμαρτον, ήμαρτον» και όχι «άκυρο, άκυρο»!

O άνθρωπος σήμερα διψάει για αγάπη, για συμφιλίωση με τον Θεό πού του δίνει βαθύτερο νόημα στη ζωή. δεν ικανοποιείται με τα αμφίβολα αποτελέσματα των μεθόδων αυτοσωτηρίας του Σίλβα, πού εναρμονίζονται με την πρόκληση του αρχαίου όφεως και ακυρώνουν το ευαγγέλιο του Θεού. Ό αρχαίος όφις είπε στην Εύα να αποβάλει την «αρνητική σκέψη», πώς τάχα το να παραβεί την εντολή του Θεού είναι κάτι κακό!O χριστιανός δεν επιθυμεί να φθάσει στην λεγόμενη κατάσταση «ευφυΐας» ή στην «Ανώτερη Ευφυΐα» σαν αποτέλεσμα αυτονομημένων προσπαθειών, με τη χρήση όποιων τεχνικών γνωρίζει πώς αυτό δεν τον οδηγεί στην αλήθεια, αλλά στη «γνώση» ότι είναι γυμνός (Γέν. γ’ 7)’ δεν του εξασφαλίζει εσωτερική γαλήνη. Επιθυμεί όχι την «ειρήνη» πού είναι αποτέλεσμα ανθρώπινης προσπάθειας, αλλά εκείνη πού είναι χάρισμα, δώρο Θεού και καρπός του Αγίου Πνεύματος και οδηγεί σε πραγματική συμφιλίωση όχι μόνο με τον εαυτό του, αλλά και με τον πλησίον του και με τον ίδιο τον Θεό. «Ο δε καρπός του Πνεύματος εστίν αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθοσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια» (Γαλ. ε’ 22).

H κίνηση λοιπόν δεν είναι ουδέτερη θρησκευτικά. Κηρύττει την αυτοσωτηρία και συγκαταλέγεται στη θρησκεία εκείνη, την όποια διακήρυξε ο αρχαίος όφις και η οποία οδήγησε τον άνθρωπο και ολόκληρη την δημιουργία στο σημερινό αδιέξοδο. Δεν λύει τα υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου, είναι καταστροφική, όπως όλες οι λεγόμενες ψυχο-λατρείες. H ιδιότητα του ορθοδόξου Χριστιανού δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητα του οπαδού της Μεθόδου Σίλβα. 

 

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ-ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ-ΣΩΤΗΡΙΑ
π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΔΡ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ