Με την Σταύρωση και την Ανάστασή τους!
Ο Θεός είναι
Εις Θεός εν τρισίν υποστάσεσιν
Ένας Θεός σε τρία Πρόσωπα, Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα.
Όταν λέμε Ένας Θεός εννοούμε μία Θεία Φύση.
Ο Άνθρωπος ως κατ’ Εικόνα του Θεού δημιουργημένος είναι και αυτός Φύση και Πρόσωπα.
Η Φύση είναι η κοινή Ζωή ενώ το Πρόσωπο είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο.
Ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος και έχει ένα πρόσωπο και δύο Φύσεις, τη Θεία και την Ανθρώπινη.
Είναι οι δύο Φύσεις Του ενωμένες ασυγχύτως,
χωρίς να συγχίζονται, αδιαιρέτως, καθε μιά έχει την ακεραιότητα της
ατρέπτως, κάθε μιά ζει με τους νόμους και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της.
Δεν μπερδεύονται η Θεία και Ανθρώπινη Φύση του Χριστού όπως δεν μπερδεύεται το λάδι και το νερό στο καντήλι.
Η Ανθρώπινη Φύση του Χριστού καθαγιάζεται και θεώνεται μέσα στους κόλπους της Αγίας Τριάδος διότι είναι ενωμένη με την Θεία Φύση Του.
Εμείς ως μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας τρώγοντας το Σώμα και Αίμα Του στη Θεία Λειτουργία, ενωνόμαστε μαζί Του και αγιαζόμαστε διότι έχουμε κοινή Ανθρώπινη Φύση.
Οι Άγιοί μας, αγιάζουν την Ανθρώπινη Φύση τους και αυτός ο Αγιασμός τους αγιάζει και εμάς διότι έχουμε την ίδια κοινή Ανθρώπινη Φύση.
Γι’ αυτό, ένας Ορθόδοξος Χριστιανός αγιάζει πρώτα το Πρόσωπό του, επιλέγοντας διαρκώς την Τήρηση των Εντολών του Χριστού, δηλαδή τη φύλαξή τους με τη Μετάνοια στην Ζωή του και ύστερα την Ανθρώπινη Φύση του.
Όταν ο Αγιασμός του γίνεται στην Ανθρώπινη Φύση του, επειδή η Φύση είναι κοινή Ζωή των Ανθρώπων, αγιάζεται μαζί του όλο το Ανθρώπινο Γένος από τον Αδάμ έως τον τελευταίο Αδάμ που θα γεννηθεί.
Είναι στο Κελλί του ως Μοναχός ή στο δωμάτιό του ως Λαϊκός και αγιαζόμενος μυστικά προσφέρει τον Αγιασμό δηλαδή τη Ζωή του Τριαδικού Θεού σε όλο το Ανθρώπινο Γένος.
Ο Αγιασμός του, δεν τελειώνει σε αυτόν αλλά μεταδίδεται αιώνια από τον πρώτο Αδάμ εως τον τελευταίο.
Μεταδίδεται και στην Φύση, τη Δημιουργία γιατί από νερό και χώμα πλαστήκαμε.
Ο Αγιαζόμενος αγιάζεται και αγιάζει όλο τον Κόσμο του Θεού, το Ανθρώπινο Γένος και την Κτίση, το Σύμπαν ολόκληρο και μάλιστα από την Αρχή έως το τέλος της αλλά και στην Αιώνια Βασιλεία των Ουρανών.
Κλεισμένος στο ταμείο του, προσεύχεται στα κρυφά, με πυξίδα την Αγάπη των Εντολών, την Μετάνοια και την όλη Εκκλησιαστική Ζωή των Μυστηρίων και της Ιεράς Παράδόσης της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.
Αγιάζεται και αγιάζει Μυστικά
αλλά και φανερά.
Ο Μοναχός αγιαζόμενος αγιάζει πρώτα τους συμμοναστές του και ύστερα τον Κόσμο όλο, τον Άνθρωπο και την Κτίση, αιωνίως.
Ο Λαϊκός αγιαζόμενος αγιάζει πρώτα τη σύζυγο τα παιδιά και την γενεά του και ύστερα τον Κόσμο όλο, τον Άνθρωπο και την Κτίση, αιωνίως.
Ζεί και εργάζεται όμως την Μέριμνα του την αναλαμβάνει ο Θεός!
Έτσι, τηρείται ακριβώς η Εντολή του Χριστού :
«Ζητείτε πρώτον την Βασιλεία του Θεού και την Δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται ημίν».( Ματθ 6,33)
Πώς όμως ο Άγιος αγιάζει τον εαυτό του και τον κόσμο;
Ο Άγιος ακολουθεί τον Χριστό στην αυταπάρνηση και τον Σταυρό Του που είναι για τον Άγιο η καθημερινή και διαρκής Μετάνοια του.
Με τη Σταύρωση του προσφέρει διά του Χριστού εν Αγίω Πνεύματι την Άφεση
των Αμαρτιών στον Κόσμο και την ένωση του με τον Τριαδικό Θεό!
Είναι αυτονόητο ότι για να αγιαζόμαστε πρέπει και εμείς να τους ακολουθούμε ζώντας όσο μπορούμε με τον ίδιο τρόπο Ζωής που πρώτος ο Χριστός χάραξε και είπε:
«Όστις θέλει οπίσω μου εκείνη, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον Σταυρόν αυτού και ακολουθήτω μοι.»
Πάντα μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Είμαστε αλλήλων μέλη του ένος Σώματος του Χριστού (ανθρώπινη Φύση Του) που είναι η Εκκλησία.
Ανδρέας Χριστοφόρου
https://www.pothosmetanoias.gr/2022/07/%cf%80%cf%89%cf%83-%ce%b1%ce%b3%ce%b9%ce%b1