Τρίτη 7 Ιουνίου 2022

Ἡ τελευταία συνέντευξη τοῦ μακαριστοῦ ἁγιορείτου γέροντος Νικοδήμου Μπιλάλη

Ἡ συνέντευξη ἔλαβε χώρα στὶς 9 Ἀπριλίου (2014) ἀπὸ τὸν δημοσιογράφο Μάκη Βραχιολίδη:
Ἐπισκέφθηκα τὸν γέροντα Νικόδημο Μπιλάλη στὰ γραφεῖα τῆς «Πανελλήνιας Ἕνωσης Φίλων των Πολυτέκνων» (Ἀκαδημίας 78Δ) τῆς ὁποίας εἶναι ἱδρυτής, προκειμένου νὰ μοῦ μιλήσει γιὰ τὸ σημαντικὸ ἔργο τῆς Ἕνωσης ἀλλὰ καὶ γιὰ τὶς περιπέτειες ποὺ βιώνει ἡ ἑλληνικὴ πολύτεκνη οἰκογένεια, εἰδικὰ στὶς μέρες μας.
Ὡστόσο ἡ κουβέντα ἀλλοῦ ὁδήγησε τὴ συνέντευξη ἀπὸ τὴν ὁποία βγῆκαν… «βόμβες». Αὐτὴ ἴσως εἶναι καὶ ἡ ὀμορφιὰ τῆς δημοσιογραφίας. Ὁ σπουδάσας Θεολογία καὶ Φιλολογία πατὴρ Νικόδημος, πολυγραφότατος ἐπίσης, προβαίνει σὲ σημαντικές μαρτυρίες γιὰ τὰ οἰκουμενιστικὰ ἀνοίγματα τόσο τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου ὅσο καὶ τοῦ μακαριστοῦ ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.
Μεγαλύτερη ὅμως ἔκπληξη προκαλοῦν ὅσα λέγει γιὰ τὸν θάνατο τοῦ μακαριστοῦ Χριστόδουλου, τονίζοντας ὅτι ὁ αὐτὸς δὲν ἐπῆλθε ἀπὸ «βαλτὸ καρκίνο» ὅπως ὑποστηρίζεται εὐρέως ἀλλὰ λόγω του ὅτι προέβη σὲ βαθύτατα αἱρετικὴ πράξη, πηγαίνοντας στὸν πάπα τῆς Ρώμης, τὸν ὁποῖο κατόπιν ἔφερε στὴν Ἀθήνα τὸ 2001 ὅπου ἔκαναν καὶ συλλείτουργο!
Ὁ θαρραλέος στὸν λόγο του γέροντας Νικόδημος μιλάει καὶ γιὰ τοὺς μεγάλους κινδύνους ποὺ συνεπάγονται γιὰ τὴ χώρα μᾶς οἱ ἐπικίνδυνοι χειρισμοὶ τῶν πολιτικῶν μᾶς ἡγετῶν.

Πατέρα Νικόδημε, εἶσθε ἁγιορείτης, ὡστόσο στὸ Ἅγιον Ὅρος ἔχει εἰσβάλει ἡ τεχνολογία.
π. Νικόδημος: Εἶμαι ἐπὶ 45 χρόνια στὸ Ἅγιον Ὅρος καὶ σὲ ὅ,τι μὲ ἀφορᾶ, ἂν θέλετε τὸ πιστεύετε, δὲν ἔχω ραδιόφωνο. Κι’ αὐτὸ γιατί θεωρῶ τὸ ραδιόφωνο παράβαση τοῦ ἄβατού του Ἁγίου Ὅρους μὲ τὶς γυναικεῖες φωνές. Ἐφόσον ἀκούω γυναικεία φωνή, δὲν ὑπάρχει μοναστικὴ ζωή.

Τὸ ἴδιο καὶ περισσότερο μὲ τὸ internet τὸ ὁποῖο ἔχει καὶ ὀθόνη καὶ τὴ γυναίκα τὴν βλέπει μπροστά του ὁ χρήστης.
π. Νικόδημος: Ἠλεκτρικὸ δὲν ὑπάρχει. Τώρα ὅμως μὲ τὸ internet, δυστυχῶς οἱ μονὲς τὰ ἔχουν ὅλα. Καὶ κινητὰ καὶ διαδίκτυο.

Συνάδει ὅμως ὁ μοναχικὸς βίος μὲ ὅλα αὐτά;
π. Νικόδημος: Δὲν συνάδει καθόλου. Θὰ σᾶς πῶ ἕνα περιστατικό. Εἶχα γέροντά μου τὸν Παΐσιο ὅπου κοντά του ἔγινα μοναχός. Ὅταν πῆγα στὴν Καψάλα, ὅπου καὶ μένω, δὲν ὑπῆρχε τηλέφωνο καὶ τὸ χρειαζόμουν διότι εἶχα ἱδρύσει καὶ τὸ σύλλογο Πολυτέκνων. Ἔπρεπε νὰ διανύω πολλὰ χιλιόμετρα ἀπὸ τὴν Καψάλα στὶς Καρυὲς γιὰ νὰ μπορέσω νὰ κάνω ἕνα τηλεφώνημα. Γι’ αὐτὸ παρεκάλεσα τὸν γέροντα Παΐσιο νὰ βάζαμε τηλέφωνο. Ἡ ἀπάντησή του, ἦταν: «Ε, ὄχι τηλέφωνο στὴν Καψάλα»! Ὁπότε, μέχρι ποὺ κοιμήθηκε δὲν ὑπῆρχε τηλέφωνο στὴν Καψάλα. Μετά, ἔβαλα ἐγώ.

Γέροντα, ἡ κρίση ὅλο καὶ βαθαίνει καὶ οἱ πιστοὶ ἐπιζητοῦν ἀπὸ τὸν ἐκκλησιαστικό τους ἡγέτη τὴ φωνὴ ἐκείνη ποὺ θὰ τοὺς συνεγείρει. Αἰσθάνονται ὅμως ὅτι δὲν τὴν ἀκοῦν ἀπὸ τὸν Ἱερώνυμο καὶ νοσταλγοῦν τὸν μακαριστὸ Χριστόδουλο.
π. Νικόδημος: Ὁ Χριστόδουλος ἦταν τέκνο τοῦ Καλλινίκου τότε Μητροπολίτη Πειραιῶς, τῆς «Χρυσοπηγῆς». Ἦταν διαβεβλημένος ὅμως καὶ αὐτὸς καὶ ὁ γέροντάς του.

Μὲ ξαφνιάζετε! Σὲ ποιὸ ἐπίπεδο, σὲ ἠθικό;
π. Νικόδημος: Καὶ σὲ ἠθικό.

Μά, ὁ κόσμος τὸν εἶχε ἀγαπήσει τόσο πολὺ καὶ μὲ ὅσα ἔλεγε καὶ ὅσα κυρίως ἔκανε ὑπὲρ τῶν πιστῶν καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
π. Νικόδημος: Καὶ τὸν γέρο τῆς Δημοκρατίας ἐπίσης, εἴχανε ἀγαπήσει. Ὅμως, ὁ Χριστόδουλος πῆγε στὸν πάπα! Κανεὶς ὀρθόδοξος ἀπὸ τὸ σχίσμα καὶ μετὰ δὲν πῆγε στὸν πάπα τῆς Ρώμης. Ὁ πρῶτος ὁ ὁποῖος ἐτόλμησε, ὡς τολμητίας ὄντως, ἦταν ὁ Χριστόδουλος. Παρὰ τὸ ὅτι ἡ Σύνοδος εἶχε ἀποφανθεῖ νὰ μὴν πάει στὸν πάπα, ὁ Χριστόδουλος τὴν ἠγνόησε κι ἐπῆγε τὸ 2001. Καὶ μετά, ἔφερε τὸν πάπα ἐδῶ στὴν Ἀθήνα. Πρέπει νὰ γνωρίζετε ὅτι αὐτὸς ποὺ ἦτο ἐναντίον τοῦ παπισμοῦ ἦτο ὁ ἅγιος Μάρκος ὁ Εὐγενικὸς καὶ τοῦ ὁποίου ὁ πρῶτος ναὸς ἔγινε στὴν Ἑλλάδα, στὰ Κάτω Πατήσια, μετὰ ἀπὸ ἰδέα τοῦ εὐλαβοῦς ἱερέως Δημητρίου Ἀγγελάκη. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ἐνῶ κάθε χρόνο πήγαινε καὶ ἔκανε λειτουργία στὸν ἐκεῖ ναό, ἀπὸ τὸν καιρὸ ποὺ ἐπῆγε στὸν πάπα δὲν ξαναπῆγε στὸν ναὸ τοῦ Ἁγίου Μάρκου Εὐγενικοῦ νὰ λειτουργήσει.

Γιατί δὲν ἐπῆγε; Ἐμολύνθη; Εἶχε τύψεις συνειδήσεως;
π. Νικόδημος: Ὁ ἅγιος Μάρκος λίγο πρὶν κοιμηθεῖ ἄφησε ἐντολὴ «οὔτε στὴν κηδεία μου οὔτε στὰ μνημόσυνά μου θὰ πατήσει ὁποιοσδήποτε ὑπέγραψε τὴν ἕνωση μὲ τοὺς καθολικούς». Καὶ ἰδοὺ πῶς καὶ γιατί συνέβησαν ὅσα συνέβησαν στὸν Χριστόδουλο. Τὰ ἀποκαλύπτει ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος Μάρκος Εὐγενικὸς σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ σύγχρονα θαύματά του ποὺ ἀναφέρονται στὸ βιβλίο τοῦ κ. Κεφαλόπουλου. Συγκεκριμένα ἀναφέρεται στὸ τελευταῖο θαῦμα τοῦ ἁγίου Μάρκου, ὁ ὁποῖος «ἀποκαλύπτει εἰς τὸν πατέρα Δημήτριον Ἀγγελάκη τὴν ἀσθένειαν καὶ τὸν θάνατον τοῦ Μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Εὐρισκόμεθα εἰς τὸ ἔτος 2007. Ὃ Μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος εἶχε ἐπισκεφθεῖ τὸν Πάπα Ρώ­μης, καὶ ὅπου πήγαινε ὁ πατὴρ Δημήτριος, τοῦ ἔλεγαν! «Τί θὰ γίνει τώρα πού ὁ Ἀρχιεπίσκοπος πῆγε εἰς τὸν Πάπα;».
Ο π. Δημήτριος ἐστενοχωρεῖτο, δεδομένου ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἐνῶ τὰ πρῶτα χρόνια (1997-2001) κάθε χρόνον (19 Ἰανουα­ρίου) ἤρχετο εἰς τὴν Πανήγυριν τοῦ Ναοῦ, μετὰ τὸ 2001 πού ἦλθεν ὃ Πάπας εἰς Ἀθήνας, δὲν ἦλθεν νὰ λειτουργήσει. Ὃ π. Δημήτριος συνεχίζει νὰ στενοχωρεῖται. Τὴν 5ην Ἰουνίου 2007, ὥραν 5.30 μ.μ., προσευχήθηκε μπροστὰ στὴν εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Μάρκου, λέγοντας, «Ἅγιέ μου Μάρκε, τί θὰ γίνει μὲ αὐτὴν τὴν κατάσταση;».
Τὴν νύκτα τῆς Τρίτης πρὸς Τετάρτην (5-6 Ἰουνίου) καὶ ὥραν 2.30 πρωινήν, καθ' ὕπνον βλέπει τὸν Ἅγιον Μάρκον, καὶ τοῦ λέγει: «Αὐτὴν τὴν ἑβδομάδα ὃ Ἀρχιεπίσκοπος θὰ μπεῖ στὸ Νοσοκομεῖον καὶ δὲν θὰ βγεῖ». Τὴν πρωΐαν τῆς ἄλλης ἡμέρας (Τετάρτη) τὸ ἀνακοινώνει στοὺς ἐπιτρόπους καὶ τοὺς ἵεροψαλτάς του Ναοῦ, ἀλλὰ «δὲν γίνεται αὐτό», τοῦ ἀπήντησαν, δεδομένου ὅτι ἐκεῖνες τὶς ἡμέρες εὐρίσκετο εἰς Βέροιαν ἐορτάζοντας τὰ Παύλεια, ὀμιλώντας σὲ ὅλες τὶς πόλεις τῆς Μακεδονίας. Ὁ π. Δημήτριος τὸ ἀνέφερε καὶ τὴν Πέμπτην 7ην καὶ Παρασκευὴν 8ην Ἰουνίου πάλι, γιὰ νὰ τοῦ δώσουν τὴν ἰδίαν ἀπάντησιν οἱ ἐπίτροποι καὶ οἱ ψάλτες, ὅμως περὶ ὥραν 11.30 ἐξεδόθη ἔκτακτον ἀνακοινωθὲν ὅτι ὃ Ἀρχιεπίσκοπος εἰσῆλθεν ἐκτάκτως εἰς τὸ νοσοκομεῖον καὶ δὲν ἐξῆλθεν ὑγιὴς μέχρι τῆς τελευτῆς τοῦ τὴν 28ην/ Ἰανουαρίου 2008».
Πῶς τὸ ἑρμηνεύετε αὐτὸ γέροντα;
π. Νικόδημος: Πρόκειται περὶ ἀποκαλύψεως τοῦ ἁγίου Μάρκου, εἶναι σαφές. Ἔχω νὰ σᾶς πῶ ἐπίσης τὸ ἑξῆς: ἀπὸ τὸν καιρὸ ποὺ ὁ Χριστόδουλος ἐπῆγε ὡς ἐπίσκοπος στὸν Βόλο δὲν ἠσχολεῖτο μὲ τὴν ἐπισκοπὴ τοῦ Βόλου παρὰ ἄρχιζε νὰ πηγαίνει σὲ ὅλες τὶς ἑορτὲς ποὺ ἑορτάζουν οἱ ἐπίσκοποι καὶ κάνουν συλλείτουργα κι ἔκανε «κόμμα», ἔκανε διπλωματία!
Συγγνώμη, ὅλους αὐτοὺς τοὺς ἀγῶνες ποὺ ἔκανε ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας, μὲ τὸ λάβαρο ποὺ σήκωσε καὶ ξεσήκωσε τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴν μὴ ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος στὶς ταυτότητες…
π. Νικόδημος: Ἐντάξει, ἔκανε καὶ κάτι, δὲν εἴπαμε ὅτι δὲν ἔκανε καὶ τίποτε ὁ Χριστόδουλος, ἀλλὰ μιλοῦσε πλανεμένα. Ὅπως καὶ ὁ Ἱερώνυμός το ἴδιο, ὁ ὁποῖος σημειωτέον ἦταν ἀντίπαλός το Χριστόδουλου. Νὰ σᾶς θυμίσω ὅτι ἡ ἐκλογὴ Χριστοδούλου στὴν Ἀρχιεπισκοπὴ ἔγινε κατόπιν … διπλωματίας μεγάλης. Ἐνῶ μπαίνουν μέσα στὶς 9.00 καὶ κάνουν ψηφοφορίες, κανονικὰ μέχρι τὶς 11.00-12.00 τελειώνουν. Ἐπὶ Χριστοδούλου ὅμως, βγῆκαν στὶς 4.00 τὸ ἀπόγευμα διότι εἶχαν …πέσει τὰ τηλέφωνα καὶ ἀπ’ ἔξω-μέσα, μὲ τὰ τηλέφωνα εἶχε γίνει χαμός. Εἶχαν γίνει συναλλαγές, διότι τρεῖς φορὲς εἶχε βάλει ὑποψηφιότητα ὁ Θεσσαλονίκης, εἶχε βάλει ὁ Ἀναστάσιος, ὁ σημερινὸς Ἀλβανίας, ὁ Περιστερίου, ὁ Δημήτριος ποὺ ἦταν στὴν Ἀμερικὴ ἀλλὰ καὶ ὁ Ἱερώνυμος ὡς Θηβῶν. Τὰ μαγειρεύανε «θὰ μοῦ δώσεις ἐσὺ τὶς ψήφους», «θὰ μοῦ δώσεις ἐσὺ τὶς ψήφους» καὶ τελικῶς βγῆκε ὁ Χριστόδουλος στὶς 4.00 τὸ ἀπόγευμα.
Μαγειρεῖο λοιπόν;
π. Νικόδημος: Καὶ ἀφοῦ ἔγινε ἀρχιεπίσκοπος, εἶχε μὲν λόγο ὁ Χριστόδουλος ἀλλὰ δὲν ἤξερε πολλὰ θεολογικά, δὲν ἤξερε γράμματα.
Ποιὸς δὲν ἤξερε γράμματα, ὁ Χριστόδουλος; Τί λέτε τώρα;
π. Νικόδημος: Ἤξερε γιὰ σᾶς, δὲν ἤξερε γιὰ μᾶς ὅμως. Ἐγὼ ποὺ ἤξερα νὰ τὸν κρίνω, σᾶς τὸ λέω: δὲν ἤξερε γράμματα. Ἦταν ἄνθρωπος τῆς ἐπιφανείας, λογάς.

Ἀναφερθήκατε προηγουμένως καὶ στὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο, ὅτι μιλᾶ πλανεμένα.
π. Νικόδημος: Ὅπως καὶ ὁ Χριστόδουλος, ἔτσι καὶ ὁ Ἱερώνυμος ἐπῆγε στοὺς Ἀρμενίους, στοὺς μονοφυσίτες, τῶν ὁποίων ὁ ἐπικεφαλῆς ἔχει καταργήσει τὴ Σύνοδο, ὅπως καὶ ὁ πάπας. Κι ἐκεῖ, ὅπως καὶ στὸ Βατικανὸ ὑπάρχουν ὁμοφυλόφιλοι, ὁ δὲ πάπας τοὺς ὑποστηρίζει. Ὁ Ἱερώνυμος ἐπίσης, κάλεσε τὸν Ἀγγλικανὸ «ἀρχιεπίσκοπο» Καντέρμπουρυ ποὺ εἶναι ὁμοφυλόφιλος, στεφανώνει ὁμοφυλόφιλους καὶ χειροτονεῖ ὡς «ἱερεῖς» λεσβίες! Αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο τὸν ἔφερε ὁ δικός μας ἀρχιεπίσκοπος καὶ λειτούργησε στὸν Ἅγιο Δημήτριο Μπραχαμίου!

Ὁ Σαμαράς, ὁ Βενιζέλος, ὁ Τσίπρας τί αἰσθήματα σᾶς δημιουργοῦν; Θεωρεῖτε ὅτι ἐνεργοῦν ἐν Θεῶ;
π. Νικόδημος: Εἶναι ἀνύπαρκτα ὄντα. Θὰ σᾶς πῶ κάτι φιλοσοφικὸ ποὺ θὰ σοῦ δώσει ἀπάντηση. Ὁ Πλάτων λέει ὅτι ἔχουμε τὸ καλὸ καὶ τὸ κακό. Τὸ καλὸ εἶναι τὸ ὅν, τὸ φῶς, τὸ ὑπάρχον. Τὸ κακὸ εἶναι ἡ ἀπουσία τοῦ καλοῦ, δηλαδὴ τὸ μὴ ὅν, τὸ μὴ ὑπάρχον, ἡ ἀπουσία τοῦ φωτός. Ἕνα κεράκι ἀμέσως ὑπερνικᾶ τὸ σκότος. Αὐτοὶ εἶναι… διαόλοι. Δὲν χρησιμοποιῶ τὴ λέξη αὐτή, συγχωρεῖστε μέ, ἀλλὰ θέλω νὰ σᾶς πῶ ὅτι δὲν πιστεύουν τίποτε. Μασόνοι. Ὑπάρχει κανεὶς ἀπ’ αὐτοὺς πού νὰ μὴν εἶναι μασόνος;

ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ἱδρυτὴς τῆς «Πανελλήνιας Ἕνωσης Φίλων των Πολυτέκνων» (Π.Ε.ΦΙ.Π) στὰ τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ 1960, ὁ πατὴρ Νικόδημος ἔχει δώσει ὅλη του τὴν ψυχὴ στὴν πολύτεκνη οἰκογένεια. Εἶναι δὲ καὶ δ/ντὴς σύνταξης τοῦ τριμηνιαίου περιοδικοῦ «Ἑλληνορθόδοξη Πολύτεκνη Οἰκογένεια». Σήμερα ὅμως στὰ 2014 καὶ μὲ τὴν κρίση τῶν μνημονίων νὰ σοβεῖ, τὸ ἔθνος τῶν Ἑλλήνων συρρικνώνεται μὲ ταχύτατο ρυθμό. Ὁ ἴδιος ὁ γέροντας, λέει: «Χωρὶς νὰ τὸ θέλω εἶμαι δημογράφος, ἀσχολοῦμαι μὲ τὴ δημογραφικὸ πρόβλημα στὴν Ἑλλάδα. Γιὰ νὰ ὑπάρχει δημογραφικὴ ἰσορροπία πρέπει νὰ γεννᾶ κάθε γυναίκα σὲ ὅλη της τὴ ζωὴ ἀπὸ 16-45 ἐτῶν περίπου 2,1 παιδιά. Σήμερα ὁ μέσος ὅρος εἶναι 0,8! Αὐτὸς ὁ μέσος ὅρος δὲν πρόκειται ν’ ἀνέβει. Τὸ 1981 ὅταν ἀνέβηκε στὴν ἐξουσία ὁ Ἀνδρέας Παπανδρέου, οἱ γεννήσεις ἦταν γύρω στὸ 2,2 παιδιὰ ἀνὰ οἰκογένεια. Ἀπὸ τότε, οἱ ἐκτρώσεις, οἱ ἀντισυλλήψεις, τὸ κόψιμο στὰ ἐπιδόματα τῶν πολυτέκνων καὶ τώρα μὲ τὴν μεγάλη οἰκονομικὴ κρίση, οἱ γεννήσεις θὰ φτάσουν στὸ μηδέν».

Φοβάστε μήπως ἡ χώρα μᾶς ἔχει ἐδαφικὲς ἀπώλειες;
π. Νικόδημος: Καὶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος τῆς Κύπρου καὶ ὁ Ἀναστασιάδης πᾶνε νὰ πουλήσουν τὴν Κύπρο μ’ ἕνα σχέδιο Ἀνᾶν χειρότερο ἀπὸ τὸ προηγούμενο. Ἐπίσης, τὸ σκοπιανὸ τὸ ξεπουλᾶνε, χαρίζοντας τὸ ὄνομα τὴ Μακεδονίας 100%. Τοῦτοι ‘δῶ δὲν ἐνδιαφέρονται, δὲν ἀσχολοῦνται πλέον. Τέλος, πᾶνε τὸ Αἰγαῖο νὰ τὸ οὐδετεροποιήσουν, κάτι ποὺ ἤδη ξεκίνησε ἀπὸ τὰ Ἴμια. Ὅπως κάνανε τὸ Σουὲζ καὶ τὰ Δαρδανέλια διεθνῆ ὕδατα, ἔτσι πᾶνε νὰ κάνουν καὶ τὸ Αἰγαῖο. Ποῦ εἶναι ὁ ΟΗΕ καὶ τὰ ψηφίσματά του; Ὅλα πᾶνε οἱ μασόνοι καὶ τὰ διαλύουν.

Γιατί ἡ Ἐκκλησία ἐπιμένει στὴ δωρεὰ ὀργάνων σώματος τὴν ὥρα πού δὲν παίρνουν τὰ ὄργανα ἀπὸ νεκρὸ ἀλλὰ ἀπὸ ἀσθενῆ πρὸ βρίσκεται σὲ κῶμα;
π. Νικόδημος: Ἔχουν γίνει συνέδρια κι ἐδῶ καὶ ἔξω. Δὲν ὑπάρχει ἐγκεφαλικὸς θάνατος. Ἔχει ὑπάρξει περίπτωση ποὺ τὴν ὥρα ποὺ πῆγαν νὰ ἀποσυνδέσουν ἀπὸ τὰ μηχανήματα μία κλινικῶς νεκρή, ξύπνησε καὶ μάλιστα μετὰ ἔζησε 20 χρόνια.

Καὶ ἡ Ἐκκλησία γιατί συναινεῖ σὲ αὐτὸ τὸ ἔγκλημα;
π. Νικόδημος: Ὁ Χριστόδουλος τὸ ἔκανε! Γιατί ἤθελε νὰ μπεῖ στὴν μοντερνοσύνη. Μάλιστα γιὰ τὸν Μεσογαίας ποὺ τὸν λένε μορφωμένο, συνεχίζει τὸ ἴδιο πράγμα. Ὁ Χριστόδουλος τὸν ἔκανε πρόεδρο τῆς βιοηθικῆς καὶ συναινεῖ στὸ ἔγκλημα. Ἔχουν σκοτώσει κόσμο καὶ κόσμο. Καλά, στὴν Εὐρώπη καὶ στὴν Ἀμερικὴ γίνεται χαμὸς μὲ τὶς δολοφονίες τέτοιων ἀνθρώπων, ἀλλὰ κι ἐδῶ; Ἐδῶ ἀντέδρασαν πολλοὶ καὶ σοβαροὶ Ἕλληνες ἐπιστήμονες ἀπέδειξαν ὅτι πρόκειται περὶ δολοφονίας.

Ἀντιτίθεστε λοιπόν…
π. Νικόδημος: Μόνον ὅταν ἔχουμε διπλὰ ὄργανα μποροῦμε νὰ κάνουμε μεταμοσχεύσεις, Μόνο το νεφρό.
Ὑπάρχουν πολλοὶ χριστιανοὶ οἱ ὁποῖοι γιὰ λόγους θρησκευτικῆς συνειδήσεως ἀρνοῦνται νὰ ἀποδεχτοῦν τὸν ΑΜΚΑ καὶ ἐνῶ ἡ κυβέρνηση τοὺς ἔχει ἀποκλείσει ἀπὸ ἰατροφαρμακευτικὴ περίθαλψη- σύνταξη, λένε πὼς ἡ Ἐκκλησία τοὺς ἔχει ἐγκαταλείψει γιατί δὲν πιέζει τὴν κυβέρνηση νὰ πάψει τὴν ἐξόντωσή τους καὶ νὰ προστατέψει τοὺς ἀντιρρησίες συνειδήσεως.
π. Νικόδημος: Δυστυχῶς ἡ Ἐκκλησία ἐσιώπησε σ’ αὐτὸ καὶ δὲν ἔδωσε ἀπάντηση. Μᾶλλον σιωπηρῶς, τὸ δέχεται. Και σήμερα ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ πεθαίνουν. Ἔχουν δώσει τὰ χρήματά τους στὸ ἑλληνικὸ κράτος καὶ δὲν μποροῦν νὰ πάρουν σύνταξη ἢ νὰ ἔχουν φάρμακα!
Γιατί ὅμως σιωπᾶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος καὶ ὅλοι οἱ ἅγιοι πατέρες τῆς Ἐκκλησίας;
π. Νικόδημος: Ἐκεῖ εἶναι ὁ Ἱερώνυμος, ζήτησέ του συνέντευξη.
Γιὰ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο ποιὰ εἶναι ἡ γνώμη σας;
π. Νικόδημος: Ὁ Βαρθολομαῖος εἶναι παπικός, ἔχει πεῖ ὅλες τὶς βλακεῖες τοῦ κόσμου καὶ ἀγωνίζεται νὰ διώξει τοὺς Ἐσφιγμενίτες ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὅρος.

Ποῦ πάει ὁ χριστιανισμὸς δηλαδὴ γέροντα; Θὰ χαθεῖ;
π. Νικόδημος: Κι ἕνας νὰ μείνει, ὄχι δὲν θὰ χαθεῖ. 25.000.000 καθάρισε ὁ Στάλιν. Ἀλλὰ μετὰ τὸ 1992 στὴ Ρωσία χτισθηκαν πάνω ἀπὸ 8.000 ναοί.

Τί μήνυμα ἐλπίδας στέλνετε στοὺς χριστιανούς;
π. Νικόδημος: Μόνο κρατώντας τὴν Ὀρθοδοξία μας χωρὶς ἀναμίξεις μὲ αἱρέσεις ἔχουμε ἐλπίδες ὡς χριστιανοί. Ἡ Ὀρθοδοξία ἔχει ἐσωτερικὴ δύναμη, δὲν κινδυνεύει. Οἱ ἀδιάφοροι πιστοὶ κινδυνεύουν.