Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (8)

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

ντίχριστος

  ἱστορία εἶναι ἡ διαμάχη μεταξύ τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ, Θεοῦ καί σαταν, Χριστοῦ καί ντίχριστου. ἁμαρτία, σατανς καί ὁ ντίχριστος βρίσκονται σέ διαρκ ἐπίθεση κατάκτησης τοῦ κόσμου, νά τόν πνε πρός τήν κόλαση: τήν ἱστορική καί τήν αἰώνια κόλαση, τήν πνευματική καί τήν ὑλική. ἀρετή, ἡ Χάρη καί ὁ Χριστός γωνίζονται συνεχς γιά ν᾿ ἁγιάζουν τόν κόσμο καί νά τόν ὁδηγοῦν πρός τόν παράδεισο, στήν γῆ καί στούς ορανούς, στόν πνευματικό καί ὑλικό παράδεισο.

Σ᾿ αὐτή τήν μάχη δεν νικοῦν πάντα οἱ χριστιανοί, ἀλλά ὑπάρχουν καί ποχές ντιχριστιανικοῦ θριάμβου. Σ᾿ αὐτή τήν διαμάχη δέν ριοθετοῦνται καλά πάντοτε οἱ δυνάμεις τῆς ἀρετῆς καί οἱ δυνάμεις τῆς ἁμαρτίας οἱ πηρέτες τοῦ Θεοῦ κατά τῶν πηρετν τοῦ σατανᾶ. ἀντίχριστος χρησιμοποιε καί τό προσωπεο τοῦ καλοῦ γιά νά παραπλανήσει τούς ἀνθρώπους.

ἀντίχριστος δέν εἶναι ἕνας ἁμαρτωλός ἄνθρωπος, ἀλλά ἕνας δαιμονισμένος ἄνθρωπος, μέσα στόν ὁποῖο τό κακό γίνεται μέ ντιχριστιανική καί ντιανθρώπινη σκέψη καί πράξη. ἀντίχριστος μισε συνειδητά τόν Χριστό, ἐπειδή ὁ Χριστός δεν προσκύνησε τόν σατανᾶ καί δέν ἤθελε νά γίνει αὐτοκράτορας ἑνός ἁμαρτωλοῦ καί ψεύτικου κόσμου.

πάρχουν περισσότερες ἀποκαλυπτικές δυνάμεις, οἱ ὁποῖες διενεργοῦνται στήν ἱστορία– πόρνη, τό φίδι, δράκος–ἀλλά ὅλες διοχετεύουν τήν δύναμι τους στό μέ θηρίο, μέ τόν ριθμό 666. Αὐτός εἶναι ὁ ἀντίχριστος.

Οντιχριστιανικές δυνάμεις ναγνωρίζονται διά τοῦ γεγονότος ὅτι εἶναι ψεύτικες, κακές, διεφθαρμένες, ἄπιστες, ξαχρειωμένες, αταρχικές, γεμάτες ἀπό μσος, σέβεια καί βλασφημία.

φ᾿ ἑτέρου, Χριστιανωσύνη μορφώνει χριστιανικές δυνάμεις οἱ ὁποῖες πολεμοῦν τήν ἁμαρτία, τόν σατανᾶ καί τόν ντίχριστο. Αὐτές ὁμολογοῦν τήν ἀλήθεια, τήν ἀγάπη, τήν δικαιοσύνη, τήν ὡραιότητα, τήν αἰώνια χαρά, τήν πιστότητα καί τήν δόξα τοῦ Θεοῦ. θρίαμβός τους ξασφαλίζεται ἀπό τήν δύναμη τοῦ Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ.

  ἁμαρτία ἔχει διαφθείρει τήν πνευματική καί ὑλική φύση τῶν ἀνθρώπων, εσδύοντας στήν κοινωνία τους, στήν ἱστορία τους καί στήν φύση τους. Διά τῆς ἁμαρτίας ὁ ἄνθρωπος ἔχει χάσει τήν κοινωνία του μέ τόν Θεό καί ἔχει περιπλανηθεῖ ετε διά τῶν δικῶν του σφαλμάτων, ετε διά τῶν σατανικῶν πειρασμῶν.

ἁμαρτία εἶναι προσωπική, κοινοτική καί πολιτική, γι᾿ αὐτό καί οἱ τιμωρίες εἶναι προσωπικές, κοινοτικές καί πολιτικές. ἁμαρτία πιδιώκει νά προσανατολίσει, νά διοργανώσει καί νά ξουσιάσει τόν κόσμο.

προσωπική ἁμαρτία εἶναι βαρειά στό βάθος τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου ἀλλά δέν ἔχει μεγάλη κταση. διοργανωμένη, νομιμοποιημένη καί κρατική ἁμαρτία σηκώνει ὅλη τήν βαρύτητα τῆς προσωπικῆς ἁμαρτίας καί τῆς προσθέτει ἕνα ερύ ρίζοντα, πού ἀποσκοπεῖ νά πλαν καί νά καταστρέφει ὅλον τόν κόσμο. Οἱ πιό δυνηρές θλίψεις τοῦ κόσμου εἶναι οἱ κοινοτικές, πολιτικές καί ἐπιδέχονται καί τίς πιό βαρειές τιμωρίες.

Χριστιανισμός ντιπαραθέτει τήν ἀρετή καί τήν γιότητα στήν ἁμαρτία. Γιά ν᾿ ἀντιμετωπίσει τίς ργανωμένες δυνάμεις τῆς ἁμαρτίας, πίστη πρέπει νά εἶναι πιό ἐνεργητική, πιό σχυρή καί πιό πειστική ἀπό τούς πειρασμούς τῆς ἁμαρτίας. μάχη γίνεται στό προσωπικό, κοινοτικό καί πολιτικό ἐπίπεδο.

Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά περιορίζεται στήν ἀντιμετώπιση μόνο τῆς προσωπικῆς ἁμαρτίας, ἀλλά πρέπει νά διαθέτει τίς ντιλήψεις καί τά μέσα το πολέμου κατά τῆς κοινοτικῆς καί τῆς πολιτικῆς ἁμαρτίας. ἐπανόρθωση τοῦ κόσμου εἶναι μία πολύπλοκη καί μεγάλη διαδικασία διά τήν νίκη τοῦ Χριστοῦ σέ ὅλα τά πίπεδα καί τῆς μορφές τῆς ζωῆς. Χριστός νίκησε τόν κόσμο. Αὐτή εἶναι ἡ ἐλπίδα τοῦ κόσμου.

σατανᾶς εἶναι τό πρῶτο κτίσμα τό ὁποῖο ντιστέκεται στόν Θεό. προπατορική ἁμαρτία ξεκίνησε μέ τόν πειρασμό τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τόν σατανᾶ. σατανᾶς προκάλεσε στόν ἄνθρωπο τό Ἐγώ δελεάζοντάς τον μέ τήν περηφάνεια καί μέ τήν ἀπόλαυση καί πειράζοντάς τον ν᾿ ἀποχωρίσει ἀπό τόν Θεό. Ἔτσι ἔφτασε ὁ ἄνθρωπος νά λέει: «ἐγώ χωρίς τόν Θεό», ἀκόμα καί «ἐγώ κατά Θεοῦ».

Τό σατανικό πνεῦμα πειράζει πρῶτα ἐξωτερικά τόν ἄνθρωπο, μετά εἰσέρχεται μέ κάποιο λογισμό καί τελικά ξουσιάζει ὅλη τήν ψυχική καί σωματική φύση τοῦ ἀνθρώπου. Οἱ δαιμονισμένοι ἄνθρωποι χρησιμοποιοῦν τήν μαύρη μαγεία, ἀλλά τίς περισσότερες φορές δεν συνειδητοποιοῦν τόν δαιμονισμό τους. Ἀκόμη ἀρνοῦνται καί τήν παρξη τοῦ σατανᾶ, ἀλλά τό τέλος τους εἶναι ἡ λλοφροσύνη καί ἡ ατοκτονία.

σατανᾶς πρῶτα ἐξουσιάζει τόν ἄνθρωπο, ὕστερα τόν κάνει ργανο τοῦ κοινοτικοῦ καί τοῦ  πολιτικοῦ κακοῦ. δαιμονισμένος ἄνθρωπος εἶναι ἕνας κοινωνικός, μορφωτικός, πολιτικός καί πνευματικός κίνδυνος. μαδικός καί πολιτικά ργανωμένος δαιμονισμός εἶναι ἕνα μνημεο κακίας, τό ὁποῖο μοιάζει μέ τήν σατανική νουθεσία πού ἔρχεται ἀπό τήν κόλαση, μέ τά στρατεύματα τῶν δαιμόνων καί μέ τήν σατανική παράταξη ἀπό τήν κόλαση.

σατανισμός σάν μία νόμιμη, διοργανωτική καί κυβερνητική κατάσταση δημιουργε ἕνα σατανικό περιβάλλον, μία ψεύτικη πνευματικότητα κι ἕναν τρόπο σατανικής διαβίωσης. πάρχουν σήμερα νθρωποι δαιμονισμένοι, οἱ ὁποῖοι διασπείρουν τόν σατανισμό. δαιμονοκρατία εἶναι χειρότερη ἀπό τόν παγανισμό.

ταν οἱ σατανικές δυνάμεις φτάνουν στό σημεῖο νά κυβερνοῦν τόν κόσμο, συντάσσουν καί στρατεύματα γιά νά τίς περιφρουροῦν, νόμους γιά νά διοργανώνονται, ἰδεολογίες οἱ ὁποῖες νά τίς δικαιολογοῦν, ἀκόμα καί θρησκεες γιά νά τούς παραπλανοῦν τούς ἀνθρώπους.

κυβέρνηση τῶν σατανικῶν δυνάμεων δικαιολογεῖται διά τῆς ἁμαρτωλς καταστάσεως καί τῆς ἀπιστίας καί διαρκεῖ, ὅσο θέλει οἱ πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Δι᾿ αὐτῆς τῆς κυβέρνησης ὁ κόσμος θά πληρώσει τίς πλάνες του μέχρι πού νά μετανοήσει καί γυρίσει στό θεῖο δρόμο τῆς ζωῆς. Οἱ χριστιανοί δέν πρέπει ν᾿ ἀφήσουν τίς σατανικές δυνάμεις νά ξουσιάζουν τά πάντα. ν κυριεύουν τά πάντα, ατοί πρέπει νά διοργανώσουν τίς δυνάμεις τους καί νά τίς νικήσουν στό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ.

Χριστιανισμός εἶναι ἡ νηφάλια καί γία δύναμις ἡ ὁποία εἶναι ὑπεύθυνη γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου. Κι ἀλλοίμονο στούς χριστιανούς οἱ ὁποῖοι δέν νταποκρίνονται στήν ερή ἀποστολή ἡ ὁποία τούς ἔχει εμπιστευτεί, διότι ὁ Θεός θάεγείρει κι ἀπό πέτρες ἄλλους δικούς Του κλεκτούς, οἱ ὁποῖοι θά οἰκοδομήσουν τήν Βασιλεία Του!

  ἀντίχριστος θά εἶναι ἕνας ἄνθρωπος, ἕνας πολιτικός ὁ ὁποῖος θά κυβερνᾶ τόν κόσμο. Θέλοντας νά καταστρέψει τόν Χριστιανισμό θά φέρει ἀντί αὐτοῦ μία σατανική θρησκεία, καταστρέφοντας τσι τόν κόσμο. ἀντίχριστος θά εἶναι ἕνα πρόσωπο, ἀλλά τό ντιχριστικό φαινόμενο εἶναι κοινωνικό-πολιτικό.

ἀντίχριστος θά εἶναι γεμάτος ἀπό σοφία, ἱκανότητα καί δύναμη. Θά ἔχει τό ἔθνος του, τόν στρατό του, τούς φιλοσόφους του, τούς πράκτορές του, τούς νόμους του, τήν πνευματικότητά του, τόν πολιτισμό του, τήν παιδεία του, τόν κόσμο του, τούς συμμάχους του, τούς συνεργάτες του, τούς δούλους του, τούς κατασκόπους του, τούς δημίους του, τίς μεθόδους του. Αὐτός θά εἶναι καί μορφος καί ἀγαθός, θά ἔχει καί νθρωπιά, γιά νά ξαπατ τόν κόσμο.[4] Αὐτός,ἐπειδή μισεῖ τόν Χριστό, θά πείθει καί τούς χριστιανούς νά τόν προσκυνήσουν. Ἄν δέν δέχωνται θ᾿ ἀπειλεῖ νά τούς σκοτώσει κιόλας.

ἀντίχριστος θά εἶναι πιθετικός, κατακτητής καί ἐπαναστατικός. Αὐτός θά χρησιμοποιε τόν χρυσό σάν θεό καί σάν δύναμη, τό ψεδος σάν πιχείρημα καί παγίδα, τήν τυραννία σάν κυβέρνηση. ἀντίχριστος ξέρει νά διαλύει μέσω ἐλευθερίας, νά κυρώνει διά τῆς σότητας καί νά κυβερν διά τῆς ἐξουσίας.

Τό ξίφος του θά εἶναι τό πέρτατο ὅπλο του. Θά σκοτώνει ὅσους δέν πειθαρχοῦν σ᾿ αὐτόν. Μισε τήν ἀλήθεια, τήν ἀγάπη, τήν δικαιοσύνη κι ὅλες τίς προερχόμενες ἀπό τόν θεό ξίες. ἀντίχριστος θά ἔχει τό καϊαφικό πνεῦμα πού συνεχίζεται στήν ἱστορία ἀπό τήν ἐποχή τῆς θανάτωσης τοῦ Χριστοῦ. Γιά τόν ντίχριστο, Ἰούδας καί ὁ Καϊάφας εἶναι γιοι, ἐνῶ  ὁ Χριστός εἶναι ὁ προδότης. ντίχριστός θέλει νά εἶναι τό επίκεντρο τοῦ κόσμου διά τῆς κδίωξης τοῦ χριστοκεντρισμοῦ.

Θ᾿ ἀναγκάζει πολλούς γίους (δηλαδή χριστιανούς) νά τόν προσκυνοῦν, ἀλλά οὔτε κι ἔτσι θά ξασφαλίσει τήν δεσποτεία του. κυβέρνησή του θά εἶναι ἀνεκτή ἀπό τήν θεία Πρόνοια διότι σέβεται ὁ Θεός τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. δύναμις του ξηγεται διά τῶν ἁμαρτιῶν καί τῆς ἀπιστίας τῶν ἀνθρώπων, διά τῆς περηφάνειας νά κυβερνήσει τόν κόσμο καί διά τοῦ σατανικοῦ ἡδονισμοῦ. Οἱ ἄνθρωποι θά διαλέξουν ποιόν θά πηρετήσουν τόν Χριστό τόν ντίχριστο.

δύναμις τοῦ ἀντίχριστου ἔχει ἕνα τοπικό καί ἕνα παγκόσμιο χαρακτρα, ἕνα χρονικό καί ἕνα αἰώνιοθος. ἀποκαλυπτική μάχη εἶναι διαρκής μέχρι τόν τελικό θρίαμβο τοῦ ρνιοῦ.

δύναμις τοῦ ἀντίχριστου θά εἶναι γιά ἕνα διάστημα ἀνεκτική. Αὐτό τό διάστημα θά εἶναι ἀνάλογο μέ τό ξύπνημα τῶν χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι θά ποφέρουν μέχρι νά γίνουν ἄξιοι γιά τόν Χριστό, νά ἑνωθοῦν μαζί Του καί νά εἶναι νικητές διά Αὐτοῦ.

Οἱ χριστιανοί συμμετέχουν μέ τόν Χριστό στήν σωτηρία τοῦ κόσμου, ὅπως ἀντίχριστος μετέχει μέ τούς υούς τοῦ σκότους στήν πτώση τοῦ κόσμου. Οἱ χριστιανοί νά μή ξεχνοῦν τι πολλές φορές οἱ υοί τοῦ σκότους εἶναι σοφώτεροι, πιό γεροί καί πιό σχυροί ἀπό τούς υούς τοῦ φωτός. Οἱ χριστιανοί νά καταλάβουν ὅτι ἡ ἀγνότητα τους, ἐνέργεια καί ἡ δύναμις τους πρέπει νά ξεπεράσουν καί νά νικήσουν τήν δύναμη τῶν υἱῶν τοῦ σκότους.

Χριστιανωσύνη θά θριαμβεύσει διά τοῦ Χριστοῦ. Αὐτός ἔρχεται νά τελειοποιήσει καί νά κάνει δυνατή τήν σωτηρία τοῦ πεσμένου στήν ἁμαρτία κόσμου. ἀντίχριστος θά νικηθεῖ ἀπό τόν Χριστό.

πτά λόγοι πρός τίς Ἐκκλησίες

(σκέψεις στό βιβλίο τῆς ἀποκαλύψεως)

  ποκάλυψη (1, 13-18)

 χω ἐνώπιον μου τήν εἰκόνα τοῦ Υοῦ τοῦ ἀνθρώπου, τσι ὅπως αὐτή περιγράφεται στό πρῶτο κεφάλαιο τῆς ἀποκαλύψεως καί βλέπω τήν παντοδυναμία Του καί δέν φοβμαι, ἀλλά σκιρτ ἀπό χαρά καί ἐλπίδα, διότι αὐτός εἶναι ζν πού ἔρχεται καί θά σώσει καί τόν κόσμο τοῦ αἰῶνος μας.

          ποκάλυψη (2, 1-7)

  Σωτήρας νειδίζει τήν ν φέσ Ἐκκλησία, ἐπειδή ἔχει πομακρυνθῆ ἀπό τήν πρώτη της ἀγάπη καί τῆς ζητεῖ νά μετανοήσει καί νά ἐπιστρέψει στά προηγούμενες ἔργα της. Αὐτή ἡ περίπτωσή ὁμοιάζει πολύ καλά μέ τήν σύγχρονη Χριστιανωσύνη, στήν ὁποία τό Εαγγέλιο τόσο πολύ ρμηνεύεται, ὥστε δύσκολα μπορεῖ ν᾿ ἀναγνωριστεῖ στήν σημερινή συμπεριφορά τῶν χριστιανῶν, στό κήρυγμα τῶν ἱερέων ἤ στούς  σημερινούς θεσμούς τῆς Χριστιανωσύνης.

Τήν δια Ἐκκλησία τῆς Ἐφέσου παινε ὁ Κύριος, διότι ὑπέφερε  θλίψεις γι᾿ αὐτόν καί δέν  φησε τόν αυτό της νά ξαντληθεῖ. Θλίψεις πάσχουν καί οἱ σημερινοί πιστοί, ὄχι λόγω τοῦ ζήλου τους γιά τόν Χριστό, ἀλλά περισσότερο, λόγω τῶν χτυπημάτων πού τά δέχονται ἀπό τίς δυνάμεις τοῦ σκότους, γιά τήν νεκρανάστασή τους στήν πίστη. σύγχρονη Χριστιανωσύνη φαίνεται ὅτι κουράσθηκε νά ἐφαρμόζει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ κι τσι ἐπέτρεψε λεύθερα στίς δυνάμεις τοῦ σκότους ν᾿ ναλάβουν τήν παντοκρατορία, ἐνῶ  αὐτή βλέπει τόν αυτό της νά προσκαλεῖται μετά τά γεγονότα.

χριστιανικός κόσμος κυβερνται ἀπό τόν ντίχριστο, ἡ Ἐκκλησία εἶναι τυφλωμένη καί τόσο ἀδύνατη ὥστε τήν φυσσοῦν ὅλοι οἱ νεμοι τῆς ἱστορίας. λλά τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀναδεικνύει καί σήμερα μάρτυρες καί γίους, ὁμολογητές καί ἀποστόλους. Τούς βγάζει ἀπό τήν νωνυμία καί τήν ἀσημότητα ἔτσι ὥστε διαμορφώνεται μία νέα ἀρχή στόν Χριστιανισμό. Καί ὅποιος θά νικήσει θά τοῦ δοθεῖ νά γευθε ἀπό τό δέντρο τῆς ζωῆς.

             ποκάλυψη (2, 8-11)

  Πολύ πίκαιρος εἶναι ὁ πευθυνόμενος πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Σμύρνης λόγος, πού ἦταν μία θλιμμένη, φτωχή καί ταπεινωμένη κκλησία, ὅπου οἱ χριστιανοί της θεωροῦσαν τόν αυτό τους σάν τούς σραηλίτες, ἀλλά ὄντως δέν ἦταν τίποτε ἄλλο παρά μία συναγωγή τοῦ σατανᾶ, οποῖοι ἐξεδίωκαν τούς χριστιανούς, τόν ληθινό Ἰσραήλ. Σ᾿ αὐτούς λέει ὁ Κύριος νά εἶναι πιστοί, διότι σ᾿ αὐτούς θά δοθεῖ τό στεφάνι τῆς ζωῆς. Λοιπόν, παιτεται ἀπό ἐμᾶς ν᾿ ἀγωνιζόμαστε καί ποιος νικήσει δέν θά ζημιωθεῖ ἀπό τόν δεύτερο θάνατο.

              ποκάλυψη (2, 12-17)

  Ἐδῶ ἀποκαλύπτεται σ᾿ ἐμᾶς μία φρικτή εἰκόνα περί τῆς Ἐκκλησίας τῆς Περγάμου, διότι ἐκεῖ  κατοικε σατανᾶς καί ὁ ντύπας, ὁ ὁποῖος ἐπίστεψε στόν Κύριο καί κατόπιν δολοφονήθηκε. Ἦταν, τότε καιρός μαρτυρίου.

Παρ᾿ ὅλη τήν πιστότητα τῆς κκλησίας τοῦ Περγάμου, ἡ ὁποία δέν ἔχει πηρεαστεῖ ἀπό τήν δεσποτεία τοῦ σατανᾶ, ὅμως ὑπάρχουν ἐκεῖ παλαιές καί νέες ἁμαρτίες γιά τίς ὁποῖες παιτεται μετάνοια.

ρα μάχη γίνεται μέ τόν ξω χθρό, ὁ ὁποῖος κυριαρχε στήν πόλη, καί μέ τό σω χθρό, πού καταστρέφει τήν ἀληθινή πίστη.

Εἶναι ἐντυπωσιακή ἐδῶ ὑπόσχεση, πού προσφέρεται στόν νικητή. φ᾿ ἑνός θά λάβει τό κρυμμένο μάννα, διότι ὁ Θεός πιφυλάσσει πάντοτε ἕνα ἀπόθεμα φαγητοῦ, τό ὁποῖο κρύβει γιά νά μᾶς τό δώσει στόν κατάλληλο καιρό καί φ᾿ τέρου, θά λάβει ἕνα λευκό λιθάρι, ἐπάνω στό ὁποῖο εἶναι γραμμένο ἕνα καινούργιο ὄνομα, πού δέν τό ξέρει κανένας ἐκτός ἀπό τό ποδέκτη. Ἔτσι θεμελιώνεται πάντα μέ νέες πέτρες Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, διά μιᾶς νέας ἀποκαλύψεως, ἡ ὁποία γίνεται σ᾿ ἕναν κλεκτό νά εἶναι ὁ δρυτής της. Αὐτή ἡ πέτρα ἔρχεται ἀπό τούς ορανούς. Εἶναι τό μυστήριο τῶν κλεκτν, πού εἶναι κάποιοι θλητές τοῦ Χριστοῦ, νικητές τοῦ κακοῦ στόν κόσμο.

            ποκάλυψη (2, 18-19)

  Τό Ἅγιο Πνεῦμα μιλάει καί πάλι πρός τήν Ἐκκλησία, πευθυνόμενο συμβολικά πρός τούς χριστιανούς τῶν Θυατείρων. Υός τοῦ ἀνθρώπου περιγράφεται λο καί πιό σχυρός, πιό αστηρός καί πιό λύπητος, μέ πύρινα μάτια καί μέ λαμπερά ὀρειχάλκινα  πόδια. Αὐτή ἡ ἀποκαλυπτική εἰκόνα τοῦ Κυρίου ἔχει σχεδόν ξαφανιστεῖ ἀπό τήν σκέψη τοῦ μοντέρνου Χριστιανισμοῦ, ὁ ὁποῖος ἐξαπατᾶται γιατί γνωρίζει ἕνα προ, λεήμονα, ταπεινό καί διαμαρτύρητο Ἰησοῦ, διότι δυστυχῶς τσι φαίνονται οἱ δύναμες ψυχές μας. Ἔτσι φήνουμε τήν ἐπώδυνη δικία, πού ξαπολύεται σ᾿ αὐτό τόν αἰῶνα, ἐκτός τῶν πασχολήσεων μας, θεωρώντας ὅτι αὐτή εἶναι δουλειά μόνο τῶν ρχόντων τοῦ σημερινοῦ κόσμου, οἱ ὁποῖοι, ὡς γνωστόν, δέν καθοδηγοῦνται ἀπό τήν χριστιανική πίστη.

Κύριος βρίσκει καλά πράγματα στήν ἐκκλησία τῶν Θυατείρων καί μᾶς νθαρρύνει τό γεγονός ὅτι τά καλά πράγματα, πού γίνονται στά σχατα εἶναι κανά ν᾿ ἀντικαταστήσουν τίς λλείψεις μιᾶς περιόδου ἱστορικς κρίσεως. Λοιπόν, Χριστιανωσύνη χρειάζεται τήν ναβίωση τῆς πίστεως, γιά νά γεμίσει τό κενό τό ὁποῖον ἄφησε στούς τελευταίους δύο αἰῶνες.

πάρχουν καί μεγάλες ἁμαρτίες, ὅπως εἶναι ἡ πορνεία, στήν σημερινή Θυάτειρα, σέλγεια καί ἡ μοφυλοφιλία πού προστατεύονται καί μέ κάποιους κρατικούς νόμους. καθένας θά τιμωρηθεῖ ἀνάλογα μέ τίς πράξεις του.

Θρίαμβος σημαίνει νά φυλάγουμε μέχρι τέλους τά ργα τοῦ Κυρίου καί ὅσοι θά κάνουν αὐτό θά δεχθοῦν τήν κυριαρχία τῶν ἐθνῶν.  Καί τό «πρωινό στέρι», τό ὁποῖο σημαίνει μία νέα ἀρχή στήν ἱστορία τοῦ κόσμου, θά φανε, μετά τήν νύχτα στά ξημερώματα καί θ᾿ ἀνοίξει καινούργιους ρίζοντες καί ψηλά κάστρα.

           ποκάλυψη (3, 1-5)

  Πάρα πολύ μοιάζει λόγος πρός τήν Ἐκκλησία τῶν Σάρδεων μέ τήν κατάσταση πού βρίσκεται σήμερα ἡ Χριστιανωσύνη, ἐπειδή σήμερα ὑπάρχουν ἕνα δισεκατομμύριο ἄνθρωποι μέ τό ὄνομα χριστιανοί, ἀλλά αὐτή ἡ Χριστιανωσύνη εἶναι νεκρή. Σχεδόν ὅλες οἱ πράξεις τῆς πίστεως εἶναι ψεύτικες λόγω τῶν ναριθμήτων ἐκδουλεύσεων, εκολιῶν καί συμβιβασμν.

μως ὑπάρχει ἀκόμα κάτι καλό μέσα της καί ὁ Κύριος μᾶς καλεῖ νά βγάλουμε ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ θανάτου ,τι δέν ἔχει δη καταχτηθεῖ (ἀπό τόν θάνατο) καί νά τό ἐπαναφέρουμε στήν ρθή πίστη, τσι ὅπως Αὐτός μς τήν ἔδωσε.

ρα πρέπει νά μετανοήσουμε, διότι Αὐτός θά ρθει σάν κλέφτης καί κανένας δέν  ξέρει τήν ὥρα τῆς Δίκης Του. Τότε οἱ χριστιανοί, τῶν ὁποίων δέν μολύσθηκε πίστη τους, θά γραφτοῦν στό Βιβλίο τῆς Ζωῆς καί θά τούς ὁμολογήσει Χριστός ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ Πατρός καί τῶν γγέλων Του.

             ποκάλυψη (3, 7-12)

  Υιός τοῦ ἀνθρώπου, πευθυνόμενος στήν Ἐκκλησία τῆς Φιλαδελφίας, εἶναι σάν ν᾿ ἀπευθύνεται σ᾿ἐμᾶς, τούς σημερινούς χριστιανούς.

δῶ ὁ Χριστός παρουσιάζεται σχυρός, ζωντανός, δραστήριος, σύγχρονος, γιο, ληθινό. Εἶναι Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἔχει τήν δύναμη νά κλείσει καί ν᾿ ἀνοίξει, χωρίς κανένας νά μπορέσει νά Τόν ἐμποδίσει στό ἔργο Του. νας τέτοιος Χριστός δύσκολα νακαλύπτεται κάτω ἀπό τό μεγαλεο, τήν ελάβεια καί τήν θρησκευτικότητα τῆς χριστιανικῆς ἱστορίας. Σταύρωση τοῦ Κυρίου δέν μπορεῖ ν᾿ ἀντικατασταθεῖ οὔτε ἀπό τήν πιό εἰλικρινή χριστιανική ευλάβεια. Αὐτή παραμένει γεγονός καί ὄχι τελετουργία ἀκόμα καί μορφή πνευματικότητας.

Ἐκκλησία τῆς Φιλαδελφίας ἔχει μικρή ἱκανότητα, ἀλλά εἶναι μεγάλη διά τῆς γνησιότητας τῆς πίστεως καί ἀκριβῶς σ᾿ αὐτήν δόθηκε ἡ ἐξουσία νά ἐξευτελίσει τήν συναγωγή τοῦ σατανᾶ, τούς ἑβραίους, οἱ ὁποῖοι θεωρώντας τούς ἑαυτούς τους σάν γνήσιους Ἰσραηλίτες, ὅμως βρίσκονται ἐκτός τῆς θεϊκς Χάριτος. Παρότι ἔχουν τόση δύναμη, θά ἔλθη καιρός νά προσκυνήσουν κι αὐτοί ἐνώπιον τῆς ἀληθείας, στω κι ἄν αὐτή Ἀλήθεια ( Χριστός) δέν χαίρει στά μἀτια πολλῶν μεγάλης δόξας καί παντοδυναμίας.

Σ᾿ ἕνα ταπεινό, ἀλλά σχυρό στήν πίστη τόπο θά κατέβει ἀπό τούς ορανούς οὐράνια ερουσαλήμ καί ταυτόχρονα μ᾿ αὐτήν ἔρχεται καί ὁ Κύριος, μεταμορφώνοντας τόν κόσμο.

           ποκάλυψη (3, 14-21)

  Αὐτός πού εἶναι μήν, ὁ πιστός καί ληθινός μάρτυρας, λέει πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Λαοδικείας τόν λόγο ὁ ὁποῖος ρμόζει καλύτερα στό ἕνα δισεκατομμύριο χριστιανῶν τοῦ εἰκοστοῦ αἰῶνος. «Γνωρίζω τά ἔργα σου καί εἶδα ὅτι δέν εἶσαι οὔτε ζεστός οὔτε ψυχρός. Ἐπειδή ὅμως εἶσαι χλιαρός, θά σέ κάνω ἐμετό! Ὀνειδίζεται ἡ Ἐκκλησία τῆς Λαοδικείας διότι εἶναι πολύ πλούσια καί πανίσχυρη. Ἐμεῖς λέμε ὅτι εἶναι μία δύναμη, ἡ ὁποία μπορεῖ νά συντρίψει ὅλο τόν πλανήτη, μία δύναμη ἡ ὁποία μπορεῖ νά κατευθύνει ὅλον τόν κόσμο σάν νά εἶναι ὅλοι ἁπλ ἕνα ρομπότ, μία συγκεντρωμένη δύναμη μέ κέντρο τόν σατανᾶ. Ἄρα εἶναι ἀκόμα πιό φρικτή καί πιό συντριπτική.

Καί ὁ Κύριος λέει σ᾿ αὐτή τήν τρομερή λαζονεία, πού ποτέ δέν ὑπῆρξε  ἄλλη τέτοια στόν κόσμο, ὅτι ὁ πλοῦτος σου εἶναι φτώχεια, δύναμή σου εἶναι χρειότητα, ξία σου εἶναι σπαραγμός, ἑπομένως μήν μπιστεύεσαι σ᾿ ατά, διότι ὅλα αὐτά θά καταστραφοῦν τελικά. κόσμος βρίσκεται στά χέρια τοῦ Θεοῦ καί ἡ νθρώπινη ἱκανότητα, ὅσο ὑπερήφανη κι ἄν εἶναι καί ὅσες πιδόσεις ἐπέτυχε, ἔχει μόνο σάν ἀποτέλεσμά της τήν μηδενοποίηση. λλά αὐτή τήν προοπτική τοῦ μηδενός τήν ἀνατρέπουν ἐξ σου ὁ νοῦς, ζωή καί ἡ φύση, οὕτως ὥστε διά τῆς διας τῆς πορείας τῶν πραγμάτων θά πιστραφε ὁ κόσμος στόν Δημιουργό τῶν πάντων.

Γι᾿αὐτό λέει ὁ Κύριος πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Λαοδικείας ν᾿ γοράσει π᾿ Αὐτόν γνήσιο χρυσό, πού εἶναι μοναδικός πραγματικός πλοῦτος. Νά πάρει λευκά μφια, γιά νά ντυθεῖ μέ ἀφθαρσία καί λοιφή, πού καθαρίζει τόν νοῦ γιά νά δεῖ τήν λήθεια καί νά γκαταλείψει τήν πλάνη. λα αὐτά, ὅμως, ἀπαιτοῦν ἀντί γιά τιμή, πόνο καί θλίψη, διότι εἴμαστε ὅλοι ἄξιοι μόνο γιά ἔλεγχο, ὅπως καί λέγεται στήν Γραφή:  «γώ ὅσους ἀγαπάω, τούς πιπλήττω καί τούς τιμωρ». Αὐτή ἔλεγχος τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πιδιώκει τήν κάθαρση καί τήν σωτηρία, διότι ν δέν ρχόταν αὐτή, θά χανόμασταν βυθισμένοι στίς ἁμαρτίες καί στίς πλάνες μας.

«Ἰδού, στέκομαι στήν πόρτα καί χτυπάω»! λέει Αὐτός. Ἐμεῖς δέν τόν βλέπουμε καί γι᾿αὐτό πελπιζόμαστε. Ἀλλά, ἄν ἀνοίξουμε τήν καρδιά μας στό χτύπημα τοῦ Κυρίου, τότε Αὐτός ἔρχεται καί δειπνίζει μαζί μας. Εἶναι ἡ στιγμή τῆς γίας κοινωνίας μας μ᾿ αὐτόν, ἡ ὁποία μεταμορφώνει τήν ζωή τοῦ ἁμαρτωλοῦ.

Αὐτά τά φαινόμενά δέν εἶναι πεπρωμένο ὅτι πρέπει νά ἀναμένονται, ἀλλά εἶναι στιγμές τῆς σύγκρουσης μέ τόν κακό τοῦ κόσμου, ὥστε αὐτοί πού θά νικήσουν θά τούς δοθεῖ τό μεγαλύτερο δρο, δηλαδή νά κάθονται αἰώνια στόν θρόνο τοῦ Κυρίου, ὅπως ὁ ἴδιος, ς Υός τοῦ ἀνθρώπου, νίκησε καί κάθισε στόν θρόνο τοῦ Πατέρα Του. λα αὐτά λέχτηκαν, ἀλλά δέν τά κοῦν ὅλοι, γι᾿ αὐτό λίγοι θ᾿ ἀξιωθοῦν τήν δόξα καί τήν χαρά. 

Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου