Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Ο ΜΗΤΡ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;

Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

Τόν Ἰανουάριο τοῦ 2021 καί ἐνῶ τό μεγαλύτερο μέρος τῆς ἀνθρωπότητας βρισκόταν ὑπό τήν κρίση τῆς «πανδημίας», ἡ διεθνής κοινότητα ἦταν κλειδωμένη λόγῳ τοῦ δευτέρου lockdown καί παρουσίαζαν τά ἐμβόλια ὡς τήν μοναδική ἀσπίδα κατά τοῦ κορωνοϊοῦ, στό Νταβός τῆς Ἑλβετίας πραγματοποιεῖτο τό ἐτήσιο συνέδριο τοῦ Παγκόσμιου Οἰκονομικοῦ Φόρουμ. Ἕνα συνέδριο στό ὁποῖο συμμετεῖχαν οἱ πλουσιότεροι καί ἰσχυρότεροι ἄνθρωποι τοῦ κόσμου, οἱ κοσμοκράτορες τοῦ κόσμου τούτου, ἄνθρωποι πού καθορίζουν τό μέλλον τῆς ἀνθρωπότητας καί παρουσιάσθηκε ἕνα νέο σχέδιο μέ τήν ὀνομασία “Ἡ Μεγάλη Ἐπανεκκίνηση”. Ἡ κρίση τοῦ Covid-19, σύμφωνα μέ τούς διοργανωτές, καί οἱ πολιτικές, οἰκονομικές καί κοινωνικές ἀναταραχές πού αὐτός προκάλεσε πρέπει νά ἔχουν ὡς ἐπακόλουθο τήν ριζική ἀλλαγή τοῦ παραδοσιακοῦ πλαισίου καί τρόπου γιά τήν λήψη τῶν ἀποφάσεων, μεταφέροντας αὐτές ἀπό τά κράτη στίς μεγάλες πολυεθνικές ἑταιρεῖες, ἐπιτυγχάνοντας ἔτσι τήν ἀπόλυτη ὑποταγή τῶν κρατῶν στούς οἰκονομικούς αὐτούς κολοσσούς.

Αἱ νέαι τεχνολογίαι ἔχουν ὄχι μόνον οἰκονομικήν ἀλλά καί πολιτικήν σημασίαν

Μέσα σέ αὐτά τά πλαίσια στόχος τῆς ἀτζέντας τῆς “Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης”, ὅπως θέλει νά προπαγανδίζη, εἶναι «νά ἀξιοποιήση τίς τεχνολογικές καινοτομίες τῆς τετάρτης βιομηχανικῆς ἐπανάστασης, γιά τήν ἐξυπηρέτηση τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου». Σύμφωνα μέ τόν πρόεδρο τοῦ Φόρουμ, Κλάους Σβάμπ, οἱ νέες τεχνολογίες ἔχουν ὄχι μόνον οἰκονομική ἀλλά καί πολιτική σημασία καί στόχος εἶναι ἡ «σύντηξη τῶν τεχνολογιῶν στόν φυσικό, ψηφιακό καί βιολογικό κόσμο», ὅπου ὅλα θά ἐλέγχονται ἀπό τήν τεχνητή νοημοσύνη καί θά συνδέωνται μέσῳ τοῦ διαδικτύου.

Μάλιστα, σύμφωνα μέ τόν Κλάους Σβάμπ, ἡ συμβολή τῆς τεχνολογίας θά εἶναι τέτοια πού θά ἀλλάξη ἀκόμα καί τό τί σημαίνει ἄνθρωπος, ἀφοῦ οἱ καινοτομίες πού τροφοδοτοῦνται ἀπό τήν τέταρτη βιομηχανική ἐπανάσταση ἀπό τήν βιοτεχνολογία στήν τεχνητή νοημοσύνη, μᾶς ὁδηγοῦν στόν “ἐπαυξημένο ἄνθρωπο”, ὅπου μέ τεχνολογικά ἐμφυτεύματα καί ἐξωσκελετούς θά τόν βοηθοῦν νά καταφέρνη πράγματα πολύ πάνω ἀπό τίς βιολογικές του δυνατότητες. Ὁ ἴδιος ὁ πρόεδρος Σβάμπ παραδέχεται ὅτι αὐτές οἱ τεχνολογίες μποροῦν «νά εἰσβάλλουν στόν μέχρι τώρα ἰδιωτικό χῶρο τοῦ μυαλοῦ μας, διαβάζοντας τίς σκέψεις μας καί ἐπηρεάζοντας τήν συμπεριφορά μας».

Σέ αὐτά τά πλαίσια παρατηροῦμε σήμερα ὅτι μεγάλο μέρος τῆς προσπάθειας ἀντιμετώπισης τῆς «πανδημίας» βασίζεται σέ τεχνολογίες τῆς τετάρτης βιομηχανικῆς ἐπανάστασης, ὅπως εἶναι ἡ τεχνολογία τῶν ἐμβολίων mRNA, πού τροποποιεῖ τό DNA τοῦ ἀνθρώπου, ἡ χρήση τοῦ λογισμικοῦ ἐντοπισμοῦ ἐπαφῶν, ἕνα λογισμικό πού χρησιμοποιεῖται ἀπό πολλά κράτη γιά τήν μαζική ἐπιτήρηση τῶν πολιτῶν κατά τήν περίοδο τῶν lockdown καθώς καί ἡ ψηφιοποίηση τῆς καθημερινότητας τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἡ τηλεργασία, ἡ τηλεκπαίδευση, πρακτικές τίς ὁποῖες υἱοθετεῖ καί προπαγανδίζει ἡ “Μεγάλη Ἐπανεκκίνηση”.

Ἀρχηγοί κρατῶν καί θεσμικοί παράγοντες ἔχουν ἀναλάβει διατετεγμένην ἐργασίαν

Στήν προσπάθεια διάδοσης τῆς ἀτζέντας αὐτοῦ τοῦ σχεδίου τούς τελευταίους μῆνες πρωθυπουργοί, ὅπως ὁ Ἕλληνας πρωθυπουργός, ἀρχηγοί κρατῶν καί θεσμικοί παράγοντες ἔχουν ἀναλάβει διατετεγμένη ἐργασία.

Ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος τήν Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου, συμμετεῖχε σέ ὁμιλία, πού διοργάνωσε ἡ Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, μέ θέμα «Ἐμεῖς καί οἱ ἄλλοι: Δεδομένα καί προοπτικές γιά τόν Ἑλληνισμό καί τήν Ὀρθοδοξία», στά πλαίσια τῆς δράσεως τῆς Ἐπιτροπῆς Forum «Ἡ Ἑλλάδα τό 2040» καί ὑποστήριξε μεταξύ ἄλλων πώς «θά συμμετάσχουμε στόν θαυμαστό καινούργιο κόσμο, ὁ ὁποῖος θά εἶναι ψηφιακός».

«Οἱ ἀλλαγές πού γίνονται θά ἐγκαθιδρύσουν μία νέα παγκοσμιοποίηση, τήν ψηφιακή», συνέχισε ὁ Μητροπολίτης καί ὑπογράμμισε πώς «ἡ κοινωνία μας εἰσάγεται στήν τεχνητή νοημοσύνη, τούς ἀλγόριθμους, τήν βιοτεχνολογία καί τήν γενετική μηχανική. Ἡ ἔννοια τοῦ ὑπερανθρωπισμοῦ, δηλαδή τῆς ἀναβαθμίσεως τοῦ ἀνθρώπου, ἔχει ἤδη καταγράψει τέσσερις ἐφαρμογές: τήν σωματική ἀναβάθμιση, τήν συναισθηματική ἀναβάθμιση, τήν διανοητική ἀναβάθμιση καί τήν ἠθική ἀναβάθμιση. Ἡ νέα θρησκεία τῶν δεδομένων εἶναι ἤδη πραγματικότητα πολύ πρίν τό 2040 καί θά εἶναι ἐφικτό μέχρι τότε τό νά χακάρονται οἱ ἄνθρωποι καί οἱ ἀλγόριθμοι νά μᾶς μαθαίνουν, πρίν ἐμεῖς κατανοήσουμε τόν ἑαυτό μας», τόνισε ὁ Μητροπολίτης.

Μέ τίς δηλώσεις τοῦ Μητροπολίτη Ἀνθίμου καταδεικνύεται ὅτι εἶναι προπαγανδιστής καί προωθητής τῶν σχεδίων τῆς παγκόσμιας ἐλίτ, ὁραματιστής τῆς παγκοσμιοποιήσεως καί θιασώτης τῶν πολυπολιτισμικῶν κοινωνιῶν. Τά ἐρωτήματα ὅμως πού τίθενται εἶναι, ἄν ὁ ὑπερανθρωπισμός μπορεῖ νά ὁριστῆ ὡς θρησκεία ἤ ὄχι καί ἄν ναί πῶς ὁ Σεβασμιώτατος προπαγανδίζει μία θρησκεία τήν στιγμή πού εἶναι ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;

Ἐάν ὁρίσουμε τήν θρησκεία μέ τήν ἔννοια ὅτι παρέχει ἕνα πλαίσιο νοήματος γιά τήν ἀνθρώπινη ζωή, τό ὁποῖο περιέχει πολλούς ἀπό τούς στόχους τῆς θρησκείας, τότε μποροῦμε νά ἀπαντήσουμε θετικά. Παραδείγματος χάριν, οἱ περισσότερες θρησκεῖες ὑπόσχονται τήν ἐπίτευξη τῆς ἀθανασίας εἴτε σέ αὐτήν τήν ζωή εἴτε στήν μετά τόν θάνατο τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ὑπερανθρωπισμός στοχεύει ἐπίσης στήν ἀθανασία, μέ τήν διαφορά ὅτι αὐτή ἐπιτυγχάνεται μέσῳ τῆς τεχνολογίας καί ὄχι ὡς θεῖο δῶρο ἤ ὡς ἀποτέλεσμα πνευματικῆς ὁλοκλήρωσης. Σύμφωνα μέ τόν Σουηδό καθηγητή καί φιλόσοφο Nick Boston τοῦ πανεπιστημίου τῆς Ὀξφόρδης, οἱ τεχνολογίες, χρησιμοποιώντας διάφορα ἐργαλεῖα, κατορθώνουν τήν σωματική ἀθανασία τοῦ ἀνθρώπου. Τέτοια ἐργαλεῖα εἶναι τά νανορομπότ, στήν γενετική μηχανική ἡ μετατροπή τῆς ἐγκεφαλικῆς δραστηριότητας τοῦ ἀνθρώπου σέ ψηφιακή μορφή καί στήν συνέχεια τήν μεταφόρτωσή της σέ ἕνα ὑπολογιστή, πού θά διαρκέση γιά πάντα, ἐάν εἶναι δυνατόν.

Ἕνα ἄλλο στοιχεῖο εἶναι ὅτι οἱ περισσότερες θρησκεῖες ἀναζητοῦν τήν κατάσταση τῆς μόνιμης εὐτυχίας, εἴτε σέ αὐτήν τήν ζωή, ὅπως συμβαίνει μέ τόν βουδισμό εἴτε στήν ἄλλη, ὅπως στόν μουσουλμανισμό. Ὁ ὑπερανθρωπισμός θεωρεῖ ὅτι αὐτό μπορεῖ νά ἐπιτευχθῆ μέ τήν χρήση “φαρμάκων εὐτυχίας” ἤ τήν ἐμφύτευση νανό-τσίπ στόν ἀνθρώπινο ἐγκέφαλο, ὥστε αὐτά νά ἐπέμβουν στά κέντρα εὐχαρίστησης τοῦ ἀνθρωπίνου ἐγκεφάλου καί νά ὁδηγηθοῦμε στήν τροποποίηση τῆς προσωπικότητας τοῦ ἀνθρώπου. Σημειώνει ὁ καθηγητής Nick Boston αὐτές οἱ μέθοδοι «μποροῦν νά βοηθήσουν νά ξεπερασθῆ ἡ συστολή στόν ἄνθρωπο, νά ἐξαλειφθῆ ἡ ζήλια, νά αὐξηθῆ ἡ δημιουργικότητα καί νά ἐνισχυθῆ ἡ ἱκανότητα ἐνσυν­αίσθησης καί τοῦ συναισθηματικοῦ βάθους τοῦ ἀνθρώπου. Σκεφτεῖτε», τονίζει ὁ καθηγητής «ὅλα τά κηρύγματα, τήν νηστεία καί τήν αὐτοπειθαρχία, στά ὁποῖα ἔχουν ὑποβληθῆ οἱ ἄνθρωποι κατά τήν διάρκεια τῶν αἰώνων, προσπαθώντας νά βελτιώσουν τόν χαρακτήρα τους».

Ὡς ἄλλο στοιχεῖο μποροῦμε νά θεωρήσουμε ὅτι οἱ περισσότερες θρησκεῖες ἀποσκοποῦν ὁ ἄνθρωπος νά κατορθώση μία κατάσταση θεότητας. Γιά τό ὑπερ­ανθρωπιστικό ἰδεῶδες μέ τήν ἀναζήτηση τῆς εὐδαιμονίας καί τῆς ἀθανασίας οἱ ἄνθρωποι στήν πραγματικότητα προσπαθοῦν νά γίνουν θεοί. Σύμφωνα μέ τόν καθηγητή Nick Boston τό ὑπερανθρωπιστικό ἰδεῶδες, «στοχεύει οἱ ἄνθρωποι νά γίνουν θεοί δημιουργοί, πού θά μποροῦν νά χειριστοῦν τόν ὑλικό κόσμο κατά βούληση ἀκόμα καί νά δημιουργήσουν νέες μορφές ζωῆς».

Τεχνοφασισμός μιᾶς νέας ἀρίας φυλῆς

Ὅλα αὐτά καταδεικνύουν ὅτι ὁ ἄνθρωπος, σύμφωνα μέ ὅσους ἀσπάζονται τίς ἰδέες τοῦ ὑπερανθρωπισμοῦ, εἶναι ἁπλά σάρκα, χωρίς ἀθάνατη ψυχή καί ἔτσι ἡ γήρανση τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ἀσθένεια καί ὁ θάνατος εἶναι ὑπόθεση καθαρά τῆς σαρκός, ὥστε ὡς τεχνικό πρόβλημα καί ὄχι μεταφυσικό, οἱ τεχνολογίες νά δίνουν τήν δυνατότητα ἐπίλυσής του. Ὅμως ὅλα αὐτά εἶναι παραμύθια ἐπιστημονικῆς φαντασίας, ἀνάλογα μέ τίς φαντασιώσεις καί τίς ἰδέες τοῦ Νίτσε γιά τόν ὑπεράνθρωπο, εἶναι ἡ δῆθεν ἐπιβολή ἀπό ἕνα τεχνοφασισμό μιᾶς νέας ἄριας φυλῆς. Αὐτό πού προσπαθοῦν νά ἐπιτύχουν εἶναι μία νέα τάξη παγκοσμίωσης, ἀλλά θά ἀποτύχουν, ὅπως ὁ Χίτλερ καί ὁ Στάλιν.

Οἱ ἄνθρωποι ὅμως πού σκέπτονται μέ αὐτόν τόν τρόπο, δέν πιστεύουν στήν ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ἄνθρωποι ἐγωκεντρικοί, ναρκισσιστές, αὐτάρκεις μέσα στήν σάρκινη ἀθλιότητά τους, ἀξιοθρήνητοι, πιστεύοντας ὅτι ὅλα ἔχουν ὡς μόνη ἀρχή καί τέλος τόν σαρκικό ἄνθρωπο, ἄνθρωποι πού πέραν τῶν αἰσθητῶν δέν μποροῦν νά δοῦν τί μπορεῖ νά ὑπάρξη καί νά τό θαυμάσουν. Ἄνθρωποι χωρίς ἀθάνατη ψυχή πού πάλλεται γιά τόν πανάγαθο Δημιουργό της. Ἄνθρωποι πού «ἐλπίζουν ὅτι κάποτε θά ἄρουν τά παραπετάσματα, τά ὁποῖα τούς καλύπτουν, ὅτι θά δημιουργήσουν παρουσία ἐκεῖ ὅπου εἶναι κενόν καί ὅτι στό μηδέν θά δώσουν ὕπαρξη». Ἔτσι ὅμως πιστεύουν οἱ ἄπιστοι, οἱ ἄθεοι καί ὄχι τά τέκνα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τά ὁποῖα πιστεύουν καί κινοῦνται στόν κόσμο τῆς πίστεως καί θαυμάζουν τόν Δημιουργό τους, πού τούς ἔχει δώσει ἀθάνατη ψυχή, πού ζοῦν γιά νά τόν δοξάζουν, πού ἔγινε ἄνθρωπος, γιά νά κάνη κατά χάριν θεόν τόν ἄνθρωπο.

Λυπούμεθα, ἀλλά ὁ ἐν λόγω κληρικός, Σεβασμιώτατος Ἄνθιμος, φέρει καί ἄλλα στοιχεῖα στήν πλάτη του κατά τῆς Παραδόσεως καί τῆς Ὀρθοδοξίας. Λίγους μῆνες μετά τήν ἐκλογή του (Ὀκτώβριος 2004), ἐπί προκαθημένου Χριστοδούλου, στήν ἑπόμενη Ἱεραρχία, ἀνέλαβε εἰσήγηση μοναδικῆς καί ἀνεπανάληπτης, μέ θέμα ‟Ἡ κατάργησις τοῦ Ὀρθοδόξου Ράσου”. Πέρασαν ἔκτοτε ἔτη πολλά, ἀλλά οἱ ἀντιπαραδοσιακές εἰσηγήσεις του πετάχθηκαν στόν κάλαθο τῶν ἀχρήστων, τό ἴδιο θά συμβῆ καί μέ τήν τωρινή.

Ὡς τέκνα τῆς Ἐκκλησίας πονᾶμε καί λυπούμεθα, ὅταν Ὀρθόδοξοι Ἐπίσκοποι, ὅπως ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως ἐκτρέπονται σέ ἀπαράδεκτες δηλώσεις, πού ἀποδεικνύουν πτωχεία καί ἀνεπάρκεια στήν κατά Χριστόν πίστη καί βίωση. Δέν ἀντιλαμβάνεται ἆραγε ὁ Σεβασμιώτατος ὅτι στίς ἡμέρες μας διακυβεύεται ἐκ νέου το μέλλον τῆς ἀνθρωπότητας ἀπό ἕνα ἄκρως ἐπικίνδυνο ἐγχείρημα μέ ἐν δυνάμει ἀνείπωτες ἀνθρώπινες ἀπώλειες;