Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Γέροντος Δωροθέου: Κύριε κάναμε λάθος, πάρε μας πίσω...

 

επίκαιρες σκέψεις του μακαριστού γέροντος Δωροθέου για τα σημεία των καιρών και την στάση των Χριστιανών στις μέρες που διαβαίνουμε:

Το βασικό μόνο, μοτίβο, της ζωής μας, αυτό που διαπερνάει σαν μία κλωστή όλα τα πράγματα στη ζωή μας είναι ο Χριστός. Έλεγε ο γέροντας, ο άγιος Παΐσιος, έχεις λύπη; Ο Χριστός σου λείπει. Έβγαζε τέτοια στιχάκια για να πει μεγάλες αλήθειες με απλά λογάκια. 

.... Πριν το '94 που κοιμήθηκε ανώτατοι αξιωματικοί του λέγαν αυτά που συμβαίναν στο στρατό τότε. Και έλεγε ο γέροντας και τον Θεό που τον έχεις; Βλέπετε, ενώ η εικόνα είναι σκούρα, αυτό κάνει ο προφητικός λόγος της εκκλησίας. Δίνει ελπίδα. 

Έλεγε ο άγιος της εκκλησίας: Θα παρέμβει ο Θεός στην ιστορία να τα αλλάξει όλα. 

Έλεγε στιχάκια σαν και αυτά που σας είπα. Έλεγε μετά την μπόρα τη δαιμονική  θα έρθει λιακάδα θεϊκή. 

Σου έλεγε ότι θα μας κάνουνε πόλεμο αλλά κάποια στιγμή θα επικρατήσει ο Χριστός. 

Ή έλεγε, έτσι είναι η θάλασσα. Κάθε τόσο φουσκώνει η θάλασσα και βγαίνει μέχρι έξω το κύμα. Και πετάει έξω λάστιχα, σαμπρέλες, κονσερβοκούτια, coca cola και μετά ησυχάζει η θάλασσα, ξαναγυρίζει εκεί που ήταν και είναι ήρεμη και καθαρή. Πέταξε όλη τη βρωμιά έξω. Και τώρα μπορεί να περάσουμε μία φουρτούνα και θα πεταχτεί όλη η βρωμιά έξω, έλεγε ο γέροντας.

Με απλά λόγια σου περιέγραφε αυτά που έρχονται, αλλά μιλούσε και για έναν θρίαμβο της ορθοδοξίας. Αυτά περνάμε τώρα. 

Εγώ όπως σας είπα έχω ζήσει κάμποσα χρόνια στο εξωτερικό. Εκεί έγινα πιο Έλληνας. Πιστεύω  πολύ στην Ελλάδα και στον Έλληνα. Νομίζω όλος ο κόσμος περιμένει πότε η Ελλάδα θα ανακάμψει. Θα γυρίσει στην εκκλησία για να πάρουν φως. Η Ελλάδα ήταν πάντα φως. Η Ελλάδα είναι προβολέας. Εμείς θα τους φωτίσουμε ξανά. Εμείς, θα πεις εμείς, δεν ξέρουν τα παιδιά μας να διαβάσουν καλά καλά. Εμείς θα τους φωτίσουμε. Είναι ο ρόλος που θα παίζει αυτή η χώρα στον κόσμο, στην ιστορία, θα παίξει το  ίδιο πράγμα τώρα. 

Θα πρέπει όμως να βρούμε τα βήματά μας, γιατί έχουμε χάσει τα βήματά μας αδελφοί. Και σε αυτό φταίει η αμαρτωλότητά μας. Θα σας πω 4-5 μεγάλες αμαρτίες που κάνουμε που διώχνουν τη χάρη από πάνω μας. 

Ένα είναι οι εκτρώσεις. Είμαστε λαός που σκοτώνουμε τα μωρά μας. Είναι φοβερό αυτό που κάνουμε. Δύο είναι η βλασφημία, οι άντρες κυρίως βλασφημούν το όνομα του θεού. Τρία είναι οι μάγισσες αυτές, οι χαρτορίχτρες, τα ταρώ, καταλάβατε; Όταν πας εκεί, αυτόν που είπες αποτάσσομαι και τον έφτυσες, πας και τον προσκυνάς και τον πληρώνεις. Ακόμα και τον καφέ να γυρίσεις. Αυτόν προσκυνάς. Βλέπετε τι λάθη έχουμε κάνει; Αυτά πληρώνουμε τώρα. 

Εάν μετανοήσουμε και πούμε Κύριέ μου πως τα κάναμε εμείς αυτά τα λάθη, ορθόδοξοι άνθρωποι να πέσουμε σε τέτοιο μεγάλο πράγμα.

Και τα σαρκικά. Η μοιχεία είναι στο κόκκινο. Η Ελλάδα δεν είχε τέτοια πράγματα παλιά. Και ο θεός περιμένει να το σκεφτούμε πιο ώριμα και να πούμε Κύριε κάναμε λάθος, πάρε μας πίσω. Και να αρχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στην προσωπική  μας σχέση με το Χριστό. 

Δηλαδή να φύγουμε από το να κάνουμε έναν βιαστικό σταυρό έτσι και να δώσουμε και ένα δίφραγκο και να βάλουμε ένα κεράκι. Θα πρέπει να μπει μέσα στη ζωή μας ο Χριστός. Να κάνουμε νηστείες Τετάρτες και Παρασκευές, να κρατάμε τις άλλες νηστείες, να κάνουμε οπωσδήποτε κάθε μέρα προσευχή. 5 λεπτά; 5 λεπτά. 10; 10 λεπτά. Αλλά κάθε μέρα. Δεν παίζει ρόλο πόση ώρα κάνεις προσευχή φτάνει να κάνεις κάθε μέρα. 

Αν βάλεις ένα κουταλάκι από γλυκό σε μία πισίνα, σε λίγο καιρό θα την γεμίσεις την πισίνα. Όχι να κάνεις προσευχή σήμερα, να πεις παρακλήσεις και να κάνεις μετάνοια και μετά από ένα μήνα. Κάθε μέρα από λίγο. 

Και να κρατάς τη νηστεία. Τετάρτη ο Χριστός προδόθηκε. Για αυτό νηστεύουμε, όχι επειδή το λέει ο παπάς. Παρασκευή ο Χριστός πέθανε για εμένα. Όταν στον σταυρό έτσι έλεγε Δωρόθεος, Ευαγγελία, Αθανασία, εμάς φώναζε. Δεν πάει το φαΐ κάτω. Αφού με φώναζε στο σταυρό. Ότι πέθανε για εμένα. Να μην κάνω από φιλότιμο και εγώ κάτι για αυτόν; Να μην του πω ότι σε αγαπώ και εγώ; Κι ας λένε οι πράξεις μου το αντίθετο. Ένα κομματάκι μου σε αγαπάει. Κάνουμε τόσα πράγματα κάθε μέρα. Δεν έχουμε 5 λεπτά για το Χριστό να κάτσουμε, να πούμε; Ένα κομποσκοίνι. Είμαστε αδύναμοι. Το ξέρω ότι είμαστε αδύναμοι. Δεν είμαστε σαν τους παλιούς. Αλλά δεν μπορούμε να κάτσουμε 5 λεπτά και να πούμε 5 λέξεις; Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. 

Δεν μπορούμε εμείς να σώσουμε τον κόσμο. Ο Χριστός  όμως μπορεί να σώσει τον κόσμο. 

Να έχουμε μία ζωή. Να εξομολογούμεθα, να στεναχωρούμαστε κάθε φορά που πληγώνουμε το Χριστό με την αμαρτία μας. Έτσι αδελφοί; Να στεναχωριόμαστε. Γιατί είναι σαν προδοσία. Η αμαρτία είναι μία προδοσία στην αγάπη. Για αυτό και η μετάνοια έχει δάκρυα. Γιατί έχεις τα δάκρυα του προδότη αλλά και την ελπίδα όμως. Έχεις μία διστακτικότητα αυτού που έκανε κάτι άσχημο, αλλά και μία ελπίδα ότι ο πατέρας μου θα μου τα συγχωρέσει. 

Να επιστρέφουμε, κάθε τόσο να επιστρέφουμε κοντά στο Χριστό και να έχουμε ζωντανή τη σχέση. Να του μιλάμε για οτιδήποτε. Για το φαΐ που δεν πιάνει, για το τάδε πρόβλημα που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Κάθε πρωί να κάνουμε το σταυρό μας να πάει καλά η μέρα μας. Να μπούμε στα αυτοκίνητα να κάνουμε το σταυρό μας, εσύ Παναγία μου μπροστά, πίσω εγώ. Να καλέσουμε το θεό στην καθημερινότητά μας. 

Μπορούμε να το κάνουμε αυτό αδέλφια; Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Και νομίζω ότι από τις λίγες ελπίδες που έχει ο κόσμος σήμερα, ο οποίος βομβαρδίζεται από άλλα πράγματα, βλέπετε πόσο  έχει φτάσει η βρωμιά σε δυσθεώρητα ύψη στα χρόνια μας. Από τις λίγες ελπίδες που υπάρχουν στον κόσμο σήμερα είναι η Ελλάδα και οι άλλες ορθόδοξες ώρες. Κατεξοχήν όμως η Ελλάδα. 

...Να μην το βάλετε κάτω, μην νομίζουν ότι εμείς θα σώσουμε τον κόσμο, ότι έχουμε κανένα μεσσιανικό σύνδρομο. Ο Χριστός θα σώσει τον κόσμο. 

Άρα ο καθένας στον μικρόκοσμό του να κάνει μία αλλαγή. Εγώ ας πούμε κλέβω στη δουλειά. Να μην ξανακλέψω στη δουλειά. Εγώ βλέπω βρωμιές στο ίντερνετ. Να μην ξαναδώ βρωμιές στο ίντερνετ. Εγώ κουτσομπολεύω. Καθένας από εμάς να πολεμήσει ένα πάθος που τον βάζει κάτω και  μετά λίγο-λίγο θα αρχίσουμε να ανεβαίνουμε σαν λαός. 

Λίγο εσύ, λίγο εσύ, λίγο εγώ, θα αρχίσουμε να ανεβαίνουμε σαν λαός. Και τα χρόνια που θα έρθουν θα είναι πολύ καλά λένε οι γέροντες. Θέλει ακόμα λίγο υπομονή γιατί μας επιτίθενται από κάθε μεριά και μπορεί να εξακολουθούν να επιτίθενται. Αλλά αν είμαστε κοντά στην εκκλησία κάποια στιγμή η Ελλάδα θα θριαμβεύσει. Ο δικός μας τρόπος ζωής θα θριαμβεύσει έλεγε ο γέροντας. 

Άρα αν εγώ κόψω ένα κακό χούι που έχω, αμαρτωλό χούι, όλη την Ελλάδα βοηθάω. Και το σπίτι μου βοηθάω, και τον εαυτό μου βοηθάω και το χωριό μου βοηθάω και τη χώρα μου βοηθάω και όλο τον κόσμο βοηθάω. 

Επειδή κάνω ένα βήμα μετανοίας πάω πιο κοντά στο Χριστό. Αλλά όλοι πρέπει να δουλέψουν από λίγο αδελφοί. Καθένας έχει έναν μικρόκοσμο. Ξέρει 5 ανθρώπους. Στη δουλειά νταραβερίζεται με άλλους 5. Εκεί, σε αυτόν τον μικρόκοσμό μας εμείς να γίνουμε πιο λαμπερά παραδείγματα. Στην κουζίνα μας. Και κάθε ένας από εμάς. Στο κουτσομπολιό μας. Να μην βλέπουμε ωροσκόπια. Αν θέλετε τη γνώμη μου; Μη βλέπετε τηλεόραση καθόλου. Όλα είναι στημένα. Ο κόσμος δεν έχει πνευματικό. Έχει αυτές που είναι στα πρωινάδικα. Τους λένε τι θα φορέσουν, φέρνουν αστρολόγους και λένε για τα ζώδια. Μη βλέπετε τηλεόραση άμα θέλετε τη γνώμη μου. Γιατί τα χρόνια που περνάμε είναι βιβλικά. Μπορεί στην άλλη γενιά να κάνουν πανθρησκεία. Και όπως έλεγε ο άγιος Παΐσιος, παγκόσμια κυβέρνηση. Και είπαν ότι θα έχουμε παγκόσμιο κυβερνήτη. 

Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε αυτό; Κατ’εξοχήν η ορθόδοξη Ελλάδα. Εμείς. 

Εμείς τώρα που βαλλόμαστε θα πρέπει να κρατήσουμε τη θέση μας όσο καλύτερα μπορούμε. Να έχουμε αγάπη μεταξύ μας. Ο Χριστός είπε, τότε ξέρετε ότι είσαστε αγνοί μαθητές μου, όταν έχετε αγάπη. Να έχουμε υπακοή στους πνευματικούς, έτσι αδελφοί. Όταν αμαρτάνουμε, όταν κάνουμε λάθη να πηγαίνουμε να ζητάμε συγγνώμη από το θεό, να πηγαίνουμε στην εξομολόγηση. Να κάνουμε μία μικρή άσκηση. Να νηστεύουμε Τετάρτη και Παρασκευή. Αν μπορούμε να κάνουμε καμιά μετάνοια. Και κάθε μέρα 5-10 λεπτά κομποσκοίνι. Ξέρετε τι καλό κάνει σε όλους μας; Που θα πας 5 λεπτά και θα πεις Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. 

Αυτοί που αγιάσαν τα τελευταία χρόνια μόνο αυτή την προσευχή κάναν. Ήταν αγράμματοι. Δεν μπορείς; Μπορείς να το κάνεις. Αυτό είναι το μήνυμά μου. 

Αποσπάσματα από ομιλία του μακαριστού γέροντος Δωροθέου σε χωριό της Καλαμπάκας.

Η ομιλία είναι απομαγνητοφωνημένη και έτσι διατηρείται αυτούσιος ο προφορικός λόγος του γέροντος Δωροθέου.

https://agiosgeorgiosavras.blogspot.com/2021/09/blog-post_62.html#more