Εμπνέονται απ’ τη δύναμη του Πνεύματος οι θεοφόρητοι άγιοι και γι’ αυτό κάθε Γραφή λέγεται θεόπνευστη (Β’ Τιμ. 3, 16), επειδή είναι διδασκαλία με έμπνευση απ’ τον Θεό.
[Απ’ τον Γ΄ Λόγο του «ΚΑΤΑ ΕΥΝΟΜΙΟΥ»]
*
[«ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙ ΕΞΑΗΜΕΡΟΥ»]
*
Το μόνο αληθινό είναι να πιστεύουμε στο Ευαγγέλιο.
[«ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΓΓΑΣΤΡΙΜΥΘΟΥ»]
*
Η διδασκαλία της πίστεώς μας δεν είναι αναπόδεικτη, γιατί διασφαλίζεται από μαρτυρίες της Γραφής.
[«ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΣ» Α΄]
*
Το τέλειο της εξωτερικής σοφίας είναι ευτελέστερο από τη διδασκαλία του Θείου λόγου.
[Απ’ τον Α’ Λόγον του «ΕΞΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΑΣΜΑΤΟΣ ΑΣΜΑΤΩΝ»]
*
Ας γίνει διαιτητής μας η θεόπνευστη Γραφή κι όποιων βρεθεί η διδασκαλία να συμφωνεί με τους Θείους λόγους, αυτοί ας λάβουν την ψήφο ότι αληθεύουν.
[«ΠΡΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ»]
*
Στα Ευαγγέλια δεν γράφεται κανένα ψεύδος ούτε κάποια πρόρρηση του Χριστού έχει εσφαλμένη έκβαση.
[«ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΧΘΟΜΕΝΟΥΣ ΤΑΙΣ ΕΠΙΤΙΜΗΣΕΣΙ»]
*
Το να λέγεται ότι υπάρχει περιττός λόγος στη Γραφή είναι δεινή βλασφημία.
[Απ’ την Α΄ Ομιλία του «ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΕΝΕΣΕΩΣ»]
[Από το υπό έκδοση έργο «ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ ΑΠΑΥΓΑΣΜΑ»] του Κ.Γ.Παπαδημητρακόπουλου]