Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἄναρχη, ἄκτιστη, ἀτελεύτητη, αἰώνια
Ἡ
Ἐκκλησία εἶναι ἄναρχη, ἄκτιστη, ἀτελεύτητη, αἰώνια, ὅπως καί ὁ Ἱδρυτής
Της, ὁ Τριαδικός Θεός, εἶναι ἄναρχος, ἄκτιστος, ἀτελεύτητος, αἰώνιος.
«Ἡ
Ἐκκλησία», ἔλεγε ὁ Ἅγιος Γέροντας, «ὑπῆρχε πρό τῶν αἰώνων, πρό τῶν
ἀγγέλων, πρό τῆς δημιουργίας τοῦ κόσμου»[1], διότι ἡ πρώτη Ἐκκλησία
εἶναι ὁ ἅγιος Τριαδικός Θεός, τά Τρία ὁμότιμα, ὁμοούσια καί ὁμόδοξα
Πρόσωπα τῆς «ἁπλῆς τριφώτου ἀρχικωτάτης Ἑνάδος»[2]. «Πρό
καταβολῆς κόσμου»[3], διδάσκει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὑπῆρχε τό ἀπόρρητο
καί ἄγνωστο στούς πάντες μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας, καθώς καί τό σχέδιο
τῆς, διά τῆς Ἐκκλησίας, σωτηρίας τοῦ κόσμου.
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
[1] Ὅ.π. σελ. 193.
[2] Τριώδιον, Δευτέρα Α΄ Ἑβδομάδος, Δοξαστικό Α΄ ὠδῆς τοῦ κανόνος τοῦ ὄρθρου.
[3] Ἐφ. 1, 4.