«Εάν από το φόβο του θανάτου οι χριστιανοί θα αρνούνται να προσκυνούν
τον Αναστάντα Χριστό αυτό θα σημαίνει το τέλος του χριστιανισμού. Και
ίσως αυτό παρακολουθούμε ιδίοις όμμασι. Σας προτείνω να τα
αναλογισθείτε. Εάν θα ντρέπεσθε, σημαίνει ότι είσθε ακόμη ζωντανοί»
Κατά τον Πρωθιερέα Ανδρέα Τκατσιόφ «Πάσχα στο σπίτι» σημαίνει τέλος του χριστιανισμού
Στον αέρα του τηλεοπτικού σταθμού «TsargradTV» κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας ο Πρωθιερέας Ανδρέας Τκατσιόφ εξήγησε γιατί το σχέδιο των ουκρανικών αρχών «Πάσχα στο σπίτι» μπορεί να οδηγήσει στο τέλος του χριστιανισμού.
«Το Πάσχα είναι η εορτή της νίκης κατά του θανάτου; Έτσι είναι; Έτσι! Οι χριστιανοί είναι εκείνοι οι οποίοι λατρεύουν τον Ιησού Χριστό, Υιό του Θεού, ως Νικητή του θανάτου, ως Εκείνο, ο Οποίος θανάτῳ θάνατον Πατήσας. Έτσι είναι; Έτσι! Λοιπόν, συνερχόμαστε κατά την Ανάσταση του Κυρίου στους ναούς προκειμένου όλοι μαζί να εορτάσουμε τη νίκη του Χριστού κατά του θανάτου; Έτσι είναι; Έτσι», υπενθύμισε ο Πρωθιερέας και σημείωσε ότι το σχέδιο «Πάσχα στο σπίτι» είναι μια παράλογη κατάσταση κατά την οποία οι «χριστιανοί απεγνωσμένα φοβούνται να αρρωστήσουν και να πεθάνουν, δηλαδή από το φόβο του θανάτου αρνούνται να εορτάσουν τη νίκη του Χριστού κατά του θανάτου».
«Το μεγαλύτερο παράλογο, για να είμαι ειλικρινής, δεν φαντάζομαι. Ενθυμούμαι τα λόγια του Γρηγορίου του Παλαμά, ο οποίος λέγει ότι εάν δεν είμαστε σώφρονες κανείς δεν θα μας πιστέψει ότι ο Χριστός γεννήθηκε εκ της Παρθένου. Συμφωνώ μαζί του. Ο ίδιος ο Γρηγόριος επίσης έλεγε ότι κανείς δεν θα πιστέψει ότι ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών σ΄εκείνον ο οποίος φοβάται το θάνατο. Λοιπόν, εάν τάχα θα εορτάσουμε την Ανάσταση στα σπίτια – και αυτό δεν αποκλείεται καθόλου – θα σημαίνει ότι όλα τα καταστρέψαμε. Καταστρέψαμε τουλάχιστον με την έννοια ότι από το φόβο του θανάτου αρνηθήκαμε πραγματικά να πιστεύουμε στο Νικητή του θανάτου», υπογραμμίζει ο κληρικός.
Ακόμη υπενθύμισε ότι στο πολιορκημένο Λένινγκραντ με συνεχείς βομβαρδισμούς οι άνθρωποι, παρόλο που ήταν αδύναμοι και πεινούσαν, προσέρχονταν σε ναούς και δεν περιφρονούσαν τις ιερές ακολουθίες στις ημέρες της Αναστάσεως του Κυρίου και των Χριστουγέννων.
«Εάν μελετήσει κανείς την ιστορία του πολιορκημένου Λένινγκραντ με πτώματα στους δρόμους, με υδραγωγείο εκτός λειτουργίας, με όλα να ήταν παγωμένα, όπου δεν ήταν άνθρωποι, αλλά σκιές, που περπατούσαν στους δρόμους, με βολές και βόμβες να πέφτουν στην πόλη, όπου έως σήμερα υπάρχουν κολλημένες πινακίδες «Κατά τον πυροβολισμό πέρνα στην απέναντι μεριά», ωστόσο οι ναοί ήταν ανοικτοί και εκεί εόρτασαν και το Πάσχα, και τα Χριστούγεννα», ανέφερε ο Πρωθιερέας Ανδρέας.
Και στη Μόσχα τις δεκαετίες του 1830 και το 1845-47 με τη χολέρα να πλήττει κατά κύματα την πόλη, «δεν έκλειναν οι Ναοί και ούτε πέρασε σκέψη από μυαλό του κανενός να εορτάσει το Πάσχα στο σπίτι του.
«Εάν από το φόβο του θανάτου οι χριστιανοί θα αρνούνται να προσκυνούν τον Αναστάντα Χριστό αυτό θα σημαίνει το τέλος του χριστιανισμού. Και ίσως αυτό παρακολουθούμε ιδίοις όμμασι. Σας προτείνω να τα αναλογισθείτε. Εάν θα ντρέπεσθε, σημαίνει ότι είσθε ακόμη ζωντανοί», έκλεισε ο Πρωθιερέας.
Μετάφραση του Βασιλείου Μεταφράστοφ
το είδαμε ΕΔΩ