Στο Ματθαίου 5, 17-19 ο Χριστός λέει ότι δεν ήρθε να καταργήσει την
Παλαιά Διαθήκη και ότι μας βεβαιώνει πως όσο υπάρχει ο κόσμος, έως τη
συντέλειά του, δεν θα πάψει να ισχύει ούτε ένα γιώτα ή μία οξεία από την
Παλαιά Διαθήκη
ΜΑΤΘΑΙΟΥ 5, 17-19:
17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι.
18 Ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται.
19 Ὅς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν.
* * *
Ως Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία δεχόμαστε ως Λόγο του Θεού την Αγία Γραφή δηλ. την Παλαιά και Καινή Διαθήκη.
Ο Χριστός μας λέει στο Ματθαίον 5, 17 ότι δεν ήλθε να καταργήσει την Παλαιά Διαθήκη αλλά να την τελειοποιήσει.
Γι' αυτό εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεχόμαστε και την Παλαιά Διαθήκη και την Καινή Διαθήκη.
Από την Παλαιά Διαθήκη ο Χριστός μας λέει τι ακριβώς κατήργησε και τι
τελειοποίησε. π.χ. κατήργησε τις θυσίες των ζώων και τελειοποίησε τις 10
εντολές.
Κακώς μάς κατηγορούν οι Προτεστάντες εμάς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς
ότι είμαστε της Παλαιάς Διαθήκης. Η σωστή απάντηση σε αυτό είναι ότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είμαστε της Αγίας Γραφής, δηλ. δεχόμαστε
και την Παλαιά Διαθήκη και την Καινή Διαθήκη, όπου ο Χριστός μας λέει τι
κατήργησε και τι τελειοποίησε από την Παλαιά Διαθήκη και τι άφησε όπως
ήταν.
Εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν καταργούμε την Παλαιά Διαθήκη γιατί
κάνουμε ακριβώς ό,τι λέει η Αγία Γραφή και δες έναν έναν στίχο ξεχωριστά
τι λέει η Καινή Διαθήκη για την Παλαιά Διαθήκη στο Ματθαίου 5, 17-19:
Στο στίχο 17 λέει: "Μη νομίσετε πως ήρθα για να καταργήσω το νόμο ή τους
προφήτες. Δεν ήρθα για να τα καταργήσω, αλλά για να τα πραγματοποιήσω".
Στο στίχο 18 λέει: Σας βεβαιώνω πως όσο υπάρχει ο κόσμος, έως τη
συντέλειά του, δε θα πάψει να ισχύει ούτε ένα γιώτα ή μία οξεία από το
νόμο.
Στο στίχο 19 λέει: Όποιος, λοιπόν, καταργήσει ακόμα και μία από τις πιο
μικρές εντολές αυτού του νόμου και διδάξει έτσι τους άλλους, θα θεωρηθεί
ελάχιστος στη βασιλεία του Θεού. Ενώ όποιος τις τηρήσει όλες και
διδάξει έτσι και τους άλλους, αυτός θα θεωρηθεί μεγάλος στη βασιλεία του
Θεού.