Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019

«Ο εωρακώς εμέ εώρακε τόν Πατέρα» «Εγώ εν τω Πατρί καί ο Πατήρ εν εμοί εστι» (Ιω. ιδ΄ 8-14)

Το κείμενο του Ευαγγελιστή Ιωάννου
8 Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν. 9 Λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· τοσοῦτον χρόνον μεθ’ ὑμῶν εἰμι, καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; Ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα; 10 Οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστι; τὰ ρήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, ἀπ’ ἐμαυτοῦ οὐ λαλῶ· ὁ δὲ πατὴρ ὁ ἐν ἐμοὶ μένων αὐτὸς ποιεῖ τὰ ἔργα. 11 Πιστεύετέ μοι ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί· εἰ δὲ μή, διὰ τὰ ἔργα αὐτὰ πιστεύετέ μοι. 12 Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει, καὶ μείζονα τούτων ποιήσει, ὅτι ἐγὼ πρὸς τὸν πατέρα μου πορεύομαι, 13 καὶ ὅ,τι ἂν αἰτήσητε ἐν τῷ ὀνόματί μου, τοῦτο ποιήσω, ἵνα δοξασθῇ ὁ πατὴρ ἐν τῷ υἱῷ. 14 Ἐάν τι αἰτήσητε ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω. 

Η μετάφραση του κειμένου από τον μακαριστό Ιεραπόστολο Νικόλαο Σωτηρόπουλο
 

8 Τού λέγει ο Φίλιππος: «Κύριε, δείξε μας τόν Πατέρα, καί μάς αρκεί». 9 Τού λέγει ο Ιησούς: «Τόσο χρόνο είμαι μαζί σας καί δέν μέ γνώρισες, Φίλιππε; Όποιος είδε εμένα, είδε τόν Πατέρα. Καί πώς σύ λέγεις, “Δείξε μας τόν Πατέρα”; 10 Δέν πιστεύεις, ότι εγώ είμαι μέσα στόν Πατέρα καί ο Πατέρας είναι μέσα σ΄ εμένα; Τά λόγια, τα οποία εγώ σάς λέγω, δέν λέγω αφ΄ εαυτού. Ο Πατέρας επίσης, ο οποίος μένει μέσα μου, αυτός κάνει τά έργα. 11 Νά μέ πιστεύετε, ότι εγώ είμαι μέσα στόν Πατέρα, καί ο Πατέρας μέσα σ΄ εμένα. Αλλιώς, νά μέ πιστεύετε εξ αιτίας των ιδίων των έργων. 12 Αληθινά, αληθινά σάς λέγω, όποιος πιστεύει σ΄ εμένα, τά έργα, πού εγώ κάνω, καί εκείνος θά κάνη, καί μεγαλύτερα απ΄ αυτά θά κάνη, διότι εγώ πηγαίνω στόν Πατέρα μου, 13 καί ό,τι θά ζητήσετε στό όνομά μου, θά τό κάνω, γιά να δοξασθή ο Πατέρας διά του Υιού. 14 Εάν κάτι ζητήσετε στό όνομά μου, εγώ θά τό κάνω».

Από την ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, σε μετάφραση του μακαριστού Ιεραποστόλου Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου, Ε’ Έκδοσις, Αθήνα 2009, Εκδόσεις Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητας "Ο ΣΤΑΥΡΟΣ".