Η μεγαλύτερη αγάπη που προσφέρει ο Χριστός και η Εκκλησία είναι
η Θεογνωσία, η Αυτογνωσία και η Αδελφογνωσία διότι η αυτογνωσία είναι ο καρπός
της Αγάπης προς τον Θεό και τον πλησίον και η Αγάπη προς τον Θεό και τον
πλησίον βιώνεται ως καρπός της αδιάλειπτης Μετάνοιας για τον αδιάλειπτο
εγωκεντρισμό μας.
Η αδιάλειπτη Μετάνοια που δίνεται ως το πρώτο Μυστήριο του
Αγίου Βαπτίσματος και Χρίσματος μας ενεργοποιείται από την επιλογή της
διαφύλαξης ως θησαυρού των Εντολών του Χριστού μέσα στην καρδία μας (Τήρηση των
Εντολών του Χριστού).
Η αδιάλειπτη Μετάνοια μας ωθεί στην Εξομολόγηση στον
Πνευματικό και τη Θεία Κοινωνία μέσα στη Θεία Λειτουργία και τα τρία αυτά
Μυστήρια μας προσφέρουν πρώτα την Άφεση των Αμαρτιών και μετά την Κάθαρση, τον
Φωτισμό και την Θέωση δηλαδή την ένωση μας με τον Θεάνθρωπο Χριστό και
την Ορθόδοξη Εκκλησία, που είναι η Αγάπη.
Η όλη Πνευματική Ζωή μας είναι πορεία από την αμαρτία στην
Αγάπη, από το Σκότος στο Φως και από την Άγνοια στη Γνώση!
Η Άγνοια είναι ο καρπός του Εγωκεντρισμού που επίκεντρο έχει
τον εαυτό μας ενώ η Γνώση είναι ο καρπός της Θεραπείας από τον Εγωκεντρισμό
και έχει επίκεντρο την Κοινωνία με τον Τριαδικό Θεό και τον συνάνθρωπό
μας μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Το Φως της Γνώσεως ανέτειλε στη Βηθλεέμ με τη Γέννηση του
Χριστού και το Σκότος της Αγνοίας διαλύθηκε στην Σταύρωση του Χριστού στον
Γολγοθά με το λόγο του Χριστού : ‹‹Πάτερ άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι!››.
Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Χριστού ένωσαν την Ανθρώπινη
Φύση με την Πηγή της Γνώσεως που είναι ο Τριαδικός Θεός και η ένωση με τον
Τριαδικό Θεό της Αγάπης, με την Πεντηκοστή, προσφέρει την Εκκλησία και τη
Θεογνωσία.
Η Θεογνωσία προσφέρει την Αυτογνωσία, διότι μας αποκαλύπτει
Αιωνίως τον Τριαδικό Θεό και στη συνέχεια μας αποκαλύπτει Αιωνίως τον Εαυτό
μας, δηλαδή την Αυτογνωσία.
Η Αυτογνωσία μας αποκαλύπτει μέσα στο Φως της Αγάπης του
Τριαδικού Θεού και πάντα μέσα στα Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τον
Αδελφό μας και έτσι η Γνώση είναι Θεογνωσία, Αυτογνωσία και Αδελφογνωσία.
Η Γνώση είναι ο καρπός της Κοινωνίας με τον Τριαδικό
Θεό της Αγάπης που επιτυγχάνεται με τη διαρκή θεραπευτική αγωγή των Μυστηρίων
της Ορθόδοξης Εκκλησίας που επίκεντρο έχει την διαρκή Μετάνοια και την εξ
αυτής διαρκή παρουσία του Τριαδικού Θεού μέσα μας.