ΑΦΕΣ ΗΜΙΝ ΤΑ ΟΦΕΙΛΗΜΑΤΑ ΗΜΩΝ
ΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΑΦΙΕΜΕΝ ΤΟΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΗΜΩΝ:
ο Καθαγιασμός εν ώρα προσευχής Μετανοίας, Εξομολογήσεως και Θείας Κοινωνίας.
Η
Προσευχή του Πάτερ ημών, που μας παρέδωσε ο Χριστός, είναι η Οδός της
Πνευματικής Ζωής, είτε Προσωπικής, είτε Εκκλησιαστικής.
Θεμέλιό της, είναι η επίκληση του Θεού Πατέρα, που γίνεται μόνο με τη συνέργεια του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Λέμε
Πάτερ ημών με την Εντολή του Υιού και επειδή είναι Εντολή του Υιού, και όταν λέγεται με πόθο, μόνο εν Πνεύματι Αγίω γίνεται.
Για
να γίνεται όμως αυτή η Επίκληση του Πατρός, δια Ιησού Χριστού, εν
Πνεύματι Αγίω, πρεπει να λέγεται με πόθο καρδιακό και με διάθεση Μετανοίας
για την αμαρτωλή μας Ζωή, αποταγής από την Αμαρτια και ένωσής μας με τον
Θεό.
Γι' αυτό ακολουθούν οι επόμενες τρεις φράσεις μας που
εκφράζουν τον πόθο αποταγής μας απο την Αμαρτία και ένωσής μας με τον
Θεό.
- Αγιασθήτω το Όνομα Σου:
Πως αγιάζεται το Όνομα του Θεού μέσα μας και γύρω μας;
Με την καρδιακή αποταγή της αμαρτωλής Ζωή μας, με την Μετάνοια!
- Ελθέτω η Βασιλεία Σου:
Πώς έρχεται η Βασιλεία Του;
Απαντά ο ίδιος ο Χριστός, λέγοντας, Μετανοείτε, ήγγηκε (ήλθε και έρχεται) η Βασιλεία των Ουρανών.
- Γεννηθήτω το Θέλημα Σου ως εν Ουρανω και επι της γης.
Πως γεννιέται το Θέλημά Του;
Όταν
υπακούμε και τηρούμε τις Εντολές Του και της Εκκλησίας, μέσα στην
Ορθόδοξη Εκκλησία μας, που είναι το Σώμα Του από την Πεντηκοστή μέχρι
σήμερα και εις τους Αιώνας των Αιώνων!
Ο Χριστός ζει μέσα στην
Εκκλησία, μέσα στα Μυστήρια της Εκκλησίας, την Βάπτιση, το Χρίσμα, την
Μετάνοια, την Εξομολόγηση, τη Θεία Λειτουργία, τη Θεία Κοινωνία, το
Ευχέλαιο.
Ακολουθεί η φράση:
- Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον
Με
πόθο, αποθέτουμε όλη την βιοτική ζωή μας καθημερινά στον Θεό, να
μεριμνά Αυτός για το ψωμί μας και όλη την βιοτική, οικογενειακή,
οικονομική μας Ζωή.
Ο πόθος αυτός μας ελευθερώνει από όλα όσα
μας συνδέουν με τον Κόσμο και απογυμνωμένοι απο κάθε μέριμνα, ΜΕ ΠΝΕΥΜΑ
ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΝ ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΕΤΑΠΕΙΝΩΜΕΝΗ κραυγάζουμε,
ΜΟΝΟΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ στην καρδιά μας, όπως ο Τελώνης:
- ΑΦΕΣ ΗΜΙΝ ΤΑ ΟΦΕΙΛΗΜΑΤΑ ΗΜΩΝ ΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΑΦΙΕΜΕΝ ΤΟΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙΣ ΗΜΩΝ!
Ζητούμε
πρώτα με κραυγή εξ όλης ψυχής, διανοίας και ισχύος να μας ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ
απο τις Αμαρτίες μας προς τον Θεό και καθένα άνθρωπο.
Αυτή η
κραυγή να μας ελεήσει ο Θεός, έχει ως απάντηση απο την Θεό την ΑΦΕΣΗ ,
δηλαδή απελευθέρωσή μας από το βάρος των αμαρτιών μας που γίνεται, δια
του Χριστού εν Πνεύματι Αγίω.
Λέει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο:
Όταν
θέλεις να προσευχηθείς, κλείσου στο ταμείο σου (την καρδιά σου) και
προσευχήσου κρυφά - ως ο Τελώνης - και ο Πατέρας σου που σε βλέπει να
προσεύχεσαι - ζητών την άφεσιν των αμαρτιών - θα σου ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΦΑΝΕΡΑ -
την Άφεση των αμαρτίων σου)
Ξαλαφρώνουμε διότι φεύγουν πρώτα οι δαμονικές εξουσίες και η δουλεία μας στον διάβολο και οι αμαρτίες μας.
Το Άγιο Πνεύμα κυριαρχεί και γευόμαστε τον καρπό Του, που είναι η Αγάπη, Χαρά, Ειρήνη, Πίστις, Πραότης, Εγκράτεια, Αγαθωσύνη.
Γι αυτό ο Απόστολος Παύλος λέει:
Δεν είναι ο αγώνας εναντίον σάρκας και αίματος ΑΛΛΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΚΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ.
Παίρνοντας
την Άφεση των Αμαρτιών και τον Καρπό του Αγίου Πνεύματος, δηλαδή την
Αιώνιο Ζωή, με την ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΠΟΥ
ΜΑΣ ΕΒΛΑΨΕ ΚΑΙ ΒΛΑΠΤΕΙ λέγοντας - ΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΑΦΙΕΜΕΝ ΤΟΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙΣ ΗΜΩΝ.!
Αυτή, η από Καρδίας προσφορά της Αφέσεως των Αμαρτιών που πήραμε πρώτα
εμείς απο τον Θεό προς τους άλλους, προκαλεί την ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΘΕΟ.
Αν δεν πάρουμε την Άφεση που ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΟ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ και δεν υπάρχει στη Γη, με την Μετάνοια, δεν ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ.
Πρώτα
Μετανούμε και παίρνουμε την ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ και μετά μπορούμε να την δώσουμε,
γιατί είναι ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ, δεν είναι ανθρώπινη ευγένεια και
συμπεριφορά.
Μας λέει, εαν δεν συγχωρείτε τον άλλον από καρδίας ούτε εγώ θα σας συγχωρέσω.
Ακολουθεί η φράση:
-ΚΑΙ ΜΗ ΕΙΣΕΝΕΓΚΕΙΣ ΗΜΑΣ ΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΑΛΛΑ ΡΥΣΑΙ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ.
Η
Απελευθέρωση απο τις δαιμονικές εξουσίες μας βοήθησε να αντιληφθούμε
ότι με την αμαρτία ενωνόμαστε με τον πειρασμό όταν αμαρτάνουμε.
Το
βάρος που φεύγει και η Απελευθέρωσή μας από τον πειρασμό και την
αμαρτία, μας ωθεί να λέμε ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΜΑΡΤΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ
ΕΙΣΕΡΧΟΜΑΣΤΕ - ΝΑ ΕΝΩΝΟΜΑΣΤΕ - με τον πειρασμό.
Η Συγχώρεση που
γευόμαστε απο τον Θεό, με όλη την προηγούμενη Προσευχή, ΓΕΝΝΑ ΤΗΝ
ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ διότι μέσα υπερχειλίζει η παρουσία του
Αγίου Πνεύματος, γι' αυτό με Χαρά και Πανηγυρισμό τελειώνουμε με τη
φράση:
- Ότι Σου εστίν η Βασιλεία και η Δόξα του Πατρός και του Υιού
και του Αγίου Πνέματος, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων!
Με
την καθημερινή Προσευχή του Πάτερ Ημών (είτε αυτολεξεί, είτε με την
Ευχή Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, είτε με καρδιακούς στεναγμούς) που
είναι η Προσευχή της Αποταγής μας από τον Κόσμο εξ όλης καρδίας, της
Μετανοίας, Αφέσεως των Αμαρτιών και Δοξολογίας του Θεού, ετοιμαζόμαστε
για να ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ
ΣΥΓΧΩΡΕΤΙΚΗ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΙΕΡΕΩΣ και να προετοιμαστούμε να
Ενωθούμε με τον Χριστό, με την Θεία Κοινωνία, που γίνεται στη Θεία
Λειτουργία.
Άφεση Αμαρτιών στην Προσευχή, Άφεση Αμαρτιών μεταξύ μας καθημερινά, μας οδηγούν στην Εκκλησία:
Εκεί
θα λάβουμε την Άφεση Αμαρτιών από την Εκκλησία που ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ ΚΑΙ
ΕΥΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ που παίρνουμε από την Προσευχή μας και από τη
σχέση μας με τον πλησίον μας.
Στην Εκκλησία από τον Πνευματικό παίρνουμε και τη ΣΥΓΧΩΡΕΤΙΚΗ ΕΥΧΗ η οποία μας επιτρέπει τη ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Δεν υπάρχει καμιά Προσευχή και κανένα Μυστήριο στο οποίο να μην δίνεται ΠΡΩΤΑ Η ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ και μετά η Ένωση με τον Θεό.
Δεν
γίνεται ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ χωρίς να προηγηθεί αίτηση
Αφέσεως και Άφεση των Αμαρτίων μας από τον Χριστό και την Εκκλησία Του.
Στο
Πάτερ ημών, την Ευχή Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, στις Ακολουθίες,
στη Θεία Λειτουργία, παντού ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ η ΕΚΖΗΤΗΣΗ ΑΦΕΣΕΩΣ με το ΚΥΡΙΕ
ΕΛΕΗΣΟΝ από τον λαό και η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΦΕΣΕΩΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ από το Χριστό
και την Εκκλησία με αποκορύφωμα ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΟΣ του
Χριστού μας που γίνεται ΕΙΣ ΑΦΕΣΙΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΖΩΗΝ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ!
Η αμαρτωλή ζωή που πηγάζει από την καρδία μας και με τη συγκατάθεσή μας
γίνεται ζωή μας, μας ενώνει με τις δαιμονικές εξουσίες και ο καρπός
είναι η ταραχή, η θλιψη, η κατάθλιψη, που διέπουν όλα τα πάθη μας!
Ο
Χριστός, μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας προσφέρει το Βάπτισμα και
Χρίσμα ΕΙΣ ΑΦΕΣΙΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ που ενεργοποιείται με την Αγάπη των Εντολών
και την Μετάνοια.
Μας προσφέρει την Εξομολόγηση, τη Θεία Λειτουργία και τη Θεία Κοινωνία ΕΙΣ ΑΦΕΣΙΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ.
Ο
καθαγιασμός μας γίνεται καθημερινά με την διαρκή και επιμελημένη
Μετάνοια που ολοκληρώνεται και σφραγίζεται με την Εξομολόγηση και την
Θεία Κοινωνία.
Έτσι σταδιακά έπέρχεται η Κάθαρση, ο Φωτισμός και η
Θέωση, δηλαδή η Ένωσή μας με τον Χριστό και δια του Χριστού με τον
πλησίον και την Δημιουργία του Θεού, τον επίγειο Κόσμο -αλλά και τον
Ουράνιο Κόσμο!
Ανδρέας Χριστοφόρου