Τοῦ Ἀρχιμ. π. Νεκταρίου Ζιόμπολα
Διὰ τοῦ φονικοῦ νόμου τὸ ἔμβρυο ἀγνοήθηκε τελείως. Τὸ πέρασαν ὅτι ἀρχικὰ δὲν λογίζεται πέρα ὡς πέρα ἄνθρωπος.
Ὁ Βασίλειος Μπέλλιος, διδάκτωρ στὸ παρελθὸν τῶν πανεπιστημίων Ἀθηνῶν καὶ Βιέννης, ἔγραψε μεταξὺ ἄλλων: «Ἀπὸ ἰατρικῆς πλευρᾶς δὲν μπορεῖ νὰ προσδιορισθεῖ ἕνα χρονικὸ σημεῖο, ὅπου πρὶν ἀπ’ αὐτὸ δὲν ὑπάρχει ζωή. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ τῆς συλλήψεως ἀκόμη ἔχει καθορισθεῖ τὸ φῦλον τοῦ παιδίου, ἡ ὁμάδα αἵματος τὸ χρῶμα τῶν μαλλιῶν… Ἀπὸ τὴν 18η ἡμέρα κτυπᾶ ἡ καρδιὰ τοῦ ἐμβρύου. Κι ὕστερα ἀπὸ τὴν 12η ἑβδομάδα ὅλα εἶναι σχηματισμένα. Τὸ 40% τῶν γυναικῶν ποὺ προβαίνουν σὲ ἔκτρωση παρουσιάζει στὴ συνέχεια προώρους τοκετούς. Τὸ 40% γεννᾶ παιδιὰ μὲ προβλήματα ὑγείας. Τὰ 3/4 παρουσιάζουν ψυχολογικὰ προβλήματα».
Ὅλα αὐτὰ καὶ ἄλλα ἀνήκουν στὰ λεγόμενα μετεκτρωτικὰ σύνδρομα.
Ἀκόμη καὶ τοῦτο: «Ἡ νομοθεσία μας στὸ ἄρθρο 36 τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικος προβλέπει ὅτι τὸ ἔμβρυο εἶναι ὑποκείμενο σὲ δικαιώματα καὶ ὑποχρεώσεις. Κληρονομεῖ τὸν πατέρα του, ἂν αὐτὸς πεθάνει, πρὶν τὸ παιδὶ γεννηθεῖ. Ἄρα προσδίδει ἀπ’ ἀρχῆς στὸ ἔμβρυο τὴν ἰδιότητα τῆς ζωῆς». Ταῦτα ἄκρως ἀντίθετα μὲ τὸ νόμο.
Ὁ καθηγητὴς τῆς Κυτταρογενετικῆς στὸ Πανεπιστήμιο Παρισίων Λεζέν τονίζει: «Αὐτὸ τὸ ἀνθρώπινο ὂν εἶναι ἀπ’ ἀρχῆς τῆς συλλήψεως τέλειο καὶ μοναδικό, διατί δέν μπορεῖ μὲ τίποτε νὰ ἀντικατασταθεῖ μὲ κάτι ἄλλο». Δέν ἔχει δηλ. σχέση μὲ βάρος, μέγεθος ἡ ἀνθρώπινη ζωή.
Ὁ Dr. Hanut τονίζει: «Τὸ γονιμοποιημένο ὠάριο δὲν εἶναι ἁπλὴ κυτταρικὴ μᾶζα χωρὶς ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά.Εἶναι πλήρης ζωή μίας ἀνθρωπίνης ὑπάρξεως. Καὶ ἔχει τόση ζωή ὅση καὶ τὸ νεογέννητο. Συνεπῶς στὴν ἔκτρωση σκοτώνεται ἡ ἀνθρώπινη ὕπαρξη».
Ἡ ὀρθοπεδικὸς κ. Μαρία Γκουρτζιᾶ, πιστὴ γυναίκα, ἀναφέρει μεταξὺ ἄλλων: Ἆραγε πότε θἄρθει ἡ μέρα ποὺ ὑπεύθυνα θὰ δεχθεῖ ἡ κοινὴ γνώμη τὸ δικαίωμα τοῦ ἐμβρύου; Καὶ λόγω ἐπιστημονικῶν διευκολύνσεων εἶναι ἄκρως ἐπιβεβλημένο τὸ νὰ ὑπολογίζεται τὸ ἔμβρυο – ἀνεξαρτήτως χρόνου- ἐν δυνάμει ἄνθρωπος; Ἄνευ αὐτῆς τῆς παραδοχῆς διὰ ποιὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα καυχώμεθα καὶ τί θέση ἔχει τὸ Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ καὶ τὸ Μέγαρο Μουσικῆς;
Οἱ διαστάσεις ποὺ ἔχουν πάρει οἱ ἐκτρώσεις πού καὶ ὁ νόμος τροφοδοτεῖ, μειώνει τὴν ἐνοχή;
Σὲ ὅλο τὸ παρελθὸν ἦταν γνωστὴ μόνο ἡ λεγόμενη ἀποβολὴ τῶν ἐμβρύων ἀπὸ ἀπροσεξία προφανῶς, ἀλλὰ κυρίως χωρίς θελήσεως τῆς ὑπαρχούσης ἐγκυμοσύνης σὲ γυναῖκες.
Ἀνέκαθεν μ.Χ. ὡς πιστοὶ γνωρίζαμε «πρῶτο χέρι» ὅτι ἡ ζωή ἀρχίζει μετὰ τὴν σύλληψη. Αὐτὸ εἶναι γραμμένο στὴν Κ. Διαθήκη.
Ὅταν συνέβη ὁ εὐαγγελισμὸς στὴν Παρθένο Μαρία στὴ Ναζαρέτ, ὁ ἀρχάγγελος Γαβριὴλ ποὺ ἀπὸ Ἄνωθεν ἦλθε διαβασμένος, ἐγνώριζε ποῦ εἶναι, ποῖο εἶναι τὸ ὄνομά της καὶ διατὶ τὴν ἐπισκέφθηκε. Ὡς ἁγνὴ τὴν ὠνόμασε Κεχαριτωμένη. Στὴν ξαφνική του ἐμφάνιση: «ἡ δὲ ἰδοῦσα διεταράχθη καὶ εἶπεν ὁ ἄγγελος· μὴ φοβοῦ Μαριάμ, εὗρες γὰρ χάριν παρὰ Θεοῦ καὶ ἰδοὺ συλλήψῃ ἐν γαστρί καὶ τέξῃ υἱὸν καὶ καλέσῃς τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν». Στὴ ἀπάντησή της ὅτι «ἄνδρα οὐ γινώσκω, ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα Ἅγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διό καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ». Ἐδῶ νὰ τονισθεῖ ὅτι ἡ 15χρονη Μαριὰμ ἀκούει διὰ πρώτη φορά ἀνθρωπίνως, ὅτι ὁ Ὕψιστος ἔχει καὶ Υἱὸ καὶ Πνεῦμα Ἅγιον. Διὰ νὰ τὴν διευκολύνει τῆς εἶπε: «Καὶ ἰδοὺ Ἐλισάβετ ἡ συγγενής σου ἔχει συλλάβει υἱὸν ἐν γήρει αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ· «εἶπε δὲ Μαριάμ· ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμα σου». Ἂς γίνουν ὅπως εἶπες: «Καὶ ἀπῆλθεν ἀπ’ αὐτῆς ὁ ἄγγελος».
Τόσο γνωστὴ ἡ συνέχεια.
«Ἀναστᾶσα δὲ Μαριὰμ ἐπορεύθη εἰς τὴν Ὀρεινὴν μετὰ σπουδῆς». Αὐτὴ ἀπέχει ἀπὸ τὴν Ναζαρέτ περὶ τὰ ἑκατὸ χιλιόμετρα. Ἆραγε ποδαράτη πῆγε ἢ τὴν «πέταξε» ἄγγελος; Πόθος της νὰ δεῖ τὴν ἐξαδέλφη της. Ἀφοῦ ἔφθασε «ἠσπάσατο τὴν Ἐλισάβετ, ἡ ὁποία ὡς ἤκουσεν τὸν ἀσπασμὸν τῆς Μαρίας ἐσκίρτησε τὸ βρέφος ἐν τῇ κοιλίᾳ αὐτῆς· καὶ ἐπλήσθη Πνεύματος Ἁγίου ἡ Ἐλισάβετ». Τρόπον τινὰ χαιρέτησε ὁ ἑξάμηνος Ἰωάννης τὸν Ἰησοῦν μόλις ἡμερῶν. «Ἡ Ἐλισάβετ ἐπλήσθη Πνεύματος Ἁγίου». Καὶ ἀφοῦ γνωρίζουσα τὰ λεγόμενα τοῦ Γαβριὴλ, διὰ νὰ ἐνισχυθεῖ ψυχικὰ ἡ Παρθένος τῆς εἶπε: «Εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξὶ καὶ εὐλογημένος ὁ καρπὸς τῆς κοιλίας σου· καὶ πόθεν μοι τοῦτο ἵνα ἔλθη ἡ μήτηρ τοῦ Κυρίου μου πρὸς με; καὶ μακαρία ἡ πιστεύσασα…». Τὴν ἐξαδέλφη της λοιπὸν ὑποδέχεται ὡς μητέρα τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἐντός της φέρει τὸν σαρκωμένο Θεάνθρωπο πλέον ποὺ ἔχει ἑβδομάδος περίπου ζωή. Ἰδού τὸ κύριο ζητούμενό μας ὅτι ἡ ἀνθρώπινη ζωή ἀρχίζει ἀπὸ τὴν σύλληψη. Ἰατρικῶς ἔγινε γνωστὸ μόλις περίπου πρὸ 40 ἐτῶν (Λουκ. α΄ 26- 45).
Μπορεῖ νὰ κουράζει τὸ ὅλο αὐτὸ θέμα, ὅμως πρόκειται διὰ κορυφαῖο τῆς πίστεως καὶ ἄγνωστο εἰς τοὺς πολλοὺς καὶ τοῦτο, διότι τήν 25 Μαρτίου οἱ πολλοὶ παρακολουθοῦν τὶς παρελάσεις.
Τί προηγεῖται τῶν ἐκτρώσεων;
Προφανῶς περίεργο τὸ ἐρώτημα. Καὶ ὅμως ἔχει τὴ θέση του. Δίνουν καὶ παίρνουν οἱ σαρκικὲς πορνικὲς συναισθηματικὲς ἐπιπόλαιες σεξουαλικὲς σχέσεις. Ὁ σαρκικὸς «πυρετός», ἡ κάψα τῶν ἐπαφῶν μεταξὺ ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν. Σ’ αὐτὲς πρὸς στιγμιαῖο ἡδονισμό, ἀφοῦ προέχουν οἱ ἐνστικτώδεις ὁρμές, τὰ κατώτερα ἔνστικτα φουντώνουν καὶ ἕπεται ὁ ὀργασμός.
Ὅμως ἡ ὁρμὴ πρὸς ἡδονὴ ἀπαιτεῖ καὶ μετοχὴ τῆς λογικῆς τῶν δύο φύλων πρὸς ἔννομη σύζευξη- συζυγία. Αὐτὸς εἶναι ὁ κανόνας, ἀλλὰ κατ’ ἐξοχῆς εἰς τὴν τραγικὴ ἐποχή μας, τὰ τόσα ποὺ βλέπονται καὶ ἀκούονται ὁδηγοῦν στὸ σέξ, ξεφεύγει ὁ ἔλεγχος. Κυρίως οἱ νέοι πασχίζουν πρὸς ἕνωση μὲ τὸ ἄλλο φῦλο πρὶν ὁλοκληρωθοῦν βιολογικὰ- ὁρμονικά, ἡ ὁρμὴ διὰ τὴν ὁρμὴ στὰ ἀτίθασα νιᾶτα. Ἐντεῦθεν οἱ πολλαπλὲς συνέπειες καὶ οἱ ἀνεπιθύμητες ἐγκυμοσύνες, τὸ προστάδιο τῶν ἐκτρώσεων. Διὰ μέσου τοῦ σὲξ μικροὶ καὶ μεγάλοι παίζουν μὲ τὴ φωτιὰ ποὺ εἶναι ἡ ἐγκυμοσύνη. Πολλὲς προέρχονται καὶ ἀπὸ ἀνδρόγυνα ποὺ δὲν θέλουν νὰ κρατήσουν τὰ συλληφθέντα ἔμβρυα πρὸς γέννηση, ὁπότε εὔκολα ὁδηγοῦνται πρὸς ἔκτρωση.
Πλέον οἱ ὄντως γάμοι διὰ τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τόσον ὀλίγοι, ἀφοῦ κυριαρχεῖ τὸ βόλεμα, ἡ συντροφικότητα. Ἡ ἐνστικτώδης ζωή τῶν πολλῶν ἐγγάμων καὶ ἀγάμων ὡς σαρκικὰ καὶ μόνο ὄντα, ὁπότε τὰ ἰδανικὰ τῆς ζωῆς κυμαίνονται, «μεταξὺ μηρῶν καὶ ὀμφαλοῦ».
Μάλιστα σήμερα στὶς σχέσεις τῶν πολλῶν κυριαρχεῖ ὅτι τάχατες ἔχουν ἐρωτικὲς σχέσεις. Ἀπρεπὲς αὐτὸ τὸ λεγόμενο τῆς ὄντως ἀξίας ποὺ εἶναι ὁ ἔρωτας. Ὅμως ὁ ὄντως ἔρωτας εἶναι ἀπαιτητικός, προέχει τὸ ΕΓΩ καὶ ΣΥ διὰ τὸ ζεστὸ χῶρο τῆς οἰκογένειας- παιδοποιίας. Ὁ ὄντως λοιπὸν ἔρωτας ἀπαιτεῖ, πιστότητα, μοναδικότητα, μονιμότητα, εἶναι ἐξατομικευμένος, δηλ. ἕνας, μία ἰσοβίως, καὶ νὰ δεσπόζει ἡ ΑΓΑΠΗ.
Εἰς τὴν Ἑλλάδα μας σύγχρονοι εὐαισθησίαι
Πρὸ δεκαετίας περίπου ὑπῆρχαν εἰς τὴν Ἑλλάδα περὶ τὰ 30 φιλοζωικὰ σωματεῖα. Κυρίως σ’ αὐτὰ κυριαρχεῖ ἡ σκυλολατρία. Ὁ λόγος ἐδῶ διὰ τὸ μεγάλο ἐνδιαφέρον διὰ τὰ κακοποιηθέντα, μάλιστα τῶν σκύλων. Ἡ Εἰσαγγελία τοῦ Ἀρείου Πάγου ἄκρως εὐαισθητοποιήθηκε καὶ ἐξέδωκε ἐγκύκλιο διὰ ἄκρως αὐστηρὲς τιμωρίες τῶν «ἐνόχων».
Μεταφέρουμε μέρος ἀπ’ ὅσα ἐγράφησαν εἰς τὸν ἡμερήσιο Τύπο:
«Τὴν ἐφαρμογὴ ἀκόμη καὶ αὐτόφωρης διαδικασίας γιὰ ὅσους κακοποιοῦν ζῷα καὶ τὴν ἄμεση παραπομπὴ σὲ δίκη ζητᾶ ἡ εἰσαγγελέας τοῦ Ἀρείου Πάγου κα Εὐτέρπη Κουτζαμάνη. Μὲ ἐγκύκλιο ζητεῖται ἡ αὐστηρὴ τήρηση τῆς νομοθεσίας γιὰ τὴν προστασία τῶν ζῴων ἀπὸ τὶς ἁρμόδιες ἀστυνομικὲς καὶ εἰσαγγελικὲς Ἀρχὲς τῆς Χώρας καὶ ἡ παραδειγματικὴ τιμωρία τῶν δραστῶν, καθότι «ἡ συμπεριφορά μας πρὸς τὰ ζῷα καταδεικνύει τὸν πολιτισμό μας»! Ἐφιστᾶ τὴν προσοχὴ λέγοντας ὅτι πρέπει νὰ ἐξετάζουν ἄμεσα κάθε πληροφορία κακοποιήσεως ὁποιουδήποτε ζῴου. Ἑρμηνεύοντας τὴν νομοθεσία γιὰ τὴν προστασία τῶν ζῴων (ν. 4039/ 2014), ὑπάρχει ἀναφορὰ στὶς ποινικὲς καὶ χρηματικὲς ποινὲς κατὰ περίπτωση, ἕως δύο χρόνια φυλάκιση καὶ χρηματικὲς ποινὲς ἀπὸ 3.000 ἕως 15.000 εὐρώ.
Διὰ ποῖον πολιτισμὸν κάνει λόγο ἡ κυρία; Ὥστε μόνο ἡ σχέση μας πρὸς τὰ ζῷα φανερώνει αὐτόν; Διὰ τὴν κακοποίηση σκύλου δικάστηκε νὰ πληρώσει κάποιες χιλιάδες εὐρώ. Κακοποίησε τὸ κουτάβι του καὶ πλήρωσε 5 χιλιάδες εὐρώ. Ἀγνοεῖται ἂν στὴ φράση «ὁποιουδήποτε ζῴου», εἶναι καὶ οἱ ἀλεποῦδες καὶ τὰ τσακάλια.
Ὁ μακαριστὸς π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος εἶχε γράψει σχετικὰ καὶ περὶ νεκροταφείων σκύλων στὸ Παρίσι, μὲ ἀπαράδεκτες ἐκεῖ ἐνέργειες.
Πλέον στὶς δικές μας πόλεις δὲν ἀκούγονται εὔκολα παιδικὲς φωνὲς παρὰ γαυγίσματα, ποὺ ἀναστατώνουν γειτονιές. Ὄχι πλέον σὲ πλουσίου, ἀλλὰ καὶ στὴ μεσαία τάξη δεσπόζουν ράτσες κακομούτσουνων σκύλων. Κυρίες τὰ ἔχουν ὡς χαϊδεμένα παιδιὰ ἀκόμα καὶ στὰ δωμάτιά τους. Τόσο δέσιμο ἐνῷ ἡ θέση των εἶναι διὰ τὰ χωριάτικα σπιτικά. Στὰ σοῦπερ μάρκετ ὑπάρχουν πλέον χῶροι, ράφια μὲ εἰδικὲς τροφές. Βλέποντάς τες σοκάρουν. Ἕνα σκυλὶ κοστίζει πιότερο ἀπὸ παιδί. Ἀκόμη καὶ ὁ κ. Μητσοτάκης πρόσφατα μίλησε ὑπὲρ σκύλων. Ὁ τρόπος ζωῆς σήμερα ἐμποδίζει τὸν ἐρχομὸ παιδιῶν. Φαμίλιες ποὺ προχωροῦν στὸ τρίτο παιδί, ἡ κυρία θὰ δεχθεῖ συνήθως «πυρὰ», δὲν σᾶς ἔφθαναν τὰ δύο. Ὅ,τι δὲν θέλουν τὸ «πολεμοῦν».