Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (3)

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Στό δωμάτιο τοῦ φυλακισμένου καίει διάλειπτα τό κανδήλι καί στήν καρδιά του ἐνεργε συχαστική προσευχή.

Εἶναι πάντα  μακριά ἀπό τόν κόσμο κι ὅμως τόν κρατάει ὁλόκληρο μέσα του. Αὐτός εἶναι ἕνας νέος τύπος συχαστή, πού δέν ξέρω ἄν ὑπῆρξε ἄλλος ποτέ, διότι μέσα στήν ἡσυχία τῆς καρδιᾶς του ἐκτυλίσσεται σημερινή καί  πολύπαθἡ ἀνθρωπότητα. Αὐτός εἶναι ἕνας ποστολικός συχαστής, ἀλλά μιᾶς ποστολικότητας ἡ ὁποία εἶναι χαρακτηριστική γιά τήν μοναξιά στήν ὁποία βρίσκεται. Θεωρητικά καί νοερά ἐνώνεται πάντα μέ τόν ησοῦ Χριστό, τόν Σωτρα καί Βασιλέα ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι. Στόν Ἰησοῦ θεωρεῖ τήν δημιουργία, τό νόημα καί τόν σκοπό της καί νοιώθει ὑπεύθυνος γιά ὅ,τι γίνεται στήν γῆ. ρεαλισμός του εἶναι μός, διότι βλέπει τόσο τό κακό στίς πνευματικές προγονικές του ρίζες, ὅσο καί στίς ἱστορικές του δυνάμεις. λλά ἡ ἕνωσή του μέ τόν Ἰησοῦ τόν βοηθεῖ νά ξεπεράσει τά δράματα τοῦ κόσμου, ν᾿ ντιληφτε τό οὐρανόσταλτο νόημα τους καί νά εἶναι νέφελος ἐνώπιον τοῦ σκοποῦ τῆς δημιουργίας.

Ἡμέρα μέ τήν ἡμέρα χρόνο μέ τόν χρόνο ξεκαθαρίστηκαν τελείως μέσα του οἱ ἰδέες τῆς χριστιανικῆς διδασκαλίας. Τό πνεῦμα του καθαρίσθηκε τόσο πολύ, ὥστε ἔφτασε νά ἔχει μία φωτισμένη ἄνωθεν διαύγεια. Στήν μοναξιά του τό μεγάλο πρόβλημα μέ τόν αυτό του εἶναι τό ἑξῆς: Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τοῦ κόσμου ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ; Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῆς Χριστιανωσύνης ἐνώπιον τοῦ Χριστοῦ; Καί ὁ κόσμος καί ἡ Χριστιανωσύνη βρίσκονται σέ κρίση. λλά γιατί μπῆκε στήν κρίση Χριστιανωσύνη;

Μετά ἀπό πολλή προσευχή, σκέψεις καί ἔρευνα κατάληξε στό συμπέρασμα, ἐκπληκτικό γιά τήν νοοτροπία τῶν σύγχρονων χριστιανῶν, τι τῆς λείπει δύναμη. Χριστιανωσύνη δέν ἔχει δύναμη. Χριστιανωσύνη ἔχει χάσει, ὅπως φαίνεται ὅ,τι δόθηκε στόν Ἰησοῦ, πού εἶναι ὅλη ἡ ἐξουσία Του στόν οὐρανό καί στήν γῆ.

κρίση τῆς δύναμης τῆς Χριστιανωσύνης ἔκανε δυνατή τήν  αγλη τῆς σατανικς δυνάμεως ἐπάνω στήν νθρωπότητα. σατανισμός μφανίζεται στήν νθρωπότητα ἐπάνω σέ προοδευτικές γραμμές δυνάμεως, οἱ ὁποῖες μεταβίβασαν τήν δύναμη ἀπό τήν μία στήν ἄλλη: Ἔτσι ὠργανώθηκε   νθρωποκεντρισμός, ομανισμός, γνωστικισμός, προοδευτισμός, λισμός καί θεϊσμός τοῦ τελευταίου αἰῶνος, ὁ ὁποῖος ἔγινε καί κρατική ψευδοθρησκεία. σατανισμός δέν ἔφερε ἀκόμη τόν ντίχριστο, ἀλλά ἐδημιούργησε τίς προϋποθέσεις γιά τήν ἐμφάνισή του μέ τήν ἔκτακτη ἐξουσία του.

ντίχριστος εἶναι ὁ δολοφόνος τοῦ Χριστοῦ, τύραννος τῶν ἀνθρώπων, πατέρας τοῦ ψεύδους, φυλετικός ἀλαζόνας τῆς θείας Ὑπάρξεως, φυλετικός θεός καί ὁ χρυσός μόσχος.

νώπιον τῆς ντίχριστης δυνάμεως ἡ ἀνθρωπότητα ἐνώνεται γύρω στό Χριστό, στήν μοναδική δύναμη, πού μπορεῖ νά ξοντώσει καί νά ἐκμηδενίσει τό ποκαλυπτικό θηρίο. Γι᾿ αὐτό ἀναμένεται νά μφανιστεῖ ὁ Χριστός μέ μεγάλη λαμπρότητα στήν νθρωπότητα, γι᾿ αὐτό Χριστιανωσύνη πρέπει νά τοιμάσει τήν νθρωπότητα γιά νά Τόν δεχτε.

χει δοθεῖ στήν Χριστιανωσύνη δύναμη νά οκοδομε τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί πρέπει νά κπληρώσει αὐτήν τήν ἀποστολή, διότι ἔρχεται ὁ Κύριος καί δέν ξέρουμε πότε ἔρχεται, ἀλλά πρέπει νά εἴμαστε ἕτοιμοι γιά νά εἴμαστε πραγματικά δικός Του σραήλ.  

φυλακισμένος διαθέτει μία περαισθητή διάκριση τῶν πνευμάτων, τῶνδεν καί τῶν δυνάμεων οἱ ὁποῖες ξεγείρονται στόν κόσμο. Νοιώθει τι στό  κοντινό μέλλον κομουνιστική γεσία θά ξοντωθεῖ. Κι ὅμως αὐτός εἶναι λυπημένος καί στενοχωρημένος. Εἶναι λυπημένος, διότι βλέπει τι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι εἶχαν τήν δύναμη νά κάνουν κομμουνιστική τήν Χώρα μας μφανίζονται ς ἄρχοντες τοῦ ρχομένου κόσμου. Εἶναι στενοχωρημένος διότι καταλαβαίνει τι νοίγονται οἱ προοπτικές μιᾶς νευ προηγουμένου παγκόσμιας τυραννίας, χωρίς ἀντιπάλους.

πό τήν ἀντίχριστη ἄποψη ὁ ἄθεος κομμουνισμός ἔχει πραγματοποιήσει καλά τήν ἀποστολή του καί δέν εἶναι πιά παραίτητος, ρα μπορεῖ νά ξαφανιστεῖ, γιά νά μεταβιβάσει τήν δύναμή του σέ μιά νέα ποκαλυπτική δύναμ. Ἔτσι ἐξηγεῖται ἡ νάδυση τῆς θεωρίας τῆς προέλευσης τοῦ Ἰσραήλ πού πηγάζει ἀπό καϊαφικό πνεῦμα. κατάκτηση τῶν εροσολύμων εἶναι ἕνα ντίχριστο σημάδι καί ὁ χριστιανικός κόσμος δέν μπορεῖ ν᾿ ἀδιαφορεῖ γι᾿ αὐτό.

Χριστιανισμός δέν μπορεῖ νά δεχτε τό Καϊαφικό σραήλ, διότι ρνεται τόν Χριστό. Μερικοί ἔχουν τήν ἰδέα ὅτι ἡ φυλετική οσία τοῦ βραϊκοῦ λαοῦ ἴσως νά ἦταν ὁ προφητευμένος χριστός, ἀλλά σ᾿ αὐτόν τόν παραλογισμό ντιστέκεται ὅλος ὁ κόσμος. Θεός δέν μπορεῖ νά νοηθεῖ φυλετικά, σάν Ἰσραηλίτης Θεός, ἀλλά σάν παγκόσμιος καί πανανθρώπινος. Ἰσραήλ δέν μπορεῖ πιά νά νοηθεῖ σάν ἕνας λαός, ἀλλά σάν χαρισματικός καί πιστός, πού ἀνοίχθηκε σέ ὅλα τά θνη.

Οβραοι δέν μποροῦν νά δεχτοῦν οὔτε καί μετά ἀπό δύο χιλιάδες χρόνια τήν χριστιανική ἀντίληψη καί παραμένουν ντοιχισμένοι στό καϊαφικό πνεῦμα, τό ὁποῖο δολοφόνησε τόν Θεάνθρωπο Χριστό, πού θυσιάσθηκε γιά τήν πολύτρωση τοῦ σραηλιτικοῦ λαοῦ. Παρόλο πού εἶναι ντυπωσιακά ρωμαλεότητα καί ὁ σραηλιτικός μεσσιανισμός, ποδεικνύονται νά εἶναι καταστροφικά γι᾿ αὐτούς καί ἀπαισιόδοξα γιά τήν νθρωπότητα. ντί-σιωνισμός σήμερα εἶναι ἡ ἀπάντηση τοῦ διεθνοῦς προλεταριάτου στήν σραηλιτική πολιτική πικράτηση τοῦ κόσμου, στά πλαίσια τῆς πανάστασης τοῦ διεθνοῦς προλεταριάτου. διαμάχη μεταξύ σιωνισμοῦ καί κομμουνισμοῦ εἶναι κοινή, ἀλλά δέν προκαλεῖ πυρκαγιά διότι καί οἱ δύο πλευρές ἔχουν ἀκόμα κοινά συμφέροντα. Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά νθρωπότητα ντιδρ στήν ἰσραηλιτική πολιτική διά τοῦ ντισημιτισμοῦ. Ἔτσι ξηγεται ναζισμός καί ὁ σλαμισμός τῶν ράβων. φιλοπατρία καί ὁ θνικισμός τους ναδεικνύονται λο καί πιό δυνατά σέ ὅλον τόν κόσμο.

Αὐτός μικρός λαός ἔχει μία μεγάλη ἀποστολή, ἡ ὁποία στήν ἀρχή ἦταν χριστιανική καί μεσσιανική, ὕστερα ὅμως κατάντησε ντίχριστη. ρόλος τους στήν ἱστορία εἶναι ρνητικός, γι᾿ αὐτό περνοῦν ἀπό καταστροφή σέ καταστροφή. Δέν εἶναι κάθε βραος ντιχριστιανικός, διότι καί οἱ πόστολοι ἦταν βραοι, ἀλλά πλειονότητα τοῦ βραϊκοῦ λαοῦ κολούθησε τόν Καϊάφα μέχρι καί τίς ἡμέρες μας, φορτωμένη ὅλη τήν πευθυνότητα ἀπέναντι τοῦ κόσμου. Ατοί εἶναι ἔνοχοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί χθροί ὅλων τῶν θνν. Οπιτεύξεις τους προκαλοῦν τίς καταστροφές τους. εἰρήνη τους θά ἔλθει διά τῆς μετανοίας τους ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί διά τῆς δελφοποιήσεώς τους μέ ὅλα τά ἔθνη.

  Κπου κἄπου ὁ φυλακισμένος μας βγαίνει ἀπό τήν φωλιά του (σπίτι του) καί γυρίζει τήν Χώρα, (Ρουμανία) πηγαίνοντας στά μοναστήρια. Κάποτε εἶχε  πιθυμήσει κι αὐτός τό μοναχικό ράσο, τώρα ὅμως δέν μεταμελεται γιά τήν δό στήν ὁποία πορεύεται. Νοιώθει πιό ἐλεύθερος κι ἀπό τούς πίσημους μοναχούς. χει μία πνευματική ζωή πού τό ξεκίνημά της ἔγινε στήν φυλακή, τήν ὁποία δεν τήν βρίσκει στόν σημερινό μοναχισμό.

περί κόσμου καί Χριστιανωσύνης ἀντίληψή του εἶναι ξιόπιστη καί παραμένει στό πνεῦμα τοῦ Χριστοῦ καί τῆς γίας Παραδόσεως, ἀλλά μ᾿ ἕνα  τρόπο ἀσυμβίβαστο, γι᾿ αὐτό οἱ προσπάθειές του νά πικοινωνήσει μέ τούς γνωστότερους μοναχούς ἀπέτυχαν ετε λόγῳ διαφάνειάς τους, ετε τοῦ προερχομένου φόβου.

Μέ τούς ἐπισκόπους δέν προσπαθεῖ νά ἔχει διάλογο, διότι δέν μπιστεύεται. Συχνά τούς καταδικάζει καί παναστατε μέσα του ἐνάντια στήν δοὑλικότητά τους.

Οἱ μεγάλοι θεολόγοι τῆς ἐποχῆς –καί ὑπάρχουν μερικοί– δέν τόν ἱκανοποιοῦν, διότι δέν βλέπουν τόν κόσμο διά τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά θεωροῦν τόν Χριστό μέσω τῆς Ἐκκλησίας, ἐνῶ  αὐτός θεωρεῖ ὅτι ὁ ρόλος τῆς Χριστιανωσύνης εἶναι νά ργάζεται τήν σωτηρία τοῦ κόσμου ἐντός μιᾶς συνεχοῦς ἱστορικς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ.

ξύτητα τῶνδεν του τόν ἔχει κάνει ἀκόμα πιό πιστό, διότι ἡ ἰσορροπία τοῦ ἀνθρώπου πραγματοποιεται μόνο διά τῆς κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό. Εἶναι νηφάλιος καί σορροπημένος. Λυπται πού δέν μπορεῖ νά κοινοποιήσει τά ἀποτελέσματα του. Τοῦ φαίνεται τι στίς παγκόσμιες συζητήσεις τῆς Χριστιανωσύνης αὐτός ἔχει κάτι καινούργιο νά πε, δηλαδή νά χειριστεῖ τά προβλήματα τοῦ κόσμου μ᾿ ἕναν θαρραλέο καί σχυρό τρόπο. Γιά μία τέτοια ἀντίληψη δέν βοηθιέται οὔτε ἀπό τήν Ἀνατολή, οὔτε ἀπό τήν Δύση, ἀλλά ὑπάρχουν ἄνθρωποι στόν κόσμο πού τόν καταλαβαίνουν καί θά μποροῦσε νά ργασθεῖ μέ τό ἴδιο πνεῦμα.

Βλέπει τι πεθαίνει καίπιθυμε ν᾿ ἀφήσει τουλάχιστον μία διαθήκη.

Τά μοναστήρια τοῦ δίνουν τήν ἀφορμή ἑνός μακροχρονίου καί καρποφόρου συλλογισμοῦ. μοναχισμός τοῦ  φαίνεται σάν μία ξαιρετική φιέρωση μέ τό Παύλιο πνεῦμα, τό ὁποῖο δέν ἔσβησε ἀπό τήν Χριστιανωσύνη, ετε σάν μία καρτερία τῆς Χριστιανωσύνης ἡ ὁποία, μή μπορῶντας νά πραγματοποιήσει τήν εἰκόνα τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ ἐντός κόσμου, παραμένει μόνο στό μοναχικό κατεστημένο. μοναχός εἶναι ὁ ἰδανικός στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά τό μοναστήρι δέν εἶναι μία πιστή εἰκόνα τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

(σημ. μεταφρ.: Ἐδῶ διαφωνῶ μέ τόν συγγραφέα κ. Ἰανωλίδε. Τό μοναστήρι εἶναι μία ἀνθρώπινη κοινωνία, ἡ ὁποία τείνει νά ἀπαλλαγῆ τῆς ἀνθρωπίνης φθορᾶς διά τῶν ἀσκητικῶν κόπων καί ἀγώνων διά νά γίνη χάριτι Χριστοῦ μία ἀληθινή εἰκόνα τῆς Οὐρανίου Βασιλείας. Οἱ λαϊκοί, ὄντες ἄμοιροι τοῦ νηπτικοῦ μοναχισμοῦ κρίνουν ἐξωτερικά καί ἐπιπόλαια. )

φυλακισμένος νειρεύεται νά οἰκοδομήσει ἕνα χριστιανικό κόσμο. Ἀνατρέπει τόν θεο κομμουνισμό, ὁ ὁποῖος θέλει ἕναν δίκαιο κόσμο διά τῆς ατιοκρατίας τοῦ ἱστορικοῦ νομιναλισμοῦ (νομοκρατίας), ἀλλά ἀπορίπτει καί τόν καπιταλισμό, ὁ ὁποῖος θέλει μία καταναλωτική κοινωνία σάν σκοπό τῆς ζωῆς, διά τῆς διέγερσης τοῦ γωισμοῦ τῶν ἀνθρώπων. ν ὁ νόμος δέν μπορεῖ νά διατάξει τήν δικαιοσύνη στήν συνείδηση τῶν ἀνθρώπων, οὔτε οἱ χωρίς καθαρή συνείδηση ἄνθρωποι δέν ἔχουν τό δικαίωμα ν᾿ ἀπαγορεύσουν τήν δίκαιη διαβίωση τοῦ κόσμου.

σο καί παραμελημένος φαίνεται νά εἶναι  σήμερα  μοναχισμός, δέν παύει νά εἶναι κφραση τῆς ν δικαιοσύν, καί ἀληθείᾳ καί ἀγάπ νθρώπινης ἐλευθερίας.

Τήν περίοδο τοῦ κομμουνισμοῦ στήν Ρουμανία ἐντός τῆς μονῆς ζωή ἐλεγχόταν ἀπό τό Κόμμα, τήν Μυστική σφάλεια καί τήν στυνομία, ἀλλά ὁ πιό σκληρός λεγχος γινόταν ἀπό τό κράτος μέσω τῆς κκλησιαστικς εραρχίας. λοι οἱ πίσκοποι ναγκάζοντο ν᾿ ἀναφέρουν τήν δράση τους. Οπίσκοποι κλέγοντο ἀπό τό ἄθεο κράτος καί ὄχι ἀπό τόν πιστό λαό. Οπίσκοποι συνεργάζοντο μέ τό ἄθεο κράτος. φροντίδα τους ἦταν νά σώσουν τόν ἐκκλησιαστικό θεσμό, ἀλλά ὄχι ν᾿ ἀγωνίζονται γιά τόν Χριστό. Ἔλεγαν τι σχολοῦντο μέ τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά ἔχουν γκαταλείψει τόν κόσμο στά χέρια τῶν πολιτικῶν καθεστώτων.

πίστη ἔχει περιοριστεῖ σέ λειτουργίες καί τελετουργίες. Στά μοναστήρια ἔχει μειωθεῖ ἀκόμα καί τό τυπικό καί κανόνας τῆς προσευχς. Ὁ κάθε μοναχός πρέπει νά ἐργάζεται πολύ, ξαντλητικά καί μαχητικά, ὥστε νά μήν ὑπάρχει χρόνος γιά πνευματική ζωή. ν κάποτε ρχονταν στό μοναστήρι ἄνθρωποι νά σωθοῦν, τώρα πρέπει νά ρθουν σωσμένοι ἄνθρωποι γιά νά περισώσουν κάτι ἀπό τήν προηγούμενη πνευματική δύναμη τῶν μοναστηριν. Ὑπάρχουν ἀκόμα ἄξιοι μοναχοί, ἀλλά λο καί λιγοστεύουν.

Τά μοναστήρια καί ἡ Ἐκκλησία κρατιοῦνται ἀπό τόν λαό. λαός πιστεύει ντονα. Στό νώτερο ἐπίπεδο ὑπάρχει μία πιστή διανοητική ὁμάδα, μετά ἀκολουθεῖ πλειονότητα τῶν παραδοσιακῶν πιστν καί κάτω βρίσκεται βάση τοῦ πιστοῦ λαοῦ. Χριστός ἔχει στόν κόσμο ξεχωριστές ψυχές κι ἕναν κλεκτό λαό. σωτηρία τοῦ κόσμου εἶναι ληθοφανής καίπιτακτική. Δέν ξέρουμε ὅλα τάποθέματα πίστεως τά ὁποῖα διατηρεῖ στούς ἀνθρώπους ὁ Θεός γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου. Πιστεύουμε, ὅμως ὅτι ὑπάρχουν πολλά

 *     *     *

φυλακισμένος εἶναι ἡλικιωμένος καί ἄρρωστος. Οσωτερικές του πιέσεις αξάνουν ἀνάλογα μέ τήν ἐσωστρέφεια καί τήν πομόνωση στήν ὁποία βρίσκεται. Φαίνεται νά εἶναι σάν μία συνέπεια τῆς ἀναγκαιότητας τῆς μολογίας. Βαστ μέσα του τόν Χριστό καί τόν κόσμο καί ξέρει τι αὐτός ἔχει το καθῆκον νά συμμετέχει στήν σωτηρία τοῦ κόσμου διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. ρα ὁ Χριστός καί ὁ κόσμος τόν καλοῦν σέ ἱεραποστολή.

Δέν ἔχει καμμία περηφάνεια καί κενοδοξία, διότι λέγχει προσεκτικά τά συναισθήματα τῆς καρδιᾶς του. Ξέρει τι μόνο ἱερός ζλος τῆς ἐνημέρωσης τόν κάνει νά ψάξει ἕναν τρόπο γιά νά ἀποκαλύψει στόν κόσμο τίς σκέψεις καί ἀντιλήψεις του, γιά νά μή τίς πάρει μαζί του στόν τάφο. Δέν πιστεύει ὅτι αὐτές οἱ κρίσεις του εἶναι δικές του, ἀλλά εἶναι τῶν Ἁγίων καί τῶν Μαρτύρων αὐτοῦ τοῦ αιώνος.

χριστιανική του ψυχή θεμελιώθηκε πνευματικά στήν φυλακή, ἀλλά οὔτε καί τώρα δέν εἶναι ἐλεύθερος. Συνεχς παρακολουθεῖται. Τοῦ παγορεύεται κάθε πικοινωνία μέ τούς ἀνθρώπους, γι᾿ αὐτό περιορίζεται σέ μερικές στενές σχέσεις μέ μερικούς φίλους.

Μέ τίς κομμουνιστικές ρχές δέν μπορεῖ νά πικοινωνήσει. Παρόλο πού δέν εἶναι παδός τοῦ καπιταλισμοῦ, ὅμως ἐκεῖ θά εἶχε τήν εὐκαιρία μιᾶς σχετικς ἐλευθερίας. χει ποφασίσει, λοιπόν, νά φύγει στό ξωτερικό. Κατέφυγε σ᾿ ἕναν βραο[3], πού βαπτίσθηκε στήν φυλακή, ὁ ὁποῖος τώρα βρίσκεται στήν Καλιφόρνια, ἀλλά ἐκεῖνος δέν τόν βοήθησε καί οἱ αμερικανικές ρχές δέν νδιαφέρονται νά βοηθήσουν ἀνθρώπους σάν αὐτόν. χουν φύγει στήν μερική οἱ πρωταγωνιστές καί οἱ δήμιοι τοῦ κομμουνισμοῦ κι ἐδῶ παρέμειναν τά θύματα τους, ἐνῶ  μερική θεωρεῖται λεύθερη καί δίκαιη σέ κάθε ἀναστεναγμό τῶν ἀνθρώπων

[3] Πρόκειται γιά τόν Richar Wurmbrandt, ἑβραῖο, ὁ ὁποῖος εἶχε περάσει στόν προτεσταντισμό καί μετά στήν φυλακή τῆς πόλεως Τίργκου-Ὄκνα, ἔγινε ὀρθόδοξος, ὅπως μαρτυρεῖ ὁ Ἰωάννης Ἰανωλίδε στό βιβλίο του – Ἐπιστροφή στόν Χριστό.

 Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου