Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: «Θὰ ρίξη ὁ Θεὸς φωτιά νὰ μᾶς κάψη! Ἐγκατάλειψη Θεοῦ!»

Ἀκόμη καὶ πνευματικοί ἄνθρωποι, ὅσους χώρους καὶ νὰ ἔχουν, βλέπεις νὰ μή χωροῦν, γιατί μέσα τους δὲν ἔχει χωρέσει ὁ Χριστός ὁλόκληρος. Ἄν οἱ γυναῖκες ποὺ ζοῦσαν στὰ Φάρασα ἔβλεπαν τὴν πολυτέλεια ποὺ ὑπάρχει σήμερα, ἀκόμη καὶ σὲ πολλά Μοναστήρια, θὰ ἔλεγαν: «Θὰ ρίξη ὁ Θεὸς φωτιά νὰ μᾶς κάψη! Ἐγκατάλειψη Θεοῦ!». Ἐκεῖνες μάζευαν τὶς δουλειές τάκα‐τάκα. Πρωί‐πρωί ἔπρεπε νὰ βγάλουν τὰ γίδια, μετά νὰ συμμάσουν τὸ σπίτι. Ὕστερα πήγαιναν στὰ ἐξωκκλήσια ἤ μαζεύονταν στὶς σπηλιές, καὶ μία ποὺ ἤξερε λίγα γράμματα διάβαζε τὸ Συναξάρι τοῦ Ἁγίου της ἡμέρας. Μετά δωσʹ τοῦ μετάνοιες, ἔλεγαν καὶ τὴν εὐχή. Καὶ δούλευαν, κουράζονταν. Μία γυναίκα ἔπρεπε νὰ ξέρη νὰ ράβη ὅλα τὰ ροῦχα τοῦ σπιτιοῦ. Καὶ τὰ ἔρραβαν μὲ τὸ χέρι. Μηχανές τοῦ χεριοῦ λίγες εἶχαν σὲ καμμιά πόλη, στὰ χωριά δὲν εἶχαν. Ἄν ὑπῆρχε στὰ Φάρασα ὅλο καὶ ὅλο μία μηχανή τοῦ χεριοῦ. Ἔρραβαν ἀκόμη καὶ τοῦ ἄνδρα τὰ ροῦχα καὶ ἦταν πιὸ ἄνετα, καὶ τὶς κάλτες τὶς ἔπλεκαν στὸ χέρι. Εἶχαν γοῦστο, μεράκι, ἀλλὰ τούς περίσσευε καὶ χρόνος, γιατί τὰ εἶχαν ὅλα ἁπλά. Οἱ Φαρασιῶτες δὲν κοιτοῦσαν λεπτομέρειες. Ζοῦσαν τὴν χαρὰ τῆς καλογερικῆς. Καὶ ἄν, γιὰ παράδειγμα, ἡ κουβέρτα δὲν ἦταν καλά στρωμένη καὶ κρεμόταν λίγο ἀπὸ τὴν μία μεριά καὶ ἔλεγες: «Σιάξε τὴν κουβέρτα», θὰ σοῦ ἔλεγαν: «Σὲ ἐμποδίζει στὴν προσευχή σου;».

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΣ, ΟΙ ΒΡΑΧΩΡΙΤΕΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

        Άγιοι αναδείχτηκαν από όλες τις κοινωνικές τάξεις και τα επαγγέλματα. Πολλούς αγίους έδωσε και το επάγγελμα των εμπόρων, παρά το γεγονός ότι είναι συνδεδεμένο με την άδικη συχνά αντίληψη ότι το επάγγελμα του εμπόρου είναι συνώνυμο με την κλοπή. Ανάμεσα στους εμπόρους αγίους συγκαταλέγονται και οι Νεομάρτυρες Θεόδωρος, Λάμπρος και Ανώνυμος (δεν μας έχει διασωθεί το όνομά του), οι οποίοι μαρτύρησαν στο Βραχώρι (Αγρίνιο) στα 1786).

     Έζησαν κατά τον 18ο αιώνα και καταγόταν από την Πελοπόννησο και ασκούσαν το επάγγελμα του εμπόρου. Λόγω των εμπορικών τους δραστηριοτήτων, έκαναν συχνά ταξίδια σε όλη την Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Μάλιστα για να διευκολύνουν τις συναλλαγές τους, είχαν μάθει και την αλβανική διάλεκτο. Εικάζεται ότι οι τρεις αυτοί έμποροι ήταν συνεταίροι και είχαν μια μεγάλη εμπορική εταιρεία στην ιδιοκτησία τους, η οποία είχε δραστηριότητες και εκτός της Πελοποννήσου.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΛΟΥΚΑ

Απόστολος: Β Κορ. ια΄ 31- ιβ΄ 9
Ευαγγέλιον: Λουκ. ιστ΄ 19 31
3 Νοεμβρίου 2024

Κυριακή πέμπτη Λουκά σήμερα και ο απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς, μας παραθέτει άλλη μια παραβολή του Κυρίου μας. Ο Χριστός πολλές φορές επιλέγει να μιλά με παραβολές ώστε να αποφεύγει την κατά μέτωπο διδασκαλία που καμιά φορά φέρνει αντίδραση από τους ανθρώπους που έχουν πορωμένη συνείδηση. Αντίθετα οι παραβολές – μικρές διδακτικές ιστορίες με θεολογικό – σωτηριολογικό περιεχόμενο αποτυπώνονται στην καρδία των ανθρώπων και επιτυγχάνεται η θεραπεία της ψυχής. Η παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου είναι από τις πιο διδακτικές παραβολές που αναφέρεται στην δίκαιη κρίση του Θεού και απόδοση στον καθένα σύμφωνα με τα έργα του. Ο Θεός είναι Αγάπη και η αγάπη του βασίζεται και στη δικαιοσύνη. Ο Θεός δεν είναι τιμωρός, ο ίδιος όμως ο άνθρωπος διαλέγει το δρόμο του. Ο δρόμος προς τη σωτηρία του καθενός μας και του προορισμού μας να φθάσουμε στο Θεό περνά μέσα από τον πλησίον μας. Ταυτόχρονα σε όσους έχουν υπομονή και εγκαρτέρηση στις θλίψεις και στους πειρασμούς της ζωής χωρίς να μεμψιμοιρούν και να αγανακτούν εναντίον του Θεού και του πλησίον τους αμείβεται από το Θεό.

Ἡ συμμετοχή τοῦ πάπα εἰς τόν ἐορτασμό τῆς ἐπετείου τῶν 1700 χρόνων ἀπό τήν σύγκλησιν τῆς Α΄ Οἰκ. Συνόδου (325 μ.Χ.)

Γράφει ὁ Σεβ. Ἀντινόης Παντελεήμων,

Ἐφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας καὶ πάσης Ἀφρικῆς

 Προβληματισμοὺς καὶ κάποιες ἀνησυχίες διεγείρει ἡ ἐπίσημη πρόσκληση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου Α΄ πρὸς τὸν Πάπα τῆς Ρώμης Λέοντα ΙΔ’ νὰ συμμετάσχει στὶς ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις στὴν Νίκαια τῆς Βιθυνίας (σημερινὴ Τουρκία) γιὰ τὴν ἐπέτειο τῶν 1700 χρόνων ἀπὸ τὴν σύγκληση τῆς Α΄  Οἰκουμενικῆς Συνόδου (325 μ.Χ.).

Από τους Δίδυμους Πύργους στον Προσωπικό Αριθμό - Στην Αιχμή του Δόρατος

Στα 44 ερωτήματα που ακολουθούν προσπάθησα να δώσω απαντήσεις στην συνέντευξη που παραχώρησα την 29η Οκτωβριου 2025 στον αγαπητό συνάδελφο-δικηγόρο Βασίλη Λαμπρόπουλο

 Κωνσταντίνος Βαθιώτης

  • Ήταν αλήθεια ή ψέμα η επίθεση στους Δίδυμους Πύργους;

  • Ποια είναι τα δεκάδες ανεξήγητα που συνέβησαν, ώστε να μη μπορεί να επαληθευθεί η εκδοχή της πρόσκρουσης αεροπλάνων;

  • Πώς εφαρμόσθηκε στην περίπτωση της 11ης Σεπτεμβρίου η γνωστή συνταγή της Νέας Τάξης Πραγμάτων «προκαλώ το πρόβλημα ή αφήνω να προκληθεί το πρόβλημα, για να φέρω την λύση που με συμφέρει»;

Η μέλισσα και ο Δίας

Λένε πως κάποτε, όταν οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στους δώδεκα θεούς, μια μέλισσα περήφανη για το μέλι της πέταξε ως τον ουρανό, ψηλά στις κορυφές του Ολύμπου, στο παλάτι των θεών.

– Θέλω να προσφέρω στον Δία το μέλι μου, που τέτοιο δεν έχει ξαναγευτεί.

Και το αίτημά της αυτό για ακρόαση από το Δία, τον βασιλιά των θεών, το ικανοποίησαν οι άλλοι θεοί που την υποδέχτηκαν.

– Πράγματι, καλή μου μέλισσα, είπε ο Δίας ενθουσιασμένος, τέτοιο μέλι δεν έχω ξαναδοκιμάσει, είσαι μοναδική!

Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς προϋποθέτει κοινήν πίστιν! Ὑφίσταται; – 2ον

Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας, Ἀντιπρόεδρος ΠΕΘ

2ον – Τελευταῖον

Γ. α) Λύτρωσις εἰς τὸν Παπισμὸν- Προτεσταντισμὸν

  Ὅπως εἴδαμε ἤδη παραπάνω, σύμφωνα μὲ τὴν “ἀνώτερη” θεολογία τοῦ Παπισμοῦ, τὴ σχολαστικὴ θεολογία, ἡ παρακοὴ τῶν πρωτοπλάστων καὶ ἡ ἀποστροφὴ τοῦ Θεοῦ ἐκ μέρους τους πρέπει νὰ θεωρεῖται ὡς καθαρὰ δικαστικὴ ὑπόθεση. Δὲν ἀγγίζει τὴν ἀνθρώπινη φύση[9]. Ἄρα καὶ ἡ σωτηρία γίνεται μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ἀντιληπτή. Καὶ αὐτὴ περιγράφεται ὡς δικαστικὴ διαδικασία μέσα στὸ πλαίσιο τῆς προσβολῆς τοῦ Θεοῦ, τῆς τιμωρίας τοῦ ἀνθρώπου καὶ στὴ συνέχεια τῆς ἱκανοποίησης τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν προσβολὴ αὐτή. Τὸ ἀποτέλεσμα: ὁ Θεὸς ξεπερνάει τὰ ἐμπόδια ποὺ ἔχει μὲ τὸν ἄνθρωπο καὶ τοῦ χαρίζει πάλι τὰ ἐπὶ πλέον δῶρα ποὺ τοῦ εἶχε στερήσει. Τελικά, τὸ μόνο ποὺ ἔχει σημασία εἶναι ἡ ἀποπληρωμὴ ἐκείνου ποὺ χρεωστοῦσε ὁ ἄνθρωπος στὸν Θεό. Ἄρα ἡ ἀξία τῶν παθῶν καὶ τοῦ θανάτου τοῦ Χριστοῦ ἐντοπίζεται σύμφωνα μὲ τὴν πεποίθηση αὐτὴ ἀποκλειστικὰ στὸ δεδομένο, ὅτι ἀποτελοῦν τὸ ἀπαραίτητο ἀντίτιμο ποὺ εἶχε νὰ δώσει ὁ ἄνθρωπος, προκειμένου νὰ ἀρθεῖ ἡ τιμωρία. Ἡ ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ἄρσης τῆς τιμωρίας ἀποτελεῖ ἑπομένως ἁπλῶς μία φυσικὴ συνέχεια. Ἀφοῦ δόθηκε τὸ ἀντίτιμο καὶ μάλιστα μὲ τρόπο πού, λόγῳ τῆς θυσίας τοῦ Θεανθρώπου, ὑπερβαίνει ἀσύγκριτα τὴν ἀρχικὴ προσβολή, ὁ Θεὸς τῶν Παπικῶν παρέχει τὴν ἀνάσταση ὄχι μόνο στὸν Χριστὸ ἀλλὰ καὶ σὲ ὅλους τούς ἀνθρώπους.

Να νιώθεις την παρουσία του Χριστού παιδί μου!

Ρώτησε κάποιος έναν σύγχρονο Γέροντα:
- Γέροντα πώς να κάνω προσευχή;
Και εκείνος απάντησε: Να νιώθεις την παρουσία του Χριστού παιδί μου!
-Και πως γίνεται αυτό;
-Να, πως ενώ εγώ είμαι εδώ, ξέρω ότι οι Πατέρες είναι δίπλα; Έτσι να νιώθεις, ότι στο διπλανό δωμάτιο είναι ο Χριστός μας! Τόσο κοντά και τόσο αδιάλειπτα!

Πήγα και εγώ κάποτε στην Παναγούδα στον Άγιο Παϊσιο και τον ρώτησα: -Γέροντα πως θα κάνω καρδιακή προσευχή; Όλο αποσπάται ο νους μου!
Και μου δίνει ένα τόσο δυνατό χτύπημα στην πλάτη! Ακόμα τον θυμάμαι τον ξαφνικό πόνο!
-Ένιωσες τίποτα καλογέρι; με ρώτησε…
-Ναι, Γέροντα το ρωτάτε; πόνεσα πολύ!
-Και που πήγε ο νους σου παιδί μου;

H τέχνη της παραπληροφόρησης.

Παραπληροφόρηση-ΜΜΕ και ΕΣΥ.

 Διαβάζουμε στον ημερήσιο Τύπο μια δημοσκόπηση που αφορά το Ευρωβαρόμετρο και καταγράφει τις τάσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη δημοσκόπηση αυτή διαπιστώνουμε ότι η Ελλάδα πολύ περισσότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στηρίζει την ενημέρωσή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ η τηλεόραση ακολουθεί και στο τέλος βρίσκονται και οι εφημερίδες και τα περιοδικά. Και αναρωτιέται η έγκριτη εφημερίδα, η οποία τη δημοσιεύει, γιατί στην Ελλάδα προτιμώνται τα μέσα κοινωνικής  δικτύωσης  και όχι οι κλασικές μέθοδοι ενημέρωσης.

Ο Ουράνιος θησαυρός της Ορθοδόξου Πίστεως, ούτε νοθεύεται, ούτε προδίδεται!

 Ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς, μέ ἀφορμή τούς ἐναγκαλισμούς καί τίς συμπροσευχές τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη μέ τόν Πάπα, χτυπάει τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου:

«Ὀρθόδοξο εἶναι μόνον ἐκεῖνο, τό ὁποῖον εἶναι τῶν Ἁγίων Πατέρων».

«Τό δόγμα περί τοῦ ἀλαθήτου τοῦ Πάπα εἶναι ὄχι μόνον αἵρεσις, ἀλλά παναίρεσις... Τό δόγμα αὐτό εἶναι ἡ αἵρεσις τῶν αἱρέσεων, μία ἄνευ προηγουμένου ἀνταρσία κατά τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ... Νέα προδοσία τοῦ Χριστοῦ· νέα σταύρωσις τοῦ Κυρίου...ἐπί τοῦ χρυσοῦ σταυροῦ τοῦ Παπικοῦ Οὐμανισμοῦ».

Οἱ προσευχές μας...

Πηγή: Φῶς ταῖς τρίβοις μου

Ἡ τεχνολογία ὡς «ὁδοστρωτήρας» τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας – Μέρος Δ΄

Γράφει ὁ κ. Κωνσταντῖνος Βαθιώτης, τέως Ἀναπληρωτὴς Καθηγητὴς Νομικῆς Σχολῆς Δ.Π.Θ.

ΜΕΡΟΣ Δ΄

Η ΖΟΦΕΡΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΑΞΛΕΫ

  Οἱ ἐλπίδες γιὰ ἐπαναστατικὴ ἀνατροπὴ μίας «ἔξυπνης παγκόσμιας δικτατορίας», σὰν αὐτὴ ποὺ φαίνεται ὅτι βιώνουμε στὸ μέσον τῆς τρίτης δεκαετίας τοῦ 21ου (ἀπατ)αἰώνα, ἡ ὁποία χρησιμοποιεῖ ἄριστα τὰ μέσα τῆς ἐπιστήμης καὶ τῆς τεχνολογίας εἶναι ἀπειροελάχιστες. Καίριας σημασίας εἶναι ἡ ζοφερὴ προφητεία ποὺ εἶχε διατυπώσει ὁ Ἄγγλος μυθιστοριογράφος Ἄλντους Χάξλεϋ στὸ βιβλίο του «Ἐπιστροφὴ στὸν Θαυμαστὸ Καινούργιο Κόσμο»: [1]

Η φωτογραφία του Ιστολογίου

Φθινοπωρινή ἀνατολή Ἡλίου. Εὐχαριστοῦμε τόν Γεώργιο