Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: «Θὰ ρίξη ὁ Θεὸς φωτιά νὰ μᾶς κάψη! Ἐγκατάλειψη Θεοῦ!»
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΣ, ΟΙ ΒΡΑΧΩΡΙΤΕΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Άγιοι αναδείχτηκαν από όλες τις κοινωνικές τάξεις και τα επαγγέλματα. Πολλούς αγίους έδωσε και το επάγγελμα των εμπόρων, παρά το γεγονός ότι είναι συνδεδεμένο με την άδικη συχνά αντίληψη ότι το επάγγελμα του εμπόρου είναι συνώνυμο με την κλοπή. Ανάμεσα στους εμπόρους αγίους συγκαταλέγονται και οι Νεομάρτυρες Θεόδωρος, Λάμπρος και Ανώνυμος (δεν μας έχει διασωθεί το όνομά του), οι οποίοι μαρτύρησαν στο Βραχώρι (Αγρίνιο) στα 1786).
Έζησαν κατά τον 18ο αιώνα και καταγόταν από την Πελοπόννησο και ασκούσαν το επάγγελμα του εμπόρου. Λόγω των εμπορικών τους δραστηριοτήτων, έκαναν συχνά ταξίδια σε όλη την Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Μάλιστα για να διευκολύνουν τις συναλλαγές τους, είχαν μάθει και την αλβανική διάλεκτο. Εικάζεται ότι οι τρεις αυτοί έμποροι ήταν συνεταίροι και είχαν μια μεγάλη εμπορική εταιρεία στην ιδιοκτησία τους, η οποία είχε δραστηριότητες και εκτός της Πελοποννήσου.
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΛΟΥΚΑ
Ευαγγέλιον: Λουκ. ιστ΄ 19 31
3 Νοεμβρίου 2024
Κυριακή πέμπτη Λουκά σήμερα και ο απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς, μας παραθέτει άλλη μια παραβολή του Κυρίου μας. Ο Χριστός πολλές φορές επιλέγει να μιλά με παραβολές ώστε να αποφεύγει την κατά μέτωπο διδασκαλία που καμιά φορά φέρνει αντίδραση από τους ανθρώπους που έχουν πορωμένη συνείδηση. Αντίθετα οι παραβολές – μικρές διδακτικές ιστορίες με θεολογικό – σωτηριολογικό περιεχόμενο αποτυπώνονται στην καρδία των ανθρώπων και επιτυγχάνεται η θεραπεία της ψυχής. Η παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου είναι από τις πιο διδακτικές παραβολές που αναφέρεται στην δίκαιη κρίση του Θεού και απόδοση στον καθένα σύμφωνα με τα έργα του. Ο Θεός είναι Αγάπη και η αγάπη του βασίζεται και στη δικαιοσύνη. Ο Θεός δεν είναι τιμωρός, ο ίδιος όμως ο άνθρωπος διαλέγει το δρόμο του. Ο δρόμος προς τη σωτηρία του καθενός μας και του προορισμού μας να φθάσουμε στο Θεό περνά μέσα από τον πλησίον μας. Ταυτόχρονα σε όσους έχουν υπομονή και εγκαρτέρηση στις θλίψεις και στους πειρασμούς της ζωής χωρίς να μεμψιμοιρούν και να αγανακτούν εναντίον του Θεού και του πλησίον τους αμείβεται από το Θεό.
Ἡ συμμετοχή τοῦ πάπα εἰς τόν ἐορτασμό τῆς ἐπετείου τῶν 1700 χρόνων ἀπό τήν σύγκλησιν τῆς Α΄ Οἰκ. Συνόδου (325 μ.Χ.)
Γράφει ὁ Σεβ. Ἀντινόης Παντελεήμων,
Ἐφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας καὶ πάσης Ἀφρικῆς
Προβληματισμοὺς καὶ κάποιες ἀνησυχίες διεγείρει ἡ ἐπίσημη πρόσκληση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου Α΄ πρὸς τὸν Πάπα τῆς Ρώμης Λέοντα ΙΔ’ νὰ συμμετάσχει στὶς ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις στὴν Νίκαια τῆς Βιθυνίας (σημερινὴ Τουρκία) γιὰ τὴν ἐπέτειο τῶν 1700 χρόνων ἀπὸ τὴν σύγκληση τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (325 μ.Χ.).
Από τους Δίδυμους Πύργους στον Προσωπικό Αριθμό - Στην Αιχμή του Δόρατος
Στα 44 ερωτήματα που ακολουθούν προσπάθησα να δώσω απαντήσεις στην συνέντευξη που παραχώρησα την 29η Οκτωβριου 2025 στον αγαπητό συνάδελφο-δικηγόρο Βασίλη Λαμπρόπουλο
Κωνσταντίνος Βαθιώτης
Ήταν αλήθεια ή ψέμα η επίθεση στους Δίδυμους Πύργους;
Ποια είναι τα δεκάδες ανεξήγητα που συνέβησαν, ώστε να μη μπορεί να επαληθευθεί η εκδοχή της πρόσκρουσης αεροπλάνων;
Πώς εφαρμόσθηκε στην περίπτωση της 11ης Σεπτεμβρίου η γνωστή συνταγή της Νέας Τάξης Πραγμάτων «προκαλώ το πρόβλημα ή αφήνω να προκληθεί το πρόβλημα, για να φέρω την λύση που με συμφέρει»;
Η μέλισσα και ο Δίας
– Θέλω να προσφέρω στον Δία το μέλι μου, που τέτοιο δεν έχει ξαναγευτεί.
Και το αίτημά της αυτό για ακρόαση από το Δία, τον βασιλιά των θεών, το ικανοποίησαν οι άλλοι θεοί που την υποδέχτηκαν.
– Πράγματι, καλή μου μέλισσα, είπε ο Δίας ενθουσιασμένος, τέτοιο μέλι δεν έχω ξαναδοκιμάσει, είσαι μοναδική!
Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς προϋποθέτει κοινήν πίστιν! Ὑφίσταται; – 2ον
Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας, Ἀντιπρόεδρος ΠΕΘ
2ον – Τελευταῖον
Γ. α) Λύτρωσις εἰς τὸν Παπισμὸν- Προτεσταντισμὸν
Ὅπως εἴδαμε ἤδη παραπάνω, σύμφωνα μὲ τὴν “ἀνώτερη” θεολογία τοῦ Παπισμοῦ, τὴ σχολαστικὴ θεολογία, ἡ παρακοὴ τῶν πρωτοπλάστων καὶ ἡ ἀποστροφὴ τοῦ Θεοῦ ἐκ μέρους τους πρέπει νὰ θεωρεῖται ὡς καθαρὰ δικαστικὴ ὑπόθεση. Δὲν ἀγγίζει τὴν ἀνθρώπινη φύση[9]. Ἄρα καὶ ἡ σωτηρία γίνεται μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ἀντιληπτή. Καὶ αὐτὴ περιγράφεται ὡς δικαστικὴ διαδικασία μέσα στὸ πλαίσιο τῆς προσβολῆς τοῦ Θεοῦ, τῆς τιμωρίας τοῦ ἀνθρώπου καὶ στὴ συνέχεια τῆς ἱκανοποίησης τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν προσβολὴ αὐτή. Τὸ ἀποτέλεσμα: ὁ Θεὸς ξεπερνάει τὰ ἐμπόδια ποὺ ἔχει μὲ τὸν ἄνθρωπο καὶ τοῦ χαρίζει πάλι τὰ ἐπὶ πλέον δῶρα ποὺ τοῦ εἶχε στερήσει. Τελικά, τὸ μόνο ποὺ ἔχει σημασία εἶναι ἡ ἀποπληρωμὴ ἐκείνου ποὺ χρεωστοῦσε ὁ ἄνθρωπος στὸν Θεό. Ἄρα ἡ ἀξία τῶν παθῶν καὶ τοῦ θανάτου τοῦ Χριστοῦ ἐντοπίζεται σύμφωνα μὲ τὴν πεποίθηση αὐτὴ ἀποκλειστικὰ στὸ δεδομένο, ὅτι ἀποτελοῦν τὸ ἀπαραίτητο ἀντίτιμο ποὺ εἶχε νὰ δώσει ὁ ἄνθρωπος, προκειμένου νὰ ἀρθεῖ ἡ τιμωρία. Ἡ ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ἄρσης τῆς τιμωρίας ἀποτελεῖ ἑπομένως ἁπλῶς μία φυσικὴ συνέχεια. Ἀφοῦ δόθηκε τὸ ἀντίτιμο καὶ μάλιστα μὲ τρόπο πού, λόγῳ τῆς θυσίας τοῦ Θεανθρώπου, ὑπερβαίνει ἀσύγκριτα τὴν ἀρχικὴ προσβολή, ὁ Θεὸς τῶν Παπικῶν παρέχει τὴν ἀνάσταση ὄχι μόνο στὸν Χριστὸ ἀλλὰ καὶ σὲ ὅλους τούς ἀνθρώπους.
Να νιώθεις την παρουσία του Χριστού παιδί μου!
- Γέροντα πώς να κάνω προσευχή;
Και εκείνος απάντησε: Να νιώθεις την παρουσία του Χριστού παιδί μου!
-Και πως γίνεται αυτό;
-Να, πως ενώ εγώ είμαι εδώ, ξέρω ότι οι Πατέρες είναι δίπλα; Έτσι να νιώθεις, ότι στο διπλανό δωμάτιο είναι ο Χριστός μας! Τόσο κοντά και τόσο αδιάλειπτα!
Πήγα και εγώ κάποτε στην Παναγούδα στον Άγιο Παϊσιο και τον ρώτησα: -Γέροντα πως θα κάνω καρδιακή προσευχή; Όλο αποσπάται ο νους μου!
Και μου δίνει ένα τόσο δυνατό χτύπημα στην πλάτη! Ακόμα τον θυμάμαι τον ξαφνικό πόνο!
-Ένιωσες τίποτα καλογέρι; με ρώτησε…
-Ναι, Γέροντα το ρωτάτε; πόνεσα πολύ!
-Και που πήγε ο νους σου παιδί μου;
H τέχνη της παραπληροφόρησης.
Παραπληροφόρηση-ΜΜΕ και ΕΣΥ.
Διαβάζουμε στον ημερήσιο Τύπο μια δημοσκόπηση που αφορά το Ευρωβαρόμετρο και καταγράφει τις τάσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη δημοσκόπηση αυτή διαπιστώνουμε ότι η Ελλάδα πολύ περισσότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στηρίζει την ενημέρωσή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ η τηλεόραση ακολουθεί και στο τέλος βρίσκονται και οι εφημερίδες και τα περιοδικά. Και αναρωτιέται η έγκριτη εφημερίδα, η οποία τη δημοσιεύει, γιατί στην Ελλάδα προτιμώνται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι οι κλασικές μέθοδοι ενημέρωσης.
Ο Ουράνιος θησαυρός της Ορθοδόξου Πίστεως, ούτε νοθεύεται, ούτε προδίδεται!
«Ὀρθόδοξο εἶναι μόνον ἐκεῖνο, τό ὁποῖον εἶναι τῶν Ἁγίων Πατέρων».
«Τό δόγμα περί τοῦ ἀλαθήτου τοῦ Πάπα εἶναι ὄχι μόνον αἵρεσις, ἀλλά παναίρεσις... Τό δόγμα αὐτό εἶναι ἡ αἵρεσις τῶν αἱρέσεων, μία ἄνευ προηγουμένου ἀνταρσία κατά τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ... Νέα προδοσία τοῦ Χριστοῦ· νέα σταύρωσις τοῦ Κυρίου...ἐπί τοῦ χρυσοῦ σταυροῦ τοῦ Παπικοῦ Οὐμανισμοῦ».
Ἡ τεχνολογία ὡς «ὁδοστρωτήρας» τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας – Μέρος Δ΄
Γράφει ὁ κ. Κωνσταντῖνος Βαθιώτης, τέως Ἀναπληρωτὴς Καθηγητὴς Νομικῆς Σχολῆς Δ.Π.Θ.
ΜΕΡΟΣ Δ΄
Η ΖΟΦΕΡΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΑΞΛΕΫ
Οἱ ἐλπίδες γιὰ ἐπαναστατικὴ ἀνατροπὴ μίας «ἔξυπνης παγκόσμιας δικτατορίας», σὰν αὐτὴ ποὺ φαίνεται ὅτι βιώνουμε στὸ μέσον τῆς τρίτης δεκαετίας τοῦ 21ου (ἀπατ)αἰώνα, ἡ ὁποία χρησιμοποιεῖ ἄριστα τὰ μέσα τῆς ἐπιστήμης καὶ τῆς τεχνολογίας εἶναι ἀπειροελάχιστες. Καίριας σημασίας εἶναι ἡ ζοφερὴ προφητεία ποὺ εἶχε διατυπώσει ὁ Ἄγγλος μυθιστοριογράφος Ἄλντους Χάξλεϋ στὸ βιβλίο του «Ἐπιστροφὴ στὸν Θαυμαστὸ Καινούργιο Κόσμο»: [1]





