Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022
Νεκτάριος Δαπέργολας: Τὶ γυρεύει ὁ Ἐλπιδοφθόρος στὴν Θράκη;
Δυτικοί ”Σταυροφόροι” εναντίον της Ορθόδοξης Ρωσίας
Ὅσοι, χωρίς ἱστορική γνώση, παρακολουθοῦν αὐτές τίς ἡμέρες τήν σύγκρουση μεταξύ τῶν δυτικῶν συμμάχων τοῦ ΝΑΤΟ καί τῆς Ρωσίας στά σύνορα τῆς Οὐκρανίας, ὅπου ἐπιδιώκουν οἱ νέοι Σταυροφόροι νά ἀποσπάσουν τήν Οὐκρανία ἀπό τήν ἱστορική καί γεωπολιτική της σύνδεση μέ τήν Ρωσία καί νά τήν ἐντάξουν στήν δυτική συμμαχία, στήν λατινοφραγκική, παπική καί προτεσταντική Δύση, δέν μποροῦν νά κατανοήσουν τήν δικαιολογημένη ἰσχυρή ἀντίδραση τῆς Ρωσίας καί πιθανόν νά δικαιώνουν ὄχι τήν ἀμυνόμενη Ρωσία ἀλλά τούς ἐπιτιθέμενους νέους Σταυροφόρους τῆς Δύσης.
Δὲν ἐδημιουργήθησαν ὅλα ἐτοῦτα γιὰ τὴν «ἐπικοινωνία» σου, οὔτε γιὰ τὴν ψυχαγωγία σου… ἀλλὰ γιὰ νὰ Συλλέγουν Δεδομένα χρήσιμα γιὰ τὶς μυστικὲς ὑπηρεσίες
Ο Παπαγιώργης και ο άπειρος Θεός
Ὅ,τι κάνεις, νά τό κάνεις σάν νά τό κάνεις μπροστά στόν Θεό.
Οσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου: “Μη κλίνετε γόνυ εις τον αντίχριστον Πάπα”
O αδελφός του Αγίου Παϊσίου (Ραφαήλ Εζνεπίδης) μιλά για τα θαύματα του Αγίου Αρσενίου στα Φάρασα
(Η ηχογράφηση πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του μακαριστού Ραφαήλ στην Κόνιτσα, όταν ήταν σε ηλικία 94 χρονών)
ΜΕΧΡΙ τὰ ἑπτὰ τοῦ χρόνια, ο αδελφός του Αγίου Παϊσίου Ραφαήλ, πρόλαβε καὶ ἔζησε ἀπὸ κοντὰ τὸν Ἅγιο Ἀρσένιο (Χατζεφεντή) παρατηρώντας, μὲ τὴν παιδικὴ ὡς σφουγγάρι ψυχῆ του τὴν ὁσία του ἀγγελικὴ βιοτὴ καθὼς καὶ τὰ θαύματά του στὴν πατρίδα στὰ Φάρασα τῆς Καππαδοκίας.
«Ο διάβολος δεν μπορεί να δοκιμάσει μια ψυχή όσο θα ήθελε, αλλά όσο του επιτρέπει ο Θεός»
Ἐκκλησία Κρήτης: Νέος Ἀρχιεπίσκοπος. Μπορεῖ νὰ ἀλλάξῃ κάτι; ( Γ΄)
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.
Ἐνθρονιστήριος λόγος (ΕΛ)[1]
«Οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παῦλου διὰ τῆς πρὸς αὐτὸν ἐπιστολῆς του ἀποτελοῦν ὑποθῆκες καὶ γιὰ τὴν δική μου ἀναξιότητα.» Ὁ Κρήτης Εὐγένιος (ΕΛ).
Λέγοντας ὁ νέος ἀρχιεπίσκοπος ὅτι οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀποτελοῦν καὶ ὑποθῆκες γι᾿ αὐτὸν τὸν ἴδιο μᾶς χαροποιεῖ ἀφ᾿ ἑνὸς, ἀλλὰ μᾶς δίνει τὸ δικαίωμα -καὶ μᾶς ὑποχρεώνει ταυτοχρόνως- νὰ συγκρίνουμε τὰ ὅσα λέγει καὶ πράττει μὲ ὅσα διδάσκει ὁ ἀπόστολος Παῦλος.
Ποιό είναι το μεγάλο πρόβλημα του καπιταλισμού!!!
Πριν από καμιά
δεκαπενταριά
χρόνια, μια παρέα Θεσσαλονικιών και Αθηναίων δημοσιογράφων βρέθηκε
για ένα τριήμερο στο Άγιο Όρος και διανυκτέρευσε σε ένα κελί, που κρατούσε ένας
μοναχός. Στην ολονύχτια κουβεντούλα, επί παντός του επιστητού, ο γερο-μοναχός (παλιός
αντάρτης του ΕΛΑΣ, που διέφυγε στο εξωτερικό για χρόνια και επέστρεψε να
τελειώσει τη ζωή του στο μέρος που είχε βρει προσωρινό καταφύγιο στον εμφύλιο)
έθεσε στην παρέα το ερώτημα: Ποιο θα είναι το μεγάλο πρόβλημα που θα βρει
μπροστά του ο παγκόσμιος καπιταλισμός τα επόμενα χρόνια;
Ο ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ
FRANK SCHAEFFER
Ο ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ
Ύστερα από το μεγάλο σχίσμα τού 1054 και την Μεταρρύθμιση, το τρίτο γεγονός που ευθύνεται για τη δημιουργία της δικής μας σύγχρονης μεταχριστιανικής εποχής, υπήρξε ο Διαφωτισμός. Ο νέος αναγεννητικός προτεσταντικός τρόπος σκέψης, η αμφισβήτηση της αυθεντίας της ιστορικής Εκκλησίας και οι ορθολογιστικές υπερβολές τού Καλβινισμού βρήκαν τη λογική, την κοσμική τους κατάληξη, στους φιλοσόφους τού Διαφωτισμού τον δέκατο όγδοο αιώνα.
Γέροντος Δωροθέου: «Πάτερ, ἥμαρτον…»
(ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ)
(Μελέτη στό εὐαγγελικό ανάγνωσμα)
Τρία πρόσωπα σκιαγραφοῦνται στήν παραβολή τοῦ Ἀσώτου υἱοῦ: ὁ Ἄσωτος υἱός, ὁ πρεσβύτερος υἱός ὁ ὁποῖος δέν γνωρίζει ὅτι εἶναι ἄσωτος καί ὁ Πατέρας. Ὅλα ὅμως τά διαπερνᾶ ἡ μορφή τοῦ Πατέρα.
Βλέπετε ο Παχώμιος γέννησε τον Νεκτάριο και τον Άνθιμο. Ο Άνθιμος εγέννησε τον Νικηφόρο. Ο Νικηφόρος εγέννησε τον Ευμένιο.
Ἕνωσις μὲ μονοφυσίτας εἰς Βέλγιον;
Πῶς ἡ Ἱ. Μ. Βελγίου «ἐκπροσωπεῖ ὅλους τοὺς ὀρθοδόξους χριστιανοὺς τοῦ Βελγίου συμπεριλαμβανομένων καὶ τῶν Συροϊακωβιτῶν»; Θεωρεῖ ὅτι ἔχομεν τὴν ἰδίαν πίστιν ἢ ἁπλῶς ἡ Ἱ. Μητρόπολις ἀποτελεῖ νομικὸν πρόσωπον καὶ ὄχι Ἐκκλησίαν, ὥστε νὰ ἐκπροσωπῆ οἱονδήποτε; Παραθέτομεν ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱ. Μ. Βελγίου:
Διολισθήσεις δηλώσεων τοῦ «ἡγουμ. Ἐσφιγμένου» Βαρθολομαίου.
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 13.//26.02.2022
Ψυχοσάββατον πρό Κυριακή τῷ Ἀπόκρεῳ
Διολισθήσεις δηλώσεων τοῦ «ἡγουμ.Ἐσφιγμένου» Βαρθολομαίου
Αἱ ἀλλεπάλληλαι ἐμφανίσεις τοῦ φερομένου ὡς ἡγουμένου τῆς ἐκτὸς τῶν τειχῶν Ἱ.Μονῆς Ἐσφιγμένου Βαρθολομαίου εἰς τηλεοπτικὰς συζητήσεις καὶ διαδικτυακὰς δηλώσεις ἐπὶ παντὸς ἐπιστητοῦ, ὡς ἐπὶ παραδείγματος χάριν ἰατρικὰς ἀπόψεις (ἐμβόλια) καὶ γεωπολιτικὰς τοποθετήσεις (οὐκρανικό), ἐκφράζουν προσωπικὰς αὐτοῦ ἀπόψεις καὶ ἑτέρου ἑνός (!), οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν τὸ ἀριθμητικὸν δυναμικόν της ἀνωτέρω…αδελφότητος.
Ο ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΠΡΟΤΕΡΙΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Γ΄ Ἰωάν. 1-15
1 Ὁ πρεσβύτερος Γαΐῳ τῷ ἀγαπητῷ, ὃν ἐγὼ ἀγαπῶ ἐν ἀληθείᾳ. 2 Ἀγαπητέ, περὶ πάντων εὔχομαί σε εὐοδοῦσθαι καὶ ὑγιαίνειν, καθὼς εὐοδοῦταί σου ἡ ψυχή. 3 ἐχάρην γὰρ λίαν ἐρχομένων ἀδελφῶν καὶ μαρτυρούντων σου τῇ ἀληθείᾳ, καθὼς σὺ ἐν ἀληθείᾳ περιπατεῖς. 4 μειζοτέραν τούτων οὐκ ἔχω χαράν, ἵνα ἀκούω τὰ ἐμὰ τέκνα ἐν ἀληθείᾳ περιπατοῦντα. 5 Ἀγαπητέ, πιστὸν ποιεῖς ὃ ἐὰν ἐργάσῃ εἰς τοὺς ἀδελφοὺς καὶ εἰς τοὺς ξένους, 6 οἳ ἐμαρτύρησάν σου τῇ ἀγάπῃ ἐνώπιον ἐκκλησίας, οὓς καλῶς ποιήσεις προπέμψας ἀξίως τοῦ Θεοῦ. 7 ὑπὲρ γὰρ τοῦ ὀνόματος ἐξῆλθον, μηδὲν λαμβάνοντες ἀπὸ τῶν ἐθνικῶν. 8 ἡμεῖς οὖν ὀφείλομεν ἀπολαμβάνειν τοὺς τοιούτους, ἵνα συνεργοὶ γινώμεθα τῇ ἀληθείᾳ. 9 Ἔγραψα τῇ ἐκκλησίᾳ· ἀλλ᾿ ὁ φιλοπρωτεύων αὐτῶν Διοτρεφὴς οὐκ ἐπιδέχεται ἡμᾶς.
Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022
«Βάστα Ρόμελ» στον καιρό του κορονοϊού
Επιτροπή των επιστημόνων για την πανδημία:”Βάστα Ρόμελ”.
(Επιτροπή των επιστημόνων για την πανδημία)Η ιστορία λέει ότι επί Γερμανικής κατοχής, οι μαυραγορίτες της εποχής έλεγαν το γνωστό «βάστα Ρόμελ». Δηλαδή εύχονταν να κρατήσει στη μάχη της Αφρικανικής ερήμου ο Γερμανός στρατηγός Ρόμελ, προκειμένου να διατηρηθεί η Γερμανική κατοχή στην Ελλάδα που εξασφάλιζε τον πλουτισμό των μαυραγοριτών. Πως όμως μπορεί να συνδέσει κάποιος το ιστορικό αυτό γεγονός με τις ημέρες του κορονοϊού;
Με πίστη και επιμονή να προσευχόμαστε στον Θεό
Δύο προϋποθέσεις υπάρχουν για να γίνει δεκτή η προσευχή μας από τον Θεό. Πρώτ’ απ’ όλα χρειάζεται βαθιά και μεγάλη πίστη στον Κύριο, με όλη μας την καρδιά να πιστεύουμε σ’ Αυτόν που ικετεύουμε. Και το δεύτερο, να μην υπάρχει ούτε ίχνος αμφιβολίας, κανένας δισταγμός στην καρδιά αλλά μόνο η πίστη, η πίστη στο άπειρο έλεος του Θεού. Μόνο η προσευχή που βγαίνει από καρδιά που είναι γεμάτη ελπίδα και πίστη ακούγεται από τον Θεό.
Ἡ ὁμολογία τῆς Ἁγίας Εὐθαλίας
«Λέγω δὲ ὑμῖν πᾶς ὃς ἂν ὁμολογήσῃ ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁμολογήσει ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ· (Λουκ. ιβ, 8) (: Διὰ δὲ τοὺς διωγμοὺς καὶ τοὺς κινδύνους, στοὺς ὁποίους ἐνδέχεται νὰ ἐκτεθῆτε διὰ τὴν πρὸς ἐμὲ πίστη σας, σᾶς λέγω· καθένα, ὁ ὁποῖος θὰ μὲ ὁμολογήση ὡς Σωτῆρα του καὶ Θεὸν του ἐμπρὸς στοὺς ἀνθρώπους, ποὺ κατατρέχουν τὴν πίστη μου, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, ὁ Θεάνθρωπος Μεσσίας θὰ τὸν ὁμολογήση καὶ θὰ τὸν συστήση ὡς λάτρη του καὶ ὡς πιστό του ἀκόλουθο ἐμπρὸς στοὺς ἀγγέλους τοῦ Θεοῦ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς κρίσεως.
Όταν σβήνεις όλα τα φώτα γύρω σου εκούσια, μην παραπονιέσαι που ζεις μέσα στο σκοτάδι…
Ἁγία Ἀλυπία, ἡ δια Χριστόν σαλή τοῦ Κιέβου: Προεῖδε τήν πυρηνική καταστροφή τοῦ Τσερνομπίλ καί τό οὐκρανικό σχίσμα
Λόγος εἰς τὴν Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω περὶ τῆς φοβέρας Κρίσεως
Ἁγίου Λουκᾶ Ἀρχιεπισκόπου Κριμαίας
Εἶναι πολὺ κοντὰ ὁ καιρὸς τῆς μετανοίας καὶ τῆς ἐξομολογήσεως τῶν ἁμαρτιῶν μας. Τὰ δυὸ αὐτὰ πράγματα: ἡ μετάνοια καὶ ἡ ἐξομολόγηση εἶναι τὰ σημαντικότερα στὴν ζωή μας. Ἡ μετάνοια καὶ ἡ νηστεία δὲν εἶναι εὔκολα πράγματα. Γιὰ νὰ προετοιμαστοῦμε σωστὰ γιὰ τὴν νηστεία ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία αὐτὴ τὴν τελευταία ἑβδομάδα, πρὶν τὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἀπαγορεύει νὰ τρῶμε κρέας. Κάποτε εἶχε ξεχαστεῖ τὸ πραγματικὸ νόημα αὐτῆς τῆς ἑβδομάδας. Οἱ ἄνθρωποι θεωροῦσαν ὅτι οἱ ἥμερες αὐτὲς εἶναι γιὰ διασκέδαση καὶ καρναβάλια. Ξεχνοῦσαν οἱ ἀπερίσκεπτοι ἐκεῖνοι ἄνθρωποι ὅτι τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευὴ τῆς Τυρινῆς ἔχουμε πλέον τὶς ἀκολουθίες τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
Πατερικὸς λόγος εἰς τὴν Κυριακὴν τῆς ἀπόκρεω
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ὁ Σύρος, ὁ κατ’ ἐξοχὴν κήρυκας τῆς μετάνοιας, σὲ ἕνα περίφημο λόγο του γιὰ τὴν Μέλλουσα Κρίση, σημείωσε τὰ ἑξῆς φοβερὰ γιὰ ὅσους βρεθοῦν κατὰ τὴν μεγάλη ἐκείνη ἡμέρα στ’ ἀριστερὰ τοῦ Μεγάλου Κριτῆ:
«Τὴν φοβερὰν τῆς κρίσεως καὶ ἀρρήτου σου δόξης ἡμέραν ἐνθυμούμενος φρίττω»
Η ΤΡΙΤΗ Κυριακὴ τοῦ Τριωδίου εἶναι ἀφιερωμένη στὸ μεγάλο γεγονὸς τῆς Δευτέρας Παρουσίας τοῦ Δεσπότη μας Χριστοῦ καὶ τῆς Μεγάλης Κρίσεως τοῦ κόσμου. Ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἦρθε στὴ γῆ, γενόμενος ἄνθρωπος, γιὰ νὰ ἀπολυτρώσει τὸ ἀνθρώπινο γένος ἀπὸ τὴ δουλεία τοῦ διαβόλου, τὴν ἁμαρτία, τὴ φθορὰ καὶ τὸ θάνατο.
Οι οδοί της μετανοίας (22)
Του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
«Πρέπει και με τα έργα και με τα λόγια να απέχουμε απ τα κακά έργα και, αφού απομακρυνθούμε να βάλουμε φάρμακα επάνω στα τραύματα, αυτά που είναι αντίθετα των αμαρτημάτων. Παραδείγματος χάριν. Ήσουν άρπαγας και πλεονέκτης; N’ απέχεις από την αρπαγή και βάλε επάνω στο τραύμα την ελεημοσύνη. Πόρνευσες; Aπομακρύνσου απ’ την πορνεία και βάλε επάνω στην πληγή το φάρμακο της αγνότητας. Kακολόγησες κι έβλαψες τον αδελφό σου; Πάψε να κατηγορείς και χρησιμοποίησε τη φιλοφροσύνη».
[Απ’ την ΛΔ΄ Ομιλία του «ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ»]
[Από το έργο «ΡΟΔΟΣΤΑΓΜΑ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ» του Κ.Γ.Παπαδημητρακόπουλου]
Ὁμιλία εἰς τήν Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω
Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
Τήν περασμένη Κυριακὴ ἡ Ἐκκλησία ἐμνημόνευε τὴν ἀπερίγραπτη φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ πρὸς ἐμᾶς ποὺ παρουσιάζεται μὲ τὴν παραβολὴ τοῦ σεσωσμένου ἀσώτου. Τὴν σημερινὴ Κυριακὴ διδάσκει περὶ τῆς μελλούσης φρικωδεστάτης κρίσεως τοῦ Θεοῦ, χρησιμοποιώντας μία καλή τάξι καὶ ἀκολουθώντας τὶς προφητικὲς φωνές· διότι, λέγει, «θὰ σοῦ ψάλω, Κύριε, ἔλεος καὶ κρίσι», καὶ «μιὰ φορᾶ ἐλάλησε ὁ Θεὸς καὶ ἄκουσα τὰ δυὸ αὐτά, ὅτι τὸ κράτος εἶναι τοῦ Θεοῦ καὶ ἰδικό σου, Κύριε, τὸ ἔλεος, διότι ἐσὺ θ’ ἀποδώσης στὸν καθένα κατὰ τὰ ἔργα του».
ΠΑΓΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ ΤΡΟΜΕΡΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
Ὁ ἀκραῖος καί ἀντικανονικός λόγος
πού προέβαλεν ὁ Σεβ. Περιστερίου
ἀποτελεῖ κατ’ οὐσίαν ἀποκάλυψιν
τῶν παπιζόντων προθέσεων τοῦ Φαναρίου!
ΠΑΓΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ
ΤΡΟΜΕΡΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
Ἐναπόκειται εἰς τάς Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας
νά ἀντιδράσουν ἀπόλυτα, διαφορετικά,
ὅπως “προφητεύει” καί ὁ νεότευκτος Μητρ. Περιστερίου,
τούς ἀναμένει «Ἀναστολή τοῦ αὐτοκεφάλου τους
καί ἡ ἀδρανοποίηση τῶν Ἱ. Συνόδων τους».
Πως οι Αιρετικοί αρνούνται την Χριστιανική Παράδοση αλλά Δέχονται την Εβραϊκή
ΧΡΙΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
ΘΕΟΛΟΓΟΥ-ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ
Πως οι Αιρετικοί αρνούνται
την Χριστιανική Παράδοση
αλλά Δέχονται την Εβραϊκή
Ορθόδοξος: Απ’ ό,τι καταλαβαίνω την συμφωνίαν αυτήν την εννοείτε υπό την έννοιαν: ό,τι λέγει η Ι.Π. να το λέγει και η Α.Γ., δηλαδή, να το περιλαμβάνει, να το περιέχει και η Α.Γ. Έτσι εννοείτε την συμφωνίαν Α.Γ. και Ι.Π. Αλλ’ εάν ό,τι λέγει η Ι.Π. περιλαμβάνεται στην Α.Γ., τότε περιττεύει η Ι.Π.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΚΛΕΟΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΚΡΙΣΙ
«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»
Στήν τελική Κρίσι ὁ Χριστός θά δικάσει ἀγγέλους καί ἀνθρώπους, δηλαδή τόν διάβολο καί ὅλους τούς λαούς τῆς γῆς διά μέσου τῶν αἰώνων. Τότε, ὅταν θά ἔλθη ὁ Υἱός τοῦ Ἀνθρώπου μέ τήν θεία του δόξα, θά τοποθετήσει τούς ἁμαρτωλούς ἀπό τά ἀριστερά του καί τούς δικαίους ἀπό τά δεξιά του καί θά πληρώσει τόν καθένα κατά τά ἔργα του.
Οἱ θέσεις τοῦ π.προέδρου τῆς Δημοκρατίας κ. Χρήστου Σαρτζετάκη γιά τό ζήτημα τῆς Βορείου Ἠπείρου
Γέροντος Δωροθέου: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ
«Είναι τόση η θλίψη στον κόσμο αυτόν, που αν δεν υπήρχε η Ανάσταση, δεν υπήρχε ο λόγος, ούτε ένα δευτερόλεπτο να ζήσει ο άνθρωπος εδώ»
Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Ο αγιασμένος Νεοφανής Γέροντας
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Ο 20ος αιώνας χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο ταραγμένους αιώνες της ιστορίας. Παρά ταύτα είναι ο αιώνας ανάδειξης πλειάδας επιφανών αγίων, ως επιβεβαίωση της μεγάλης αλήθειας, πως όπου: «επλεόνασεν ή αμαρτία, υπερεπερίσσευσεν ή χάρις» (Ρωμ.5,20). Μια τρανή απόδειξη ότι η Εκκλησία του Χριστού συνεχίζει και στις δύσκολες και παρακμιακές ημέρες μας, να σώζει και να αγιάζει, να αναδεικνύει αγίους. Ανάμεσά τους ο νεωστί καταταγείς στους αγιολογικούς δέλτους, άγιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, μια σπουδαία ασκητική μορφή του αγιορείτικου μοναχισμού, άξιος συνεχιστής του γνησίου μοναχικού ιδεώδους της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Ο ΟΣΙΟΣ ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Α΄ Κορ. η΄ 8 – θ΄ 2
8 Βρῶμα δὲ ἡμᾶς οὐ παρίστησι τῷ Θεῷ· οὔτε γὰρ ἐὰν φάγωμεν περισσεύωμεν, οὔτε ἐὰν μὴ φάγωμεν ὑστερούμεθα. 9 βλέπετε δὲ μήπως ἡ ἐξουσία ὑμῶν αὕτη πρόσκομμα γένηται τοῖς ἀσθενοῦσιν. 10 ἐὰν γάρ τις ἴδῃ σε, τὸν ἔχοντα γνῶσιν, ἐν εἰδωλείῳ κατακείμενον, οὐχὶ ἡ συνείδησις αὐτοῦ ἀσθενοῦς ὄντος οἰκοδομηθήσεται εἰς τὸ τὰ εἰδωλόθυτα ἐσθίειν; 11 καὶ ἀπολεῖται ὁ ἀσθενῶν ἀδελφὸς ἐπὶ τῇ σῇ γνώσει, δι᾿ ὃν Χριστὸς ἀπέθανεν. 12 οὕτω δὲ ἁμαρτάνοντες εἰς τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τύπτοντες αὐτῶν τὴν συνείδησιν ἀσθενοῦσαν εἰς Χριστὸν ἁμαρτάνετε. 13 διόπερ εἰ βρῶμα σκανδαλίζει τὸν ἀδελφόν μου, οὐ μὴ φάγω κρέα εἰς τὸν αἰῶνα, ἵνα μὴ τὸν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω.
Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022
Δελτίο Τύπου ενάντια στην καμπάνια υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ+ στο Δημόσιο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΛΟΑΤΚΙ+ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
25 Φεβρουαρίου 2022
Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία των Αθηνών πληροφορούμενα την εξαγγελία επιμόρφωσης του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας σε θέματα που αφορούν την ΛΟΑΤΚΙ+ ατζέντα, όπως ανακοίνωσε ο προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού, κ. Αλέξης Πατέλης, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας. Εντύπωση, επίσης, προκαλεί η δήλωση πως δεν θα υπάρξει μόνο επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων για τα ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα, αλλά έχουν ήδη αποφασισθεί και συγκεκριμένες παρεμβάσεις.
Απαράδεκτη ενέργεια της αστυνομίας και του Υπουργείου Υγείας να συλλάβουν τον απεργό Λάμπρο Τσάπαλη έξω από την πόρτα του Υπουργείου Υγείας.
ΑΘΗΝΑ 25/2/2022
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 5731
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απαράδεκτη ενέργεια της αστυνομίας και του Υπουργείου Υγείας να
συλλάβουν τον απεργό Λάμπρο Τσάπαλη έξω από την πόρτα του Υπουργείου
Υγείας.
Εδώ και δύο εβδομάδες οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε αναστολή εργασίας ξημεροβραδιάζονται έξω από το Υπουργείο Υγείας διεκδικώντας την άμεση επιστροφή στην δουλειά τους. Βρίσκονται 7 μήνες σε αναστολή χωρίς ευρώ μισθό, χωρίς κανένα υγειονομικό όφελος όπως κατ επανάληψη εξηγήσαμε και παραδέχονται πια όλοι οι ειδικοί επιστήμονες.
St. Joseph the Hesychast: "Even though you have fallen again, get up again."
I received your letter, my child, and I saw your anxiety. But don’t be sad, my child. Don’t worry so much. Even though you have fallen again, get up again. You have been called to a heavenly road. It is not surprising for someone running to stumble. It just takes patience and repentance at every moment.
Therefore, always do a metanoia when you are wrong and don’t lose time, because the longer you wait to seek forgiveness, the more you allow the evil one to spread his roots within you. Don’t let him make roots to your detriment.
Therefore, don’t despair when you fall, but get up eagerly and do a metanoia saying, “Forgive me, my dear Christ. I am human and weak.” The Lord has not abandoned you. But since you still have a great deal of worldly pride, a great deal of vainglory, our Christ lets you make mistakes and fall, so that you perceive and come to know your weakness every day, so that you become patient with others who make mistakes, and so that you do not judge the brethren when they make mistakes, but rather put up with them.
«Πρόοδος»! Ένας ακόμη ειδωλολατρικός μύθος
«Οὐκ ἔσονται σοι θεοί ἕτεροι
πλήν ἐμοῦ· οὐ ποιήσεις σεαυτῷ
εἴδωλον» (Εξοδ. 20,3).
Θα επιχειρήσουμε να δώσουμε την ερμηνεία της προόδου, όπως την θεωρεί και ενστερνίζεται βαθειά ο σύγχρονος άνθρωπος, μέσω της έκφρασης ενός τραγουδιού του 1979 που τιτλοφορείται «Αν ξανακατεβείς Χριστέ στη Γη μας».
Η αληθινή μας πατρίδα
Πρωτοπρ. Αντωνίου Γ. Αλεβιζόπουλου
Δρ. Θεολογίας Δρ. Φιλοσοφίας
Η αληθινή μας πατρίδα
Πάροικοι και παρεπίδημοι
Ο άνθρωπος ζη μετά την πτώσιν μακράν της πατρικής οικίας, εις την ξενιτειάν. Η Αγία Γραφή τον χαρακτηρίζει «πάροικον» και «παρεπίδημον» (Γεν. 23,4. Λευϊτ. 25,23. Α’ Παραλειπομένων 29,15. Ψαλμοί 38,13. Α’ Πέτρ. 1,1). Τούτο, διότι η αληθινή του πατρίς είναι η αγάπη του Τριαδικού Θεού. Από αυτήν εξέπεσε μέσω του Αδάμ και εις αυτήν επιστρέφει μέσω του Χριστού, δια να ζήση και πάλιν την πληρότητα της εις την Βασιλείαν του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»
Ὑπό Ρουμάνου Γέροντος π. Πετρωνίου Ἀγιορείτου
Ἕνα ἀπό τά πολύτιμα πετράδια τοῦ θησαυροῦ τῶν προσευχῶν τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας εἶναι ἡ προσευχή τοῦ ἁγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου: «Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου...». Μικρή στό μέγεθος καί ἁπλῆ, ἀλλά γεμάτη πνευματική δύναμι καί θεολογικό βάθος, ἡ προσευχή αὐτή φέρει τήν σφραγίδα τοῦ μεγάλου ὑμνογράφου καί ποιητοῦ, τοῦ μεγάλου ἀσκητοῦ καί ἁγίου, τῆς «Κιθάρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος», ὅπως ὠνομάσθηκε ὁ ἅγιος Ἐφραίμ. Ἡ Ἐκκλησία τοῦ ἔχει ἐπιφυλάξει μία ξεχωριστή θέσι στήν λειτουργική της ζωή καί εἰδικά στήν περίοδο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, περίοδο μετανοίας καί ψυχικῆς ἀναγεννήσεως.