Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Η αμαρτία είναι τραύμα στην ψυχή...

Η αμαρτία είναι τραύμα στην ψυχή, πληγή στην συνείδηση που μας πονάει, τραύμα στο σώμα του Χριστού, στην Εκκλησία, της οποίας είμαστε μέλη. Η αμαρτία είναι κάρφωμα και ξανακάρφωμα στον Χριστό.
Ποιος δεν έχει τραυματισθεί από την αμαρτία; Ποιος δεν έχει αμαρτήσει με τα λόγια, με τις πράξεις του, με τους λογισμούς; Ποιος δεν κτυπήθηκε κατάστηθα από τις τύψεις της συνειδήσεως; Όποιος θα πει πως δεν έχει αμαρτήσει, αυτός θα έχει πει το μεγαλύτερο ψέμα.

Όσο πιο καθαρή είναι η καρδιά, τόσο περισσότερο αυξάνει στην βαθύτερη κατανόηση της Αγίας Γραφής...

Όσο πιο καθαρή είναι η καρδιά, τόσο περισσότερο αυξάνει στην βαθύτερη κατανόηση της Αγίας Γραφής, προοδεύει στην πνευματική ζωή, καθαρίζεται πλήρως από τα πάθη και τον εγωισμό και αλλοιώνεται από την αίσθηση της γλυκιάς παρουσίας του Χριστού μέσα στην καρδιά. Η Αγία Γραφή ζωντανεύει μέσα στην καρδιά και τα γεγονότα αυτής καθίστανται μία απτή πραγματικότητα. Τα σωτηριώδη γεγονότα της ζωής του Χριστού γίνονται σωτηρία για την καρδιά. 

Οι αποδεδειγμένες απάτες της θεωρίας της εξελίξεως


Η μεγαλύτερη απόδειξη απάτης της θεωρίας της εξελίξεως είναι ότι ποτέ δεν κατάφεραν οι χημικοί επιστήμονες στα εργαστήρια να ενώσουν και να καταφέρουν να γίνει σύλληψη, με εξωσωματική γονιμοποίηση μεταξύ σπερματοζωαρίου ανθρώπου και πιθήκου, όσες φορές το επιχείρησαν αυτό!

ΥΠΝΩΤΙΣΜΟΣ, ΑΥΤΟΫΠΝΩΣΙΣ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ



Ὁ ὅρος ὑπνωτισμὸς προῆλθε ἀπὸ τὴ σύντμηση τοῦ ὅρου «νεῦρο-ὑπνωτισμὸς», ποὺ εἰσήγαγε ὁ Σκωτσέζος χειρουργὸς Τζέϊμς Μπρέϊντ (James Braid) (1843), κι ὁ ὁποῖος σήμαινε «τὸν ὕπνο τοῦ νευρικοῦ συστήματος»[1].
Ἕνα πρόσωπο ποὺ βρίσκεται σὲ ὕπνωση ἐπιδεικνύει ὁρισμένα ἀσυνήθιστα χαρακτηριστικὰ καὶ ροπές, ἔναντι ἑνὸς μὴ ὑπνωτισμένου, εἰδικότερα ὑπερβολικὴ δεκτικότητα στὶς ὑποβολές.

Περί προσευχής, ευτυχίας και της οδού που οδηγεί στην Βασιλεία των Ουρανών

Ο Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Ονούφριος. Φωτογραφία: fotolitopys.in.ua

Ποια πρέπει να είναι η στάση/συμπεριφορά τού χριστιανού στους καιρούς μας; Τι σημαίνει η προσευχή για μάς;
Η διαδικτυακή πύλη gr.pravoslavie.ru ζήτησε από τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Ονούφριο να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις.
  - Μακαριώτατε, τι σημαίνει η προσευχή στη ζωή τού σύγχρονου ανθρώπου , πώς θα έπρεπε να είναι;
«Ο Κύριος δημιούργησε τον κόσμο από το τίποτα, επομένως κι μείς δεν είμαστε τίποτα»

Αντιδράσεις για την καμπάνια κατά των αμβλώσεων


Αννίτα Κοίτα 19/1/2020 | OPEN TV

Ο μερακλής τσομπάνος – Παπαδημήτρης Γκαγκαστάθης




«Ὁ λαὸς πιστεύει, ἀλλὰ θέλει καὶ μερακλῆ τσομπάνο» [Δημ. Γκαγκαστάθης Ἱερεύς (σελ.516)]
Σὰν χθὲς 29 Ἰανουρίου τοῦ 1975 ἀναπαύθηκε ἐν Κυρίῳ ὁ μεγάλος σύγχρονος ἅγιος παπα-Δημήτρης Γκαγκαστάθης. Τὸ πνευματικὸ του τέκνο, ὁ Στυλιανὸς Κεμεντζετζίδης, ἔχει ἐκδόσει τὸν βίο καὶ τὰ ἔργα του καὶ εἶναι ἀπαραίτητο γιὰ μᾶς τοὺς σημερινοὺς -ἄς ποῦμε- χριστιανοὺς νὰ γνωρίσουμε πῶς πολιτεύθηκε ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ γνήσιος ποιμὴν τῶν λογικῶν προβάτων Του.

Διάλογος με έναν ασκητή: Αν βαριέσαι την Προσευχή…

Σχετική εικόνα

– Γέροντα, πολλές φορές, όταν πάω να προσευχηθώ, χίλιες δύο δουλειές μου παρουσιάζονται. Τι να κάνω;
– Όχι, παιδί μου. Δεν πρέπει να σταματάς τότε την προσευχή σου. Να θυμάσαι ότι με όλα αυτά «δοκιμάζει» ο Θεός αν έχουμε πραγματικά διάθεση για προσευχή.

The Patriarch of Alexandria violates the rights of the poor African priests



On Tuesday the 17th of December, an open letter of 27 African Orthodox priests from Kenya, Tanzania, Uganda and Zambia was published. In this letter, the signatories express their disagreement with the decision of the Patriarch to recognize the schismatic ‘Orthodox Church of Ukraine’ and to commemorate its archbishop Epiphanios Dumenco.

Αν ακούσεις ότι κάποιος σε μισεί και σε κακολογεί...


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, γένι, κοντινό πλάνο και υπαίθριες δραστηριότητες 
"Αν ακούσεις ότι κάποιος σε μισεί και σε κακολογεί, στείλε ή δώσε του μια μικρή ευλογία, ό,τι μπορείς, για να έχεις το θάρρος να πεις την ώρα της κρίσεως: "Χάρισε μας, Κύριε, τα χρέη των αμαρτιών μας, όπως και εμείς τα χαρίσαμε στους δικούς μας οφειλέτες".
Απ το Γεροντικό

«Η ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΑΛΗΘΕΙΑ» (3)


Ἦλθε ἡ ὥρα νὰ θεμελιώσουν τὸ νέο τους σπιτικὸ λίγο μετὰ τὰ μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’80. Δώδεκα χρόνια παντρεμένοι μὲ δύο παιδιὰ ἔμεναν σὲ ἰδιόκτητο σπίτι στὸν Κορυδαλλό. Ἀλλὰ θὲς τὸ καυσαέριο, θὲς ἡ ζόρικη συγκατοίκηση στὸ τριώροφο, τοὺς ἔσπρωξε γιὰ ἀναζήτηση καταλύματος ἔξω ἀπὸ τὴν πόλη. Ἔψαξαν πολύ, ἀλλὰ κάτι μέσα τους ὑπαγόρευε νὰ καταλήξουν στὴν κατάφυτη ἐρημιὰ τοῦ Διονύσου. Δουλειά, οἰκονομία, ἀγώνας. Ὅταν πιὰ λευτερώθηκαν ἀπὸ τὰ γραμμάτια τοῦ οἰκοπέδου, ἄρχισαν νὰ σκέπτονται πῶς θὰ γίνει ἡ οἰκοδομή.

Η φωτογραφία του Ιστολογίου

Αθήνα

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

"Η Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού". Η παγίδευση των Πιστών διά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Ἀπό δεκαετίας καί πλέον τό διαδίκτυο (Internet) καί εἰδικά τα «Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης» (Social Media) δέχονται ἕνα καταιγισμό «θρησκευτικῆς» παραπληροφόρησης.
Καί δέν ἀναφέρομαι μόνο στίς ἑκατοντάδες ἱστοσελίδες πού κρυπτόμενες πίσω ἀπό τή δυνατότητα μυστικότητας τοῦ διαδικτύου διακινοῦν ἕνα ἑτερόκλητο «φιλοσοφικό», «θρησκευτικό» ἤ ὑλικό «ἐσωτερικῆς ἀνάπτυξης».

Ο Δαβίδ δεν χρειαζόταν να ξέρει πόσο ισχυρός ήταν ο Γολιάθ...

ΕΙΠΕ ΜΟΝΑΧΗ: Ο Δαβίδ δεν χρειαζόταν να ξέρει πόσο ισχυρός ήταν ο Γολιάθ, επειδή γνώριζε ήδη πόσο ισχυρός ήταν ο Θεός του.

Όταν πάρεις ευλογία από τον Γέροντα, μη φοβάσαι τίποτα


«Είπε ο Γέροντας, είπε ο Θεός. Το στόμα του Γέροντος είναι το στόμα του Χριστού» έλεγε ο μακαριστός Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης. «Σου είπε ο Γέροντας Μη φοβάσαι; Μη φοβάσαι! Αν κάνεις διάκριση σ᾿ ο,τι σου λέει ο Γέροντας, δεν είσαι υποτακτικός, είσαι ελεγκτής του Γέροντος».
Ο παπα Εφραίμ συνέχιζε, ως εξής:
«Όση ευλάβεια έχετε, όση αυταπάρνηση έχετε, όση πίστη έχετε εις τον Γέροντά σας, τόσο και περισσότερο λαμβάνετε.Εις τον κόσμο αποθνήσκοντας ένας πατέρας έχει μία περιουσία, ας υποθέσουμε τώρα, εκατό δραχμές. Αφήνει τέσσερα παιδιά. Στα τέσσερα παιδιά θα διανείμει είκοσι πέντε, είκοσι πέντε, και είκοσι πέντε. Όλοι θα πάρουν από είκοσι πέντε δραχμές. Η κληρονομία του πατρός των.

''Εἶναι πολύ μεγάλο πράγμα ὁ πιστός ἄνθρωπος. Αὐτός εἶναι πλουσιότερος καί ἀπό τόν πιό βαθύπλουτο ἄνθρωπο..''

https://orthodoxhporeiakaizwh.blogspot.com/search/label/%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%99%CE%91%20%CE%9A%CE%91%CE%99%20%CE%95%CE%9E%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%97%CE%A3%CE%97

Ταπείνωση...



Η ορθοδοξία κηρύττει αγιότητα και μετάνοια.
Και ανώτερος δεν είναι ο αξιωματούχος αλλά ο χαρισματούχος.
Και το πρώτο χάρισμα είναι η μετάνοια.

Ο άνθρωπος, όταν προσεύχεται εις τον Θεό...


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο 
Ο Άγιος Γεροντας Εφραίμ με τον μακαριστό Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας

Ο άνθρωπος, όταν προσεύχεται εις τον Θεό,
απορροφά τρόπον τινά, τις ιδιότητες του Θεού.
Ο Θεός είναι αγαθός, δεν οργίζεται, μακροθυμεί.
Και εσύ μετά την προσευχή, σου έρχεται ένα τέτοιο πράγμα, γίνεσαι μακρόθυμος, ό,τι και να σου κάνει κάποιος.

Η εκκωφαντική σιωπή των Ιεραρχών στην επέλαση του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας!


Νίκος Ταμουρίδης: "Μόνον ένας θεσμός έχει τη δυνατότητα αντίδρασης, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας"!
Κι αυτόν οι ίδιοι οι Αρχιερείς τον φίμωσαν!
Οι Έλληνες πιστοί με πρωτοφανή έκπληξη βλέπουν την χώρα μας να ισλαμοποιείται με τρομερή ταχύτητα, χωρίς να αντιδρούν οι θεσμοί της, χωρίς να μιλούν οι ταγοί της, χωρίς να ξεσηκώνεται ο λαός της!

Υπάρχει και άλλος δρόμος πατέρα!

Kάποτε πήγε ένας πατέρας να κλέψει. Πήρε μαζί και τον γιό του, μαθητή του δημοτικού και του είπε:
- Θα κοιτάς αυτόν τον δρόμο αριστερά, θα κοιτάς και αυτόν τον δρόμο δεξιά. Εάν δεις κάποιον να έρχεται, να με ειδοποιήσεις σφυρίζοντας.
- Άλλος δρόμος πατέρα δεν υπάρχει; ρώτησε ο γιός.
- Όχι, αυτούς που σου λέω εγώ...
- Υπάρχει και άλλος δρόμος πατέρα!
- Ποιός είναι ο άλλος δρόμος;

Το έργο του Αγίου μας,συνεχίζεται...


  Ως νέοι της Αγιοτόκου Θεσσαλονίκης, τέκνα των Αγίων Δημητρίου και Πορφυρίου, δοξάζουμε τον υπέροχο Θεό, για το μεγάλο δώρο που μας έχει προσφέρει και εννοούμε βεβαίως την Χριστιανική Καταφυγή του Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης.

Η “πυξίδα” του ανθρώπου



    Το μεγάλο "πρόβλημα" για όσους δεν πιστεύουν στον Θεό, δεν είναι τόσο ο Θεός, τον οποίον αμφισβητούν γιατί δεν τον βλέπουν ή δεν θέλουν να δουν, αλλά η ύπαρξη των αγίων, που βάδισαν συγκεκριμένη οδό προς την θεοκοινωνία. Αυτοί είναι ιδιαιτέρως ορατοί και κυρίως είναι ορατά τα άγια λείψανά τους. 

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

- Τὸ ρωτᾶς τὸ μωρὸ καὶ τὸ βαφτίζεις;



Λένε πολλοὶ (κακοπροαίρετοι):
- Τὸ ρωτᾶς τὸ μωρὸ καὶ τὸ βαφτίζεις;''. Καὶ τοὺς ἀπαντάω:

Άγιος Παΐσιος - Η υπερηφάνεια γελοιοποιεί τον άνθρωπο

Γέροντα, τί είναι αυτό που μας κάνει να θέλουμε να γίνη γνωστό στους άλλους ό,τι καλό κάνουμε, ενώ έχει τόση γλυκύτητα, τόση απαλάδα, το να ζη και να εργάζεται κανείς στην αφάνεια;
Το πιο σπουδαίο είναι ότι, όταν ο άνθρωπος έχη εσωτερικότητα και προσπαθή να μη γίνεται γνωστό το καλό που κάνει, είναι αισθητό στους άλλους∙ όλοι τον ευλαβούνται και τον αγαπούν, χωρίς ο ίδιος να το καταλαβαίνη.
https://orthodoxhporeiakaizwh.blogspot.com/search/label/%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%99%CE%91%20%CE%9A%CE%91%CE%99%20%CE%95%CE%9E%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%97%CE%A3%CE%97

Καταστροφικές Λατρείες, Σέκτες και η αντιμετώπισή τους



Η εποχή μας, η οποία χαρακτηρίζεται από έντονες πνευματικές αναζητήσεις στο δυτικό κόσμο, λόγω της πανθομολογουμένης γενικής καταπτώσεως των παλαιών δυτικών χριστιανικών ομολογιών/αιρέσεων (παπισμού και προτεσταντισμού), μετέφερε τις τελευταίες δεκαετίες και στις Ορθόδοξες Εκκλησίες από τη δύση την προπαγάνδα πολλών από τα λεγόμενα «νέα θρησκευτικά κινήματα» (“New Religious Movements”, NRMs), ομάδων που γενικώς αποκλίνουν από τις γνωστές έως τα μέσα του 20ου αιώνος θρησκείες (και «ομολογίες» - “denominations”) και δραστηριοποιούνται στο περιθώριο των παλαιοτέρων θρησκειών, κυρίως του χριστιανισμού, του βουδισμού και του ινδουϊσμού, αποκλίνουν όμως σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό από τα διδάγματα εκείνων.

Πρέπει νά μή λεγόμαστε μόνον ἀλλά καί νά εἴμαστε χριστιανοί (Μαγν. IV, 1).

Κανείς δεν αμαρτάνει, όταν στηρίζεται στην πίστη˙ κανείς δε μισεί, όταν είναι γεμάτος αγάπη. Το δέντρο είναι φανερό από τους καρπούς του. Όσοι λένε ότι πιστεύουν, θα το αποδείξουν από τα έργα τους… Είναι καλύτερο να σιωπά κανείς και να έχει πίστη, παρά να μιλά διαρκώς για την πίστη και να μην παρουσιάζει έργα. Η διδασκαλία είναι καλή, μόνον όταν εκείνος που μιλά πράττει…

Μέ μιά λέξη ἄλλαξε ὅλη τήν ἱστορία τῆς ζωῆς του...

Σχετική εικόνα

...Ἕνα «ἥμαρτον» δικό μας, ἕνα δάκρυ δικό μας καί μία σταγόνα ἀπό τό Αἷμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐξαφανίζει τήν ἁμαρτία καί μᾶς χαρίζει τόν Παράδεισο.
Μήν ἀπογοητεύεσθε ἀπό τό κακό πού μᾶς περικυκλώνει, ἀλλά νά θυμόμαστε τόν ἕνα πού εἶπε μία λέξη, μία φράση: «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθης ἐν τῇ Βασιλεία σου». «Ἀληθινά σοῦ λέγω ὅτι σήμερα μαζί μου θά εἶσαι στόν παράδεισο», θ’ ἀκούσουμε κι ἐμεῖς. Μέ μιά λέξη ἄλλαξε ὅλη τήν ἱστορία τῆς ζωῆς του, καί εἶναι αὐτός ὁ κλέφτης, ὁ ληστής, πού κέρδισε τόν Παράδεισο.

Ἡ ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τῶν Ποιμένων ποὺ σκεπάζει τὶς ἄηχες κραυγὲς τῶν ἀμβλωμένων ἀμνῶν

   Ἐδῶ στὶς ΗΠΑ ποὺ διαμένω τὸ ζήτημα τῶν ἐκτρώσεων εἶναι ἕνα ζήτημα μείζονος ἐνδιαφέροντος. Ἔχει ἀπασχολήσει τὸ Ἀνώτατο Δικαστήριο ἐπανειλημμένα καὶ εἶναι ἐδῶ καὶ δεκαετίες στὴν ἀτζέντα τῶν δύο μεγάλων πολιτικῶν παρατάξεων, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ τῶν πιὸ μικρῶν. Ἡ ἔνταση μὲ τὴν ὁποία ὑποστηρίζονται οἱ ἀντίθετες ἀπόψεις εἶναι μεγάλη, μὲ ἀντεγκλήσεις  καὶ δυναμικὲς καμπάνιες. Οὐδεὶς ὅμως Κυβερνητικὸς παράγοντας διανοήθηκε ποτὲ νὰ κάνει αὐτὸ ποὺ ἔπραξε στὴν Ἑλλάδα ὁ Ὑπουργὸς κ. Καραμανλὴς μὲ τὴν ἀφίσα τοῦ “Ἀφῆστε με νὰ Ζήσω” στὸ Μετρὸ τῶν Ἀθηνῶν!

Τίποτα δέν φοβᾶσαι καί δέν ἔχεις πνευματικό;

Ο άνθρωπος έχει τον ιατρό του, έχει τον κρεοπώλη του, έχει τον ράφτη του, έχει τον μπακάλη και τον μανάβη του... και τι δεν έχει για τη σάρκα του... Για την αθάνατη ψυχή του όμως δεν έχει πνευματικό.
Πού πας άνθρωπε; Δεν φοβάσαι τον θάνατο, δεν φοβάσαι την κόλαση, δεν φοβάσαι τον Θεό; Τίποτα δεν φοβάσαι και δεν έχεις πνευματικό; 
Καλά ποιος είναι ο προορισμός του ανθρώπου; Να τραφούν τα σκουλήκια όταν πεθάνει; Ή ήρθε στη γη, για να φάει τις μπάμιες και τα φασολάκια; Είμαστε αστείοι να το πιστεύουμε αυτό... 

Ἁγιαζόταν καθημερινὰ ὁ ποιμένας κι αὐτὴ ἡ χάρη ἁπλωνόταν, ὅπου βρισκόταν, ὅπου ἱερουργοῦσε, ὅπου εὐεργετοῦσε... (2)


ΟΣΙΟΣ ΠΟΙΜΗΝ

«Ποιμάνατε τὸ ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ …. τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ φανερωθέντος τοῦ ἀρχιποίμενος κομιεῖσθε τὸν ἁμαράντινον τῆς δόξης στέφανον» (Α΄ Πέτρου ε´2 – 4).

(Ποιμάνατε τὸ εἰς τὴν δικαιοδοσίαν σας ποίμνιον τοῦ Θεοῦ…. Νὰ γίνεσθε εἰς τὸ ποίμνιον ὑποδείγματα ἀρετῆς ἀξιομίμητα. Καὶ ὅταν φανερωθῆ ὁ Ἀρχιποίμην Χριστός, θὰ λάβετε ὡς ἀμοιβὴν τὸν ἄφθαρτον τῆς δόξης στέφανον). (μετάφρ. Παν. Τρεμπέλα).

Ἀρχιμ. Εἰρηναῖος Βαϊόπουλος: Ἀντιοικουμενιστής, ἀντιπαπικός, κήρυξ τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἐλεημοσύνης ὁ μακαριστὸς Ἀρχιμανδρίτης Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


gerontas

 «Τελέσαμε σήμερα ἀγαπητοί μου, τὸ ὄγδοον ἐτήσιο μνημόσυνο τοῦ Μακαριστοῦ, Ὁσιοτάτου Γέροντός μας Ἀθανασίου, καὶ ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, μᾶς δίδει γιὰ ἀκόμη μία φορὰ τὴν εὐκαιρία νὰ φέρουμε στὴν μνήμημας τὴν ἁγίατου ζωή, τὸ γνήσιο καὶ ἀνόθευτο κήρυγμάτου, τὴν Ὀρθόδοξη Θεολογίατου, τὸ μέγιστο χάρισμα τῆς ἑρμηνείας τῶν Ἱερῶν Γραφῶν, τοὺς ὁμολογιακούς του ἀγῶνες, τοὺς διωγμοὺς ποὺ ὑπέστη ἕνεκεν δικαιοσύνης, τὴν ἀγάπη του πρὸς τὴν νεότητα, τὴν πολύπλευρη ποιμαντική του δραστηριότητα καὶ τὸν ἀκάματο ζῆλο του νὰ στηρίζει τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ, νὰ χαίρει μετὰ χαιρόντων καὶ νὰ κλαίει μετὰ κλαιόντων.

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

Όταν λείπει ο Χριστός...

Του Ανδρέα Χριστοφόρου
Όταν λείπει ο Χριστός από την ψυχή μας, αντί Αγάπης, Χαράς Ειρήνης, Πίστεως, Πραότητος, Εγκράτειας, Αγαθοσύνης, είμαστε γεμάτοι με Συναίσθημα, Θλίψη, Ταραχή, Απιστία, Ακράτεια στις επιθυμίες, Κακία.
Όταν λείπει ο Χριστός από το σώμα μας, αντί Θείου Έρωτος και μανίας, είμαστε γεμάτοι από ακόρεστες σαρκικές επιθυμίες.
Αντί Ναός Αγίου Πνεύματος, το σώμα μας γίνεται ναός του πειρασμού, όπου λατρεύεται η σαρκική ακολασία!

Η αμαρτία της γλώσσας είναι η συνηθέστερη και η πιο συχνή αμαρτία...

Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Η αμαρτία της γλώσσας είναι η συνηθέστερη και η πιο συχνή αμαρτία. «Ει τις εν λόγω ου πταίει, ούτος τέλειος ανήρ», λέει ο Απόστολος Ιάκωβος (Ιακ. 3,2).

Το φαινόμενο Χάρι Πότερ, μαγεία και αποκρυφισμός


Η μακρά πείρα της μάχης κατά του ποικίλου κακού που η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει κερδίσει με το πέρασμα των αιώνων, ήδη από την "προϊστορία" της στην Παλαιά Διαθήκη, τής επιτρέπει να έχει λόγο με επίγνωση για τα σύγχρονα ποικιλόμορφα "υπερφυσικά" φαινόμενα της λεγομένης "Νέας Εποχής", ένα από τα οποία είναι και αυτό του μυθιστορηματικού μικρού μάγου Harry Potter.

Το μικρό και το μεγάλο κακό

Το οποιοδήποτε κακό που μας έκανε ο άλλος, ο γείτονας, ο αδελφός, ο συνεργάτης, ο συγγενής, δεν είναι τόσο μεγάλο όσο μας φαίνεται. Είναι παροδικό, δηλαδή και σ΄ όλη τη ζωή να διαρκέσει, θα περάσει κάποια μέρα. Δεν έχει αιώνια ισχύ και δύναμη και ύπαρξη. Το κακό όμως που κάνουμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας, όταν δεν συγχωρούμε, είναι χωρίς τέλος.
Έχει αιώνια ισχύ και θα τιμωρηθούμε αιωνίως.

Άγ. Ιωάννης Χρυσόστομος: Κινδυνεύω να μη βρω διαφορά μεταξύ ανθρώπου και θηρίου...

Όταν σε βλέπω να ζεις χωρίς φρόνηση, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο και όχι βόδι;
Όταν σε βλέπω να αρπάζεις, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο κι όχι λύκο;
Όταν σε βλέπω να κυλιέσαι στην αμαρτία (να πορνεύεις) πώς να σε αποκαλέσω άνθρωπο και όχι χοίρο;
Όταν σε βλέπω γεμάτον πονηριά, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο και όχι φίδι;
Όταν σε βλέπω ανόητον πώς να σε ονομάσω άνθρωπον και όχι γαϊδούρι;
Όταν σε βλέπω ανυπάκουο, χωρίς σύνεση, πώς να σε πω άνθρωπο κι όχι πέτρα;

Οι Ιερές Εικόνες


Η εικόνα δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο, ούτε ακόμη και μια απλή εικονογράφηση της Γραφής. Είναι αναπόσπαστο μέρος της Λειτουργίας, αποτελεί «μέσο για να γνωρίσουμε το Θεό και να ενωθούμε μαζί Του». Ο λόγος και η εικόνα στη Λειτουργία σχηματίζουν μια αξεχώριστη ολότητα, ένα μέσο συντονισμού, μια «πνευματόσφαιρα» θα μπορούσαμε να πούμε, διαμέσου της οποίας η Παράδοση καθιστά επίκαιρο και ζωντανό το Ευαγγέλιο. Έτσι η εικόνα αντιστοιχεί στη Γραφή όχι ως εικονογράφηση, αλλά με τον τρόπο που αντιστοιχούν σε αυτή τα λειτουργικά κείμενα: «τα κείμενα αυτά δεν γεννιούνται για να αναπαράγουν τη Γραφή όπως έχει. Είναι σαν τις υφάνσιμες ύλες. Εναλλάσσοντάς τες και αντιπαραβάλλοντας τα μέρη τους, αποκαλύπτουν το νόημά της, μας υποδεικνύουν τον τρόπο να ζήσουμε το ευαγγελικό κήρυγμα. Η εικόνα, απεικονίζοντας διάφορες στιγμές της αγίας ιστορίας, μεταδίδει με οπτικό τρόπο το νόημά τους και τη ζωτική σημασία τους. Έτσι, με τη λειτουργία και την εικόνα, η Γραφή ζει μέσα στην Εκκλησία και μέσα σε καθένα από τα μέλη της» (Olivier Clement, Η Θεολογία της Εικόνας).

Το συμφέρον της ψυχής μας

Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σῦρος
Χρειάζεται μεγάλος ἀγώνας, γιατί τά πάθη ἔχουν μεγάλη δύναμη. Μέ τή χάρη ὅμως τοῦ Θεοῦ θά νικήσει ὁ γενναῖος ἀθλητής πού ἀγωνίζεται μ’ ὅλες τίς δυνάμεις του.
Ὁ σωματικός κόπος καί ἡ μελέτη τῶν θείων Γραφῶν φυλᾶνε τήν καθαρότητα τοῦ νοῦ. Ἀκόμη χρειάζεται καί πολλή προσευχή, ὥστε νά ἐπισκιάσῃ τόν ἀγωνιστή ἡ Θεία Χάρη.

Ο Θεός ζητάει μόνο θερμότητα καρδιάς και αγνότητα ψυχής.

Ας μην παραλείπουμε να συμμετέχου­με στο πασχάλιο δείπνο της ευχαριστιακής συνάξεως, που γίνεται τακτικά στο ναό, αλλά και σε κάθε εκκλη­σιαστική ακολουθία, αν είναι δυνατόν.
"Μα έχω τόσες φροντίδες και ασχολίες!", θα μου πεις. Γι' αυτό ακρι­βώς έλα στο ναό, για να ελκύσεις με την εδώ παρουσία σου την εύνοια του Θεού, κι έτσι να φύγεις ασφαλισμένος· για να Τον έχεις βοηθό στις υποθέσεις σου, κι έτσι να γίνεις ακατανίκητος από τους δαίμονες και τους μοχθηρούς ανθρώπους. Γιατί, συμμετέχοντας στη θεία λειτουργία και στην κοινή λατρεία, θα ενισχυ­θείς από τον παντοδύναμο Θεό, θα πάρεις τα δικά Του όπλα, κι έτσι ούτε ο διάβολος ούτε οι άνθρωποι θα μπορέσουν να σε βλάψουν.

Η αγιότητα δεν είναι απλά ορθότητα ή τιμιότητα...

Η αγιότητα δεν είναι απλά ορθότητα ή τιμιότητα, για την οποία οι ηθικοί θα ανταμειφθούν στην Ουράνια Βασιλεία του Θεού. Είναι εκείνο το ύψος, κατά το οποίο οι άνθρωποι είναι πλημμυρισμένοι με τη Χάρη του Θεού, η οποία διοχετεύεται από αυτούς προς όλους όσους τους συναναστρέφονται. Η αγιότητά τους προέρχεται από την άμεση και συνεχή σκέψη της Δόξας του Θεού. 
https://agiapisti.blogspot.com/

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Γέροντος Δωροθέου: Ἄν προσέξεις, θά δεῖς ὅτι οἱ ἅγιοι τῶν τελευταίων χρόνων στήν Ἑλλάδα ἔχουν δύο χαρακτηριστικά...

 Ἄν προσέξεις, θά δεῖς ὅτι οἱ ἅγιοι τῶν τελευταίων χρόνων στήν Ἑλλάδα ἔχουν δύο χαρακτηριστικά. Ἔχουν μόνο τήν βασική μόρφωση (δημοτικό) ἤ οὔτε κάν αὐτή (Ἅγιος Πορφύριος) καί ἔχουν ὡς προσευχή τους τήν εὐχή: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με.

Τό ζωντανό παράδειγμα λέει περισσότερα ἀπό τά λόγια

... Το σχολείο δίνει στον άνθρωπο ορθολογική εκπαίδευση, αλλά όχι πνευματικότητα.
Οι περισσότεροι θεολόγοι που διδάσκουν στα σεμινάρια και τις θεολογικές μας σχολές δεν ζουν σύμφωνα με ό,τι διδάσκουν.
Κι ωστόσο θα έπρεπε να λειτουργούν ως παράδειγμα για τη νεολαία μας. Δεν λειτουργούν έτσι όμως, κι αυτός είναι ο λόγος που η κατάσταση στις σχολές μας δεν είναι καλή.
Πρέπει όμως οι νέοι να έχουν ένα ζωντανό παράδειγμα για να διδάσκονται από αυτό, διότι τέτοια παραδείγματα είναι καλύτερα και από τις λέξεις.

Η βιολογική μου μητέρα 7,5 μηνών έγκυος έκανε έκτρωση.. όμως Έζησα!

* Αν έτσι, από θαύμα, είχαμε μπροστά μας ένα απ΄αυτά τα αμέτρητα παιδιά που μπήκαν στην διαδικασία της έκτρωσης, πως θα μας περιέγραφε την εμπειρία του; Κι όμως υπάρχει ένα τέτοιο παιδί! Που γλύτωσε, μεγάλωσε και βρίσκεται μπροστά μας... Γιατί, υπάρχει πιο πειστικό επιχείρημα από το να βλέπεις και να ακούς να σου τα λέει ένα παιδί που διασώθηκε από την διαδικασία της έκτρωσης, ο καλός Θεός γνωρίζει το γιατί, ενώ βρισκόταν ήδη 7,5 μήνες στην κοιλιά της μάνας της; 

Ἔνας ἐπίκαιρος λόγος τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Ἔνας ἐπίκαιρος λόγος τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου διὰ τὴν σημερινὴν κατάστασιν εἰς τὸν Ὁρθόδοξη χριστιανική κοινωνία
πηγή
proskynitis

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Σιναΐτης γιά τήν πολυλογία

Πρέπει να δούμε την αιτία απ’ όπου μπαίνει και βγαίνει το αμάρτημα της πολυλογίας
Οι ρίζες, τα αίτια και οι επιπτώσεις από την πολυλογία στον άνθρωπο, όπως τα βλέπει ο Όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης.
«Πρέπει να δούμε την αιτία απ’ όπου μπαίνει και βγαίνει το αμάρτημα της πολυλογίας.
Η πολυλογία είναι θρόνος της ματαιοδοξίας, καθισμένη πάνω της η κενοδοξία προβάλλει και διαφημίζει τον εαυτό της.
https://www.dromokirix.gr/

Αγ. Λουκάς Κριμαίας: Γιατί κρίνεις;

Όλοι μας, αρχίζοντας από μένα, συνεχώς κρίνουμε και κατακρίνουμε ο ένας τον άλλον και γι’ αυτό θα δώσουμε λόγο στη φοβερά κρίση του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Θα μας κρίνει Αυτός διότι και εμείς κρίνουμε τους άλλους, ψάχνουμε να βρούμε στον πλησίον μας το παραμικρό σφάλμα ενώ τις δικές μας αμαρτίες δεν τις βλέπουμε και ούτε θέλουμε να τις σκεφτόμαστε.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Τα όργανα του Αντιχρίστου στην Εκκλησία

Ο Αντίχριστος θα κηρύξει αγαπητοί μου την έλευση νέας εποχής εις την γην, η οποία θα διαδεχθεί την Χριστιανικήν εποχή, δημιουργώντας ίσως μια τρίτη διαθήκη. Έχουμε την Παλαιά Διαθήκη, έχουμε την Καινή Διαθήκη και θα δημιουργήσει μία τρίτη διαθήκη.