Δευτέρα 7 Απριλίου 2025

Κων/νος Παπαδημητρακόπουλος: «Χωρίς παιδιά;» (Οπτικοακουστικό υλικό)

Τήν Δευτέρα 31.3.2025 πραγματοποιήθηκε ὁμιλία ἀπό τόν κ. Κων/νο Παπαδημητρακόπουλο, συγγραφέα,  μέ θέμα «Χωρίς παιδιά;».

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (8)

Ὁ ἱεροκήρυκας Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἔρχεται νὰ ὑπηρετήσῃ τὴν Φλώρινα ὑπὸ τραγικὲς συνθῆκες
Ἡ Bεατρίκη Λαπατᾶ, νεαρὴ δασκάλα τότε, θυμᾶται:
«Oἱ συνθῆκες ἦταν τραγικές. Tίποτε τὸ πνευματικὸ δὲν ὑπῆρχε στὴ Φλώρινα, οὔτε κήρυγμα οὔτε κατηχητικό... Ὥσπου ἕνα δειλινό, στὸ δρόμο ποὺ ἀνηφορίζει ἀπό τὸν Σταθμό, βλέπω ἕναν παπᾶ ν' ἀνεβαίνῃ. Ἡ μορφή του ἦταν ἀκτινοβόλα. Τὸ πρόσωπό του ἀσκητικό... Tὸν ξαναβλέπω στὸν Ἅγιο Γεώργιο... νὰ συζητᾶ μὲ ἕναν κληρικό... Παγόβουνο ὁ ἕνας, ἡφαίστειο ὁ ἄλλος, ― ὁμολογῶ ὅτι ἔβαλα αὐτί―. Προσπαθοῦσε νὰ τὸν παγώσῃ μὲ τὰ ἀπαισιόδοξα λόγια του. Ἔλεγε, ὅτι στὴ Φλώρινα δὲν γίνεται τίποτε, ὅτι στὴ Φλώρινα δὲν ὑπάρχει λαὸς νὰ τὸν παρακολουθήσῃ καὶ ὅτι πρέπει νὰ ματαιώσῃ τὸ κηρυκτικό του πρόγραμμα, διότι ὁ κόσμος στὴ Φλώρινα ἐκτὸς τῶν ἄλλων δὲν συμπαθεῖ τοὺς παπᾶδες.
Ἡ ἀπάντηση τοῦ ἱεροκήρυκα ἦταν· Θ' ἀγωνιστοῦμε γιὰ τὴ MIA ΨYXH».

Η έκτρωση είναι έγκλημα – Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας

ΤΟ ΘΗΡΙΟ ΤΟΥ ΕΓΩΙΣΜΟΥ π. Αυγουστίνου Καντιώτου.

 Από την σειρά ομιλιών «Φωνὴ βοώντος» του †Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου ως αρχιμανδρίτου.  youtube

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά – Ο Χριστός

 

Νέες ἠλεκτρονικές ταυτότητες καί ὁ προσωπικός ἀριθμός, (Π.Α.): Ἕνα φλέγον, ζωτικῆς σημασίας θέμα μέ πνευματικές διαστάσεις.

    Στούς ἐσχάτους καί ἀποκαλυτικούς αὐτούς χρόνους πού ζοῦμε, πολλές εἶναι οἱ σκοτεινές δυνάμεις, οἱ αἱρέσεις καί οἱ πλάνες, πρός τίς ὁποῖες καλεῖται νά ἀντιπαλαίσει ἡ Ἐκκλησία, οἱ ὁποῖες ἀπειλοῦν νά ἀκυρώσουν τή σωτηρία μας. Πολλά εἶναι τά καυτά καί ζωτικῆς σημασίας πνευματικά θέματα, τά ὁποῖα ἀναφύονται διαρκῶς μέσα στόν χῶρο τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί κοινωνικῆς ζωῆς, ἀπέναντι τῶν ὁποίων καλεῖται νά πάρει ὑπεύθυνη θέση ὁ κλῆρος καί ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ. Ἕνα ἀπό αὐτά, χωρίς ἀμφιβολία εἶναι καί τό θέμα τῶν νέων ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, τήν ἔκδοση τῶν ὁποίων ἤδη ἔχει δρομολογήσει ἡ Κυβέρνηση. Ἀναγκαῖο θεωρήσαμε νά ἐπαναφέρουμε τό θέμα αὐτό μέ τήν παροῦσα ἀνακοίνωσή μας, καθώς πλησιάζει ἡ λήξη τῆς προθεσμίας παραλαβῆς των, (Αὔγουστος 2026). Καί τοῦτο ὄχι μόνον διότι, ὅπως ἐπισημαίνουν πολλοί, (Σύλλογοι, Χριστιανικά Σωματεῖα καί διακεκριμένες προσωπικότητες), τό θέμα αὐτό ἔχει καί πνευματικές διαστάσεις, ἀλλά καί διότι μέχρι στιγμῆς δέν ἔχει πάρει ἐπίσημη θέση μέ ἀνακοίνωσή της ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία, πράγμα πού προκαλεῖ ἰδιαίτερη ἀνησυχία στό ἐκκλησιαστικό πλήρωμα. 

Ὀργή καί ὑπομονή

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Μήν ὁμιλῆς τίποτε μέ ταραχή, διότι ἡ κακία δέν γεννᾶ τό καλό, ἀλλά νά ὑπομείνης μέχρις ὅτου εἰρηνεύσης καί τότε νά ὁμιλήσης εἰρηνικά. Μήν ἀνέχεσαι ἡ ὀργή νά ἐξυψώνεται πάνω ἀπό τόν τράχηλό σου. Ὅποιος δέν συγκρατεῖ τήν γλῶσσα του στόν καιρό τῆς ὀργῆς, αὐτός δέν ἠμπορεῖ νά συγκρατήση κανένα πάθος.

Ἐμεῖς οἱ χριστιανοί γνωρίζουμε καλά λόγια τά ὁποῖα ἠμποροῦμε νά τά χρησιμοποιήσουμε στόν νοῦ καί στήν καρδιά γιά νά ἀπαλλαγοῦμε ἀπό τήν ταραχή. Ἀκούοντας τίς κατηγορίες σιωπηλά, μιμούμεθα τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό.

Αν ήμουν ο διάβολος δεν θα ερχόμουν χρησιμοποιώντας βία αλλά ευκολία.

“Αν ήμουν ο διάβολος δεν θα ερχόμουν χρησιμοποιώντας βία αλλά ευκολία. Θα τους έδινα ό,τι θέλουν, και ό,τι έχουν ανάγκη, θα τους έκανα να νιώθουν ομοιογενείς αλλά εντελώς μόνοι, θα τους έκανα να ψυχαγωγούνται διαρκώς αλλά να είναι σιωπηλά κενοί, θα θόλωνα τις γραμμές μεταξύ της αλήθειας και της άποψης, μέχρι που τίποτα να μην σήμαινε κάτι.

Φρουρησι της φαντασιας

Ἑορτολόγιο
Περίοδος Δ΄ – Ἔτος ΜΒ΄ Φλώρινα – ἀριθμ. φύλλου 2666
Κυρ. Ε΄ Νηστειῶν ὁσ. Μαρίας Αἰγυπτίας
6 Ἀπριλίου 2025
Συντάκτης (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Ν. Καντιώτης

Καὶ πάλι κήρυγμα, ἀγαπητοί μου. Καὶ τὸ ἀ­πο­τέλεσμα ποιό; Μόνο ὁ καρδιογνώστης Θεὸς γνωρίζει. Καὶ μιὰ ψυχὴ ἂν μετανοήσῃ, εἶνε ἀρκετὸ γιὰ νὰ ἱκανοποιηθῇ ὁ κήρυκας.

Σήμερα οἱ ἄνθρωποι ἔχουν τὸ μυαλό τους σκόρπιο· εἶνε σὰν ἕνα κόσκινο μὲ χίλιες τρῦ­πες, μὲ τὸ ὁ­ποῖο δὲν μπορεῖ νὰ βγάλῃ καν­εὶς νερὸ ἀπ᾽ τὸ πηγάδι· διαρρέει. Ἔτσι καὶ τὰ τρύ­πια καὶ σκόρπια μυαλὰ σήμερα δυσ­κολεύονται νὰ συγκρατήσουν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ.

ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΟΤΟΣ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ!

 

Ἡ χαρμόσυνος ἀπόφασις τῆς Δ.Ι.Σ. …. Προβληματισμοί καί σκέψεις -2ον

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης

Β΄ ΜΕΡΟΣ

Θέμα: «Ὅταν ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς βγῆκε καὶ στὴν θέση του μπῆκε τὸ Σύνθρονο ἄνευ Πανορθόδοξης Συνόδου»

(Ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ Ἀναστημένος Χριστός, Ὁμόθρονος ἢ Ὁμοιόθρονος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι; Τί λέγει ὁ Περιστερίου; Τί ΔΕΝ λέγει ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ.;)

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Καθὼς γιὰ μία ἀκόμη φορὰ στεκόμαστε στοὺς πρόποδες τῆς Ἀνακοίνωσης τῆς Δ.Ι.Σ. καὶ ἀτενίζουμε πρὸς τὴν «κορυφαία» ἀπάντηση Αὐτῆς (ὅπου διασαφηνίζεται τὸ θέμα τῆς ὀρθῆς καὶ κατὰ πάντα παραδοσιακῆς τοποθέτησης τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης), μία βιαία φωνὴ κερδίζει τὴν προσοχή μας, μία ἀρχαία φωνὴ ποὺ αἰῶνες πρὶν ἔχει εἰπωθεῖ διὰ στόματος Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου, τοῦ ἁγίου προστάτη τῶν ἀληθῶν Δογμάτων τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας. «Ἀκοῦστε, λέγει, τὴν πονηριὰ ποὺ μᾶς κάνουν». (Μέγας Ἀθανάσιος)! Λοιπόν,

Γιατί δεν βλέπω την σειρά "Από τα Φάρασα στον Ουρανό" στην TV; - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Αντίχριστος ''Χριστιανικός'' καθωσπρεπισμός

 
Γεώργιος. Β. Λουκάκης
,
 Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α).

    Άλλη μια ''εθιμοτυπική'' και αναμενόμενη,λόγω της ιερότητος της περιόδου (Σαρακοστή), ακραία βλάσφημη και με διάχυτο το ψυχοπαθολογικό στοιχείο, εκδήλωση (έκθεση πινάκων) έλαβε χώρα στο κέντρο της πρωτεύουσας της ακόμη -κατ΄ευφημισμόν - χαρακτηριζομένης ως χριστιανικής πατρίδος μας. Όχι δεν θα ασχοληθούμε εδώ με αυτό καθ΄αυτό το γεγονός, ούτε με την ομολογιακή αποκαθήλωση των βλάσφημων τερατουργημάτων, ούτε με την θλιβερή συγχορδία των συνασπισμένων απολογητών-προωθητών οποιασδήποτε ενέργειας συντείνει στον θρησκευτικό και εθνικό αποχρωματισμό του Γένους. Απλώς να επισημάνουμε ότι οι δυστυχείς αυτοί μέσα στην αντίχριστη παραφορά τους δεν αντιλαμβάνονται ότι τα χιλιοειπωμένα και συνεχώς επαναλαμβανόμενα παπαγαλιστί επιχειρήματά τους (λογοκρισία, φανατισμός. σκοταδισμός κλπ) καθώς επανειλημμένως  κονιορτοποιήθηκαν ακόμη και από μη ''σεσημασμένους'' ως θρησκόληπτους αλλά απλώς καλοπροαίρετους ανθρώπους, έχουν προ πολλού απωλέσει την οποιανδήποτε επίδραση- διεισδυτικότητα επί της συντριπτικής πλειονότητος των πολιτών.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΔΕΝ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΑΣΧΑ;

 
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 7η Απριλίου 2025

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΔΕΝ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΑΣΧΑ;

(Αντί για την Ανάσταση του Χριστού «εορτάζουν» τον θάνατό του)

        Η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία μας, η μόνο αληθινή, Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού, καθότι, μόνη αυτή διατηρεί ανόθευτη και απαραχάρακτη την σώζουσα αλήθεια, όπως κηρύχτηκε από τον Κύριο, παραλήφτηκε και διαδόθηκε στα πέρατα της οικουμένης από τους Αγίους Αποστόλους, οριοθετήθηκε από τις Άγιες Συνόδους, τηρήθηκε από τους Αγίους Πατέρες και διαφυλάχτηκε από το εκκλησιαστικό πλήρωμα. Αντίθετα, τα σχίσματα και οι παντοειδείς  αιρέσεις, υπό την επήρεια του Σατανά την παράλλαξαν, χάνοντας έτσι τον σωστικό της χαρακτήρα.

Αφού ορισμένοι θέλετε να καταρρίπτετε εθνικούς μύθους, πάρτε άλλον ένα: Αδαμάντιος Κοραής!


Πέθανε σαν σήμερα, 6 Απριλίου 1833.
Τον μαθαίνουμε ως "πνευματικό αρχηγό" της Επανάστασης κι ότι σήκωσε την πεσμένη Ελλάδα!
Μπούρδες!
Πέρα από το γεγονός ότι ζούσε για χρόνια στην ασφάλεια του Παρισιού κι έγραφε ανενόχλητος φιλολογικά έργα, θεωρούσε τους Έλληνες αγροίκους και αμαθείς. Ποθούσε διακαώς να τούς μορφώσει με τα διδάγματα της Γαλλικής Διανόησης και να τούς ωθήσει (ίσως και κάποια στιγμή) σε κοινωνική επανάσταση.

Μαρτυρία θαυμαστή περί του γέροντος Τύχωνος του Αγιορείτου

Αφήγηση γέροντα ηγουμένου (τελευταίο πνευματικοπαίδι του χαρισματούχου παπα-Φιλάρετου του Κωνσταμονίτη). Όταν ήμουν νεαρός μοναχός με την ευλογία του γέροντά μου Φιλάρετου πήγα να εξομολογηθώ στον παπα-Τύχωνα τον Ρώσο, τον γέροντα του π.Παισίου. Αφού μας δέχθηκε, του είπαμε γιατί πήγαμε και ξεκίνησα την εξομολόγηση.

Έλεγα με σκυμμένο κεφάλι τις αμαρτίες μου και όσο περνούσε η ώρα ένιωθα τον αυχένα μου να μουσκεύει. Δεν ήξερα τι συμβαίνει. Μόλις τελείωσα την εξομολόγηση και σήκωσα το κεφάλι είδα τον παπα-Τύχωνα να κλαίει με πολλά δάκρυα, τα οποία έπεφταν πάνω στο κεφάλι μου όση ώρα έκανα την εξομολόγηση!

Κυριακή 6 Απριλίου 2025

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (7)

 Ὁ π. Αὐγουστῖνος στὴ ΦΛΩPINA τὸ 1942-1943
Μὲ ἕδρα τὴ Μητρόπολι Θεσσαλονίκης ὁ ἱεροκήρυκας Αὐγουστῖνος ἔκανε τὶς πιὸ ἐπικίνδυνες ἀποστολές. Ἔπαιρνε ἀποσπάσεις στὶς πιὸ δύσκολες πόλεις τῆς Μακεδονίας κηρύττοντας, κατηχώντας καὶ ἐνισχύοντας τὸ λαό.
Ἀποσπάστηκε στὴν Ἔδεσσα, στὰ Γιαννιτσά, στὴ Φλώρινα, στὴ Βέρροια, στὴ Νάουσα, στὸ Κιλκίς, στὴν Κοζάνη, στὰ Γρεβενά...
Οἱ ἀδελφὲς Ρεσναλῆ, ἡ Δόμνα Λαζαρίδου, ἡ Βεατρίκη Λαπατᾶ, ποὺ γνώρισαν τὸν π. Aυγουστῖνο στὴ νεότητά τους καὶ ἀφιερώθηκαν στὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας ὑπὸ τὴν καθοδήγησίν του, διηγοῦνται:

Άγιος Παΐσιος Από τα Φάρασα στον Ουρανό Επεισόδιο 10 - Β΄ ΚΥΚΛΟΣ (Οπτικοακουστικό υλικό)

Άγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον Ουρανό – Η τηλεθέαση της Αγιότητας

 

Η πρώτη λάρνακα του Αγίου Σάββα της Καλύμνου

Η πρώτη λάρνακα του Αγίου Σάββα της Καλύμνου. 
Ανοίγει μία φορά τον χρόνο την ημέρα της γιορτής του προς προσκύνηση

«Μοῦ ἀρέσει αὐτὴ ἡ φασαρία»!

  Εἶναι ποτὲ δυνατὸ οἱ φασαρίες νὰ εἶναι καλές, καλοί μου φίλοι, καὶ μάλιστα τόσο καλὲς ποὺ νά… μᾶς ἀρέσουν κιόλας; Ὄχι, θὰ πεῖτε! Οὔτε καὶ αὐτὲς οἱ μουσικές! Οὔτε δὲ καὶ οἱ ἀθλητικές! Οὔτε κἄν οἱ σχολικὲς καὶ οἱ ὁποιεσδήποτε ἄλλες! Καὶ ὅμως μία μάνα, μία νέα ὑπερπολύτεκνη μάνα 9 παιδιῶν, αὐτὸ τὸ ἀπίστευτο γιὰ τὰ σημερινὰ δεδομένα εἶπε σὲ συνέντευξή της σὲ δημοσιογράφο. Ὅτι τὶς ἀρέσουν πολὺ οἱ φασαρίες τῶν παιδιῶν της! Ἕνα ἄλλου εἴδους φασαρίας κι αὐτό!

*  *  *

  Συγκεκριμένα ὅταν τὴν ρώτησε, γιατί δὲν προτιμᾶ, ὡς μορφωμένη ποὺ εἶναι, νὰ κάνει ἐπαγγελματικὴ καριέρα, ὅπως συμβαίνει σὲ τόσο μεγάλη ἔκταση σήμερα, ἀπάντησε ὡς ἑξῆς: «Αὐτὴ εἶναι ἡ δική μου “καριέρα” καὶ αὐτή μοῦ δίνει εὐτυχία. Μπορεῖ τὸ ταξίδι τῆς μητρότητας νὰ εἶναι ἡ πιὸ σκληρὴ δουλειὰ τοῦ κόσμου, ὅμως εἶναι παράλληλα καὶ ἡ πιὸ ἱερή»!

Ἡ ὁσία Μαρία μᾶς καλεῖ νὰ ζήσουμε τὴν ζωή μας στὰ ἄκρα!

  Ὅσο πλησιάζουμε πρὸς τὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Ἑβδομάδα, μὲ τὶς συνεχεῖς Ἱερὲς Ἀκολουθίες καὶ τὰ Ἅγια Πρόσωπα, ποὺ προβάλλονται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μας, κανεὶς δὲν μένει ἀνεπηρέαστος. Μάλιστα, κάποιοι ἄνθρωποι ποὺ δὲν εἶχαν μέχρι πρό τινος μιὰ ζωντανή σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία, αὐτὴ τὴν περίοδο προβληματίζονται. Συνειδητοποιοῦν τὸ παράλογο τοῦ κόσμου τούτου καὶ διερωτῶνται γιὰ τὸ ποῦ τελικὰ βρίσκεται ἡ εὐτυχία.

(†) Μακαριστός μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρός ΑΝΔΡΕΑΣ. Αιωνία η μνήμη αυτού

Τά μέλη τοῦ ΠΑΣΥΒΑ και της ΣΦΕΒΑ με σεβασμό αποτίουν φόρο τιμής στον μακαριστό μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρό ΑΝΔΡΕΑ Τρεμπέλα τον και πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Βορειοηπειρωτικοῦ Αγώνα που κοιμήθηκε σήμερα 5 Απριλίου μετά από πολύμηνη νοσηλεία στο νοσοκομείο Ιωαννίνων.
Ὁ Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης, κ. ΑΝΔΡΕΑΣ (Τρεμπέλας) γεννήθηκε τὸ 1939 στην Πάτρας.

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

 7 Ἀπριλίου

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

   Στίς 7 Ἀπριλίου ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τήν μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Γεωργίου, ἐπισκόπου Μυτιλήνης. Ὁ ἅγιος Γεώργιος, ἐπίσκοπος Μυτιλήνης, ἀπό μικρός εἶχε πόθο νά ἀφιερωθῆ στόν Κύριο, γιά αὐτό ἐκάρη μοναχός σέ νεαρά ἡλικία. Μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ ἔγινε δοχεῖο τοῦ ἁγίου Πνεύματος καί διακρίθηκε χάρις στίς ἀρετές του μεταξύ τῶν ἀνθρώπων καί ἰδιαίτερα γιά τήν ἐλεημοσύνη, τήν ἀγάπη καί τήν ταπείνωση. Ἔτσι χειροτονήθηκε ἀρχιερέας στήν ἐπισκοπή τῆς νήσου Μυτιλήνης, ὅπου ἔλαμψε τήν περίοδο τῆς εἰκονομαχίας, ἐλέγχοντας τούς κακοδόξους εἰκονομάχους μέ τήν σοφία του ἀλλά καί μέ τίς γνώσεις του. Ἀφοῦ ἔζησε ὡς ἄγγελος μεταξύ τῶν ἀνθρώπων, μέ ὑπερβολικές ἀσκήσεις καί προσευχή, ἀνεχώρησε γιά τά οὐράνια σκηνώματα. Μάλιστα ὁ Κύριος ἀνήγγειλε τήν ὥρα τῆς ἐκδημίας του μέ τήν ἐμφάνιση ἑνός θείου ἀστέρος. Ἀλλά καί μετά τήν κοίμησή του τά θεῖα λείψανά του ἦσαν πηγή ἰάσεων καί θαυμάτων.

Ο Θεός καίει το ναό-μαντείο του Απόλλωνα. Τα λείψανα του αγ. Βαβύλα

 

Ο Θεός όλους μας αγαπά

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ

«ΓΡΗΓΟΡΙΕ, ΓΡΗΓΟΡΙΕ, ΤΙ ΜΕ ΔΙΩΚΕΙΣ;»!

Ὁ Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριος εἰς τὰς ἐργασίας τῆς CEC τὸν Δεκέμβριον 2024, εἰς τὴν Βαρσοβίαν, ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Συνδιοργανώνει μὲ τοὺς Λατίνους ἐπιστημονικά συνέδρια (καὶ μὲ τὴν συμμετοχὴν Οὐνιτῶν), συν­εργάζεται μὲ αἱρετικούς, σχισματικοὺς καὶ παπαδίνες καὶ εἰσάγει εἰς τὴν Μητρόπολιν Περιστερίου τοὺς ἀχειροτονήτους σχισματικοὺς τῆς Οὐκρανίας.

Μήπως ὁ Μητρ. Περιστερίου ἔθεσε τὸν ἑαυτόν του ἐκτὸς Ἐκκλησίας;

«ΓΡΗΓΟΡΙΕ, ΓΡΗΓΟΡΙΕ, ΤΙ ΜΕ ΔΙΩΚΕΙΣ;»!

Νίτσε: «Ὁ Θεὸς εἶναι νεκρός. Ὁ Θεὸς παραμένει νεκρός. Καὶ ἐμεῖς τὸν σκοτώσαμε».

Κάποιοι, μερικοὶ μεγαλοσχήμονες ρασοφόροι.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε' ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ (06-04-2025)

anastasi koris iaeirou 2

Ἡ σημερινή Κυριακή, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, εἶναι ἡ Ε’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ἡμέρα κατά τήν ὁποία ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία προβάλλει καί τιμᾶ τήν μνήμη μιᾶς μεγάλης ἀσκήτριας, πού ἔζησε τόν 6ον αἰῶνα, τῆς ὁσίας Μαρίας τῆς Αιγυπτίας. Ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ καί προβάλλει τήν ὁσία Μαρία τήν ἀγωνιστική αὐτή περίοδο τῆς ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς διότι ὑπῆρξε πρότυπο ἀσκήσεως, ἀλλά καί πρότυπο ἀληθινῆς μετανοίας. Ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε, ἡ ὁσία Μαρία, σύμφωνα μέ τόν βιογράφο της, τόν πατριάρχη Ἱεροσολύμων Σωφρόνιο, προτοῦ νά ἔρθει στήν ἔρημο τοῦ Ἰορδάνου, ὅπου ἀσκήτευσε ἐπί 47 χρόνια, ζοῦσε ζωή ἀσωτίας, παραδομένη σέ ἀλλεπάλληλες σαρκικές πτώσεις. Ὅμως κάποια στιγμή μετανόησε ἀληθινά. Καί μετά ἀπό κάποιο θαυμαστό γεγονός, ἀποφάσισε νά ἀλλάξει ζωή καί νά ζήσει τή ζωή τῆς ἀσκήσεως. Μετά δέ ἀπό πολλούς καί μεγάλους ἀσκητικούς ἀγῶνες κατά τῶν παθῶν κατόρθωσε νά φθάσει σέ μεγάλα μέτρα ἁγιότητος καί νά ἀνέβει ὅλη τή σκάλα τῶν ἀρετῶν.

Τὰ δάκρυα τοῦ Κυρίου

 

  «Καὶ στραφεὶς πρὸς τὴν γυναῖκα τῷ Σίµωνι ἔφη· βλέπεις ταύτην τὴν γυναῖκα; Εἰσῆλθόν σου εἰς τὴν οἰκίαν, ὕδωρ ἐπὶ τοὺς πόδας µου οὐκ ἔδωκας· αὕτη δὲ τοῖς δάκρυσιν ἔβρεξέ µου τοὺς πόδας καὶ ταῖς θριξὶ τῆς κεφαλῆς αὐτῆς ἐξέµαξε» (Λουκ. ζ΄, 44). (Δηλ.: Καὶ ἀφοῦ ἔστρεψε πρὸς τὴν γυναῖκα, εἶπε πρὸς τὸν Σίµωνα· Βλέπεις αὐτὴν τὴν γυναῖκα; Ἐµβῆκα εἰς τὸν οἶκον σου καὶ δέν µοῦ ἔρριψες νερό, διὰ νὰ πλύνω τοὺς πόδας µου· αὐτὴ ὅµως ὄχι µὲ κοινὸν νερό, ἀλλὰ µὲ αὐτὰ τὰ δάκρυά της µοῦ ἔβρεξε τοὺς πόδας καὶ µοῦ τοὺς ἐσπόγγισε µὲ τὰς τρίχας τῆς κεφαλῆς της).

  • Τί εἶναι τὸ δάκρυ; Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τὸ ὀνομάζει πέμπτο βάπτισμα.

Κανένα νά μήν κατηγορεῖς, νά μήν περιγελᾶς, νά μήν πικραίνεις

Κανένα νά μήν κατηγορεῖς, νά μήν περιγελᾶς, νά μήν πικραίνεις. Να μήν ὀργίζεσαι. Μή σκεφτείς ποτέ πώς ἔχεις κάποια ἀρετή. Φυλάξου νά μή λές, “ὁ τάδε ζεῖ καλά, ὁ δεῖνα ζεῖ ἄσωτα”, γιατί αὐτό ἀκριβῶς σημαίνει τό «μή κρίνετε» (Ματθ. 7:1. Λουκ. 6:37).
Ὅλους νά τούς βλέπεις μέ τό ἴδιο μάτι, μέ τήν ἴδια διάθεση, μέ τήν ἴδια σκέψη, μέ ἁπλή καρδιά. Ολους να τούς δέχεσαι σάν τό Χριστό.
Μήν ἀνοίξεις τ' αυτιά σου σέ ἄνθρωπο πού κατακρίνει, οὔτε, πολύ περισσότερο, νά εὐχαριστιέσαι μ' αυτά που λέει. Εσύ νά κρατᾶς τό στόμα σου κλειστό. Λίγο να μιλᾶς καί πολύ νά προσεύχεσαι.

Ο διάβολος πολεμά με λύσσα τον κάθε κληρικό

 

Σάββατο 5 Απριλίου 2025

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (6)

 ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Ὁ μητροπολίτης Ἐδέσσης Παντελεήμων Παπαγεωργίου, τοῦ ὁποίου ἡ φήμη ὡς ἀρίστου μητροπολίτου ἦτο ἁπλωμένη εἰς ὁλόκληρη τὴν Μακεδονία, μετὰ ἀπὸ ἑξάμηνη ἐργασία στὴν Ἔδεσσα τὸν τιμᾶ στὰ Γιαννιτσὰ καὶ τὸν προάγει στὸν δεύτερο βαθμὸ τῆς ἱερωσύνης, στὸν ἱερὸ ναὸ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου Γιαννιτσῶν. Τὸν χειροτονεῖ πρεσβύτερο, ἡμέρα Πέμπτη, σὲ ἕνα πολύ στενὸ κύκλο, γιὰ νὰ μὴ δημιουργήσουν πρόβλημα οἱ Γερμανοὶ κατακτηταί, ἀλλὰ προπαντὸς οἱ μασόνοι τῆς Ἐδέσσης, ποὺ ἔπνεαν μένεα ἐναντίον του.
Ἐδῶ ὁ πνευματικὸς ἀγρὸς ἁπλώνεται, ὅπως ὁ κάμπος, μεγάλος καὶ γόνιμος γιὰ τὸν ἐργάτη τοῦ Εὐαγγελίου. Κήρυγμα, κατήχησι, πνευματικὴ καλλιέργεια, μὲ περιοδεῖες στὰ χωριά.

ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ Η ΑΙΓΥΠΤΙΑ: Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

       Η περίοδος του Τριωδίου και ιδιαίτερα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, είναι για την Αγία μας Εκκλησία η ιερότερη χρονική διάρκεια του ενιαυτού. Είναι το νοητό στάδιο όπου ο κάθε πιστός καλείται να δώσει τον προσωπικό του αγώνα για την ψυχοσωματική του κάθαρση από τους ρίπους της αμαρτίας. Να βιώσει την ορθόδοξη πνευματικότητα, η οποία ταυτίζεται με την ανάκτηση της αυθεντικής του φύσεως, από τη φθορά και την αμαρτία, «εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού» (Εφ.4,13). Η προπαρασκευή μας για τον εορτασμό του Πάσχα είναι ταυτόσημη με την πνευματική μας προαγωγή και ωρίμανση, ώστε να καταστούμε «σύμμορφοι της εικόνος του Υιού (του Θεού)» (Ρωμ.8,29).   Ολόκληρο το πνευματικό κλίμα, οι ιερές ακολουθίες, τα τιμώμενα πρόσωπα και οι μνήμες γεγονότων είναι ένα συνεχές και κραυγαλέο κάλεσμα να έρθουμε «εις εαυτόν» (Λουκ.15,17).

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

 Η μετάνοια είναι η οδός επιστροφής στον Φιλάνθρωπο Πατέρα  μας  Ιησού  Χριστό. Προέρχεται από την διαμαρτυρία της συνειδήσεως μας, οσάκις καταπατούμε κάποια θεία εντολή. Ευχαριστούμε τον Θεό μας πού μάς εχάρισε μέσα μας την αόρατη αυτή φωνή της συνειδήσεως. Αμέσως κατανοούμε το λάθος μας. Ζητούμε  την θεία συγχώρησι, λαμβάνουμε την άφεσι μέσω της εξομολόγησης και μας αποκαθιστά ο Χριστός στην προτέρα μας θέση. Σαν δόκιμος πού ήμουν στην Μονή μου το 1975, βγήκα σ ένα μπαλκόνι πού έβλεπε προς την θάλασσα και εκεί είδα ένα γεροντάκι να είναι σκυμμένος και να κλαίει μέ δυνατούς αναστεναγμούς. Τι έχεις  πάτερ Μ. Και κλαίεις;

Ἡ σωτηριολογία τοῦ Λουθήρου

Δημήτριος Τσελεγγίδης Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
ἐπίλογος τοῦ βιβλίου τοῦ κ. Δημητρίου Τσελεγγίδη:

       Ἀπό τήν ὅλη ἔρευνα τοῦ θέματός μας προέκυψε, νομίζουμε, μέ σαφήνεια ὅτι ὁ Λούθηρος διαμόρφωσε καί εἰσηγήθηκε μιά νέα διαδικασία γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ διδασκαλία αὐτή, ἐνῶ εἶναι κατά βάθος διαμετρικά ἀντίθετη πρός τήν ἀντίστοιχη ρωμαιοκαθολική διδασκαλία, δέ θά μποροῦσε νά ταυτιστεῖ μέ τή σωτηριολογία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.

Χθες προβλήθηκε η πιο επαναστατική σκηνή στην σύγχρονη ελληνική τηλεόραση, σε μία κοινωνία που μπορεί να σε εξοντώσει αν τολμήσεις να υποστηρίξεις κάτι διαφορετικό από την γραμμή. (Οπτικοακουστικό υλικό)

Ποιόν “θεό” λατρεύουν οι θρησκείες…

 

Ἡ χριστιανική ἀγάπη καί ἡ ἀγαπολογία τῶν ἡμερῶν μας

 

Καλή, ευλογημένη εβδομάδα (6-12 Απρ. 2025)! Καλή Σαρακοστή!

Η αγία Μαρία η Αιγυπτία, που από τον βυθό της αμαρτίας ανέβηκε στην κορυφή της αγιότητας, ο άγιος Ευτύχιος, πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ο νέος άγιος Σάββας ο εν Καλύμνω (1948), οι 120 άγιοι που μαρτύρησαν στην Περσία, ο άγιος νεομάρτυς Ιωάννης ο Ναύκληρος από την Κω, που εξισλαμίσθηκε βίαια, αλλά επέστρεψε ξανά στην χριστιανική πίστη και θανατώθηκε μαρτυρικά από τους Τούρκους (1669), ο άγιος ιερομάρτυς Γρηγόριος ο Ε΄, πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, που απαγχονίσθηκε από τους Τούρκους θεωρηθείς ως κρυφός αρχηγός της ελληνικής επαναστάσεως του 1821, ο άγιος ιερομάρτυς Αντίπας, επίσκοπος Περγάμου και προστάτης των οδοντιάτρων, ο άγιος και δίκαιος Λάζαρος, ο φίλος του Χριστού που αναστήθηκε από τον τάφο τετραήμερος, για να πιστοποιηθεί «η πάντων ανάστασις», και όλοι οι άγιοι του επταημέρου, ας μας ευλογήσουν να κλείσουμε με χαρά, ειρήνη και υγεία το στάδιο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. 

Με εκτίμηση, σεβασμό και αγάπη 

π. Δ. Μ. 

Μηδέν δόγματα – ἠθική, διεφθαρμένον πολιτικόν σύστημα

Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

  Ἡ τραγωδία τῶν Τεμπῶν, ἡ ὁποία προκάλεσε τόν θάνατο πενῆντα ἑπτά ἀνθρώπων καί μέχρι αὐτήν τήν στιγμή δέν γνωρίζουμε ἐπακριβῶς τίς αἰτίες καί τίς συνθῆκες τῆς πολύνεκρης αὐτῆς σύγκρουσης, εἶχε ὡς συνέπεια νά ὁδηγηθῆ ἡ Χώρα σέ κυβερνητική κρίση καί σέ περαιτέρω ἀπαξίωση τοῦ ἤδη ἀπαξιωμένου πολιτικοῦ σύστηματος. Κρίση πού ὀφείλεται στό ἠθικά καί δογματικά διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό τῆς Χώρας. Ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι καταδυναστεύουν καί καταληστεύουν τόν λαό καί τοῦ ἀπομυζοῦν κάθε πνευματική δύναμη ἀπό τήν ψυχή του, πού πολεμοῦν μέ λύσσα τήν Ἐκκλησία του καί κάθε τι τό ἱερό. Ἄνθρωποι ἀμοραλιστές καί ἀσεβεῖς πού ἐκδιώκουν κάθε πνευματική ἀξία ἀπό ὅλες τίς πτυχές τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου.

Ακάθιστος Ύμνος: Ένα αριστούργημα άφταστης τελειότητας, με άρωμα Βυζαντινό

Ακάθιστος Ύμνος: Ένα αριστούργημα άφταστης τελειότητας, με άρωμα Βυζαντινό

Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι ένα βυζαντινό πνευματικό «όπλο» που μας ενώνει με το μεγαλείο της Παναγίας μας, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο

Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι το ποιητικό αριστούργημα που ψάλλεται στις εκκλησιές μας την 5η εβδομάδα της Σαρακοστής, ως επισφράγισμα όλων των εβδομαδιαίων ακολουθιών των Χαιρετισμών.

Χριστιανοί! Δεν έχουμε πατρίδα εδώ...

Χριστιανοί! Δεν έχουμε πατρίδα εδώ. Αυτή η γη δεν είναι δική μας: η γη δημιουργήθηκε για τα ζώα, η θάλασσα για τα ψάρια, ο αέρας για τα πουλιά. Γι' αυτό ο Θεός μας δημιούργησε με το κεφάλι προς τον ουρανό και έβαλε το μυαλό στο κεφάλι μας για να προσπαθούμε πάντα για την αληθινή μας πατρίδα - τη Βασιλεία των Ουρανών. Εδώ σε αυτή τη γη, ακόμα κι αν γίνουμε βασιλιάδες, δεν θα βρούμε ησυχία. Αυτός ο κόσμος είναι ένα πανδοχείο. Εξάλλου, όταν ταξιδεύετε, μένετε σε ένα ξενοδοχείο μόνο για ένα βράδυ και μετά προσπαθείτε να επιστρέψετε γρήγορα στο σπίτι. Να θυμάστε ότι κανείς δεν έχει πατρίδα εδώ. Η Πατρίδα μας είναι το Βασίλειο των Ουρανών.

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΆΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ Ευαγγέλιον: Μαρκ. ι’ 32-45

“Ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς, ουκ οίδατε τι αιτείσθε”.

Καθώς ο Κύριος και οι μαθητές Του αναβαίνουν προς τα Ιεροσόλυμα για την εορτή του Πάσχα, ο Ιησούς βρίσκει την ευκαιρία να τους προετοιμάσει για το επερχόμενο Πάθος. Τους προλέγει την σύλληψή Του από τους αρχιερείς, την καταδίκη σε θάνατο, τους εμπαιγμούς και τα μαστιγώματα, τον θανατον αλλά και την τριήμερον Ανάστασιν. Μία εβδομάδα προ του Πάθους, ο Κύριος θέλει να προετοιμάσει τους μαθητές Του.

ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΜΥΡΟΒΛΥΤΙΣΣΑ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

       Στα αγιολόγια της Εκκλησίας μας υπάρχουν άγιοι οι οποίοι αγίασαν ομού με μέλη των βιολογικών τους οικογενειών. Μια τέτοια αγία είναι και η οσία Θεοδώρα η εν Θεσσαλονίκη, η οποία μόνασε και αγίασε με την κόρη της Θεοπίστη. Οι δύο αυτές οσιακές μορφές λαμπρύνουν το πλούσιο αγιολογικό μωσαϊκό της Εκκλησίας των Θεσσαλονικέων.

       Η αγία Θεοδώρα γεννήθηκε στην Αίγινα το 812 από ευσεβείς γονείς. Ο πατέρας της ήταν πρεσβύτερος. Δυστυχώς η μητέρα της πέθανε, λίγο μετά τον τοκετό της, γι’ αυτό αναγκάστηκε ο πατέρας της να τη δώσει για ανατροφή σε μια ευλαβή ανάδοχό του και εκείνος ασπάσθηκε, μετά τη χηρεία του, το μοναχικό βίο. Η Θεοδώρα ανατράφηκε με ευλάβεια, από την ευσεβή ανάδοχο κόρη, απέκτησε φόβο Θεού και στολίστηκε με σπάνιες αρετές. Επίσης ήταν στολισμένη και με σπάνιο σωματικό κάλλος.

Γέροντας Δαμασκηνός Αγιορείτης: Η Ορθοδοξία ως θεραπεία

 Μια θαυμάσια εκλαϊκευμένη κατήχηση με τον Αγιορείτη π.Δαμασκηνό O πατέρας Δαμασκηνός ο Καρακαλλινός, είναι μοναχός σε κελί της Ιεράς Μονής Καρακάλλου. Το κελάκι του είναι μέσα στό δάσος, και το βρίσκεις στο πανέμορφο μονοπάτι που κατηφορίζει απο Φιλοθέου για Καρακάλλου. Καλό είναι να ρωτήσει κανείς τον π. Μάρκελο, τον αρχοντάρη της Καρακάλλου για να λάβει πληροφορίες πως θα το βρεί και πότε να τον επισκεφτεί, διότι και το κελί είναι ''κρυμμένο'' στο δάσος, και ο πάτερ, που μας έχει ουσιαστικά παραδώσει και απομαγνητοφωνίσει τις κασέτες με τις ομιλίες του παπά Γιάννη του Ρωμανίδη, και έγινε το βιβλίο ''Πατερική Θεολογία'' , δεν εμφανίζεται και πολύ... youtube

Ἀπαγορεύσιμα λόγια

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Ἡ λέξις «τρελλός» δέν εἶναι μία ἀπαγορεύσιμη λέξις. Ὅποιος ὅμως λέγει τόν ἀδελφό του «ἀνόητον, τρελλόν» θά βασανίζεται στό πῦρ τῆς γεέννης. Γιατί; Ἐπειδή ἁπλῶς καί μόνο ὁ ἐκσφενδονισμός αὐτοῦ τοῦ λόγου στό μάγουλο τοῦ ἄλλου ἀνθρώπου «στραπατσάρει» τήν φυσιογνωμία τοῦ νοῦ του.

Εἶναι γνωστή ἡ ἐμπειρία πολλῶν ἀτόμων τά ὁποῖα ὠργάνωσαν κάποτε τήν ἑπόμενη ψυχολογική συνωμοσία: Ἐξέλεξαν τό θῦμα καί παρουσιάσθηκαν στήν σειρά, σέ ἀκανόνιστα χρονικά διαστήματα καί ἄρχισαν νά ξαφνιάζουν μέ τίς ἐρωτήσεις τους τό θῦμα.

-Τί γίνεται μέ σένα, μήπως ἐσύ ἄλλαξες κάτι; Καί ἔφευγε. Ἐρχόταν ὁ ἑπόμενος:

Παρασκευή 4 Απριλίου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απόστολος: Εβρ. θ΄ 11-14
Ευαγγέλιο: Μάρκ. ι΄,32-45
10 Απριλίου 2022

Πλησιάζουμε προς τη Μεγάλη Εβδομάδα, την κορύφωση των γεγονότων του πάθους, της ταφής και της τριημέρου εγέρσεως του Χριστού. Ο Χριστός έγινε άνθρωπος όχι μόνο για να κηρύξει στους ανθρώπους, να θεραπεύσει και να αναστήσει ακόμα και νεκρούς ή να δείξει θαυμαστά σημεία της Θεότητάς Του. Έγινε άνθρωπος για να μπορέσει ο άνθρωπος να θεωθεί, κατά χάρη, και ο τρόπος επίτευξης αυτής της θέωσης και σωτηρίας ήταν μέσω του Σταυρού.
Παρόλο που ο τρόπος που θα έσωζε ο Θεός τον άνθρωπο είχε καταγραφεί πολλές φορές μέσα από την Παλαιά Διαθήκη, οι άνθρωποι, ακόμα και αυτοί οι μαθητές του Χριστού, δυσκολεύονταν να τον κατανοήσουν. Γι’ αυτό, ο Χριστός, προσπαθεί να βοηθήσει τους μαθητές Του να κατανοήσουν και να προετοιμαστούν για ό,τι ακολουθούσε.

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (5)

Πρώτη πόλι τῆς Μακεδονίας ποὺ κήρυξε
Ἡ ἀρχὴ τοῦ 1942 βρίσκει τὸν μαχητὴ ἱεροκήρυκα στὴν Ἔδεσσα. Ἐργάζεται σκληρά. Ὁ Μητροπολίτης Ἐδέσσης βλέπει τὶς μεγάλες θυ
σίες του καὶ ἀπευθυνόμενος στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τὴν ἐνημερώνει γιὰ τὴν αὐταπάρνηση καὶ τὸν ζῆλο ποὺ δείχνει ὁ ἱεροκήρυκας Αὐγουστῖνος, ἐλέγχοντάς την ποὺ ὁ Ο.Δ.Ε.Π. δὲν τοῦ χορήγησε οὔτε τὰ ὁδοιπορικὰ γιὰ νὰ φτάσῃ τὸν βαρὺ χειμώνα τοῦ 1942 στὴ Μακεδονία. Καταγγέλλει ἐπίσης, ὅτι πολὺ ἀργὰ «προέβαινε εἰς τὴν ἀποστολὴν τῶν μηνιαίων του ἀποδοχῶν».

Περί Ψυχολογικῶν Προβλημάτων - Ἀσθενειῶν

❈ Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Πορφύριος: «Πίσω ἀπό τά ποικίλα ψυχικά - ψυχολογικά νοσήματα κρύβονται δαιμόνια καί πάθη». Τί θά κάνουν τά χάπια στούς Δαίμονες; Σιγά μή φοβᾶται ὁ Δαίμονας τά χάπια. Πᾶρε ὅσα χάπια θέλεις, ὁ Δαίμονας δέν φεύγει καί ἑπομένως δέν φεύγει καί ἡ κατάθλιψη καί τά ψυχολογικά.
«Κύριον αἴτιον εἰς τήν κατάθλιψη» ἔλεγε ὁ Ἅγιος Γέροντας Πορφύριος «καί σέ ὅλα αὐτά πού τά λένε πειρασμικά, σατανικά, ὅπως εἶναι ἡ νωθρότης, ἡ ἀκηδία, ἡ τεμπελιά, πού μαζί μ’αὐτά εἶναι τόσα ἄλλα ψυχολογικά, δηλαδή πειρασμικά πράγματα, εἶναι ὅτι ἔχεις μεγάλον ἐγωισμό μέσα σου». Βλέπετε; Νά ἡ αἰτία γιά τά λεγόμενα ψυχολογικά: Ὁ μεγάλος ἐγωισμός. (Α' μέρος)
Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Περί Χριστιανῶν

❈ Ποιός εἶναι μαζί μέ τόν Χριστό; Αὐτός τοῦ ὁποίου ὅλα τά δικά του, οἱ πράξεις του, οἱ σκέψεις του, τά λόγια του, ὅλα αὐτά, βλέπουν στόν Χριστό, ἀποσκοποῦν στή δόξα τοῦ Χριστοῦ. Ἔχουν αἰτία τόν Χριστό καί σκοπό νά εὐαρεστήσει ὁ ἄνθρωπος πού τά ἔχει στόν Χριστό. Αὐτός εἶναι ὁ πραγματικός Χριστιανός καί αὐτή εἶναι ἡ Χριστιανική ζωή.
Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ε’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«…ἰδού ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα, καί ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται…».

Ἀνέβαινε πρός τά Ἱεροσόλυμα μέ παρρησία, ἀποφασιστικότητα καί ἀπαράμιλλη ἀνδρεία ὁ Ἰησοῦς. Θάμβος κατεῖχε τούς μαθητάς καί ἐξεπλήττοντο ἀκολουθῶντας τόν Χριστόν, καθ’ ὅτι ἀποκαλυπτικά ὁμιλοῦσε γιά τά ἐπερχόμενα φριχτά Πάθη πού Τόν ἀνέμεναν ἀλλά καί τήν τριήμερον Ἀνάστασιν.

Τά τατουάζ δέν ἐπιτρέπονται ἀκόμα καί ἄν ἔχουν χριστιανικό περιεχόμενο, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Εἰσβολεῖς-κτηνίατροι, ἀνατόμοι πρὸς μελέτη... τῶν ἱερῶν λειψάνων Ρώσων Ἁγίων τῶν Σπηλαίων Λαύρας Κιέβου!!!

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 17//30.3.2025.

 Δ΄ Νηστειῶν

Ἁγίων Ἰωάννου Κλίμακος καὶ

Ἀλεξίου τοῦ "ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ".

 Εἰσβολεῖς-κτηνίατροι, ἀνατόμοι πρὸς μελέτη...   

τῶν ἱερῶν λειψάνων Ρώσων Ἁγίων τῶν Σπηλαίων Λαύρας Κιέβου!!!

    ... Πληροφορηθήκαμε  ὅτι στὶς 28 Μαρτίου 2025 (ν. ἡμ.)  στοὺς χώρους τῶν Κάτω Σπηλαίων τῆς Ἁγίας Λαύρας  Κιέβου ἔφτασε ἐπιτροπὴ τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ Οὐκρανίας, ἀπαρτιζόμενη ἀπὸ ἀνατόμους, βιολόγους καί ... κτηνιάτρους, συνοδευόμενη μάλιστα ἀπὸ ἀξιωματικοὺς ἐπιβολῆς τοῦ νόμου,

μὲ σκοπὸ τὸν προσδιορισμὸ τῆς ἱστορικῆς καὶ ἐπιστημονικῆς ἀξίας τῶν ἱερῶν λειψάνων τῶν Ἁγίων Σπηλαιωτῶν Πατέρων ... μέσῳ τῆς λήψης δειγμάτων γιὰ ἐξέταση DNA !

ΤΑ ΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

π. Δημητρίου Μπόκου

Μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ μπαίνουμε στὴν τελευταία ἑβδομάδα τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου κλείνει ἡ εὐλογημένη αὐτὴ περίοδος καὶ ἀκολουθεῖ ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα. Ὡς τελευταῖο πρότυπο σωτήριας μετάνοιας καὶ πνευματικοῦ ἀγώνα κατὰ τῶν παθῶν βάζει ἐνώπιόν μας ἡ Ἐκκλησία τὴν ἀσυνήθιστη μορφὴ καὶ βιοτὴ τῆς ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, ποὺ ἐπέδειξε πρωτόγνωρη ὄντως ἄσκηση ἐγκράτειας καὶ προσευχῆς (Κυριακὴ Ε΄ Νηστειῶν).