Κυριακή 3 Αυγούστου 2025

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (34)

 ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ

Ἐκ Φλωρίνης ἀριθ. 254, ἡμερ. 5/4/43
Ἐπιθεωρητὴν Νομαρχιῶν
Γενικῆς Διοικήσεως Μακεδονίας
Θεσσαλονίκην
Παρακαλοῦμεν ἐνεργήσατε ἐγκριθῇ συνέχισις ἀποσπάσεως ἱεροκήρυκος Αὐγουστίνου Καντιώτου τοὐλάχιστον ἐπὶ τρίμηνον. Μέγιστον ἔγκλημα ἐγκατάλειψις κατηχητικῶν σχολείων διαπαιδαγωγούντων θρησκευτικῶς νεολαίαν καὶ λαϊκῶν κηρυγμάτων, ἅτινα [ἀπὸ τῆς] ἀπελευθερώσεως διὰ πρώτην φορὰν ἱδρύονται, ὡς καὶ διακοπὴ τῆς ἐξομολογήσεως εἰσαχθείσης τὸ πρῶτον [εἰς τὴν] πόλιν μας.-

Ἀπομακρύνσου ἀπὸ τὸ κακό

«Ἀπομακρύνσου ἀπὸ τὸ κακό».

(Ψαλμ. λγ΄15)

  Ὅπως προκειμένου γιὰ σκάλα τὸ πρῶτο ἀνέβασμα γίνεται μὲ τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὴ γῆ, ἔτσι προκειμένου καὶ γιὰ τὴν κατὰ Θεὸν ζωὴ ἀρχὴ τῆς προκοπῆς εἶναι ὁ χωρισμὸς ἀπὸ τὸ κακό.

     Μεγάλου Βασιλείου

Χρίστος Δάλκος: Η ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

 (μὲ ἀφορμὴ τὴν περικοπὴ ὡρῶν διδασκαλίας τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν)

«Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός θα αυξήσει το ρόλο των ανθρωπιστικών παραγόντων: της εκπαίδευσης, της επιστήμης, των υπηρεσιών υγείας, του πολιτισμού. Αυτό, με τη σειρά του, επιδρά ουσιαστικά στις διεθνείς σχέσεις, επειδή, μεταξύ άλλων, η πηγή της λεγόμενης ήπιας ισχύος θα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα πραγματικά επιτεύγματα στη διαμόρφωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, και όχι από την επιτηδειότητα των τεχνικών προπαγάνδας.»

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ


 

Μὲ τὴν τεχνολογία πηγαίνουμε ἐκεῖ ποὺ θέλει αὐτή!

  Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση, καλοί μου φίλοι, αὐτὸ ποὺ ἔγραψε ὁ Τρίσταν Χάρις, στέλεχος κραταιῶν ἑταιρειῶν τεχνολογίας (ὅπως τῆς Google) καὶ μάλιστα στὸ γνωστὸ περιοδικὸ τεχνολογίας Wired: «Ἡ τεχνολογία μᾶς κατευθύνει πρὸς τοὺς δικούς της στόχους, ὄχι τοὺς δικούς μας. Ἀπολαμβάνουμε αὐτὸ ποὺ μᾶς πείθει νὰ κάνουμε, γεγονὸς ποὺ μᾶς κάνει νὰ πιστεύουμε ὅτι ἦταν ἐπιλογή μας»!

  Κράτησα τὸ δημοσίευμα στὴν ἄκρη, σκεπτόμενος αὐτὸ ποὺ ἔγραψε. Ναί, ἔχει δίκιο, ἔλεγα κάθε τόσο, ἡ τεχνολογία πράγματι μᾶς κατευθύνει κάπου καὶ τὸ κάνει τόσο τέλεια αὐτό, ὥστε νὰ τὸ ἀπολαμβάνουμε κιόλας σὰν νὰ ἦταν μία δική μας ἐπιλογή! Ὅμως πῶς καὶ πρὸς τὰ ποῦ μᾶς πηγαίνει καὶ γιατί; Ὥσπου ἔπεσαν στὰ χέρια μου δύο ἐπιστημονικὲς ἔρευνες ποὺ δίνουν μία καλὴ ἀπάντηση. Φυσικὰ δὲν εἶναι οἱ μόνες. Θὰ ἀρκεστοῦμε ὅμως σ’ αὐτές, λόγῳ καὶ τοῦ περιορισμένου χώρου. Δέστε τί ἀποκαλύπτουν …

Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ. Πνευματικό αλφάβητο: Ι. Ταπείνωση.

Ταπείνωση

Ικέτευε ακατάπαυστα τον Κύριο να σ’ αξίωσει ν’ ανταποκριθείς στο θείο κάλεσμα Του: «Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς. ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ᾿ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν» (Ματθ. 11. 28-29). Πουθενά δεν θα βρεις τόση ανάπαυση, όση μέσα στην ταπείνωση. Πουθενά δεν θα βρεις τόση ταραχή, όση μέσα στην υπερηφάνεια. Ταπεινώσου μπροστά σε όλους και θα υψωθείς από τον Κύριο. Αλλά και όταν υψωθείς από Εκείνον μείνε πάλι ταπεινός, για να μη χάσεις τη χάρη Του, «Ταπεινώθητε ἐνώπιον τοῦ Κυρίου, καὶ ὑψώσει ὑμᾶς» (Ιακ. 4. 10).

ΠΑΤΕΡΕΣ: ΑΡΙΣΤΟΙ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΝΑΛΥΤΑΙ

Τρίς, Ἠγγίξαμεν τόν Πυρηνικόν Ὄλεθρον

ΠΑΤΕΡΕΣ:ΑΡΙΣΤΟΙ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΝΑΛΥΤΑΙ

 “Ψυχρός Πόλεμος”, μετηλλάγη εἰς Ἀντιρωσικήν Παραφροσύνην

 

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κοσμίδης, θεολόγος

  Κοίταξε, τί κάνουν αὐτοί

Κύριος: Μή μέ πιέζης: «Καὶ σὺ (Ἰερεμία) μὴ προσεύχου περὶ τοῦ λαοῦ τούτου καὶ μὴ ἀξιοῦ τοῦ ἐλεηθῆναι αὐτοὺς καὶ μὴ εὔχου καὶ μὴ προσέλθῃς μοι περὶ αὐτῶν͵ ὅτι οὐκ εἰσακούσομαι. 7.17 ἦ οὐχ ὁρᾷς τί αὐτοὶ ποιοῦσιν ἐν ταῖς πόλεσιν Ἰούδα καὶ ἐν ταῖς ὁδοῖς Ἱερουσαλήμ;» (Ἰερεμ. Ζ’ 16-17).

Ὁ καθηγητής Δ. Πατέλης μιλώντας γιά τοὺς LBGTQ λέει μὲ παρρησία τὰ πράγματα μέ τό ὄνομά τους.

 Ἐπειδή τό θέμα ὅλο καί περισσότερο διακτινώνεται ἰδιαιτέρως στά σχολεῖα,  ἀνεξάρτητα  ἀπὸ τὴν πολιτικὴ του τοποθέτηση ὁ καθηγητής Δ. Πατέλης  μιλώντας γιά τοὺς  LBGTQ  λέει μὲ παρρησία τὰ πράγματα μέ τό ὄνομά τους. orthros

Τί θά ἔλεγε σήμερα ὁ Ἅγιος Γερβάσιος γιά τίς συμπροσευχές κορυφαίων ἐκκλησιαστικῶν ἡγετῶν μέ ἀλλοθρήσκους καί ἀπίστους;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

Ἐν Κυθήροις τῇ 22ᾳ Ἰουλίου 2025

Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

«Ἀρκαδίας τόν γόνον, καί Πατρῶν τό ἀνάστημα,
καί τῆς Ἐκκλησίας ἁπάσης, ἱερώτατον σέμνωμα·
Γερβάσιον τιμήσωμεν πιστοί, ὡς ἔνθεον θεράποντα Χριστοῦ…»

(Ἀπολυτίκιον Ἁγίου Γερβασίου)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,

Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·

Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

Οἱ δύο παρακλητικοὶ Κανόνες

Φωτογραφία Valdemaras D.
   ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ τοῦ ἱεροῦ 15 Αὐγούστου ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ὅρισε νὰ ψάλλονται στοὺς ναοὺς ἐναλλὰξ οἱ δύο Παρακλητικοὶ Κανόνες, ὁ Μέγας καὶ ὁ Μικρός, οἱ ὁποῖοι ἀπευθύνονται στὴν Παναγία μας καὶ ἔχουν παρακλητικὸ – ἱκετευτικὸ χαρακτήρα. Τὴν παρακαλοῦμε, «ὡς ἔχουσα μητρικὴν παρρησίαν», νὰ εἶναι ἀέναος πρεσβευτής μας στὸ Υἱό Της καὶ Θεὸ μας Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Νὰ ἱκετεύει γιὰ τὰ πολλὰ ἡμῶν ἁμαρτήματα, νὰ τύχουμε τοῦ θείου ἐλέους. Νὰ μᾶς χαρίζει τὸ πολύτιμο ἀγαθὸ τῆς ὑγείας. Νὰ μᾶς προστατεύει στὶς δυσκολίες τῆς ζωῆς. Νὰ μᾶς προφυλάσσει ἀπὸ τοὺς καθημερινοὺς κινδύνους. Νὰ μᾶς ἐνδυναμώνει νὰ ἀντιμετωπίζουμε μὲ καρτερία καὶ ἡρωισμὸ τὶς δοκιμασίες μας. Νὰ γεμίζει τὴν ψυχή μας μὲ ἐλπίδα καὶ αἰσιοδοξία, ὥστε νὰ μὴ μᾶς καταβάλει τὸ ἄγχος τῆς καθημερινότητας. Νὰ διάγουμε βίο ἥσυχο «ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι». 

Ο άγιος Γεώργιος ελευθερώνει αιχμάλωτο

 Η πίστη στην εποχή μας

Ο πατέρας μου Αναστάσιος Κοκτσίδης – μαρτυρεί ο Γεώργιος Κοκτσίδης από την Δράμα – γεννήθηκε το 1884 στο χωριό Γιαζλάκιοϊ, 35 χιλιόμετρα από την Αμισό (Σαμψούντα) του Πόντου. Νυμφεύθηκε και απέκτησε επτά παιδιά.

Το 1914 έγινε επιστράτευση γενική, γιατί είχε αρχίσει ο ρωσσοτουρκικός πόλεμος.

Ο πατέρας μου τότε πήρε την οικογένειά του, έφυγε στα βουνά και κατατάχτηκε στο αντάρτικο, στον καπετάνιο Χρήστο Τσαούς Αβραμίδη μέχρι το 1922.

Τό μεγαλεῖο τῆς Θείας Λατρείας. Παράδοση ἢ ἀνανέωση;

Α’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

«Το μεγαλείο της Θείας Λατρείας. Παράδοση ή ανανέωση;»

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

Το Α’ Λειτουργικό Συνέδριο, που οργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από την Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών, με θέμα «Το μεγαλείο της Θείας Λατρείας. Παράδοση ή ανανέωση;», διεξήγαγε τις εργασίες του από 27 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2002 στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ανακοινώθηκαν είκοσι μία εισηγήσεις από ισαρίθμους εισηγητάς, Επισκόπους, Πρεσβυτέρους, Μοναχούς και πανεπιστημιακούς Καθηγητάς και ερευνητάς. Υπήρξε εντυπωσιακή συμμετοχή Κληρικών, Μοναχών και λαϊκών. η μεγάλη αίθουσα ήταν κατάμεστη.
Με βάση τις εισηγήσεις και τις διεξαχθείσες ενδιαφέρουσες συζητήσεις, τα πορίσματα του συνεδρίου συνοψίζονται στα εξής:

Εμπιστοσύνη στον Θεό

 Μαρτυρία και διδαχή

Έχω την ταπεινή γνώμη ότι πρέπει να αρχίσουμε βασικά από το τι είναι η πίστη μας. Νομίζω ότι δεν ξέρουμε τι πιστεύουμε – δεν ξέρω αν εξαιρείται κανείς· χωλαίνουμε πάρα πολύ στο θέμα της πίστεως, πιστεύουμε απλώς θεωρητικά. Δεν μπορεί να αποδοκιμάσει ή να απορρίψει κανείς την ύπαρξη του Θεού. Ο Θεός υπάρχει ούτως ή άλλως· αυτό το δέχονται οι περισσότεροι. Νομίζω όμως ότι λίγο τα θαλασσώνουμε, όσον αφορά την πίστη με την έννοια της αναφοράς, της εμπιστοσύνης μας στον Θεό και της ανάθεσης της ζωής μας στα χέρια και στη χάρη του Θεού.

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

Απόστολος: Α΄ Κορ. α΄10-17
Ευαγγέλιο: Ματθ. ιδ΄14-22
3 Αυγούστου 2025

Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος προβάλλει μέσα από το ευαγγέλιό του πολλά θαυμαστά σημεία που επιτέλεσε ο Χριστός μέσα από τα οποία καταδεικνύεται η Θεότητά Του. Το σημερινό θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων με μόνο πέντε ψωμιά και δύο ψάρια παραπέμπει ξεκάθαρα σε ένα άλλο θαύμα στην Παλαιά Διαθήκη, όπου το ίδιο πρόσωπο ως Άσαρκος Λόγος έτρεφε στην έρημο τον λαό Του με μάννα και ορτύκια. Το θαύμα της σημερινής ευαγγελικής
περικοπής είναι κάτι που μας υπενθυμίζει η Εκκλησία μας πολλές φορές μέσα στο χρόνο μέσω της αρτοκλασίας που τελούμε στον εσπερινούς. Υπάρχουν πολλά μηνύματα μέσα από το σημερινό θαύμα που μπορεί κανείς να λάβει: η Θεότητα του Χριστού, η προτύπωση της ηγετικής θέσης των μαθητών μέσα στην Εκκλησία κατά την τέλεση των Μυστηρίων, η υπακοή των μαθητών, η ταπείνωση του Χριστού και πολλά άλλα. Θα επικεντρωθούμε όμως εμείς αυτή τη φορά μόνο σε δύο.

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (33)

 Ὁ Γενικὸς ἐπιθεωρητὴς Νομαρχιῶν Ἀθ. Χρυσοχόου καταγγέλλει τὸν ἐπίσκοπο Φλωρίνης Βασίλειο ὡς ὑπαίτιο τῆς μεταθέσεως
ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ
ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. Ε.Π. 1016
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ
(Ἀριθ. ἐμπιστ. 502, 16-4-43)

Πρὸς τὴν Γενικὴν Διοίκησιν Μακεδονίας
Διεύθυνσιν Ἐσωτερικῶν
Ἐνταῦθα
Ἔχω τὴν τιμήν, ἐν συνεχείᾳ πρὸς τὴν ὑπ' ἀρ. Ε.Π. 1016/5-4-43 ἀναφοράν μου, νὰ ὑποβάλω ἀντίγραφα δύο ἑτέρων τηλεγραφημάτων ἀποσταλέντων ἐκ Φλωρίνης ὑπὸ τῶν Δημοσίων ὑπαλλήλων καὶ τῶν ἐκπροσώπων τῶν δημοδιδασκάλων, ἐκφραζόντων τὴν θρησκευτικὴν ἀνάγκην τῆς εἰς Φλώριναν ἐπανόδου τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Αὐγουστίνου Καντιώτου, ἵνα μὴ διακοπῇ τὸ ἀρξάμενον ἔργον του, καὶ ν' ἀναφέρω ὅτι ἡ κατὰ τὰς σημερινὰς περιστάσεις ἐξουδετέρωσις τοῦ τόσον ἐπιτυχῶς δρῶντος ἐθνικοθρησκευτικοῦ κήρυκος τούτου ἀποτελεῖ πλῆγμα κατὰ τῆς καταβαλλομένης ἐν τῇ περιοχῇ προσπαθείας. Ἡ μὴ δυναμένη νὰ πραγματοποιηθῇ μετάθεσις αὐτοῦ εἰς Γρεβενά, λόγῳ τῶν γνωστῶν ὑμῖν συνθηκῶν, ἀποστερεῖ ἅμα τὴν Γερμανοκρατουμένην Μακεδονίαν τῆς ἐργασίας αὐτοῦ καὶ δὴ εἰς περίστασιν καθ' ἣν ἡ ἔλλειψις ἱεροκηρύκων εἶναι γνωστὴ καὶ πολλάκις ἐξετέθη ἡ ἀνάγκη τῆς πυκνώσεως αὐτῶν.

Τόσο ἀνόητοι εἶσθε...

«Τόσο ἀνόητοι εἶσθε, ἐνῶ ἀρχίσατε μὲ τὸ Πνεῦμα, θέλετε τώρα νὰ τελειώσετε μὲ τὸ ἁμαρτωλό καὶ κοσμικὸ φρόνημα;»

             (Γαλ. γ΄3)

   Ἔχει γραφεῖ, "ἐνῶ ἀρχίσατε μὲ τὴ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τώρα σᾶς κυρίευσε τὸ ἁμαρτωλό καὶ κοσμικὸ φρόνημα";  Βλέπεις λοιπὸν ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἔχει τὴ θέληση νὰ συμφωνήσῃ μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, καὶ ἔχει τὴ θέληση νὰ λυπήσῃ αὐτό;

    Ἁγίου Μάρκου τοῦ Αἰγυπτίου

Οδοί μετανοίας

 Πατερικό ανθολόγιο

Οδοί μετανοίας

 Θέλετε να σας πω οδούς μετανοίας; Υπάρχουν πολλές και ποικίλες και διάφορες, όλες όμως οδηγούν προς τον ουρανό.

Η πρώτη οδός μετανοίας είναι η καταδίκη των αμαρτημάτων μας· «λέγε εσύ πρώτος τις αμαρτίες σου, για να δικαιωθείς» (Ησ. 43:26). Γι’ αυτό είπε και ο προφήτης: «Είπα, θα καταδικάσω τον εαυτό μου ομολογώντας την ανομία μου στον Κύριο, κι εσύ συγχώρησες την ασέβεια της καρδιάς μου» (Ψαλμ. 31:5). Καταδίκασε λοιπόν κι εσύ τα αμαρτήματά σου  και αυτό είναι αρκετό στον Κύριο ως απολογία· διότι αυτός που καταδίκασε τα αμαρτήματά του είναι πιο διστακτικός στο να πέσει πάλι στα ίδια. Κίνησε τον κατήγορο που έχεις μέσα σου –τη συνείδηση–, για να μη την έχεις εκεί κατήγορο στο βήμα του Κυρίου. Μία λοιπόν άριστη οδός μετανοίας είναι αυτή.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ


Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ. Πνευματικό αλφάβητο: Θ. Υπερηφάνεια.

Υπερηφάνεια

Θυμήσου ότι από μόνη την υπερηφάνεια ένας άγγελος έπεσε από τον ουρανό. Και από άγγελος έγινε διάβολος.

Μην είσαι κι εσύ υπερήφανος και υψηλόφρων, για να μη γίνεις όμοιος με τους δαίμονες. Να είσαι ταπεινός και πράος, και θα γίνεις όμοιος με τους αγγέλους. Τότε θα ευλογηθείς από τον Κύριο: «ἐπὶ τίνα ἐπιβλέψω, ἀλλ᾿ ἢ ἐπὶ τὸν ταπεινὸν καὶ ἡσύχιον καὶ τρέμοντα τοὺς λόγους μου;» (Ησ. 66. 2).

Δεν υπάρχει τίποτε πιο βδελυκτό στον Θεό, αλλά και στους ανθρώπους, από την υπερηφάνεια και την οίηση. Και δεν υπάρχει τίποτε πιο προσφιλές και ευχάριστο από την πραότητα και την ταπεινοφροσύνη.

Ἕνας ἀπὸ τοὺς μοναχοὺς τῆς μαρτυρικῆς Ι. Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης. Π. Συμεῶν Παπαδόπουλος, ὁμιλία του περὶ πίστεως καὶ ἐλπίδος

Τι συμβολίζει ο Σταυρός που κάνουμε;

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ

Ο καθένας από μας γίνεται πια ένας κωδικός αριθμός....


Βιβλιοπαρουσίαση από τον δημοσιογράφο της εφημερίδας ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Νίκο Παπουτσόπουλο:

Ο συγγραφέας του βιβλίου «Από τον εμβολιασμό στην αριθμοποίηση των ζωανθρώπων – και στο βάθος τσιπάρισμα» (εκδ. Νοών, 2025), ήδη γνωστός στους αναγνώστες των σελίδων της «Κυριακάτικης Δημοκρατίας», παραθέτει με λεπτομέρειες τα σημαντικότερα αποσπάσματα από τις συζητήσεις που έγιναν στην Βουλή του 1986 αλλά και σε εκείνην του 2020, και ενισχύει καταλυτικά την μνήμη του σημερινού πολίτη, τον οποίο και πάλιν απειλούν νέες πτωχεύσεις και φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ πολύ σύντομα πρόκειται να αντιμετωπίσει και την άνευ όρων λήψη του Προσωπικού Αριθμού, αλλά πρωτίστως στέκει μετέωρος προ το διλήμματος «αν θα πρέπει να τον χρησιμοποιεί».

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: Ὁ Θεὸς ἄφησε τὸν ἄνθρωπο νὰ κάνη τοῦ κεφαλιοῦ του...

 
Τί κατόρθωσαν σήμερα οἱ ἄνθρωποι...
Ὁ πολιτισμός καλός εἶναι, ἀλλά, γιὰ νὰ ὠφελήση, πρέπει νὰ «πολιτισθή» καὶ ἡ ψυχή. Ἀλλιῶς εἶναι καταστροφή. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς εἶπε: «Ἀπὸ τούς γραμματισμένους θὰ ἔρθη τὸ κακό»70. Παρόλο ποὺ ἡ ἐπιστήμη ἔχει προχωρήσει τόσο πολύ καὶ ἔκανε πρόοδο μεγάλη, ἐν τούτοις μὲ ὅ,τι κάνουν γιά νά βοηθήσουν τὸν κόσμο, χωρίς νὰ τὸ καταλαβαίνουν, καταστρέφουν τὸν κόσμο. Ὁ Θεὸς ἄφησε τὸν ἄνθρωπο νὰ κάνη τοῦ κεφαλιοῦ του, ἀφοῦ δὲν Τὸν ἀκούει, καὶ ἔτσι τρώει τὸ κεφάλι του. Καταστρέφεται μόνος του ὁ ἄνθρωπος μὲ αὐτὰ ποὺ φτιάχνει.
70. Ἡ πρόρρηση αὐτή τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ἀναφέρεται στούς μορφωμένους ποὺ δὲν θὰ ἔχουν φόβο Θεοῦ.
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Α’ «Μὲ Πόνο καὶ Ἀγάπη» 

«ΠΟΛΕΜΑ ΕΞΥΠΝΑ»

ΑΓΩΝΙΣΘ

ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ

Από τις σημειώσεις του ἀειμνήστου Παναγιώτου Λόη, ἀπὸ τὴν Πάτρα. Πνευματικὸ παιδί του σεβαστοῦ Μητροπολίτου

«Ἔχω τώρα να σας συστήσω, ἀγαπητοί μου ἕνα σύνθημα, το ὁποῖο ἀναφέρεται εἰς την τακτικὴν τοῦ ἀγῶνος.

Τὸ σύνθημα το ἔλαβα ἀπὸ ένα ὡραῖο βιβλίο, ποὺ ἔγραψε ἐκλεκτὸς ἐργάτης τοῦ Εὐαγγελίου τῆς ἀδελφότητος «Ζωή», ὁ Γεώργιος Μελέτης, και φέρει τὸν τίτλο· «Πολέμα ἔξυπνα». Σᾶς συνιστῶ να το διαβάσετε. Συμφώνως πρὸς τὸ σύνθημα αὐτό, οἱ χριστιανοί πρέπει νὰ εἴμεθα ὄχι ἀνόητοι και ἀσύνετοι εἰς τοὺς ἀγῶνας ἀλλ’ εὐφυεῖς καὶ εὐέλικτοι, πάντοτε δὲ μέσα εἰς τα πλαίσια τῆς νομιμότητος και τῆς κανονικότητος, κατὰ τὸν ὅρο τοῦ ἀποστόλου Παύλου·

Ὁ σκοπός τοῦ ἀνθρώπου εἶναι νά γίνει θεός!

❈ Πόσο φτωχά σκέφτονται οἱ ἄνθρωποι σήμερα, ὅταν βάζουν ὡς σκοπό τῆς ζωῆς τους πολύ χαμηλά πράγματα, τό νά κάνουν περιουσία, τό νά κάνουν οἰκογένεια, τό νά πάρουν ἕνα πτυχίο κ.λπ... Ἐνῶ ὁ σκοπός τοῦ ἀνθρώπου εἶναι νά γίνει θεός! Αὐτό τόν σκοπό ἔχει βάλει ὁ Θεός στόν ἄνθρωπο.

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://hristospanagia3.blogspot.com

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025

ΤΟ ΠΕΡΙ ΘΕΟΔΙΚΙΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

 (Γιατί ευτυχούν ασεβείς και δυστυχούν ευσεβείς;)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

       Ένας από τους συνηθέστερους διαχρονικούς σκανδαλισμούς των πιστών, αλλά και σύνηθες επιχείρημα των χριστιανομάχων, είναι η διαπίστωση ότι πολλοί ασεβείς άνθρωποι ευτυχούν, ευημερούν, σε αντίθεση με πολλούς δικαίους και ευσεβείς οι οποίοι δυστυχούν. Μάλιστα ο σκανδαλισμός αυτός θέτει σε δοκιμασία την πίστη πολλών, αν τελικά ο Θεός είναι πράγματι δίκαιος και γιατί ανέχεται αυτή την αδικία.

       Πρόκειται για ένα πανάρχαιο πρόβλημα, το οποίο απασχολεί τον άνθρωπο από το απώτερο παρελθόν και ορίζεται ως «θεοδικία». Είναι φιλοσοφικός και συγχρόνως θεολογικός όρος που χρησιμοποιήθηκε από τον Γερμανό φιλόσοφο Λάιμπνιτς (Gottfried von Leibniz) (1646-1716), για να προσδιορίσει τη φιλοσοφική - θεολογική συζήτηση περί του πώς συμβιβάζεται η ύπαρξη του κακού στο διηνεκές στον κόσμο με την πανσοφία, παναγαθότητα, παντοδυναμία και δικαιοσύνη του Θεού.

Γιατί μᾶς κυνηγάει ο πειρασμός;

❈ Ὅταν μᾶς δοῦνε οἱ Δαίμονες νά εἴμαστε μέσα στή χαρά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὅταν μᾶς βρεῖ ὁ Διάβολος νά χαιρόμαστε αὐτά τά μελλοντικά ἀγαθά, τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, τόν Παράδεισο, ὅταν μᾶς βρεῖ νά σκεφτόμαστε τό πῶς ἔζησε ὁ Χριστός, τό τί ἔκανε γιά μᾶς, τί εἶπε, πῶς μᾶς κήρυξε, πῶς θαυματούργησε, πῶς ἔπαθε, σταυρώθηκε, ἐτάφη, ἀναστήθηκε, ἀναλήφθηκε, δοξάστηκε, πού εἶναι τώρα στά δεξιά τοῦ Πατρός, ὅταν τά σκεφτόμαστε ὅλα αὐτά, τότε δέν ἔχει καμιά δύναμη ὁ Δαίμονας ἐπάνω μας.

Ὁ θάνατος εἶναι ἔξω ἀπό τήν φύση τοῦ ἀνθρώπου

Ἄν κάθε μέρα σκεφτόμαστε ὅτι πεθαίνουμε, «σήμερα εἶναι ἡ τελευταία μας μέρα», δέν θά ἁμαρτάναμε, γιατί θά λέγαμε:

- Πρέπει νά προσέξω πολύ τουλάχιστον αὐτή τήν τελευταία ἡμέρα τῆς ζωῆς μου νά μήν ἁμαρτήσω, γιά νά ἔχω κάποια παρρησία στόν Θεό πού θά μέ βρεῖ σέ μιά κατάσταση ἀγῶνος. Ὅταν λοιπόν κανείς σκέφτεται τόν θάνατο καί ζεῖ, ἔτσι ἄς τό ποῦμε, τήν καλή ἀγωνία γιά τό τί λόγο θά δώσει στόν Θεό, τί ἀπολογία θά δώσει, αὐτός ὁ ἄνθρωπος δέν ἁμαρτάνει καί ἀφετέρου δέν ὑποδουλώνεται στίς διάφορες ἡδονές τίς γήινες, τίς σαρκικές, τίς ἐπίγειες, θέλει νά τά ἔχει καλά μέ ὅλους, νά ἔχει συμφιλιωθεῖ, ζητάει συγγνώμη ἀπό ὅλους καί συνεχῶς σηκώνει τήν ψυχή του μέ νήψη, μέ ἐγρήγορση, πρός τόν Θεό καί καλλιεργεῖ τήν ἐλπίδα στόν Θεό.

Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΙΧΘΥΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟΝ

(ΚΥΡΙΑΚΗ Η’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ)

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«…δότε αὐτοῖς ὑμεῖς φαγεῖν». Ὁ Τριαδικός Θεός, δημιουργεῖ, προνοεῖ καί σώζει. Ἔτσι στόν Θεό, φύσις εἶναι τό ἐλεεῖν, τό προνοεῖν, τό θεραπεύειν, τό ἁγιάζειν. Ἐλεεῖ ὅμως καί εὐσπλαχνίζεται ὅταν παρουσιάζεται ἀνάγκη· ὅπως ἀκριβῶς ἔθρεψε στήν ἔρημο, ὡς ἄσαρκος Λόγος, ἐπί τεσσαράκοντα ἔτη τούς Ἑβραίους, τούς πότιζε καί τούς χάριζε τήν ἴαση καί τήν θεραπεία ἀπό τά τσιμπήματα τῶν φιδιῶν, διά τοῦ τύπου τοῦ σημείου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ· ἔτσι συνέβη καί σήμερα στό Ὄρος, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ τόν χορτασμό τῶν πεντακισχιλίων καί τήν προηγηθεῖσα θεραπεία αὐτῶν.

Τέτοιο εἶναι ἁγία γερόντισσα τό θεῖον ἔλεος τοῦ ἐλεοῦντος Θεοῦ, πρός τόν ἐλεούμενο ἄνθρωπο καί τόν κόσμο διαχρονικά. Σήμερα, χριστιανοί μου, ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός-Λόγος ἀνέβλεψε στόν οὐρανό, εὐλόγησε καί πολλαπλασίασε τούς πέντε ἄρτους καί τούς δύο ἰχθύας, διότι ὑπῆρχε πραγματική ἀνάγκη.

ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Μὲ τὴ δρᾶσι τοῦ ἱεροκήρυκα π. Αὐγουστίνου Καντιώτου τὰ χρόνια τῆς Κατοχῆς (1942-46) στὴ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (32)

 Τηλεγράφημα ἐπισκόπου Φλωρίνης Βασιλείου
ποὺ προσποιεῖται τὸν ἀθῶο

ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ

Ἐκ Φλωρίνης ἀριθ. 359 ἡμερ. 9/4/1943
Κύριον Χρυσοχόον
Γενικὴν Διοίκησιν Μακεδονίας
Διεύθυνσιν Θρησκευμάτων
Θεσσαλονίκην
Πειθαρχοῦμεν ἀποφάσει Ἱερᾶς Συνόδου ἀριθ. 317 μεταθέσεως Καντιώτη Γρεβενά.
ΦΛΩΡΙΝΗΣ Βασίλειος

Ἀκριβὲς ἀντίγραφον
Ἐν Θεσ/νίκῃ τῇ 13/4/1943, Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ

...τὸ κριτήριο τῆς συνειδήσεως ἔχει φυτευθεῖ στὴ φύση μας ἀπὸ τὸ Θεό...

   «Μακάριος εἶναι ὁ ἄνθρωπος τὸν ὁποῖο δὲν ἐλέγχει ἡ συνείδηση».

       (Σοφ. Σειρ. ιδ. 2)

   Ἡ κομψότητα τῶν λόγων καὶ ἡ διαφθορὰ τῶν ἀρχόντων καὶ τὰ πλήθη τῶν κολάκων μποροῦν νὰ συσκοτίσουν τὸ δίκαιο· τίποτε ὅμως ἀπὸ αὐτὰ δὲν ἐπηρεάζει στὸ ἐσωτερικό μας τὴ συνείδηση· δὲν παρευρίσκονται κόλακες, δὲν ὑπάρχουν χρήματα, γιὰ νὰ διαφθείρουν τὸν κριτή· γιατὶ τὸ κριτήριο τῆς συνειδήσεως ἔχει φυτευθεῖ στὴ φύση μας ἀπὸ τὸ Θεό· ἐκεῖνο δὲ ποὺ δόθηκε ἀπὸ τὸ Θεό, δὲν μπορεῖ νὰ πάθῃ τίποτε τέτοιο.

      Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου