Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

ΑΓΙΟΣ ΚΛΗΜΗΣ ΡΩΜΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

      Μια κατηγορία Πατέρων της Εκκλησίας μας ονομάζονται «Αποστολικοί». Πρόκειται για τους μαθητές και διαδόχους των Αγίων Αποστόλων, οι οποίοι παρέλαβαν την αγία μας πίστη από αυτούς. Ένας από αυτούς, υπήρξε ο άγιος Κλήμης, ο Ιερομάρτυρας και τρίτος Επίσκοπος Ρώμης.

       Καταγόταν από τη Ρώμη και έζησε στα τέλη του 1ου μ. Χ. αιώνα και έδρασε στα χρόνια που βασίλευσαν οι αυτοκράτορες:  Δομετιανός (81-96),  Νέρβας (96-98) και Τραϊανός (98-117). Είχε κατά την παράδοση βασιλική καταγωγή. Οι γονείς του ονομαζόταν Φαύστος και Ματθιδία. Χάρις στην ευγενή καταγωγή του και την οικονομική άνεση της οικογένειάς του έκαμε λαμπρές σπουδές. Έμαθε την ελληνική γλώσσα, γενόμενος έτσι και κοινωνός της ελληνικής παιδείας και φιλοσοφίας. Μάλιστα η πολυμάθειά του και η φιλοσοφική του κατάρτιση είναι έκδηλη στα συγγράμματά του.

Τό ἀντίδοτο εἶναι ὁ Χριστός!

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ

Panhellenische Bewegung gegen den digitalen Totalitarismus „Ausstieg“

Panhellenische Bewegung gegen den digitalen Totalitarismus „Ausstieg“

Die verpflichtende Anordnung einer Personenkennziffer und eines digitalen Personalausweises für die griechischen Bürger konfrontiert uns mit einer historischen Verantwortung. Angesichts der großen Gefahr haben wir uns zu einer gemeinsamen Bewegung von Menschen guten Willens entschlossen, die sich durch Wachsamkeit, Besorgnis und letztlich durch die Ablehnung digitaler Kontrollmittel über die Bürger auszeichnet.

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: Ὅπως δείχνουν τὰ πράγματα, γενικά, φαίνεται ἡ ζωή πλησιάζει στὸ τέλος.

Κατέστρεψαν καὶ τὰ ἅγια ἐρημικά μέρη
Τὸ ἀνήσυχο κοσμικό πνεῦμα τῆς ἐποχῆς μᾶς κατέστρεψε, δυστυχῶς, μὲ τὸν δῆθεν πολιτισμό τοῦ ἀκόμη καὶ τὰ ἅγια ἐρημικά μέρη, ποὺ γαληνεύουν καὶ ἁγιάζουν τὶς ψυχές. Ὁ ἀνήσυχος ἄνθρωπος δὲν ἡσυχάζει ποτέ. Δὲν ἄφησαν πουθενά τόπο ἥσυχο. Ἀκόμη καὶ τούς Ἁγίους Τόπους τούς ἔχουν κάνει τώρα!... Ὅπως ἀναφέρεται καὶ στὸν βίο τῆς Ἐρημίτιδος Φωτεινῆς93, στὴν ἔρημο, ὅπου εἶχε ἀσκητέψει, ἔκαναν μετά περίπτερα, καντίνες!... Μέσα στὰ ἀσκητήρια, ὅπου ἀσκήτεψαν τόσοι μοναχοί, τόσοι Ἅγιοι, πουλοῦσαν ἀναψυκτικά οἱ Ἄγγλοι! Πάει ἡ ἔρημος! Σπίτια, ραδιόφωνα, μαγαζιά, ξενοδοχεῖα, ἀεροδρόμια! Ἔγινε αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς: «Ἐκεῖ ποὺ κρεμοῦν τώρα τὰ παλληκάρια τὰ καριοφίλια, θὰ ʹρθῆ καιρός ποὺ θὰ κρεμοῦν οἱ γύφτοι τὰ ὄργανα!». Θέλω νὰ πῶ, ἔτσι καταντήσαμε καὶ ἐμεῖς, ἐκεῖ ποὺ ἀσκήτευαν, ποὺ εἶχαν τὰ κομποσχοίνια οἱ μοναχοί, τώρα ἔχουν ραδιόφωνα, ἀναψυκτικά!... Ἔ, φαίνεται, μετά ἀπὸ λίγα χρόνια δὲν θὰ χρειάζωνται αὐτά. Ὅπως δείχνουν τὰ πράγματα, γενικά, φαίνεται ἡ ζωή πλησιάζει στὸ τέλος. Τελειώνει ἡ ζωή, τελειώνει καὶ αὐτός ὁ κόσμος.

ΑΓΙΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΙΚΟΝΙΟΥ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ

  ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού     

     Ο  4ος μ. Χ. αιώνας θεωρείται ως  ο χρυσός αιώνας της Θεολογίας της Εκκλησίας μας. Πρωταγωνιστές οι Καππαδόκες Πατέρες, οι οποίοι όχι μόνο σφράγισαν με τις προσωπικότητές του και το έργο τους την ταραγμένη εποχή τους, αλλά σημάδεψαν με το έργο τους την κατοπινή πορεία της ανθρωπότητας. Σε μια εποχή έντονων θεολογικών ζυμώσεων, απέτρεψαν τη νόθευση της γνήσιας εκκλησιαστικής παράδοσης και αποκρυστάλλωσαν τη σώζουσα αλήθεια της Εκκλησίας μας.

      Ένας από αυτούς υπήρξε και ο άγιος Αμφιλόχιος επίσκοπος Ικονίου, εφάμιλλος του Μ. Βασιλείου, του αγίου Γρηγορίου Νύσσης και του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου. Γεννήθηκε στην Καισάρεια το 344. Οι γονείς του ονομαζόταν Αμφιλόχιος και Λιβύη. Ήταν επίσης αδελφός της Θεοδοσίας, μητέρας της περίφημης διακόνισσας αγίας Ολυμπιάδας και εξάδελφος του αγίου Γρηγορίου του Ναζιανζηνού. Σπούδασε στις ονομαστές σχολές της Καισάρειας και άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου στην Κωνσταντινούπολη από το 364 έως το 370.

Mouvement panhellénique contre l'intégration numérique

Mouvement panhellénique contre l'intégration numérique

Déclaration fondatrice

L’imposition obligatoire d’un numéro personnel et d’une identité numérique aux citoyens grecs nous place face à une responsabilité historique. Conscients du grand danger, nous avons décidé d’avancer vers une initiative unitaire de personnes de bonne volonté, ayant pour point commun la vigilance, la réflexion et, finalement, notre refus de l’imposition de moyens numériques de contrôle des citoyens.

Σπάνια φωτογραφία: Άγ. Ιουστίνος Πόποβιτς και Πατριάρχης Παύλος

 

5. Γένεσις Κεφ. 1, 17-11-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (γιά παιδιά καί νέους)

 Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Panhellenic Mocement Against Digital Totalitarianism "EXODUS"

Panhellenic Mocement Against Digital Totalitarianism "EXODUS"

DECLARATION OF ESTABLISHMENT

The mandatory imposition of a personal number and a digital identity on Greek citizens confronts us with a historic responsibility. Recognizing the great danger, we have decided to proceed with a unifying initiative of well-intentioned people, whose common ground is vigilance, alertness, reflection, and ultimately our refusal to accept the imposition of digital means of citizen control.

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ «ΚΕΙΜΕΝΑ ΒΙΑΣ, ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ»;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 24η Νοεμβρίου 2025.

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ «ΚΕΙΜΕΝΑ  ΒΙΑΣ, ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ»;

        Ο θεοδόχος Δίκαιος Συμεών, όταν πήρε στις γεροντικές του αγκάλες τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, ως βρέφος στο Ναό της Ιερουσαλήμ, και υπό την έμπνευση του Παναγίου Πνεύματος, προφητεύοντας για Εκείνον, «Εἶπε πρὸς Μαριὰμ τὴν μητέρα αὐτοῦ· ἰδοὺ οὗτος κεῖται εἰς πτῶσιν καὶ ἀνάστασιν πολλῶν ἐν τῷ ᾿Ισραὴλ καὶ εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον» (Λουκ.2,35). Και πράγματι το Θείο Πρόσωπο του Λυτρωτή μας Χριστού είναι το πλέον αντιλεγόμενο πρόσωπο της ανθρώπινης ιστορίας. Για κανένα άλλο σημαίνον ιστορικό πρόσωπο δεν ειπώθηκαν και δεν γράφηκαν τόσα επαινετικά, αλλά και τόσα συκοφαντικά και ψευδή. Για δισεκατομμύρια ανθρώπους, στα δύο χιλιάδες χρόνια ως τα σήμερα, είναι ο Σωτήρας και Λυτρωτής τους και ταυτόχρονα από πολλούς άλλους, θεωρείται ως μια «αντιφατική προσωπικότητα»,  ένας «ονειροπαρμένος ιδεολόγος» ένας «φιλόδοξος απατεώνας, ο οποίος επιχείρησε να γίνει βασιλιάς των Εβραίων και αφού απέτυχε, πέθανε δια σταυρικού θανάτου ως κακούργος» και για κάποιους άλλους ένας «μύθος»!

Στην Εκκλησία βρίσκουμε την παρηγορία, την υγεία, την σωτηρία

 Γέροντες

«Προχθές πέρασε πολύς κόσμος. Ρωτάω κάποιους:

– Πηγαίνετε στην Εκκλησία;

– Δεν πάμε…, είπαν.

– Γιατί, παιδιά μου, δεν πάτε στην Εκκλησία; Απ’ την μέρα που γεννιώμαστε μέχρι την μέρα που θα φύγουμε (η ζωή μας) περνά από την Εκκλησία.

– Ε! πάμε, παπά, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, τι θες άλλο να σου πούμε;

Ιερός ναός Αγίου Γεωργίου: Εβδομαδιαίο πρόγραμμα ακολουθιών

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Εὑρίσκομαι σήμερα (8-1-2019) στήν Ρουμανική Σκήτη τοῦ Τιμίου Προδρόμου τοῦ Ἁγίου Ὄρους.  Μέ τήν εὐλογία τοῦ Γέροντος ἱερομ. π. Ἀθανασίου ἐκάναμε μία σύναξι  τό βράδυ μέ τούς Πατέρας τῆς Ρουμανικῆς Σκήτης. Τούς ὡμίλησα πῶς ἔμαθα τήν ρουμανική γλῶσσα καί διατί.

Μετά τούς ὡμίλησα γιά τό προσκύνημά μου στήν Ἰταλία τόν Μάϊο τοῦ 2018, ὅπου ὡμίλησα σέ 25 ὀρθόδοξες ρουμανικές ἐνορίες. Κατόπιν γιά τά θέματα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί μέ ἐρωτήσεις τῶν μοναχῶν σχετικές μέ θέματα τοῦ μοναχικοῦ βίου.

Θά γράψω ἐδῶ γιά τήν ἱστορία τοῦ Τόπου μας, διατί  ἔμαθα τήν ρουμανική γλῶσσα.

Μακάριοι οι ελεήμονες

Η χριστιανική ζωή είναι δύσκολη. Στην ουσία είναι η στενή, ευθεία και δύσβατη οδός της πνευματικής ανάβασης στα σκαλοπάτια των ευαγγελικών εντολών. Η ανάβαση είναι πάντα δύσκολη. Το πιο εύκολο είναι να μένεις στάσιμος. Εύκολο είναι να κατεβαίνεις. Όσο πιο υψηλή είναι η κορυφή, τόσο πιο δύσκολη είναι η ανάβαση προς αυτήν.

Ο Κύριος όμως μας καλεί να ανέβουμε στην κορυφή, στην υψηλότερη από όλες τις πιθανές κορυφές. Ο Κύριος θέλει να πάρουμε το σταυρό μας και να Τον ακολουθήσουμε στο όρος της ευαγγελικής αγιότητας. Εκεί οδηγεί ο δρόμος που αποτελείται από εννέα βασικά σκαλοπάτια: τους ευαγγελικούς μακαρισμούς.

Αἱ κύριαι θέσεις τῆς θεωρίας τοῦ πρωτείου τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἡ κριτική τους* – 2ον

Γράφει ὁ Ἡγούμενος π. Διονύσιος (Σλένωφ),

Προϊστάμενος τῆς Ἱ. Μ. Ἁγίου Ἀνδρέου, Διευθυντὴς τῆς Συνοδικῆς Βιβλιοθήκης

2ον.-Τελευταῖον

5. Μόνον ὁ Πατριάρχης Κων/λεως ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ διοικῆ τὴν παγκόσμιον διασπορὰν

  Σὲ γενικὲς γραμμές, μπορεῖ κανεὶς νὰ σημειώσει ὅτι πάνω στὴν ἑλληνο-αμερικανικὴ ἑλληνικὴ ποίμνη στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1900 ἕως τὴ δεκαετία τοῦ 1920 δοκιμάστηκε ἕνα μοντέλο διοίκησης τῆς διασπορᾶς, τὸ ὁποῖο σύντομα ἄρχισε νὰ ἀναπαράγεται καὶ σὲ σχέση μὲ ἄλλες περιοχὲς τοῦ κόσμου. Πρέπει, ὡστόσο, νὰ ληφθεῖ ὑπόψη ὅτι αὐτὸ τὸ ἀποκλειστικὸ δικαίωμα στὴ διασπορά, ποὺ ἀξιώνεται ἀκόμη καὶ σήμερα στὶς ἀρχὲς τοῦ 21ου αἰώνα, δὲν ἀνταποκρίνεται στὰ πραγματικὰ δικαιώματα τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως οὔτε κατὰ τὴν περίοδο ἀκμῆς τοῦ Βυζαντίου, οὔτε κατὰ τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας.

4. Γένεσις Κεφ. 1, 17-11-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (γιά παιδιά)

 Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

Νὰ κατηγορῇς τὸν ἑαυτό σου γιὰ τὰ σφάλματά σου...

«Ὁ δίκαιος πρῶτος ὁ ἴδιος κατηγορεῖ τὸν ἑαυτό του».

(Παρ. ιη΄17)

   Νὰ κατηγορῇς τὸν ἑαυτό σου γιὰ τὰ σφάλματά σου καὶ νὰ μὴν περιμένῃς τοὺς ἐλέγχους τῶν ἄλλων. Καὶ νὰ μοιάσῃς μὲ τὸν Ἰώβ, ὁ ὁποῖος δὲν ντράπηκε γιὰ πλῆθος τῶν ἀνθρώπων τῆς πόλεως, προκειμένου νὰ ἐξομολογηθῇ σ΄ αὐτοὺς τὸ πταῖσμα του.

     Μεγάλου Βασιλείου

Εχει ο Θεος», αλλα κ᾿ εμεις ν’ αγωνιστουμε

π. Αυγουστ

Απὸ τὸ βιβλίο «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ»
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου, σελ. 147
Μερικοὶ ἴσως θὰ ποῦνε· «Ἔχει ὁ Θεός…».
Ἔχει ὁ Θεὸς ἀσφαλῶς. Δὲν γίνεται τίποτε πάνω στὴ γῆ ἂν δὲν θέλῃ ὁ Θεός. Ὁ Θεὸς ὅμως θέλει πάνω στὴ γῆ νὰ εἴμαστε ἀγωνισταί.
Στὰ μαρτυρολόγια, ποὺ διαβάζουμε ὅτι κρεμοῦσαν τοὺς Χριστιανοὺς μπροστὰ σὲ αὐτοκράτορας καὶ τοὺς καίγανε, μένει κανεὶς κατάπληκτος βλέποντας τὴν ἀνδρεία των. Ξέρετε, ὅτι ἐμφανίζονταν οἱ Χριστιανοὶ μπροστὰ στοὺς αὐ­τοκράτορας καὶ τοὺς τυράννους καὶ φώναζαν· «Αἶσχος, ντροπή σας, ἀπάνθρωποι καὶ σκληροί…». Διεμαρτύροντο, ἤλεγχαν, καὶ τότε τοὺς πιάνανε καὶ μαρτυροῦσαν. «Εἰσπήδησις» λεγόταν αὐτό. Tέτοιοι ζωντανοὶ Χριστιανοὶ ἦταν ἐ­κεῖνοι.

3. Γένεσις Κεφ. 1, 17-11-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (γιά παιδιά)

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

2. Γένεσις Κεφ. 1, 16-11-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (γιά παιδιά)

 Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: Ἄχ, τὴν ἔχουν παλαβώσει μὲ τούς θορύβους τὴν ἤρεμη φύση!

 Ἐξωτερικός θόρυβος καὶ ἐσωτερική ἡσυχία
Ἀλλοίωσαν τὴν ἤρεμη φύση

Τὰ περισσότερα μέσα ποὺ χρησιμοποιοῦν σήμερα οἱ ἄνθρωποι γιὰ τὴν ἐξυπηρέτησή τους κάνουν θόρυβο. Ἄχ, τὴν ἔχουν παλαβώσει μὲ τούς θορύβους τὴν ἤρεμη φύση! Τὴν ἔχουν ἀλλοιώσει καὶ μὲ ὅλα τὰ σύγχρονα μέσα τὴν ἔχουν καταστρέψει. Παλιά τί γαλήνη ὑπῆρχε! Πῶς ὁ ἄνθρωπος ἀλλοιώνεται καὶ ἀλλοιώνει, χωρίς νὰ τὸ καταλαβαίνη!
Ὅλοι τώρα ἔχουν μάθει νὰ ζοῦν μὲ τὸν θόρυβο. Βλέπεις, καὶ πολλά ἀπὸ τὰ σημερινά παιδιά, γιὰ νὰ διαβάσουν, θέλουν μουσική ρόκ! Δηλαδή περισσότερό τους ἀναπαύει νὰ διαβάζουν μὲ μουσική παρά μὲ ἡσυχία. Ἀναπαύονται στὴν ἀνησυχία, γιατί ὑπάρχει ἀνησυχία μέσα τους. Παντοῦ θόρυβος ὑπάρχει. Συνέχεια βοῦ, βοῦ... ἀκοῦς! Βοῦ, βοῦ..., γιὰ νὰ κόψουν ξύλα, βοῦ..., γιὰ νὰ γυαλοχαρτίσουν, βοῦ..., γιὰ νὰ ραντίσουν μὲ τὸν ψεκαστήρα. Μετά θὰ βροῦν ἄλλους ψεκαστῆρες σάν ἀεροπλάνα, ποὺ θὰ κάνουν πιὸ πολύ θόρυβο, καὶ θὰ ποῦν: «Ά, αὐτοί εἶναι πιὸ καλοί, γιατί ρίχνουν τὸ φάρμακο ἀπὸ πάνω καὶ δὲν μένει οὔτε μπουμπούκι ἄβρεχτο» καὶ θὰ θέλουν νὰ ἀγοράσουν ἀπὸ ἐκείνους καὶ θὰ χαίρωνται μʹ ἐκείνους.

Tι μπορουμε να πετυχουμε με τον αγωνα

π. Αυγουστ

Απὸ τὸ βιβλίο «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ»
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου, σελ. 141

Θὰ σᾶς ἀναφέρω μερικὰ παράδειγμα, γιὰ νὰ δῆτε τί μπορεῖ νὰ πετύχῃ ὁ Χριστιανὸς ποὺ ἀγωνίζεται.

Ἡ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων, πλὴν ἑνὸς καὶ τῶν κομμουνιστῶν, ψήφισε ὑπὲρ τοῦ γυμνισμοῦ. Εἶπαν, ὅτι ὁ γυμνισμὸς εἶνε πρόοδος, εἶνε ἐξέλιξις, εἶνε εἶδος ἀνωτέρου πολιτισμοῦ, κι ὅτι μποροῦν πλέον ἐλεύθεροι νὰ κινοῦνται οἱ γυμνισταί. Ὡς δικαιολογία ἔφεραν, ὅτι θὰ πέσῃ συνάλλαγμα στὴν πατρίδα μας.

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜ. ΗΛΙΑ ΤΣΙΟΡΟΥΤΣΑ

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

ὑπό πρωτοπρεσβυτέρου π. Κωνσταντίνου Γαλερίου

Ὁ ἱερομόναχος π. Ἠλίας γεννήθηκε στίς 30 Ἰουνίου 1909 στήν κοινότητα Βασίλε Ἀλεξάνδρι τοῦ νομοῦ Τούλτσεα ἔχοντας ὡς γονεῖς του τόν Κωνσταντῖνο καί τήν Ἑλένη. Στό βάπτισμά του ἔλαβε τό ὄνομα Ἰόργκου. Ἦτο ὁ πιό ὑπάκουος ἀνάμεσα στά 10 παιδιά τῆς οἰκογενείας του. Ὅ,τι δήποτε τοῦ ἔλεγαν καί τοῦ ἀνέθεταν νά κάνη οἱ γονεῖς του, τό ἐξεπλήρωνε ἀμέσως.

Ἡ οἰκογένειά του ἦτο ἀρκετά πλούσια. Οἱ γονεῖς του ἦσαν ἁπλοῖ καί πιστοί χριστιανοί. Ἐνθυμεῖται ὁ π. Ἠλίας, ὅταν τά βράδυα στεκόταν κοντά στήν σόμπα καί ἄκουγε τόν πατέρα του νά διαβάζη τό Ψαλτήριο.

Γιά τήν παιδική του ἡλικία, πού ἔζησε στό χωριό του, ἔλεγε.

ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

 

  Λέγει ἕνα τροπάριο τῆς λιτῆς τῶν Εἰσοδίων: «Σήμερον ὁ Θεοχώρητος Ναός, ἡ Θεοτόκος, ἐν ναῷ Κυρίου προσάγεται, καὶ Ζαχαρίας ταύτην ὑποδέχεται».

  Γεννᾶται μία ἀπορία. Ἐνῷ ἀπαγορευόταν ἡ εἴσοδος στὰ Ἁγία τῶν Ἁγίων σὲ ὅλους καὶ μόνο στὸν Ἀρχιερέα ἐπιτρεπόταν μία φορὰ τὸν χρόνο καὶ μετὰ ἀπὸ προηγουμένη πρὸς τὸν Θεὸ ἐξιλαστήριο θυσία, ἐπιτράπηκε στὴ μικρὴ Μαριάμ;  Ἀφοῦ ἡ εἴσοδος ἀπαγορευόταν σὲ ὅλους στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων, ἄρα οὔτε καὶ στὴν Μαριὰμ ἐπιτρεπόταν· ἀλλὰ ἡ Μαριὰμ ἦταν ἡ πρὸ τῶν αἰώνων προορισμένη καὶ ἀπὸ τῶν προφητῶν προαγγελθεῖσα νὰ γίνη μητέρα τοῦ ἐνανθρωπήσαντα Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ καὶ διὰ τοῦτο ὁ Θεὸς κατὰ θαυμαστὸ τρόπο ἐπέτρεψε σ’αὐτὴ νὰ εἰσέλθη στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων.

TO AΓΧΟΣ ΤΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΟΥ

Εστ-πλεν...

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35)
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

«Καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων· Τί ποιήσω…;» (Λουκ. 12,17)

ΑΚΟΥΣΑΤΕ τὸ εὐαγγέλιο. Μᾶς ὁμιλεῖ γιὰ μιὰ παραβολὴ τοῦ Κυρίου. Σ᾿ αὐτὴν ὁ Χριστὸς ζωγραφίζει τὴν εἰκόνα τοῦ πλεονέκτου.

Μὲ τὴ φτωχή μου γλῶσσα θὰ προσπαθήσω ν᾿ ἀναπαραστήσω τὴν εἰκόνα τῆς σημερινῆς παραβολῆς.

1. Γένεσις Κεφ. 1, 16-11-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (γιά παιδιά)

 Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

“ΦΙΕΣΤΑΙ” ΑΙΣΧΥΝΗΣ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΚΟΥ!

lourdi

Ἀντικανονική συμπροσευχή καί ὁμιλία εἰς τήν ὁλομέλειαν τῆς  παπικῆς Ἐπισκοπικῆς Συνελεύσεως, εἰς Λούρδην Γαλλίας (4/11/12025).

 

Τρίζουν τά ἱερά λείψανα τῶν Θεοφόρων Πατέρων διά τάς ἐν Νικαίᾳ φαιδρότητας!

“ΦΙΕΣΤΑΙ” ΑΙΣΧΥΝΗΣ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΚΟΥ!

«Μή μεθ’ ἑτεροδόξων συνεορτάζειν».

Αὐτό δέν ἀποτελεῖ ἔκφρασιν μισαλλοδοξίας, ἀλλά καρπόν τοῦ πνεύματος τῆς Ἀληθείας καί ὑγιῆ ἐνέργειαν τῆς ἐκκλησιαστικῆς αὐτοσυνειδησίας.

Μάθημα 5ον: Τά διαβολικά μέσα τῆς προπαγάνδας: Ἀπό τήν ἀπάτην εἰς τήν ἀπειλήν

Κ. Βαθιώτης

Στὰ δύο προηγούμενα μαθήματα εἴδαμε μὲ ποιὸν τρόπο ὁ προπαγανδιστὴς διάβολος παραπλάνησε ἀρχικῶς τοὺς Πρωτοπλάστους καὶ πῶς σήμερα, μέσῳ τῶν ἐπὶ γῆς ἀντιπροσώπων του, ἐπιχειρεῖ νὰ παραπλανήσει ἐκ νέου τοὺς μακρινοὺς ἀπογόνους τοῦ Ἀδὰμ καὶ τῆς Εὔας.

Θὰ μπορούσαμε, λοιπόν, νὰ ἰσχυρισθοῦμε ὅτι ἡ ἐξαπάτηση εἶναι ὁ κλασικότερος τρόπος χειραγώγησης τῶν ἀνθρώπων. Ἄλλωστε, ἤδη σημασιολογικά, «διάβολος» σημαίνει ἀκριβῶς τὸ πλάσμα ἐκεῖνο ποὺ διαβάλλει κάποιον στοὺς τρίτους (ὅπως διέβαλε ὁ κατηραμένος ὄφις τὸν Θεὸ στοὺς Πρωτοπλάστους),   διαστρεβλώνοντας  τὴν   πρα­γματικότητα: εἴτε προβαίνοντας σὲ ψευδεῖς παραστάσεις εἴτε ἀναμειγνύοντας τὴν ἀλήθεια μὲ τὸ ψέμα.

Δεν έχει κόπο η νηστεία όταν αγαπούμε τον Θεό...

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

Νὰ ἔχῃς πάντα μπροστὰ στὰ μάτια σου τὸ παράδειγμα τοῦ πλουσίου...

   «Ψυχὴ ἔχεις πολλὰ ἀγαθά, γιὰ πολλὰ χρόνια. Ἀναπαύου, φάγε, πίε, εὐφραίνου».

        (Λουκ. ιβ΄19)

   Νὰ ἔχῃς πάντα μπροστὰ στὰ μάτια σου τὸ παράδειγμα τοῦ πλουσίου ποὺ κατηγορεῖται στὴ σημερινὴ περικοπή. Αὐτὸς φύλαγε ὅσα εἶχε στὰ χέρια του κι ἀγωνιοῦσε γιὰ ὅσα θ΄ ἀποκτοῦσε. Παρ΄ ὅτι δὲν ἤξερε ἄν θὰ ζοῦσε τὴν αὐριανὴ μέρα, ἀπὸ σήμερα γέμιζε τὸ αὔριο μὲ ἁμαρτίες. Δὲν εἶχε ἔρθει ἀκόμα ὁ ζητιάνος, κι ἔδειχνε ἀπὸ πιὸ μπροστὰ τὴν ἀγριότητά του. Δὲν εἶχε μαζέψει ἀκόμα τοὺς καρποὺς του κι εἶχε κιόλας τὴν καταδίκη ἀπὸ τὴν πλεονεξία του.

     Μεγάλου Βασιλείου

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: Νὰ συλλάβη κανεὶς τὸ βαθύτερο νόημα τῆς ζωῆς...

 – Γέροντα, τί βοηθάει περισσότερο, γιὰ νὰ καταλάβη κανεὶς αὐτήν τὴν χαρὰ τῆς λιτότητος;
– Νὰ συλλάβη κανεὶς τὸ βαθύτερο νόημα τῆς ζωῆς. «Ζητεῖτε πρῶτον τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ...»92. Ἀπὸ ἐκεῖ ξεκινᾶ ἡ ἁπλότητα καὶ κάθε σωστή ἀντιμετώπιση.
92. Ματθ. 6, 33. 
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Α’ «Μὲ Πόνο καὶ Ἀγάπη»

Σοῦ εἶπαν ὅτι δέν ἀξίζεις...

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ

Παρέα μ’ ἕνα ΑΙ «χαρακτήρα»! – Β΄ Μέρος

B΄ ΜΕΡΟΣ

Εἶναι πολὺ χαρακτηριστικὸ ὅτι οἱ εἰδικοὶ εἶναι ἐναντίον τῶν chatbots, ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἀνάδειξή τους σὲ «προσωπικοὺς συμβούλους», πολὺ δὲ περισσότερο ὡς φίλους. Ὡς παράδειγμα ἀναφέρουμε τὴν Βιρτζίνια Ντίνγκαμ, Καθηγήτρια τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης στὸ Πανεπιστήμιο Οὐμέο, ἡ ὁποία δήλωσε τὰ ἑξῆς στὴν ἐφημερίδα Dagens Nyheter: «Ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη δὲν εἶναι ἱκανὴ νὰ προσφέρει οὐσιαστικὴ ἄποψη γιὰ πολιτικὲς ἰδέες, ἁπλῶς ἀντανακλᾶ τὶς ἀπόψεις ἐκείνων ποὺ τὴν δημιούργησαν» !!!

Τί φοβερὸ κι αὐτό! Νὰ ἐμπιστευόμαστε ἕνα φίλο ποὺ μᾶς συμβουλεύει τὶς ἀπόψεις κάποιου ἄλλου! Καὶ τὸ ἀκόμη χειρότερο; Αὐτὸς ὁ «ἄλλος» νὰ λέει τὰ ἴδια σὲ ὅλους ὅσους τὸν ἐμπιστεύονται !! Ποιὸς θὰ τὸ δεχόταν αὐτὸ ἆραγε στὴν πραγματικὴ ζωή;

Ὁ ἅγιος καλόγερος τόν κέρδισε καί τόν ἔσωσε.

Ἕνας θεολόγος κατέθεσε γραπτή τή μαρτυρία του γιά τή γνωριμία τοῦ πατέρα του μέ τόν ὅσιο καί τή βαθειά ἐπίδραση πού εἶχε στή μετέπειτα ζωή του.
Ὁ πατέρας του γεννήθηκε στή Ραιδεστό τῆς Ἀ. Θράκης τό 1880 κι ἐκοιμήθη στή Θεσσαλονίκη τό 1990. Εἶχε γνωρίσει τούς ἁγίους Νεκτάριο Πενταπόλεως καί Γρηγόριο Καλλίδη. Ἦταν πατέρας πέντε τέκνων κι ἔμενε στά Κουδούνια Δράμας.
Τόν ὅσιο Γεώργιο Καρσλίδη τόν συνάντησε πρώτη φορά τό 1950. Πληροφορούμενος γιά τήν ὁσιότητά του καί συνομιλώντας μαζί του ἔπαθε ἕνα πνευματικό σεισμό καί ἄναψε μέσα του μεγάλη φωτιά. Ὁ ὅσιος βγῆκε ἀπό τό ἐκκλησάκι του, γιά νά τόν ὑποδεχθεῖ, χωρίς νά τόν ἔχει εἰδοποιήσει κανείς, ἀπομάκρυνε μερικές γυναῖκες πού ἤθελαν νά τόν δοῦν, ἄνοιξε τήν ἀγκαλιά του καί μέ γοργό βῆμα τοῦ φώναξε:

Η Απελευθέρωση της Κορυτσάς- 22 Νοεμβρίου 1940

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΟΡΥΤΣΑΣ

Μετά τη λήξη της πρώτης περιόδου του Ελληνοϊταλικού Πολέμου (13 Νοεμβρίου 1940) και την επιτυχή απόκρουση της ιταλικής εισβολής άρχισε η συνεχώς εντεινόμενη ελληνική αντεπίθεση για την απελευθέρωση των πόλεων της Βόρειας Ηπείρου.
 
Κατά την έναρξη της ελληνικής αντεπίθεσης εναντίον των Ιταλών στις 14 Νοεμβρίου 1940 το 65ο Σύνταγμα Πεζικού, ανήκε στη Χ Μεραρχία Πεζικού, η οποία υπό το Γ΄ Σώμα Στρατού συμμετείχε στην επιθετική ενέργεια προς Μοράβα – Κορυτσά. Στις 06:30 της 14ης Νοεμβρίου, το 65ο Σύνταγμα  Πεζικού (μείον τάγμα), σε σύνδεσμο με τα τμήματα της ΙΧ Μεραρχίας που ενεργούσαν βορειότερα, επιτέθηκε αιφνιδιαστικά στο βόρειο τομέα της Χ Μεραρχίας. Μέχρι τις 08:00, κατέλαβε το χ. Βόζιγραδ εντός του βορειοηπειρωτικού εδάφους και μέχρι το μεσημέρι έφθασε μπροστά από το ύψ. 1259, όπου και καθηλώθηκε από τη σθεναρή αντίσταση των Ιταλών.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Αλώνει την Εκκλησία ο δούρειος ίππος του οικουμενισμού.

 «Αν αλωθούμε από τους προδρόμους του Αντιχρίστου είναι σα να αλωθήκαμε από τον ίδιο τον Αντίχριστο. Σωτηρία δεν βλέπουμε.» tasthyras