Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022
Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όλες οι αρετές και όλα τα πάθη καλλιεργούνται
Μην αναβάλλεις, αγαπητέ, από μέρα σε μέρα να επιστρέψεις στον Κύριο...
Δημήτρης Δασκαλάκης: Ἡ Ἐκκλησία ὁ Ἅγιος Λουκᾶς ὁ Ἰατρός καί τό ἐμβόλιο
Ἅγιος Λουκᾶς ὁ Ἰατρός, Ἀρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως καὶ Κριμαίας.
(Ἡ ἀνωτέρω συμβουλὴ δὲν προβάλλεται συχνὰ ἀπὸ τὰ ἐκκοσμικευμένα χείλη τῶν ἐπισκόπων οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν πειθήνια τὶς ὑποδείξεις μιᾶς στρατευμένης καὶ ἀκριβοπληρωμένης ἐπιστήμης ποὺ προωθεῖ τὴν πολιτικὴ τοῦ παγκόσμιου ἐμβολιασμοῦ).
Ἡ ἀπαράδεκτη σιωπὴ τῶν καλῶν
Ἔπεσε στὰ χέρια μου, καλοί μου φίλοι, ἕνα ὑπέροχο κείμενο τοῦ Μάρτιν Λοῦθερ Κίνγκ. Μεταξὺ ἄλλων ἔλεγε: «Ἐκεῖνο γιὰ τὸ ὁποῖο ἡ δική μας γενιὰ θὰ μετανιώσει μία μέρα πικρά, δὲν θὰ εἶναι τόσο ἡ σκληρότητα καὶ οἱ ἀδικίες τῶν κακῶν ἀνθρώπων, ὅσο ἡ ἀπαράδεκτη σιωπὴ τῶν καλῶν».
Σοφότατο! Καὶ τοῦτο γιατί δὲν ὑποφέρουμε τόσο ἀπὸ τὴν ὑπερδραστηριότητα, θὰ λέγαμε, τῶν κακῶν, τὴν ὁποία ὅλοι ἀπεχθανόμαστε, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἀδράνεια τῶν καλῶν ἀνθρώπων. Εἶναι κι αὐτὴ τὸ ἴδιο ἀπαράδεκτη καὶ ἐπιζήμια, ὅσο καὶ τῶν ἄλλων. Εἶναι ὄντως ἀπαράδεκτη, ἀπ’ ὅποια πλευρὰ καὶ νὰ τὸ δοῦμε. Καὶ τί φοβερὸ σ’ αὐτοὺς τοὺς καλοὺς νὰ εἴμαστε ὅλοι ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί!
Επισκοπική εκτροπή
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ἰωνίας, Φιλαδελφείας, Ἡρακλείου καὶ Χαλκηδόνος κ. Γαβριὴλ εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἐργάζεται μὲ ξεχωριστὸ ζῆλο στὴ Μητρόπολή του· μάλιστα ἔχει ἀναπτύξει ἀξιοζήλευτη ἐπικοινωνία μὲ τοὺς νέους τῆς περιοχῆς.
Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης: "Πῶς καλλιεργεῖται ἡ ταπείνωση"
Οι Τρεις Ιεράρχες, ως εκφραστές των αληθινών προτύπων ζωής
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ,
Πρόεδρος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων
"Οι τρεις Ιεράρχες, ως εκφραστές των αληθινών προτύπων ζωής"
Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κάποιος ότι και στα παλαιότερα χρόνια, υπήρχαν παρόμοια, όπως και στην εποχή μας, ηθικοπνευματικά, υπαρξιακά και κοινωνικά προβλήματα στη ζωή των ανθρώπων.
Οἱ πραγματικοί σοφοί
«Βλέπετε οὖν πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ’ ὡς σοφοί» (Ἐφ. ε΄, 15). (: ἐλάβατε καὶ σεῖς τὸν φωτισμὸ αὐτὸ ἀπὸ τὸν Χριστό. Λοιπὸν προσέχετε, πῶς μὲ κάθε ἀκρίβεια νὰ συμπεριφέρεσθε, ὄχι σὰν ἄσοφοι καὶ ἀσύνετοι, ἀλλ’ ὡς σοφοὶ καὶ φρόνιμοι).
Ἀλήθεια ποιὸς εἶναι ὁ πραγματικὸς σοφός; δηλ. ὁ κατὰ Θεὸν σοφός; Ὅπως παρατηρεῖ ὁ σοφὸς Σολομὼν (Παροιμ. θ΄ 9): «δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται». Εἶναι αὐτὸς ποὺ ὅποια ἀφορμὴ τοῦ δώσεις γίνεται σοφώτερος· «αὐτοῖς δὲ τοῖς κλητοῖς, Ἰουδαίοις τε καὶ Ἕλλησι, Χριστὸν Θεοῦ δύναμιν καὶ Θεοῦ σοφίαν» (Α΄ Κορ. α΄ 24). (: Σ’ αὐτοὺς ὅμως, τοὺς ὁποίους ὁ Θεὸς βρῆκε ἀξίους νὰ καλέσῃ στὴν σωτηρία, εἴτε Ἰουδαῖοι εἶναι, εἴτε Ἕλληνες, κηρύττουμε Χριστόν, ὁ ὁποῖος εἶναι Θεοῦ δύναμη, ποὺ ἀναγεννᾶ καὶ ἁγιάζει, καὶ Θεοῦ σοφία, ποὺ φωτίζει κάθε πιστό).
Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας σχετικά με την περί Εξαρχίας διαμαρτυρία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
Έπεσα, σηκώθηκα...
Εἰς μνημόσυνον ἁγίου καὶ ὁμολογητοῦ Ἐπισκόπου
Η ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΗ Ἐκκλησία ἔγινε πιὸ φτωχή, μὲ τὴν ἀναχώρηση γιὰ τὴν θριαμβεύουσα, τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κυροῦ Κοσμᾶ, ἄνδρα ἐγνωσμένης ἀρετῆς καὶ ἁγιότητας καὶ σπάνιου (γιὰ τὴν ἐποχή μας) ὁμολογητῆ Ἐπισκόπου. Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν ἔγραψε (καὶ) τὰ ἑξῆς ἐπαινετικὰ γιὰ τὸν ἀοίδιμο:
Ασύνετοι και άσοφοι Άρχοντες καταντούν τύραννοι!
Γράφει ο π. Στέφανος Στεφόπουλος
Ασύνετοι και άσοφοι Άρχοντες
καταντούν τύραννοι!
Μαυρίζει η ψυχή μας τα τελευταία χρόνια με την ανικανότητα και ανεπάρκεια της κρατικής μηχανής. Μιά πνίγεται κόσμος στη Μάνδρα, την άλλη καίγονται δεκάδες άνθρωποι στο Μάτι. Την άλλη καίγονται εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους με τα πύρινα μέτωπα να σβήνουν στις ακρογιαλιές. Τώρα ήρθε και ο χιονιάς με τραγελαφικές καταστάσεις ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας.
«Καλλιό ’ναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνοι σκλαβιά και φυλακή; »
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Α΄Τιμ. δ΄ 9-15
9 Πιστὸς ὁ λόγος καὶ πάσης ἀποδοχῆς ἄξιος· 10 εἰς τοῦτο γὰρ καὶ κοπιῶμεν καὶ ὀνειδιζόμεθα, ὅτι ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν. 11 Παράγγελλε ταῦτα καὶ δίδασκε. 12 μηδείς σου τῆς νεότητος καταφρονείτω, ἀλλὰ τύπος γίνου τῶν πιστῶν ἐν λόγῳ, ἐν ἀναστροφῇ, ἐν ἀγάπῃ, ἐν πνεύματι, ἐν πίστει, ἐν ἁγνείᾳ. 13 ἕως ἔρχομαι πρόσεχε τῇ ἀναγνώσει, τῇ παρακλήσει, τῇ διδασκαλίᾳ. 14 μὴ ἀμέλει τοῦ ἐν σοὶ χαρίσματος, ὃ ἐδόθη σοι διὰ προφητείας μετὰ ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν τοῦ πρεσβυτερίου. 15 ταῦτα μελέτα, ἐν τούτοις ἴσθι, ἵνα σου ἡ προκοπὴ φανερὰ ᾖ ἐν πᾶσιν.
Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ Π. ΚΟΣΜΑ
«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»
Τό προσκυνητάρι μέ τό καντήλι τοῦ πατρός Κοσμᾶ
Στόν τόπο τοῦ δυστυχήματος, πρός ἀνάμνησι τοῦ θλιβεροῦ αὐτοῦ γεγονότος πού βύθισε σέ πένθος ὄχι μόνο τούς ’Ορθοδόξους τοῦ Κογκό, ἀλλά καί πολλούς πολιτικούς καί στρατιωτικούς Ἄρχοντες τῆς Χώρας, τοποθετήθηκε ἀπό τήν Ἱεραποστολή ἕνα στρογγυλό μεταλλικό κλειστό προσκυνηταράκι. Εἶναι ἴσως τό μοναδικό στό Κογκό, ἀφοῦ κατεβλήθησαν πολλές προσπάθειες γιά νά δοθῆ ἄδεια ἀπό τήν ντόπια Κυβέρνησι. Καί εἶναι φυσικό νά ἀντιδρᾶ ὁ πολιτικός κόσμος τῆς Χώρας, ἐφ’ ὅσον τέτοια ἱερά προσκυνήματα μόνο βασικά στούς ’Ορθοδόξους ἔχουν νά διδάξουν καί ὑπενθυμίσουν κάτι. Γιά ὅλους τούς ’Ορθοδόξους τοῦ νοτίου Κογκό, Ὁμογενεῖς καί ἐντοπίους, ὁ τόπος αὐτός παραμένει γιά πάντα ἕνας σταθμός, ὅπου θά σταματήσουν νά προσευχηθοῦν, νά κάνουν τόν σταυρό τους καί νά ἀναφερθοῦν στήν φλογερή ἱεραποστολική μορφή τοῦ Πνευματικοῦ τους Πατέρα καί φωτιστοῦ.
Ἑσπερινὲς προσευχὲς ἀνὰ ἡμέρα. Ἁγίου Έφραίμ τοῦ Σύρου
Άγιος Εφραίμ ο Σύρος, 14ος αι., Καθεδρικός Ναός «Κοίμηση της Θεοτόκου», Κρεμλίνο
Ἑσπερινὴ Εὐχὴ Κυριακῆς
Ὡς ἐνώπιον, Κύριε,
τοῦ φοβεροῦ Σου βήματος
ἑστὼς ὁ κατάκριτος,
καὶ τὸν ἔλεγχον βλέπων τῶν ἔργων μου
καὶ τὴν δοθεῖσάν μοι ψῆφον δικαίαν Σου
ἀπορρίπτουσάν με τοῦ ἁγίου προσώπου Σου
εἰς κολάσεις ἀφορήτους τὸν ἄθλιον·
Εἰς περιστάσεις ποὺ περιφρονεῖται ἡ Πίστις, ἀπαγορεύεται ἡ σιωπή
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΛΕΟΠΑ
«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»
Θά ὁμιλήσουμε τώρα λίγα λόγια γιά τήν κόλασι. Πόσα λόγια ἔχετε ἀκούσει για τήν κόλασι στό Ἅγιο Εὐαγγέλιο, στήν Ἁγία Γραφή, στίς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων Πατέρων καί στήν Παράδοσι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας! Ἀλλά ἐρωτηθήκατε ἄραγε κάποτε τί εἶναι ἡ κόλασις;
Τι εἶναι λοιπόν ἡ κόλασις; Νά γνωρίζετε ὅτι ἡ κόλασις εἶναι ἡ βασιλεία τοῦ θανάτου. Κόλασις εἶναι ὁ τόπος ὅπου βασανίζονται, κατά τήν δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ, οἱ δαίμονες καί ὅλοι ὅσοι ἐμίσησαν τόν Θεό καί ἔκαναν τά θελήματά τούς στόν κόσμο αὐτόν.
Οι οδοί της μετανοίας (18)
Του Αγίου
Ιωάννου Χρυσοστόμου
«Άκουσε τι λέγει η αγία Γραφή: “Δώστε ελεημοσύνη κι όλα θα τα έχετε καθαρά” (Λουκά 11,41). Kαι πάλι: “Με ελεημοσύνη και πίστη καθαρίζονται οι αμαρτίες” (Tωβίτ 4,11). Kαι πάλι: “Το νερό σβήνει τις φλόγες της φωτιάς και η ελεημοσύνη εξιλεώνει τις μεγάλες αμαρτίες” (Σοφ. Σειρ. 3,30).».
[Απ’ την Θ΄ ομιλία του «ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ»]
[Από το έργο «ΡΟΔΟΣΤΑΓΜΑ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ» του Κ.Γ.Παπαδημητρακόπουλου]
Ο ορθόδοξος επιστήμονας σήμερα
1. Κατά τον επιστημολογικό ορισμό επιστήμονας είναι και ονομάζεται ο κάτοχος μιας επιστήμης έπειτα από ειδικές σπουδές. Επιστήμονες καλούνται συγκεκριμένα οι επισταμένοι, οι έχοντες δηλαδή πλήρη και βέβαιη γνώση, αλλά και την απαιτούμενη εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο τους. Ας προστεθεί δηλαδή στα απαιτούμενα για τον επιστήμονα προσόντα και η επίδοση στην έρευνα. Η σπουδή και το αποκτώμενο πτυχίο δεν είναι παρά η εισαγωγή του άνθρωπου στον επιστημονικό χώρο, τον οποίο σπουδάζει. Η ειδίκευση, συνδυασμένη με την έρευνα ενός χώρου της επιστήμης, είναι αυτή που επιτρέπει τον χαρακτηρισμό κάποιου ως επιστήμονος. Ο μη ειδικός δεν είναι επιστήμονας, αλλά δοξαστής (από το ρ. δοκώ), στηριζόμενος σε αυθαίρετη γνώμη (δόξα/δοξάζω), απλή δηλαδή δοξασία. Γι’ αυτό δεν πρέπει να εκπλησσόμεθα, όταν από «επιστήμονες» διαδίδονται αναπόδεικτες θέσεις, κυρίως στον χώρο της Ιστορίας. Αυτό συμβαίνει, διότι παράγεται και αναπαράγεται αστήρικτη «γνώση», για την εξαπάτηση των πολλών, την οποία μπορεί μεν να δεχθεί ο ημιμαθής, αλλά όχι και ο ειδικός επιστήμονας.
Παραχάραξη, καί ὄχι μόνο, τῶν θείων Γραφῶν καί ὁ ἰσχυρισμός τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ὁ Ἀπ. Παῦλος ἀγνοοῦσε τό βάθος τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου.
Πρωτοπρεσβύτερος Ἰωάννης Φωτόπουλος
Παραχάραξη, καί ὄχι μόνο, τῶν θείων Γραφῶν καί ὁ ἰσχυρισμός τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ὁ Ἀπ. Παῦλος ἀγνοοῦσε τό βάθος τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου.
Οὐσία γάρ τῆς καθ΄ἡμᾶς ἱεραρχίας ἐστί τά θεοπαράδοτα λόγια, ἤγουν ἡ τῶν θείων Γραφῶν ἀληθινή ἐπιστήμη, καθώς ὁ μέγας ἀπεφήνατο Διονύσιος∙εἰ δέ ἀμφισβητοίη, καί μή ἀσμενίζοι οὕτω ποιεῖν τε καί διδάσκειν, μή χειροτονεῖσθαι…
ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΤΗΘΕΙ Ο «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ» Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ
Η συγκλονιστική εμφάνιση του δαίμονα μπροστά στον κόσμο!
Από το νέο βιβλίο: «Μαγεία, Δαιμονισμός και Απολύτρωσις (Αρχιμ. Σάββα Αχιλλέως)»
Μέγας Ἀντώνιος: Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ὁ ἀληθινὰ λογικὸς ἄνθρωπος ἕνα μόνο ζῆλο ἔχει: νὰ πείθεται καὶ νὰ ἀρέσει στὸ Θεὸ τῶν ὅλων.
Σ᾿ αὐτὸ καὶ μόνον πρέπει νὰ ἐκπαιδεύει τὴν ψυχή του, ὥστε ν᾿ ἀρέσει στὸ Θεό, εὐχαριστώντας γιὰ τὴν τόσο μεγάλη Του πρόνοια καὶ ρύθμιση τῶν ὅλων, ὁτιδήποτε κι᾿ ἂν τοῦ τύχη στὴ ζωή του.
Γιατὶ εἶναι ἄτοπο, τοὺς μὲν Ἰατρούς, ποὺ μᾶς δίδουν καὶ πικρὰ καὶ δυσάρεστα φάρμακα, νὰ τοὺς εὐχαριστοῦμε γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ σώματός μας, πρὸς τὸν Θεὸν δὲ νὰ εἴμαστε ἀχάριστοι, γιὰ τὰ πράγματα ποὺ μᾶς φαίνονται δυσάρεστα καὶ δύσκολα καὶ νὰ μὴν γνωρίζομε, ὅτι ὅλα γίνονται ὅπως πρέπει καὶ πρὸς τὸ συμφέρον μας κατὰ τὴν Πρόνοιά Του.
Ἡ γνώσις (τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ) καὶ ἡ πίστη στὸ Θεό, εἶναι ἡ σωτηρία καὶ ἡ τελειότης τῆς ψυχῆς.
Ο ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΧΑΤΖΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Ἑβρ. ιγ΄ 7-16
7 Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν. 8 Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας. 9 διδαχαῖς ποικίλαις καὶ ξέναις μὴ παραφέρεσθε· καλὸν γὰρ χάριτι βεβαιοῦσθαι τὴν καρδίαν, οὐ βρώμασιν, ἐν οἷς οὐκ ὠφελήθησαν οἱ περιπατήσαντες. 10 ἔχομεν θυσιαστήριον ἐξ οὗ φαγεῖν οὐκ ἔχουσιν ἐξουσίαν οἱ τῇ σκηνῇ λατρεύοντες· 11 ὧν γὰρ εἰσφέρεται ζῴων τὸ αἷμα περὶ ἁμαρτίας εἰς τὰ Ἅγια διὰ τοῦ ἀρχιερέως, τούτων τὰ σώματα κατακαίεται ἔξω τῆς παρεμβολῆς· 12 διὸ καὶ Ἰησοῦς, ἵνα ἁγιάσῃ διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος τὸν λαόν, ἔξω τῆς πύλης ἔπαθε. 13 τοίνυν ἐξερχώμεθα πρὸς αὐτὸν ἔξω τῆς παρεμβολῆς τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες· 14 οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν. 15 δι᾿ αὐτοῦ οὖν ἀναφέρωμεν θυσίαν αἰνέσεως διὰ παντὸς τῷ Θεῷ, τοῦτ᾿ ἔστι καρπὸν χειλέων ὁμολογούντων τῷ ὀνόματι αὐτοῦ. 16 τῆς δὲ εὐποιΐας καὶ κοινωνίας μὴ ἐπιλανθάνεσθε· τοιαύταις γὰρ θυσίαις εὐαρεστεῖται ὁ Θεός.
Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΕΡΟΜ. ΚΟΣΜΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΕΡΟΜ. ΚΟΣΜΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ,
ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ
(1942-1989)
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, καθοδηγουμένη ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα, ἀναδεικνύει διά μέσου τῶν αἰώνων, θεοφόρους καί ἀκάματους ἐργάτες, πού μεταλαμπαδεύουν τό σωτήριο Μήνυμά της στούς λαούς τῆς γῆς καί θυσιάζονται γιά τήν δόξα τοῦ Χριστοῦ καί τόν ἐρχομό τῆς Βασιλείας Του.
«Ἡ ἀλήθεια δεν εἶναι πάντοτε με τούς πολλούς»
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΛΕΟΠΑ
«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»
Σήμερα σκέφθηκα νά σᾶς ὁμιλήσω γιά τό Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως.
Αὐτό εἶναι ἕνα ἀπό τά μεγάλα πνευματικά καθήκοντα, τόσο τῶν μοναχῶν, ὅσο καί τῶν Χριστιανῶν μας γιά τήν ἄφεσι τῶν ἁμαρτιῶν μας. Κατ᾿ ἀρχήν, πρέπει νά γνωρίζουμε ὅτι ὅλοι σφάλλουμε ἀπέναντι τοῦ Θεοῦ, ἄλλοι περισσότερο καί ἄλλοι ὀλιγώτερο καί κανείς δέν ὑπάρχει χωρίς ἁμαρτία.
Αὐτό μᾶς τό λέγει ἡ Ἁγία Γραφή, ἡ ὁποία λέγει: «Ὅλοι πολύ σφάλλουμε. Κι ἄν εἰποῦμε ὅτι δέν ἔχουμε ἁμαρτίες, ἐμεῖς οἱ ἴδιοι ἀπατώμεθα καί ἡ ἀλήθεια δέν εἶναι μαζί μας. Καί, ἐάν ἐξομολογηθοῦμε τίς ἁμαρτίες μας, ὁ Θεός εἶναι πιστός καί δίκαιος γιά νά συγχωρήσει τά ἁμαρτήματά μας καί νά μᾶς καθαρίσει ἀπό κάθε ἀκαθαρσία καί ἀδικία».
Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Τι θεωρείτε πιο πολύτιμο και τι εκτιμάτε περισσότερο;
«Εμάς δε αν μας ρωτούσε κάποιος, «Τι θεωρείτε πιο πολύτιμο και τι εκτιμάτε περισσότερο;», θα μπορούσαμε να απαντήσουμε αμέσως: «Την αγάπη». Γιατί «ο Θεός μας είναι η αγάπη» (Α΄ Ιω. 4, 16), όπως έχει πει το Άγιο Πνεύμα, κι αυτό το πράγμα ευχαριστείται να ακούει περισσότερο απ’ ο,τιδήποτε άλλο ο Θεός. Ποιο δε είναι το κύριο θέμα του Νόμου και των Προφητών; Ο Ευαγγελιστής δεν θα άφηνε να απαντήσουμε τίποτ’ άλλο απ’ αυτό (Ματθ. 22, 36ε.)»
(Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος)
[Απ’ το υπό έκδοση έργο "ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ ΑΠΑΝΘΙΜΑ" των Εκδόσεων «ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ»]