ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όλες οι αρετές και όλα τα πάθη καλλιεργούνται

«Όλες οι αρετές και όλα τα πάθη καλλιεργούνται. Εξαρτάται από το τί εργασία θα κάνει ο άνθρωπος. Αν καλλιεργήσει τα πάθη, αναπτύσσονται τα πάθη και πνίγουν τις αρετές. Αν καλλιεργήσει και τα δύο, αναπτύσσονται και τα δύο και βγαίνει ένα μπερδεμένο πράγμα. Για να το καταλάβετε αυτό, σκεφτείτε έναν κήπο που έχει μέσα και λουλούδια και αγριόχορτα. Αν καλλιεργηθούν τα αγριόχορτα, θα αναπτυχτούν και θα πνίξουν τα λουλούδια. Αν καλλιεργηθούν τα λουλούδια, θα αναπτυχτούν και θα πνίξουν τα αγριόχορτα. Αν καλλιεργηθούν όλα μαζί, δεν θα ξεχωρίζεις τα λουλούδια από τα αγριόχορτα. Για να προκόψει ο άνθρωπος, πρέπει να αναγνωρίσει τα πάθη που έχει και να καταβάλλει προσπάθεια για να τα κόψει. Επίσης, να γνωρίσει τα χαρίσματα που του έδωσε ο Θεός και να τα καλλιεργήσει. Αν τα καλλιεργήσει ταπεινά, σύντομα θα πλουτίσει πνευματικά. Αν δουλέψει κανείς πνευματικά, γίνεται καλός, αν αδιαφορήσει, γίνεται κακός…».

«ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Ε΄ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ», ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»

Μην αναβάλλεις, αγαπητέ, από μέρα σε μέρα να επιστρέψεις στον Κύριο...

Μην αναβάλλεις, αγαπητέ, από μέρα σε μέρα να επιστρέψεις στον Κύριο, μήπως κάποια στιγμή φθάσει σ’ εσένα ξαφνικά η απόφαση του Φοβερού Δικαστή και σε καλεί να παρουσιασθείς σ’ αυτόν, για να επιστρέψεις σ’ αυτόν το εμπόρευμα που εμπορεύθηκες με τα τάλαντά του.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ἡ Ἐκκλησία ὁ Ἅγιος Λουκᾶς ὁ Ἰατρός καί τό ἐμβόλιο

Γράφει ὁ Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Ἀθηνῶν

«Νὰ πίνετε ἁγιασμό, ὅσο πιὸ συχνὰ μπορεῖτε. Αὐτὸ εἶναι τὸ καλύτερο καὶ ἀποτελεσματικότερο φάρμακο. Μιλάω ὄχι μόνο ὡς ἱερέας, ἀλλὰ ὡς ἰατρός. Ἀπὸ τὴν ἐμπειρία μου στὸν τομέα τῆς Ἰατρικῆς».

Ἅγιος Λουκᾶς ὁ Ἰατρός, Ἀρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως καὶ Κριμαίας.

(Ἡ ἀνωτέρω συμβουλὴ δὲν προβάλλεται συχνὰ ἀπὸ τὰ ἐκκοσμικευμένα χείλη τῶν ἐπισκόπων οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν πειθήνια τὶς ὑποδείξεις μιᾶς στρατευμένης καὶ ἀκριβοπληρωμένης ἐπιστήμης ποὺ προωθεῖ τὴν πολιτικὴ τοῦ παγκόσμιου ἐμβολιασμοῦ).

Ἡ ἀπαράδεκτη σιωπὴ τῶν καλῶν

Ἔπεσε στὰ χέρια μου, καλοί μου φίλοι, ἕνα ὑπέροχο κείμενο τοῦ Μάρτιν Λοῦθερ Κίνγκ. Μεταξὺ ἄλλων ἔλεγε: «Ἐκεῖνο γιὰ τὸ ὁποῖο ἡ δική μας γενιὰ θὰ μετανιώσει μία μέρα πικρά, δὲν θὰ εἶναι τόσο ἡ σκληρότητα καὶ οἱ ἀδικίες τῶν κακῶν ἀνθρώπων, ὅσο ἡ ἀπαράδεκτη σιωπὴ τῶν καλῶν».

Σοφότατο! Καὶ τοῦτο γιατί δὲν ὑποφέρουμε τόσο ἀπὸ τὴν ὑπερδραστηριότητα, θὰ λέγαμε, τῶν κακῶν, τὴν ὁποία ὅλοι ἀπεχθανόμαστε, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἀδράνεια τῶν καλῶν ἀνθρώπων. Εἶναι κι αὐτὴ τὸ ἴδιο ἀπαράδεκτη καὶ ἐπιζήμια, ὅσο καὶ τῶν ἄλλων. Εἶναι ὄντως ἀπαράδεκτη, ἀπ’ ὅποια πλευρὰ καὶ νὰ τὸ δοῦμε. Καὶ τί φοβερὸ σ’ αὐτοὺς τοὺς καλοὺς νὰ εἴμαστε ὅλοι ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί!

Επισκοπική εκτροπή

[σχ. ΙΧΘΥΣ: Τὸ δὲ Πνεῦμα ῥητῶς λέγει ὅτι ἐν ὑστέροις καιροῖς ἀποστήσονταί τινες τῆς πίστεως, προσέχοντες πνεύμασι πλάνοις καὶ διδασκαλίαις δαιμονίων (Α΄ Τιμ. 4,1) - ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν. (Πραξ. 20, 29-30)]

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ἰωνίας, Φιλαδελφείας, Ἡρακλείου καὶ Χαλκηδόνος κ. Γαβριὴλ εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἐργάζεται μὲ ξεχωριστὸ ζῆλο στὴ Μητρόπολή του· μάλιστα ἔχει ἀναπτύξει ἀξιοζήλευτη ἐπικοινωνία μὲ τοὺς νέους τῆς περιοχῆς.

Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης: "Πῶς καλλιεργεῖται ἡ ταπείνωση"

ἐκδόσεις ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ὁ ΘΕΟΛΟΓΟΣ» ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ἡ ἐργασία γιὰ τὴν ἀπόκτηση τῆς ταπεινώσεως
– Μὲ ποιόν τρόπο, Γέροντα, καλλιεργεῖται ἡ ταπείνωση;
– Ἡ ταπείνωση καλλιεργεῖται μὲ τὸ φιλότιμο, καλλιεργεῖται καὶ μὲ τὴν κοπριὰ τῶν πτώσεων. Ἀνάλογα. Ἕνας φιλότιμος ἄνθρωπος ὅ,τι καλὸ ἔχει τὸ ἀποδίδει στὸν Θεό. Βλέπει τὶς πολλὲς εὐεργεσίες τοῦ Θεοῦ, καταλαβαίνει ὅτι δὲν ἔχει ἀνταποκριθῆ, ταπεινώνεται καὶ δοξολογεῖ διαρκῶς τὸν Θεό. Καὶ ὅσο ταπεινώνεται καὶ δοξολογεῖ τὸν Θεό, τόσο τὸν λούζει ἡ θεία Χάρις. Αὐτὴ εἶναι ἡ ἑκούσια ταπείνωση. Ἐνῶ ἡ ταπείνωση ποὺ φέρνουν οἱ διαρκεῖς πτώσεις εἶναι ἡ ἀκούσια ταπείνωση.

Οι Τρεις Ιεράρχες, ως εκφραστές των αληθινών προτύπων ζωής

 

 Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ,

Πρόεδρος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων

"Οι τρεις Ιεράρχες, ως εκφραστές των αληθινών προτύπων ζωής"

Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κάποιος ότι και στα παλαιότερα χρόνια, υπήρχαν παρόμοια, όπως και στην εποχή μας, ηθικοπνευματικά, υπαρξιακά και κοινωνικά προβλήματα στη ζωή των ανθρώπων.

Οἱ πραγματικοί σοφοί

 ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Βλέπετε οὖν πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ’ ὡς σοφοί» (Ἐφ. ε΄, 15). (: ἐλάβατε καὶ σεῖς  τὸν φωτισμὸ αὐτὸ ἀπὸ τὸν Χριστό. Λοιπὸν προσέχετε, πῶς μὲ κάθε ἀκρίβεια νὰ συμπεριφέρεσθε, ὄχι σὰν ἄσοφοι καὶ ἀσύνετοι, ἀλλ’ ὡς σοφοὶ καὶ φρόνιμοι).

Ἀλήθεια ποιὸς εἶναι ὁ πραγματικὸς σοφός; δηλ. ὁ κατὰ Θεὸν σοφός; Ὅπως παρατηρεῖ ὁ σοφὸς Σολομὼν (Παροιμ. θ΄ 9): «δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται». Εἶναι αὐτὸς ποὺ ὅποια ἀφορμὴ τοῦ δώσεις γίνεται σοφώτερος· «αὐτοῖς δὲ τοῖς κλητοῖς, Ἰουδαίοις τε καὶ Ἕλλησι, Χριστὸν Θεοῦ δύναμιν καὶ Θεοῦ σοφίαν» (Α΄ Κορ. α΄ 24). (: Σ’ αὐτοὺς ὅμως, τοὺς ὁποίους ὁ Θεὸς βρῆκε ἀξίους νὰ καλέσῃ στὴν σωτηρία, εἴτε Ἰουδαῖοι εἶναι, εἴτε Ἕλληνες, κηρύττουμε Χριστόν, ὁ ὁποῖος εἶναι Θεοῦ δύναμη, ποὺ ἀναγεννᾶ καὶ ἁγιάζει, καὶ Θεοῦ σοφία, ποὺ φωτίζει κάθε πιστό).

Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας σχετικά με την περί Εξαρχίας διαμαρτυρία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας

Τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας έλαβαν γνώση του ανακοινωθέντος της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, το οποίο δημοσιεύθηκε στις 12 Ιανουαρίου 2022 και είναι αφιερωμένο στη σύσταση της Πατριαρχικής Εξαρχίας Αφρικής από τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Έπεσα, σηκώθηκα...

  Έπεσα, σηκώθηκα. Έπεσα, σηκώθηκα. Έπεσα, σηκώθηκα. Έπεσα, σηκώθηκα. Έπεσα, σηκώθηκα. Θα μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέει αυτή τη λέξη. Όχι από τη μια μέρα στην άλλη. Πέρασαν χρόνια αυτό το οποίο ζω σήμερα. Χρόνια! 
Με λόγια παχυά, θεωρίες, μπλα, μπλα, μπλα δεν τα μαθαίνεις. Αν δεν σπάσεις τα μούτρα σου, δεν τριφτείς σαν τη λεμονόκουπα δεν τα μαθαίνεις. Γι'αυτό είπαν και οι Πατέρες θα χύσεις αίμα και θα πάρεις πνεύμα.

Εἰς μνημόσυνον ἁγίου καὶ ὁμολογητοῦ Ἐπισκόπου

Η ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΗ Ἐκκλησία ἔγινε πιὸ φτωχή, μὲ τὴν ἀναχώρηση γιὰ τὴν θριαμβεύουσα, τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κυροῦ Κοσμᾶ, ἄνδρα ἐγνωσμένης ἀρετῆς καὶ ἁγιότητας καὶ σπάνιου (γιὰ τὴν ἐποχή μας) ὁμολογητῆ Ἐπισκόπου. Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν ἔγραψε (καὶ) τὰ ἑξῆς ἐπαινετικὰ γιὰ τὸν ἀοίδιμο:

Ασύνετοι και άσοφοι Άρχοντες καταντούν τύραννοι!

 

Γράφει ο π. Στέφανος Στεφόπουλος

Ασύνετοι και άσοφοι Άρχοντες

καταντούν τύραννοι!

     Μαυρίζει η ψυχή μας τα τελευταία χρόνια με την ανικανότητα και ανεπάρκεια της κρατικής μηχανής. Μιά πνίγεται κόσμος στη Μάνδρα, την άλλη καίγονται δεκάδες άνθρωποι στο Μάτι. Την άλλη καίγονται εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους με τα πύρινα μέτωπα να σβήνουν στις ακρογιαλιές. Τώρα ήρθε και ο χιονιάς με τραγελαφικές καταστάσεις ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας.

«Καλλιό ’ναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνοι σκλαβιά και φυλακή; »

 

Τούτες τις δύσκολες στιγμές  έχει μεγάλη σημασία ποιος μιλάει και τι λέει για το Αιγαίο και την Κύπρο, τη Θράκη και τη Μακεδονία.

Έχει αξία ποιος μιλάει και τι λέει για το Χίτλερ Ερντογάν, για την καθημερινή εισβολή στα νησιά και τον  Έβρο, για τη Χάγη, για την εθνική μας κυριαρχία.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ

 31 Ἰανουαρίου

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

Α΄Τιμ. δ΄ 9-15

      9 Πιστὸς ὁ λόγος καὶ πάσης ἀποδοχῆς ἄξιος· 10 εἰς τοῦτο γὰρ καὶ κοπιῶμεν καὶ ὀνειδιζόμεθα, ὅτι ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν. 11 Παράγγελλε ταῦτα καὶ δίδασκε. 12 μηδείς σου τῆς νεότητος καταφρονείτω, ἀλλὰ τύπος γίνου τῶν πιστῶν ἐν λόγῳ, ἐν ἀναστροφῇ, ἐν ἀγάπῃ, ἐν πνεύματι, ἐν πίστει, ἐν ἁγνείᾳ. 13 ἕως ἔρχομαι πρόσεχε τῇ ἀναγνώσει, τῇ παρακλήσει, τῇ διδασκαλίᾳ. 14 μὴ ἀμέλει τοῦ ἐν σοὶ χαρίσματος, ὃ ἐδόθη σοι διὰ προφητείας μετὰ ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν τοῦ πρεσβυτερίου. 15 ταῦτα μελέτα, ἐν τούτοις ἴσθι, ἵνα σου ἡ προκοπὴ φανερὰ ᾖ ἐν πᾶσιν.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ Π. ΚΟΣΜΑ

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Τό προσκυνητάρι μέ τό καντήλι το πατρός Κοσμᾶ

Στόν τόπο το δυστυχήματος, πρός ἀνάμνησι το θλιβερο ατο γεγονότος πού βύθισε σέ πένθος χι μόνο τούς ’Ορθοδόξους το Κογκό, ἀλλά καί πολλούς πολιτικούς καί στρατιωτικούς ρχοντες τῆς Χώρας, τοποθετήθηκε ἀπό τήν εραποστολή ἕνα στρογγυλό μεταλλικό κλειστό προσκυνηταράκι. Εἶναι σως τό μοναδικό στό Κογκό, ἀφοῦ κατεβλήθησαν πολλές προσπάθειες γιά νά δοθῆ ἄδεια ἀπό τήν ντόπια Κυβέρνησι. Καί εἶναι φυσικό νά ἀντιδρᾶ πολιτικός κόσμος τῆς Χώρας, ἐφ’ σον τέτοια ἱερά προσκυνήματα μόνο βασικά στούς ’Ορθοδόξους ἔχουν νά διδάξουν καί πενθυμίσουν κάτι. Γιά λους τούς ’Ορθοδόξους το νοτίου Κογκό, μογενεῖς καί ἐντοπίους, τόπος ατός παραμένει γιά πάντα ἕνας σταθμός, που θά σταματήσουν νά προσευχηθον, νά κάνουν τόν σταυρό τους καί νά ἀναφερθον στήν φλογερή ἱεραποστολική μορφή το Πνευματικο τους Πατέρα καί φωτιστο.

Ἑσπερινὲς προσευχὲς ἀνὰ ἡμέρα. Ἁγίου Έφραίμ τοῦ Σύρου

 Άγιος Εφραίμ ο Σύρος, 14ος αι., Καθεδρικός Ναός «Κοίμηση της Θεοτόκου», Κρεμλίνο

Ἑσπερινὴ Εὐχὴ Κυριακῆς

Ἑσπερινὴ Εὐχὴ Δευτέρας

Ἑσπερινὴ Εὐχὴ Τρίτης

Ἑσπερινὴ Εὐχὴ Κυριακῆς

Ὡς ἐνώπιον, Κύριε,
τοῦ φοβεροῦ Σου βήματος
ἑστὼς ὁ κατάκριτος,
καὶ τὸν ἔλεγχον βλέπων τῶν ἔργων μου
καὶ τὴν δοθεῖσάν μοι ψῆφον δικαίαν Σου
ἀπορρίπτουσάν με τοῦ ἁγίου προσώπου Σου
εἰς κολάσεις ἀφορήτους τὸν ἄθλιον·

Εἰς περιστάσεις ποὺ περιφρονεῖται ἡ Πίστις, ἀπαγορεύεται ἡ σιωπή

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, τὸ στόμα τοῦ Χριστοῦ παραγγέλλει: «Μὴ συγκοινωνῆτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους, μᾶλλον δὲ καὶ ἐλέγχετε». Εἰς περιστάσεις κατὰ τὰς ὁποίας περιφρονεῖται καὶ ὑβρίζεται ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Πίστις ἡμῶν ἐπιτρέπεται ἔλεγχος ἀκόμη καὶ θυμὸς δίκαιος δικαιώτατος, ἀπαγορεύεται δὲ ἡ σιωπή. Ἀλλὰ καὶ ὁ ἔλεγχος νὰ γίνεται μὲ διάκρισιν καὶ σύνεσιν, ὄχι μὲ ταραχὴν καὶ θυμὸν ὑπερβολικόν, νὰ γίνεται μὲ θυμὸν θεϊκόν, διότι καὶ ὁ Θεός μας λέγει, «μάθετε ἀπ' ἐμοῦ ὅτι πρᾶος εἰμι καὶ ταπεινὸς τὴ καρδία»..., 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΛΕΟΠΑ

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Θά ὁμιλήσουμε τώρα λίγα λόγια γιά τήν κόλασι. Πόσα λόγια ἔχετε ἀκούσει για τήν κόλασι στό Ἅγιο Εὐαγγέλιο, στήν Ἁγία Γραφή, στίς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων Πατέρων καί στήν Παράδοσι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας!  Ἀλλά ἐρωτηθήκατε ἄραγε κάποτε τί εἶναι ἡ κόλασις;

Τι εἶναι λοιπόν ἡ κόλασις; Νά γνωρίζετε ὅτι ἡ κόλασις εἶναι ἡ βασιλεία τοῦ θανάτου. Κόλασις εἶναι ὁ τόπος ὅπου βασανίζονται, κατά τήν δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ, οἱ δαίμονες καί ὅλοι ὅσοι ἐμίσησαν τόν Θεό καί ἔκαναν τά θελήματά τούς στόν κόσμο αὐτόν.

Οι οδοί της μετανοίας (18)

Του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου

«Άκουσε τι λέγει η αγία Γραφή: “Δώστε ελεημοσύνη κι όλα θα τα έχετε καθαρά” (Λουκά 11,41). Kαι πάλι: “Με ελεημοσύνη και πίστη καθαρίζονται οι αμαρτίες” (Tωβίτ 4,11). Kαι πάλι: “Το νερό σβήνει τις φλόγες της φωτιάς και η ελεημοσύνη εξιλεώνει τις μεγάλες αμαρτίες” (Σοφ. Σειρ. 3,30).».

                                                        [Απ’ την Θ΄ ομιλία του «ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ  ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ»]

[Από το έργο «ΡΟΔΟΣΤΑΓΜΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ» του Κ.Γ.Παπαδημητρακόπουλου]  

 

Ο ορθόδοξος επιστήμονας σήμερα

1. Κατά τον επιστημολογικό ορισμό επιστήμονας είναι και ονομάζεται ο κάτοχος μιας επιστήμης έπειτα από ειδικές σπουδές. Επιστήμονες καλούνται συγκεκριμένα οι επισταμένοι, οι έχοντες δηλαδή πλήρη και βέβαιη γνώση, αλλά και την απαιτούμενη εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο τους. Ας προστεθεί δηλαδή στα απαιτούμενα για τον επιστήμονα προσόντα και η επίδοση στην έρευνα. Η σπουδή και το αποκτώμενο πτυχίο δεν είναι παρά η εισαγωγή του άνθρωπου στον επιστημονικό χώρο, τον οποίο σπουδάζει. Η ειδίκευση, συνδυασμένη με την έρευνα ενός χώρου της επιστήμης, είναι αυτή που επιτρέπει τον χαρακτηρισμό κάποιου ως επιστήμονος. Ο μη ειδικός δεν είναι επιστήμονας, αλλά δοξαστής (από το ρ. δοκώ), στηριζόμενος σε αυθαίρετη γνώμη (δόξα/δοξάζω), απλή δηλαδή δοξασία. Γι’ αυτό δεν πρέπει να εκπλησσόμεθα, όταν από «επιστήμονες» διαδίδονται αναπόδεικτες θέσεις, κυρίως στον χώρο της Ιστορίας. Αυτό συμβαίνει, διότι παράγεται και αναπαράγεται αστήρικτη «γνώση», για την εξαπάτηση των πολλών, την οποία μπορεί μεν να δεχθεί ο ημιμαθής, αλλά όχι και ο ειδικός επιστήμονας.

Παραχάραξη, καί ὄχι μόνο, τῶν θείων Γραφῶν καί ὁ ἰσχυρισμός τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ὁ Ἀπ. Παῦλος ἀγνοοῦσε τό βάθος τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου.

 

Πρωτοπρεσβύτερος Ἰωάννης Φωτόπουλος

Παραχάραξη, καί ὄχι μόνο, τῶν θείων Γραφῶν καί ὁ ἰσχυρισμός τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ὁ Ἀπ. Παῦλος ἀγνοοῦσε τό βάθος τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου.

Οὐσία γάρ τῆς καθ΄ἡμᾶς ἱεραρχίας ἐστί τά θεοπαράδοτα λόγια, ἤγουν ἡ τῶν θείων Γραφῶν ἀληθινή ἐπιστήμη, καθώς ὁ μέγας ἀπεφήνατο Διονύσιος∙εἰ δέ ἀμφισβητοίη, καί μή ἀσμενίζοι οὕτω ποιεῖν τε καί διδάσκειν, μή χειροτονεῖσθαι…

ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΤΗΘΕΙ Ο «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ» Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ

Όποιος πιστεύει ότι η ίδια άρχουσα τάξη που μας χρεοκόπησε και που τώρα, μέσα στη χρεοκοπία, μας εκμεταλλεύεται, θα μας λυπηθεί και θα μας σεβαστεί κάποια στιγμή, είναι πολιτικά ανόητος

Η συγκλονιστική εμφάνιση του δαίμονα μπροστά στον κόσμο!

Από το νέο βιβλίο: «Μαγεία, Δαιμονισμός και Απολύτρωσις (Αρχιμ. Σάββα Αχιλλέως)»

  Όλη η αγωνία του π. Σάββα ήταν να μας δείξει ποιος είναι ο πραγματικός αόρατος εχθρός των ανθρώπων. Κάποια στιγμή κατά την ώρα του διαβάσματος των ευχών, την ώρα που ένα από τα δαιμόνια καιγόταν και χτυπιόταν από την χάρη του Θεού, ο πάτερ εξέφρασε στον Κύριό μας αυτή του την επιθυμία και αφού στράφηκε προς τον δαίμονα του είπε:

Μέγας Ἀντώνιος: Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

 

Ὁ ἀληθινὰ λογικὸς ἄνθρωπος ἕνα μόνο ζῆλο ἔχει: νὰ πείθεται καὶ νὰ ἀρέσει στὸ Θεὸ τῶν ὅλων.

Σ᾿ αὐτὸ καὶ μόνον πρέπει νὰ ἐκπαιδεύει τὴν ψυχή του, ὥστε ν᾿ ἀρέσει στὸ Θεό, εὐχαριστώντας γιὰ τὴν τόσο μεγάλη Του πρόνοια καὶ ρύθμιση τῶν ὅλων, ὁτιδήποτε κι᾿ ἂν τοῦ τύχη στὴ ζωή του.

Γιατὶ εἶναι ἄτοπο, τοὺς μὲν Ἰατρούς, ποὺ μᾶς δίδουν καὶ πικρὰ καὶ δυσάρεστα φάρμακα, νὰ τοὺς εὐχαριστοῦμε γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ σώματός μας, πρὸς τὸν Θεὸν δὲ νὰ εἴμαστε ἀχάριστοι, γιὰ τὰ πράγματα ποὺ μᾶς φαίνονται δυσάρεστα καὶ δύσκολα καὶ νὰ μὴν γνωρίζομε, ὅτι ὅλα γίνονται ὅπως πρέπει καὶ πρὸς τὸ συμφέρον μας κατὰ τὴν Πρόνοιά Του.

Ἡ γνώσις (τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ) καὶ ἡ πίστη στὸ Θεό, εἶναι ἡ σωτηρία καὶ ἡ τελειότης τῆς ψυχῆς.

πηγή 

Η φωτογραφία του Ιστολογίου

Ι. Μ. Αγίου Λαυρεντίου - Πήλιο

 

Ο ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΧΑΤΖΗΣ

 30 Ἰανουαρίου

 ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

Ἑβρ. ιγ΄ 7-16

     7 Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν. 8 Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας. 9 διδαχαῖς ποικίλαις καὶ ξέναις μὴ παραφέρεσθε· καλὸν γὰρ χάριτι βεβαιοῦσθαι τὴν καρδίαν, οὐ βρώμασιν, ἐν οἷς οὐκ ὠφελήθησαν οἱ περιπατήσαντες. 10 ἔχομεν θυσιαστήριον ἐξ οὗ φαγεῖν οὐκ ἔχουσιν ἐξουσίαν οἱ τῇ σκηνῇ λατρεύοντες· 11 ὧν γὰρ εἰσφέρεται ζῴων τὸ αἷμα περὶ ἁμαρτίας εἰς τὰ Ἅγια διὰ τοῦ ἀρχιερέως, τούτων τὰ σώματα κατακαίεται ἔξω τῆς παρεμβολῆς· 12 διὸ καὶ Ἰησοῦς, ἵνα ἁγιάσῃ διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος τὸν λαόν, ἔξω τῆς πύλης ἔπαθε. 13 τοίνυν ἐξερχώμεθα πρὸς αὐτὸν ἔξω τῆς παρεμβολῆς τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες· 14 οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν. 15 δι᾿ αὐτοῦ οὖν ἀναφέρωμεν θυσίαν αἰνέσεως διὰ παντὸς τῷ Θεῷ, τοῦτ᾿ ἔστι καρπὸν χειλέων ὁμολογούντων τῷ ὀνόματι αὐτοῦ. 16 τῆς δὲ εὐποιΐας καὶ κοινωνίας μὴ ἐπιλανθάνεσθε· τοιαύταις γὰρ θυσίαις εὐαρεστεῖται ὁ Θεός.

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΕΡΟΜ. ΚΟΣΜΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΕΡΟΜ. ΚΟΣΜΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ,

ΑΓΙΟΥ  ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ

 (1942-1989)

Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ,  καθοδηγουμένη ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα,  ἀναδεικνύει διά μέσου τῶν αἰώνων,  θεοφόρους καί ἀκάματους ἐργάτες,  πού μεταλαμπαδεύουν τό σωτήριο Μήνυμά της στούς λαούς τῆς γῆς καί θυσιάζονται γιά τήν δόξα τοῦ Χριστοῦ καί τόν ἐρχομό τῆς Βασιλείας Του.

«Ἡ ἀλήθεια δεν εἶναι πάντοτε με τούς πολλούς»

 Ὅποιος σκέφτεται: «Σάν λίγοι νά μείναμε· οἱ ἄλλοι εἶναι πάρα πολλοί», καί ἐπηρεάζεται ἀπό αὐτό καί λέει: «Ὅ,τι κάνουν οἱ πολλοί νά κάνουμε καί ἐμεῖς», δέν εἶναι στήν ἀλήθεια.
Σ᾿ αὐτά τά θέματα δέν ἔχει πλειοψηφίες, ὅπως τό τόνιζαν οἱ πατέρες καί ἰδιαίτερα ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΛΕΟΠΑ

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»   

Σήμερα σκέφθηκα νά σᾶς ὁμιλήσω γιά τό Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως.

Αὐτό εἶναι ἕνα ἀπό τά μεγάλα πνευματικά καθήκοντα, τόσο τῶν μοναχῶν, ὅσο καί τῶν Χριστιανῶν μας γιά τήν ἄφεσι τῶν ἁμαρτιῶν μας. Κατ᾿ ἀρχήν, πρέπει νά γνωρίζουμε ὅτι ὅλοι σφάλλουμε ἀπέναντι τοῦ Θεοῦ, ἄλλοι περισσότερο καί ἄλλοι ὀλιγώτερο καί κανείς δέν ὑπάρχει χωρίς ἁμαρτία.

Αὐτό μᾶς τό λέγει ἡ Ἁγία Γραφή, ἡ ὁποία λέγει: «Ὅλοι πολύ σφάλλουμε. Κι ἄν εἰποῦμε ὅτι δέν ἔχουμε ἁμαρτίες, ἐμεῖς οἱ ἴδιοι ἀπατώμεθα καί ἡ ἀλήθεια δέν εἶναι μαζί μας. Καί, ἐάν ἐξομολογηθοῦμε τίς ἁμαρτίες μας, ὁ Θεός εἶναι πιστός καί δίκαιος γιά νά συγχωρήσει τά ἁμαρτήματά μας καί νά μᾶς καθαρίσει ἀπό κάθε ἀκαθαρσία καί ἀδικία».

Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Τι θεωρείτε πιο πολύτιμο και τι εκτιμάτε περισσότερο;

«Εμάς δε αν μας ρωτούσε κάποιος, «Τι θεωρείτε πιο πολύτιμο και τι εκτιμάτε περισσότερο;», θα μπορούσαμε να απαντήσουμε αμέσως: «Την αγάπη». Γιατί «ο Θεός μας είναι η αγάπη» (Α΄ Ιω. 4, 16), όπως έχει πει το Άγιο Πνεύμα, κι αυτό το πράγμα ευχαριστείται να ακούει περισσότερο απ’ ο,τιδήποτε άλλο ο Θεός. Ποιο δε είναι το κύριο θέμα του Νόμου και των Προφητών; Ο Ευαγγελιστής δεν θα άφηνε να απαντήσουμε τίποτ’ άλλο απ’ αυτό (Ματθ. 22, 36ε.)»

 (Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος)

 [Απ’ το υπό έκδοση έργο "ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ ΑΠΑΝΘΙΜΑ" των Εκδόσεων «ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ»]