
ΤΟ 1ο ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ
ΤΟ 2ο ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ
ΤΟ 3ο ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ
Γράφει ὁ Ἀκαδημαϊκὸς & Καθηγ. Δρ. Ἀλέξιος Π. Παναγόπουλος*
4ον
Μεταξὺ τῶν σύγχρονων σημείων παρατηρεῖ τὴ μεγάλη σύγχυση καὶ διαστροφὴ ποὺ ἐπικρατεῖ μεταξὺ τῶν πιστῶν, τῶν χριστιανῶν, τῶν μοναχῶν, τῶν κληρικῶν, ποὺ ἄλλοι, ὅπως μᾶς λέγει, δὲν δίδουν σημασία, κι ἄλλοι ἔχουν διαφορετικὴ γνώμη, ἢ ἄλλοι τὰ ἀπορρίπτουν ὅλα, καὶ ὅλα αὐτὰ τὰ ἑρμηνεύει ὡς σημεῖα τῆς σύγχυσης τῶν ἐσχάτων ἡμερῶν ἐκείνων τοῦ μεσασμοῦ τοῦ ὀγδόου αἰώνα. Ἀλλὰ σὲ μᾶς ἐφιστᾶ τὴ προσοχή, ὅτι ὅταν θὰ ἔλθουν οἱ ἡμέρες ἐκεῖνες ὀφθαλμοφανῶς, ὅτι κι ἔτσι θὰ πρέπει νὰ συμβεῖ [27], τότε νὰ χαίρονται οἱ πιστοὶ χριστιανοί, ἐπειδὴ τότε θὰ πλησιάζει ὁ καιρός, ὅπου μετὰ ἀπὸ τὰ ἑπτὰ ἔτη τοῦ ἀντι-χρίστου θὰ ἔλθει ὁ δίκαιος Κριτής, γιὰ νὰ ἀποδώσει τὴ δικαιοσύνη τῶν αἰώνων. Στὶς ἡμέρες τοῦ θηρίου μᾶς λέγει, ὅτι κάποιοι πιστοὶ θὰ κληθοῦν νὰ ὁμολογήσουν καὶ νὰ μαρτυρήσουν καὶ νὰ μὴ φοβόμαστε, ὅπως μᾶς λέγει, γιατί ξέρει ὁ δικαιοκρίτης Κύριος, τὸ πῶς θὰ καταφέρει, νὰ σκεπάσει τοὺς δικούς Του, ποὺ δὲν ἀνήκουν στὸν ἀντίθεο, ἀνάποδο κόσμο τοῦτον. Λυπηρὸ νὰ προσθέσω ἐδῶ ὅτι σὲ κάποια πολυκαταστήματα βάζουν μουσικὰ ἀκούσματα μὲ ὑποσυνείδητα μηνύματα, χρονιάρες μέρες : «ἂν ἕνας δὲν πιστεύει, κανένας δὲν πιστεύει», διαστρεβλώνοντας τὸ μήνυμα χαρᾶς, ἐλπίδας, τῆς γέννησης τοῦ Σωτῆρος.
Στὴν συνέχεια τοῦ ἴδιου πονήματός του παραθέτει σὲ «παράρτημα» ἄρθρο τοῦ μακαριστοῦ βουλευτῆ Νικόλαου Ψαρουδάκη καὶ σχόλια τοῦ π.Ἀρσένιου στὸ βιβλίο του (σελ. 26-36). Μνημονεύει τὴ πηγὴ ὅτι δημοσιεύθηκε τὸ ἄρθρο στὴν ἐφημερίδα «Ὀρθόδοξος Τύπος» στὶς 27 Ἰουνίου 1997. Τὰ παρακάτω τὰ χαρακτηρίζει «ἀποκαλυπτικὰ φαινόμενα καὶ μηνύματα τῶν ἐσχάτων καιρῶν!». Τὸ ἄρθρο φέρει ὡς τίτλο: «Ἡ ὁμοφυλοφιλία ὀργανώνεται γιὰ νὰ ἁπλωθεῖ σ’ ὅλη τὴ γῆ!». Στὴν Ἀμερική, λέγει, ἱδρύθηκε τὸ γενικὸ ἀδελφᾶτο ὁμοφυλοφίλων ὀρθοδόξων, οὐνιτῶν, κ.ἄ., ὅπου γίνεται ἕνας παραλληλισμὸς γιὰ τὴ πεντάπολη τῶν Σοδόμων καὶ Γομόρρων ὡς προτύπωση τῶν πέντε Ἠπείρων. Ἡ εἴδηση, ὅπως μνημονεύει, ἔρχεται κι ἀπ’ τὸ Ἴντερνετ καὶ τὴν χαρακτηρίζει ἀνθρωπίνως ἀπίστευτη, ἐὰν θὰ εἶναι ἀληθινή. Πρβλ. vector.casti.com, ftp.netcom.com. Μὲ ἡμερομηνία Σαββάτου 22 Ἰουλίου 1995.
Ὅπως μᾶς σημειώνει σχολιάζοντας, πρόκειται γιὰ ἐγκεκριμένο σωματεῖο ὁμοφυλοφίλων καὶ λεσβιῶν, μάλιστα χριστιανῶν, τῆς ἀνατολικῆς καὶ ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἡ λέξη “axios” ποὺ χρησιμοποιοῦν, ἔχει παρθεῖ ἀπ’ τὸ ἑλληνικὸ λειτουργικὸ τυπικὸ καὶ σημαίνει ἕνα πραγματικὰ «ἀληθῶς σεβαστὸ καὶ ἄξιο πρόσωπο». Σημαίνει τὸ ἀνάποδο ἦθος γιὰ ἀνθρώπους, ἑλληνικῆς, σλαβικῆς, ἀλβανικῆς, σημιτικῆς ἢ ἀρμενικῆς καταγωγῆς, ποὺ εἶναι μέλη αὐτῆς τῆς ὀργάνωσης καὶ κάποιοι ἀπ’ αὐτούς, εἶναι ἀκόμα καὶ κληρικοί, τόσο ἀνώτεροι, ὅσο καὶ κατώτεροι. Τὸ σωματεῖο ἱδρύθηκε τὸ 1980 στὸ Λὸς Ἄντζελες τῆς Καλιφόρνιας καὶ παραρτήματά του ἱδρύθηκαν στὴ Νέα Ὑόρκη καὶ ἀλλοῦ, ὅπως στὸ Κολοράντο, Ὀχάϊο, Πενσυλβάνια, Σικάγο, Βοστώνη, Σὰν Φραντσίσκο καὶ Ντητρόϊτ, κ.ἄ. Ἐκτὸς Ἀμερικῆς, ἔχει, ὡς δηλώνουν, στὸ Καναδὰ καὶ στὴν Αὐστραλία παραρτήματα, καθὼς καὶ στὴν Εὐρώπη.
Μέχρι τότε, καὶ πρὶν λίγα χρόνια, οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ καὶ οἱ Προτεστάντες εἶχαν κάποιο ὑποστήριγμα ἀπὸ ὁμάδες πνευματικῆς ὑποστήριξης καὶ γι’ αὐτὸ πολλὲς φορές, τὰ διάφορα σκάνδαλα ποὺ συνέβαιναν, δὲν τὰ ἔβγαζαν δημόσια πρὸς τὰ ἔξω, πρὸς τὸν πολὺ κόσμο, μέχρι ποὺ τὸν Μάρτιο τοῦ 2010, βγῆκαν ἀκόμα καὶ στὴ τηλεόραση τὰ σκάνδαλα, γιὰ σεξουαλικὲς παρενοχλήσεις ἢ κακοποιήσεις, ἀπὸ ἀνυποψίαστους ρωμαιοκαθολικοὺς κληρικούς, πού ἔφτασαν στὴ δημοσιότητα, μέχρι καὶ τὴ πόρτα τοῦ Πάπα στὸ Βατικανό.
Ἀνάλογες ὁμάδες ὑποστήριξης δὲν ὑπῆρξαν στοὺς ἀνατολικοὺς χριστιανούς, ἐκεῖ ὅπου ἱδρύθηκε ἡ ὀργάνωση «Ἄξιος», ὅπου κάθε ἕνας, ποὺ προέρχεται ἀπ’ τὴ παράδοση τῆς Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας, μπορεῖ νὰ συμμετέχει, μάλιστα γράφουν : «μαζὶ μποροῦμε νὰ βοηθήσουμε καὶ νὰ στηρίξουμε κάποιον σὲ κοινὴ κατάσταση μὲ ἐμᾶς. Εἴμαστε μία θρησκευτικὴ καὶ πάνω ἀπ’ ὅλα σεξουαλικὴ μειονότητα μέσα στὶς ΗΠΑ» [28]. Τὸ γιατί ἱδρύθηκε αὐτό; Οἱ ἴδιοι, ἀπαντοῦν: «γιὰ νὰ διαδώσει τὴν ἀνθρώπινη σεξουαλικότητα μέσα στὸν ἀνατολικὸ χριστιανισμό. Γιὰ νὰ τονίσει ὅτι οἱ Ὁμοφυλόφιλοι καὶ οἱ Λεσβίες μποροῦν νὰ ζοῦν ζωηρὴ ζωὴ προσευχῆς καὶ μαρτυρίας. Γιὰ τὴ κοινή μας πνευματικὴ ἐνδυνάμωση, σταθερότητα καὶ εὐημερία. Γιὰ τὴν ἐπιθυμία μας νὰ γεφυρώσουμε τὸ χάσμα ἀνάμεσα στὴ κοινωνία τῆς ἐκκλησίας καὶ τῆς κοινωνίας τῶν ὁμοφυλοφίλων μὲ ἀγάπη, διάλογο, προσευχή, διακονία καὶ παιδεία. Γιὰ τὴν ἀνακούφιση, βοήθεια καὶ ὑποστήριξη τῶν ἀδελφῶν μας καὶ τῶν οἰκογενειῶν των, μὲ τὴν πραγματοποίηση τῶν ἀπολαύσεων καὶ εὐθυνῶν τοῦ θαυμασίου δώρου τοῦ Θεοῦ, τῆς σεξουαλικότητας. Γιὰ τὴ προστασία κατὰ τοῦ στιγματισμοῦ, τῆς καταπίεσης καὶ τῆς ἀνέχειας. Γιὰ τὴν εὐκαιρία διακονίας ἄλλων μὲ πράξεις Ἐλεημοσύνης καὶ ἀγάπης ὡς ἄτομα καὶ ὡς ὁμάδα. Γιὰ τὴ μελέτη τῆς πλουσίας μας καταγωγῆς καὶ παράδοσης. Γιὰ τὴν ἀληθινὴ προσέγγιση τοῦ πλησίον καὶ ὁ στόχος τοῦ πνεύματος, τῆς χαρᾶς καὶ διασκέδασης στὴν ἐξέλιξή μας» [29]. Δηλαδὴ διδάσκουν ἕνα νέο εὐαγγέλιο στὰ μέτρα τους, ποὺ σίγουρα θὰ ἐξυπηρετήσει τὶς ἀξίες καὶ τὰ ἰδανικὰ τοῦ ἐρχόμενου ἡγέτη τοῦ ἀντίθεου, ἀνάποδου κόσμου τοῦ ἀντι-χρίστου.
Μεταξὺ τῶν μελῶν αὐτοῦ τοῦ σωματείου χρησιμοποιεῖται ἡ ἀγγλική, ὡς γλώσσα προσευχῆς, στὶς συναντήσεις τους, ἐνῶ οἱ συναθροίσεις τους ἀρχίζουν μὲ ἑσπερινὸ καὶ κάποια κοινὰ τυπικά, ἐνῶ ἔχουν κάποιον ὁμιλητὴ καὶ γίνονται συζητήσεις καὶ παρουσιάσεις. Μέλη τους συμμετέχουν στὸ «Φεστιβὰλ Ὑπερηφάνειας» καὶ στὸ «Πνευματικὸ Οὐράνιο Τόξο» καὶ σὲ ἄλλες ἐκδηλώσεις. Ἔχουν στὴ διάθεσή τους, ὅπως ἀναφέρουν : «βιβλιογραφία, θεολογικὰ βιβλία, βιογραφίες ὁμοφυλοφίλων ἁγίων, βιβλικὲς παρερμηνεῖες, τὸ τυπικό τῆς ἀδελφότητος, εἰκόνες τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τῆς Θεοτόκου καὶ διαφόρων ἁγίων» [30]. Συνιστοῦν καὶ γράφουν στὰ μέλη τους, νὰ δείχνουν κάποια κατανόηση στοὺς ἱερεῖς ἢ ἄλλους, κι ὅτι τοὺς προειδοποιοῦν ἀπὸ τοὺς ἐχθρικοὺς ἱερεῖς.
Ἀπ’ τὴν σελίδα 30 ἕως 33, καταχωρεῖ τὶς διευθύνσεις τῶν παραρτημάτων αὐτοῦ τοῦ σωματείου, τὸ ὁποῖο, καλεῖ νὰ γίνουν μέλη του, ὅσοι περισσότεροι μποροῦν, μάλιστα τοὺς πληροφοροῦν: «ναί! Θέλω νὰ γίνω μέλος στὸ Ἄξιος. Ἡ πληροφορία θὰ μείνει μυστική: ἐσωκλείω 18 δολλάρια». [31] Αὐτὴ τὴν ἐνημέρωση εἶχε ὁ γέροντας Ἀρσένιος πρὶν ἀπ’ τὸ 2000, ὁ ὁποῖος καὶ παρακολουθοῦσε τὰ σύγχρονα δρώμενα ἀνελλιπῶς, ὡς σημεῖα τοῦ ἀντίθεου, ἀνάποδου ἀντί-χριστου κόσμου. Μάλιστα στὴ σελίδα 33 καταχωρεῖ τὴ φωτογραφία, μὲ τὸ γάμο δύο ὁμοφυλοφίλων, μέσα σὲ ἐκκλησία ποὺ ἔγινε στὸ Τορόντο τοῦ Καναδᾶ, ὅπου ἀκολούθησε καὶ δεύτερος γάμος, λεσβιῶν γυναικῶν. Ὁ αἰδεσιμότατος Μπρὲντ Χόουκς ἔδωσε τὶς πρῶτες ἄδειες γάμου ὁμοφυλοφίλων, ἀλλὰ οἱ πολιτειακὲς ἀρχὲς τοῦ Ὀντάριο, δὲν ξέρουμε ἐὰν τοὺς ἀναγνώρισαν τότε, σημείωνε.
Διατυπώνει τὶς «παρατηρήσεις καὶ σχόλια» στὰ παραπάνω (σελ. 34-36), διατυπώνοντας τὶς σκέψεις του γιὰ τὸ «Ποῦ πᾶμε; Ποιοί; ποῦ μᾶς πᾶνε; Γιατί βέβαια, ὅλα αὐτὰ ποὺ βλέπομε νὰ γίνονται, δὲν εἶναι τυχαῖα καὶ ἄδολα» [32]. Θεωρεῖ πολὺ περίεργη τὴν ἔγκριση τοῦ ἀδελφάτου μὲ τὴν ἐπωνυμία «Ἄξιος», ἀπ’ τὴν πολιτεία τῆς Νέας Ὑόρκης. Ἐπίσης παρατηρεῖ ὅτι τὸ ὄνομα «Ἄξιος» εἶναι λέξη ἑλληνικὴ καὶ σημαίνει «τὸ ἀντίθετο ἀπὸ αὐτὸ πού ταιριάζει στοὺς ὁμοφυλοφίλους, ποὺ τοὺς ταιριάζει ἡ λέξη «Ἀνάξιος», ποὺ τὸ μεταβάλλουν σὲ ‘Ἄξιος, γιὰ ἐξαπάτηση τῆς Πολιτείας καὶ τῆς κοινωνίας! Μέλη τοῦ Ἄξιος, εἶναι ὁμοφυλόφιλοι καὶ λεσβίες, χριστιανοὶ ὀρθόδοξοι καὶ οὐνίτες. Γίνεται λόγος γιὰ ὁμάδες ὑποστήριξης Παπικῶν καὶ Προτεσταντῶν ὁμοφυλοφίλων, ὁμάδες ποὺ δὲν ὑπῆρχαν γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους, καὶ ποὺ τώρα μὲ τὸ Ἄξιος, τὶς ἀποκτοῦν! Γίνεται λόγος γιὰ τὴ σεξουαλικὴ καὶ θρησκευτικὴ μειονότητα! Σκοπὸς τοῦ Ἄξιος, εἶναι νὰ διαδώσει τὴν ὁμοφυλοφιλία στὸν Ὀρθόδοξο Χριστιανισμό, νὰ ἐξαλείψει τὴ πλάνη τοῦ ἀσυμβίβαστου, Ὁμοφυλοφιλίας καὶ Χριστιανισμοῦ, νὰ βοηθήσει οἰκονομικὰ τὶς ὁμοφυλοφιλικὲς οἰκογένειες, νὰ τὶς προστατεύσει ἀπ’ τὸν στιγματισμὸ καὶ τὴ πτώχεια καὶ νὰ διατυπώσει τὴ πλούσια φιλοσοφία τῆς ὁμοφυλοφιλίας!» [33]. Ἄρα τὸ νέο εὐαγγέλιο τῆς ἠθικῆς τῆς πανθρησκείας εἶναι ἕτοιμο ἀπὸ πολλῶν ἐτῶν, κι ὅλοι αὐτοὶ φυσικά, θὰ εἶναι ἀποδέκτες τοῦ χαράγματος.
Παρατηρεῖ καὶ σχολιάζει τὶς διατυπώσεις τοῦ «Ἄξιος», στὴ παρατήρηση μὲ ἀριθμὸ 6: «ἔχομε, ὅπως φαίνεται καθαρά, μία ὀργανωμένη ἀντεπίθεση τῆς σεξουαλικῆς διαφθορᾶς, μιᾶς σοδομιτοποίησης τῆς ἀνθρωπότητας, μιᾶς πλήρους σεξουαλικῆς ἐξαχρείωσης τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως ἐκεῖνο τῶν Σοδόμων καὶ τῶν Γομόρρων τῆς Πενταπόλεως, ποὺ προκάλεσε τὴν ὀργὴ τοῦ Θεοῦ καὶ βρίσκεται θαμμένη στὴν πίσσα, τὸ θειάφι καὶ τὸ ἁλάτι, στὰ βάθη τῆς Νεκρᾶς Θαλάσσης!» [34]. Ὁ μακαριστὸς γέροντας διαβάζοντας τὶς ἐξαγγελίες τοῦ σωματείου αὐτοῦ παρατηρεῖ καὶ διερωτᾶται, ἐὰν ὁ ὑγιής ἀναγνώστης τους, αἰσθάνεται, «αἴσθημα κακοσμίας, ὅπως σὲ ἐκπωμάτιση βόθρου;! Μία πλήρη ἠθικὴ ἀναισθησία, στὴν ὁποία περιέπεσαν, ‘εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τὰ σώματα αὐτῶν ἐν αὐτοῖς’ (Ρωμ. 1. 24) οἱ ὁμοφυλόφιλοι;». Συνεχίζει τὴ παρατήρησή του μὲ τὴν ἐρώτηση: «εἶναι τόσο δύσκολο νὰ καταλάβουν τὴν ἑωσφορικὴ παγίδευσή τους στὴν σεξουαλικὴ ἀνταρσία, κατὰ τῆς ἠθικῆς τάξης ποὺ θεσμοθέτησεν ὁ Δημιουργός;» [35] καὶ τὴν παραποίηση τῶν ἱερῶν κανόνων; Τὶς περίεργες δυνάμεις ποὺ στηρίζουν καὶ προωθοῦν αὐτὸ τὸ σωματεῖο, τὶς σχολιάζει ἐσχατολογικὰ καὶ τὶς προσδιορίζει ἠθικά, ὡς ἑξῆς: «μέσα καὶ πίσω ἀπὸ τὸ «Ἄξιος» εἶναι ἕνας ὁλοζώντανος Διάβολος! Τὸν ἔκοψε, λένε, ὁ πόνος γιὰ τοὺς πτωχοὺς καὶ καταπιεσμένους κιναίδους καὶ θέλει νὰ τοὺς βοηθήσει, πιὸ πολὺ μυαλὸ εἶχε τὸ «κοτέτσι» ποὺ εἶπε στὴν μεταμφιεσμένη σὲ γιατρὸ ἀλεπού: «ἂν θὲς ψευτογιατρέ, καλὰ νὰ γίνουμε, μὴ ξανάρθεις» [36]. Πίσω ἀπ’ ὅλα αὐτά, διαβλέπει ἑρμηνευτικὰ μία ἰσοπέδωση θεσμῶν, ἀξιῶν, ἰδανικῶν καὶ νόμων τοῦ Θεοῦ, ὡς μία μεθοδευμένη «ὁλόκληρη σειρὰ τῶν Σκοτεινῶν Δυνάμεων».
Ἀναγνωρίζει τὴ μεγάλη εὐθύνη στὸ Χριστιανισμό, γενικότερα, ποὺ ἐπέτρεψε καὶ «ἄφησε» τὸ κόσμο νὰ «ἐκτρέψει». Πρῶτο πταίκτη ὀνομάζει τὸν «Παπισμὸ ποὺ προκάλεσε τὸ μεγάλο σχίσμα τῆς Μίας, Ἁγίας Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας», ὡς δεύτερο ὑπαίτιο ὀνομάζει τὸν «Προτεσταντισμό, ποὺ ἀφοῦ δικαιολογημένα ὄντως ἔφυγε ἀπὸ τὸν Παπισμό, δὲν ἐπανῆλθε στὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ πῆρε τὴν κατιοῦσα τῶν σχισμάτων, δημιούργησε ἀπειρία Ἐκκλησιῶν», ὡς τρίτο πταίκτη ὀνομάζει τὴν «Ὀρθοδοξία, γιατί δὲν ἔδωσε τὴν πράξη» [37] γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ κόσμου. Ἔτσι ἡ πλειοψηφία τῆς ἀνθρωπότητας δίχως τὴν προστασία τοῦ ἀληθινοῦ καὶ μοναδικοῦ Δημιουργοῦ καὶ Ποιμένα «ἔπεσε καὶ πάλι στὰ χέρια τοῦ Διαβόλου, ποὺ εἶναι καὶ ἀνθρωποκτόνος καὶ ψεύτης», γι’ αὐτό, ὁ ἴδιος παρατηρεῖ ὅτι τὸ κακό τῆς ἀποστασίας καὶ ἀλαζονείας «ἔχει πολὺ προχωρήσει», γιατί πλέον εἶναι μία «καθαρὰ σατανικὴ ἐπιβουλή», στὸ πνεῦμα τὸ ἀγωνιστικὸ ποὺ καλεῖται γιὰ ἐγρήγορση, ἀφύπνιση καὶ ἀγώνα, ἔτσι μᾶς ἐνθαρρύνει στὸ καλὸ ἀγώνα, μὲ τὴ προτροπὴ νὰ ἀντισταθοῦμε στὴν ἠθικὴ κραιπάλη καὶ στὸ ξεπεσμὸ μὲ τὴ συνεχῆ προσευχὴ καὶ πολὺ προσοχή.
Στὴ συνέχεια παραθέτει κάποια ἐπίκαιρα ζητήματα ἀπὸ παλαιότερα ἄρθρα του ὁ μακαριστὸς συγγραφέας π.Ἀρσένιος, συγκεκριμένα ἀπ’ τὴ σελίδα 37-72, ξεκινώντας πρῶτα ἀπ’ τὸ δημοσιευμένο ἄρθρο του, στὴν ἐφημερίδα «Ὀρθόδοξος Τύπος» τὸ 1986, μὲ θέμα «ὁ ἀντίχριστος καὶ ἡ σφραγίδα τοῦ ΧΞΣ’ (666)» (σελ. 37-42, βιβλίου). Ἡ «θλίψη» ποὺ θὰ ἐπιτρέψει ὁ Κύριος νὰ γίνει λίγο πρὶν τὸ τέλος τῆς ἱστορίας καὶ τοῦ κόσμου, θὰ εἶναι τόσο μεγάλη καὶ τόσο ἰσχυρή, ποὺ ὅμοιά της δὲν θὰ ἔχει ξαναεμφανισθεῖ ἀπὸ κτίσεως κόσμου, γι’ αὐτὸ μᾶς λέγει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, ὅτι ἐὰν δὲν θὰ κολοβωθοῦν ἐκεῖνες οἱ ἡμέρες, δὲν θὰ εἶναι δυνατὸν νὰ σωθεῖ καμία ψυχή, ἀλλὰ γιὰ τοὺς ἐκλεκτούς, γι’ αὐτούς, ποὺ θὰ εἶναι πιστοὶ καὶ εἰλικρινεῖς τηρητὲς τοῦ Εὐαγγελίου, οἱ ἡμέρες αὐτὲς θὰ κολοβωθοῦν.
Σημειώσεις:
[27] Ματθ. 24, 6. Ἀποκ. 22, 20. Βλ. Ἀλέξιος Π.Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024. [28] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 27. [29] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 28. Βλ. Ἀλέξιος Π.Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024. [30] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 29. [31] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 33. [32] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 34. [33] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 34. [34] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 35. [35] Ἀλέξιος Παναγόπουλος, Ἠθική, Ἐσχατολογία, Προφητολογία κατὰ τὸ γέροντα Ἀρσένιο, Ἀθήνα 2010. [36] Ἀλέξιου Π.Παναγόπουλου, Ἐσχατολογικὲς διαστάσεις τῆς παιδαγωγίας κατὰ τὸν ἅγ. Ἰω. Χρυσόστομο, διδακτορικὴ διατριβή, ἐπανέκδοση: Θεσσαλονίκη, 2009. [37] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 36. Βλ. Ἀλέξιος Π.Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024.
* (Phd Δρ. Ν/Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν. Phd Δρ. Βιοηθικῆς. Phd Δρ. Θεολογίας. PostDoc Νομικῆς. Διπλωματούχου Ὑφηγητοῦ Δικαίου – Habilitation. Καθηγητοῦ Παν/μίου & Ἀκαδημαϊκοῦ EASA, MCA, CAC).