Τοῦ κ. Περικλέους Ἠλ. Νταλιάνη, Θεολόγου
Τελικὰ ὁ Μητρ. Σπάρτης Εὐστάθιος (ὁ ὁποῖος στηρίζει τὸ Παπικὸ ψευδὸ-πρωτεῖο τῆς Ἀνατολῆς, τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου), ὑποδεχόμενος τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο στὴν Σπάρτη, ὄχι μόνο δὲν τόνισε τὰ λάθη τοῦ Πατρ. Βαρθολομαίου κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴν ἑορτὴ τοῦ πολιούχου αὐτῆς Ἁγίου Νίκωνος στὶς 25 – 27 Νοεμβρίου 2024, ἀλλὰ ἀντίθετα τοῦ ἔπλεξε καὶ τὸ ἐγκώμιον, ὅταν ὁ Πατριάρχης δύο ἡμέρες πρίν, ὅταν ἄκουσε τὸ σύνθημα καὶ τὶς διαμαρτυρίες τῶν πιστῶν τοῦ Περιστερίου, “Πατριάρχη θέλουμε οἰκουμενικὸ καὶ ὄχι Πατριάρχη φιλοπαπικό”, δήλωσε ὡς ἀπάντηση ὅτι “εἶναι καὶ Οἰκουμενικὸς καὶ φιλοπαπικός”.
Συγκεκριμένα ὁ Πατριάρχης ἐπεσήμανε πώς, “Τοὺς ἀκοῦμε νὰ φωνάζουν ὅτι θέλουν Πατριάρχη οἰκουμενικὸ καὶ ὄχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Ἐγὼ εὐτυχῶς ἢ δυστυχῶς εἶμαι καὶ ἀπὸ τὰ δύο. Εἶμαι καὶ οἰκουμενικὸς καὶ φιλοπαπικός. Καὶ ὅταν λέω φιλοπαπικὸς δὲν ἐννοῶ τίποτα ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ πιστεύω στὴν ἀξία καὶ ἀναγκαιότητα τοῦ διαλόγου”, κατέληξε. Φυσικὰ ξέχασε νὰ πεῖ ὅτι θέλει διάλογο καὶ ψευδοένωση μὲ τὸν αἱρεσιάρχη Πάπα τῆς Ρώμης, ἀλλὰ τὴν ἴδια ὥρα διώκει τὴν κανονικὴ Οὐκρανικὴ Ἀρχιεπισκοπὴ Οὐκρανίας καὶ ἔχει διακόψει τὴν κοινωνία μὲ τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας, σὺν ὅτι ἔδωσε αὐτοκεφαλία στοὺς σχισματικοὺς τῶν Σκοπίων, ὑποβοηθώντας καὶ τὴν προδοτικὴ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν. Δηλαδὴ ἑνώνει τὶς αἱρέσεις, ἀλλὰ διαιρεῖ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ἀμέσως μετὰ τὴν ἀναχώρησή του ἀπὸ τὴν Πελοπόννησο (ἀφοῦ πῆγε καὶ στὸν Μητρ. Μεσσηνίας Χρυσόστομο, τὸν ὀπαδὸ τῆς θεωρίας “περὶ διαιρεμένης ἐκκλησίας τῶν δύο κλάδων” ἢ “δύο πνευμόνων” τῆς Ἀνατολῆς καὶ τῆς Δύσεως, τὴν ὁποία εἶχε ἐκφράσει μετὰ τὴν ἐκλογή του), πῆγε ἐν συνεχείᾳ στὴν θρονικὴ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα στὴν Κωνσταντινούπολη 29-30/11/2024, ἐκεῖ ὅπου κάλεσε ὅπως κάθε χρόνο τοὺς παπικοὺς ἀντιπροσώπους καὶ τοὺς ὁμίλησε γιὰ τὸ κοινὸ ποτήριο μὲ τὸ κοινὸ Πασχάλιο ποὺ ἑτοιμάζεται. Ὁ Πατριάρχης τόνισε τὴ σημασία τῆς ἑορτῆς, σημειώνοντας ὅτι ἡ παρουσία τῆς παπικῆς ἀντιπροσωπίας σὲ αὐτὴν συμβολίζει τὸν «διάλογο ἀγάπης καὶ ἀλήθειας» μεταξὺ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν.
Σύμφωνα μὲ τὴν ἱστοσελίδα τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ὁ (Οἰκουμενιστὴς) Πατριάρχης Βαρθολομαῖος χοροστάτησε, τὴν Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024, στὸν Πατριαρχικὸ Ναό, στὸν Μεγάλο Ἑσπερινὸ γιὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέου τοῦ Πρωτοκλήτου, Ἱδρυτοῦ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως.
Ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος διαβεβαίωσε τὴν ἀντιπροσωπία τῆς παπικῆς ἐκκλησίας ὅτι το Φανάρι κινεῖται πρὸς κοινὴ πίστη καὶ Εὐχαριστία μὲ τὴν παπική ἐκκλησία.
Στὸ τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ ἀπένειμε τὸ Ὀφφίκιο τοῦ Ἄρχοντος Ἀκτουαρίου τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας στὸν Ἐντιμολ. κ.Βασίλειο Βούδρη, Ἰατρὸ – Καρδιολόγο (ὁ ὁποῖος δέχθηκε τὸ ὀφφίκιο, ἄνευ Ὀρθόδοξου φρονήματος, μετὰ τὴν συμπροσευχὴ μὲ τοὺς Παπικούς, ὅπως γίνεται συνήθως μὲ τοὺς ὀφφικιαλούχους, οἱ ὁποῖοι λαμβάνουν τὸ ὀφφίκιο παρουσίᾳ τῶν αἱρετικῶν Παπικῶν).
Ὁ Πατριάρχης τόνισε τὴ σημασία τῆς ἑορτῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινούπολης, σημειώνοντας ὅτι ἡ παρουσία τῆς παπικῆς ἀντιπροσωπίας σὲ αὐτὴν «ἀποτελεῖ ἔνδειξιν καὶ σύμβολον τοῦ διαλόγου τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀληθείας τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, καθὼς καὶ τοῦ λεγομένου «διαλόγου τῆς ζωῆς», τῆς κοινῆς πορείας, τοῦ Θεοῦ εὐδοκοῦντος, πρὸς τὴν ἑνότητα ἐν τῇ πίστει καὶ τὸ κοινὸν ποτήριον τῆς Θείας Εὐχαριστίας. Εἶναι ἄξιον μνείας τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Θρονικὴ Ἑορτὴ τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας εἶναι ἑόρτιον ἦμαρ καὶ διὰ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ρώμης, καθ’ ὅσον οἱ δύο ἱδρυταὶ των, οἱ κατὰ σάρκα ἀδελφοὶ Ἀνδρέας καὶ Πέτρος, συνήντησαν ὁμοῦ τὸν Ἰησοῦν καὶ ἀνεγνώρισαν εἰς τὸ πρόσωπον Αὐτοῦ τὸν προσδοκώμενον Μεσσίαν καὶ Σωτῆρα τοῦ κόσμου (Ἰωὰν α΄/, 35-43)», δήλωσε ὁ φιλοπαπικὸς Πατριάρχης, ὁ ὁποῖος ὅπως εἶπε παραπάνω δέχεται “τὴν ἀλήθεια” τῆς παπικῆς παρασυναγωγῆς, λὲς καὶ ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι δῆθεν “ἐλλιπής” κατ’αὐτόν! Ὢ τῆς βλασφημίας!!!
Δυστυχῶς ὁ Μητρ. Σπάρτης Εὐστάθιος, ὁ Μητρ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος κ.ἄ. Μητροπολίτες τῆς Ἑλλάδος, δὲν θέτουν ζήτημα προασπίσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλὰ εἶναι τοπικιστὲς καὶ κτισματολάτρες, διότι τὸ μόνο ποὺ τοὺς νοιάζει εἶναι τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὡς κτίσματα καὶ ὡς κτήρια καὶ ὄχι ὡς Ὀρθόδοξος θεσμὸς καὶ ὡς Ὀρθόδοξο καὶ ἑλληνικὸ περιεχόμενο. Προτείνουν δηλαδὴ τὴν στήριξη ἑνὸς κακοδόξου Πατριαρχείου, ἀκόμη καὶ ἐὰν αὐτὸ προδίδει τὴν Ἑλλάδα καὶ διαιρεῖ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Οἱ εἰκονομάχοι καὶ ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης
Κάτι παρόμοιο γινόταν καὶ στὴν εἰκονομαχία (σημερινὴ Σταυρομαχία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου κ.ἄ.), ὅταν οἱ τοπικιστὲς ἡγούμενοι ἤθελαν νὰ διατηρήσουν τὰ κτίσματα – μοναστήρια μαζὶ μὲ τὴν ἡγουμενία τους, ὄχι ὅμως καὶ τὴν ὀρθόδοξη πίστη ἀνόθευτη, γιὰ νὰ δεχθοῦν τὴν ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, ὁ ὁποῖος τοὺς εἶπε “ὅτι καὶ τὰ κτίσματα νὰ κρατήσουν καὶ ἐκεῖ θὰ μπορέσει νὰ μπεῖ ὁ διάβολος διὰ τῆς αἱρέσεως, χωρὶς δηλαδὴ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη καὶ ἔτσι θὰ κατακτήσει καὶ αὐτὰ τὰ κτίσματα, ἀλλὰ καὶ τοὺς ἴδιους καὶ τὶς ψυχὲς τους”. Κάτι παρόμοιο κάνουν καὶ οἱ σημερινοὶ Μητροπολίτες. Στηρίζουν τὰ κτίσματα – κτίρια τοῦ Φαναρίου, ἀλλὰ ὄχι καὶ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη. Προτιμοῦν νὰ χάσουν τὴν Ὀρθόδοξη πίστη καὶ τὴν ἐθνικὴ συνείδηση, προκειμένου νὰ κρατήσουν τὰ κτίρια καὶ τὸν χρυσὸ ἀλλὰ ὄχι καὶ τὸν Χριστό. Ἄλλωστε τόσα ΕΣΠΑ ἔχουν λάβει ὡς εὐρὼ – ἀργύρια. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι οἱ πιστοὶ πρόγονοι τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ὅταν ἔφευγαν ἀπὸ ἕνα μέρος, ἔκαιγαν τὰ κτήρια (βλέπε π.χ. Κουτσούφλιανη Τρικάλων) κ.λπ., γιὰ νὰ μὴ βεβηλωθοῦν αὐτὰ ἀπὸ τοὺς κατακτητὲς ἢ τοὺς αἱρετικούς. Ἀντίθετα οἱ σημερινοὶ ναομάχοι, οἱ ὁποῖοι ἔκλεισαν τοὺς ἱεροὺς ναούς μας, προτιμοῦν νὰ τὰ δώσουν ὅλα στὸν ἐχθρό, προκειμένου νὰ κρατήσουν τὸ μισθὸ καὶ τὴν ἕδρα τους, ἀκόμη καὶ ἐὰν αὐτὴ ἡ ἕδρα ἀλλάξει ἐθνικὸ ἢ θρησκευτικὸ χαρακτήρα!!!