Ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός δέν εἶναι ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος βαπτίσθηκε κι ἔκτοτε ἐπισκέπτεται πότε-πότε τόν Ἱερό Ναό καί συνήθως ἀπό κοινωνική ὑποχρέωση γιά κάποιο γάμο ἤ βάπτισμα ἤ κηδεία ἤ μνημόσυνο καί τίς περισσότερες φορές χωρίς εὐπρέπεια σώματος καί ψυχῆς!
Ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός ἐπίσης δέν εἶναι ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος ἐκκλησιάζεται τυπικά χωρίς νά θέλγεται ἀπό τόν πόθο τῆς ἕνωσής του μέ τόν Χριστό.
Ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός δέν εἶναι οὔτε ἐκεῖνος, πού νηστεύει, προσεύχεται καί κάνει φιλανθρωπίες, ἀλλά μεταλαμβάνει σπανίως, ἀραιά καί ποῦ, προβάλλοντας διάφορες ψευτοευλάβειες τοῦ τύπου «δέν νήστεψα ὅσο ἤθελα» κι ἄλλα τέτοια.
Ἄς μήν παρεξηγηθεῖ ὁ λόγος, διότι νηστεία, προσευχή, φιλανθρωπίες καί ἄλλες ἀρετές ὑπάρχουν καί στις θρησκεῖες τοῦ κόσμου, στις ὁποῖες ὅμως δέν ὑπάρχει πραγματική ἕνωση μέ τόν Θεό, ὅπως στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Στις θρησκεῖες τοῦ κόσμου οἱ ἀρετές εἶναι τό πᾶν, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τό πᾶν εἶναι ὁ Χριστός κι οἱ ἀρετές τρόπος γιά νά Τόν ζοῦμε και να τον κηρύττουμε!
Ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός ἐπίσης δέν εἶναι ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος ἐκκλησιάζεται τυπικά χωρίς νά θέλγεται ἀπό τόν πόθο τῆς ἕνωσής του μέ τόν Χριστό.
Ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός δέν εἶναι οὔτε ἐκεῖνος, πού νηστεύει, προσεύχεται καί κάνει φιλανθρωπίες, ἀλλά μεταλαμβάνει σπανίως, ἀραιά καί ποῦ, προβάλλοντας διάφορες ψευτοευλάβειες τοῦ τύπου «δέν νήστεψα ὅσο ἤθελα» κι ἄλλα τέτοια.
Ἄς μήν παρεξηγηθεῖ ὁ λόγος, διότι νηστεία, προσευχή, φιλανθρωπίες καί ἄλλες ἀρετές ὑπάρχουν καί στις θρησκεῖες τοῦ κόσμου, στις ὁποῖες ὅμως δέν ὑπάρχει πραγματική ἕνωση μέ τόν Θεό, ὅπως στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Στις θρησκεῖες τοῦ κόσμου οἱ ἀρετές εἶναι τό πᾶν, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τό πᾶν εἶναι ὁ Χριστός κι οἱ ἀρετές τρόπος γιά νά Τόν ζοῦμε και να τον κηρύττουμε!