Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

ΟΛΙΓΟΝ ΑΜΑΡΤΙΑ

jehovades 22 

Άννας Μπουρδάκου, Αντιπροέδρου της Π. Ε. Γ.
      Η εταιρία Σκοπιά ισχυρίζεται ότι στις συναθροίσεις των μαρτύρων του Ιεχωβά δεν περιφέρεται δίσκος και κάνει πολλές και διάφορες δυσμενείς κριτικές που αφορούν την περιφορά δίσκου. Όμως τα γεγονότα για άλλη μια φορά διαψεύδουν τον πιστό και φρόνιμο δούλο.
Κατ’ αρχήν στις αίθουσες των συναθροίσεων υπάρχει μονίμως ένα κυτίον των καλών ελπίδων, όπως το ονομάζουν, στο οποίο οι οπαδοί ρίχνουν τα χρήματά τους. Αυτό σε συνεχή βάση.

Επίσης γράφει η Σκοπιά:

1953-55 Στο βιβλίο Πάντα δοκιμάζετε σελ. 228-229: Το δέκατο των χριστιανών δίδεται από όλους στην Υπηρεσία Της Βασιλείας. Εισπράττει λοιπόν η Σκοπιά και την δεκάτη από τους οπαδούς της.

1967 Στο βιβλίο Ο Λόγος Σου Λύχνος σελ. 140-141: Για ευλογία, ο υπηρέτης λογαριασμού τοποθετεί κουτιά εισφορών στην Αίθουσα Βασιλείας και σε όλα τα μέρη όπου γίνονται μελέτες βιβλίου. Ως την πέμπτη ημέρα κάθε μηνός πρέπει να γίνεται στην Εταιρία έμβασμα όλων των χρημάτων που εισεπράχθησαν από τους υπηρέτες βιβλίων και περιοδικών. Η Σκοπιά λοιπόν εισπράττει συνεχώς από όλους τους χώρους των συναθροίσεων των οπαδών, φροντίζει συστηματικά για την συγκέντρωση των εσόδων της και μάλιστα έχει και υπεύθυνο τον υπηρέτη λογαριασμού, για να ρυθμίζει την αποστολή στην οργάνωση εγκαίρως.
1986 Σκοπιά, 1486 σελ. 20-22: Τιμάτε τον Ιεχωβά με τα πολύτιμά σας. Τον τιμούμε με το να κηρύττουμε το όνομά του και το μήνυμά του! Έπειτα υπάρχει και ο κατά γράμμα χρυσός, άργυρος, και άλλα περιουσιακά στοιχεία (!).

Δωρεές: Οι δωρεές χρημάτων μπορούν να σταλούν κατ’ ευθείαν στη Watch Tower Bible and Tract Society of Penncylvania, 25 Columbia Heighs, Brouklyn New York 11201 ή σε άλλες χώρες στο εκεί γραφείο του τμήματος της εταιρίας.
Ασφάλειες: Η εταιρία Σκοπιά μπορεί να ονομαστεί σαν δωροδόχος ασφαλιστηρίου και επομένως πρέπει να πληροφορηθεί γι αυτό.
Διαθήκες: Ιδιοκτησίες ή χρήματα μπορούν να κληροδοτηθούν στην Εταιρία Σκοπιά μέσω μιας νόμιμα επικυρωμένης διαθήκης. Αντίγραφο πρέπει να σταλεί στην Εταιρία.
1992 Σκοπιά, 11292: Δόθηκαν εξολοκλήρου από προαιρετικές συνεισφορές; Αν τσιγκουνευόμαστε ή δίνομε απρόθυμα από τον εαυτό μας και από τους πόρους μας, αυτό θα ήταν σαν να ληστεύουμε τον Ιεχωβά.

Ώστε η Σκοπιά συγκεντρώνει στα ταμεία της και κατά γράμμα χρυσό και ασήμι και πολλά και διάφορα περιουσιακά στοιχεία, τα συγκεντρωθέντα μάλιστα δεν πρέπει να καθυστερούν καθόλου, αλλά να αποστέλλονται κατ’ ευθείαν στο Μπρούκλιν. Αλλά δεν παραλείπει να απειλεί και να τρομοκρατεί τους οπαδούς της με το να ασκεί πνευματική βία και μάλιστα φοβερή, δημιουργώντας συνειδησιακή φόρτιση όταν τους λέγει: προσέξατε καλά μην τσιγκουνεύεστε τα χρήματα γιατί έτσι ληστεύετε τον Ιεχωβά. Σαν να είχε ο Θεός οικονομικό πρόβλημα και δεν τον συνέδραμαν οι μάρτυρες του Ιεχωβά. Τα ίδια περί των εισφορών δημοσιεύει η εταιρία συνήθως κατά τον μήνα Νοέμβριο αποβλέποντας στο δώρο που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι λόγω των εορτών.

Στη Σκοπιά του 1999 (1199), σελ. 18, επανέρχεται εντονότερα: Το κήρυγμα των καλών Νέων είναι ο κύριος διορισμός των χριστιανών . . . . . Επιπλέον όσοι αγαπούν τον Λόγο του Θεού κάνουν το καλύτερο που μπορούν για να παρέχουν τακτική οικονομική υποστήριξη σε αυτό το έργο. . . . . .
Υπάρχουν όμως και αναφορές στους τρόπους με τους οποίους πρέπει να γίνεται η οικονομική ενίσχυση. Έτσι στο ίδιο τεύχος της Σκοπιάς, σελ. 22, γράφει: Τρόποι με τους οποίους μερικοί επιλέγουν να δίνουν . . . Ασφαλιστήρια συμβόλαια, ομολογίες, έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου κ. α. . . . . . . Το ίδιο επαναλαμβάνει στη Σκοπιά της 11-2000 σελ. 31: Όπως στην εποχή του αρχαίου Ισραήλ, πολλά είναι δυνατόν να επιτευχθούν επειδή οι ειλικρινείς Χριστιανοί τιμούν τον Ιεχωβά με τα πολύτιμα τους.

Το Κυβερνάν Σώμα των μαρτύρων του Ιεχωβά θα ήθελε με αυτή την ευκαιρία να εκφράσει βαθιά ευγνωμοσύνη σε όλους όσους ωθούνται από καρδιάς να συμμετέχουν σε αυτή την προαιρετική εισφορά. . . μπορούν να δωρηθούν Aνώνυμες μετοχές ή και ονομαστικές, ομολογίες κ. α. . . . .

Φαίνεται όμως ότι δεν αρκούν στον πιστό και φρόνιμο δούλο οι τακτικές εισφορές που εισρέουν στο ταμείο της εταιρίας από τα κυτία των συναθροίσεων και των κατ έτος δωρεών, αλλά και των άλλων τρόπων οικονομικών εσόδων, γι’ αυτό επανέρχεται στο θέμα των εισφορών σε έκτακτα διαστήματα και ως επί το πλείστον κατά τον μήνα που είναι κοντά το Πάσχα, στοχεύοντας πάντα στην εντατική οικονομική ενίσχυση από το δώρο των εργαζομένων. Έτσι στην Σκοπιά της 153-2001 σελ. 29-31 ο πιστός και φρόνιμος δούλος, επικαλούμενος τους πρώτους Χριστιανικούς χρόνους, όπου οι απόστολοι εδέχοντο χρήματα για τις διάφορες ανάγκες των κατά τόπους εκκλησιών, γράφει: Έχουν αλλάξει πολλά από τον πρώτο αιώνα, αλλά δεν άλλαξαν οι θεμελειώδεις αρχές. Είναι κατάλληλο να ενημερώνονται οι Χριστιανοί για τις οικονομικές ανάγκες . . . . .

Τα μέτρα παροχής βοήθειας για τους αγίους τον πρώτο αιώνα δείχνουν ότι η διαχείριση αυτών των εισφορών πρέπει να είναι καλά οργανωμένη και να γίνεται με σχολαστικά έντιμο τρόπο. Βέβαια ό Ιεχωβά Θεός γνωρίζει τις ανάγκες και προμηθεύει για τους υπηρέτες του. . . .

Ωστόσο όλοι μας μπορούμε να κάνουμε το χρέος μας όποια και εάν είναι η οικονομική μας κατάσταση. Ο πιστός και φρόνιμος δούλος για μία ακόμη φορά εκφράζει το πραγματικό του πρόσωπο. Παρουσιάζει μέσα από όλες αυτές τις αναφορές περί δεκάτης, εισφορών του πρώτου αιώνα και διάφορα άλλα, τον πραγματικό του στόχο τον οικονομικό, την συσσώρευση πλούτου.

Από την άλλη πλευρά η Σκοπιά φροντίζει να διαφημίζει και τις οικοδομικές της δραστηριότητες με τις γνωστές αίθουσες βασιλείας και τα διάφορα Μπέθελ, ώστε οι οπαδοί να ικανοποιούνται για τις προσφορές και τις θυσίες τους και να αισθάνονται υπερήφανοι για όλα αυτά τα οικοδομήματα στα οποία έχουν προσφέρει και προσωπική εργασία δίχως αμοιβή! Όμως για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ποιος είναι ο φρόνιμος δούλος, δηλ. το Κυβερνάν Σώμα, δηλ. το υπόλοιπο των Αγίων. Αυτοί ισχυρίζονται και διακυρήσσουν ότι δεν είναι μέρος του κόσμου του Σατανά, στον οποίον ανήκουν όλες οι κυβερνήσεις, οι οποίες μάλιστα θα καταστραφούν στον Αρμαγεδδώνα. Αυτοί λέγουν ότι είναι οι εκπρόσωποι της ουρανίου κυβερνήσεως του Θεού που ιδρύθηκε το 1914. Πως λοιπόν δέχονται έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου και μετοχές που είναι συστήματα του κόσμου του Σατανά; Πως δέχεται ο δούλος τη συνεργασία του αυτή με το διαβολικό σύστημα;

Μα φυσικά πρόκειται για χρήματα. . . . . ολίγον αμαρτία δεν βλάπτει τους αγίους της Σκοπιάς.

 

ΠΗΓΗ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΕΥΧΟΣ 24 2001