Προηγείται ο Όρθρος και οι άλλες Εκκλησιαστικές Προσευχές- Μεσονυκτικόν, Ώρες – που είναι η Σύναξη στο Ναό των Μετανοούντων Χριστιανών.
Διότι ο Όρθρος έχοντας ως επίκεντρο τον Εξάψαλμο του Δαυίδ, είναι η κατεξοχήν Ακολουθία Μετανοίας: οι πιστοί πρέπει με την Μετάνοια να προετοιμαστούν για να εισέλθουν στη Βασιλεία των Ουρανών, που επί Γης, είναι η Θεία Λειτουργία.
Μετέχοντας στην Μετάνοια του Όρθρου οι πιστοί, όπως στην προσωπική τους Προσευχή Μετανοίας, την Τελωνική, «δικαιώνονται» δηλαδή αισθάνονται την Άφεση των Αμαρτιών, έτσι την γεύονται και στους Αίνους και ακολουθεί η Δοξολογία, δηλαδή η αποκάλυψη της Αιωνίου Ζωής, που επίκεντρο έχει το Πρόσωπο του Χριστού που αποκαλύπτεται μετά την Ευλογημένη Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Η Θεία Λειτουργία που ακολουθεί είναι η φανέρωση της Ζωής του Θεανθρώπου Χριστού με αποκορύφωμα τον Καθαγιασμό του Άρτου και του Οίνου και την μεταβολή τους σε Σώμα και Αίμα Χριστού!
Η Θεία Μετάληψη είναι η Ένωση μας με τον Χριστό, το Σώμα Του ενώνεται με το Σώμα μας και το Αίμα Του, Αίμα μας, γινόμαστε ένα, με τον Χριστό μένει μέσα μας κσι μένουμε μέσα Του, Θεωνόμαστε κατά την Χάρη του Χριστού.
Τέλος με το Πάτερ ημών ο Χριστός, αφού έχουμε ενωθεί μαζί Του, μας αποκαλύπτει εν Πνεύματι Αγίω, τον Πατέρα Του!
Παίρνουμε δηλαδή το Πλήρωμα της Ζωής, Πατέρα, Υιόν και Άγιο Πνεύμα και ζούμε το πλήρωμα της Αγάπης, Χαράς, Ειρήνης, Πίστεως, Πραότητας, Αγαθοσύνης, Εγκράτειας!
Όλη αυτή η Αιώνιος Ζωή είναι η διαρκής πληροφορία της Συνειδήσεως μας στην καθημερινότητα μας που επίκεντρο έχει την Μετάνοια, την Ευσπλαχνία, την Αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον.
Καθαριζόμενος ο Νους και η Καρδία μας διαρκώς, επιλέγουν όλα τα αναγκαία και ωφέλιμα.
Ανδρέας Χριστοφόρου