ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Θεολόγου - Φιλολόγου Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, τὴν ὁποίαν ὁ ἐνανθρωπήσας Κύριος καὶ Θεὸς ἀπέκτησε μὲ τὸ ἴδιο του τὸ αἷμα (Πράξ. 20:28), καὶ διὰ τῆς ὁποίας φανερώνεται ἡ πολυποίκιλη σοφία τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων συμφώνως πρὸς τὸ μυστικὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν ἀπόφασί του πρὸ αἰώνων (ἘΦ. 3:9-11), εἶνε ὅλων τῶν ἱδρυμάτων τὸ ἀσυγκρίτως μεγαλύτερο, σπουδαιότερο καὶ θαυμαστότερο γιὰ ὅσους ἔχουν «νοῦν Χριστοῦ» (Α΄ Κορ. 2:16). ᾿Αλλ᾽ ὡς πρὸς τὴν ᾿Εκκλησία ὑπάρχει ἐσφαλμένη ἀντίληψι καὶ σύγχυσι σὲ πολλούς, ἀκόμη καὶ μορφωμένους καὶ ἐπιστήμονες. Πολλοὶ γνωρίζουν πολλά, ἀλλὰ δὲν γνωρίζουν τὸ πρῶτο καὶ μεγαλύτερο μετὰ τὸ Θεό, τὴν ᾿Εκκλησία τοῦ Θεοῦ. Πολλοὶ νομίζουν, ὅτι ᾿Εκκλησία εἶνε τὸ ἱερατεῖο, καὶ μάλιστα οἱ ᾿Επίσκοποι. Ὁ λαός, τὸ κύριο σῶμα τῆς ᾿Εκκλησίας, θεωρεῖται ὡς ἀμελητέα ποσότης! Πολλοὶ νομίζουν, ὅτι ὑπάρχουν πολλὲς ᾿Εκκλησίες, ὄχι μόνο μία. Ὅλες τὶς Χριστιανικὲς Ὁμολογίες, ἀσχέτως δογματικῶν διαφορῶν, ἐκλαμβάνουν ὡς Ἐκκλησίες. Καὶ ὁ Μονοφυσιτισμὸς ᾿Εκκλησία, καὶ ὁ Παπισμὸς ᾿Εκκλησία, καὶ ὅλες οἱ παραφυάδες τοῦ Προτεσταντισμοῦ ᾿Εκκλησίες! Ἐπίσκοπος τῆς ᾽Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μανιώδης οἰκουμενιστής, δήλωσε: «Δὲν μποροῦμε νὰ εἰποῦμε, ὅτι ὁ Προτεσταντισμὸς δὲν εἶνε ᾿Ἐκκλησία»! Τὸν 20ὸ αἰῶνα δημιουργήθηκε Ὀργανισμὸς αἱρέσεων μὲ αἱρετικὸ καὶ τὸ ὄνομα: «Παγκόσμιον Συμβούλιον ᾿Εκκλησιῶν» (Π.Σ.Ε.). ᾿Εκκλησίες καὶ οἱ αἱρέσεις! ᾿Αρχιεπίσκοπος ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας προχώρησε ἀκόμη περισσότερο καὶ εἶπε, ὅτι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, καὶ οἱ ἀλλόθρησκοι, ἀνήκουν στὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, εἶνε δηλαδὴ μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας! Καὶ ἄλλες περὶ ᾿Εκκλησίας ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις ὑπάρχουν σὲ πολλούς. Καὶ ὅλες οἱ ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις διαδίδονται ἐπικινδύνως σὲ ἐκκλησιαστικοὺς καὶ θεολογικοὺς κύκλους καὶ στὰ λαϊκὰ στρώματα ἐπ᾽ ὠφελείᾳ τῶν κηρύκων καὶ τῶν θιασωτῶν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τῆς Πανθρησκείας, τῆς Νέας Τάξεως, τῆς Νέας ᾿Εποχῆς, τῆς Παγκοσμιοποιήσεως, προϋποθέσεων καὶ ὅρων γιὰ νὰ ἔλθῃ καὶ νὰ βασιλεύσῃ ὁ ᾿Αντίχριστος...
Ἡ ᾿Εκκλησία εἶνε ἀντικείμενο πίστεως. Μὲ τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως ὁ πιστός, μετὰ τὴν ὁμολογία πίστεως «εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα, ... καὶ εἰς ἕνα Κύριον, Ἰησοῦν Χριστόν, ... καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον», ὁμολογεῖ πίστιν «εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν ᾿Εκκλησίαν». Αὐτὸ τὸ ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως περὶ τῆς ᾿Εκκλησίας ἐξηγοῦμε στὸ παρὸν τεῦχος, θέλοντας νὰ συντελέσωμε στὴ διάλυσι τῆς ἀχλύος, ποὺ ὑπάρχει σὲ καλοπροαίρετες ψυχὲς ὡς πρὸς τὴν ᾿Εκκλησία, καὶ νὰ προσφέρωμε ἐπιχειρήματα κατὰ τῶν διαστροφέων τῆς ἐννοίας τῆς ᾿Εκκλησίας.
Τὸ ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως γιὰ τὴν ᾿Εκκλησία δίνει τέσσαρα γνωρίσματα τῆς ᾿Εκκλησίας, ὅτι δηλαδὴ ἡ ᾿Εκκλησία εἶνε μία, ἁγία, καθολικὴ καὶ ἀποστολική. Αὐτὰ τὰ τέσσαρα γνωρίσματα ἐξηγοῦμε στὴ συνέχεια.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Θεολόγου - Φιλολόγου, Ἔκδοσις Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Ἀδελφότητος «Ὁ ΣΤΑΥΡΟΣ», ΑΘΗΝΑΙ 2008