Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

Η ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΝΕΑ ΖΩΗ (Μία ακόμη νέα Αίρεση στην Ελλάδα)

 

Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργόπουλου

Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Η ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΝΕΑ ΖΩΗ *

(Μία ακόμη νέα Αίρεση στην Ελλάδα)

 Η Ιεραποστολή Νεα Ζωή (New Life Mission) είναι μία νεοφανής αίρεση που δημιουργήθηκε στη Νότια Κορέα από τον Paul C. Jong, αφού προηγουμέ­νως ο ιδρυτής της αυτονομήθηκε από τον χώρο των Προτεσταντικών Ιεραπο­στολών της Άπω Ανατολής με τον οποίο είχε συσχετιστεί.

Παρουσιάζεται ως αδογμάτιστη χρι­στιανική κίνηση, με επίσημη έδρα στην Σεούλ της Νότιας Κορέας και με παρα­κλάδια σε διάφορες χώρες του κόσμου, που ως σκοπό έχει να κηρύξει το αληθινό Ευαγγέλιο της αναγέννησης εξ ύδατος και Πνεύματος. Ένας μικρός πυ­ρήνας της εν λόγω αιρέσεως δραστηριο­ποιείται και στην Ελλάδα.

Βασικό χαρακτηριστικό της εν λόγω νεοφανούς αιρέσεως είναι η εχθρική τοποθέτησή της απέναντι σε όλες τις άλλες χριστιανικές ομολογίες. Διαβάζουμε σχετικά σε ελληνικό έντυπο της αιρέσεως: Ο Χριστιανισμός σήμερα έχει υποβιβαστεί σε μία κοσμική θρησκεία του Δόγματος της Δικαίωσης και του Δόγματος του Αγιασμού. Αυτή η θρησκεία είναι όπως η μεγάλη πόρνη στη Βίβλο.

Η εχθρική στάση της εν λόγω κίνησης απέναντι στις άλλες προτεσταντικές αιρετικές ομολογίες σχετίζεται με την πε­ρίεργη, κακόδοξη και ριζικώς διαφορε­τική κατανόηση της δικαίωσης του αμαρτωλού που διδάσκει η εν λόγω αίρε­ση και αποτελεί το κέντρο των πλανών της, με τις αντιλήψεις περί δικαιώσεως των άλλων προτεσταντικών ομολογιών.

Μαζί με τις συνήθεις προτεσταντικές κακοδοξίες βασικό δόγμα της αιρέσεως Ιεραποστολή Νέα Ζωή (New Life Mis­sion) αποτελεί η αντίληψή της, ότι ο Σταυρικός θάνατος του Χριστού και η Ανάστασή του δεν επαρκεί για τη σω­τηρία του ανθρώπου. Τι σώζει τον άνθρωπο; Κατά την αίρεση η αναγέννηση εξ ύδατος και Πνεύματος. Σε τι συνί­σταται αυτή η αναγέννηση; Η Ιεραπο­στολή Νέα Ζωή άπαντά στη τεράστια σημασία που είχε η βάπτιση του Χριστού για τη σωτηρία των ανθρώπων. Κατά την κίνηση το ύδωρ στη Βίβλο ταυτίζεται με το βάπτισμα του Χριστού.

Η Βάπτιση του Χριστού, λέγει η αίρεση, αφαίρεσε τις αμαρτίες της ανθρωπότητας. Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν απόγονος του Ααρών και αντιπρόσωπος όλης της ανθρωπότητας.

Ο Πρόδρομος κατά τη στιγμή της Βά­πτισης του Ιησού ως αντιπρόσωπος των ανθρώπων, σε αντιστοιχία με τελετουρ­γικές πρακτικές της Παλαιάς Διαθήκης (π.χ. Αποδιοπομπαίος Τράγος. Λευιτ 16, 20-28) του μεταβίβασε κατά τη βά­πτιση τις αμαρτίες των ανθρώπων, τις οποίες πλήρωσε ο Χριστός στο Σταυρό. Γι’ αυτό το βάρος της σωτηρίας δεν έγκειται στο σταυρό, άλλα στη βάπτιση. Κατά τις αντιλήψεις της αιρέσεως, όποι­ος δεν πιστεύει στο βάπτισμα του Χριστού, όπως αυτή το κατανοεί, θα κατα­στραφεί. Όλες οι άλλες εκκλησίες δεν κηρύττουν ορθώς και πλήρως το Ευαγγέλιον γιατί δεν διδάσκουν τη σωτηριώδη σημασία του βαπτίσματος του Χριστού, ενώ είναι αδιάφορο το πόσο καλά αποδέχονται το Χριστό.

Κατά τον ιδρυτή της εν λόγω αιρέσεως, η Χριστιανική Εκκλησία παγιδεύτη­κε από το διάβολο, τροποποίησε το αρχικό Ευαγγέλιο, καθώς αφαίρεσαν από τη διδασκαλία το ευαγγέλιο του ύδα­τος και του αίματος που σήμερα κη­ρύττει η οργάνωσή του. Κατά την αίρεση μετά το διάταγμα των Μεδιολάνων αρχίζουν οι σκοτεινοί αιώνες του Χριστιανισμού.

Μία ακόμη περίεργη και κακόδοξη αντίληψη της αιρέσεως Ιεραποστολή Νέα Ζωή είναι οι αντιλήψεις της περί αμαρτίας. Κατά την αίρεση, μετά την πίστη και την αναγέννηση που επιτυγ­χάνεται ορθώς μόνο άπ’ αυτήν, αφού οι αμαρτίες των ανθρώπων μεταβιβάστη­καν στον Ιησού, κανένας δεν είναι αμαρτωλός, άλλα δίκαιος. Κάθε θεώρη­ση του ανθρώπου μετά το βάπτισμα ως αμαρτωλού, κατά την αίρεση είναι προσβολή προς το Θεό.

Το δικό μας τελικό σχόλιο θα είναι μία μόνο επισήμανση. Και η εν λόγω αίρεση, όπως ακριβώς όλες οι αιρέσεις, προσπα­θεί να ακυρώσει το Ευαγγέλιο του Χριστού, αντικαθιστώντας το με εντάλματα και διδασκαλίες ανθρώπων. Και το πιο τραγικό, η προσπάθεια αυτή γίνεται πά­ντα στο όνομα δήθεν της αλήθειας.


* Για τη σύνταξη του παρόντος άρθρου βασιστήκαμε στα κάτωθι έργα του ιδρυτή της οργάνω­σης Paul C. Jong.: α) Ό Κοριός μας που γίνεται η δικαιοσύνη του Θεού (1)’ 2002. β) Έχεις αναγεννηθή πραγματικά εξ Ύδατος και Πνεύματος; 2002.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ ΙΟΥΛΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010