ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Καί εἶδεν ὁ Θεός τά πάντα, ὅσα ἐποίησε, καί ἰδού καλά λίαν...

“Καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν”
(Γεν. 1, 31)

Ανεξέλεγκτες ΜΚΟ: ο άκρατος δογματισμός των ενεργειών τους

Γράφει ο

Κρεσέντσιο Σαντζίλιο

                                       Α)  Οι χρηματοδοτήσεις των ΜΚΟ  

       Πριν από μερικές μέρες ένα ερώτημα που εμφανίστηκε στον  ιστότοπο Χ του  Elon Musk και δεν άργησε να «μεταπηδήσει» στον διεθνή Τύπο, τάραξε τα θολά νερά μέσα στα οποία «κολυμπούν» οι ΜΚΟ και τα κράτη (Ισπανία και ιδίως Γερμανία) που τις χρηματοδοτούν και τις «λανσάρουν» στη Κεντρική Μεσόγειο – και τί παράξενο: μόνο στη Κεντρική Μεσόγειο! – με στόχο μόνο την Ιταλία (ποιος ξέρει γιατί όχι την Ισπανία, την Τυνησία, την Αίγυπτος, το Μαρόκο;!).

Η συνενοχή της Δύσης στο δράμα του παλαιστινιακού λαού

Γιώργος Βενέτης

Σε μια προσπάθεια να κερδίσει την λαϊκή υποστήριξη, η κυβέρνηση Μπάιντεν απεργάζεται την παραπληροφόρηση του αμερικανικού κοινού. Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει επανειλημμένα ισχυριστεί ότι επιδίωξή του είναι η  ελαχιστοποίηση των θανάτων  μεταξύ των αμάχων και η επίτευξη εκεχειρίας ώστε να απελευθερωθούν οι Ισραηλινοί όμηροι, αλλά ταυτόχρονα υπογράφει αποφάσεις  εφοδιασμού του Ισραήλ με όλο και πιο ισχυρές βόμβες, και παράλληλα   προστατεύει το Ισραήλ στο παρασκήνιο.

Εἶναι ὅλοι πιασμένοι;

ΕΙΝΑΙ ποτέ δυνατόν νά νομοθετεῖ ἡ Ἑλληνική Δημοκρατία ἀποζημίωση σέ τρίτους γιά τήν ματαίωση ἔργου, τό ὁποῖο θά γίνει μέσα στήν ἐπικράτειά της λόγῳ ἐξωτερικῆς ἀπειλῆς;

Εἶναι ποτέ δυνατόν Πρόεδρος τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας νά δηλώνει δημοσίως ὅτι ἡ λύση γιά τό Κυπριακό θά εἶναι ἄδικη, καί γι’ αὐτό δέν διεκδικεῖ τό νά εἶναι δίκαιη; Κι ὅμως! Καί τό ἕνα καί τό ἄλλο συμβαίνουν. Καί δέν ἀνοίγει μύτη…

Ξεκίνησαν τα ΔΩΡΕΑΝ φιλολογικά & θεολογικὰ ἑρμηνευτικὰ μαθήματα Ἀρχαίας Ἑλληνικῆς Γλώσσας

στο πνευματικο κέντρο Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Ἀμαρουσίου


Συμμετοχὲς στὸ τηλ. 2108025211 (Τετάρτη ἕως Παρασκευὴ 11.00-13.00)

& ψηφιακά στή διεύθυνση estiapm@gmail.com (αφήνοντας ονοματεπώνυμο & τηλ.)

Μέχρι νά ἀρχίσεις νά προσεύχεσαι στόν Θεό ἤσουν σ᾿ ὅλους ἀγαπητός. Καί τώρα ξαφνικά στό σπίτι σου εἶσαι στό ἐπίκεντρο ἐχθρικοῦ στρατοπέδου.

Μέχρι νά ἀρχίσεις νά προσεύχεσαι στόν Θεό ἤσουν σ᾿ ὅλους ἀγαπητός. Καί τώρα ξαφνικά στό σπίτι σου εἶσαι στό ἐπίκεντρο ἐχθρικοῦ στρατοπέδου.

Νωρίτερα μεθοῦσες, καί κάπνιζες καί λίγο ἔκλεβες καί ἔβριζες καί τεμπέλιαζες τίς ἐργάσιμες μέρες καί ἔκανες ὁτιδήποτε ἄλλο εἶναι σιχαμερό μπροστά στόν Θεό καί τίμιο στόν κόσμο. Καί ὅμως τότε ἤσουν ἀγαπητός σ᾿ ὅλους στό σπίτι. Ἐνῶ τώρα πού κατευθύνθηκες στόν δρόμο τοῦ δικαίου, τῆς τιμιότητας καί τῆς προσευχῆς, τώρα ὅλοι ὅρμησαν πάνω σου σάν σφῆκες.

ΜΑΧΗ ΠΕΤΑ 1943: Ο ΕΔΕΣ πολεμά και νικά τους ενισχυμένους με πυροβολικό Γερμανούς – 1/10/1943

Το χωριό Πέτα της Ηπείρου έχει μείνει περισσότερο γνωστό από την καταστροφή των ελληνικών και φιλελληνικών δυνάμεων στην ομώνυμη μάχη κατά την Επανάσταση του 1821. Ωστόσο και κατά τη διάρκεια της τριπλής ναζιστικής-φασιστικής κατοχής υπήρξε πεδίο συγκρούσεων. Την 1η Οκτωβρίου 1943 δύναμη του ΕΔΕΣ υπό τον ήρωα του 1940 ίλαρχο Δημήτριο Γεωργιάδη, έδωσε μάχη στο χωριό με γερμανική δύναμη που υποστηρίζονταν και από πυροβολαρχία.

Άγιος Ρεμίγιος της Ρενς, ο απόστολος των Φράγκων

Αγιολόγιο - Εορτολόγιο

Τη γέννηση του αγίου Ρεμιγίου προείπε στους γονείς του, που ήταν ήδη σε μεγάλη ηλικία, ένας άγιος ερημίτης ονόματι Μοντάνος (438). Ο ευγενής νέος καλλιέργησε με επιτυχία τις θύραθεν και τις θείες επιστήμες, και κατόπιν αποσύρθηκε για να ασκητεύσει σε μια μικρή οικία κοντά στο Λαόν. Η φήμη των αρετών του διαδόθηκε σ’ όλη την περιοχή, ώστε όταν εχήρευσε ο επισκοπικός θρόνος της Ρενς, ο κλήρος και ο λαός της πόλης πήγαν και τον πήραν από το ερημητήριό του για να τον ενθρονίσουν επίσκοπο, παρά το γεγονός ότι ήταν μόλις εικοσιδύο ετών. Την ώρα της χειροτονίας του, ο άγιος ανέδιδε μια ουράνια ευωδία και το πρόσωπό του έλαμπε με απαστράπτον φως.

Η ιστορική μάχη των Γαυγαμήλων – 1/10/331 Π.Χ.

  Στις 1 Οκτωβρίου το 331 π. χ πραγματοποιήθηκε μια απο τις αποφασιστικές μάχες που έκριναν την ιστορία του κόσμου. Η μάχη στα Γαυγάμηλα αποτέλεσε το αποκορύφωμα της εκστρατείας του Αλεξάνδρου. Ο Δαρείος Γ´ μετά απο την πρώτη συνάντηση του με τον Μ. Αλέξανδρο στην Ισσό (333 π. Χ) που έχασε την μάχη, προκειμένου να αποτρέψει έναν αλλο πόλεμο, πρόσφερε την παράδοση όλων των περιοχών δυτικά του Ευφράτη, υψηλά λύτρα για τα χαρέμια που είχαν αρπαχτεί απο τον Αλέξανδρο στην Ισσό και το χέρι της κόρης του. Όμως ο Αλέξανδρος τα απορρίπτει. Ο σκοπός του ήταν η κατάκτηση της αυτοκρατορίας των Αχαιμενήδων.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΑΝΙΑΣ

 ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΑΝΙΑΣ

    Τήν 1η ὈκτωβρίουἘκκλησία μας τιμᾶ τὴ μνήμη τοῦ ἀποστόλου Ἀνανία, ὁ ὁποῖος ἔζησε κατά τούς χρόνους τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί διέμενε στή Δαμασκό. Ὁ Ἀνανίας, κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ Κυρίου, μετέφερε στόν ἐν ἀγνοίᾳ εὑρισκόμενο Σαῦλο τό σχέδιο του. Συγκεκριμένα τόν συνάντησε, μετά τό συγκλονιστικό γεγονός τῆς Δαμασκοῦ, καί τοῦ εἶπε: «Σαούλ ἀδελφέ, ὁ Κύριος ἀπέσταλκέ με, Ἰησοῦς ὁ ὀφθείς σοι ἐν τῇ ὁδῷ ᾗ ἤρχου, ὅπως ἀναβλέψῃς καί πλησθῇς Πνεύματος ἁγίου». Ὁ λόγος τοῦ Ἀνανία πραγματοποιήθηκε. Ὁ Παῦλος ἀνέκτησε τό φῶς καί βαπτίσθηκε. Ὁ Ἀνανίας κήρυξε σέ διάφορες πόλεις τῆς Ἀνατολῆς. Τελικά συνελήφθη ἀπό τόν ἡγεμόνα Λουκιανό καί καταδικάστηκε γιά τήν πίστη του στό Χριστό. Δέχθηκε πολλά βασανιστήρια καί κατέληξε στόν διά λιθοβολισμοῦ μαρτυρικό θάνατο.

Ο ύμνος της αγάπης του αποστόλου Παύλου

 Μαρτυρία και διδαχή

(Α’ Κορ. 13:1-13)

Κανείς άλλος δεν μιλάει έτσι περί αγάπης όπως ο θείος Παύλος· μάς έδειξε την πραγματική ουσία της αγάπης και τη σπουδαιότητά της. Η αγάπη είναι το κέντρο όλης της χριστιανικής διδασκαλίας, όλου του Ευαγγελίου. Ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε το βάθος των λόγων του αγίου αποστόλου.

Ἔξαρσις προκλητικότητος, Ὑποστολή θάρρους

Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

  Ὁ Ὀρθόδοξος Τύπος τήν 7η Ἰουνίου δημοσίευσε ἄρθρο, μέ τό ὁποῖο ὑποδείκνυε στόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο τόν κίνδυνο, στόν ὁποῖο ἔχει περιέλθει τό Ἱερό Ἡσυχαστήριο τοῦ ἁγίου Πορφυρίου στό Μήλεσι Ἀττικῆς, τό ὁποῖο ὑπάγεται στήν ποιμαντική του διακονία, μέ τήν ἀποστολή τοῦ π. Ἰωσήφ Κουτσούρη καί τῆς συνοδείας του πρός ἐγκαταβίωση, τήν στιγμή μάλιστα πού στό Ἡσυχαστήριο εἶναι ἤδη ἐγκαταστημένη γυναικεία ἀδελφότητα. Τό δημοσίευμα μεταξύ τῶν ἄλλων στό τέλος τοῦ κειμένου τόνιζε στόν Μακαριώτατο ὅτι:

Περί Στενοχώριας

❈ Ἔλεγε ὁ *Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης*, ὅτι ἡ ψυχή πού στεναχωριέται εἶναι σημάδι ὅτι δέν ἔχει παραδοθεῖ στό θέλημα τοῦ Θεοῦ ὁλοκληρωτικά.

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πάλι μᾶς λέει: «θλιβόμενοι ἀλλ᾿ οὐ στενοχωρούμενοι» (Β’ Κορ. 4,8). Ὑπάρχει μία διαφορά. Θλίψη εἶναι αὐτό πού μᾶς συμβαίνει ἀπ’ ἔξω, οἱ διάφοροι πειρασμοί, οἱ διάφορες δυσκολίες. Ἀντίθετα, στενοχώρια εἶναι κάτι πού ἔρχεται ἀπό μέσα μας, τό δημιουργοῦμε ἐμεῖς, δηλαδή τό ὁποῖο μποροῦμε καί νά μήν τό δημιουργήσουμε.