ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου: Τήν ἄλλη μέρα ἔδωσαν μάχη μέ τούς Τούρκους. Ἐφονεύθησαν ὅλοι, πλήν τοῦ θείου μου...


Κυριακή τοῦ Ἀσώτου:Ἀπόστολος-Εὐαγγέλιο-Ὁμιλία γέροντος ...
«Ἕνας θεῖος μου ἦταν στρατιώτης στή Μ. Ἀσία. Ἡ ἐνοματία του, ἦταν καμιά δεκαριά ἄντρες, πῆγαν σέ ἕνα τουρκικό πορνεῖο. Ὁ θεῖος μου δέν ἔκανε τίποτε, δηλαδή εἶχε τό φόβο τοῦ Θεοῦ, ὅ ἴδιος μοῦ τό ἔλεγε, δέν ἔκανε τίποτε, κάθησε ἥσυχα καί δέν ἐπόρνευσε. Μάλιστα ἔζησε κάπου 90 τόσα χρόνια, πῶς συνέπεσε, ὁ τελευταῖος πνευματικός -γιατί πάντα ἐξομολογεῖτο- ἐξομολογήθηκε σέ μένα ὁ θεῖος ὁ Χρῆστος! [συγκίνηση]. Λοιπόν, ἀκοῦστε. Τήν ἄλλη μέρα ἔδωσαν μάχη μέ τούς Τούρκους. Ἐφονεύθησαν ὅλοι, πλήν τοῦ θείου μου. Εἶχε τό σημεῖο!

Είναι πολύ σημαντικό η καρδιά να καθαρισθεί για να προετοιμασθεί να συναντήσει τον Χριστό...



Σύμφωνα με τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης, η καθαρή καρδιά βλέπει τον Θεό να αντικατοπτρίζεται σε αυτήν. Ο εσωτερικός άνθρωπος της καρδιάς που επικαλείται τον Κύριο αντανακλά τον Θεό στους άλλους. Όταν η αμαρτία σκιάζει την καρδιά, τότε και η αντανάκλαση του Θεού στους άλλους ομοίως σκοτεινιάζει, θαμπώνει η πνευματική διαφάνεια της καρδιάς μας. Μόλις όμως καθαρίσουμε την καρδιά μας, τότε αποκαθίσταται και η σχέση μας με τον Θεό και Τον βλέπουμε όπως τον ήλιο που αντανακλάται σε κάτοπτρο (καθρέπτη). Είναι επομένως πολύ σημαντικό η καρδιά να καθαρισθεί για να προετοιμασθεί να συναντήσει τον Χριστό.
πηγή

2. Ζωή… MULTITASKING; Τελευταῖον

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
Πρόκειται γιὰ μία νέα πραγματικότητα τῆς τεχνολογικῆς ἐποχῆς μας. Ἕνα ἄλλο εἶδος ζωῆς κυρίως γιὰ τὴ νέα γενιὰ ἡ ὁποία – ἕνεκα αὐτοῦ – ἀπὸ «γενιὰ Χ», ποὺ ὀνομαζόταν ἐκεῖ στὰ τέλη τοῦ 20οῦ αἰώνα, τώρα ἀποκαλεῖται «γενιὰ Μ», δηλαδὴ «multitasking generation»!
Πρόκειται γιὰ ἕνα φαινόμενο ποὺ ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν ταχύτητα, ποὺ ἐνεργοῦμε χρησιμοποιώντας ὅλα τὰ σύγχρονα τεχνολογικὰ μέσα. Ὡστόσο ἔχει πολὺ μεγάλες συνέπειες ὄχι μόνο στὴν παραγωγικότητα, ἀλλὰ καὶ στὴν ἴδια τὴν ποιότητα τῆς σκέψης μας.

Δροσίσετε τὴν ψυχή σας στὴν καλωσύνη καὶ ἁγιότητα

Του Φώτη Κόντογλου

…Τί μεγαλομανία σ᾿ ἔχει πιάσει, ἀδελφέ μου, καὶ δὲν βρίσκεις ἡσυχία καὶ χτίζεις πατώματα ἀπάνω στὰ πατώματα, κι᾿ ἔχεις δυὸ τρία αὐτοκίνητα καὶ κότερα καὶ κάθε λογὴς μάταια πράγματα! Γύρισε καὶ κύτταξε καὶτὸν ἀδελφό σου, νὰ δροσισθεῖ ἡ ψυχή σου μὲ τὴν εὐλογημένη καλωσύνη, ποὺ τὴν ξεράνανε τὰ τσιμέντα, οἱ ψεύτικες κουβέντες, οἱ συμφεροντολογικὲς παρέες, οἱ συνοφρυωμένες ἀξιοπρέπειες. Ἂν δὲν μπορεῖς νὰκάνεις θυσίες, τουλάχιστον νὰ συχαθεῖς τὴν ἀδικία. Μὴν ἀδικεῖς. Ἡ ἀδικία εἶναι σιχαμερὴ στρίγγλα, χωρίστρα τῶν ἀνθρώπων, ἀνθρωποκτονία σὰν τὸν πατέρα τὸν σατανᾶ.

“Γιατί μας ωθείτε σε παθητική στάση προς την αδικία;”

Καλησπέρα,διάβασα την απάντησή σας για την αδικία, ότι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με υπομονή και ταπείνωση, όμως και Συγχωρέστε μου, με αυτόν τον τρόπο δηλαδή την παθητική στάση στο πρόβλημα αυτό δεν το διαιωνίζει; Θα έχουμε και τους πολέμιους της πίστεως να θεωρούν την Ορθοδοξία υπεύθυνη για αυτήν την κατάσταση. Μήπως μπορούμε να πούμε ότι ναι δέχομαι να με αδικούν γιατί είμαι ράθυμος στα πνευματικά και δεν μετανιώνω πότε με την αποδοχή της αδικίας στο πρόσωπό μου θεωρείται κατά κάποιον τρόπο εξιλασμός,αλλά δεν δέχομαι να αδικείται ο πλησίον μου;
Ευχαριστώ

«Σήμερα ἡ Κόρινθος κηδεύει τὸν ἅγιό της…»

ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Α’ – Δημήτριος Ἀργυρόπουλος
Γεννήθηκε τὸ 1889 στὸ χωριὸ Χρυσὸ κοντὰ στὰ Σάλωνα, ἀπὸ τὸν Εὐθύμιο καὶ τὴν Εὐσταθία. Σὲ μικρὴ ἡλικία ὠρφάνεψε ἀπὸ πατέρα. Μὲ τὴ μητέρα του Εὐσταθία, τὴν ἀδελφή του Παρασκευὴ καὶ τὸν ἀδελφό του Γιάννη ἐγκαταστάθηκαν στὴν Κόρινθο καὶ ἀπὸ μικρὸς ἐργαζόταν ὡς ὑπάλληλος σὲ παντοπωλεῖο. Ἀργότερα ἒκανε δικό του μικρὸ μαγαζὶ ποὺ πωλοῦσε τρόφιμα. Ἡ δικαιοσύνη του στὸ ζύγι ἦταν παροιμιώδης. Ἒβαζε λίγο παραπάνω γιὰ νὰ μὴν ζημιώνη τὸν πελάτη.
Ὁ ἀδελφός του σκοτώθηκε τὸ 1918 καὶ ἡ μητέρα του ἀπὸ τὴ στενοχώρια της ἔπαθε στὸ μυαλό. Ἐπίσης ἡ ἀδελφή του ἀρρώστησε, γιατί τὴ χτύπησε ἄγρια ἡ θεία της. Ὅλη τὴν ἡμέρα γύριζε στοὺς δρόμους μὲ ἕνα καλάμι καὶ τὸ βράδυ ἐρχόταν στὸ σπίτι γιὰ ὕπνο.

Το άγχος είναι ανύπαρκτο. Όταν ο άνθρωπος εμπιστευθεί τον Θεό, δεν έχει άγχος


π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)
Το άγχος είναι ανύπαρκτο. Οι άνθρωποι μόνοι τους δημιουργούν το άγχος, όπως και τόσα άλλα· και πρέπει να το προσέξουμε αυτό. Όλα τα δημιουργεί ο άνθρωπος με τη λαθεμένη στάση του απέναντι στον Θεό. 
Το μεγάλο κακό στη ζωή δεν είναι το οποιοδήποτε κακό μας συμβεί. Το μεγάλο κακό είναι αν, το οποιοδήποτε πράγμα μας συμβεί, δεν το αντιμετωπίσουμε σωστά. Αν το αντιμετωπίσουμε ως άνθρωποι του Θεού, κάτω από την πρόνοια του Θεού, ως κάτι το οποίο το ξέρει ο Θεός, το ελέγχει ο Θεός και το επιτρέπει για το καλό μας, αν το αντιμετωπίσουμε, με τις γνώσεις τις πνευματικές που έχουμε, ως κάτι το οποίο θα μας ωφελήσει, δεν μπορεί καθόλου να μας βλάψει, και δεν δημιουργείται τότε άγχος.

Ἐπέρασε τὰ τελώνια ὡς ἀστραπή

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Μᾶς λέγει ὁ θεῖος Παῦλος:
«δοκιµαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτόν, καὶ οὕτως ἐκ τοῦ ἄρτου ἐσθιέτω καὶ ἐκ τοῦ ποτηρίου πινέτω·». Ἑρμηνεία: ῍Ας ἐξετάζῃ δὲ κάθε ἄνθρωπος τὸν ἑαυτὸν του µὲ πολλὴ προσοχή, καὶ ἔτσι προετοιµασµένος ἂς τρώγῃ ἀπὸ τὸν καθαγιασµένο ἄρτο καὶ ἀπὸ τὸ καθαγιασµένο ποτήριο (Α΄ Κορ. 11, 28).
• Μέγα τὸ Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας. Εἶναι αὐτὸ τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Γι’ αὐτὸ μᾶς λέγει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στὴν Κ΄ Ὁμιλία του «Εἰς τοὺς Ἀνδριάντας»:

Πώς όχι μόνο να διαβάζουμε το Ευαγγέλιο, αλλά και να ζούμε σε συμφωνία με αυτό. Μέρος Α.

(Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την ανάγνωση και κατανόηση του κατά Ιωάννη Κεφ.17)
Ιερέας Πάβελ Σερζάντοφ
    
Χρυσά λόγια έχουν ειπωθεί από τον φιλόσοφο Ποβάρνιν (ΣτΜ: Σεργκέι Ιννοκέντιεβιτς, 1872-1950, Ρώσος φιλόσοφος) αναφορικά με βιβλία που εμπνέουν. Θα είναι χρήσιμο να σημειώσει κανείς τα πιο «ζουμερά» κομμάτια από ένα τέτοιο βιβλίο, να τα διαβάσει ξανά και ξανά και να είναι αυτά πηγή έμπνευσης. Και μετά από κάθε ανάγνωση, να σκεφτεί πώς να χρησιμοποιήσει τα ερεθίσματα που έλαβε από το βιβλίο στη ζωή. Και να τα μετατρέψει σε πράξεις το συντομότερο δυνατό. Και αυτό θα γίνει έτσι μια πολύτιμη δεξιότητα. Διαφορετικά, η «συνάντηση» μ’ ένα εμπνευσμένο βιβλίο θα οδηγήσει σε άνευ περιεχομένου ονειροπόληση. Χρυσά λόγια, πραγματικά!

Καμία υπακοή στους διαστρεβλωτές!

www.pentapostagma.gr/sites/default/files/styles...
      Άκρως ενδιαφέρουσα η ανακοίνωση που εξέδωσε προ ολίγων ημερών το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε σχέση με τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας και όπου, αφού προηγούνται πάλι μερικά κιλά στάχτης στα μάτια (όπως και στην προ 3-4 εβδομάδων επιστολή προς τις τοπικές Εκκλησίες) με βαρύγδουπες δήθεν διαβεβαιώσεις για το πόσο σοβαρά και αδιαπραγμάτευτα αντιμετωπίζεται το ζήτημα, στην τρίτη και τελευταία παράγραφο φτάνουμε και στην ουσία: εκεί πλέον δικαιώνονται εμμέσως πλην σαφώς οι…παρεκκλίσεις (για να το θέσω κομψά) που είδαμε στους ορθόδοξους ναούς της Δυτικής Ευρώπης και της Αμερικής (με τις μάσκες των ιερέων, τα κουταλάκια μιας χρήσεως ή και την πλήρη απαγόρευση προσέλευσης των πιστών στο Μυστήριο), με άλλοθι τα «ανακύψαντα εκ των τοπικών νόμων της Πολιτείας προβλήματα».

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου: Ἄν θέλετε, ἀγαπητοί μου, νά διατηρήσουμε μία κοινωνία ὑγειῆ, πρέπει νά διατηροῦμε τά γένη. Ὁ ἄνδρας νά εἶναι ἄνδρας καί ἡ γυναῖκα νά εἶναι γυναῖκα...

«Ὅταν ἔχουμε σύγχυση γενεῶν, ἔχομε ἐκφυλισμό τῆς φύσεως. Αὐτό πού λέγει γιά τό ἀνακάτεμα τῶν γενεῶν, θά μπορούσαμε γιά μιά στιγμή νά ποῦμε ὅτι εἶναι καί οἱ διάφορες διασταυρώσεις, πού ἔχουμε ἤ στά ζῶα ἤ στά φυτά, γιά νά ἔχομε μία βελτίωση. Τό ξέρετε ὅμως ὅτι αὐτές οἱ βελτιώσεις στήν πραγματικότητα εἶναι ἐκφυλισμός;

Καθώς η καρδιά ανοίγεται στον Θεό, πολύ την βοηθάει πνευματικά το να λέμε την προσευχή του Ιησού...


 Καθώς η καρδιά ανοίγεται στον Θεό, πολύ την βοηθάει πνευματικά το να λέμε την προσευχή του Ιησού. Μέσα από την νοερά προσευχή η καρδιά οδεύει προς την ένωσή της με τον Θεό και πλημμυρίζει από την θεϊκή χαρά της παρουσίας του Κυρίου. Καθώς προχωρεί πνευματικά η καρδιά, εισέρχεται ο Θεός στα ενδότερα της υπάρξεώς μας, και η καρδιά ανοίγεται στο να γνωρίσει τον Θεό. Καθώς η νοερά προσευχή εισέρχεται στην καρδιά, διαλύεται το εγώ μας και αποκαλύπτεται το ουσιώδες που είναι μία καθαρή και ελεύθερη από τα πάθη καρδιά που λατρεύει τον Δημιουργό της.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ούτε η υπακοή μπορεί να είναι απροϋπόθετος, αλλά ούτε και ιεροκατάκριση αποτελεί να κρίνεις τη στρεβλή πίστη κάποιου που έχει εκτραπεί σε πλάνη


Γράφαμε χτες για όσα λέει ο Απόστολος Παύλος περί της τυφλής υπακοής και για το πόσο εύκολα παρερμηνεύουν σήμερα κάποιοι το αποστολικό «πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε». Ας δούμε λοιπόν σήμερα πώς το ερμηνεύει και κάποιος άλλος, που σίγουρα ξέρει πολύ καλύτερα (και από μας, αλλά και από τους θολολόγους της μεταπατερικότητας), δηλαδή ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ο οποίος μάλιστα απαντά συγχρόνως και στην άλλη μεγάλη και χιλιοειπωμένη ανοησία των ημερών μας, ότι δήθεν αποτελεί ιεροκατάκριση να κρίνεις και να ελέγχεις κληρικούς που έχουν πέσει σε αίρεση και πλάνη.

Ἀπόδειξη τῆς ἀναστάσεως τῶν ἀνθρωπίνων σωμάτων ἀπό τήν ἐνέργεια τῆς νοερᾶς προσευχῆς

Σέ μιάν ἀπόμερη καί ἄσημη μονή, πού βρισκόταν ἀνάμεσα σέ δάση καί βάλτους, ζοῦσε κάποιος μοναχός 1. Μελετοῦσε τά Πατερικά συγγράμματα καί συνάμα, μέ φόβο καί ταπείνωση, ἀσκοῦσε τήν προσευχή ἔχοντας τόν νοῦ βυθισμένο στά βάθη τοῦ μυστικοῦ θαλάμου τῆς καρδιᾶς.
Κάποτε προσευχόταν μέσα στήν ἐκκλησία. Ξαφνικά ὁ νοῦς καί ἡ καρδιά του κινήθηκαν προσευχητικά, παρασύροντας καί ὅλο τό σῶμα του σέ μιάν ἁγιασμένη πνευματική κατάσταση πού ξεπερνοῦσε κάθε ἔκσταση, μιά κατάσταση πού δέν ἐκφράζεται μέ λόγια ἀλλά μόνο βιώνεται.

1. Ζωή… MULTITASKING;

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
Πρόκειται γιὰ μία νέα πραγματικότητα τῆς τεχνολογικῆς ἐποχῆς μας. Ἕνα ἄλλο εἶδος ζωῆς κυρίως γιὰ τὴ νέα γενιὰ, ἡ ὁποία – ἕνεκα αὐτοῦ – ἀπὸ «γενιὰ Χ», ποὺ ὀνομαζόταν ἐκεῖ στὰ τέλη τοῦ 20οῦ αἰώνα, τώρα ἀποκαλεῖται «γενιὰ Μ», δηλαδὴ «multitasking generetion »!
Πρόκειται γιὰ ἕνα φαινόμενο, ποὺ ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν ταχύτητα, ποὺ ἐνεργοῦμε χρησιμοποιώντας ὅλα τὰ σύγχρονα τεχνολογικὰ μέσα.
Ὡστόσο ἔχει πολὺ μεγάλες συνέπειες ὄχι μόνο στὴν παραγωγικότητα, ἀλλὰ καὶ στὴν ἴδια τὴν ποιότητα τῆς σκέψης μας. Λένε πὼς ἔχει νὰ κάνει ἀκόμη καὶ μὲ τὴν διανοητικὴ σύγχυση τῆς ἐποχῆς μας!
 Κατέληξε δὲ νὰ γίνεται ἀκόμη καὶ τρόπος ζωῆς! Ἀξίζει νὰ τὸ δοῦμε…

Ἡ Πα­να­γί­α ἐ­πι­θυ­μεῖ νά μή στα­μα­τᾶ ἡ εὐ­λο­γί­α καί ἡ ἐ­λε­η­μο­σύ­νη ἀ­πό τό Μο­να­στή­ρι της...

μθ΄. Σπή­λαι­ον εὐ­ω­δι­ά­ζον
Τό ἔ­τος 1985, Φε­βρουά­ριο καί Μάρ­τιο, κά­ποι­ος μο­να­χός δι­ῆλ­θε στήν πε­ρι­ο­χή τῶν Σταυ­ρο­νι­κη­τια­νῶν Κελ­λι­ῶν πρός τόν Τί­μιο Πρό­δρο­μο τό πε­ρισ­σό­τε­ρο μέ­ρος τῆς Σα­ρα­κο­στῆς. Αἰ­σθάν­θη­κε κά­πο­τε εὐ­ω­δί­α δυ­να­τή. Ἀ­να­ζη­τών­τας τήν προ­έ­λευ­ση, ὡδη­γή­θη­κε σ᾿ ἕ­να σπή­λαι­ο. Εἶ­ναι μία ὑ­γρή σπη­λιά πού μπρο­στά εἶ­χε φρα­χθῆ ἡ εἴ­σο­δος μέ τοῖχο. Ἐ­κεῖ πέ­ρα­σε ἑ­κου­σί­ως φυ­λα­κι­σμέ­νος γιά τήν ἀ­γά­πη τοῦ Χρι­στοῦ κά­ποι­ος μο­να­χός ἔγ­κλει­στος.

Ξέρεις ποιος είναι ασθενής και ποιος οδοιπόρος; (Αγ.Γεώργιος Καρσλίδης)

Sfântul Cuvios Gheorghe, Mărturisitorul din Drama | Doxologia

Κάποια γυναίκα από τη Θεσσαλονίκη ήρθε να κοινωνήσει στο μοναστήρι.
Προηγουμένως έφαγε κάτι, γιατί τα παιδιά της της είπαν ότι.... ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει...
Ο γέροντας με το προορατικό του χάρισμα είδε ότι είχε φάει και δεν την άφησε να κοινωνήσει.
Όταν του δικαιολογήθηκε λέγοντας του το γνωμικό, αυτός της εξήγησε.
-Ξέρεις ποιος είναι ασθενής; Αυτός που αν το σπίτι του πάρει φωτιά από τέσσερις μεριές, δεν μπορεί να σηκωθεί να φύγει.
Ξέρεις ποιος είναι ο οδοιπόρος; Οδοιπόρος είναι αυτός που βρίσκεται στον ωκεανό και δεν έχει κάτι άλλο να φάει, οπότε θα φάει ό,τι του βρίσκεται... Εσύ ποιος είσαι από τους δύο και θέλεις να σε κοινωνήσω;
Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης

Αν σε πολεμεί ό εχθρός με βλάσφημους και αισχρούς και πονηρούς λογισμούς...

Αν σέ πολεμεί ό εχθρός με βλάσφημους και αισχρούς και πονηρούς λογισμούς, έπικαλού το φοβερό όνομα του Ιησού Χριστού και αυτό θέλει διασκορπίσει όλες τις προσβολές του διαβόλου. Ονόματι Ιησού «Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με..»: μάστιζε πολεμίους. «Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με..»: «Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με..»
Τέτοια είναι ή φύση της προσευχής, ανεβάζει τον άνθρωπο από την γη στον ουρανό, και, αφού υπερβεί κάθε εμπόδιο, παρευρίσκεται εις αυτόν των επί όλων Θεόν.
Όταν μελετάς το όνομα του Ιησού συχνά «Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με..», λυτρώνεσαι από τους αισχρούς λογισμούς και συνηθίζεις να αγαπάς τον Ιησού και να κάνεις τις εντολές Του. «Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με..»

Ομιλία Α΄ του Ιερού Χρυσοστόμου προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου

Ο Απόστολος Παύλος στην Χαλκιδική | Πεμπτουσία
      Δεν θα έσφαλλε κανένας αν ονόμαζε την ψυχή του αποστόλου Παύλου λιβάδι αρετών και κήπο πνευματικό. Τόσο πολύ ακτινοβολούσε από χάρη και έδειχνε την πίστη της ψυχής του αντάξια αυτής της χάρης. Επειδή λοιπόν έγινε σκεύος εκλογής και καθάρισε καλά τον εαυτό του, εκεί εκχυθεί σε αυτόν πλούσια η δωρεά του αγίου Πνεύματος. Γι’ αυτό μας χάρισε και τους θαυμαστούς ποταμούς, όχι μόνο τέσσερις κατά την πηγή του παραδείσου[:οι τέσσερις ποταμοί που πότιζαν τον παράδεισο ήταν οι Φισών, Γηών, Τίγρης και Ευφράτης· Γέν.2,10-14], αλλά πολύ περισσότερους που ρέουν καθημερινά και δεν ποτίζουν τη γη αλλά τις ψυχές των ανθρώπων που τις διεγείρουν στην καρποφορία της αρετής.

Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

Ὁσιος Ἰάκωβος: Πάτερ μου, πόσο σέ χαίρομαι πού ἔχεις τά μαλλάκια σου καί τά γενάκια σου. Ποτέ, πάτερ μου, νά μήν τά κόψης.



Πάτερ μου, πόσο σέ χαίρομαι πού ἔχεις τά μαλλάκια σου καί τά γενάκια σου. Ποτέ, πάτερ μου, νά μήν τά κόψης. Ὁ Ἱερέας καί Λειτουργός τοῦ Ὑψίστου πρέπει νά εἶναι σεβάσμιος, ἱεροπρεπής, νά ἐμπνέη τούς πιστούς γιά νά τόν πλησιάζουν, ἀλλά καί νά τόν ἐμπιστεύωνται, νά τοῦ ἐξομολογοῦνται τά ἁμαρτήματα καί νά τοῦ λένε τόν πόνο τους. Νά, πάτερ μου, ἔρχονται ἐδῶ στήν μονή τοῦ Ὁσίου πολλοί ἱερεῖς κουρεμένοι· πόσο μέ στεναχωρεῖ πού τούς βλέπω ἔτσι σάν λαϊκούς!

Είναι λάθος να ακούμε τραγούδια για τον Χριστό που όμως είναι γραμμένα από αιρετικούς;


Είναι λάθος να ακούμε τραγούδια για τον Χριστό που όμως είναι γραμμένα από αιρετικούς, π.χ. Προτεστάντες;
Για να απαντήσουμε σ’ αυτή την ερώτηση, θα πρέπει πρώτα να πούμε τι πιστεύουν οι Προτεστάντες.

Γέρων Ιουστίνος Πίρβου: «Ο απλός άνθρωπος αντιλαμβανόταν πάντα πιο γρήγορα την πραγματικότητα. Ο διανοούμενος δεν έχει την αίσθηση της μάχης που δίνει»



Είμαστε μάρτυρες μιας γενικής παθητικότητας και μιας παράλυσης της θέλησης του ρουμανικού λαού, ο οποίος σχεδόν δεν αντιδρά απέναντι σε όλους αυτούς τους αντιχριστιανικούς βομβαρδισμούς. Αυτό έχει την εξήγησή του: δυστυχώς, ο λαός δεν ξέρει πιά τί να πιστέψει, δεν εμπιστεύεται κανέναν πολιτικό ηγέτη, κανένα μέσο ενημέρωσης, ούτε έντυπο, ούτε την τηλεόραση. Γι’ αυτόν τον λόγο στέκεται τόσο αδιάφορος.

«Oι Γραικύλοι από το 1821 μέχρι σήμερον προπαγανδίζουν ότι οφείλομεν να εγκαταλείψωμεν την Ρωμηοσύνην και να γίνωμεν Ευρωπαίοι»

Η Ρωμηοσύνη διαφέρει των άλλων πολιτισμών, διότι έχει το ίδιον θεμέλιον δια τον ηρωϊσμόν της ως και δια την αγιωσύνην της, δηλαδή το ρωμαίϊκον φιλότιμον το οποίον δεν υπάρχει εις τον ευρωπαϊκόν πολιτισμόν. Παρά ταύτα οι Γραικύλοι από το 1821 μέχρι σήμερον προπαγανδίζουν ότι οφείλομεν να εγκαταλείψωμεν  την Ρωμηοσύνην και να γίνωμεν Ευρωπαίοι, διότι δήθεν ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι ανώτερος από την Ρωμηοσύνην.

Ἡ νέα κανονικότητα!

Ὥς τώρα, καλοί μου φίλοι, ἐκεῖνο ποὺ ἀκούγαμε πολὺ καὶ μὲ ἔμφαση ἦταν ἡ λεγόμενη «νέα ἐποχή». Στὶς μέρες μας ἦρθε νὰ προστεθεῖ καὶ κάτι ἀκόμη. Ἡ λεγόμενη «νέα κανονικότητα»!
Ἡ νέα κανονικότητα ἔχει νὰ κάνει μὲ τὸν κορωνοϊό. Γι’ αὐτὸ καὶ εἶναι ἐντελῶς καινούργια ὁρολογία. Ποὺ σημαίνει ἐπιστροφὴ στὴν κανονικότητα, δηλαδὴ ἐκείνη ποὺ ἦταν πρὸ τοῦ κορωνοϊοῦ. Ὅμως ἂν προσέξουμε θὰ δοῦμε ὅτι δὲν λέει «ἐπιστροφὴ στὴν κανονικότητα», ἀλλὰ λέει ἐπιστροφὴ στὴ «νέα κανονικότητα»! Καὶ ποιὰ εἶναι ἡ διαφορά; Θὰ πεῖτε. Ἀλλ’ ἂς πάρουμε τὰ πράγματα μὲ τὴ σειρά τους…

Πιστεύετε ότι οι διεθνείς οργανισμοί, όπως ΟΗΕ και ΝΑΤΟ θέλουν στ’ αλήθεια την ειρήνη των λαών;

′′Πιστεύετε ότι οι διεθνείς οργανισμοί, όπως ΟΗΕ και ΝΑΤΟ θέλουν πραγματικά ειρήνη όλων των εθνών; Αυτές είναι γελοίες δηλώσεις που χαζεύουν τις μάζες! Μόνο οι αδαείς αναγνώστες των εφημερίδων μπορούν να πιστέψουν αυτά τα σκουπίδια.
Αυτές οι οργανώσεις κάνουν πόλεμο στο όνομα της ειρήνης, ώστε αργότερα να μπορούν να βγουν λειτουργώντας ως "σωτήρες του κόσμου" ενώ στην πραγματικότητα μετά τον πόλεμο ξανά κερδίζουν, συγκομιδεύοντας τις ανταμοιβές της δόξας, μοιράζοντας μεταξύ τους τα λάφυρα όπως βλέπουν ταιριάζει.

Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Εσύ εξομολογείσαι, εκκλησιάζεσαι;

Εσύ εξομολογείσαι, εκκλησιάζεσαι;
- Εγώ, πάτερ, αυτά τα θεωρώ τυπικά πράγματα.
- Α, όχι! Αυτά είναι όπως το κεντρικό τούβλο του τρούλου, το κλειδί! Έτσι και το αφαιρέσεις, όλος ο τρούλος σωριάζεται.

Νέα Θρησκεία «Ρητόρων πολυφθόγγων»



Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ Αθανάσιε,
Χαίρε εν Κυρίω
«Εζήτησας μαθείν» το αν οι θέσεις του καθηγητού Χρήστου Γιανναρά είναι Ορθόδοξες ή όχι. Μονολεκτικά σου απαντώ ότι κάποιες από αυτές είναι αιρετικές.
Κατά καιρούς είχα διαβάσει αναφορές ή παραπομπές διαφόρων, (συμπεριλαμβανομένων επισκόπων και ηγουμένων), σε βιβλία του. Από περίεργη συγκυρία διάβασα το βιβλίο του «Ενάντια στη θρησκεία», που μου εστάλη. Το προσέγγισα χωρίς προκατάληψη. Η πρώτη λέξη του τίτλου: «Ενάντια» προδιέθετε ότι θα παρουσίαζε «επαναστατικές» ιδέες, με σοβαρές προτάσεις. Απογοητεύτηκα! Ενοχλείται από τα πάντα, ακόμα και από την Αγία Γραφή. Χρειάζεται πολύ μελάνι για να σχολιαστούν τα εσφαλμένα. Θα αναφερθώ, όμως, σε μια αιρετική του θέση, και απ΄αυτή θα καταλάβεις από τον όνυχα τον ... «λέοντα.»

Τὰ κατορθώματα τῆς ὑπομονῆς

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ
Μᾶς συμβουλεύει ὁ Ἀπ. Ἰάκωβος: «γινώσκοντες ὅτι τὸ δοκίµιον ὑµῶν τῆς πίστεως κατεργάζεται ὑποµονήν· ἡ δὲ ὑποµονὴ ἔργον τέλειον ἐχέτω, ἵνα ἦτε τέλειοι καὶ ὁλόκληροι, ἐν µηδενὶ λειπόµενοι» (Ἰάκ. Α΄ 3-4). Μετάφραση: Θὰ χαίρετε δὲ εἰς τὰς θλίψεις καὶ τοὺς πειρασµοὺς αὐτούς, ὅταν ἔχετε τὴν γνῶσιν, ὅτι τὸ νὰ δοκιµάζεται ἡ πίστις σας διὰ τῶν θλίψεων δηµιουργεῖ ὡς ἀποτέλεσµα ἀσφαλὲς καὶ πλῆρες σταθερὰν ὑποµονήν· ἡ δὲ ὑποµονὴ αὐτὴ ἂς εἶναι ἀκλόνητος καὶ ἔτσι ἂς παράγη πλήρη τὸν καρπὸν τῆς τελειοποιήσεως σας, διὰ νὰ εἶσθε τέλειοι καὶ ὁλόκληροι, ὥστε νὰ µὴ σᾶς λείπη τίποτε.

Ἡ Δικαίωσις διὰ τῆς Σταυρικῆς Θυσίας



Κυριακή Γ΄ Μτθαίου (Ρωμ. ε΄ 1-10)
† Ἀρχιμ. Χαραλάμπους Βασιλοπούλου
Εἶναι πράγματι ἀξιοθαύμαστη ἡ ἀγάπη ποὺ ἔδειξε ὁ Θεὸς σὲ μᾶς. Γιατί, σὲ χρόνο ποὺ ἐμεῖς ἤμασταν ἀσθενεῖς πνευματικά, ἁμαρτωλοὶ καὶ ἔνοχοι, ὁ Χριστός, σὲ κατάλληλο καιρὸ ἀπέθανε, γιὰ νὰ σώση ἀνθρώπους ἀσεβεῖς. Αὐτὸ δείχνει τὴν μεγάλη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, γιατὶ μόλις καὶ μετὰ βίας θὰ βρεθῆ ἄνθρωπος νὰ πεθάνη γιὰ κάποιον δίκαιο. Διότι, γιὰ τὸν ἀγαθό, ἴσως τολμήση κανένας νὰ πεθάνη.

Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Είναι σωστό ένας χριστιανός να πηγαίνει σε σεμινάρια αυτοβελτίωσης κλπ;

Είναι σωστό ένας χριστιανός να πηγαίνει σε ψυχολόγο, να παρακολουθεί σεμινάρια και να διαβάζει βιβλία περί αυτοβελτίωσης, αυτοπεποίθησης, στοχοπροσήλωσης, ανάδειξης των σχέσεων με τους άλλους κλπ;

Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα: Σήμερα ετοιμάζονται έξυπνοι άνθρωποι και διανοούμενοι να δεχθούν τον Αντίχριστο


Για τους έσχατους καιρούς
Από καιρό θα είχε έρθει η Αποκάλυψη και η Δευτέρα Παρουσία, αν δεν υπήρχαν ειλικρινείς πιστοί που προσεύχονταν ν' αναβληθεί αυτή η ώρα.
Υπάρχει η παράδοση ότι ήδη ο 6ος αιώνας μ.Χ. ήταν κρίσιμος. Και τότε οι προσευχές αγίων ανθρώπων ανέβαλαν το τέλος. Όσο όμως ο χρόνος απομακρύνεται, τόσο λιγότεροι θα είναι οι πραγματικοί χριστιανοί, όλο και λιγότερες οι εγκάρδιες προσευχές, όλο και λιγότερες δυνατότητες ν' αναβληθεί το τέλος.

Ήρθαν τα πρώτα προϊόντα Halal στην Κομοτηνή – Τί είναι όμως το «Halal»;

Εμφανίστηκαν στα ράφια σούπερ μάρκετ της Κομοτηνής, τα πρώτα προϊόντα που έχουν πιστοποίηση Halal, που σημαίνει ότι η κατανάλωσή τους είναι επιτρεπτή από μουσουλμάνους. Τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι είδη αρτοποιίας, ωστόσο η πιστοποίηση Halal αφορά όλη τη διατροφική γκάμα των μουσουλμάνων.

«Όχι, όχι, ήρθε ο Προφήτης Ηλίας μαζί με τον Τίμιο Πρόδρομο και με πήραν να λειτουργήσουμε πάνω στον Προφήτη Ηλία»

Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης
Στα χρόνια της βουλγαρικής κατοχής η μάνα Αργυρώ έμενε στο μοναστηράκι κοντά στον Γέροντα και τον φρόντιζε. Μια βραδιά γύρω στις 2.20 π.μ., ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος σαν να έπεσε ο τοίχος της Εκκλησίας. Φοβήθηκε μήπως ήρθαν οι Βούλγαροι να σκοτώσουν τον Γέροντα, αλλά είδε ότι η Εκκλησία ήταν κλειδωμένη.
Βγήκε στην αυλή, όμως πουθενά ο Γέροντας. Προχώρησε στην γωνιά του φράχτη και βλέπει τότε να έρχεται πετώντας κάτι μαύρο. Όταν πλησίασε και κατέβηκε στην αυλή, κατάλαβε ότι ήταν ο Γέροντας. Ήταν λουσμένος στο φως και είχε μια έντονη γλυκιά ευωδία πάνω του.

Ο υπερήφανος δεν αναζητεί το θέλημα του Θεού αλλά προτιμά να κατευθύνει ο ίδιος τη ζωή του

Ο υπερήφανος δεν αναζητεί το θέλημα του Θεού αλλά προτιμά να κατευθύνει ο ίδιος τη ζωή του. Και δεν καταλαβαίνει πώς, χωρίς τον Θεό, δεν επαρκεί το λογικό του ανθρώπου για να τον καθοδηγεί. Κι εγώ, όταν εζούσα στον κόσμο προτού να γνωρίσω τον Κύριο και το Άγιο Πνεύμα, εστηριζόμουν στο λογικό μου. Όταν όμως εγνώρισα με το Άγιο Πνεύμα τον Κύριο μας Ιησού Χριστό, τον Υιό του Θεού, τότε παραδόθηκε η ψυχή μου στον Θεό και δέχομαι οτιδήποτε θλιβερό μου συμβεί και λέω: «Ο Κύριος με βλέπει … Τι να φοβηθώ;» Προηγουμένως όμως δεν μπορούσα να ζω κατ’ αυτό τον τρόπο.

Ο άνθρωπος αρχίζει να υπάρχει από την στιγμή της συλλήψεως του και όχι της γεννήσεως...

Και πέρα από όλα αυτά τα πολύ σωστά τα οποία λέτε και αξίζει κανείς να διαβάσει με προσοχή, να προσθέσω ότι η ημερομηνία των γενεθλίων μας δεν είναι καν η αρχή της ύπαρξης μας ως ανθρώπους. Ο άνθρωπος αρχίζει να υπάρχει από την στιγμή της συλλήψεως του και όχι της γεννήσεως. Η στιγμή της σύλληψης είναι που με την αγάπη του Θεού έρχεται από την ανυπαρξία στην ύπαρξη. Η γέννηση είναι απλά ο τόκος δηλαδή μια αλλαγή στον τρόπο ύπαρξης του ανθρώπου, όπως ακριβώς μια αλλαγή στον τρόπο της ύπαρξής μας είναι και ο θάνατος. Δεν αρχίζουμε να υπάρχουμε την ημέρα του τόκου όπως δεν παύουμε να υπάρχουμε την ημέρα του θανάτου.
Αυτό, που ταυτίζουμε την αρχή του ανθρώπου με τον τόκο, είναι και για να αθωώνει την μεγαλύτερη δολοφονία που τόσο ασυνείδητα γίνεται, δηλαδή τις εκτρώσεις.
Γιάννης.
σχόλιο από ΕΔΩ

Ορθοδοξία και τεχνικές αυτοάμυνας


Ένας Χριστιανός μπορεί ν' ασχολείται με τεχνικές αυτοάμυνας ανατολικού τύπου (καράτε, κουγκ φου, ταε κβο ντο κλπ) ή με πάλη ή πυγμαχία για λόγους άσκησης του σώματος και για να υπερασπιστεί τον εαυτό του αν χρειαστεί;
Δυστυχώς πολλές φορές πράγματα, που κάνουμε στη ζωή μας και φαίνονται με πρώτη ματιά ότι δεν έχουν σχέση με την σχέση με το Θεό, αν τα δούμε πιο προσεκτικά έχουν και μάλιστα δεν είναι παρά "δούρειοι ίπποι", που μας βγάζουν από την πνευματική μας πορεία.

Δυστυχώς αυτό το παθαίνουμε, επειδή έχουμε χωρίσει τη ζωή μας σε τμήματα, δηλαδή ώρες για δουλειά, ώρες για την οικογένεια, ώρες για διασκέδαση, ώρες για άθληση και χόμπι και άντε και λίγο χρόνο για το Χριστό και την Εκκλησία.

Η ευωδία του Αγίου Πνεύματος

Κάποτε, επισκεπτόμενος το Άγιον Όρος, βρέθηκα στα Κατουνάκια.
Εκεί υπήρχε ένας άνθρωπος, ο οποίος είχε φτάσει σε μεγάλο ύψος αγιότητος. Ομοίαζε περισσότερο με άγγελο…
Το πρόσωπό του έλαμπε από τη Χάρη του Θεού. Στην πορεία μου αυτή για τα Κατουνάκια είχα μαζί μου δύο καθηγητές θεολόγους και ένα φοιτητή του Πολυτεχνείου. Φτάσαμε στο γέροντα μετά από μεγάλη ανάβαση…

Κυριακή Γ΄ Ματθαίου - «οὐδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν» «τίς δέ ἐξ ὑμῶν μεριμνῶν δύναται προσθεῖναι ἐπί τήν ἡλικίαν αὐτοῦ πῆχυν ἓνα;»

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ: Ρωμ. ε΄ 1 - 10
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Ματθαίου στ' 22 – 33
Δύο σημαντικά μηνύματα μας προσφέρει το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα, αγαπητοί μου αδελφοί. Το πρώτο: η συνέπεια στη ζωή μας. Αν είσαι χριστιανός πρέπει στην πράξη, να ζεις ως χριστιανός.

Κυριακή Γ΄ Ματθαίου- Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

    «Ὁ λύχνος τοῦ σώματός ἐστιν ὁ ὀφθαλμός· ἐὰν οὖν ὁ ὀφθαλμός σου ἁπλοῦς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινόν ἔσται· ἐὰν δὲ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρὸς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου σκοτεινὸν ἔσται. εἰ οὖν τὸ φῶς τὸ ἐν σοὶ σκότος ἐστί, τὸ σκότος πόσον; (:και δεν είναι μικρή συμφορά να κολλήσει ο νους και η καρδιά σας στα γήινα και μάταια. Για να το καταλάβετε αυτό, σας φέρνω μια εικόνα: Το λυχνάρι που δίνει φως στο σώμα είναι το μάτι και το λυχνάρι που φωτίζει την ψυχή είναι ο νους. Εάν λοιπόν το μάτι σου είναι υγιές, όλο το σώμα σου θα είναι γεμάτο φως, σαν να ήταν ολόκληρο το σώμα σου μάτι

Κυριακή Γ΄ Ματθαίου- Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

    «Δικαιωθέντες οὖν ἐκ πίστεως εἰρήνην ἔχομεν πρὸς τὸν Θεὸν διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ(:αφού λοιπόν γίναμε δίκαιοι μέσω της πίστεως, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου της μεσιτείας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού)»[Ρωμ.5,1].
    Τι σημαίνει: «εἰρήνην ἔχομεν»; Μερικοί λέγουν ότι σημαίνει «δεν διχογνωμούμε μετέχοντας σε λεκτικές διαμάχες για την εφαρμογή του μωσαϊκού νόμου», εμένα όμως μου φαίνεται πως μας μιλάει στο εξής για την όλη συμπεριφορά μας. Επειδή λοιπόν είπε πολλά για την πίστη και τη δικαίωση από τα έργα, αυτήν πρώτα έβαλε. Για να μη νομίσει κανείς πως τα λόγια αυτά είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να αδιαφορήσουμε, λέγει: «έχουμε ειρήνη». Δηλαδή, ας μην αμαρτάνουμε ποτέ πια, ούτε να επιστρέφουμε προς τα προηγούμενα, γιατί αυτό σημαίνει ότι έχουμε πόλεμο με τον Θεό. «Και πώς είναι δυνατό», αναρωτιέται ίσως κάποιος, «το να μην αμαρτάνουμε ποτέ πια;». Πώς έγινε δυνατό το προηγούμενο; Γιατί, αν, ενώ ήμασταν υπεύθυνοι για τόσα αμαρτήματα, απαλλαχτήκαμε με τον Χριστό από όλα, πολύ περισσότερο θα μπορέσουμε με Αυτόν να μείνουμε σε εκείνα που είμαστε.