ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Λαγοί και βάτραχοι

arxikie

Μια φορά κι έναν καιρό πολλοί λαγοί μαζεύτηκαν σ’ ένα ξέφωτο στο δάσος κι έλεγε ο καθένας τα βάσανά του:

– Η καρδιά μου χτυπάει τόσο δυνατά, όταν με κυνηγούν οι άνθρωποι, που νομίζω πως φεύγει απ’ την ουρά μου…

– Και τα σκυλιά τους που μας κυνηγούν να μας κατασπαράξουν, αυτό πώς το αντέχουμε!

– Και δε μας κυνηγούν μόνο στη γη αλλά κι απ’ τον ουρανό! Ξεχνάτε τους αετούς που παραμονεύουν να μας γραπώσουν με τα νύχια τους;

ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΜΗΤΕΡΑ

Σήμερα θάφτηκε ο Βάνια, γεννήθηκε και πέθανε μια ώρα αργότερα.
Δεν υπήρχε κάποιος για να τον θάψει, τόσο οι παππούδες όσο και ο σύζυγος αρνήθηκαν.
Η μαμά για τον γιο της, έπρεπε να κάνει τα πάντα μόνη της.
Στην εγκυμοσύνη πέρασε ένας δύσκολος ιός που μόλυνε το παιδί
και το παιδί που αναπτύσσεται στη μήτρα της μητέρας έχει πρόβλημα.
Οι γονείς και ο σύζυγός της είπαν να κάνει άμβλωση, επειδή ήξερε ότι το παιδί θα γεννηθεί με πρόβλημα - ακόμα και να πεθάνει.
Η μαμά ήρθε σε μένα ως μια πραγματική χριστιανική, ως πραγματικός άνθρωπος κι εξομολογηθηκε!
Είπε μετά σε όλους:

ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ Ο ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ

«Τό ψωμάκι μας νά βγάζωμε καί όπου νά είναι (αρκεί νά εργαζώμαστε). Τά παιδιά τών πρωτοπλάστων, ό ένας ήταν γεωργός καί ό άλλος ποιμένας. Όλα τά επαγγέλματα καλά είναι, μόνο νά είμαστε κοντά στόν Θεό. Καί ό Απόστολος Παύλος γιά νά μή φάη, Μέ συγχωρείτε, δωρεάν τό ψωμί από κανένα άνθρωπο, εργαζόταν μέ τά χέρια. Έφτειαχνε σκηνές. Λοιπόν καί αυτοί οί μεγάλοι Άγιοι τής Εκκλησίας μας καί αυτοί εργαζόντανε. Ό ίδιος ό Χριστός μας, καί εκείνος εργαζότανε στό μαραγκούδικο. Καί κείνος ήταν Θεός καί άνθρωπος αλλά καί κείνος εργάσθηκε. Πάντοτε ή εργασία είναι αρετή στόν άνθρωπο».

Ἀνεπιθύμητος ὁ Πατριάρχης διὰ τὸν πιστὸν λαὸν

 Ὁ «Ο.Τ.» εἰς τὸ προηγούμενον φύλλον εἶχε δημοσιεύσει διαμαρτυρίαν πιστοῦ τῆς Ἱ. Μ. Περιστερίου μὲ ἀφορμὴν τὴν ἀναγγελθεῖσαν ἐπίσκεψιν τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου εἰς τὴν Ἱ. Μ. Περιστερίου. Ἡ διαμαρτυρία μεταξὺ τῶν ἄλλων ἐτόνιζεν: «Εἶχε ἐπιχειρηθεῖ κατὰ τὸν μήνα Ἀπρίλιο τρέχοντος ἔτους ἐπίσκεψη τοῦ Πατρ. Βαρθολομαίου, ὕστερα ἀπὸ πρόσκληση τοῦ Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου. Τότε, πῆραν φωτιὰ τὰ μέσα ἐνημέρωσης καὶ τὸ μήνυμα ἐστάλη καὶ πρὸς τὸν Ἐπίσκοπο Περιστερίου καὶ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖο ὅτι, δηλαδή, γιὰ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Περιστερίου ὁ Πατριάρχης εἶναι ἀνεπιθύμητος στὴν πόλη τοῦ Περιστερίου καὶ γιὰ πολλοὺς ἄλλους λόγους, ἀλλὰ ἰδιαίτερα γιὰ τὸν λόγο ὅτι δὲν εἶναι δυνατόν, ἐνῶ ὁ Ἐσταυρωμένος εὑρίσκεται σέ… ἔξωση ἀπὸ τήν  Ἁγία Τράπεζα ὅλων τῶν ἱερῶν Ναῶν τοῦ Περιστερίου, ἐκεῖνος (ὁ Πατριάρχης), νὰ γίνεται δεκτὸς «μετὰ Βαΐων καὶ κλάδων» στὴν πόλη τοῦ Περιστερίου καὶ μάλιστα νά… «εὐλογήσει»τὴν ἀσεβέστατη πράξη τοῦ Ἐπισκόπου! Θεωρήθηκε τότε, καὶ φυσικὰ καὶ σήμερα θεωρεῖται (ἐὰν ἀποτολμηθεῖ ἡ ἐπίσκεψη αὐτὴ) προσβλητικὴ γιὰ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Περιστερίου.

Μητέρα όλων των αιρέσεων, είναι η επιθυμία της φιλαρχίας.

Μέγας Βασίλειος
Ο διάβολος αφού είδε ότι με τους διωγμούς η Εκκλησία άκμαζε περισσότερο, μετέστρεψε τον πόλεμό του και δεν πολεμάει πλεόν φανερά, αλλά μας τοποθετεί κρυφές ενέδρες και οι διώξεις γίνονται πλέον με αιρέσεις, από ανθρώπους που φέρουν τον όνομα του Χριστιανού.

Ιερός Χρυσόστομος
Η ψυχή του αιρετικού είναι σαν ένας αγριότοπος, όπου βλαστάνει η φυτεία της πλάνης. Η φυτεία αυτή προέρχεται από την άτοπη διανοητική περιέργεια. Ποτίζεται από την εσωτερική υπερηφάνεια. Θεριεύει από την μεγάλη φιλοδοξία. Μητέρα όλων των αιρέσεων, είναι η επιθυμία της φιλαρχίας.

«Σας διαβεβαιώνω, ότι δεν θα περάση η γενεά αυτή, πριν γίνουν όλα αυτά»

 

Πατερικά

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

«Σας διαβεβαιώνω, ότι δεν θα περάση η γενεά αυτή,

πριν γίνουν όλα αυτά»

Ματθ. 24, 32-51

«Από την συκιά να καταλάβετε την παραβολήν. Όταν ο κλάδος της γίνη πλέον απαλός και βλαστήσουν τα φύλ­λα, καταλαβαίνετε ότι πλησιάζει το θέρος. Έτσι και σεις, όταν ιδήτε όλα αυτά, να γνωρίζετε ότι είναι πλησίον, εις την πόρτα».

    Επειδή είπεν, ότι «ευθύς μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων», αυτοί δε ζητούσαν αυτό ακριβώς, μετά από πόσον χρόνον, και αυτήν κυρίως την ημέραν επιθυ­μούσαν να γνωρίσουν, δι’ αυτό αναφέρει το παράδειγμα της συκής, δεικνύων ότι δεν θα μεσολάβηση πολύ διάστη­μα, αλλ’ ότι ευθύς αμέσως θα έλθη και η Παρουσία, πράγμα το οποίον μάλιστα δήλωσεν όχι μόνον με την παραβολήν, αλλά και με τας μετέπειτα λέξεις, λέγων «γινώσκετε ότι εγγύς έστιν επί θύραις».

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Μεγάλη ἡ δύναμις τῶν Μυστηρίων μας!

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ

ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΜΑΓΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ  ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

Ὁ ἱερέας μας π. Παῦλος, συνεφημέριος στό Λικάσι μέ τόν π. Αὐγουστῖνο μοῦ διηγήθηκε τό ἐξῆς περιστατικό:

«Τό ἔτος 1987 ὁ Μητροπολίτης Κεντρώας Ἀφρικῆς Σεβ. κ. Τιμόθεος ἦλθε στήν ἐκκλησία μας, τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Ἦλθε τήν Μεγάλη Τετάρτη νά μᾶς τελέσει τό Ἅγιο Εὐχέλαιο. Ἐκείνη τήν ἡμέρα οἱ Χριστιανοί μας ἔλαβαν μεγάλη εὐλογία καί εὐχαριστοῦσαν θερμά τόν Σεβασμιώτατο.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ;

 

Πατερικά

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

«Δια την ημέρα δε εκείνη και την ώραν κανείς δεν γνωρίζει τίποτε, ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά μό­νον ο Πατήρ μου».

   Με την δήλωσιν «ούτε οι άγγελοι» τους απεστόμωσεν, ώστε να μη ζητήσουν να μάθουν ό,τι δεν γνωρίζουν εκείνοι, λέγων δε «ούτε ο Υιός» τους εμποδίζει όχι μόνον να μάθουν, αλλά και να ερευνούν. Ότι δε δι’ αυτό το είπε, βλέπε πως τους απεστόμωσε καλύτερα μετά την ανάστασιν, όταν τους είδε να γίνωνται περισσότερον περίεργοι. Διότι τώρα μεν τους ανέφερε πολλά και διάφο­ρα τεκμήρια, τότε δε τους είπεν απλώς· «δεν είναι ιδική σας υπόθεσις να γνωρίζετε τους χρόνους ή τους καιρούς». Έπειτα, δια να μη ειπούν ότι παρεμελήθημεν, περιεφρονήθημεν, ούτε αυτού δεν είμεθα άξιοι, λέγει: «τους οποίους ώρισεν ο Πατήρ κατά την ιδικήν του εξουσίαν».

ΑΚΡΑΙΟ ΚΑΙΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ DANIEL. ΜΙΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ.

 Ένα μικρό οδοιπορικό στις πλημμυρισμένες εκτάσεις τις Λάρισας με εναέριες και επίγειες εικόνες των περιοχών που σημειώθηκαν τα περισσότερα πλημμυρικά φαινόμενα

Ύμνος προς την Ορθόδοξη Προσευχόμενη Μάνα

Αφιερώνεται στις ορθόδοξες προσευχόμενες μητέρες 
Υπάρχουν άνθρωποι που καθορίζουν-σημαδεύουν την εν Χριστώ ζωή μας. Ο Άγιος Ιάκωβος ο Τσαλίκης, ο Άγιός μας, είχε την αγία μανούλα του Θεοδώρα, από την οποία διδάχτηκε τα πάντα και χάρη στην οποία έγινε αυτό που έγινε. Ξέρεις τι θα πει να βλέπεις την μάνα σου μέρα-νυχτα να ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ, ξέρεις τι θα πει να έχεις ΠΑΝΤΟΤΕ έναν άνθρωπο εκεί για εσένα που ακόμα και όταν όλοι σε εγκαταλείψουν και σε προδώσουν αυτή θα είναι ΠΑΝΤΟΤΕ δίπλα σου.... Αγίες Προσευχόμενες Μάνες βγάζουν άγια παιδιά. Η Ορθόδοξη Προσευχόμενη Μάνα μιλάει με την προσευχή της, είναι ο χάρακας, ο πρώτος και ο τελευταίος γέροντας καθώς γνωρίζει το παιδί της όσο κανείς άλλος. Η Ορθόδοξη Προσευχόμενη Μάνα είναι πρότυπο, πρόσωπο ιερό, την θαυμάζεις, την σέβεσαι, υποκλίνεσαι μπροστά στο μεγαλείο της. Μπροστά σε μία τέτοια Μάνα μόνο να ευγνωμονείς μπορείς μέρα-νύχτα τον Χριστό που βγάζει τέτοιες ψυχές. Μία τέτοια Μάνα σώζει όχι μόνο την οικογένεια, τα παιδιά της, αλλά και πάρα πολλούς ακόμα ανθρώπους που ευεργετεί και διδάσκει όχι τόσο με τα λόγια της, αλλά κυρίως με το παράδειγμα και τα έργα της. Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.

Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος
ὑπὸ τοῦ σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
Συνέντευξη τοῦ κ. Κωνσταντίνου Μαυρομουστακάκη μὲ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ἀντινόης κ. Παντελεήμονα Λαμπαδάριο, γιὰ τὴν ἱστορικὴ ἀλήθεια τῆς ὑπάρξεως τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ στὴν Ἁγία Τράπεζα

Δυο κοκόρια και μια πέρδικα

kot;etsi

Κάποτε ζούσαν μέσα στο ίδιο κοτέτσι δυο κοκόρια. Ήταν και τα δύο πλουμιστά, με πολύχρωμα φτερά, κατακόκκινο λειρί και φουντωτή πουπουλένια ουρά.

– Εγώ αξίζω να είμαι ο βασιλιάς εδώ, καμάρωνε το πρώτο.

– Σιγά τον όμορφο και το δυνατό, ειρωνευόταν απαντώντας το δεύτερο.

Και περνούσαμε στις λογομαχίες, στις τσιμπιές και στα ξεπουπουλιάσματα, ολημερίς και καθημερινά.

Εἶναι παράβασις τὸ ν΄ ἀνοίγη τὸ κατάστημά του ὁ Χριστιανὸς τὴν Κυριακή, ἔστω κι ἂν ὁ νόμος τοῦ κράτους τοῦ τὸ ἐπιτρέπη!

Διαβάστε ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἱερὰ ἱστορία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης» ὑπὸ τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, σχετικὰ μὲ τὴν Κυριακάτικη ἀργία:
«Ἡ ἐντολὴ τῆς ἀργίας ἰσχύει γιὰ τὶς Κυριακὲς καὶ τὶς μεγάλες γιορτές. Δὲν τιμωρεῖ βέβαια σήμερα ὁ Θεὸς μὲ ἄμεσο θάνατο ἐκείνους ποὺ δουλεύουν τὴν Κυριακή. Καὶ ὑπάρχουν ἀναμφιβόλως περιπτώσεις ποὺ ἑξαιροῦνται ἀπὸ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἀργία. Δὲν μπορεῖ π.χ. νὰ σταματήση ἡ λειτουργία τῶν νοσοκομείων, νὰ διακοποῦν οἱ συγκοινωνίες, ἡ ὑδροδότησις, ἡ ἠλεκροδότησις κλπ.

ΚΥΡΙΕ, ΒΟΗΘΗΣΕ ΜΕ...

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

 

Απολογητικά

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Θ. ΚΟΚΟΡΗΣ (+)

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

Γενικά

Ανέκαθεν υπήρχαν και τώρα υπάρχουν πολλές θρησκείες και πολλά θρησκεύματα. Όλα ανεξαιρέτως είναι ανθρώπινα κατα­σκευάσματα κομμένα στα μέτρα των ανθρωπίνων αδυναμιών. Υπάρχει όμως μια εξ αποκαλύψεως  πίστις η οποία δεν είναι παράγωγο ανθρωπίνης επινοίας, σκέψεως ή νοησιαρχικό προϊόν, αλλ’ αυτός ο Θεός απεκάλυψε παλαιότατα δι’ αγγέλων και προφητών, κατά δε τους εσχάτους καιρούς δια του Υιού του Ιησού Χριστού. Τούτο δε αναφέρει ο απ. Παύλος στην προς Εβραίους κεφ.α’ 1-2.

Με γνωρίζεις, μπαρμπα-Βασίλη; Αληθινή ιστορία

Αληθινή ιστορία απ’ τα χρόνια της Κατοχής

Με γνωρίζεις, μπάρμπα Βασίλη;

 Το γεγονός αυτό μού το διηγήθηκε η γιαγιά μου αμέτρητες φορές και αφορά τον προπάππο μου, τον Βασίλη.

 Κατοχή 1941.

Ένα νεαρό παλικάρι στο Δαμάσι της Λάρισας χτύπησε την πόρτα του Βασίλη.

-Για αυτά τα υφάσματα, μου δίνεις μισή οκά καλαμπόκι; Σε παρακαλώ, πεινάμε…

-Φέρε εδώ το τσουβαλάκι σου, να σου το βάλω.

Αφού το γέμισε χωρίς να μετρήσει πόσο του έβαλε, το παρέδωσε στο παλικάρι, χωρίς να του πάρει αντάλλαγμα. Το παλικάρι όμως τού κράτησε το όνομα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ;

 

Πατερικά

Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ;

   Η προσκύνηση λοιπόν είναι σημείο υποταγής, δηλαδή υποβιβασμού και ταπεινώσεως. Υπάρχουν πολλοί τρόποι προσκυνήσεως.

 Πόσοι τρόποι προσκυνήσεως υπάρχουν;

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Η φωτογραφία του Ιστολογίου

Ο αγαπημένος μας άγιος Ιάκωβος ο εν Ευβοία

Μὴ ἁμαρτάνεις πλέον γιὰ νὰ μὴ σοῦ συμβῇ τίποτα χειρότερο

 «Μὴ ἁμαρτάνεις πλέον γιὰ νὰ μὴ σοῦ συμβῇ τίποτα χειρότερο».
       (Ἰω. ε΄14)
   Ξεχνᾶς, ἄραγε, ὅτι ρίζα ποὺ ἔζησε καὶ αὐξήθηκε, ἔσπασε πολλὲς φορὲς καὶ τὴν πέτρα; Μὴ δέχεσαι τὸ σπόρο τῆς ἁμαρτίας διότι θὰ φυτρώσῃ. Ἡ ρίζα της θὰ σοῦ κομματιάσῃ τήν πέτρα τῆς πίστεως. Πρὶν ἀκόμα ἀνθίσει, ξερίζωσε τὸ κακό, μήπως ἀδιαφορώντας στὴν ἀρχή, χρειαστεῖς μετὰ τσεκούρια καὶ φωτιά. Ζήτησε τὴ θεραπεία τοῦ ματιοῦ σου ἔγκαιρα, μόλις παρουσιαστεῖ ἡ πρώτη ἐνόχληση, γιὰ νὰ μὴν καταντήσῃς νὰ ζητᾶς τὸν ὀφθαλμίατρο τότε, ποὺ θὰ ἔχῃς τυφλωθῆ ὁλότελα.
      Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων

Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του [1] περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

Ἀπάντηση στὸν π. Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του [1]   περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

π. Δημήτριε,

   Μὲ μεγάλη λύπη βλέπουμε ἕναν ἱερέα/ποιμένα, ἕναν χριστιανό, ἕναν ἀγωνιστὴ στὰ θέματα πίστεως νὰ γράφει κείμενα μὲ τέτοιο ὕφος ἀπέναντι σὲ ἄλλους χριστιανούς, ἀδελφούς, πιστοὺς ποὺ ὁμολογοῦν, ἀγωνίζονται γιὰ τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ γι’αυτό λοιδοροῦνται, χλευάζονται, δέχονται ποικιλόμορφο πόλεμο καθημερινὰ καὶ διὰ ζώσης (μὴ ξεχνᾶτε ὀτι διαμένουν, κινοῦνται καὶ ἐργάζονται στὴν περιοχὴ τοῦ προβλήματος σὲ μιὰ πόλη ποὺ διατηρεῖ ἀκόμα τὸ "περιβάλλον τῆς γειτονιᾶς").

𝚮 𝚯𝚨𝚼𝚳𝚨𝚺𝚻𝚮 𝚫𝚰𝚨𝚺𝛀𝚺𝚰𝚺 𝚻𝚶𝚼 𝚷𝚰𝚷𝚻𝚶𝚴𝚻𝚶𝚺 𝚨𝚬𝚸𝚶𝚷𝚲𝚨𝚴𝚶𝚼

Νέα πρωτότυπη εἰκόνα, ποὺ ἀπεικονίζει τὸ μεγάλο αὐτὸ θαῦμα τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Ἰακώβου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ

Ἡ παροῦσα εἰκόνα, ποὺ ἁγιογραφήθηκε ἀπὸ τὸν ἔγκριτο ἁγιογράφο Κωνσταντίνο Λυτρίδη τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 2024 σύμφωνα μὲ τὶς ὑποδείξεις τοῦ πανιερωτάτου Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου, ἀπεικονίζει κατ᾽ ἐξαίρετο τρόπο ἕνα σχετικὰ σύγχρονο μεγάλο θαῦμα τοῦ ὁσίου καὶ θεοφόρου πατρὸς ἡμῶν Ἰακώβου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ, τοῦ «μὲ συγχωρεῖτε», ποὺ συνέβηκε τὸ ἔτος 2002. Τὸ θαῦμα τοῦτο διηγήθηκε ὁ νῦν καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Δαβὶδ τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ, πανοσιολογιώτατος ἀρχιμανδρίτης Γαβριὴλ Ἐμμανουηλίδης, σὲ Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης στὶς 8 Νοεμβρίου 2017 (βλ. You Tube: https://youtu.be/icGGG3e5xYA?si=5mOqMiLvkRJgTj9z).

Γιατί είναι απαραίτητο το δεύτερο βάπτισμα

Γιατί είναι απαραίτητο το δεύτερο βάπτισμα

Μαρτυρία και διδαχή

Η θανάσιμη αμαρτία σε αποκόπτει από την Εκκλησία, και παύεις να είσαι ζωντανό μέλος της Εκκλησίας. Όπως, όταν κόβεις ένα δάχτυλο και το πετάς, αυτό είναι καταδικασμένο σε θάνατο –αν προλάβουμε να το ξανακολλήσουμε, καλώς· αλλιώς είναι καταδικασμένο σε θάνατο, εφόσον το κόβεις από τη ζωή που είναι το όλο σώμα– έτσι, όταν αμαρτήσει κανείς θανάσιμα, αποκόπτει τον εαυτό του από το σώμα της Εκκλησίας και πεθαίνει. Αυτό κάνει η θανάσιμη αμαρτία.

Χίλια κακουργήματα ἀφανίζουν τὸ Ἔθνος τῶν Ἑλλήνων! – 20ον

Τοῦ κ. Γεωργίου Κούβελα, Συνταξιούχου Δικηγόρου παρ᾽ Ἀρείῳ Πάγῳ,

Ἐπιτίμου Προέδρου τῆς Ἐθνικῆς Φοιτητικῆς Ἑνώσεως Κυπρίων

20ον

  Γιὰ τί εἴδους «ἀνεκτικότητα» καὶ «συνύπαρξη» δικαιοῦται καὶ μπορεῖ νὰ μιλᾶ κάποιος, ὅταν ὁ ἴδιος χρησιμοποιεῖ ρητορικὴ ποὺ ὄχι μόνο δὲν συμβάλλει στὴν ἑνότητα καὶ ἀνεκτικότητα τοῦ «ἄλλου», ἀλλὰ στοχοποιεῖ, μηδενίζει-ἀπαξιώνει τὸν «ἄλλο», κυρίως ὅμως προσβάλλει τὸ εἶναι του καὶ τὴν ταυτότητά του; Θίγει τὶς πιὸ εὐαίσθητες χορδὲς τῆς ὕπαρξής του;. Εἶναι «ρατσισμός» καὶ «ξενοφοβία» τὸ νὰ μὴ ἀνέχεται, νὰ μὴ ἐπιτρέπει κάποιος νὰ τοῦ βρίζουν τὴν Πατρίδα του, τὴν Πίστη του καὶ τὴν Οἰκογένειά του;

Πυρηνική απειλή: Ο πλανήτης κρατά την ανάσα του, αλλά από μετάνοια στην Ελλάδα τίποτα!

Τα αγωνιώδη λόγια του Φώτη Κόντογλου για το πυρηνικό ολοκαύτωμα που αποφεύχθηκε το 1962, μοιάζουν άκρως επίκαιρα σήμερα

Με τους Δημοκρατικούς του ανοϊκού Τζο Μπάιντεν να θέλουν να σύρουν την υφήλιο σε ολοκαύτωμα και τη Ρωσία να επικαιροποιεί το πυρηνικό της δόγμα, ο πυρηνικός όλεθρος μοιάζει πιο εγγύς από ποτέ.

Ο κόσμος παρακολουθεί μουδιασμένος τις εξελίξεις, αρκούμενος μόνο στο να ξορκίζει τη σκέψη της καταστροφής, ελπίζοντας ότι θα επικρατήσει η λογική. Λες και σε όλους τους μεγάλους πολέμους που αιματοκύλησαν το ανθρώπινο γένος επικράτησε η λογική, για να επικρατήσει σήμερα, που μάλιστα είναι και πιο δυσεύρετη από ποτέ.

Εισόδια της Θεοτόκου, εορτή της ιεράς Παραδόσεως

Αγιολόγιο - Εορτολόγιο

Εκ της ιεράς Παραδόσεως είναι η σημερινή εορτή. Από τους πρώτους αιώνες εόρταζαν στα Ιεροσόλυμα οι Χριστιανοί τα Εισόδια της Θεοτόκου. Τι λέει γι’ αυτήν η ιερά Παράδοση;

Γονείς της υπεραγίας Θεοτόκου ήταν ο Ιωακείμ και η Άννα, αντρόγυνο αγαπημένο, φτωχαδάκια, αλλά με πίστη στο Θεό. Είχαν όμως τη λύπη ότι δεν έχουν παιδί. Παρακαλούσαν γι’ αυτό μέρα – νύχτα, νήστευαν, διάβαζαν τις Γραφές, προσεύχονταν με δάκρυα. Και ο Θεός άκουσε την προσευχή τους· σε περασμένη γεροντική ηλικία γέννησαν ένα χαριτωμένο κοριτσάκι, το οποίο ονόμασαν Μαριάμ, δηλαδή Μαρία.

Άνθρωπος που δεν κοινωνεί...

Ο Ἱεροκήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος αναφέρεται σε αυτούς που εκκλησιάζονται,αλλά ποτέ δεν κοινωνούν χρησιμοποιώντας διάφορες δικαιολογίες.Και δυστυχώς είναι πολλοί...
«Ο άνθρωπος που δεν κοινωνεί, είναι αντίχριστος. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη κατάρα, από το να ξεχωρίζει ο άνθρωπος τον εαυτόν από τον Χριστόν!
Ταπεινολογίες ακούω:
Είμαι ανάξιος να κοινωνήσω, λένε πολλοί. Και τους απαντώ:

Το γέρικο λιοντάρι και η αλεπού

27_Arrosto liontari_mesa

Το λιοντάρι μας, ο βασιλιάς των ζώων, αισθανόταν αδύναμος. Το καταλάβαινε δυστυχώς πολύ καλά: είχε γεράσει. Ξαπλωμένος ο πρώτος όλων των ζώων της ζούγκλας στην ευρύχωρη σπηλιά του, αναπολούσε το παρελθόν, όταν περήφανος έτρεχε στο δάσος κι όλα τα ζώα  σέβονταν αλλά και φοβόντουσαν τη δύναμή του και τις ικανότητές του. Γιατί ήξεραν πως δεν υπήρχε ζώο που να γλίτωνε από τα δόντια του, αν ο βασιλιάς του δάσους τον επέλεγε, για να είναι το γεύμα της ημέρας του. Εξάλλου όλα τα ζώα θαύμαζαν την πυκνή χρυσαφένια χαίτη και το αντρειωμένο του παράστημα. Τώρα όμως που το σώμα του γερνούσε και οι δυνάμεις το εγκατέλειπαν, πώς θα κυνηγούσε  και θα έπιανε την  τροφή του; Όλοι θα αντίκριζαν έναν γερασμένο και αδύναμο βασιλιά κι αυτό πλήγωνε την περηφάνια του.

Ὁ βυζαντινός πολιτισμός παρέδωκεν τήν δᾷδα τῶν ἐπιστημῶν πρός τούς ἐν σκότει καί σκιᾷ θανάτου καθεύδοντας Εὐρωπαίους....

«Ὁ βυζαντινὸς πολιτισμὸς παρέδωκεν τὴν δᾷδα τῶν ἐπιστημῶν πρὸς τοὺς ἐν σκότει καὶ σκιᾷ θανάτου καθεύδοντας Εὐρωπαίους, ὅπως διαφωτίσῃ αὐτῶν τὸν ὁρίζοντα, διαυγάσῃ τοὺς νοεροὺς αὐτῶν ὀφθαλμοὺς καὶ ἀναγάγῃ εἰς τὸ κλέος τῆς σοφίας καὶ τῆς δόξης [...]

ΠΩΣ ΕΦΘΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΙ «ΓΑΜΟΥ» ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

 

Απολογητικά

 Ι. Κ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΩΣ ΕΦΘΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΙ

«ΓΑΜΟΥ» ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

«Ἡ πόλις ἑάλω», ἀνέγραψε ἡγετικὴ φυσιογνωμία τοῦ κινήματος τῶν ΛΟΑΤΚΙ στὴν χώρα μας, μετὰ τὴν ψήφισι τοῦ νόμου γιὰ τὸν λεγόμενο «γάμο» τῶν ὁμοφυλοφίλων, πανηγυρίζων τὰ ἐπινίκια. Καὶ προβεβλημένα πολιτικὰ πρόσωπα ἑώρτασαν τὴν «νίκη» σὲ οἰνοπωλεῖο τῶν Ἀθηνῶν. Πῶς, ὅμως, ἐφθάσαμε ἡ Ὀρθόδοξος Ἑλλὰς νὰ καταστῇ ἡ πρώτη Ὀρθόδοξος χώρα ἡ ὁποία νομοθετεῖ τὸν «γάμο» τῶν ὁμοφυλοφίλων;

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

 

Παπισμός

Αρχιμ. Μελέτιος Βαδραχάνης

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ


Α΄. Το  Filioque δημιούργησε μία άβυσσο μεταξύ Ορθοδοξίας και Παπισμού.

 Γράφει ο αείμνηστος αρχιμ. Σπυρίδων Μπιλάλης στο έργο του «Η αίρεσις του Filioque» τομ.1ος, σ. 15 και εξής ότι το δόγμα της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος έχει άμεση σχέση με την θεολογία της Αγίας Τριάδος. Συνεπώς η αίρεση του Filioque, επειδή διαστρέφει την κατ’ εξοχή θεολογία περί Αγίας Τριάδος, δεν είναι μία απλή δογματική διαφορά αλλά άβυσσος μεταξύ Ορθοδοξίας και Παπισμού. Όπως παρατηρεί ο Vladimir Lossky «Ολόκληρη η τριαδολογία κρέμεται από το θέμα της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος».  

Περί Μόδας

Πόσο μᾶς ἐπηρεάζει ἡ μόδα; «Εἶναι στή μόδα αὐτό τό ροῦχο ἤ δέν εἶναι;», λέει. Τί εἶναι ἡ μόδα; Δέν εἶναι αὐτή ἡ σκλαβιά στό τί θά πεῖ ὁ κόσμος καί τί κάνει ὁ κόσμος; Αὐτό ἀκριβῶς εἶναι ἡ μόδα! Εἶναι ἀντίχριστο πράγμα ἡ μόδα καί δέν πρέπει ὁ Χριστιανός νά τήν ἀκολουθεῖ. «Τί κάνουν οἱ πολλοί; Νά κάνω καί ἐγώ...».
Μά δέν εἶσαι ἐλεύθερος; Τί εἶσαι; Ζῶο εἶσαι; Ἀγέλη; Πρόβατο εἶσαι καί κάνεις ὅ,τι κάνει ὅλο τό κοπάδι; Ὄχι, ἐγώ θέλω νά εἶμαι ἐλεύθερος, νά εἶμαι ἀνεξάρτητος, ἄσχετα ἀπό τό τί κάνουν οἱ πολλοί, τί σχεδιάζουν οἱ σχεδιαστές μόδας καί τί λανσάρουνε, νά μήν τά ἀκολουθῶ σάν πειθήνιο ὄργανό τους. Ὄχι! Θέλω νά εἶμαι ἐλεύθερος!...
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Ὅταν ἡ Θεοτόκος εἰσῆλθε στά Ἅγια τῶν Ἁγίων...

 Ὅταν ἡ Θεοτόκος εἰσῆλθε στά Ἅγια τῶν Ἁγίων, ὁ χρόνος δοκιμῆς καί προετοιμασίας τῆς Παλαιάς Διαθήκης πῆρε τέλος καί σήμερα ἑορτάζουμε τούς ἀρραβῶνες τοῦ Θεοῦ μέ τήν ἀνθρώπινη φύση. Γι’ αὐτό ἡ Ἐκκλησία ἀγάλλεται καί προτρέπει ὅλους τούς φίλους το Θεο νά ἀποσυρθοῦν κι αὐτοί στόν ναό τς καρδιᾶς τους γιά νά προετοιμάσουν τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου μέ τή σιωπή καί τήν προσευχή, ἀπομακρυνόμενοι ἀπό τίς ἀπολαύσεις καί τίς μέριμνες τοῦ κόσμου.

Ὁ Οἰκουμενισμὸς ὑπάρχει καὶ εἶναι τὸ δολιώτερον τέχνασμα τοῦ Διαβόλου!

  ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱ.Μ. Πειραιῶς, μὲ ἀνακοίνωσή του, ἔδωσε ἀποστομωτικὴ ἀπάντηση στὸν ἐπίδοξο καὶ ὑβριστὴ τῶν συγχρόνων Ἁγίων, π. Ἰωσὴφ Κουτσούρη. Μεταξὺ τῶν ἄλλων τόνισε: «Ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ δολιότερα τεχνάσματα τοῦ διαβόλου, τῶν σύγχρονων ἐσχάτων καιρῶν, κατασκευασμένο ἀπὸ σκοτεινὰ διεθνῆ κέντρα, γιὰ τὴν ὁλοκληρωτικὴ ποδηγέτηση τῆς ἀνθρωπότητας. Ἔχει τριπλὸ χαρακτῆρα: πολιτικό, οἰκονομικὸ καὶ θρησκευτικό, γιὰ τὴν ἑνοποίηση τῆς ἀνθρωπότητας. Διὰ τοῦ θρησκευτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐπιχειρεῖται ἡ θρησκευτικὴ ἑνοποίηση τοῦ κόσμου, μὲ τὴν Πανθρησκεία, ἡ ὁποία θὰ λειτουργήσει, σύμφωνα μὲ τοὺς ἰθύνοντες καὶ τοὺς ὁραματιστές της, ὡς φρικτὴ χοάνη, στὴν ὁποία θὰ ἐξαφανιστοῦν ὅλα τὰ θρησκευτικὰ σχήματα καὶ μαζί τους ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ! Ἄρα λοιπὸν δὲν εἶναι οὔτε ἰδεοληψία, οὔτε μέσον γιὰ ἄγρα ὀπαδῶν τῶν “ἀντιοικουμενιστῶν”, ἀλλὰ ἕνα πολὺ καλὰ ὀργανωμένο σύστημα ἀπὸ σκοτεινὲς καὶ ἀντίχριστες δυνάμεις (Θεοσοφία, Τεκτονισμός, Ἀποκρυφισμός, κ.λπ.), γιὰ τὴν πνευματικὴ ὑποδούλωση τῆς ἀνθρωπότητας, στὴν ἐφιαλτικὴ ἀνελεύθερη κοινωνία, ποὺ δημιουργοῦν. Φρονοῦμε λοιπὸν πὼς οἱ ὅποιες ἀνησυχίες μας καὶ ἡ ἐν γένει ἀντίθεσή μας πρὸς αὐτὸ τὸ δαιμονικὸ σύστημα, ὄχι ἁπλὰ δικαιολογεῖται, ἀλλὰ εἶναι ἐπιβεβλημένη!»! Αὐτὴ εἶναι ἡ «ἑνὶ στόματι» ὁμολογία τῶν συγχρόνων Ἁγίων καὶ ὅλων τῶν ἐπιφανῶν ἐκκλησιαστικῶν προσωπικοτήτων, τοὺς ὁποίους ὁ νεαρὸς κληρικὸς ὑβρίζει, ἀποκαλώντας τους «ὄργανα τοῦ διαβόλου»!

Ποια είναι η έννοια τού: “Πορευθέντες μαθητεύσατε… βαπτίζοντες”; Ποια είναι η σχέση τού χωρίου αυτού με τον νηπιοβαπτισμό;

 

Απολογητικά Προτεστάντες

Γεωργίου Τσιμπιρίδη

Ποια είναι η έννοια τού:

“Πορευθέντες μαθητεύσατε… βαπτίζοντες”;

 Ποια είναι η σχέση τού χωρίου αυτού με τον νηπιοβαπτισμό;

    Η ελαχίστη εμπειρία που έχουμε αποκομίσει συζητώντας με ετεροδόξους από το 1990 μας έχει διδάξει ότι ο προβληματισμός τους είναι πιο έντονος ΟΧΙ όταν διατυπώνουμε τα Ορθόδοξα επιχειρήματα και δια τοιούτου τρόπου επιχειρούμε να καταρρίψουμε το σαθρό θρησκευτικόν των οικοδόμημα-πιστεύω, αλλά όταν αφομοιωνόμεθα, όταν γινόμεθα ΕΝΑ με το ιδικό τους πιστεύω και προσπαθούμε, όχι πλέον με Ορθόδοξα επιχειρήματα, αλλά σείοντας, γκρεμίζοντας το δικό τους πιστεύω, διατυπώνοντας επιχειρήματα βασιζόμενα εις την λογική τού δικού τους πιστεύω.

Διάλογος της Γερόντισσας Γαλακτίας με μιάν πενταμελή ευλογημένη οικογένεια από την Πάφο της Κύπρου.

Γερόντισσα: «Να έχετε φόβο Θεού. Να ζητάτε σιωπή, ταπείνωση, μετάνοια, αγάπη και ελεημοσύνη εν κρυπτώ. Δεν χρειάζεται να δίνεις ακριβά πράγματα όταν δεν έχεις. Νά… (πήρε με το χέρι της μία χούφτα μικρά παξιμάδια από μιάν ψωμιέρα) αυτό να δώσεις με την καρδιά σου σε κάποιον που στερείται για να φάνε τα παιδάκια του, πολύ θα ευχαριστήσεις τον Χριστό…
Να λέτε “Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με”. Να κοιτάτε μέσα σας και να αναστενάζετε για ότι κακό βλέπετε. Μετά να μην απελπίζεσθε αλλά να ζητάτε βοήθεια από τον Χριστό να λέτε “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.

Μα πώς είναι καλά παιδιά, αφού είναι μακριά από τον Θεό;

Έβγαλε”, λέει ο άλλος, ”καλά παιδιά”. Δικηγόρος, ιατρός, συμβολαιογράφος κ.τ.λ… Θα πάνε στον παράδεισο αυτά; Τα καλά παιδιά για εμάς είναι τα μορφωμένα. Που ξέρουν να λένε το ευχαριστώ ”μερσί” και το συγγνώμη ”μπαρτόν”.
Μα πώς είναι καλά παιδιά, αφού είναι μακριά από τον Θεό;
Ο γονέας φέρει ευθύνη κυρίως για την ψυχή του παιδιού του.
Είπα κάποτε σε μία ομιλία, όταν ο γιός μου, ο Νεκτάριος ήταν μικρός:

Λύκος και ερωδιός

Lykos_erodios_mesa

Μια φορά κι έναν καιρό ένας ερωδιός τριγύριζε περήφανος στα νερά της λίμνης και χαιρετούσε και τ’ άλλα μικρότερα και μεγαλύτερα πουλιά, που ψάχνανε για κανένα ψαράκι.

– Καλότυχος είσαι σταχτοτσικνιά μου, του είπε καλοσυνάτα η κυρα-χήνα με τα χηνόπουλά της.

– Παπαπα, καλότυχος σταχτοτσικνιά μου, ξαναείπαν τα εφτά χηνόπουλα σαν χορωδία, γιατί το χαϊδευτικό όνομα του ερωδιού είναι σταχτοτσικνιάς ή και τσικνιάς.

Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου ἐκφράζοντας τὴν ἐπιθυμία τοῦ πιστοῦ λαοῦ νὰ δηλώσει τὴν δυσαρέσκειά του ἀπέναντι στὶς συνεχιζόμενες οἰκουμενιστικές καὶ σχισματικὲς δράσεις τοῦ Οἰκ.Πατριάρχη Βαρθολομαίου, μὲ ἀποκορύφωμα τὸν προγραμματισμό κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα 2025 μέ τούς αἱρετικούς παπικούς, ἀλλά καί τήν τιμητικὴ του ἐπίσκεψη στόν Μητροπολίτη Περιστερίου πού ἐμμένει στήν σκανδαλώδη ἀποβολή τοῦ Ἐσταυρωμένου, ἀποφάσισε τὴν

Πῶς ἡ Δύσις ἀπώλεσε τὴν Ρωσίαν – 3ον

Τῆς κας Ἑλένης Σαββάκη, Ὁμοτίμου Καθ. Ἰατρικῆς Πανεπιστημίου Κρήτης, μέλους τοῦ ΙΗΑ

Το 1ον ΕΔΩ

Το 2ον ΕΔΩ 

3ον.-Τελευταῖον

ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ

  Ἰδοὺ μερικὰ ἀπὸ τὰ διάσημα ἐγκλήματα πολέμου τῆς Δύσης, ποὺ εἶδαν τὸ φῶς τῆς  δημοσιότητας μετὰ τὸν Β΄ΠΠ:

  Ἡ ρίψη ἀτομικῆς βόμβας στὴ Χιροσίμα καὶ στὸ Ναγκασάκι ἀπό τὶς ΗΠΑ τό 1945,  μετὰ τὴ νίκη τῶν Συμμάχων κατὰ τῆς Ναζιστικῆς Γερμανίας στὴν Εὐρώπη, ὑπῆρξε  ἀπόφαση τοῦ προέδρου Truman. Προκάλεσε τὸν θάνατο πολλῶν δεκάδων χιλιάδων  ἀμάχων ἐπιτόπου, ἐνῷ ἀκόμα περισσότεροι πέθαναν ἀργότερα ἐξ αἰτίας τῆς ραδιενέργειας. Ἔχει θεωρηθεῖ ἔγκλημα κατὰ τῆς ἀνθρωπότητας, καὶ μέχρι σήμερα,  παραμένει ἡ μόνη χρήση ἀτομικῆς βόμβας σὲ πολεμικὴ ἀντιπαράθεση.

Λατινογενής ἡ Λειτουργική Μεταρρύθμισις (Ἀρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)

Λατινογενής ἡ Λειτουργική Μεταρρύθμισις

Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου Μπαρούση,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, (250 08 Πάτραι)

    Παρὰ τὴν ἠπιότητα μὲ τὴν ὁποίαν ἐκφράζονται κάποτε οἱ ὀπαδοὶ τῆς λειτουργικῆς μεταρρυθμίσεως, τὸ κίνημά τους φαίνεται διατεθειμένο νὰ προχωρήση σταθερά, ἀποφασισμένο, ὅσον εἶναι δυνατόν, νὰ καινοτομήση. Αὐτὸ ἴσως, κατ’ ἀρχήν, θὰ ἠμποροῦσε νὰ μὴ θεωρηθῇ ὁπωσδήποτε ἀρνητικό, ἀλλ’ ὅμως, προκειμένου νὰ ὑπάρξη διάλογος, πρέπει νὰ προηγηθῇ εἰλικρινὴς ἐνημέρωσι. 

Η αξιοπρέπεια της Ελληνίδας μάνας

κυρ Φώτη Κόντογλου*
 Η πόρτα στο καλύβι της κυρά-Γιάνναινας ήτανε χαμηλή, είχε και μια τρύπα, για παράθυρο. Αποπάνω το καλύβι ήτανε σκεπασμένο με κλαριά, με χορτάρια και με τενεκέδες. Μέσα μοναχά που κοιμόντανε. Όλα τ’ άλλα τα κάνανε απ’ έξω. Ζούσανε στον ανοιχτό αγέρα.
Η χήρα κυρά-Γιάνναινα ήτανε πάντα χαμογελαστή. Δεν την είδα ποτέ κατσουφιασμένη. Ήσυχη, λιγομίλητη, απροσποίητη, είχε μιαν ιεροπρέπεια που μου έκανε βαθιά εντύπωση, σαν να είχα μπροστά μου κάποιο εγιασμένο πρόσωπο. Συλλογιζόμουνα που τούτη η βουνίσια, ξυπόλητη, με τη ρόκα στο χέρι, με το μαντήλι ριγμένο στο κεφάλι της, με το υφαντό φουστάνι της, μ’ όλη την ταπείνωση που είχε απάνω της, ήταν σαν κάποιο επίσημο πρόσωπο.

Τι είναι καλύτερο, να παίρνουμε ή να δίνουμε;

Μπορεῖτε νά δεῖτε τήν Κοινότητα ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ" στό Viber ΕΔΩ