ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

Μετάνοια τῶν αἱρετικῶν: Ἡ μόνη ὁδὸς τῆς ἑνώσεώς των μὲ τὴν Ἐκκλησίαν!

    ΑΥΤΕΣ τὶς ἡμέρες οἱ παπικοὶ μὲ ἄλλους αἱρετικοὺς καὶ μαζὶ μὲ τοὺς «δικούς» μας θιασῶτες τῆς «ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν» συμπροσεύχονται, γιὰ νὰ κάμει ὁ Θεὸς μαγικὰ τὴν «ἕνωση τῶν ἐκκλησιῶν». Ὁ θεοφώτιστος ἅγιος καὶ ὁμολογητὴς τῆς Ὀρθοδοξίας Ἰουστῖνος Πόποβιτς δὲν βλέπει ἄλλον τρόπο «ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν» ἀπὸ τὴν μετάνοια τῶν αἱρετικῶν καὶ τὴν ἐπιστροφή τους στὴν μία καὶ ἀδιαίρετη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Δίνει ἠχηρὴ ἀπάντηση στοὺς σύγχρονους ἀσυγκράτητους θιασῶτες τῆς οἰκουμενικῆς κινήσεως, οἱ ὁποῖοι «βλέπουν» τοὺς «διαλόγους» ὡς τὴν ὁδὸ τῆς ἑνώσεως. Ἔγραψε:

Χωρὶς παιδιά! – Γ΄ Μέρος

Γ΄ ΜΕΡΟΣ

Πρόκειται γιὰ ἰδεολογία τῆς παρακμῆς!

Ναί, αὐτὸ ἀκριβῶς! Καὶ τοῦτο γιὰ τοὺς ἑξῆς λόγους:

1. Ἰδιαίτερα στὸ παρελθόν, ἀλλὰ καὶ σήμερα, ἡ ἀτεκνία ποὺ βεβαίως δὲν ἦταν ἐπιλογὴ τοῦ ζευγαριοῦ, ἦταν ντροπὴ γιὰ τὸ ζευγάρι. Γι’ αὐτὸ καὶ κατέφευγε στὸν Θεό, ἀλλὰ καὶ στὴν ἐπιστήμη, γιὰ τὴ λύση τοῦ προβλήματος. Στὴν Ἁγία Γραφὴ εἶναι πολλὲς οἱ περιπτώσεις ἐπ’ αὐτοῦ (ἀπὸ τὴν περίπτωση τῆς Ἄννας μητέρας τοῦ Σαμουήλ, ὥς τὸν Ζαχαρία καὶ τὴν Ἐλισάβετ γονέων τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ τοῦ Ἰωακεὶμ καὶ τῆς Ἄννας γονέων τῆς Παναγίας μας). Γι’ αὐτὸ καὶ στὸ παρελθὸν οἱ κοινωνίες ἀναπτύχθηκαν καὶ προόδευσαν.

Περί Νοός

❈ Ὁ νοῦς εἶναι φτιαγμένος γιά νά βλέπει τόν Θεό. Νοῦς δέν εἶναι αὐτό πού λέμε ἐγκέφαλος, διάνοια, σκέψη, λογική. Ὄχι, ὁ νοῦς εἶναι κάτι ἄλλο. Ὁ νοῦς δέν εἶναι στόν ἐγκέφαλο, ὁ νοῦς εἶναι στήν καρδιά καί εἶναι ὁ ὀφθαλμός τῆς ψυχῆς, ἔτσι μᾶς τό εἶπαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Εἶναι τό μάτι τῆς ψυχῆς.
Ὁ ἄνθρωπος ἐκτός ἀπό τίς αἰσθήσεις τίς σωματικές, ἔχει καί αἰσθήσεις ψυχικές. Ὑπάρχει λοιπόν καί ἡ αἴσθηση, ἡ ὅραση τῆς ψυχῆς, πού μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά βλέπει μέ τήν ψυχή του, μέ τόν νοῦ του, ὅταν ὁ νοῦς του εἶναι καθαρός ἀπό τήν ἁμαρτία.
Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Γεράσιμος ὁ κατά Χριστός σαλός ἔζησε στήν Ρουμανία, ἔξω ἀπό τήν μονή Νεάμτσου, στήν σκήτη (μονύδριον) Βοβιντένια. Ἔμενε σέ μία μισογκρεμισμένη καλύβα. Εἶχε πάντα τήν πόρτα κλειδωμένη καί ἔμπαινε κι ἔβγαινε ἀπό τό σπασμένο τζάμι τοῦ παραθύρου. Δέν ἦταν σοβατισμένο τό καλύβι του. Ἄναβε φωτιά στό μέσον τοῦ χωμάτινου δαπέδου, ἐνῶ τό καλοκαίρι ἔβγαζε τά ροῦχα του καί ἄφηνε νά τόν τσιμποῦν τά κουνούπια τοῦ δάσους, τά ὁποῖα ἦταν καί πολύ μεγάλα. Τό πρωΐ ἔμπαινε ἀπό τό τζάμι στό καλύβι του καί ἐδιάβαζε τό ψαλτήριο. Ὁ κόσμος τόν εἶχε ὀνομάσει: «Ὁ Γεράσιμος ὁ διά Χριστόν σαλός, πού ζῆ στήν ἄκρη τοῦ δάσους».

Τέμπη: «Ὅλα ἀλλάζουν ὅταν ἐσὺ ἀλλάζεις» – Οἱ 57 ψυχὲς ἔβαλαν τὸν ἑλληνικὸ λαὸ ξανὰ στὶς ρᾶγες τῆς ἱστορίας. Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Μὲ μπροστάρηδες τὶς οἰκογένειες τῶν νεκρῶν, ὁ Ἕλληνας θυμήθηκε ξανὰ ἀπὸ τί εἶναι φτιαγμένος - Τὸ μεγαλειῶδες συλλαλητήριο θὰ ἀφήσει ἱστορία
Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Μετὰ ἀπὸ ἕνα μῆνα κυβερνητικῶν γαβγισμάτων, παραπλάνησης καὶ τρομοκρατίας, στὶς 28 Φλεβάρη ἦρθε ἡ σειρὰ τοῦ λαοῦ νὰ κάνει «προγραμματικὲς δηλώσεις».

ΟΞΥΓΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Οπτικοακουστικό υλικό)

Σήμερα ἡ Ἑλλάδα ἀναπνέει! Σήμερα ὁ Ἑλληνικὸς Λαὸς ἀγωνίζεται διὰ τὸ ὀξυγόνον, τὸ ὁποῖον τοῦ παίρνουν: τῆς ἀξιοπρεπείας, τῆς δικαιοσύνης, τῆς ἀνθρωπιᾶς, τῶν ἀξιῶν ἐναντίον τῆς ὀργανωμένης ἀπανθρωπίας, ἡ ὁποία τὰ «μπαζώνει».

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

(σχ. ΙΧΘΥΣ: Σ  Υ  Γ  Κ  Λ  Ο  Ν  Ι  Σ  Τ  Ι  Κ  Ο  !  !  !)

«Ποῦ ἔχουν λουφάξει τά «πουλέν» τοῦ Πρωθυπουργοῦ;»

Γράφει ὁ κ. Χαράλαμπος Μηνάογλου

  Ὅλοι αὐτοὶ οἱ παντελῶς ἄγνωστοι πασοκάνθρωποι, νεολαῖοι τοῦ Σημίτη, τοὺς ὁποίους μάζεψε στὴν ΝΔ καὶ ἔκανε ὑπουργοὺς ὁ Μητσοτάκης, ποῦ βρίσκονται τώρα; Μόνον ὁ Σπυριδάδωνις καὶ ὁ Βορίδης τὸν ὑπερασπίζονται, μόνον αὐτοὶ οἱ δύο -μὲ ἀστεῖα εἶναι ἀλήθεια ἐπιχειρήματα- προσπαθοῦν νὰ πείσουν τὸν κόσμο νὰ μὴ κατέβει στὰ συλλαλητήρια… αὐτοὶ ὅμως πού δὲν θὰ τοὺς ἤξερε οὔτε ὁ θυρωρὸς τῆς πολυκατοικίας τους, ἂν δὲν ἦταν ὁ κ. Μητσοτάκης, αὐτοὶ οἱ νεόκοποι “κεντροδεξιοὶ” ποῦ εἶναι; Αὐτοὶ δὲν τοῦ χρωστοῦν περισσότερο; Ἀκριβῶς! Καὶ γιὰ αὐτὸ θὰ τὸν προδώσουν περισσότερο… ὅπως τὸ ἔχουν συνήθειό τους οἱ τοιοῦτοι… ἑτοιμάζονται, νὰ ἀρχίσουν τὶς κατηγορίες γιὰ κακὴ ἐπικοινωνιακὴ διαχείριση τῶν Τεμπῶν ἀρχικὰ καὶ στὴν συνέχεια νὰ λακίσουν γιὰ ἄλλα ἀφεντικά… Ἄλλωστε αὐτούς, τί τοὺς κόφτει ἂν ἡ ΝΔ πάει στὸ 5%; Μήπως ἦταν ποτὲ τους ΝΔ; Εἶδαν φῶς … καὶ μπῆκαν! Καὶ γιὰ αὐτὸ ἀποκλειστικὸς ὑπεύθυνος εἶναι ὁ Μητσοτάκης.

Ἡ μασκαρεμένη διάπραξις τῆς ἁμαρτίας

   Η ΑΓΙΑ μας Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ αὐτὲς τὶς ἱερὲς ἡμέρες νὰ κάμουμε τὸν πνευματικό μας ἀγώνα, νὰ καθαρθοῦμε ἀπὸ τὰ ἄλγη τῆς ἁμαρτίας. Ταυτόχρονα μᾶς παρασέρνει  ὁ «ἀνθρωποκτόνος ἀπ’ ἀρχῆς» (Ἰωάν.8,9), νὰ κάμουμε μὲν ἀγώνα, ὄχι ἀποκοπῆς τῶν παθῶν, ἀλλὰ ἅμιλλας στὴν ἁμαρτία! Ὡς δέλεαρ προβάλλει τὴν κραιπάλη, τὰ γλέντια, τὶς ἀσχημοσύνες, τὶς ἐλευθεριάζουσες σχέσεις, καὶ κάθε ἀπρέπεια, ἡ ὁποία διεγείρει τὰ ἀπρόσωπα ἔνστικτα καὶ  γιγαντώνει τὰ ἁμαρτωλὰ πάθη. Κι ὅλα αὐτὰ κάτω ἀπὸ τὶς εἰδεχθεῖς μάσκες, γιὰ νὰ πραγματοποιεῖται ἡ ἁμαρτία ἀπρόσωπα, χωρὶς ἀναστολές. 

Ο ΒΑΚΧΟΣ ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΕΩΣΦΟΡΟΥ!

(Μια διαφορετική προσέγγιση των καρναβαλικών αθλιοτήτων)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

         Εισήλθαμε για μια ακόμη φορά, με τη χάρη του Θεού, στο άγιο Τριώδιο, στην ιερότερη εορτολογική περίοδο της Εκκλησίας μας, κατά την οποία μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε την πνευματική μας υστέρηση, να βιώσουμε την σωτήρια κλήση μας για μετάνοια και νίψη και να κάνουμε τον προσωπικό μας αγώνα για την πνευματική μας αναγέννηση. Η κατανυκτική περίοδος του Τριωδίου είναι ένα νοητό στάδιο πνευματικού αγώνα στο οποίο καλείται κάθε πιστός να τρέξει τον καλό αγώνα των αρετών,  να αποβάλλει κάθε παρείσακτο αμαρτωλό στοιχείο από τον εαυτό του, το οποίο υπάρχει ως θανατηφόρος ιός, που δηλητηριάζει τον άνθρωπο και τον οδηγεί αργά, αλλά σταθερά, στον πνευματικό θάνατο. Μόνο έτσι θα αξιωθούμε να προσκυνήσουμε πνευματικά καθαροί το θείο Πάθος του Λυτρωτή μας Χριστού και να εορτάσουμε με αγαλλίαση τη λαμπροφόρο Ανάστασή Του.

ΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΩΝ ΔΡΩΜΕΝΩΝ

                      ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

          Η περίοδος του Τριωδίου είναι από τους σημαντικότερους εορτολογικούς σταθμούς του ενιαυτού. Είναι για τη ζωή της Εκκλησίας μας νοητό στάδιο αγώνα, όπου παίρνει μέρος οντολογικά ο πιστός και ασκεί τις σωτήριες αρετές και κυρίως τη μετάνοια προκειμένου να καθαρίσει από τους ρίπους της αμαρτίας την όλη ψυχοσωματική του υπόσταση, ώστε να εορτάσει το υπέρτατο γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου ως αναγεννημένος άνθρωπος. Κατά συνέπεια το άγιο Τριώδιο έχει χαρακτήρα κατανυκτικό και πένθιμο, διότι απώτερο στόχο έχει να δημιουργήσει στους πιστούς κατάσταση αυτοσυνειδησίας και να εγείρει πνεύμα εγρήγορσης και επιστροφής στην αυθεντική θεοδημιούργητη ανθρώπινη φύση τους.  

Καλή, ευλογημένη εβδομάδα (2-8 Μαρ. 2025)! Καλό μήνα! Καλή Σαρακοστή!

Ο άγιος ιερέας των Αθηνών Νικόλαος Πλανάς (1932), που λειτουργούσε ανελλιπώς καθημερινά, ο άγιος Ησύχιος, άρχοντας συγκλητικός που απαρνήθηκε τα αξιώματά του και μαρτύρησε διά πνιγμού για τον Χριστό, η αγία παρθενομάρτυς Ευθαλία, που μαρτύρησε από το χέρι του αδελφού της, ο άγιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης, που δάμασε ακόμα και τα άγρια θηρία και είχε για υπηρέτη του ένα λιοντάρι, τα άγια αδέλφια Παύλος και Ιουλιανή, που έκαμαν και τους δημίους τους Στρατόνικο, Κοδράτο και Ακάκιο να πιστέψουν στον Χριστό και να μαρτυρήσουν μαζί τους, ο γιος του αγίου και εθνικού ήρωα της Ρωσίας Αλεξάνδρου Νέφσκι άγιος Δανιήλ ο πρίγκιπας, που αγωνίστηκε για την πατρίδα του και τελικά εγκατέλειψε τα εγκόσμια και έγινε μοναχός, ο νέος Σέρβος άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (1956), επίσκοπος Αχρίδος, που έζησε και επιβίωσε στο φριχτό ναζιστικό στρατόπεδο Νταχάου της Γερμανίας, ο άγιος μεγαλομάρτυς Θεόδωρος ο Τήρων και όλοι οι άγιοι του επταημέρου, ας ευλογήσουν την είσοδό μας στο πνευματικό στάδιο των αρετών και ας μας ενδυναμώσουν στον αγώνα μας για τη σύνολη εγκράτεια. 

Με εκτίμηση, σεβασμό και αγάπη 

π. Δ. Μ.

Οι Εορτές της Εκκλησίας στη δίνη της σύγχρονης εκκοσμίκευσης

π. Σωτήριος Ἀθανασούλιας

Ἡ Ἐκκλησία καί οἱ ἑορτές της

 Οἱ ἑορτές εἶναι κάτι ἀπαραίτητο στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου. «Βίος ἀνεόρταστος μακρά ὁδός ἀπανδόκευτος», εἶχε πεῖ στήν ἀρχαιότητα ὁ Δημόκριτος, δηλαδή «ζωή χωρίς ἑορτή εἶναι μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχεῖο», χωρίς σταθμό γιά ξεκούραση! Ὅλες οἱ θρησκεῖες ἔχουν τίς ἑορτές τους. 
 Ἀλλά καί οἱ λεγόμενοι «κοσμικοί» ἄνθρωποι (ὅσοι δέν πιστεύουν σέ κάτι ἤ, τουλάχιστον, ὅσοι δέν πιστεύουν ἀρκετά) ἔχουν τίς ἑορτές τους. Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τήν Ἐκκλησία μας. Ἔχει κι αὐτή τίς δικές της ἑορτές, κατανεμημένες κατάλληλα στή διάρκεια τοῦ ἔτους. Τό ζητούμενο, ὅμως, εἶναι, τί ἑορτάζουμε, γιατί τό ἑορτάζουμε καί πῶς τό ἑορτάζουμε. Γιά τούς πολλούς, γιά τούς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου τούτου, οἱ ἑορτές εἶναι εὐκαιρίες διασκέδασης καί ἀπόδρασης ἀπό τήν καθημερινότητα. Οἱ διάφορες θρησκεῖες ἑορτάζουν γιά τούς δικούς τους λόγους. Κάποιοι ἑορτάζουν χωρίς λόγο καί νόημα, δηλαδή ἑορτάζουν χωρίς νά ὑπάρχει αἰτία, ὅπως συμβαίνει στίς νεοφανεῖς «ἑορτές» τοῦ σκόρδου, τῆς ντομάτας, τῆς μελιτζάνας καί διάφορων ἄλλων φρούτων καί λαχανικῶν, «ἑορτές» πού προωθοῦνται δυναμικά μέ τήν πρόφαση τῆς προβολῆς καί τῆς διάθεσης τῶν ἀγροτικῶν προϊόντων!