2. Σέ πόσα μέρη διαιρεῖται ἡ κατήχησις;
῾Η κατήχησις διαιρεῖται σέ τρία μέρη:
α) Στήν χριστιανική πίστι β) στήν χριστιανική λατρεία καί γ) στήν χριστιανική
ζωή. ῾Η πίστις μᾶς καθορίζει τήν διδασκαλία μέ τήν ὁποίαν σώζεται ὁ Χριστιανός.
῾Η λατρεία μᾶς ἀποκαλύπτει τίς δυνάμεις, τά μέσα καί τίς ἀκολουθίες μέ τίς
ὁποῖες προσφέρεται στήν ψυχή ἡ καθαρτική, φωτιστική, ἁγιαστική καί σώζουσα
χάρις τοῦ Θεοῦ· καί ἡ χριστιανική ζωή μας ἐξοικειώνεται μέ τά ἀγαθά ἔργα μέ τά
ὁποῖα τελειοποιεῖται ὁ Χριστιανός. Οἱ καρποί τῆς πίστεως καί τῆς Λατρείας
φαίνονται στήν χριστιανική μας ζωή.
Μέ ἄλλα λόγια τά τρία μέρη τῆς
κατηχήσεως μᾶς δείχνουν: Τί εἶναι ἡ σωτηρία καί ποιές εἶναι οἱ προϋποθέσεις καί
τά μέσα μέ τά ὁποῖα ἁγιάζεται καί σώζεται ἡ ψυχή τοῦ Χριστιανοῦ· όρθή πίστις,
Θεία Χάρις καί τά ἀγαθά ἔργα.
Θεμελιώδης διδασκαλία τῆς χριστιανικῆς
θρησκείας καί δεσπόζουσα φροντίδα τοῦ Χριστιανοῦ εἶναι ἡ ψυχική του σωτηρία. ῾Ο
Κύριος μᾶς εἶπε: «Τί γάρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐάν κερδίσῃ τόν κόσμον ὅλον, καί
ζημιωθῇ τήν ψυχήν αὐτοῦ; ἤ τί δώσῃ ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;» (Μάρκ.
36-37).
ΔΡ. + ΑΝΔΡΕΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΡΑΝΤ ΚΑΙ ΧΟΥΝΕΝΤΟΑΡΑΣ 1957, ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ, ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ, Μετάφρασις ὑπό Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, ῾Ιερά Μονή ῾Οσίου Γρηγορίου, ῞Αγιον ῎Ορος 1995
Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου