ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021

π.Σάββας Αγιορείτης - Οφείλεις να κρίνεις για να διακρίνεις, όχι για να κατακρίνεις

Ο Νεστόριος ήταν Πατριάρχης Κων/πόλεως. 
Το γνωρίζετε αυτό. 
Και βλασφημούσε την Παναγία. 
Οι άλλοι τώρα, οι ιερείς, οι αρχιερείς, οι απλοί πιστοί: "Αα", λέγανε, "Κοίταξε! Ο Πατριάρχης το λέει! Τι; Μπορούμε εμείς να κρίνουμε τον Πατριάρχη; Δίκιο θα 'χει! 
 
Τι να κάνουμε τώρα;
 Σύνοδο; 
Τι σύνοδο; 
Αυτός είναι και ο Κων/πόλεως. Δεν μπορεί να συγκαλέσει άλλος Σύνοδο. Μόνο ο πατριάρχης Κων\πόλεως μπορεί να συγκαλεί Σύνοδο...
 
Έτσι είπαν κάποιοι για το Ουκρανικό τώρα. 
 
Ποιος το είπε αυτό; 
Δηλαδή αν ο Οικουμενικός Πατριάρχης πέσει σε αίρεση, ποιος θα τον κρίνει μετά; Αφού δεν μπορεί άλλος να συγκαλέσει Σύνοδο για να τον καθαιρέσει; 
Αλίμονο! 
Αυτό καταλύει πρώτα-πρώτα την ισότητα των Επισκόπων.
Τα λέμε αυτά για να τα γνωρίζετε και σεις. Όλοι οι Επίσκοποι είναι ίσοι. Κι ο Πατριάρχης είναι Επίσκοπος, δεν είναι κάτι παραπάνω. Επίσκοπος είναι, δεν υπάρχει άλλος βαθμός. Τρεις είναι οι βαθμοί της Ιεροσύνης. Διάκονος, Πρεσβύτερος και Επίσκοπος. Υπάρχουν απλώς κάποια πρωτεία τιμής και όχι εξουσίας. 
 
Δηλαδή, όταν γίνει μία Σύνοδος Πανορθόδοξος, προεδρεύει ο Κων\πόλεως. Προεδρεύει, δεν έχει κάποιο περισσότερο κύρος ή εξουσία να επιβληθεί στους άλλους (Επισκόπους). 
Είναι ένα πρωτείο τιμής. 
Κάποιος πρέπει να κάνει τον Πρόεδρο.
 Να ρυθμίζει την συζήτηση, να δίνει το λόγο κ.λ.π. Τίποτα άλλο. 
 
Ούτε έχει περισσότερες ψήφους από τους άλλους. 
Μία ψήφος έχει αυτός, μία ψήφος έχει και ο τελευταίος Επίσκοπος ή Δεσπότης, που θα είναι εκεί ως μέλος της Συνόδου. 
 
Και το σωστό δεν είναι, όταν γίνεται Σύνοδος, να είναι μόνο Επίσκοποι. Πρέπει να είναι και Πρεσβύτεροι, πρέπει να είναι και λαϊκοί. Έτσι ήταν οι Οικουμενικές Σύνοδοι. 
 
Γι' αυτό ήταν τελείως λάθος αυτή η ψευδο - Σύνοδος τους Κολυμπαρίου.
 Ούτε όλοι οι Επίσκοποι συμμετείχαν.
 Ήταν απλώς μία Σύνοδος Προκαθημένων.
 
 Επομένως, όταν πολεμούμε τον διάβολο, μαθαίνουμε να κρίνουμε και να διακρίνουμε το σωστό από το λάθος. Γι' αυτό παραχωρεί ο Θεός να πολεμούμαστε. Για να αποκτούμε διάκριση καλού και κακού.