Ὀρθὰ ἀπεφασίσθη ἐκ τοῦ 80% τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων νὰ μὴ συμμετάσχουν εἰς τὴν ψευδο-Σύνοδον τῆς Κρήτης
Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΕΙΣ ΤΑ ΔΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ
Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης,
πρόεδρος τοῦ «Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητος»
καὶ Πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Θρησκευμάτων
τοῦ «Κέντρου Γεωστρατηγικῶν Μελετῶν»
Τὸ «Δόγμα τοῦ Ἀγώνα ἐνάντια στὴν Ἀνατολή», ποὺ ἐξαγγέλθηκε ἀπὸ τὸν πρῶτο πολιτικὸ διευθυντὴ τῆς CIA, Ἄλεν Ντὰλς (Allen Welsh Dulles), εἶναι γνωστὸ ἐδῶ καὶ πολὺ καιρό, ὅτοι οἱ κατευθυντήριες γραμμὲς του ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὴν καταστροφὴ τῶν παραδοσιακῶν ἀξιῶν τῶν ὀρθοδόξων χωρῶν. Δηλαδή, νὰ σβήσουν τὴν ἐθνικὴ συνείδηση τῶν πολιτῶν τους καὶ νὰ ἀποδυναμώσουν τὴ στρατιωτικὴ ἰσχὺ τῶν σλαβικῶν κρατῶν. Μία ἀπὸ τὶς κύριες ὁδηγίες γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ αὐτοῦ τοῦ σχεδίου εἶναι καὶ ἡ «ἐξαγορὰ» τῶν ἀνώτατων ἐκκλησιαστικῶν ἀξιωματούχων.
Στὸ πλαίσιο αὐτὸ ἡ ἑλληνικὴ ἱστοσελίδα helleniscope.com ἔκανε ἀναφορὰ μὲ δημοσίευμά της τὴν 1η Σεπτεμβρίου 2023 καὶ μετέδωσε ἕνα σημαντικὸ ἄρθρο, στὸ ὁποῖο δίνονται ἀπίστευτες πληροφορίες γιὰ τὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Γι’ αὐτὸ ἀναρωτήθηκε ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου: τί θὰ ἔλεγε ὁ Ἑλληνοαμερικανὸς ἱερέας π. Ἀλέξανδρος Καρλοῦτσος στὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Ἑλλάδα χορηγεῖ ἐτησίως 10 ἑκατομμύρια δολλάρια σὲ μετρητὰ γιὰ τὶς ἀνάγκες τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως; Συναφῶς, τὸ σερβικὸ site «borbazaveru» μετέδωσε τὸ δημοσίευμα τῆς προαναφερθείσης ἑλληνικῆς ἱστοσελίδας, τὸ ὁποῖο θέτει ἕνα ἄλλο ἐντυπωσιακὸ ἐρώτημα, δηλαδὴ πόσες φορὲς ἐθεάθη ὁ Μητροπολίτης Ἐμμανουὴλ (Ἀδαμάκης) νὰ φεύγει ἀπὸ τὴν Οὐκρανία γιὰ τὴν Ἑλβετία;
Σημειώνουμε ὅτι ὁ Σεβ. Ἐμμανουὴλ Ἀδαμάκης ἦταν Μητροπολίτης στὴ Γαλλία, ἀπὸ ὅπου τὸν μετέθεσε τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ ἔδωσε νέα εὐθύνη νὰ παρακολουθεῖ καὶ νὰ βοηθᾶ τὴν ἡγεσία τῆς σχισματικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας.
Ὁ δημοσιογράφος τῆς ἑλληνικῆς ἱστοσελίδας ἔθεσε τὴν ἑξῆς λογικὴ ἐρώτηση: Τί πῆρε τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τὸ «βαθὺ κράτος» καὶ τὸ Βατικανὸ καὶ ἂν μπορεῖ κανεὶς νὰ πιστέψει ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος σκοπίμως μετεῖχε σὲ μία ἐπικίνδυνη περιπέτεια στὴν Οὐκρανία, προκαλώντας «σχίσμα» στὴν παγκόσμια Ὀρθοδοξία, χωρὶς νὰ «ἀμοιφθῆ» πλουσιοπάροχα γι’ αὐτό; Ἀναφέρεται ὅτι εἶναι ἀδύνατο νὰ μὴ τοῦ ὑποσχέθηκε τίποτα ὡς ἀντάλλαγμα, εἰδικὰ ὅταν ὁ ἐπικεφαλῆς τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως Ἐλπιδοφόρος φιλοῦν τὸ χέρι τοῦ Πάπα Φραγκίσκου καὶ σχεδιάζουν ἕνα κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα μεταξὺ τῆς παπικῆς ἐκκλησίας καὶ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως τὸ 2025;
Ἂς θυμηθοῦμε ὅτι πρὶν ἀπὸ ὀκτὼ χρόνια, οἱ προετοιμασίες γιὰ τὴ διεξαγωγὴ τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης (2016) διήρκεσαν ἀρκετὲς δεκαετίες, γιατί τὸ κύριο σημεῖο τῆς διαμάχης ἦταν τὸ θέμα τοῦ αὐτοκεφάλου, ἐὰν δηλαδὴ θὰ τεθεῖ στὴν ἡμερήσια διάταξη τῆς Σύνοδου. Εἶναι πολὺ προβληματικό, καὶ προκύπτει ἕνα λογικὸ ἐρώτημα, γιατί τὸ θέμα τῆς αὐτοκεφαλίας, ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶχε συμπεριληφθεῖ στὴν ἡμερήσια διάταξη τῆς συνόδου στὴν Κρήτη, πρᾶγμα τὸ ὁποῖο εἶχε ζητήσει καὶ ἡ Σερβικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μεταξὺ ἄλλων τοπικῶν ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν, μὲ τὴν ἐξήγηση ὅτι αὐτὸ τὸ θέμα εἶναι ἐπαρκῶς προετοιμασμένο καὶ ἐπεξεργασμένο στὶς προσυνοδικὲς διασκέψεις, ὅμως δὲν ἔγινε δεκτὸ καὶ δὲν συμπεριλήφθηκε στὴν ἡμερήσια διάταξη; Ποιὸς ἀπέφυγε, ἢ ποιὸς φοβήθηκε, τὸ θέμα τοῦ αὐτοκεφάλου νὰ συζητηθεῖ στὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης τὸν Ἰούνιο τοῦ 2016;
Ἐδῶ εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἀναφερθεῖ ὅτι τὸν Ἰανουάριο τοῦ 2016, ἕξι μόλις μῆνες πρὶν ἀπὸ τὴν ἔναρξη τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης, ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος Α΄ δήλωσε ἐνώπιον τῶν Προκαθημένων ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὅτι τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως δὲν ἔχει πρόθεση νὰ θέσει τὸ θέμα τοῦ αὐτοκέφαλου στὴν ἡμερήσια διάταξη τῆς Συνόδου, ἰδιαίτερα τὸ θέμα τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας. Μόλις μετὰ ἀπὸ αὐτὴ τὴ δήλωση, ἡ Ρωσικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία συμφώνησε νὰ ἀφαιρέσει αὐτὸ τὸ θεμελιωδῶς σημαντικὸ θέμα ἀπὸ τὴν ἡμερήσια διάταξη τῆς Συνόδου, πιστεύοντας στὰ λόγια τοῦ Προκαθημένου τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Ἀργότερα ἀποδείχθηκε ὅτι ὅλα ἦταν ἀπάτη καὶ ψέμα, τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ἔδωσε αὐτοκεφαλία στὴ σχισματικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας μὲ βάση τὸν ἐθνοφιλετισμό. Ὑπενθυμίζουμε ὅτι ὁ ἐθνοφυλετισμὸς καταδικάστηκε δικαίως ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ὄχι μόνο στὴ Σύνοδο τῆς Κωνσταντινούπολης (τὸ 1872), ἀλλὰ καὶ στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης τὸ 2016, ποὺ ἐπιβεβαίωσε τὶς ἀποφάσεις καὶ καταδίκασε τὸν ἐθνοφυλετισμό: «ὡς αἵρεση καὶ δηλητήριο φιδιοῦ ποὺ καταστρέφει τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας». Ἐὰν ἡ Ἐκκλησία σὲ ὅλη τὴν ἱστορία της δὲν εἶχε προσκολληθεῖ στὶς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καὶ Τοπικῶν Συνόδων, δὲν θὰ εἶχε μείνει οὔτε λίθος ἐπάνω σὲ λίθο.
Ὡστόσο, παρὰ ταῦτα, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἀγνόησε τὸ ὑπογεγραμμένο ἔγγραφο καὶ προχώρησε στὴν παραχώρηση αὐτοκεφαλίας στὴ σχισματικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Ἡ ἔκπληξη εἶναι ἀκόμη μεγαλύτερη, γιατί ἡ Κωνσταντινούπολη καὶ οἱ ἀξιωματοῦχοι της ἦταν αὐτοὶ πού, ἐνῶ ἐπιβεβαίωσαν μὲ τὶς ὑπογραφές τους τὴν ἀπόφαση τῆς Μεγάλης Συνόδου τῆς Κρήτης, ὅτι ὁ ἐθνικισμὸς εἶναι αἵρεση, λίγα χρόνια ἀργότερα, ἔδωσαν τὸ αὐτοκέφαλο στὴν λεγόμενη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, καὶ μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἀπειλήθηκε σοβαρὰ καὶ τέθηκε ὑπὸ ἀμφισβήτηση ἡ ἑνότητα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Μὲ ἄλλα λόγια, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης δὲν ἐφάρμοσε ὅσα ὑπέγραψε στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης.
Τὸ ἔργο τῆς «Πανορθόδοξης Συνόδου» στὴν Κρήτη, ἦταν κάθε ἄλλο παρὰ Πανορθόδοξο, λόγῳ τῆς ἀπουσίας τεσσάρων αὐτοκέφαλων ἐκκλησιῶν, δηλαδή: τῆς Ἀντιοχείας, τῆς Γεωργίας, τῆς Βουλγαρίας καὶ τῆς πολυπληθέστερης – Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.
Οἱ Ἐκκλησίες αὐτὲς προσέφυγαν προηγουμένως στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως μὲ αἴτημα νὰ ἀναβληθεῖ ἡ διεξαγωγὴ τῆς Συνόδου. Ὅπως ἀναφέρει ὁ ἱστότοπος «Κωνσταντινούπολη» (Τsargrad.tv), τὸ αἴτημα τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γιὰ μετακίνηση τῆς ἡμερομηνίας ἀγνοήθηκε. Νὰ σημειωθεῖ ὅτι ὁ ἱερέας τῆς Ἀμερικανικῆς Ἀρχιεπισκοπῆς π. Ἀλέξανδρος Καρλοῦτσος ἦταν μέλος τῆς ὀργανωτικῆς ἐπιτροπῆς τῆς «Πανορθόδοξης Συνόδου».
Στὴ ζωντανὴ μετάδοση τῆς συνάντησης μὲ τίτλο «Ρωσικὸς Ἄθως», ποὺ μεταδόθηκε ἀπὸ τὴν τηλεόραση «Κωνσταντινούπολη», οἱ γέροντες τοῦ Ἄθω κάλεσαν τοὺς ἐκπροσώπους τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας νὰ μὴ συμμετάσχουν στὴ Σύνοδο. Ὁ Γέροντας Γαβριήλ, μὲ τὸν ὁποῖο μίλησε ὁ ἀνταποκριτὴς τοῦ «TV Κωνσταντινούπολη», δήλωσε: «Ἡ Πανορθόδοξη Σύνοδο εἶναι παράνομη. Οἱ Ρῶσοι ἐπίσκοποι δὲν εἶναι καλὰ ἐνημερωμένοι». Τὸ ἐρώτημα παραμένει, γιατί ἡ ὀργανωτικὴ ἐπιτροπὴ τῆς «Πανορθόδοξης Συνόδου» παρέμεινε κατηγορηματικὰ ἀρνητικὴ νὰ ἀλλάξει τὴν ἡμερομηνία τῆς συνόδου, τὴν ὁποία ὁρισμένοι διακεκριμένοι Ἀθωνίτες γέροντες τὴν χαρακτηρίζουν γιὰ σχεδὸν ὡς «σύνοδο τοῦ Ἀντιχρίστου»;
Ὡστόσο, ἂν ἀναλογιστοῦμε προσεκτικὰ ποιὰ ἦταν ὅλα τὰ μέλη τῆς ὀργανωτικῆς ἐπιτροπῆς τῆς «Πανορθόδοξης Συνόδου», πολλὰ πράγματα γίνονται πιὸ ξεκάθαρα. Ἀρκεῖ νὰ ἐπισημανθεῖ ἡ παρουσία τοῦ Ἑλληνοαμερικανοῦ ἱερέα π. Ἀλέξανδρου Καρλούτσου, τὸν ὁποῖο ἑλληνικὴ ἐφημερίδα μὲ ἐπιρροή, ἀποκάλεσε «μάτια» τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, γιατί ἀπολαμβάνει τὴν «ἀπεριόριστη ἐμπιστοσύνη» του. Ἡ ἴδια ἐφημερίδα ἀναφέρει ὅτι ὁ ἱερέας π. Ἀλέξανδρος εἶναι μέλος τοῦ Τάγματος τῶν Ἀρχόντων (Τάγμα τοῦ Ἀνδρέα τοῦ Πρωτόκλητου) τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ὅτι βρίσκεται στὴν κλειστὴ λέσχη Leadership 100 καὶ ὑπηρετεῖ ὡς ἐκτελεστικὸς σύμβουλος τῆς Πίστεως (Faith): An Endowment for Orthodoxy and Hellenism. Τὸ ταμεῖο αὐτὸ εἶναι ἐπισήμως ὑπεύθυνο γιὰ τὴ χρηματοδότηση τῆς Ἑλληνορθόδοξης Ἀρχιεπισκοπῆς στὴν Ἀμερική, ἐνῶ ἀνεπίσημα εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς μεσολαβητὲς τῆς ἀμερικανικῆς ἐπιρροῆς στὴν Ἑλλάδα.
Καὶ τώρα ἐρχόμαστε στὶς πιὸ ἐνδιαφέρουσες λεπτομέρειες, δηλαδὴ ὅτι ὁ π. Καρλοῦτσος εἶναι βαθιὰ ἐνσωματωμένος στὴν ἐλὶτ τῆς παγκοσμιοποίησης, σκοπὸς τῆς ὁποίας εἶναι νὰ ἐγκαθιδρύσει μία Νέα Παγκόσμια Τάξη, ποὺ μὲ κανένα τρόπο δὲν μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ὡς στόχος τῆς καθολικῆς Ὀρθοδοξίας. Ἀποδεικνύεται ἐπίσης ὅτι ἔχει καλὲς σχέσεις μὲ τὸν Τζόζεφ Μπάιντεν καὶ τὴ Χίλαρι Κλίντον (μέσῳ τοῦ στενοῦ του φίλου δισεκατομμυριούχου Τζὸν Κατσιματίδη).
Δημοφιλὴς ἑλληνικὴ ἐφημερίδα χαρακτήρισε τὸν π. Καρλοῦτσο ὡς ἕνα ἄνθρωπο ποὺ ἔχει καλὲς ἐπαφὲς μὲ τὸν Λευκὸ Οἶκο καὶ τὸ ἀμερικανικὸ κατεστημένο. Λέγεται ὅτι στὴν ἐνορία του ὑπάρχει εἰδικὸ σχολεῖο, πολιτιστικὸ κέντρο καὶ κέντρο νεότητας μὲ προϋπολογισμὸ περίπου 15 ἑκατομμυρίων δολλαρίων, γεγονὸς ποὺ μαρτυρεῖ ὄχι μόνο τὴ γενναιοδωρία τοῦ ἑλληνικοῦ λόμπι στὶς ΗΠΑ, ἀλλὰ καὶ τὴν εὔνοια τῶν παγκοσμιοποιητῶν ἀπέναντι στὸν π. Καρλοῦτσο καὶ τὰ ἔργα του.
Ἡ ἐφημερίδα ἀποκαλύπτει ὅτι πρόκειται γιὰ τὸν ἄνθρωπο τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ ἔπαιξε καθοριστικὸ ρόλο στὴν ἀνατροπὴ τοῦ δραστήριου Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς Ἰακώβου, ὁ ὁποῖος τὴν περίοδο 1995-1996 προσπάθησε νὰ ἀποσπάση τὴν ἀρχιεπισκοπὴ ἀπὸ τὴ δικαιοδοσία τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καὶ νὰ τὴν καταστήσει αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία.
Ὡστόσο, ἄλλη ἐφημερίδα σημειώνει ὅτι ὁ π. Καρλοῦτσος ἐνημέρωσε ἐγκαίρως τὸν Πατρ. Βαρθολομαῖο γιὰ τὴ σχεδιαζόμενη ἔξοδο τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς ἀπὸ τὴ δικαιοδοσία τοῦ Φαναρίου, γι’ αὐτὸ καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἰάκωβος ἦταν κάποιες φορὲς ἀπαξιωμένος ἀπὸ τὰ ΜΜΕ. Ἔτσι ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος διατήρησε μία σημαντικὴ πηγὴ χρηματοδότησης καὶ ἐπιρροῆς – τὴν Ἀμερικανικὴ Ἀρχιεπισκοπή. Σὲ κάθε περίπτωση, ὁ π. Καρλοῦτσος παρέμεινε ὁ «γκρίζος» ἐξέχων τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἕνας σταθερὸς κρίκος μεταξὺ τοῦ ἀμερικανικοῦ κατεστημένου καὶ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Φυσικὰ τέτοιες ἱστορίες δὲν συμβαίνουν στὸ ἔδαφος τῶν ΗΠΑ, τῶν ὁποίων οἱ ἀρχὲς δίνουν ἰδιαίτερη σημασία στὴ θρησκευτικὴ πολιτική, χωρὶς τὴν ἄμεση συμμετοχὴ εἰδικῶν ὑπηρεσιῶν.
Εἶναι ἐνδιαφέρον ὅτι ὁ π. Καρλοῦτσος, ὡς «γκρίζος» ἐξέχων, συμμετεῖχε ἐπίσης στὴ σύνδεση Ἑλλήνων δισεκατομμυριούχων καὶ πολιτικῶν μὲ τὶς ἀμερικανικὲς πολιτικὲς ἐλίτ. Γιὰ παράδειγμα, συνέδεσε τὸν πρώην πρωθυπουργὸ τῆς Ἑλλάδας Κωνσταντῖνο Μητσοτάκη (1990-1993) μὲ τὴν οἰκογένεια Μπούς.
Σημαντικὸ ρόλο ἔπαιξε καὶ στὴ δημιουργία τῶν ἐπαφῶν τοῦ Τσίπρα μὲ τὶς ΗΠΑ. Ἂν καὶ ἀρχικὰ ὁ Ἀλέξης Τσίπρας λειτουργοῦσε ὡς ἀντίπαλος τῶν ΗΠΑ καὶ ὀργάνωσε ἀντιαμερικανικὲς διαδηλώσεις, τελικὰ συμφώνησε νὰ ἀλλάξει τὸν πολιτικό του προσανατολισμὸ μὲ ἀντάλλαγμα τὶς ὑποσχεθεῖσες ἐπενδύσεις.
Ὁ ἑλληνικὸς λαὸς ὑποστήριξε σχεδὸν ὁμόφωνα τὸν Τσίπρα στὸ δημοψήφισμα, λέγοντας κατηγορηματικὰ «Ὄχι» στὴ δικτατορία τῆς «Τρόικας», ἀλλὰ στὴ συνέχεια, ὑπὸ τὴν ἐπιρροὴ τοῦ ἀμερικανικοῦ πρακτορείου, ὁ Τσίπρας ἔκανε ὑποχωρήσεις, προδίδοντας τὴν ψῆφο τοῦ λαοῦ.
Ὁ τουρκικὸς Τύπος ἀνέφερε ὅτι ὁ π. Καρλοῦτσος γνώριζε καλὰ ἐπίσης τὸν Φετουλὰχ Γκιουλέν, τὸν ἡγέτη τῆς τουρκικῆς ἰσλαμιστικῆς αἵρεσης, ὁ ὁποῖος ζοῦσε στὶς ΗΠΑ καὶ ἦταν συνεργάτης τῶν εἰδικῶν ὑπηρεσιῶν τῶν ΗΠΑ. Σημαίνει δηλαδὴ ὅτι δύο σχεδὸν ἀνοικτὰ ἐχθρικὲς χῶρες -Τουρκία καὶ Ἑλλάδα- στὴ σφαῖρα τῆς θρησκευτικῆς πολιτικῆς, ἐλέγχονται κρυφὰ ἀπὸ ἕνα κέντρο – τὶς ΗΠΑ. Ὅπως βλέπουμε, οἱ ὑποταγμένοι στὸ Φανάρι ἐποπτεύονταν ἀπὸ τὸν π. Καρλοῦτσο καὶ οἱ Τοῦρκοι ἰσλαμιστὲς ἀπὸ τὸν Γκιουλέν.
Ὅλα τὰ ἀναφερόμενα βιογραφικὰ στοιχεῖα, ἑνὸς ἀπὸ τὰ ἡγετικὰ μέλη τῆς ὀργανωτικῆς ἐπιτροπῆς τῆς «Συνόδου τῆς Κρήτης», ὁδηγοῦν σὲ βάσιμες ὑποψίες ὅτι πίσω ἀπὸ τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης βρίσκονταν ἀμερικανικὲς γεωπολιτικὲς δομές, ἐνῶ ὁ π. Ἀλέξανδρος Καρλοῦτσος, σὲ αὐτὸ τὸ σχῆμα μέσῳ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως – ἦταν ἁπλῶς ἀγωγὸς καὶ λομπιστὴς γιὰ τὰ συμφέροντα τῶν ΗΠΑ.
Δὲν ἦταν τυχαῖοι οἱ φόβοι πολλῶν γερόντων, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τῶν γερόντων τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ποὺ χαίρουν μεγάλου σεβασμοῦ στὸν ὀρθόδοξο κόσμο. Οἱ ἱεροκήρυκες τῆς ἐκκλησιαστικῆς ὀρθοδοξίας, γνωρίζοντας γιὰ τὴ φιλελεύθερη-καινοτόμο θέση ἑνὸς σημαντικοῦ μέρους τοῦ κλήρου τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, πίστευαν δικαιολογημένα ὅτι ἡ Σύνοδος στὴν Κρήτη θὰ μποροῦσε νὰ γίνει κάτι ἀνάλογο μὲ τὴν Παπικὴ Β΄ Σύνοδο τοῦ Βατικανοῦ, ἡ ὁποία ἀναμόρφωσε τὴ Παπικὴ «ἐκκλησία», σύμφωνα μὲ τὸ φιλελεύθερο πνεῦμα τοῦ αἰώνα μας. Οἱ κύριοι φόβοι προῆλθαν ἀπὸ τὸ ἐνδεχόμενο ὅτι ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης θὰ υἱοθετοῦσε οἰκουμενιστικὲς θέσεις, σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία θὰ ἔπρεπε νὰ ἐπιδιώξει συμβιβαστικὴ προσέγγιση μὲ τὶς αἱρετικὲς κοινότητες.
Ἡ τελευταία ἐξέλιξη τῶν γεγονότων μᾶς ἔπεισε γιὰ τὴν ὀρθότητα τῆς ἀπόφασης τῶν τεσσάρων Ὀρθοδόξων αὐτοκέφαλων ἐκκλησιῶν νὰ μὴ συμμετάσχουν σὲ μία τέτοια «Ὀρθόδοξη Σύνοδο». Εἰδικὰ μετὰ τὴν ἐπιστολὴ ποὺ ἔστειλε ἡ Οὐκρανικὴ Βουλὴ στὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως γιὰ τὴν ἀναθεώρηση τοῦ Τόμου, ποὺ ἐκδόθηκε τὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 17ου αἰώνα, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία οἱ ὀρθόδοξες ἐπισκοπὲς στὸ ἔδαφος τῆς σύγχρονης Οὐκρανίας ἦταν ὑποτεταγμένες στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας.
Στόχος αὐτῆς τῆς πρωτοβουλίας ἦταν νὰ ἐμβαθύνει τὸ ἐκκλησιαστικὸ σχίσμα στὴν Οὐκρανία καὶ νὰ δημιουργήσει τὴν λεγόμενη νέα αὐτοκέφαλη Περιφερειακὴ Ἐκκλησία – σχισματικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, δηλαδὴ νὰ δημιουργηθεῖ μία ἐθνικιστικὴ αἵρεση, ἡ ὁποία θὰ ἔκρυβε τὴ ρωσοφοβικὴ πολιτική της δραστηριότητα, πίσω ἀπὸ τὶς ὀρθόδοξες τελετουργίες.
Ἐπίσης, οἱ πρόσφατες διαδηλώσεις στὸ Περιστέρι στὴν Ἀθήνα ἔδειξαν τὴ διάθεση τοῦ ἑλληνορθόδοξου λαοῦ ὅσον ἀφορᾶ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, τὸν ὁποῖο ὑποδέχθηκαν μὲ κραυγές: «Θέλουμε οἰκουμενικό, καὶ ὄχι φιλοπαπικὸ πατριάρχη, καθὼς καὶ – ΟΧΙ Πάσχα μὲ αἱρετικούς»!
Βελιγράδι, 6/12/2024