3. Ότι τάχα γεννιέται κανείς μ’ αυτό!
Ο ι. Χρυσόστομος, αναφερόμενος στους κατοίκους των Σοδόμων, που ως γνωστόν όταν είδαν άνδρες (που ήταν άγγελοι) να μπαίνουν στο σπίτι του Λωτ, ζήτησαν όλοι, νέοι και γέροντες, να ασελγήσουν σε βάρος τους, σχολιάζει τα γεγονότα απ’ τα οποία προκύπτει σαφέστατα πως το πάθος της ομοφυλοφιλίας δεν είναι κάτι που προέρχεται απ’ τη φύση, πως γεννήθηκαν κάποιοι έτσι, όπως διατείνονται οι ομοφυλόφιλοι, αλλά πως είναι πάθος επίκτητο και μάλιστα εξαιρετικά αμαρτωλό! Ας το δούμε…
«Όταν επρόκειτο (ο Θεός) να ρίξει εναντίον των Σοδομιτών τους φοβερούς κεραυνούς του και να εξαφανίσει λαούς και πόλεις απ’ τη χώρα μ’ εκείνη τη φοβερή φλόγα, όταν έριχνε στη γη την καινούργια και παράξενη εκείνη βροχή, που ήταν πιο φρικτή απ’ την πρώτη (δηλ. του κατακλυσμού) που μόνο ο ήλιος είχε δει επειδή ήταν τέτοιο το γεγονός, προτού να επιβάλει την τιμωρία αυτή, έδειξε σε μας την κακία εκείνων που επρόκειτο να τιμωρηθούν, παρουσιάζοντας τα ίδια τα αμαρτήματά τους.
Γι’ αυτό λοιπόν έστειλε τους αγγέλους, όχι μόνο για να βγάλουν έξω απ’ την πόλη τον Λωτ, αλλά για να σου δείξουν την παρανομία εκείνων, πράγμα βέβαια που και έγινε.
Γιατί, επειδή τους υποδέχτηκε ο Λωτ, πολιορκούσαν όλοι το σπίτι αυτού που τους φιλοξένησε, αφού το περικύκλωσαν. Kαι τους οδηγούσε στην πολιορκία αυτή αφύσικος έρωτας και επιθυμία παράνομης σαρκικής επαφής, που ξεπερνούσε τα όρια και της φύσεως και της ηλικίας τους.
Γιατί δεν είχαν περικυκλώσει το σπίτι μόνο νεαροί, αλλά και ηλικιωμένοι. Kι ούτε τα άσπρα μαλλιά τους κατέστειλαν τη λύσσα, ούτε τα γηρατειά τους έσβησαν τη μανία τους, αλλά μπορούσε κανείς να δει ναυάγιο μέσα σε λιμάνι, στα γηρατειά παράνομη επιθυμία.
Kαι δεν σταμάτησαν ούτε σ’ αυτό το σημείο της παρανομίας, αλλά, ενώ ο Λωτ τους υποσχόταν ότι θα τους παραδώσει τις θυγατέρες του, δεν απομακρύνονταν, αλλά επέμεναν λέγοντας, ότι δεν θα φύγουν, αν πρώτα δεν πάρουν και τους άνδρες. Και απειλούσαν ότι θα προξενήσουν μεγάλα κακά σ’ αυτόν που υποσχόταν να τους παραδώσει τις θυγατέρες του, για να περισώσει την τιμή των ξένων.
Eίδες ότι πρώτα έδειξε από όλες τις πλευρές την κακία των Σοδομιτών και έπειτα πρόσθεσε την τιμωρία;»
[Απ’ την Ομιλία του «ΕΙΣ ΤΟΝ ΗΛΙΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΗΡΑΝ»]