«Ἐγώ καὶ ὁ Πατὴρ ἕν ἐσμέν».
(Ἰω. ι΄30)
Ὁμοούσιον τῷ Πατρί. Ἐὰν λοιπὸν εἶναι ἕνας ὁ Θεός, καὶ Αὐτὸς εἶναι Πατέρας, ἑπομένως εἶναι Πατέρας ἑνὸς καὶ ὁμοουσίου Υἱοῦ. Διότι ὁ Υἱὸς εἶναι μονογενής. Ὁπότε δικαίως ὁ Υἱὸς λέγεται ὁμοούσιος, καὶ ἀληθινὰ Θεός, καὶ ὄχι ἄλλης οὐσίας. Ἐπειδὴ πῶς θὰ εἶναι Υἱὸς ἐὰν εἶναι ἄλλης οὐσίας ἀπὸ τὸν Πατέρα ποὺ τὸν γέννησε;
Ἁγίου Συμεὼν Θεσσαλονίκης