Πρωτοπρεσβύτερος
Πέτρος Χίρς (στό ἑξῆς: π. Πέτρος): Σήμερα στήν ἐκπομπή μας «Τό Ὀρθόδοξο
Ἦθος» τό πρῶτο μέρος τῆς συνέντευξής μας μέ τόν π. Σάββα Ἁγιορείτη. Καί
θά ἀσχοληθοῦμε μέ τέσσερα θέματα:
- Κυτταρικές σειρές ἀπό ἐκτρωμένα ἔμβρυα στήν παραγωγή ἐμβολίου
- Ἡ στάση Ὀρθοδόξων Βιοηθικῶν γιά τήν χρήση τῶν κυττάρων στά φάρμακα
- Ἡ ἀπαγόρευση τῶν ἀνεμβολιασμένων στούς ναούς καί
- Ἡ ἀλλαγή πού παρατηρεῖται σέ πολλούς ἐμβολιασμένους.
Εἴμαστε
εὐγνώμονες στόν Θεό π. Σάββα, πού μᾶς ἀξιώσε πάλι νά βρεθοῦμε καί νά τά
ποῦμε.. δύο λόγια γιά τό καλό τῶν συνανθρώπων μας, ὅσο μποροῦμε νά
βοηθήσουμε στόν ἀγώνα τους. Εὐχαριστοῦμε πολύ πού ἤρθατε στό κάλεσμά μας
καί εἴμαστε ἐδῶ μαζί.
Πατήρ
Σάββας Ἁγιορείτης (στό ἑξῆς: π. Σάββας): Καί ἐγώ εὐχαριστῶ γιά τήν τιμή
πού μοῦ κάνετε μέ τήν πρόσκληση, τόν Πανάγιο Τριαδικό Θεό πρῶτα ἀπ’ ὅλα
καί μετά καί σᾶς.
π.
Πέτρος : Δόξα τῷ Θεῷ! Καί οἱ δυσκολίες -ἑνάμισης χρόνος πέρασε πού σᾶς
εἴδαμε τελευταία φορά- καί βέβαια οἱ δυσκολίες, ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε,
συνεχίζουνε καί πολύ! Ὁ κόσμος ψάχνει παρηγορία ἀλλά καί ἀπαντήσεις. Καί
ἔχουμε πολλές ἐρωτήσεις ἀπό τούς πιστούς στό ἐξωτερικό. Δέν ἔχουμε
καμία σειρά.. ἐδῶ πέρα θά σᾶς πῶ καί ὁ Θεός νά μᾶς φωτίσει, βῆμα-βῆμα νά
προσπαθοῦμε ν΄ ἀπαντήσουμε.
Ἔχουμε
στό ἐξωτερικό, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, δυστυχῶς, ἔχει δώσει πολλή
ἐξουσία, ὅπως φαίνεται παντοῦ, στόν ἐπιστήμονα. Σχεδόν ἀκολουθοῦμε,
κλῆρος καί λαός, τούς ἐπιστήμονες καί τήν ὀρθολογιστική προσέγγιση τῶν
πραγμάτων. Καί λένε ὅτι μέ κάποιο τρόπο, ὅτι παρά.. γνωστό εἶναι ὅτι
αὐτά τά ἐμβόλια ἔχουν γίνει χρησιμοποιώντας τά κύτταρα ἐκτρωθέντων
ἐμβρύων-παιδιῶν, ὅτι ἠθικά δέν μᾶς ἐμποδίζει αὐτό νά τό πάρουμε καί
μάλιστα ὅτι θά ὠφεληθοῦμε πολύ ἀπό τά ἐμβόλια! Τί ἔχουμε ἀπό τήν
Πατερική Παράδοση καί τήν μαρτυρία τῶν Ἁγίων νά ποῦμε γιά αὐτή τήν
στάση;
π.
Σάββας : Ναί.. Εὐχαριστῶ πολύ γιά τήν ἐρώτηση. Ἔχουμε νά ποῦμε αὐτό πού
λέει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: ὅτι ὁ Χριστιανός μέ τρεῖς τρόπους
συμμετέχει στό κακό πού κάνει ὁ ἄλλος, ὁ πλησίον του. Ὁ πρῶτος τρόπος
εἶναι ὅταν τόν βοηθᾶ. Κάνει κάποιος, ἄς ποῦμε, μία ἔκτρωση καί ὁ ἄλλος
τόν συνοδεύει, τόν βοηθᾶ χρηματικά κ.λ.π. Ὁ δεύτερος τρόπος εἶναι ὅταν
κανείς δέν συμπράττει, δέν βοηθᾶ στό κακό πού κάνει ὁ πλησίον του, ἀλλά
τόν ἐπαινεῖ, τοῦ λέει, ναί.. καλά κάνεις, πολύ καλά καί μπράβο σου! Πάλι
κάνει τό ἴδιο σφάλμα. Δηλαδή τό ἴδιο ἁμάρτημα πού κάνει αὐτός πού
πράττει τό κακό, τό κάνει καί ὁ ἄλλος πού τόν ἐπαινεῖ καί λέει, μπράβο,
καλά κάνεις. Καί ἡ τρίτη περίπτωση συμμετοχῆς στό κακό πού κάνει ὁ
ἄλλος, εἶναι ὅταν κανείς δέν συμπράττει, δέν βοηθάει δηλαδή στό κακό,
δέν ἐπαινεῖ, ἀλλά σιωπᾶ. Ἐνῶ βλέπει τόν ἄλλον ν’ ἁμαρτάνει, νά κάνει τό
κακό, δέν λέει τίποτα. Τόν ἀφήνει νά τό κάνει. Καί σέ αὐτή τήν
περίπτωση, λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ὁ Ἅγιος Νικόδημος συγκεκριμένα, κάνεις
τό ἴδιο λάθος, συμμετέχεις δηλαδή ἐσύ ἐνεργά στήν ἁμαρτία τοῦ ἄλλου.
Τώρα
στό συγκεκριμένο θέμα τῶν ἐμβολίων ἔχουμε τήν πρώτη περίπτωση.
Συμπράττουμε καί συνευδοκοῦμε στό ἔγκλημα αὐτό, τό ὁποῖο ἀποδεδειγμένα
γίνεται. Καί εἶναι πολλαπλοί φόνοι ἐμβρύων, τά ὁποῖα ἐκτρώνονται μέ
αὐτόν τόν σκοπό καί γιά αὐτόν τόν σκοπό, δηλαδή γιά τήν παραγωγή αὐτῶν
τῶν ἐμβολίων, διαβολίων θά λέγαμε καλύτερα, γιατί; Οἱ ἴδιοι αὐτοί οἱ
ἐπιστήμονες πού τά κατασκευάζουν, μᾶς λένε ὅτι, εἴτε στό στάδιο τοῦ
πειραματικοῦ ἐλέγχου εἴτε στό στάδιο τῆς παραγωγῆς, χρησιμοποιοῦνται
κυτταρικές σειρές, οἱ ὁποῖες παράγονται -θά τολμοῦσα νά πῶ- μέ ἕναν
φρικώδη τρόπο!
Νά
τό πῶ λίγο, γιά νά καταλάβουμε πόσο φοβερή εἶναι ἡ συμμετοχή μας, -ὅταν
κάνουμε αὐτό τό ἐμβόλιο- σ’ αὐτό τό ἔγκλημα. Πόσο μεγάλη ἁμαρτία
εἶναι.. Βρίσκουνε ταλαίπωρες ὑπάρξεις, γυναῖκες μέ ψυχιατρικά προβλήματα
ἤ φυλακισμένες, τίς ἀφήνουν ἔγκυες, καί στόν τρίτο-τέταρτο μήνα μέ
προγραμματισμένη ἔκτρωση, ἡ ὁποία γίνεται μέ καισαρική (γιά νά εἶναι
στεῖρο τό ἔμβρυο, νά μήν ἔχει μικρόβια), ἀφαιροῦν τό ἔμβρυο καί,
συνήθως, μαζί καί τήν μήτρα ἀπό τήν γυναίκα. Ὁπότε ἡ γυναίκα γίνεται
στείρα αὐτομάτως. Καί τό διαμελίζουν ζωντανό γιά νά τοῦ πάρουν τά
διάφορα ὄργανα! Γιατί βεβαίως, ἄν εἶναι νεκρό τό ἔμβρυο, εἶναι ἄχρηστα
τά ὄργανα καί φυσικά δέν μποροῦν νά πάρουν τά κύτταρα ἀπό τά ὄργανα τά
συγκεκριμένα, λ.χ. ἀπό τούς νεφρούς, γιά νά παράξουν τίς κυτταρικές
λεγόμενες σειρές∙ οἱ ὁποῖες κυτταρικές σειρές χρησιμοποιοῦνται, ξαναλέω,
εἴτε γιά νά ἐλεγχθεῖ πειραματικά τό ἐμβόλιο εἴτε γιά νά παραχθεῖ.
Καί
ὡς ἀποτέλεσμα ὅλης αὐτῆς τῆς φρικώδους διαδικασίας ἔχουμε, ἐκτός τῶν
ἄλλων, νά παραμένουν μέσα στά συστατικά καί κυτταρικά στοιχεῖα ἀπό τά
ἀνθρώπινα ἔμβρυα! Ὁπότε μιλᾶμε καί γιά μιά μορφή, θά τολμούσαμε νά τό
ποῦμε, κανιβαλισμοῦ, ἔτσι; Ὅταν κάποιος παίρνει τό ἐμβόλιο καί τό βάζει
μέσα του, παίρνει καί ἀνθρώπινα κυτταρικά στοιχεῖα, ἀνθρώπους δηλαδή,
οὐσιαστικά ἀνθρώπινες σάρκες!
Καί
αὐτό βεβαίως δέν εἶναι ἐπιστημονική φαντασία. Τό ὁμολογοῦν, ξαναλέω, οἱ
ἴδιοι αὐτοί πού τά κατασκευάζουν. Γιά παράδειγμα, ὅποιος θέλει, μπορεῖ
νά ἀναζητήσει στό διαδίκτυο τό ὄνομα «Plotkin». Εἶναι ἕνας ἀπό τούς
κατασκευαστές μιᾶς συγκεκριμένης κυτταρικῆς σειρᾶς, πού ὁ ἴδιος
ὁμολογεῖ, σέ ἔνορκη κατάθεσή του, πού κρατάει ἐννέα ὧρες -τό 2018 ἔγινε
αὐτή, ἐνόψει ἑνός δικαστηρίου πού ἀντιμετώπιζε- ὁμολογεῖ ὅτι γιά νά
παράξει μιά κυτταρική σειρά χρησιμοποιήθηκαν 76 ἔμβρυα!
Εἶναι
κάτι ἀντίστοιχο μέ αὐτό πού γίνεται στήν λεγόμενη δωρεά ὀργάνων. Πού
ξέρουμε πολύ καλά, ὅτι γιά νά μπορεῖ νά χρησιμοποιηθεῖ ἕνα ὄργανο καί νά
τοποθετηθεῖ στόν δέκτη ἀπό τόν δότη, πρέπει ὁ δότης νά εἶναι ζωντανός,
νά χτυπάει ἡ καρδιά του. Καί γι’ αὐτό οἱ λεγόμενοι ἐπιστήμονες ἐφηῦραν
τόν ἐγκεφαλικό θάνατο -πού δέν εἶναι θάνατος γιατί ἡ καρδιά χτυπάει-
ἔτσι ὥστε νά μποροῦν νά παίρνουν τά ὄργανα ἐνῶ εἶναι ἀκόμα ζωντανός ὁ
ἄνθρωπος! Καί φυσικά ὁ δότης φονεύεται, ὅταν τοῦ πάρεις τήν καρδιά
παράδειγμα, ἤ ὁλόκληρο τό ἧπαρ, γιά νά ζήσει ὁ δέκτης∙ τό ὁποῖο εἶναι
πράγμα ἠθικά ἀπαράδεκτο, νά σκοτώνεις κάποιον, ἔστω καί ἕναν, γιά νά
ζήσεις ἐσύ!
Ἔτσι
εἶναι ἠθικά ἀπαράδεκτο καί τώρα νά φονεύουμε ἔμβρυα, γιά νά ζήσουμε
ἐμεῖς.. πού δέν θά ζήσουμε.. αὐτό εἶναι ἄλλο θέμα βέβαια.. Μᾶς τό λένε
πολλοί γιατροί, ὅτι αὐτό δέν εἶναι ἐμβόλιο, ἀλλά εἶναι προϊόν γενετικῆς
τεχνολογίας. Οὐσιαστικά μιλᾶμε γιά μία γενετική «θεραπεία» τοῦ
παγκόσμιου πληθυσμοῦ, πού ἔχει ὡς τελικό σκοπό τόν λεγόμενο μετάνθρωπο,
δηλαδή τήν ἀλλοίωση τοῦ ἀνθρώπινου DNA. Οἱ ἴδιοι οἱ ἐπιστήμονες ἀπό πολύ
νωρίς προειδοποίησαν ὅτι θά ἔχουμε μεταλλάξεις, θά ἀλλάξει τό ἀνθρώπινο
DNA.
Ξαναγυρίζω
στό θέμα αὐτό, τῆς ἠθικῆς εὐθύνης. Συμμετέχουμε λοιπόν, ὅσοι παίρνουν
τό ἐμβόλιο, δίνοντας ἐκτός τῶν ἄλλων καί τά χρήματά μας μέσω τοῦ κράτους
μας στούς παρασκευαστές αὐτῶν τῶν «προϊόντων ἐγκλήματος», ὅπως πολύ
ὡραῖα τά χαρακτήρισε ὁ π. Στυλιανός Καρπαθίου, καί στίς συνεντεύξεις του
καί ἔχει γράψει καί δύο πολύ ἐμπεριστατωμένες ἐπιστολές στήν Ἱερά
Σύνοδο, πού ἀποδεικνύουν ἀκριβῶς αὐτά πού λέμε μέ ἐπιστημονικά στοιχεῖα
καί παραπομπές, ὅτι ὅλα τά ἐμβόλια πού κυκλοφοροῦν -τουλάχιστον αὐτά πού
γνωρίζουμε ἐμεῖς ἐδῶ στήν Ἑλλάδα, πού κυκλοφοροῦν- ὅλα ἔχουν
χρησιμοποιήσει, εἴτε στό στάδιο τῆς παραγωγῆς εἴτε στό στάδιο τοῦ
πειραματικοῦ ἐλέγχου, κυτταρικές σειρές (οἱ ὁποῖες εἴπαμε πώς παράγονται
μέ αὐτόν τόν φρικώδη τρόπο).
Ἄρα
μιλᾶμε γιά μιά συνενοχή σέ φόνους, σέ πολλαπλούς φόνους, τό ὁποῖο
πράγμα εἶναι φυσικά ἀπαράδεκτο γιά τόν Χριστιανό. Καί μόνο αὐτό εἶναι
ἐμπόδιο γιά νά προχωρήσει ἕνας Χριστιανός καί νά κάνει αὐτό τό ἐμβόλιο
(ὅπως τό λέμε).
π.
Πέτρος : Πάτερ, μία δικαιολογία πού ἀκοῦμε ἀπό ἀνθρώπους πού λένε ὅτι
εἶναι ἐπιστήμονες βιοηθικῆς ὀρθόδοξοι, μᾶς παρουσιάζουν ὅτι ἡ ὀρθόδοξη
θέση εἶναι τό ἑξῆς: ὅτι αὐτά τά κύτταρα, οἱ σειρές, χρησιμοποιοῦνται γιά
πολλά προϊόντα σήμερα καί ἄλλα πράγματα πού ἔχουν πάρει δεκαετίες. Ἄρα,
εἶναι ἀναπόφευκτα. Δέν μποροῦμε νά ξεφύγουμε. Ἄρα δέν γίνεται νά
διαμαρτυρηθοῦμε, γιατί εἶναι τόσο δεδομένα, στά δεδομένα ἄς ποῦμε πού
παράγουν ὅλα αὐτά τά προϊόντα.. πού σηκώνουμε τά χέρια καί λέμε,
εὐλόγησον, Θεέ μου, συγχώρεσέ μας, ἀλλά δέν ἔχουμε ἄλλη ἐπιλογή. Τί λέτε
γιά αὐτή τήν ἰδέα;
π.
Σάββας : Αὐτό δέν στέκει, διότι μπορεῖ νά ὑπάρχουν προϊόντα πού ἔχουν
παραχθεῖ μέσω κυτταρικῶν σειρῶν μέχρι τώρα, ἀλλά δέν γνωρίζαμε γι’ αὐτά.
Εὐδόκησε ὁ Θεός καί μάθαμε γιά ὅλες αὐτές τίς περιπτώσεις καί γιά ἄλλα
φάρμακα καί γιά ἄλλα προϊόντα, τά ὁποῖα χρησιμοποιοῦν οἱ κατασκευαστές
τους τέτοιες κυτταρικές σειρές ἀπό ἐκτρωμένα ἔμβρυα καί φυσικά ὁ
Χριστιανός σέ καμιά περίπτωση, τώρα πού τό γνωρίζει, δέν πρόκειται νά τά
χρησιμοποιήσει αὐτά. Δέν δικαιολογεῖται νά ποῦμε ὅτι ἐπειδή ὑπάρχει καί
σέ ἄλλα προϊόντα, ἄρα θά τό πάρουμε καί τό ἐμβόλιο! Γιατί καί ἐκεῖνα τά
παίρναμε μέχρι τώρα, γιατί δέν γνωρίζαμε ὅτι εἴχανε χρησιμοποιηθεῖ
κυτταρικές σειρές ἀπό ἐκτρωμένα ἔμβρυα. Τώρα πού τό γνωρίζουμε, φυσικά
καί ἐκεῖνα θά τά ἀποκλείσουμε. Καί ὅσο εἶναι δυνατόν ἀνθρωπίνως, θά
πρέπει νά ἐρευνήσουμε νά δοῦμε ποιές ἑταιρεῖες καί ποιά προϊόντα, εἴτε
φαρμακευτικά, ἰατρικά, ἐμβόλια κ.λ.π. παιδικά ἐμβόλια, ἤ καί τροφές
ἀκόμα, ἔχουνε χρησιμοποιήσει τέτοια ἀνθρώπινα κύτταρα.
π.
Πέτρος : Πῶς θά χαρακτηρίζαμε πνευματικά αὐτή τήν στάση; Γιατί μοῦ
φαίνεται ὅτι ἕνας ἄνθρωπος γιά νά πεῖ αὐτό, μᾶλλον κάτι τοῦ λείπει,
μᾶλλον φόβος Θεοῦ.. γιά νά πεῖ ὀρθολογιστικά.. ἔ, τί νά κάνουμε;.. ἄς
τήν κάνουμε τήν ἁμαρτία, ἀφοῦ δέν ξεφεύγουμε σήμερα ἀπό τήν ἁμαρτία..
Κάτι τοῦ λείπει πνευματικά.. Φόβος Θεοῦ ὁπωσδήποτε!
π.
Σάββας : Ὁπωσδήποτε λείπει ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ. Γίνεται μία κατάλυση τῆς
χριστιανικῆς ἠθικῆς. Σάν νά μήν ὑπάρχει πλέον χριστιανική ἠθική καί «ὁ
σκοπός ἁγιάζει τά μέσα», τό ὁποῖο εἶναι ἰησουιτικό ἤ αἱρετικό δόγμα. Ὁ
σκοπός δέν ἁγιάζει τά μέσα. Τό καλό δέν εἶναι καλό, ἄν δέν γίνει μέ καλό
τρόπο, μᾶς λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες.
π.
Πέτρος : Καί πολλοί Πατέρες τό λένε αὐτό.. Νομίζω καί ὁ Ἅγιος Γρηγόριος
ὁ Θεολόγος καί ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος, εἶναι δεδομένη πατερική….
π.
Σάββας : Βεβαίως, ὅλοι οἱ Πατέρες συμφωνοῦν σ’ αὐτό. Δέν μπορεῖ, γιά
παράδειγμα, νά κλέψεις καί μετά νά δίνεις ἐλεημοσύνη ἀπό τά κλεμμένα.
Αὐτό εἶναι ἀπαράδεκτο γιά τόν Θεό! Δέν μπορεῖ νά σκοτώνεις γιά νά ζήσεις
ἐσύ, νά σκοτώσεις κάποιον ἄλλον ἄνθρωπο, νά ἀφαιρέσεις ζωή! Σέ καμιά
περίπτωση αὐτό δέν εἶναι ἠθικά ἀποδεκτό. Ὁ σκοπός, ὅσο καλός κι ἄν
εἶναι, ποτέ δέν ἁγιάζει τό μέσον γιά νά ἐπιτευχθεῖ αὐτός ὁ σκοπός. Ὅπως
ἐπίσης καί ἄν ἡ περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα, πολλοί ἤ σχεδόν ὅλοι ἤ καί ὅλοι,
ἁμαρτάνουν, αὐτό δέν δικαιολογεῖ νά ἁμαρτάνουμε κι ἐμεῖς. Ἐπειδή ὅλοι ἤ
πάρα πολλοί σήμερα χρησιμοποιοῦνε τέτοια προϊόντα καί ὑπάρχει καί
πληθώρα τέτοιων προϊόντων, τά ὁποῖα ἔχουνε κατακλύσει ἄς ποῦμε τή ζωή
μας, αὐτό δέν μᾶς δικαιολογεῖ νά τά χρησιμοποιοῦμε. Θά ψάξουμε νά βροῦμε
προϊόντα πού δέν ἔχουνε τέτοια κυτταρικά στοιχεῖα.
Καί
μία ἀπόδειξη πλέον, νά τό ποῦμε κι αὐτό, ὅπως ἀποκάλυψε ὁ π. Στυλιανός
Καρπαθίου, ὅτι ὁ Π.Ο.Υ., ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμός Ὑγείας, ἔχει θέσει
ἀνώτατο ὅριο περιεκτικότητας σέ ἀνθρώπινα κυτταρικά στοιχεῖα στά
ἐμβόλια, πού σημαίνει ὅτι ὅλα τά ἐμβόλια ἔχουνε τέτοια στοιχεῖα, αὐτά τά
συγκεκριμένα γιά τόν ἰό αὐτό, ἐκτός φυσικά ἀπό κάποια πού παράγονται
ὄχι μ’ αὐτόν τόν τρόπο -μιλᾶμε γιά τά ἐμβόλια πού παράγονται μέ αὐτόν
τόν τρόπο, χρησιμοποιώντας τά ἔμβρυα, τά ὁποῖα εἴπαμε εἶναι τά πλεῖστα
σήμερα πού κυκλοφοροῦν- ἔχει θέσει ἕνα ἀνώτατο ὅριο, πού σημαίνει ὄτι
ὑπάρχει! Ἁπλῶς, λέει ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμός, θά ἔχετε μέχρι αὐτό τό
ὅριο περιεκτικότητα σέ ἀνθρώπινα στοιχεῖα. Ἄρα, ἔμμεσα πλήν σαφῶς,
παραδέχονται, καί ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμός Ὑγείας παραδέχεται, ὅτι
ὑπάρχουν τέτοια κυτταρικά στοιχεῖα ἀνθρώπινα μέσα στά ἐμβόλια.
π.
Πέτρος : Τώρα, προχωρᾶμε καί ἀκοῦμε, γιατί ἀρκετοί, καί ἱερεῖς καί
ἀρχιερεῖς, μᾶς λένε ὅτι ὄχι μόνο δέν εἶναι κακό τό ἐμβόλιο, γιά αὐτόν
τόν λόγο πού λέμε, ἀλλά εἶναι πολύ καλό, εἶναι «δῶρο Θεοῦ», τό ἔχουμε
ἀκούσει αὐτό. Πιθανόν ἔχουν ἄγνοια, δέν ξέρουν πολλά ἀπό αὐτά πού
κυκλοφοροῦν.. καί μέ τήν παλιά ἱστορία τῶν ἐμβολίων, ξέρω ’γώ πόσα
χρόνια.. καί τώρα λένε, ὅτι σέ κάποια μέρη τοῦ κόσμου, ἀκόμα καί στήν
Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἀκούγεται τό ἑξῆς, ἤ γίνεται ἤ θά γίνει σύντομα τό
ἑξῆς: δέν μπορεῖτε νά μπεῖτε στόν ναό, ἄν δέν εἶστε ἐμβολιασμένος. Ἄρα,
οἱ μή ἐμβολιασμένοι θά εἶναι ἀπ’ ἔξω. Καί ἡ ἐρώτηση, πού πολλοί πιστοί
λένε, στήν Αὐστραλία πού γίνεται αὐτό, «τί νά κάνουμε; πῶς θα ζοῦμε
πνευματικά; πῶς θά κοινωνήσουμε;..». Καί πῶς γίνεται, οἱ κληρικοί οἱ
ὀρθόδοξοι νά ἔχουν αὐτή τήν στάση; Τούς φαίνεται ἀπίστευτο, πού
ὀρθόδοξοι κληρικοί θά πιέζουν τούς πιστούς τούς κληρικούς νά πάρουν τό
ἐμβόλιο σάν νά μήν εἶναι θέμα πίστεως! Ἤ ἀκόμα δέν ὑπάρχει ἐλεύθερη
βούληση, δέν ὑπάρχει δυνατότητα ἐπιλογῆς σέ κάτι.. Ὅπως γνωρίζουμε στήν
Ὀρθόδοξη Θεολογία ὅτι οὔτε ὁ Θεός, ὁ ἴδιος ὁ Θεός, πιέζει τόν ἄνθρωπο νά
σωθεῖ, πού εἶναι τό ἀνώτερο ἀγαθό, τό πιό σημαντικό, νά σωθοῦμε! Καί
δέν πιέζει ὁ Θεός τόν ἄνθρωπο νά σωθεῖ! «Ὅσοι θέλουν νά σηκώσουν τόν
σταυρό, ἄς ἀκολουθοῦν»[1],
λέει ὁ Κύριος. Ἄρα, πῶς εἶναι δυνατόν ἀρχιερέας, ἱερέας, γιά ἕνα πράγμα
πού εἶναι ἀμφίβολο ἄν εἶναι καλό, ξέρουμε ὅτι εἶναι κακό, ἀλλά ἄς ποῦμε
ὑπάρχει ἐρώτηση.. πῶς μπορεῖ νά πιέζει τόν πιστό καί νά ἀποκλείει τούς
Χριστιανούς ἀπό τόν ναό τοῦ Θεοῦ, ἄν δέν κάνουν ἐμβόλιο;
π.
Σάββας : Ἐδῶ μιλᾶμε σαφῶς γιά καταστρατήγηση τῆς ἀνθρώπινης ἐλευθερίας,
τοῦ αὐτεξουσίου, καί γιά μία εὐθεία ἐπίθεση στό κατ’ εἰκόνα. Βασικό
στοιχεῖο τοῦ κατ’ εἰκόνα εἶναι τό αὐτεξούσιο, ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου.
Καί μέ ὅλα αὐτά τά πιεστικά, τά καταναγκαστικά, τά δικτατορικά μέτρα πού
λαμβάνονται, καί δυστυχῶς συμπράττουν καί κάποιοι κληρικοί καί ἀνώτεροι
κληρικοί, ἔχουμε ἀκριβῶς μία εὐθεία ἐπίθεση στήν Δημιουργία τοῦ Θεοῦ,
στόν ἄνθρωπο, καί στό στοιχεῖο αὐτό πού λέγεται ἐλευθερία.
Ἐφόσον,
εἴπαμε προηγουμένως καί νομίζω τό τεκμηριώσαμε ὅτι, εἶναι συμμετοχή σέ
φόνους, τό νά πάρει κανείς τό ἐμβόλιο, αὐτοί πού λένε ὅτι δέν μπορεῖτε
νά μπεῖτε στόν ναό, ἐάν δέν ἐμβολιαστεῖτε, εἶναι σάν νά λένε ὅτι δέν
μπορεῖτε νά λατρέψετε τόν Θεό ἐάν δέν φονεύσετε! Τό ὁποῖο βεβαίως εἶναι
μιά αἵρεση στό ἐπίπεδο τοῦ ἤθους.
Ἡ
αἵρεσις ἔχει δύο ὄψεις. Εἶναι αἵρεσις στό δόγμα, στό θέμα δηλαδή τῆς
πίστεως, τῆς πίστεως γιά τόν Θεό, γιά τήν Ἁγία Τριάδα, καί ὑπάρχει καί
αἵρεσις στή ζωή. Ἕνας, ἄς ποῦμε, πού λέει ὅτι «ὁ φόνος δέν εἶναι τίποτε
ὅταν γίνεται μέ καλό σκοπό».. νομίζουν ὅτι εἶναι καλός σκοπός ὅλες αὐτές
οἱ στοχευμένες, προγραμματισμένες ἐκτρώσεις μέ στόχο νά παραχθεῖ αὐτό
τό ἐμβόλιο, αὐτός κηρύττει οὐσιαστικά μία αἵρεση στό ἐπίπεδο τῆς ζωῆς.
Καί σέ αὐτή τήν περίπτωση ἰσχύει αὐτό πού λέει ὁ Μέγας Ἀθανάσιος, ὅτι
αὐτούς τούς ἀνθρώπους πρέπει νά τούς ἀποφεύγουμε. Ἀπαγορεύεται ρητά ἡ
κοινωνία μέ πρόσωπα τά ὁποῖα ἔχουν αἱρετικά φρονήματα. Λέει ὁ μέγας
αὐτός Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας: «Ἐάν ὁ Ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες
ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν,
χρή αὐτούς ἐκβάλλεσθαι»[2]. Ὅπως λέει ὁ Κύριος, «ἄν σέ σκανδαλίζει τό μάτι σου, νά τό βγάλεις»[3].
Ὀφθαλμός μέ τήν πνευματική ἔννοια στήν Ἐκκλησία εἶναι μάτι δηλαδή τῆς
Ἐκκλησίας, εἶναι ὁ ἱερέας καὶ ὁ ἐπίσκοπος. Ὅταν αὐτοί λοιπόν, κηρύττουν
αἵρεση εἴτε στό ἐπίπεδο -ξαναλέμε- τοῦ ἤθους εἴτε τοῦ δόγματος, ὀφείλει ὁ
πιστός νά ξεχωρίζει ἀπό αὐτούς. Λέει μάλιστα ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ὅτι:
«συμφέρον ἐστί ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἤ μετ’
αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετά Ἄννα καί Καϊάφα εἰς τήν γέενναν τοῦ πυρός ἵνα ἡ
Ἐκκλησία ἀσκανδαλίστως συναγομένη διαφυλαχθήσεται»[4].
Εἶναι συμφέρον δηλαδή, νά συναθροίζεσθε χωρίς αὐτούς σέ ἕναν εὐκτήριο
οἶκο, μπορεῖ νά μήν εἶναι ὁ ναός ἤ ἡ ἐκκλησία -τά ντουβάρια δηλαδή- ἀλλά
νά εἶναι ἕνα σπίτι, ὅπου ἐκεῖ χωρίς αὐτούς, τούς ἀρχιερεῖς καί τούς
ἱερεῖς, νά συναθροίζεται ὁ πιστός λαός, παρά νά εἶναι μαζί μέ αὐτούς καί
νά ριχτοῦν μαζί μέ τόν Ἄννα καί τόν Καϊάφα στήν γέεννα τοῦ πυρός. Γιατί
αὐτοί πού κηρύσσουν αἵρεση, οὐσιαστικά τί κάνουν; Ξανασταυρώνουν τόν
Χριστό ὅπως ὁ Ἄννας καί ὁ Καϊάφας. Σαφῶς λοιπόν, λέει ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος,
ποτέ δέν θά πᾶμε σέ τέτοιες ἐκκλησίες, ὅπου κηρύσσεται αἵρεση, καί
εἶναι πολύ καλύτερο νά μένουμε στό σπίτι μας καί νά συναθροιζόμαστε
χωρίς αὐτούς πού κηρύσσουν αἵρεση. Εἶναι σαφής ὁ πατερικός λόγος.
Καί
γενικότερα, πρέπει νά γνωρίζουμε ὅτι ἡ ὑπακοή δέν εἶναι χωρίς
προϋποθέσεις. Στήν Ἐκκλησία λένε πολλοί, ἐκμεταλλευόμενοι τόν Ἀπόστολο
Παῦλο, ὅτι «πρέπει νά πειθόμεθα στούς ἡγουμένους καί νά ὑπακούομε»[5]. Βεβαίως, ἀλλά προηγουμένως ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει, «ὧν ἀναθεωροῦντες τήν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τήν πίστιν»[6].
Λέει νά μνημονεύουμε τούς πνευματικούς μας πατέρες, οἱ ὁποῖοι μᾶς
ἀποκάλυψαν τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ, ἀλλά νά ἀναθεωροῦμε, δηλαδή νά ἐξετάζουμε
τόν τρόπο πού ζοῦν καί κηρύττουν, τί μᾶς λένε, καί τότε νά τούς
μιμούμαστε! Καί ὁ ἴδιος μάλιστα, εἶχε πεῖ ὅτι «ἄν ἀκόμα καί ἄγγελος ἀπό
τόν οὐρανό ἔρθει καί σᾶς πεῖ ἀντίθετα ἀπό αὐτά πού σᾶς ἔχω πεῖ, ἀνάθεμα
ἔστω»[7].
Νά εἶναι ἀναθεματισμένος, λέγει ὁ μέγας αὐτός Ἀπόστολος στήν Πρός
Γαλάτας Ἐπιστολή του. «Θαυμάζω», λέγει, «ὅτι οὕτως ταχέως μετατίθεσθε
ἀπό τοῦ καλέσαντος ὑμᾶς ἐν χάριτι Χριστοῦ εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον, ὅ οὐκ
ἔστιν ἄλλο∙ ἀλλά καί ἐάν ἡμεῖς ἤ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν
παρ’ ὅ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω»[8].
Ἄν κάποιος ἄλλος σᾶς πεῖ ἀντίθετα ἀπ’ αὐτά πού σᾶς λέμε, ἀκόμα καί
ἀγγελος ἀπό τόν οὐρανό νά εἶναι, ἄς εἶναι ἀναθεματισμένος. Δηλαδή,
ὅποιος καί νά τό πεῖ, καί ἐπίσκοπος καί ὅλοι οἱ ἐπίσκοποι καί ὅλες οἱ
Σύνοδοι, ὅταν εἶναι ἀντίθετο μέ τόν λόγο τοῦ Θεοῦ αὐτό πού μᾶς λένε,
ὅπως τώρα μᾶς λένε, γιά νά μπεῖς στήν ἐκκλησία, θά πρέπει νά φονεύσεις,
νά συμμετάσχεις σ’ αὐτούς τούς φόνους, δέν πρέπει νά κάνουμε ὑπακοή.
«Πείθεσθε»,
λοιπόν, «τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε», λέει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος.
Καί ἑρμηνεύει ὅμως καί λέγει: «Πότε πειθόμεθα καί ὑπακούουμε καί πότε
δέν πειθόμεθα;». Καί λέει σαφῶς, ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, ὅτι ὅταν εἶναι
θέμα πίστεως, καί αὐτό τώρα εἶναι θέμα πίστεως, τό νά καταστρατηγοῦμε
τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ πού λέει «οὐ φονεύσεις». Εἶναι βασικό θέμα καί δόγμα
θά λέγαμε, στό ἐπίπεδο τῆς ζωῆς, τοῦ ἤθους, ὅτι δέν ἐπιτρέπεται ὁ
Χριστιανός νά φονεύει καί μάλιστα, ἐν ἐπιγνώσει, θά λέγαμε. Ἐδῶ ἔχουμε
Κανόνα τῆς Ἐκκλησίας, πού λέει ὅτι ἕνας κληρικός, ἄν χωρίς νά τό θέλει
φονεύσει κάποιον, πρέπει νά πάψει νά εἶναι κληρικός! Πρέπει νά κρεμάσει
τό πετραχήλι του, ἄν κάνει ἕνα ἀτύχημα, ἄς ποῦμε, καί φονεύσει κάποιον
ἄνθρωπο!
Καί
ἐδῶ εἶναι πάλι ἕνα ἄλλο θέμα μέ τούς κληρικούς αὐτούς πού συνιστοῦν καί
σπρώχνουν, καί κάποιοι ἐτσιθελικά ἀναγκάζουν τά πνευματικά τους παιδιά
νά ἐμβολιαστοῦν. Ἐάν, παρ’ ἐλπίδα, ὅπως μᾶς λένε οἱ γιατροί, κάποιοι ἀπ’
αὐτά τά πνευματικά παιδιά πού μέ παρότρυνση τῶν πνευματικῶν τους
πατέρων πεθάνουν, δέν ἐνέχονται σ’ αὐτόν τόν Κανόνα, δέν ἐμπίπτουν σ’
αὐτόν τόν Κανόνα πού λέει, ὅτι ἄν κάποιος κληρικός χωρίς νά τό θέλει
φονεύσει κάποιον, πρέπει νά πάψει νά εἶναι κληρικός μετά; Εἶναι φοβερό
αὐτό! Καί πρέπει νά ἀναλογιστοῦν τήν εὐθύνη τους οἱ ἱερεῖς καί οἱ
ἀρχιερεῖς πού σπρώχνουν ἤ συνιστοῦν αὐτό τό ἐμβόλιο τό ὁποῖο, μήν
ξεχνᾶμε, ὅτι δέν ἔχει δοκιμαστεῖ. Σύμφωνα μέ τούς ἐπιστήμονες,
χρειάζονται περίπου δεκαπέντε χρόνια κατά μέσο ὅρο γιά νά ἐλεγχθεῖ ἕνα
ἐμβόλιο, ἄν εἶναι καλό νά δοθεῖ στόν λαό, στούς ἀνθρώπους. Αὐτό μερικούς
μῆνες -καί ἄν- δοκιμάστηκε, καί πῶς δοκιμάστηκε, καί φυσικά δέν ἔχει
ὁλοκληρωθεῖ ἀκόμα τό πείραμα. Οἱ ἴδιοι τό λένε ὅτι τώρα εἴμαστε στήν
τέταρτη φάση, τήν πειραματική φάση, ἡ ὁποία θά ὁλοκληρωθεῖ τό 2023. Αὐτά
τά λένε οἱ ἴδιοι οἱ κατασκευαστές τῶν ἐμβολίων.
π.
Πέτρος : Σέ αὐτό τό σημεῖο, ἄν ἐπιτρέπετε, κάτι.. Ὁπωσδήποτε, θέλω νά
πιστέψω, ὅτι οἱ περισσότεροι, λόγω τοῦ ὅτι δέν ὑπάρχει ἐνημέρωση ἀπό
πολλούς ἀρχιερεῖς, ἐπιστήμονες, πού δέν ἐνημερώνουν σωστά ὅτι ὑπάρχει
ἀνηθικότητα τῆς ὑπόθεσης, θέλω νά πιστέψω, ὅτι πολλοί ἔχουν ἄγνοια καί
ἔχουν πάρει ἤ λένε νά πάρω τό ἐμβόλιο, γιατί δέν καταλαβαίνουν ἀκριβῶς
γιά τί πρόκειται. Αὐτό ἀλλάζει καθόλου τό θέμα καί τήν στάση πού πρέπει
νά ἀκολουθήσει ἕνας πιστός; Καί ποῦ εἶναι τά ὅρια; Ἕνας πού ἁπλός πῆρε
τό ἐμβόλιο ἤ ἕνας πού πῆρε καί προτρέπει καί παρακαλάει τούς ἄλλους νά
τό πάρουν; Ὁ ἕνας πού τό κάνει προϋπόθεση συμμετοχῆς στήν Θεία
Λειτουργία; Ποῦ εἶναι τά ὅρια πού λές, τώρα πέρασε καί γίνεται αἱρετικός
καί πιέζει τόν λαό νά εἶναι στήν πλάνη καί γι’ αὐτό πρέπει ὁπωσδήποτε
νά ξεχωριστοῦμε ἀπ’ αὐτούς. Δηλαδή αὐτό εἶναι μία ἐρώτηση γι’ αὐτούς,
γιατί οἱ περισσότεροι κληρικοί μπορεῖ νά μήν θέλουν νά ἐφαρμόσουν τήν
ἐντολή τοῦ κράτους ἤ τοῦ ἐπισκόπου, σχετικά μέ τήν προσέλευση στόν ναό
μόνο γιά τό συμβούλιο ἐνδεχομένως. Ἀπό αὐτόν θά χωριστοῦμε, παρά τοῦ ὅτι
δυσκολεύεται ὁ ἱερέας νά συμβαδίζει μέ τό κράτος ἤ τόν ἀρχιερέα;
Ἄρα
δύο ἐρωτήσεις. Ἡ ἄγνοια ἐπηρεάζει καθόλου τό θέμα; Εἴπατε τώρα, καί
ἄγνοια νά ἔχει ὁ κληρικός, ἄν πεθαίνει ἀπό τό ἐμβόλιο καί αὐτός τό ἔχει
προτείνει, πρέπει νά πάψει νά εἶναι κληρικός. Σχετικά μέ τό θέμα τῆς
αἱρέσεως καί τῆς πλάνης πότε γίνεται; Μετά τήν καταδίκη τῆς Συνόδου
γίνεται ὁπωσδήποτε, ἤ πρίν προληπτικά ἀπομακρύνονται οἱ πιστοί μέχρι νά
γίνει ἡ ἐξέταση τῆς Ἐκκλησίας; Αὐτά εἶναι ἐρωτήσεις πού σίγουρα θά μέ
ρωτᾶνε μετά..
π.
Σάββας : Μάλιστα. Ὑπάρχει ἡ ἄγνοια βεβαίως σέ πολλούς, ἡ ἐπιστημονική
ἄγνοια. Ὑπάρχει ἐνδεχομένως καί ὁ φόβος γιά τή ζωή, πού σπρώχνει
κάποιους νά κάνουν τό ἐμβόλιο, παρόλο πού ὁ Χριστιανός δέν
δικαιολογεῖται νά φοβᾶται. Ὑπάρχει δυστυχῶς καί ἡ περίπτωση τοῦ
χρηματισμοῦ, τοῦ πιθαναγκασμοῦ μέσω ἀπειλῆς. Δηλαδή τούς πιέζουνε
κάποιοι -σκοτεινά κέντρα κ.λ.π.- νά συμπράξουν, κληρικοί καί ἀνώτεροι
κληρικοί, ἀλλιῶς κινδυνεύει ἡ θέση τους, ἤ τούς δίνουνε χρήματα κ.λ.π.
Γιά
τό θέμα τοῦ φόβου θά ἤθελα νά πῶ κάτι ἀποκαλυπτικό, ὅτι ὁ Χριστιανός
δέν δικαιολογεῖται νά φοβᾶται. Ἕνας ἱερομόναχος εὐλαβέστατος, ὁ ὁποῖος
διαβάζει ἐξορκισμούς, μοῦ ἀποκάλυψε κάτι πού τοῦ εἶπε τό πονηρό πνεῦμα
ἐν ὧρᾳ ἐξορκισμοῦ. Βεβαίως τά πονηρά πνεύματα δέν λένε πάντα ἀλήθεια,
ἀλλά πιεζόμενα ἀπό τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ ἀναγκάζονται πολλές φορές καί λένε
τήν ἀλήθεια. Κι αὐτό εἶναι πέρα γιά πέρα ἀληθινό, γιατί ἰσχύει καί τό
γνωρίζουμε ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες. Ἀλλά δυστυχῶς δέν τό ἀκοῦμε σήμερα
ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες ἐν πολλοῖς.. Εἶπε λοιπόν τό πονηρό πνεῦμα,
μεταξύ τῶν ἄλλων, ὅτι: γιατί φοβήθηκαν καί ἔκαναν τό ἐμβόλιο; Ἐσεῖς οἱ
Χριστιανοί γιατί φοβηθήκατε; Ἀφοῦ γιά ἐσᾶς δέν ὑπάρχει θάνατος! Εἶναι
μεγάλη ἀλήθεια αὐτή: γιά τόν Χριστιανό δέν ὑπάρχει θάνατος, ὅπως τό
ἔλεγε καί ὁ Ἅγιος Πορφύριος. Καί μάλιστα ἔλεγε, οὔτε κόλαση ὑπάρχει οὔτε
διάβολος! Μέ τήν ἔννοια ὅτι ὁ Χριστιανός πού ζεῖ μέσα στή Χάρη τοῦ
Θεοῦ, βεβαίως ὅλα αὐτά ὑπάρχουνε, ἀλλά δέν τόν ἐπηρεάζουν, δέν τόν
ἀγγίζουν. Γιά τόν Χριστιανό, ὅπως ἔλεγε πάλι ὁ Ἅγιος Πορφύριος, ὁ
θάνατος τί εἶναι; Ὅπως ἀνοίγεις τήν πόρτα καί πᾶς στό διπλανό δωμάτιο.
Ἑπομένως, δέν δικαιολογεῖται ὁ φόβος. Πολύ περισσότερο δέν
δικαιολογεῖται σέ ἕναν κληρικό νά φοβᾶται τόν θάνατο καί νά λέγει, ὅτι
τό ἀγαθό, τό ὑπέρ πᾶν ἄλλο ἀγαθό ὅτι εἶναι ἡ ὑγεία! Ἡ ὑγεία μπορεῖ νά
μήν εἶναι κἄν ἀγαθό, ἄν δέν χρησιμοποιηθεῖ σωστά καί ὁ ἄνθρωπος
ἁμαρτάνει.
π. Πέτρος : Ἄρα, ὅποιος φοβᾶται, καί ἰδιαίτερα κληρικός, ἔχουμε ἀπόσταση, ἀπόσταση ἀπό τήν Χάρη.
π. Σάββας : Βεβαίως.
π. Πέτρος : Ἔχουμε πνευματική πτώση.
π.
Σάββας : Πνευματική πτώση, βεβαίως! Γιατί ὁ φόβος οὐσιαστικά, αὐτός ὁ
φόβος, ὁ κακός φόβος, ὄχι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι θεία ἐνέργεια,
Θεία Χάρις, ὁ φόβος τοῦ θανάτου, ὁ φόβος γιά τή ζωούλα μας κ.λ.π. εἶναι
φόβος πού ξεκινᾶ ἀπό τόν πονηρό, ἔτσι; Καί ἀπό τήν φιλαυτία, βεβαίως.
Γιά
τό θέμα τώρα τῆς ἄγνοιας, θά ἔλεγα, ὅτι ἕνας κληρικός μπορεῖ νά ἔχει
ἄγνοια, ἀλλά πλέον τώρα ἔχουμε δεδομένα ἐμπειρικά, πού μαρτυροῦν γι’
αὐτούς πού ἔχουν ἄγνοια, τήν ἀλήθεια τοῦ πράγματος. Τί θέλω νά πῶ.
Ὑπάρχει μιά μαρτυρία κατατεθειμένη, προσωπική μαρτυρία, ἑνός πατρός
ἱερέως τῆς ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησίας, ὁ ὁποῖος ὁ ἴδιος, πρός ἔπαινόν του ὁ
ἄνθρωπος, εἶναι γνωστός μας, γνωρίζουμε ποιός εἶναι, στήν ἐν Ἑλλάδι
Ἐκκλησία, ἀναφέρει τήν ἐμπειρία του. Συγκλονιστική ἐμπειρία, πού ὑπάρχει
κατατεθειμένη καί στό διαδίκτυο, καί ἀκόμα ὑπάρχει, εὐτυχῶς δέν τήν
κατέβασαν.. πού λέγει τί αἰσθάνθηκε ὁ ἴδιος προσωπικά, τί μεγάλη
πνευματική ἔκπτωση αἰσθάνθηκε μέ τό πού ἔκανε μόνο τήν πρώτη δόση τοῦ
ἐμβολίου τῆς Pfizer! Ὅλα αὐτά τά ἔχω πεῖ σέ ἄλλη ὁμιλία μου καί μπορεῖ
κανείς νά τά ἀναζητήσει ἐκεῖ, κατά λέξη τά λόγια πού εἶπε αὐτός, πού
ἔχει γράψει ὁ ἴδιος ὁ ἱερομόναχος στήν ὁμολογία του, γιά τό τί ὑπέστη.
Διαβάζω ἔτσι ἐνδεικτικά…
π. Πέτρος : Πράγματι εἶναι κείμενο θαυμαστό! Γιατί, ὅπως λέγαμε πρίν, φαίνεται…
π.
Σάββας : Φαίνεται ἡ ἀλήθεια. Ὁπότε δέν δικαιολογεῖται τώρα νά
ἐπικαλούμαστε ἄγνοια. Καί δέν εἶναι ἡ μοναδική ἐμπειρία. Καί ἐσεῖς ἔχετε
καί ἐγώ ἔχω προσωπικές ἐμπειρίες ἀπό ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι μοῦ κατέθεσαν
αὐτή τήν ἀλλαγή πού συμβαίνει στήν προσωπικότητα, στήν διάθεση, στό
θυμικό, στήν ψυχή, στήν ψυχολογία τοῦ ἐμβολιασμένου. Ἄνθρωποι
πνευματικοί, μειλίχιοι, ἤρεμοι, πρᾶοι, μέ τό πού ἔκαναν τό ἐμβόλιο,
μετασχηματίζονται, ἀλλάζουν. Γίνονται εὐέξαπτοι, γίνονται ἀγχώδεις,
γίνονται θυμώδεις, γίνονατι ἄγριοι. Καί ὅλα αὐτά φανερώνουν μιά μεγάλη
ἀλήθεια, καί αὐτό πρέπει νά τό ποῦμε, πάλι προέρχεται ἀπό μαρτυρία
πονηρῶν πνευμάτων. Ποιά εἶναι ἡ ἀλήθεια; Ὅτι τό δαιμόνιο ἔχει.. ἡ
δαιμονική ἐνέργεια ὑπάρχει μέσα σ’ αὐτό τό ἐμβόλιο-διαβόλιο, διότι τά
ἴδια τά δαιμόνια ἔλεγαν, σέ ὥρα πάλι ἐξορκισμοῦ, ὅτι εἶμαι ἤδη μέσα σ’
αὐτούς πού ἔκαναν τό ἐμβόλιο, γιατί ἰσχυριζόταν τό δαιμόνιο ὅτι, αὐτοί
πού ἔκαναν τό ἐμβόλιο δέν μποροῦν νά μετανοήσουν. Καί ὁ ἱερομόναχος πού
ἔκανε τόν ἐξορκισμό ἀντέλεγε, γιατί δέν μποροῦν νά μετανοήσουν; Καί
ἔλεγε τό δαιμόνιο ὅτι εἶμαι ἤδη μέσα τους μέ τό ἐμβόλιο! Καί αὐτό
ἑρμηνεύει τήν ἀλλαγή συμπεριφορᾶς, πού εἴπαμε. Ὁ δαίμονας πάντα εἶναι
ἄγριος, πάντα εἶναι ἀπάνθρωπος, πάντα εἶναι ἀνθρωποκτόνος καί ποτέ δέν
φέρνει εἰρήνη καί….
π.
Πέτρος : Εἶναι μέσα τους (μία ἐρώτηση), εἶναι μέσα τους γιατί ἔχουν
δώσει δικαιώματα ἤ καί ὅτι φυσικά, ὑλιστικά δηλαδή εἶναι μέσα τους λόγω
τῶν κυττάρων;
π.
Σάββας : Καί φυσικά.. Θά σᾶς πῶ τί ἀπάντησε τό ἴδιο τό δαιμόνιο στήν
ἐρώτηση, πῶς εἶσαι μέσα τους; Καί ἀπάντησε, «εἶμαι μέσα τους μέ τό αἷμα
τῶν ἐκτρώσεων»! Γιατί εἴπαμε ἀκριβῶς πῶς παράγονται οἱ κυτταρικές
σειρές: μέ στοχευμένες-προγραμματισμένες ἐκτρώσεις - καισαρικές…
π. Πέτρος : Σατανικό…
π.
Σάββας : Ναί… καί ὄχι μόνο εἶναι προγραμματισμένο ἔγκλημα δηλαδή, ἀλλά
πάλι τό δαιμόνιο ὁμολόγησε, ὅτι «ἐμεῖς κάναμε τελετή γιά τό ἐμβόλιο σέ
στοά στήν Ἀμερική», σέ μασονική στοά στήν Ἀμερική! Πού σημαίνει ὅτι δέν
γίνονται ἁπλῶς φόνοι ἀθώων ὑπάρξεων, ἀλλά, ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται, ἔχει καί
τελετουργική προσφορά αὐτῶν τῶν θυσιῶν! Μιλᾶμε γιά ἀνθρωποθυσίες
οὐσιαστικά στόν πονηρό, στόν σατανᾶ! Ὁπότε εἶναι φορτισμένο ὅλο αὐτό τό
διαβολικό προϊόν μέ δαιμονική ἐνέργεια.
π.
Πέτρος : Τώρα μία τελευταία ἐρώτηση, πρίν νά πᾶμε σέ ἄλλο θέμα, ἤ ὅ,τι
θέλετε νά συνεχίσουμε. Ὑπάρχουν ὅμως πάρα πολλοί ἄνθρωποι πού μᾶς
δηλώνουν ὅτι δέν ἄλλαξαν, δέν ἔχουνε ἀλλαγή στήν συμπεριφορά. Δέν εἶναι
ὅλοι, κάθε ἄνθρωπος, δέν φαίνεται ἡ ἀλλαγή. Πῶς τό ἐξηγοῦμε αὐτό;
π.
Σάββας : Ναί, προφανῶς αὐτοί πού δέν αἰσθάνονται ἀλλαγή, δέν ἔχουν
γεγυμνασμένα, ὅπως λένε οἱ Πατέρες, τά πνευματικά αἰσθητήρια, δηλαδή δέν
ἔχουνε ἐνεργές, ἤ τέλος πάντων σέ ἕναν καλό βαθμό ἐνεργείας τίς
πνευματικές τους αἰσθήσεις γιά νά καταλάβουν αὐτή τήν ἀλλαγή πού γίνεται
μέσα τους. Ὅπως, γιά παράδειγμα νά ποῦμε, ἕνας βαριά τραυματισμένος, ἤ
ἕνας νεκρός ἀκόμα πιό καθαρά, καί νά φάει μιά μαχαιριά ἀκόμα, δέν θά
καταλάβει τίποτα. Ἕνας ὅμως ὁ ὁποῖος ζεῖ πνευματική ζωή, ἀγωνίζεται, καί
ἀπό ἄγνοια, ὅπως ἀυτός ὁ συγκεκριμένος ἱερομόναχος, προχωρήσει στό
ἐμβόλιο, μετά αἰσθάνεται πάρα πολύ καλά αὐτή τήν πνευματική πτώση, τήν
δαιμονική ἐνέργεια.
Ἐδῶ
εἶναι φοβερά αὐτά πού λέει ὁ ἱερομόναχος. Ἄς ποῦμε λέει, ὅτι ὁ Θεός
προσπαθοῦσε νά μέ ἐμποδίσει νά κάνω τό ἐμβόλιο. «Πλησιάζοντας τό
ἐμβολιαστικό κέντρο, λίγο πρίν πάρω τή σειρά μου.. πλησιάζοντας
αἰσθανόμουν μιά δυσωδία, πού μέ παραξένεψε. Ἀφοῦ ἔκανα, λέει, τό
ἐμβόλιο, ὁ κόσμος περίμενε ἔξω, ἐγώ φεύγοντας δέν μποροῦσα νά φορέσω τό
καλιμαύχι τοῦ ἱερέα»! Ντρεπότανε πλέον νά φορέσει τό καλιμαύχι, πού
δείχνει τήν ἰδιότητά του. «Καί ἔφυγα», λέει, «κρατώντας το στό χέρι.
Μετά
στό σπίτι, λέει, πῆγα στήν τουαλέτα, εἶδα τό πρόσωπό μου καί τρόμαξα»,
ἀπό τήν ἀλλοίωση τῶν χαρακτηριστικῶν τοῦ προσώπου του πού εἶδε στόν
καθρέφτη. «Πῆγα τήν ἄλλη μέρα νά ψωνίσω στό σοῦπερ μάρκετ καί
ντρεπόμουνα νά πῶ τό Χριστός Ἀνέστη - Ἀληθῶς Ἀνέστη στίς πωλήτριες»,
ἦταν ἡ περίοδος τοῦ Πεντηκοσταρίου, πού δέν λέμε καλημέρα-καλησπέρα,
λέμε Χριστός Ἀνέστη - Ἀληθῶς Ἀνέστη οἱ Ὀρθόδοξοι. Καί ἐπίσης λέει, πῆγα
σέ μιά ἐνορία νά ἐκκλησιαστῶ, καί μπαίνοντας στό ἱερό, ὡς ἱερέας πού
εἶναι, κατάλαβα ὅτι ἤμουν σάν νεκρός. Καί δέν ἔνιωσε καμιά χαρά μέσα
στήν Θεία Λειτουργία καί ἔνιωθε ἕναν πολύ μεγάλο πόνο στήν συνείδησή
του, σάν βελόνι. Γιά 13 ἡμέρες εἶχε μιά φοβερή ταραχή, ὅπως λέγει, «δέν
μποροῦσα νά κοιμηθῶ καί νά ἡσυχάσω».
Καί
«τώρα», λέει, «ἐπιτρέψτε μου νά σᾶς πῶ τό πιό φοβερό: ἔβλεπα μπροστά
μου τόν σατανᾶ, τό πρόσωπό του σέ ἀπόσταση περίπου 20 ἑκατοστά ἀπό τό
δικό μου συνεχῶς ἡμέρα-νύχτα». Αὐτό δέν εἶναι φαντασίες, ἔτσι; Εἶναι
πραγματικότητα. (Συνεχίζεται).
[1] Μάρκ. 8, 34.
[2] Ἁγίου Ἀθανασίου, P.G. 35, 33-ΒΕΠΕΣ 33, 199.
[3] Ματθ. 18, 9.
[4] Ἁγίου Ἀθανασίου, P.G. 35, 33-ΒΕΠΕΣ 33, 199.
[5] Ἑβρ. 13, 17.
[6] Ἑβρ. 13, 7.
[7] Γαλ. 1, 8.
[8] Γαλ. 1, 6-8.