ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Ντανᾶς, Ἐπιστολή Πρός Τόν Πρόεδρο τῆς Ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως κ. Ἀλέξη Τσίπρα

 

Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Ντανᾶς,

Ἱεροκῆρυξ  Ἱερᾶς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας

Ἀγρίνιο 5-10-2021

Ἀνοιχτή Ἐπιστολή

Πρός

Τόν Πρόεδρο τῆς Ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως

κ. Ἀλέξη Τσίπρα

«Προδότη τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος»

Κουμουνδούρου, Πλατεία Ελευθερίας 1, ΑΘΗΝΑ

Κύριε Πρόεδρε,

Μέ ἀνείπωτη ὀδύνη, πικρία καί ἱερή ὀργή πληροφορηθήκαμε ὅλοι οἱ Ἕλληνες, ὅτι ἐσεῖς μαζί μέ τόν Σκοπιανό ὁμόλογό σας Ζόραφ Ζάεφ παραλάβατε τό φετινό Βραβεῖο Εἰρήνης Βεστφαλίας, γιά τή «διπλωματική σας δεξιοτεχνία» μέ τή Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν καί τή συμβολή σας στή σταθερότητα στήν περιοχή τῶν Βαλκανίων. Ὁ Πρόεδρος τῆς Οἰκονομικῆς Ἑταιρείας Ράινχαρντ Τζίνκαν γιά τή Βεστφαλία, αἰτιολογεῖ τήν ἀπονομή λέγοντας: «Ὁ Ἀλέξης Τσίπρας καί ὁ Ζόραφ Ζάεφ μέ τή Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν, ἡ ὁποία ἔλυσε μιά διαμάχη δεκαετιῶν γύρω ἀπό τήν ὀνομασία, δημιούργησαν ἕνα ἔργο διπλωματικῆς δεξιοτεχνίας καί συνέβαλαν καθοριστικά στή σταθερότητα ὁλόκληρης τῆς περιοχῆς τῶν Βαλκανίων».

Εἶναι φοβερό, ἐνῶ μέ τήν ἐπαίσχυντη ἀνθελληνική Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν στίς 25-01-2019 παραχωρήσατε ὄνομα, ἐθνότητα καί γλώσσα στό Σλαβικό Κράτος τῶν Σκοπίων, παρουσιάζεστε στή φωτογραφία μέ τόν πρόεδρο Ζόραφ Ζάεφ χαμογελαστός κρατώντας στά χέρια σας τό τίμημα τῆς προδοσίας. Ντροπή σας!

Βάλτε τό χέρι στήν καρδιά σας καί ἀπαντήστε στόν ἑαυτό σας. Σεβάστηκαν οἱ Σκοπιανοί τήν ὅποια «Συμφωνία» κάνατε μαζί τους; Ἤ ἀπό τότε περισσότερο ἀποθρασύνθηκαν;

            Εὐτυχῶς, πού ἦρθε τό Βέτο ἀπό τή Βουλγαρία, ἡ ὁποία, ὅπως ἀνακοίνωσε, ἀναγκάσθηκε νά ἀναβάλει τήν ὑποστήριξη γιά τήν ἔναρξη διαπραγματεύσεων προσχώρησης τῶν Σκοπίων στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση στή Συνεδρίαση τοῦ Συμβουλίου Γενικῶν Ὑποθέσεων στίς 22 Ἰουλίου 2021, γιατί ἡ πλειοψηφία τῶν κατοίκων τοῦ κρατιδίου ἔχει βουλγαρικές ρίζες, ἐνῶ τά Σκόπια ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ ἐθνική του ὑπόσταση δέν εἶναι ὑπό διαπραγμάτευση.

Εἶστε ἀνάξιος νά λέγεστε Ἕλληνας. Ἀρνηθήκατε τή μακραίωνη Ἑλληνική ἱστορία τῆς Πατρίδος μας, μολύνατε τά τίμια καί αἱματοβαμμένα χώματα τῆς Μακεδονίας. Εἶστε ἀπό τούς προσκυνημένους στή Νέα Τάξη Πραγμάτων. Ἐγκολπωθήκατε τίς διεθνιστικές ἰδέες, ἀνοίξατε τά σύνορα στούς λαθρομετανάστες.

Ἐμεῖς, ἐκεῖνο τό ὁποῖο ἔχουμε νά κάνουμε ὡς Ἕλληνες εἶναι νά κοιτάξουμε τό Ἐθνικό μας συμφέρον καί νά ἀναζητήσουμε τρόπους ἀκυρώσεως τῆς «Συμφωνίας», μέσῳ τῶν σχετικῶν διατάξεων τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου καί ἰδιαίτερα τῆς Συμβάσεως τῆς Βιέννης 1969.

Μή λησμονεῖτε, ὅτι ὁ Γεώργιος Κασιμάτης, καθηγητής Συνταγματικοῦ Δικαίου τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ἔχει ξεκαθαρίσει τά πράγματα καί λέγει: «Ἡ Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν εἶναι ἄκυρη νομικά καί κατά τό Διεθνές Δίκαιο καί κατά τό Σύνταγμά μας».

Ὁ ἀείμνηστος Μίκης Θεοδωράκης, ἄν καί μᾶς στενοχώρησε πού δέν ἤθελε νά τοποθετηθεῖ ὁ Σταυρός καί τό Καντήλι στόν τάφο του, στήν ἱστορική ὁμιλία του στό Συλλαλητήριο στό Σύνταγμα στίς 4 Φεβρουαρίου 2018 εἶχε πεῖ μεταξύ ἄλλων τά ἑξῆς: «Ἐγώ δέν ντρέπομαι ὅπως οἱ ἐθνομηδενιστές πού μᾶς κυβερνοῦν νά παραμείνω πιστός στίς ἱερές σκιές τῶν προγόνων μας πού μᾶς δίδαξαν τήν ἀγάπη καί τή θυσία γιά τό Ἔθνος καί τήν Πατρίδα-μιά Πατρίδα πού σέβεται καί ἀγαπᾶ ὅλες τίς Πατρίδες τοῦ κόσμου- να εἶμαι πατριώτης διεθνιστής καί συνάμα νά περιφρονῶ καί νά μάχομαι τό φασισμό σέ ὅλες τίς μορφές καί προπάντων στήν πιό πονηρή καί ἀπατηλή καί ἐπικίνδυνη μορφή, τήν «ἀριστερίστικη».

Καί συνεχίζει:  «…Δέν μᾶς επιτρέπεται νά συμφωνήσουμε μέ αὐτή τήν παραχάραξη τῆς ἱστορίας, γιατί τότε γινόμαστε συνένοχοι μέ τίς δυνάμεις πού στοχεύουν ἀνοιχτά κατά τῆς ἐδαφικῆς μας ἀκεραιότητας!

Τότε τί μπορεῖ νά γίνει; Νομίζω ὅτι θά πρέπει νά παραδεχτοῦμε τά λάθη καί τίς εὐθύνες μας ἀπέναντι στόν γειτονικό μας λαό.

Ἡ μόνη λύση, κατά τήν ἄποψή μου, εἶναι νά ἀφήσουμε τούς Σκοπιανούς νά πιστεύουν στόν ἐθνικό τους μύθο καί παράλληλα ἐμεῖς νά παραμένουμε πάντα πιστοί καί ἀνένδοτοι στήν Ἑλληνικότητα τῆς Μακεδονίας.

Καί νά μήν συμφωνήσουμε ποτέ ὅτι ὑπάρχει μιά ἄλλη νόθα Μακεδονία, γιατί  ἄν τό κάνουμε, εἶναι σάν νά θέλουμε νά βγάλουμε ἐμεῖς τά μάτια μας μέ τά ἴδια μας τά χέρια».

Λυπᾶμαι ἐπίσης, καί γιά τήν ὑποκριτική συμπεριφορά τοῦ χριστιανομάχου καί ἐθνομηδενιστή Πρωθυπουργοῦ κ. Μητσοτάκη, ὁ ὁποῖος κορόϊδεψε τόν Ἑλληνικό λαό καί ἀφοῦ κάποιοι βουλευτές του ἔκαναν «τούς Μακεδονομάχους» γιά νά κερδίσουν ψήφους, τώρα θέλει ὄχι μόνο νά τιμήσει τή «Συμφωνία» τῶν Πρεσπῶν, ἀλλά καί νά κυρώσει τά τρία μνημόνια Ἑλλάδος-Σκοπίων πού ἀπορρέουν ἀπό αύτή. Ἄς τολμήσει ὅμως, νά φέρει τό θέμα στή Βουλή καί θά ἔχει ἀκριβῶς τήν ἴδια τύχη με σᾶς.

Προδώσατε τήν πίστη, διότι χωρίς συστολή διακηρύττετε ὅτι εἶστε ἄθεος. Ἀθεΐα δέ εἶναι ἡ ἄρνηση τῆς ὑπάρξεως τοῦ Θεοῦ στή ζωή καί τήν καθημερινή πράξη. Άπό τίς διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες πού ὁδηγοῦν στήν ἀθεΐα κυριώτερη εἶναι ὁ ὑλισμός, πού δέχεται μόνο τήν ὕπαρξη τῆς ὕλης, ἐνῶ οἱ σύγχρονες μορφές ἀθεΐας - στρατευμένος ἀθεϊσμός (μαρξιστικά καθεστώτα) καί πρακτική ἀθεΐα τοῦ εὐδαιμονιστικοῦ ὑλισμοῦ, προσπαθοῦν νά ἀποτινάξουν ὁτιδήποτε ἱερό καί ὅσιο στήν Πατρίδα μας.

Κάποτε πῆγε στόν Ἅγιο Νικόλαο Βελιμίροβιτς ἕνας νεαρός πού ἰσχυριζόταν ὅτι δέν ὑπάρχει Θεός. Ὁ Ἅγιος μέ πολλή σοφία τοῦ εἶπε: «Παιδί μου, γιά νά εἶσαι εἰλικρινής μέ τόν ἑαυτό σου, πές ὅτι δέν ἔχεις τό Θεό μέσα σου».

Καί ὁ ἀείμνηστος ἀρχιμανδρίτης Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος τονίζει: Τό «δέν ὑπάρχει Θεός» λένε ἄνθρωποι φαῦλοι καί ἀνήθικοι. Οὔτε βρέθηκε οὔτε θά βρεθεῖ ἄνθρωπος ἠθικός, ἐγκρατής, ἐνάρετος πού νά λέει τόσο εὔκολα «δέν ὑπάρχει Θεός».

Τό ὀξύμωρο εἶναι, ὅτι, ἐνῶ λέτε ὅτι εἶστε ἄθεος, παρευρίσκεστε στίς διάφορες ἐκκλησιαστικές ἀκολουθίες. Θεωρῶ, ὅτι εἶστε πολύ μπερδεμένος, ἐκτός κι ἄν συμφωνεῖτε μέ τό λόγιο τοῦ Ἔθνους μας Κωνσταντίνο Οἰκονόμου ἐξ Οἰκονόμων, ὁ ὁποῖος ἔλεγε ὅτι ἡ πολιτική εἶναι μιά «πόρνη». Φυσικό εἶναι λοιπόν, νά προσπαθεῖτε νά καταπολεμᾶτε κάθε γεγονός πού ἔχει σχέση μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή, ἀφοῦ ἀνήκετε στό στρατευμένο ἀθεϊσμό. Ἄς γνωρίζετε ὅμως, ὅτι ὁ Χριστός ὅταν παρουσιάστηκε στόν Ἀπόστολο Παῦλο τοῦ εἶπε τά ἑξῆς: «Σαούλ Σαούλ, τί μέ διώκεις; σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν» (Πραξεις 26,14). Καί ἡ ἑρμηνεία: Σαούλ, Σαούλ, γιατί μέ καταδιώκεις; Εἶναι σκληρό γιά σένα νά κλωτσᾶς πάνω στά σιδερένια καρφιά τῶν βουκέντρων. Καί ὁ ἱερός Χρυσόστομος ἑρμηνεύει: «Εἶναι ὀδυνηρό γιά σένα νά κλωτσᾶς μυτερά καρφιά, δέν χαλᾶς τή μύτη τῶν καρφιῶν, ἀλλά τά πόδια ματώνεις, άφοῦ καί τά κύματα δέν διαλύουν τό βράχο, ἀλλά αὐτά γίνονταν ἀφρός. Τίποτε δέν εἶναι πιό δυνατό άπό τήν Ἐκκλησία, ἄνθρωπε. Ἄν πολεμᾶς ἕναν ἄνθρωπο ἤ θά νικηθεῖς ἤ θά τόν νικήσεις. Ἄν ὅμως πολεμᾶς τήν Ἐκκλησία, εἶναι ἀδύνατο νά νικήσεις. Ὁ Θεός στερέωσε τήν Ἐκκλησία. Ποιός τολμᾶ νά τήν κλονίσει; Δέν γνωρίζεις τή δύναμή της»; (Λόγος ἱ. Χρυσοστόμου πρίν τήν ἐξορία, Ε.Π.Ε. 52, 428-429).

ü Μήν ξεχνᾶτε, ὅτι ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἀναφέρεται στήν ὀρθή καί αὐθεντική χριστιανική διδαχή ὅπως τή δίδαξε ὁ Κύριος, οἱ Ἀπόστολοι καί τήν ἐξέφρασαν οἱ ἅγιοι Πατέρες στήν Ἐκκλησία καί οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι.

ü Μήν ξεχνᾶτε,  ὅτι ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία σέ περιόδους ὄχι μόνο εἰρήνης, ἀλλά καί κρίσεων ἐθνικῶν γίνεται πόλος ἕλξεως καί κιβωτός διάσωσης τῆς ἐθνικῆς συνείδησης, τῆς γλώσσας, τῆς παράδοσης καί τῶν ἄλλων ἀξιῶν (Τουρκοκρατία κ.λ.π.). Οἱ ἅγιοι Νεομάρτυρες - οἱ ἥρωες τοῦ Γένους μας - εἶχαν ὡς σύνθημα στή ζωή τους τά λόγια τοῦ Περίανδρου: «Θνῆσκε  ὑπέρ Πατρίδος», γιά τή Πατρίδα πρόθυμα τό αἷμα σου νά δίνεις. Εἶναι γλυκός καί ἔνδοξος ὁ θάνατος γιά τήν Πατρίδα.

Ὁ Θεός ὅρισε γιά τά Ἔθνη «τάς ὁροθεσίας», τά σύνορα τῆς κατοικίας τῶν Ἐθνῶν (Πραξ. 17,26). Ἐσεῖς, ὡς «ἀνοιχτόμυαλος» καί «προοδευτικός», εἶστε ὑπέρ τῶν ἀνοικτῶν συνόρων. Ἡ Ἐκκλησία καταδικάζει τό σωβινισμό, τό φανατισμό καί τό ρατσισμό, δέχεται μόνο τό γνήσιο πατριωτικό αἴσθημα.

Τό οἰκτρό τέλος τῶν προδοτῶν τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος.

·     Μιμηθήκατε τόν Ἰούδα. Δέν ὑπάρχει πιό τραγικό πρόσωπο στήν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητας ἀπό τόν Ἰούδα ὁ ὁποῖος πρόδωσε τό Θεάνθρωπο Κύριο, τόν Λυτρωτή τοῦ  Γένους τῶν ἀνθρώπων. Φάνηκε ἀγνώμων καί πονηρός. Ἀπώθησε τήν οἰκειότητα τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ γιά τά τριάκοντα ἀργύρια. Μέ τόν ἐγωϊσμό του ἀρνήθηκε τά χαρίσματα τοῦ Θεοῦ καί ἔγινε δοῦλος τῶν ἐχθρῶν τοῦ Κυρίου. Ἡ ἀναίδειά του καί ἡ ἀμετανοησία του τόν ὤθησαν νά βουτήξει στό ἴδιο πινάκιο μέ τόν Κύριο. Συνεργάστηκε μέ τόν διάβολο καί τούς πρεσβυτέρους τοῦ λαοῦ. Ὁ οἰκτρός θάνατός του μαρτυρεῖ τό τραγικό σφάλμα του, ὅπως ἀναφέρεται στίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων γι’ αὐτόν «…καί πρηνής γενόμενος ἐλάκησε μέσος, καί ἐξεχύθη πάντα τά σπλάχνα αὐτοῦ» (Πράξεις 1,18). Καί ὅταν αὐτοκτόνησε, ἔπεσε ἀπό ἐκεῖ πού κρεμάστηκε, μέ τό πρόσωπο κατά γῆς καί ἔπαθε διάρρηξη καί χύθησαν ἔξω ὅλα τά σπλάχνα του.

·     Μιμηθήκατε τόν Ἐφιάλτη, ὁ ὁποῖος παρουσιάστηκε στόν Ξέρξη καί τοῦ ὑπέδειξε τή στενή διάβαση πού ἔβγαινε ἀπό τό ὄρος Καλλίδρομο στά στενά τῶν Θερμοπυλῶν. Ὁδήγησε τό ἐπίλεκτο περσικό σῶμα τῶν «Άθανάτων» (20.000 χιλιάδες στρατιῶτες) μέσα ἀπό μιά ἀτραπό μέ τό ὄνομα Ἀνοπαία στά νῶτα τῶν Ἑλλήνων, πού ὑπερασπίζονταν τά στενά τῶν Θερμοπυλῶν. Ὅταν  ὕστερα ἀπό χρόνια γύρισε στήν πατρίδα του, στήν Ἀντικύρη τῆς Φθιώτιδας δολοφονήθηκε ἀπό ἕναν Τραχίνιο, τόν Άθηνάδη, ὁ ὁποῖος σύμφωνα μέ τόν Ἡρόδοτο τόν ἀναγνώρισε.

·     Μιμηθήκατε τόν Πήλιο Γούση, ὁ ὁποῖος ἦταν Σουλιώτης πολεμιστής καί ἔμεινε στήν ἱστορία ὡς προδότης τοῦ Σουλίου. Κατά τήν 3η ἐκστρατεία τοῦ Ἀλή Πασά κατά τῶν Σουλιωτῶν (1803), ὑπέδειξε στούς Τουρκαλβανούς πού έπιχειροῦσαν τόν ἀποκλεισμό τῶν Σουλιωτῶν ἕνα ἰδιαίτερο ἀφύλακτο μονοπάτι πού ὁδηγοῦσε στό Κούγκι. Σύμφωνα μέ ἐρευνητές, ὁ Γούσης σκοτώθηκε στήν ἀνατίναξη τοῦ Κουγκίου.

·         Μιμηθήκατε τό Νενέκο, τόν ὁπλαρχηγό τῆς Ἐπαρχίας Πατρῶν κατά τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821. Κατά τήν ἐκστρατεία τοῦ Ἰμπραήμ Πασά τό 1825, δελεάστηκε ἀπό ὑλικά ἀνταλλάγματα καί μετατράπηκε σέ συνειδητό προδότη τῆς Ἐπανάστασης. Τό γεγονός αὐτό ἐξόργισε τόν Κολοκοτρώνη καί ὁρκίσθηκε στό Μεγάλο Θεό τῶν Ἑλλήνων καί εἶπε ὅτι ἐπιθυμεῖ τό φόνο τοῦ Νενέκου, καί ἄν τόν εὕρισκε μέ τά ἴδια του τά χέρια θά τόν φόνευε, πράγμα πολύ παράξενο καί πρωτάκουστο ἀπό τό στόμα τοῦ ἀνεξίκακου Κολοκοτρώνη. Ἡ ἐκτέλεση τοῦ Νενέκου, ἔγινε τελικά τό 1828, ἀπό τόν Ἀθανάσιο Σαγιά.

·     Μιμηθήκατε τό Γεώργιο Τσολάκογλου, πού ἦταν Ἕλληνας στρατιωτικός καί πολιτικός, διορισμένος πρωθυπουργός κατά τήν περίοδο κατοχῆς τῆς Χώρας 19411942 ἀπό τίς δυνάμεις τοῦ Άξονα. Μετά τήν ἐπίθεση τῶν Γερμανῶν κατά τῆς Ἑλλάδος 6 Ἀπριλίου 1941, τή βαθειά στή συνέχεια διείσδυση αὐτῶν πρός τή Θεσσαλονίκη στίς 9 Ἀπριλίου 1941 καί τήν ὑποχώρηση τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ ἀπό τά μέτωπα τῆς Βορείου Ἠπείρου, ὁ Τσολάκογλου καί ὁρισμένοι ἄλλοι ἀνώτεροι ἀξιωματικοί τοῦ στρατοῦ ἔλαβαν τήν ἀπόφαση, ἄνευ ἐγγράφων τῆς προϊσταμένης τους ἀρχῆς, γιά συνθηκολόγηση κρίνοντας ἐκεῖνοι ὅτι κάθε ἀντίσταση πρός τούς κατακτητές θά ἦταν μάταιη. Κατ’αὐτόν τόν τρόπο, στίς 20 Ἀπριλίου 1941 ἡμέρα τοῦ Πάσχα, ὑπέγραψαν Πρωτόκολλο ἀνακωχῆς. Τήν ἑπομένη ἡμέρα 21 Ἀπριλίου στή Λάρισα, ὁ Τσολάκογλου «ὑπό τό κράτος βίας» ὑπέγραψε ὡς διοικητής τῆς Ἑλληνικῆς Στρατιᾶς Ἠπείρου καί Μακεδονίας τήν ἄνευ ὅρων παράδοση τοῦ Ἑλληνικοῦ Στρατοῦ στούς Γερμανούς. Μετά τήν ἀπελευθέρωση συνελήφθη καί φυλακίσθηκε στίς Φυλακές Ἀβέρωφ. Γιά τή συνεργασία του μέ τίς Κατοχικές δυνάμεις, παραπέμφθηκε σέ Εἰδικό Δικαστήριο κατηγορούμενος γιά παράνομο συνθηκολόγηση πού εἶχε προβεῖ μέ τόν ἐχθρό, καθώς καί γιά τήν ἐθνική ἀναξιότητα, γιά τή συνεργασία του μέ τίς Κατοχικές Δυνάμεις, ἀναλαμβάνοντας πρωθυπουργός τῆς χώρας. Καταδικάσθηκε σέ θάνατο, ἐνῶ μετά ἀπό αἴτημά του γιά τή μετατροπή τῆς ποινῆς σέ ἰσόβια δεσμά γιά τίς πολλές ὑπηρεσίες του πρός τή Χώρα ὡς στρατιωτικός, τό Συμβούλιο Χαρίτων μετέτρεψε τήν ποινή σέ ἰσόβια κάθειρξη, ἔχοντας ὅμως προσβληθεῖ ἀπό λευχαιμία, πέθανε στίς 22 Μαΐου 1948 στερημένος σύνταξης καί πάμφτωχος.

Δυστυχῶς, καί σεῖς στιγματίσατε τό ὄνομά σας καί ταυτιστήκατε μέ τούς προδότες τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος, ὅταν παραλάβατε τό Βραβεῖο πού συνοδευόταν μέ τό ποσό τῶν 36.000 ευρώ, τό ὁποῖο παραχωρήσατε γιά ἔρευνα καί διδασκαλία σέ Πανεπιστημιακά τμήματα τῆς Χώρας. Ὁ Ἰούδας ἀφοῦ μεταμελήθηκε πέταξε τά τριάκοντα ἀργύρια καί ὁμολόγησε: «Ἥμαρτον παραδούς αἷμα ἀθῶον» (Ματθ. 27, 4), ἐνῶ ἐσεῖς κάνατε καί ἐλεημοσύνη(!). Ὦ τῆς φιλανθρωπίας σας(!).

Ἐπιβεβαιώνεται ἐδῶ ὁ λόγος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, «θάνατος ἁμαρτωλῶν πονηρός, καί οἱ μισοῦντες τόν δίκαιον πλημμελήσουσι» ( Ψαλ. 33, 22).

Τά πρότυπά μας

Ὁ Διδάσκαλος τοῦ Γένους Γεώργιος Γεννάδιος σέ κήρυγμά του τήν Κυριακή τῆς Πεντηκοστῆς τό 1826 εἶπε καί τά παρακάτω πύρινα λόγια: «Ἀδελφοί, ἡ Πατρίς καταστρέφεται, ὁ ἀγών ματαιοῦται, ἡ ἐλευθερία ἐκπνέει. Ἀπαιτεῖται σύντονος βοήθεια…», ἀδειάζει τό πουγγί του καί συνεχίζει, «ὀβολόν ἄλλον οὐκ ἔχω εἰ μή τόν ἑαυτόν μου καί  ἰδού τόν πουλῶ. Τίς θέλει διδάσκαλον διά τά τέκνα του διά τρία ἔτη; Ἄς καταβάλει ἐδῶ τό τίμημα διά τήν Πατρίδα».

Ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης δηλώνει: «…Καί ἐμεῖς θά ἀναστήσουμε μιά Πατρίδα πού θά ἔχει κεφάλι τό Χριστό καί ὄχι ἀνθρώπους».

Ὁ Γρηγόριος Δικαῖος Παπαφλέσσας ἐνεθάρρυνε τούς Ἕλληνες μέ τά φλογερά λόγια: «Ἕλληνες, ποτέ μήν ξεχνᾶτε τό χρέος σας σέ Θεό καί Πατρίδα. Σ’αὐτά τά δύο σᾶς ξορκίζω ἤ νά νικήσουμε ἤ νά πεθάνουμε κάτω ἀπό τή Σημαία τοῦ Χριστοῦ».

Ὁ Μᾶρκος Μπότσαρης ἐρωτηθείς: «Ποιά πράγματα καί μέσα κάμνουσι τόν ἄνθρωπο εὐτυχή»; Ἀπαντᾶ: «Παιδεία, θεοφοβία καί εὐπορία».

Ἡ Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα δήλωσε στούς προκρίτους καί τούς δημογέροντες: «Ἔχασα τό σύζυγό μου. Εὐλογητός ὁ Θεός! Ὁ πρεσβύτερος υἱός μου ἔπεσε μέ τά ὅπλα ἀνά χεῖρας. Εὐλογητός ὁ Θεός! Ὁ δεύτερος υἱός μου, δεκατεσσάρων ἐτῶν μάχεται μετά τῶν Ἑλλήνων καί πιθανῶς νά βρεῖ ἔνδοξον θάνατον. Εὐλογητός ὁ Θεός! Ὑπό τήν σημαία τοῦ Σταυροῦ θά ρεύσει ἐπίσης τό αἷμα μου. Εὐλογητός ὁ Θεός! Θά νικήσουμεν ἤ θά παύσουμεν μέν νά ζοῦμε, ἀλλά θά ἔχομε τήν παρήγορον ἰδέαν, ὅτι στόν κόσμο δέν ἀφήσαμε πίσω μας δούλους τούς  Ἕλληνες».

Κύριε Ἀλέξη Τσίπρα,

Κάποτε ἐπισκεφθήκατε τό Ἅγιον  Ὄρος καί προσκυνήσατε τήν θαυματουργό εἰκόνα τῆς Παναγίας τοῦ  «Ἄξιον Ἐστί», καί εἴπατε στούς σωματοφύλακές σας νά σᾶς ἀφήσουν μόνο. Εὐχηθήκαμε τότε νά αἰσθανθεῖτε κατάνυξη καί συντριβή καρδίας καί νά ζητήσετε συγγνώμη ἀπό τό Χριστό τήν Παναγία καί τούς Ἁγίους μας, ἀλλά δέν συνετισθήκατε μέχρι σήμερα.

Μέ ἐκτίμηση καί θερμές εὐχές γιά καλή μετάνοια

Ἀρχιμανδρίτης

Παῦλος Ντανᾶς

Ἱεροκῆρυξ

Ἱερᾶς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας