ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Ἡ ζακέτα φοριέται μέ μάσκα

ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - Χειροτονία την εποχή του κορονοιου - ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ INFO
Γράφει ὁ Ἀναστάσιος Ὁμ. Πολυχρονιάδης 
Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ
Διαβάζοντας τήν ἄποψη πού διατύπωσε πρόσφατα ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος ὡς πρός τόν κίνδυνο μετάδοσης τοῦ κορωναϊού ἐντός τῆς ἐκκλησίας, καί ἀκολουθῶντας τή λογική του, ἐκφράζουμε ἄμεσα τήν ἀπορία μας περί τῆς ἀπραξίας του, ὡς πρός τή μή δημοσίευση κειμένων του, προκειμένου νά ἀρθεῖ τό νομικά ἐφάμαρτον τῆς σχετικῆς ΚΥΑ, πού εἰσάγει τή διάκριση μεταξύ τῶν πολιτῶν, παραβιάζοντας κατάφωρα τό ἄρθρο 4 τοῦ Συντάγματος- περί τῆς ἰσότητας τῶν Ἑλλήνων-.
Ἐκεῖ ἐξαιροῦνται τῆς ὑποχρέωσης χρήσης μάσκας ἐντός τοῦ ναοῦ οἱ ἱερεῖς καθώς καί τό βοηθητικό προσωπικό «τό ἀπαραίτητο γιά τήν τέλεση τῆς λατρείας», «κατά τήν ὥρα πού πραγματοποιεῖται ἡ λειτουργία ἤ ἄλλη λατρευτική σύναξη» (ΦΕΚ 3165/τ. Β'/31-7-2020).
Καί γεννᾶται τό ἐρώτημα, δέν ἀποτελοῦν ἐκεῖνοι πολῖτες αὐτοῦ τοῦ κράτους, πού ἐνδέχεται νά μεταδώσουν τή νόσο;
Μόνο οἱ πιστοί, «ὁ λαός», θεωροῦνται φορεῖς τοῦ ἰοῦ; Ποιός ἔχει τό «δημοκρατικό» δικαίωμα τῆς διάκρισης τῶν πολιτῶν σέ ἄτρωτους καί μή;
Καί ποιός ἔχει τό δικαίωμα, σύμφωνα πάντα μέ τά λεγόμενα τοῦ μητροπολίτη, νά εκπειράζει τόν Θεό;
Πῶς, λοιπόν, ὁ ἴδιος, διαπρύσιος κήρυκας τῆς μασκοφορίας τῶν πιστῶν, ξεχνᾶ νά προφυλάξει τὸν ἑαυτό του, τούς ἱερεῖς καί τό βοηθητικό προσωπικό τῆς Μητροπόλεώς του, θέτοντάς τους σέ κίνδυνο;
Δέν ἀναλογίζεται ὅτι ἐξαιτίας ὅλων αὐτῶν τῶν προσώπων, δύναται νά διασπαρεί ὁ ἰός στή Μητρόπολή του καί κατόπιν σέ ὅλη τήν ἑλληνική ἐπικράτεια καί ἐκτός αὐτῆς;
Σεβόμενοι, λοιπόν, τό σχῆμα του, καθώς καί τήν ἰδιότητα πού ἔφερε παλαιότερα ὡς καθηγητής τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης τοῦ ΕΚΠΑ, ἐπεκτείνουμε τή σκέψη του, ὑποβάλλοντας σέ ἐκεῖνον, τό ἐρώτημα, ἐάν μαζί μέ τή ζακέτα πού φοροῦμε, ὅπως λέγει, γιά νά μήν κρυώνουμε ἐντός τοῦ ναοῦ, προτείνει τήν ἀπόσυρση, ἅπαξ διά παντός, τῶν ἱερῶν προσκυνηματικῶν εἰκόνων καθώς καί τῶν ἱερῶν λειψάνων, ἀφοῦ ὁ ἀσπασμός τους ἀπό διαφόρους ἀνθρώπους, σύμφωνα μέ τή λογική του, μπορεῖ νά ἀποβεῖ μοιραῖος γιά τήν ὑγεία τους.
Συνεπῶς, ἡ περί ζακέτας συζήτηση, πού δέν πιστεύουμε τελικά πώς υἱοθετεῖ ὁ ἴδιος, ἀποτελεῖ «ἀπό τήν πίσω πόρτα» εἰσδοχή στήν Ἐκκλησία τῆς Βαρλααμικής λογικῆς, ὅπου τό ἄκτιστο φῶς τῆς Μεταμορφώσεως ἀντικαθίσταται ἀπό τό αἰσθητό φῶς τοῦ ἡλίου.
Αὐτή τή λογική, δηλαδή τῆς «θεολογίας» τῶν κλειστῶν ἐκκλησιῶν, τῶν χρηζόντων ἀπολύμανσης, προστατευτικῶν μασκῶν κλπ ἀκολουθεῖ ἡ ἀπαγόρευση τοῦ φιλήματος τῶν ἱερατικῶν χειρῶν, τῶν λιτανευτικών πομπῶν, τῆς διανομῆς ἀντιδώρου, τῆς κοινωνίας τῶν ἱερέων ἐκ τοῦ κοινοῦ Ποτηρίου καθώς καί τῆς Μετάληψης τῶν πιστῶν ἀπό τήν Ἁγία Λαβίδα.
Ἐν ὀλίγοις, ἡ ἐν λόγῳ «θεολογία» ἀνατρέπει τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιολογία καί συνέπως τή Σωτηριολογία.
Ἄν, λοιπόν, ἡ ἀνάγνωση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δέν γίνεται μέσα ἀπό τίς σελίδες τῆς Καινῆς, παρουσιάζεται τό φαινόμενο τῆς Ἁγιογραφικῆς διαίρεσης.
Καί τότε ὁ Νόμος δέν συμπληρώνεται ἀπό τή Χάρη, μέ συνέπεια τήν κυριαρχία τῆς λογικῆς της ζακέτας.
Γιά αὐτό καί τό «Τίμα ἰατρὸν» (Σόφ. Σειράχ 38,1), πού σημειώνει ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος, διαβάζεται στήν Ἐκκλησία μαζί μέ τό «ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν» (Λκ. 4,23).
Γιατί ὁ ἰατρός τῶν ἰατρῶν εἶναι ὁ Χριστός. Ἐνώπιον Τοῦ πέφτουν οἱ μάσκες.

Romfea.gr 
orthodoxia-ellhnismos