ΙΧΘΥΣ: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ

Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

ΤΑΤΟΥΑΖ – ΜΙΑ ΠΛΗΡΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΜΕΡΟΣ Α  
*  Διατί με Τατουάζ;
*  Η ονομασία του
*  Η Ιστορία του
*  Η νεότερη ιστορία και η διάδοση – επιβολή του
ΜΕΡΟΣ Β
*  Πως και με τι μέσα γίνεται η όλη διαδικασία
*  Ποιοι στιγματίζονται με Τατουάζ;
*  Τι έδειξε η Επιστημονική Έρευνα;
*  Το Παγανιστικό περιεχόμενο του Τατουάζ
*  Τα είδη των σχεδίων τους
ΜΕΡΟΣ Γ
*  Η Αγία Γραφή και η εκκλησία τα καταδικάζουν*  Τι γίνεται με τα θρησκευτικού περιεχομένου Τατουάζ;
*  Για ποιο λόγο φτάνει κανείς στα Τατουάζ;
*  Ποιες είναι οι επιπτώσεις;
*  Τι είναι τα Τατουάζ  χένας;
*  Το συμπέρασμά μας
 Διατί μὲ τατουάζ;
«εκονογράφηση» το σώματος μ τατουζ κα τ τρύπημά του γι τν τοποθέτηση στολιδιν (τ ποκαλούμενο «πίρσινγκ»), λλ κα τ ψιμύθια, δηλ. τ ντονο μακιγιζ στ πρόσωπο, εναι να π τ σχυρ ρεύματα τς μόδας τ τελευταα χρόνια, μ θιαστες της κυρίως τ νεολαία!
στόσο, λα τους εναι παλιά, παμπάλαια, κόμη δ κα πρωτόγονα, σο κι ν θέλουν κάποιοι ν φαίνονται καινούργια κι σο ν κάποιοι λλοι πιθυμον μέσ ατν ν κάνουν τν πανάστασή τους!χουν τς ρίζες τους σ ρχέγονες φυλετικς κα θρησκευτικς παραδόσεις, εναι μποτισμένα σαφς μ παγανιστικς (=εδωλολατρικς) κόμη δ κα ποκρυφιστικς ντιλήψεις. Στ παρελθν συνδέθηκαν, βεβαίως, μ τ περιθώριο, ν σήμερα περισσότερο θέλουν ν εναι νας τρόπος κφρασης διαφορετικς!
νθρωπος σήμερα, κι διαίτερα νέος, βομβαρδίζεται π προτροπς διατήρησης τς νεότητας, ποκλειστικ κα μόνο δι τς μεταμόρφωσης κα ραιοποίησης τν σωμάτων κα τς νάδειξης τς προσωπικς διαιτερότητας μέσα π τ σωματικ χαρακτηριστικά! ποκαλούμενη «Τέχνη το Σώματος» (Body Art), χει… πιφορτιστε λων τν εδν τίς σχετικς παρεμβάσεις!
Στν κατεύθυνση ατ μία λόκληρη βιομηχανία χει ναπτυχθε, π τν διαιτολογία ς τν πλαστικ χειρουργικ κα τ ντόπινγκ. Σ ατ χουν ντάξει τ τατουζ κα τ λεγόμενο «πίρσινγκ»! Μ τ τατουζ σφραγίζεται κανες νεξίτηλα μ κάτι, ν μ τ «πίρσινγκ» τρυπιέται γι κάτι!
Στ λήθεια τί κριβς συμβαίνει; Μ τ σειρ ρθρων πο θ κολουθήσει, θ δομε κατ ρχν τ τατουάζ…
νομασία του
Κι ς ρχίσουμε π τν προσδιορισμ τς διας τς ννοιας πρτα. Τ σημάδεμα στν ρχαιότητα νομαζόταν «στίξη» (χτύπημα) κατάστιξη κα πράξη «στιγματισμός». Τ σημάδεμα δ το σώματος νομαζόταν δερματοστιξία, πο εναι κα σχετικ λληνικ λέξη. στόσο ατ λέξη σπάνια χρησιμοποιεται, γιατί χει ντικατασταθε σ μεγάλο βαθμ π τν ξενικς προέλευσης λέξη «τατουάζ».
λέξη, τώρα, «τατουάζ», προέρχεται π τ λέξη «Tattoo», ποία εναι παράφραση το «tattawing» τν Μαορ (Ν. Ζηλανδία). Στν Πολυνησιακὴ διάλεκτο «Τ» σημαίνει σχέδιο κα «τουζ» δηλώνει ατν πο μφυσε πνο στ πλάσματα τς γς! πότε «τατουζ» σημαίνει «τ σχέδιο πού σο δίνει τν προστασία τν θεν»! πιπλέον χει κα τς ννοιες «νεξίτηλο σημάδι», «σχέδιο στ δέρμα», «μαρκάρωκάτι», «κεντ πάνω στ δέρμα»!
στορία του
Πρόγονος τν τατουζ εκάζεται πς εναι παράδοση πο κολουθοσαν πρωτόγονες φυλς, γι ν κφράσουν τ πένθος τους. Χάραζαν τ σμα τους κα τριβαν κάρβουνα μέσα στς τομές, μ ποτέλεσμα μετ τ θεραπεία τους, τ διάλυτα μόρια το κάρβουνου ν παραμένουν μέσα στ δέρμα!
στορία φαίνεται τι ρχίζει π τν ρχαία Αγυπτο, κατ τν 4η π.Χ. χιλιετηρίδα! Μάλιστα χουν βρεθε μούμιες τς 6ης Δυναστείας (2000 π.Χ.) μ τατουάζ! π κε μεταδόθηκαν σ γειτονικς χρες κα πολιτισμος (Μεσογείου, Περσίας, ραβίας κ.λπ), μέσ τν μπορικν σχέσεων, πο εχαν ναπτυχθε, φθάνοντας τ 2000 π.Χ. μέχρι τν Κίνα!
Τ 1100 π.Χ. τ τατουζ γνωρίζουν Πολυνησία, τ Βόρνεο, ο Φιλιππίνες, Ν. Γουϊνέα κα Φορμόζα. Εκάζεται δ τι π τν Πολυνησία μ τς μεταναστεύσεις μεταφέρεται σ λο τν Ερηνικό. Τν 5ο π.Χ. αώνα, συναντται κα στν απωνία, πως δείχνουν ερήματα στν σάκα. Γραπτ στοιχεα πάρχουν σ νομικ γγραφα τς Κίνας το 3ου π.Χ. αώνα.
Ο Δυτικς κοινωνίες φαίνεται τι γνώρισαν τ τατουζ ρχικ π τος σταυροφόρους κι ργότερα, τ 1691, π τν Γουίλιαμ Ντάμφερ, ξερευνητ θαλασσν, ταν πέστρεψε στ Λονδίνο π τν Πολυνησία κα τ νησι το Ερηνικο. Οσιαστικά, μως, τ τατουζ μεταφέρθηκε στν Ερώπη στ τέλη το 1700 π τν Κάπτεν Κούκ, ποος πραγματοποιώντας διάφορα ταξίδια στ Ν. Ερηνικό, φέρνει μαζί του κα εδικος τεχνίτες π τν Πολυνησία μ σκοπ τή… διάδοσή τους!
Στς ρχς το 18ου αώνα τ τατουζ γίνεται μόδα κα μάλιστα στν νώτερη τάξη τς Ερώπης, κι ατ χει τν ξήγησή του, πως πι κάτω θ δομε. ταν, μως, ξαπλώνεται ερέως, ο ριστοκράτες τ γκαταλείπουν! Τν 19ο αώνα γίνεται πάλι μόδα στν γγλία κα κάποιες λλες Ερωπαϊκς χρες! Τ 1910 πανέρχεται ς μόδα στς ΗΠΑ! Σ ατ συνέβαλε κα νακάλυψη τς λεκτρικς βελόνας, ποία μετέτρεψε τ τατουζ σ μία πλ καλιγότερο πώδυνη διαδικασία. Σημειώνεται τι τ τατουζ ταν γνωστ στος θαγενες τς μερικς, πρν τν νακάλυψή της π τν Κολόμβο!
Σύμφωνα μ τν ποψη πολλν ρευνητν, ρχικ τ τατουζ ταν μόνο ζωγραφιστό, στ συνέχεια μως χρησιμοποιήθηκε διαδικασία το βελονισμο, προκειμένου ν ποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα κα ν γίνει νεξίτηλο!
νεώτερη στορία κα ερύτερη διάδοση – πιβολή του!
Φαίνεται τι κατ τς τελευταες δεκαετίες προσπάθεια πιβολς το τατουζ εναι ργανωμένη!
ρχ τς σύγχρονης στορίας του, βρίσκεται κάπου στ μέσα τς δεκαετίας το 60 κα τς ρχς τς δεκαετίας το 70, μ πρωταγωνιστή (πάλι) τ ρόκ! Τότε ο μουσικοί το ρόκ, θεωρώντας τι τ τατουζ εναι «παναστατικ δήλωση κατ τν θικν προτύπων» τ υοθετον πολύτως κα πιδεικνύουν τ σχέδια στ μπράτσα τους, φορώντας μάλιστα μπλοζες μ κομμένα μανίκια, γι ν φαίνονται καλά! φτασε δ τ τατουζ ν γίνει συνώνυμο τς ρκ σκηνς, συμπεριλαμβανομένου βέβαια κα το πάνκ, τ ποο τ υοθετε κυρίως ς μορφ διαμαρτυρίας!
Στν δια κατεύθυνση δραστηριοποιονται λες ο διασημότητες (θοποιοί, θλητές, μοντέλα κ.λπ), πο σκον πιρρο στ νεολαία, λλ κα τ ΜΜΕ (ντυπα, τηλεοπτικ κανάλια).
γραψαν περιοδικ ερείας κυκλοφορίας:
«Τ MTV κα ο νθρωποι, πο τυγχάνουν μεγάλης προβολς βοήθησαν πολ στ διάδοση το τατουάζ»!
«μφανίζεται Μάρλον Μπράντο ς μηχανόβιος μ τατουζ στς ταινίες του κα ο μοτοσικλετιστς τν ντιγράφουν»!
«Στς ρχς τς δεκαετίας το 80 τ λεγόμενα “super models”, πως Στεφαν Σέιμουρ κα Κάρε τις, λλ κα “στρ” το Χόλλιγουντ πως Ντριού Μπάριμορ κα Μίκι Ρορκ καναν τν ρχή, πιδεικνύοντας δημοσίως τ τατουζ, πο εχαν πάνω τους. Τ ποτέλεσμα ταν ν δημιουργήσουν μόδα καί, μάλιστα, κατάφεραν ν τς δώσουν ρκετ glamour».
ς κα φεστιβλ διοργανώνονται (τοπικ κα διεθν) κα μάλιστα σ τήσια βάση, πως ατ το Σίδνεϊ, τς Φρανκφούρτης κ.λπ. π τ 1999 δέ, διοργανώνεται κα στ Χώρα μας «Πανελλήνια κθεση Tattoo Art», πως λέγεται, το ποίου οδιοργανωτς χουν πολ μεγάλα σχέδια γι τν ερύτατη διάδοσή του! Τ 1963 Μπρονο ντ Πιγκλ νοίγει τ πρτο στούντιο τατουζ (στ Παρίσι).
Σήμερα φθασε ν εναι γενικ τάση στ Χόλλιγουντ, τ μουσική, τος θλητές, κόμη δ κα σ ατς τς πασαρέλες. Μάλιστα ο περισσότεροι βραβευμένοι θοποιο σήμερα (π.χ. μ σκαρ) εναι «στιγματισμένοι» μ τατουάζ!
Εναι χαρακτηριστικ τι ρος «tattoo» εναι π τς πλέον δημοφιλες στς ναζητήσεις το Διαδικτύου κα βρίσκεται στν πρώτη δεκάδα συνεχς π τ 1999, σημειώνοντας κόμη κα μηνιαες πρωτιές! «νωση παγγελματιν Τατουζ» τν ΗΠΑ δηλώνει τι χουν κάνει τατουζ σ 39 κ. τομα π τ 1990 ς τ 2004 (δηλ. 1 στος 7 μερικανούς)!
Τελευταα λοένα κα περισσότεροι φαιρον τ τατουάζ τους. Σύμφωνα μ μία ρευνα πο γινε στς ΗΠΑ τ 17% σων κάνουν τατουζ τ μετανιώνουν! Κατ δ τν μερικανικ νωση Δερματολογικν πεμβάσεων, αξηση ατν πο θέλουν ν τ φαιρέσουν περβαίνει τ 10% κάθε χρόνο! πολογίζεται δ τι 3 στος 4 πο τ φαιρον εναι γυνακες.
Στ βιβλίο τν ρεκρ – Γκίνες ναφέρεται κάποιος Τμ Λέπαρντ (= λεοπάρδαλη), ποος χει καλύψει τ 99,2% το σώματός του μ νάλογο τατουζ κι χει τσι μεταμορφωθε σ λεοπάρδαλη! Τ λεγόμενο πλέον «καλλιτεχνικ τατουζ» περιλαμβάνει διαφόρων τύπων σχέδια πο καταλαμβάνουν λο τ σμα (π τ πόδια ς τν λαιμό)!
Πς κα μ τί μέσα γίνεται λη διαδικασία;
Πρς τν σκοπ ατό, τ μέσα πο χρησιμοποιονταν π διάφορους λαος γι τ τρύπημα το δέρματος, ταν βελόνα το ραψίματος (κυρίως στν Ερώπη), στς δ πρωτόγονες κοινωνίες σκληρ γκάθια φυτν ψαριν, αχμηρ κόκκαλα κ..! Στς τομς, πο δημιουργονταν, ρριχναν διάφορα λικ, γι ν χρωματίσουν τ σχέδιο, πως σκόνη τριμμένου κάρβουνου, κάπνα π κατσαρόλες κα τζάκια, μαρο πιπέρι, μελάνι, ς κα μπαρούτι κόμη, γι ν πιτύχουν τ μαρο χρμα! Γι λλα χρώματα χρησιμοποιοσαν μπογις βαφς ρούχων, τριμμένο κεραμίδι (γι τ κόκκινο), νδικ λουλακί (γιτ μπλέ), κελύφη στράκων σβεστολιθικ πετρώματα (γι τ σπρο) κ..!
Γι τ νάγλυφα τατουζ (πρχαν κι ατά!), πο τ χρησιμοποιοσαν ο θαγενες τς Αστραλίας στ Ν. Ζηλανδία κα ρισμένες φυλς νέγρων, γέμιζαν τς πληγς μ ργιλο!
Σήμερα, βέβαια, τεχνικ χει πλοποιηθε κα γίνεται μ εδικ λεκτρικ μηχαν, πο τρυπ τ δέρμα μ εδικ βελόνα, ποία χύνει μέσα σ ατ να εδικ μελάνι!
στόσο, πως διαβάσαμε, Ερωπαϊκ πιτροπ χει προειδοποιήσει τι τ λικ, πο χρησιμοποιονται στ τατουζ δν χουν λεγχθε γι τ ν εναι σφαλ στν νθρωπο, καθόσον πολλς π τς χρησιμοποιούμενες χρωστικς οσίες εναι κόμη κα βαφς ατοκινήτων! ξίζει ν σημειωθε πς κάθε χρόνο καταγράφονται πολλ θανατηφόρα κρούσματα ξ ατίας τν λοιμώξεων. Πολλς π τς χρησιμοποιούμενες οσίες (πως σινικ μελάνη) εναι καρκινογόνες!
Ποιο στιγματίζονται μ τατουάζ;
Τ τατουάζ, πως ποστηρίζουν ο θιαστες του, «εναι μία πολ προσωπικ πόθεση». Κι εναι πράγματι τσι. καθένας γι δικούς του λόγους, δέχεται ν στι γματίζεται κα ν σφραγίζεται γι πάντα μ ατό!
Στς ρχαες κοινωνίες εδικά, λλ κα στς μετέπειτα, εχε τν ννοια μαγικο συμβόλου κα ς τέτοιο τ φεραν πάνω τους, πως πι κάτω θ δομε! Γι λλους ταν σημεο ναγνώρισης κοινωνικς κάστας, φυλς τάξης! Γι παράδειγμα στν ρχαία Αγυπτο «μαρκάρονταν» ο βασιλικοὶ ἀκόλουθοι κα ο ερες τν εδώλων, γι ν ξεχωρίζουν!
Ο Ρωμαοι σημάδευαν μ τατουζ τος σκλάβους κα τος γκληματίες κα μ τ γράμμα D τος λιποτάκτες! ργότερα (τ 750 μ.Χ.) τ διο καναν κα ο Κινέζοι μ τος γκληματίες! Στ Ν. Γουϊνέα κα τ Βιρμανία τ χρησιμοποιοσαν, γι ν διακρίνονται ο φυλές! Στ Ν. Ζηλανδία ποτελοσε μβλημα τιμς! Ο παλαιστς κα ο μονομάχοι τν ρχαίων χρόνων φεραν τατουζ σ νδειξη δελφοσύνης!
Πολλς φυλς τ χρησιμοποιοσαν ς νδειξη πένθους! λλες ποδήλωναν μ ατ τ ξίωμα κα τ θέση τους στν κοινωνία! Κι λλες δήλωναν πς τ τομα πο τ φεραν ταν ριμα γι κοινωνικ ζωή! Ο νδιάνοι Τόμσον λεγχαν τ κουράγιο τους, διαιτέρως δ ατ τν νέων, φαρμόζοντας τν δυνηρότερο τύπο τατουάζ! Στν Παραγουάη ταν σύμβολο τς φηβείας! Στς νδίες κάποιες φυλς χρησιμοποιοσαν τ τατουζ ς μέσο καλλωπισμο κα σεξουαλικς διέγερσης!
Σ πολλς περιοχς ο δολοι φεραν σ τατουζ τ νόματα τν κυρίων τους! Ατος τος ποίους πηρετοσαν ποκλειστικά, πολύτως κα γι πάντα!
Ο ρχαοι λληνες γνώριζαν τν τεχνική τς στίξης π τν Μυκηναϊκ κιόλας ποχή, στόσο δν παυαν ν τν θεωρον ς συνήθεια τν βαρβάρων! ς πράξη σαφς τιμωτικ κα χαρακτηριστικ δουλείας, ποτέλειας κα ποταγς! Πλούταρχος ναφέρει πς ο Συρακούσιοι, μετ τ συντριβ τν θηναίων στς Συρακοσες τς Σικελίας, βαλαν να λογο μ τ μορφ τατουζ στ μέτωπα τν αχμαλώτων!
Στος νεώτερους χρόνους ταν ταυτισμένο μ τος περιθωριακούς, τος μηχανόβιους κα τος φυλακισμένους, λλ κα διάφορα παγγέλματα πως ναυτικούς, ργάτες κ.λπ. Στς ταινίες, μάλιστα, ταν τ μόνιμο φφ τν βαρυποινιτν κα τν σκληροπυρηνικν μηχανόβιων, μαζ μ τ μακρι μαλλι κα τ δερμάτινα ροχα!
Μετ τν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μ τν λη προβολ κα διαφήμιση, πο το γίνεται, περνάει σ ερεα χρήση. π τος μερικανος πεζονατες, ς τος χίππυς! Τατουζ χουν πωσδήποτε τ μέλη τν συμμοριν, δεγμα συμμετοχς, ταύτισης κα παντοτινς φοσίωσής τους σ ατές! Κάτι νάλογο συμβαίνει κα μ τος παδος διαφόρων μουσικν ρευμάτων (ρόκ, χέβι μέταλ, πνκ κ.λπ) κα σήμερα μ τος νεοναζιστές!
πως κα ν τ κάνουμε δν πάρχει περίπτωση ν εσαι περιθωριακς σήμερα κα ν μ χεις τατουάζ! Κι σοι δν εναι, δν παύουν τελικ ν χρησιμοποιον μία π τς χαρακτηριστικότερες τακτικές του! τσι, κόμη κα σήμερα, τ τατουζ βρίσκεται στ προσκήνιο. ς κα μόδα ντέγραψε τν «τέχνη» ατή, μ τν Ζάν Πλ Γκοτι ν χει παρουσιάσει κολεξιν βασισμένη στ τατουζ κα τ λεγόμενο “body piercing” (δηλ. τ τρύπημα τν ατιν κα λλων μελν το σώματος) μ ροχα, τ ποα ταν ναπαραστάσειςπ ατά! ξάλλου, σ πόσα πράγματα ατ δν χει γίνει!…
Σ καμι περίπτωση, μως, ο διαδικασίες ατς πο ραιοποιον τ τατουζ (λλα κα τ πίρσινγκ) δν μπορον ν τ κάνουν καλύτερο, ν τὸ ἀπενοχοποιήσουν, ν μς πον πς εναι σύγχρονο, πς χει κάτι οσιαστικ ν μς προσφέρει κα πς δν πάρχει τάχα κανένα πρόβλημα μ ατό!
Τί δειξε ἡ πιστημονικ ρευνα;
πιστημονικ ρευνα πο γινε σ 16.500 στρατιτες λικίας 18-24 τν στ Χώρα μας1, ο 760 βρέθηκαν μ τατουζ στ σμα τους (ποσοστ 5% περίπου). π ατος ο 703 δέχθηκαν ν μελετηθον ψυχιατρικά. π τ μελέτη ατ προέκυψαν τ ξς:
1. Τ 55% ατν βρέθηκαν μ διαταραχς τς προσωπικότητας κα συγκεκριμένα μ δυσκοινωνικ συμπεριφορά! Τ τομα ατ φεραν περισσότερα π να τατουζ κα μάλιστα σ μεγαλύτερο μέγεθος, καθς πίσης π ολς κα γχαράξεις π παλαιος ατοτραυματισμούς, καθς κα ολς π σβήσιμο τσιγάρων, εχαν κάνει δ λα ατ στ διάρκεια τς πολιτικς τους ζως, σ ντίθεση μ τος λλους. Ο λλοι καναν τατουζ στ διάρκεια τς στρατιωτικς τους θητείας κα μάλιστα κάτω π πιεστικς ψυχολογικς καταστάσεις (πιβολ ποινν, δυσμεν μετάθεση, γκλεισμ σ στρατ. φυλακ κ.λπ).
2. Τ 29% ταν τοξικομανες, στν πλειοψηφία τους δ περιστασιακά!
3. Τ 8% πασχε π νευρώσεις (5%) κα ψυχώσεις (3%).
4. Μόνο σ ποσοστ 8% ταν ψυχικ γιες κα δν παρουσίαζαν κάποιο πρόβλημα!
πιπλέον:
Τ 90% ατν εχε τ ξς παγγέλματα: Ναυτικός, οκοδόμος, δραυλικός, τεχνίτης ατοκινήτων, ργάτης.
Κατ τος ρευνητς ψυχολόγους ν κα δερματοστιξία ατ καθ αυτ δν ποτελε νδειξη ψυχικς νόσου, στόσο ο ολς π ατοτραυματισμος π τ σβήσιμο τσιγάρου εναι σοβαρ νδειξη ψυχοπαθητικο τόμου!
1. Δημοσιεύτηκε στ περιοδικ
«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ» π τν Νευρολόγο – Ψυχίατρο πικ. Καθηγ. Πανεπιστημίου κ. ω. Σουρέτη, ποος συμμετεχε στν ρευνα.
Τ παγανιστικ περιεχόμενο το τατουάζ!
Τ λένε κι ατ ο θιαστες του:
«Τατουζ σημαίνει κάτι περισσότερο π μελάνι κάτω π τ δέρμα». Κι εναι πράγματι τσι! ν ναζητήσει κανες τί κρύβεται πίσω π τ χνη ατς τς παράξενης τέχνης κι ν νατρέξει στς… πηγές, δηλαδ τος ρχαίους εδωλολατρικος πολιτισμος π τος ποίους κα προλθε, λλ κα σα συμβαίνουν κόμη κα σήμερα, θ διαπιστώσει τ ξς ντως φοβερά:
α. Ξεκίνησε π τν ρχαία Αγυπτο!
πως εδαμε, ξεκίνησε π τν ρχαία Αγυπτο κα π ατν διαδόθηκε σιγ – σιγ παντο. Τ θέμα εναι τι, πολλ χουν ξεκινήσει π τν ρχαία Αγυπτο (εδωλολατρικά, παγανιστικά, ποκρυφιστικ κ.λπ.) κα πολλ ναφέρονται σ ατν σήμερα (π τς κάρτες Ταρώ, ς διάφορα κινούμενα σχέδια κα παιχνίδια)! Κι ατ γιατί ρχαία Αγυπτος ταν μεγάλη κοιτίδα τς (πι ρχαίας κα τς πλέον γνήσιας) εδωλολατρίας, προερχόμενη πτν Βααλιστικ θρησκεία τς Βαβυλώνας!
Στν ρχαία Αγυπτο, λοιπόν…
Θεωροσαν τ τατουζ ς ερ σημάδι κα παγορευόταν ν τ χει πάνω του ποιοσδήποτε λλος, πλν το Φαραώ!
Τ ταύτιζαν μ τν γονιμότητα κα τν ρχοντιά!
Μ τατουζ «κοσμοσαν» τος νεκρούς τους, γιατί πίστευαν τι ξασκοσε μαγικς εεργετικς πιδράσεις! πάρχουν, μάλιστα, κα μούμιες τς 6ης Δυναστείας (2000 π.χ.), πως επαμε στ α΄ μέρος, ο ποες φέρουν τατουζ στ χέρια, τ πόδια κα τν κοιλι μ σκορα χρώματα, πο ο πιστήμονες θεωρον τι εχαν θρησκευτικ σημασία!
Εχε δ πάντοτε σαφς μαγικ χαρακτήρα ετε ποτρεπτικ ετε κα θεραπευτικ ναφερθομε γι ατ μέσως πι κάτω)!
Πολλ π τ τατουζ, πο κυκλοφορον σήμερα, περιέχουν ρχαα αγυπτιακ σύμβολα!
Μία νεαρ γυναίκα επε γι τ τατουζ, πο χει στ μπράτσο της: Εναι τρία ρχαα αγυπτιακ σύμβολα αώνιας ζως, πο νώνονται σ να κύκλο γύρω π τν δικέφαλό μου. Θυμμαι τν μέρα, πο χτύπησα τ τατουάζ, «καλλιτέχνης», πο κρατοσε τ βελόνα, εχε ξαφνικ μπνευση κα ποφάσισε ν προσθέσει τς δικές του διακοσμητικς πινελιές. νιωθα τι κανε κάτι διαφορετικ κα ταν κοίταξα τ μπράτσο εχα ατς τς κόκκινες γραμμς ν βγαίνουν π τ σύμβολα. Τν ρώτησα τί εναι ατ κα μο επε “εναι μία πόκρυφη μίχλη”!
β. Σ’ λους τούς λαος εναι συνδεδεμένο μ παγανιστικς ντιλήψεις!
ν κα τ τατουζ κατεχε διαφορετικ σημασία στος λαος κα τς διάφορες χρονικς περιόδους, στόσο διατήρησε πάντοτε τν παγανιστικό του χαρακτήρα! τσι…
Στν νδία μ τατουζ ξόρκιζαν τν κακ τύχη κα τς ρρώστιες! Ο δ νδο τς Βεγγάλης πιστεύουν, κόμη κα σήμερα, πς τ στικτα πρόσωπα θ γνωρίσουν δυσκολίες στ μεταθανάτιο βίο τους!
Στν νδονησία θεωροσαν τι ατ διναν δύναμη στς καθημερινς δυσκολίες, πως στ κυνήγι γρίων ζώων, γι τν πιβίωσή τους!
Στ Βόρνεο τ τοποθετοσαν γύρω π τν καρπ κα τ δάχτυλα, ς προστασία π τς ρρώστιες!
Στν Ταϊτ κόμη κα σήμερα χουν τ τατουζ ς φυλακτ, γι τν ποτροπ παντς κακο!
Στν Παλαιστίνη πιστεύουν τι ν κάνουν τατουζ στ χέρι δν κινδυνεύει π στραμπούληγμα ξάρθρωση!
Στ ρκ πιστεύουν πς τ τατουζ φέρνει μακροζωΐα!
ποστηρίζεται πώς, κόμη κα σήμερα, φυλς μ πρωτόγονες ντιλήψεις, βάζουν τατουζ στ σμα τους, γι ν προφυλαχτον π τ κρύο, τ τσιμπήματα τν ντόμων, τν κτινοβολία το λιου, γι ν προκαλέσουν μ τν
μφάνισή τους σεβασμ κα τρόμο κα γι ν προφυλαχτον π κακ πνεύματα!
Γι τος Μαορί, κόμη κα σήμερα, τ τατουζ δν εναι πλς να θιμο, εναι κομμάτι τς στορίας κα το πολιτισμο τους, εναι κάτι τ πολ ερό!
Στν Πολυνησιακ διάλεκτο, πως δη ναφέραμε, λέξη τατουζ σημαίνει «τ σχέδιο πού σο δίνει τν προστασία τν θεν»!
πποκράτης εχε παρατηρήσει τι ο Σκύθες τ βαζαν στος μους, τ χέρια κα τ στήθη τους, γι ν γίνουν πι δυνατά!
Ο σκιμοι κα ο κάτοικοι τν νησιν Φίτζι κάνουν τατουζ, γι ν ξασφαλίσουν ετυχία στ μέλλουσα ζωή!
Ο άπωνες τ χρησιμοποιον γι καλλωπιστικος, λλ κα γι θρησκευτικος λόγους. Μ τ φίδια δ κα τος δράκους σ τατουάζ, ξορκίζουν τος φόβους κα τος φιάλτες τους!
Ο νδιάνοι τ εχαν ς φυλακτ, γιατί θεωροσαν τι τος προστάτευαν κόμη κα π τν χθρ στ μάχη! Κάποια π ατ πο κυκλοφορον κόμη, συμβολίζουν τ «μητέρα φύση» κα τ λατρεία τς «αώνιας μητέρας»!
Στς διάφορες φυλς τς φρικς τ τατουζ χουν πάντοτε σχέση μ τ θρησκεία, τν δια τ φυλ κα τς προλήψεις!
Στ Νεπλ σήμερα ο γυνακες, πέραν π τ τατουάζ, διακοσμον τ χέρια τους μ περίτεχνα σχέδια χένας κατ τν παραμον τς Βουδιστικς ορτς Eid al Fitr!
Στ Βιρμανία, κόμη κα σήμερα, πιστεύουν τι, ταν ατ εναι πάνω π τν καρδι μπορον ν σταματήσουν τ κακό! πιπλέον τ χωρίζουν σ δύο εδη. Τ μαρα κα τ κόκκινα. Τ μαρα εναι περισσότερο διακοσμητικά. Τ κόκκινα, μως, χουν πωσδήποτε θρησκευτικ σημασία κα γίνονται γι τν προστασία π τν βασκανία κα τς ρρώστιες! Τ κόκκινα δ εναι τόσο δυνηρ κατ τ χάραξή τους στ σμα, στε πολλς φορς ο ζωγράφοι τους φθάνουν ν δίνουν στος νδιαφερόμενους κόμη κα μεγάλες δόσεις ναρκωτικν, γι ν τος καταπραΰνουν τος πόνους!
Ο Σαμάνοι π τ 2000 π.Χ. χρησιμοποιοσαν τ τατουζ ς να εδος βελονισμο στς θρησκευτικές τους τελετς «ασης» «μύησης»!
Δν εναι χωρς σημασία τ γεγονός, πς σ πολλος λαος ττατουζ γινόταν κατ τ διάρκεια θρησκευτικς τελετς κα σοι λάμβαναν μέρος ξαγνίζονταν πρτα κα θυσίαζαν στος θεούς!
Σύμφωνα μ τς ντιλήψεις λλων, τ σχμα S νάμεσα στν ντίχειρα κα στ δείκτη το χεριο, κάνει τος νθρώπους τρωτους!
Στς Φιλιππίνες συναντ κανες μι πανάρχαια δεισιδαιμονία σύμφωνα μ τν ποία νικητς πολεμιστς κυνηγς παιρνε τ δύναμη το φονευμένου χθρο το θηράματος, ν τ ζωγράφιζε στ σμα του!
Δηλαδή, βλέπουμε, πς τ τατουζ ταν κα γι κάποιους εναι κα σήμερα, να εδος ατρικο μαγικο συμβόλου, τ ποο τοποθετεται σ σημεο το σώματος, πο πάσχει κα θέλουμε ν γιατρευτε!
Γράφει πολ χαρακτηριστικ γκυκλοπαίδεια «ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ»: «Τ τατουζ ταν πράξη, πο εχε πάντοτε μαγικ χαρακτήρα. Στς περισσότερες κοινωνίες ναγνωριζόταν μαγικ δύναμη σ κείνους ο ποοι πιδίδονταν στ τατουάζ. Συνήθως τ τατουζ ποτελε δοκιμασία μυήσεως ναγνωρίσεως το φύλου, το ξιώματος κ.λπ. Γίνεται μως περισσότερο γι τ μαγική, προφυλακτικ κα θεραπευτικ ξία του»!
ς σημειωθε, τέλος, τι στς πρακτικές τς γιόγκα πάρχει κα τ λεγόμενο «θεραπευτικ τατουάζ»!
Τ εδη τν σχεδίων τους
λλ κα π τ δια τ σχέδια ν τ δομε. Λένε πς ατ εναι δύο εδν. κενα πο γίνονται μ πλς γραμμς (εθεες καμπύλες) κα τ λλα πο ναπαριστον εκόνες νθρώπων, ζώων, φυτν, φανταστικν μορφν κ.λπ.
Τ δημοφιλέστερα σχέδια εναι τ Tribal (φυλετικ), τ ποα συμβολίζουν διάφορες θεότητες, λλ κα ζα μ ποκρυφιστικ ννοια κα σημασία, πως γριοι λύκοι, παίσιοι δράκοι, τρομακτικο σκορπιο κα ράχνες, φαρμακερ φίδια κ.λπ., μυθικ σύμβολα πως Πήγασος, νεκροκεφαλς κ.λπ.!
στόσο πάρχουν κι ρωτικ σύμβολα, λλ κα λλα πο εναι μλλον γι καλλωπισμ, πως λουλούδια, πεταλοδες, δελφίνια κ.λπ.
Στν ναφερθεσα πιστημονικ ρευνα, πο γινε σ 16.500 στρατιτες προέκυψε πς θεματολογία τν τατουζ εναι:
Συναισθηματικο – σεξουαλικο χαρακτήρα!
ντικοινωνικο χαρακτήρα (σπαθιά, πλα, γρια ζα)!
Ταυτότητας (τατουζ μ τ νομα, τ γέννηση, τν ποφυλάκιση κ.λπ.) κα
Μυστικιστικο περιεχομένου, τ ποα βρίσκονται κα στ κάλυπτα μέρη το σώματος (τ χέρια κυρίως)!
πόψη τι πολλοί, κόμη κα θα σχέδια, πως τ λουλούδια, κόμη κα σήμερα, τ βάζουν στ μέτωπο τν κοριτσιν σ λλο σημεο το σώματος, γι ν χουν καλ τύχη! Σ λλες δ περιπτώσεις, γι ν ποφύγουν τ κακ μάτι, δηλαδ παίζουν τν ρόλο το σημαδιο, πο φυλάει π τ κακό!
πόψη τι πολλ σχέδια μοιάζουν κατανόητα, στόσο θυμίζουν τ heavy metal, να λλο γνωστ περιθωριακ χρο, λλ κι ατ τν videogames, γνωστ πίσης «περιβάλλον» στ νέα γενιά. λλ πόσο μακρι βρίσκονται κα π τς ταινίες τρόμου, φρίκης κα θρίλερ τς ποτιθέμενης «πιστημονικς φαντασίας»;
πόψη τι στς ταινίες τρόμου κα θρίλερ (π.χ. «Τ κρωτήρι το φόβου») ο θοποιο εναι πάντοτε «διακοσμημένοι» μ πολλ κα περίεργα τατουάζ! Κι ατς εναι νας λλος τρόπος, γι ν τ προβάλλουν κα μάλιστα στν παγανιστικ κα τν ποκρυφιστική τους διάσταση.
γία Γραφ κα κκλησία τ καταδικάζουν!
Στν γία Γραφ (Λευϊτ. ιθ, 28) ναφέρονται τ ξς χαρακτηριστικά: «… Κα ντομίδας ο ποιήσετε π ψυχ ν τ σώματι μν κα γράμματα στικτ ο ποιήσετε ν μν. γ εμί Κύριος Θες μν» Δηλαδή, δν θ κάνετε ντομς στ σμα σας, οτε θ χαράξετε γράμματα στ δέρμα σας. γ εμαι Κύριος Θεός σας.


ναφέρεται τι ο πρτες ντιδράσεις τς κκλησίας κφράστηκαν π τς ποχςτο Μ. Κωνσταντίνου. Τν 8ο μ.Χ. αώνα κκλησία καταδίκασε τν ποτύπωση ποιουδήποτε συμβόλου π το σώματος τν πιστν ς «εδωλολατρικ θιμο» κα ς «πρακτικ τν βαρβάρων»! Τ διο καταδικάζονται π τος Πατέρες τς κκλησίας (πως π.χ. π τν Μ. Βασίλειο).
Ατ εχαν ς ποτέλεσμα ν ξαλειφθε τ τατουζ τουλάχιστον στν Ερώπη γι μία χιλιετία περίπου, πέστρεψε δ στ προσκήνιο μ τς μεγάλες γεωγραφικς ξερευνήσεις κα τς παφς μ τος λλους πληθυσμος τς γς (κυρίως ατος τς φρικς).
Τί γίνεται μ τά… θρησκευτικο περιεχομένου τατουάζ;
Ναί, πάρχουν κα ατά, πο κάθε τόσο μάλιστα ρχονται στ μόδα, οσιαστικ σ χρες τς Δύσης. χουν ς θέμα τους συνήθως τν εκόνα το Χριστο μ τ κάνθινο στεφάνι, το Σταυρο κ.λπ.
Ατο πο τ χαράζουν στ σμα τους δν εναι πωσδήποτε πιστοί, μπορε ν εναι κόμη κα πέλπιδες κατάδικοι κα νθρωποι, πο θέλουν ν δηλώσουν πς παρνήθηκαν ριστικ τν μαρτωλ ζωή τους!
Λέγεται πς τακτικ ατ χάνεται στ βάθη το χρόνου. Εναι γνωστ τι ο σταυροφόροι εχαν χαραγμένο τν Σταυρ στ στθος τ μέτωπά τους, πράγμα πο καναν μετ τν φιξή τους στος γίους Τόπους!
ραγε πόσο σωστ εναι μία τέτοια τακτική; Νομίζουμε πς εναι τελείως λάθος! Γιατί πέραν τν σων ναφέραμε προηγουμένως, γι ατ πο λέει γ. Γραφή, θ προσθέσουμε κα τ ξς:
α. Χριστς ατό, πο θέλει πό μς, εναι ν χαράζουμε τ νομά Του στς καρδιές μας κα χι στ… δέρμα μας! πίστη κα φοσίωσή μας ν φαίνεται π τ ργα μας, ργα μετανοίας, κα χι π τς ζωγραφιές μας, κόμη κι ν ατς εναι πάνω στ σμα μας.
Μς επε: «Ο πς λέγων μοι, Κύριε, Κύριε, εσελεύσεται ες τν βασιλείαν τν ορανν, λλ ποιν τ θέλημα το Πατρός μου το ν ορανος» (Ματθ. 7, 21). Ατ κριβς καναν ο Μάρτυρες κα λοι ο γιοι τς κκλησίας μας. ξάλλου, πως ναφέρει κα π. Παλος «σοι βαπτισθήκατε μ πίστη στν Χριστό, νδυθήκατε τν Χριστ (κα νωθήκατε μαζί Του)» (Βλ. Γαλ. γ΄ 27).
β. π. Παλος, πάλι, ναφέρει σ λλο σημεο: «γ γρ τ στίγματα το Κυρίου ησο ν τ σώματί μου βαστάζω» (Γαλ. στ΄ 17). Ποι εναι ατ τ στίγματα; Δν εναι λλα π τ δια τ σημάδια τν πληγν, πο πέστη π τος διωγμος (δηλ. μαστιγώσεις, ραβδισμούς, λιθοβολισμος κ.λπ.) χάριν το Χριστο κα ατ εναι κενα, πο ποδεικνύουν τι εναι, χι μόνο φοσιωμένος πιστός Του, λλ κα γνήσιος πόστολός Του. Τέτοια στίγματα φεραν λοι ο μάρτυρες, στίγματα μαρτυρίας π τος εδωλολάτρες κα τος πίστους.
γ. Στν ποκάλυψη το ωάννη, ν Χριστς μς ποκαλύπτει λλ κα μς προειδοποιε γι τ γνωστ χάραγμα το ντιχρίστου πάνω στ σμα μας (τ δεξ χέρι τ μέτωπο πως επαμε), να χάραγμα, πο δν θ περιέχει τίποτ λλο π τ νομα τν ριθμό του, δν ζητάει νγίνει τ διο κα π τος πιστούς του μ τ δικό Του Πρόσωπο, νομα Σύμβολα! Ατ πο θέλει πωσδήποτε π μς εναι ν μ δεχθομε ποτ ν γίνει κάτι τέτοιο σ βάρος μας π τν ντίχριστο!
δ. Μ ξεχνμε πς ποτ σκοπς δν γιάζει τ μέσα. Κα τ μέσα δ εναι σαφς εδωλολατρικά, ποκύημα σκοτεινν προλήψεων κα δεισιδαιμονιν!
Γι ποιος λόγους φθάνει κανες στ τατουάζ;
Ο λόγοι ατο εναι πολλοί, πως:
α. ποτελε παναστατικ πράξη!
Ο νέοι σήμερα, λένε, στιγματίζουν τ σμα τους μ παραστάσεις π τν δικό τους δεατ κόσμο, προκειμένου ν νοίξουν δρόμο πρς τν πελευθέρωσή τους!
στόσο κάτι νάλογο λεγαν κα ο Χίππυς: «στω κι ν ποφέρουμε π τος βελονισμούς, τ τατουζ ποτελε κι ατ να μέσο πρς την πελευθέρωσή μας π τς πουριτανικς προκαταλήψεις»! Κα ο Χίππυς ταν ς γενεά, ο παπποδες τν σημερινν παιδιν!
Τί οτοπία λοιπόν! Μ τ μέσα ατ τν πρωτογόνων κα τ τεχνάσματα το περιθωρίου, γίνονται στ λήθεια παναστάσεις κα μάλιστα σήμερα; Μ ατ πο χρησιμοποιοσαν ο γονες, ο παπποδες κα λοι ορχαοι μας πρόγονοι;
β. Γι τ μόδα!
Ποι μόδα; Ατν πο ρχεται κα παρέρχεται στ διάβα τν αώνων ατν πού μ χίλιους δυ τρόπους μς πιβάλλει «διεθνς τν πονηρν»; Ατ κα μόνο θ πρεπε ν μς παναστατε!
γ. Εναι σύμβολο πειθαρχίας!
γενικ ντύπωση πο πάρχει εναι τι σ κάθε περίπτωση τ τατουζ εναι σύμβολο πειθαρχίας.
Ρώτησαν κάποιον πο εχε στμπράτσο του να σπρόμαυρο λύκο σ τατουάζ, μ ποι κριτήρια τν πέλεξε. Κι κενος πάντησε ς ξς: «Γιατί εναι δυναμικς κα νυπότακτος»!
Τί πλάνη κι ατή! φο τ τατουζ δν σβήνεται ποτ π τ σμα, σαφς τότε πρόκειται γι ποταγή, γι τν πι σκληρ ποτέλεια, γι φ ρου ζως πακο κα μάλιστα κόμη κα σ κάποιες μυστικιστικές, παγανιστικς κα λλες ξεπερασμένες προκαταλήψεις! πότε, ν θέλει ν ξεφύγει κανες π τ μία κατάσταση τελικ ποδουλώνεται στν λλη!
Εναι πι ατ να εδος στράτευσης κα τς χειρότερης δουλείας, πως τ εδαμε πι πάνω κα στς συμμορίες!
δ. Γι διαμαρτυρία κα προκειμένου ν τραβήξει κανες τν προσοχ τν λλων!
ραα! Μόνο πο τ μέσα πο χρησιμοποιονται εναι τελείως λάθος, εναι σαφς σ βάρος κείνου πο τ χρησιμοποιε. ς τ σκεφθομε!
ε. Γι ν κερδίσουμε τν θαυμασμ τν φίλων!
λλ τότε, μήπως δν χουμε σωστος φίλους; Μήπως βρισκόμαστε σ λάθος παρέα; ς προβληματιστομε!
στ. ποτελε χαρακτηριστικό τς μάδας στν ποία νήκουμε!
λλ ατό, πιβεβαιώνει πλήρως τ πι πάνω.
ζ. Σ κάνει ν ξεχωρίζεις! Ατό, μως, γίνεται σαφς μ τν χειρότερο τρόπο κι χι μ τν καλύτερο, τν νώτερο, τν μεγάλο. ξάλλου ν ατ μόδα πικρατήσειπαντο -γιατί ατς εναι στόχος- τότε πς θ ξεχωρίσει κανείς;
η. Σ κάνει σέξι!
Ατ κι ν εναι! Δηλαδ μολογομε πς χρησιμοποιομε τ τατουάζ, γιατί προσφέρεται βέβαια, γι ταπεινος σκοπούς, πόλυτα λιστικούς, γι μαρτωλς βλέψεις κα σκοπούς! ραγε εναι ραμα ατό;
Σύμφωνα μ τν προαναφερθεσα πιστημονικ ρευνα στος 16.500 στρατιτες:
Ο λόγοι πο δήγησαν τος 703 πο ξετάστηκαν ταν, πως δήλωσαν, περιέργεια, μιμητισμς–πιπολαιότητα, μέθη κα στέρηση τοξικς οσίας!
Τ 30% μάλιστα, δν γνώριζαν τ σημασία τν τατουζ κα ο ξηγήσεις, πο δωσαν, ταν νεπαρκες, δηλ. το τύπου «εναι ραο», «μο ρέσει», «μ κφράζει» κ.λπ.
Παρατηρήθηκε δ πς στν πραγματικότητα μεγαλύτερη σημασία χει διαδικασία τς πράξης ατς καθ αυτς παρ τ δια τ τατουάζ! πότε, μέσα π ατς τς ντιλήψεις κα τν γνοια, τ τατουζ περν στ νεολαία, κα μάλιστα λλη του πλευρά, παγανιστική, ποκρυφιστικ κα μυστικιστική. Δν εναι φοβερό;
Ποις εναι ο πιπτώσεις;
ς παριθμήσουμε μερικς π ατές…
α. Εναι πώδυνα!
Σ ξελιγμένο στάδιο γίνεται συνήθως μ να μηχάνημα, τ ποο κχύνει γρ μ μία βελόνα. βελόνα διαπερν τ δέρμα μ μεγάλη ταχύτητα, σν ραπτομηχανή!
π τ διαδικασία ατ δημιουργεται πληγ κα φλεγμον, πο πονον. Πολλο λιποθυμον π τν πόνο, ν σ λλους δίδονται κόμη κα ναρκωτικς οσίες, γι ν ντέξουν!
β. χουν συνέπειες στν γεία!
Συχν πέρχεται φλόγωση το δέρματος, πο σ κραες περιπτώσεις μπορε ν εναι κα θανατηφόρα. Γι ατ κα πρέπει ν κολουθεται κατάλληλος θεραπευτικ γωγ γι να διάστημα (ντι-φλεγμονώδη, πολύμανση τς πληγς, μ κθεση στν λιο κ.λπ.).
Πέραν το τι τ ργαλεα, πο δν εναι ποστειρωμένα, μπορον ν μεταδώσουν μολύνσεις, πατίτιδα, τέτανο, κόμη δ κα AIDS! Γι ατ κα ποιος κάνει τατουζ δν πρέπει ν δώσει αμα γι να χρόνο! νάλογα προβλήματα δημιουργονται κα κατ τν φαίρεσή του, κόμη κι ν χρησιμοποιονται τ πλέον σύγχρονα μέσα.
γ. Εναι νεξίτηλα!
Στν ρχ πηγαίνει κανες μ μεγάλο νθουσιασμ κα ποφασιστικότητα γι να τατουάζ. Τί γίνεται μως ν στ συνέχεια τ μετανιώσει, πού εναι πολ συνηθισμένο ο συνθκες τν ναγκάσουν ν τ φαιρέσει; Γι ατ κα πολλο, πο πέκτησαν τν μπειρία το τατουζ λένε τοτο: «Ετε τ πιστεύετε ετε χι, να π τ πι μεγάλα ρίσκα, πο παίρνετε εναι ν τ μετανιώσετε»!
Δυστυχς τ τατουζ εναι νεξίτηλα, πως φαίνεται κα π τν νθρωπο το Otzi, πο βρέθηκε στς λπεις μ ατά, 5000 χρόνια μετά! Γι ατ κα κάποιοι συμβουλεύουν ν μ τοποθετονται σ μφαν σημεα το σώματος ν χρησιμοποιονται ατ τς χένας.
Βέβαια καλ ποτέλεσμα (χι κα τ δανικό!) μπορε ν πάρξει π τ σύγχρονη ατρικ λέιζερ κα πλαστικ χειρουργική), μως τ κόστος εναι ψηλ κα διαδικασία δν εναι καθόλου πλή, διαίτερα δ ν τ τατουζ εναι μεγάλο κα χει χρώματα. Μάλιστα ο γιατρο ποστηρίζουν τι δν μπορον ν προβλέψουν τν κριβ βαθμ τς φαίρεσης, ταν μάλιστα χρησιμοποιονται κάπου 100 εδη μελανιν!
δ. Δημιουργον ψυχολογικς βλάβες!
Στ Δανία φαίρεση τατουζ καλύπτεται π τν κοινωνικ σφάλιση. Γι ν γίνει μως ατό, πρέπει κανες ν πικαλεσθε κα ν ποδείξει τι το προκαλον ψυχολογικς βλάβες! Συνεπς πάρχουν κι ατές, τς ποες ποις εχε πολογίσει πρν τ τατουάζ;
ε. Μς μετατρέπουν σ φορες ποκρυφιστικν –μυστικιστικν – παγανιστικν συμβόλων!
Ατ δ π μόνο του, εναι φοβερώτατο, δν τ συζητμε. κόμη κα ταν δν τ γνωρίζει κάποιος δν πιστεύει τι συμβαίνει κάτι τέτοιο!
στ. Μς δηγον στ λογική το σφραγίσματος!
πως κα ν τ κάνουμε, ατς πο χει πάνω στ σμα του τατουάζ, ποιο σχέδιο κι ν χει, ς κα τ πλέον θο, χει δη μπε στ λογική το σφραγίσματος. Πού δν εναι λλο π ατ τς ποκάλυψης το ωάννη, στν ποία μεταξ πολλν λλων ναφέρεται:
«Κα πιβάλλει σ λους, τος μικρος κα τος μεγάλους, τος πλούσιους κα τος φτωχούς, τος λεύθερους κα τος δούλους, ν δεχθον στος αυτος τους χάραγμα (δηλ. σφραγίδα πλήρους ποτέλειας στν ντίχριστο!) στ δεξί τους χέρι στ μέτωπά τους…» (ποκ. ιγ΄ 16-18).
Τί εναι τ τατουζ χένας;
Προκειμένου ν μβλύνουν τς ντιστάσεις, τς ντιρρήσεις, τς πιφυλάξεις, κόμη δ κα τν τολμία μερικν λόγ το πόνου, πο προκαλον κα τ γεγονς τι εναι νεξίτηλα στ σμα μας, προωθον κάποια λλου εδους τατουζ, πο μοιάζουν νώδυνα.
Ατ π τν λλη βολεύει πολλούς, ο ποοι γι ν ποφύγουν τ προβλήματα μονιμότητας, γείας κα τς δύνες, καταφεύγουν στν λύση τν ατοκόλλητων τατουζ (τ κάνουν ατ τ παιδι ς… τύπον παιχνιδιο!) κα σ’ ατ χένας, πως λέγονται, πο τ κάνουν συνήθως τ κορίτσια.
Τ τατουζ ατ λέγονται καφήμερα” “μ μόνιμα” καθ σον πρόκειται γι προσωριν “στολισμ” το δέρματος κα διαρκε μόλις γι δύο ως τρες βδομάδες. Στν οσία δν πρόκειται γι πραγματικ τατουάζ, γιατί δν εσάγεται χρωστικ οσία κάτω π τ δέρμα. χένα εναι φυτικ προϊν, πο χρησιμοποιεται κα ς βαφ μαλλιν, χωρς ν χει ντενδείξεις.
Παρ’ λα ατά, μερικς φορς γι ν γίνει τ χρμα της πι λαμπερ προστίθεται μία χημικ οσία, παραφαινυλενδιαμίνη, ποία μπορε ν προκαλέσει ξεες δερματικς λλεργίες σ τομα μ προδιάθεση.
Τμιμόνιμα” τατουζ χρησιμοποιονται γι τ χρωματισμ το περιγράμματος τν χειλέων κα τν βλεφάρων. Γίνονται μ εδικ ργαλεα, μ τ ποα σχεδιάζεται μία διακεκομμένη γραμμ σ μία σειρ π τέλειες. Μ τ χρόνο σβήνουν, δημιουργώντας σχημο ασθητικ ποτέλεσμα. ποιος κάνει ατο το εδους τ τατουζ πρέπει ν’ κολουθε λους τούς κανόνες γιεινς, πο τηρονται κα στ μόνιμα τατουάζ.
ς σημειωθε πς ατ φθασαν μάλιστα ν ποτελον κα μία π τς κυρίαρχες τάσεις το τατουάζ! στόσο δν παύουν κα ατο το εδους τ τατουζ ν παίζει κατ τ λλα τν ρόλο τν λλων κα ν προετοιμάζουν τ δαφος γι να πραγματικό!
λλ δν εναι μόνο τ ατοκόλλητα κα τ τατουζ χένας σν πρακτικς γι τν «νώδυνη» προώθηση το τατουζ κόμη κα στ παιδιά. Οτε κα τ τι τ πλασάρουν ς μόδα, κα σφράγισαν μ ατ τ πρόσωπα, πο προβάλλουν ς ρωες (θοποιούς, τραγουδιστές, κόμη κι ατ το μόντελινγκ). Εναι κα τ δια τους τ παιχνίδια. Ναί! Πρόκειται γι τ κλασσικς μορφς παιχνίδια, λλ κα γι ατ τ λεκτρονικά, πως τ game boy γι παράδειγμα, κα μάλιστα μ τν σφραγίδα τς Nintendo!
Τ συμπέρασμά μας
Δν θ μπομε βέβαια στ λογικ ν τ τατουζ εναι τέχνη χι, πως κυρίως παρουσιάζεται. Μονάχα στ λογικ κείνη θ μπομε πο λέει τι τ τατουζ δν εναι παιχνίδι, δν εναι «μαγκι» νεξίτηλη, δν εναι φοσίωση σ κάτι (πρόσωπο δέα) κα μάλιστα μ μμονή! Μόδα εναι, γι ατ κα δν θ τ βρετε πι στ περιθώριο ποκλειστικά, λλ κα στ λουστρασιν περιοδικ κα στς κολεξιόν! Κι λα τ λλα, βεβαίως εναι, πο ναπτύξαμε κα πο μόδα νέλαβε ν προωθήσει…
Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
(ἀπό τόν ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠO)